شرایط تحصیل در سوئیس

26 بهمن 1402 49 نظر

تحصیل در سوئیس در دوره مقدماتی برای افراد زیر 18 سال و آموزش عالی برای بالای 18 سال مقدور خواهد بود. طبق قرارداد های صورت گرفته بین کشور های اروپایی، سوئیس نیز از اعلامیه بولونیا تبعیت کرده و طبق استاندارد های ان، نسبت به ارائه اهداف آموزشی قدم بر می دارد. شرایط تحصیل در سوئیس شامل مواردی نظیر:

  • اخذ مجوز ورود به سوئیس از طریق اداره مهاجرت
  • ثبت نام در یکی از موسسات آموزشی سوئیس
  • اثبات کنید که صرفا برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اید.
  • داشتن بیمه سلامت
  • داشتن تمکن مالی 

در صورتی که توانایی احقاق موارد ذکر شده را پیدا کنید اقامتی به مدت تحصیل شما صادر می شود. البته باید توجه داشته باشید که ممکن است این موضوع برای بعضی دانشجویان متفاوت بوده و این اقامت ها بصورت دوره های یک ساله صادر یا تمدید شوند. از مزایای دیگر در این کشور می توان به نکته اشاره داشت که دانشجویان در حین تحصیل در سوئیس قادر به 15 ساعت کار در هفته را خواهند بود. مانند عموم کشور ها، سوئیس نیز اجازه همراهی همسر و فرزندان را به دانشجویان می دهد؛ هرچند اثبات تمکن مالی جهت همراهی خانواده الزامیست.در این مقاله قصد داریم به چگونگی اخذ ویزا برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس، شرایط سنی تحصیل در سوئیس، هزینه های مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل بپردازیم. در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان، می توانید با کارشناسان موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

تحصیل در سوئیس

بررسی نظام آموزشی سوئیس

به طور کلی نظام آموزشی سوئیس، طبق نظام بولونیا می باشد که در کشورهای اروپایی مشترک است. مقاطع تحصیلی کشور سوئیس عبارتند از:

  • Kindergarten (پیش دبستانی): مقطعی برای کودکان 5 و 6 سال
  • Volksschule (دبستان): این مقطع که اجباری نیز هست جهت تحصیل کودکان از 7 بوده و بطور معمول 7 تا 9 سال به طول می انجامد.
  • Berufslehre (کارآموزی یا هنرستان): بعد از دوره ابتدایی، دانش آموزان نسبت به استعداد های ارزیابی شده در طول تحصیل ، برای فرا گرفتن یک حرفه پیشنهاد می شوند. این دوره 2 تا 4 سال بسته به موضوع حرفه می تواند متغیر باشد. این مقطع یکی از دو مقطع تحصیل در سوئیس در دوره متوسطه است که شخص می تواند بعد از دوره ابتدایی در ان مشغول به تحصیل شود.
  • Gymnasium (دبیرستان): دومین مقطع است که دانش آموز می تواند بعد از اتمام دوره ابتدایی نسب به تحصیل در ان اقدام نماید. این مقطع که شامل دوره های نظری می باشد، امکان حظور در دانشگاه را به افراد فارغ التحصیل شده می دهد. این دوره بسته باه شاخه های انتخابی می تواند 4.5 تا 6.5 سال به طول بیانجامد.
  • Universität (دانشگاه): دانشگاه های این کشور جهت تحصیل در سوئیس، طبق اعلامیه بولونیا، به سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا تقسیم می شوند.
  • Fachhochschuled (دانشگاه علمی کاربردی): این دانشگاه برای افرادی که از طریق مقطع Berufslehre اقدام به کسب مدرک نموده اند بوده و این امکان را می دهد تا ارتقا مهارت های خود در را تا سطح آکادمیک بالا ببرد. لاذم به ذکر است که اعتبار و اهمیت مدرک این دانشگاه ها از دانشگاه های آموزش عالی پایین تر است.

تحصیل در مدارس سوئیس

اقامت سوئیس از طریق تحصیل برای افراد زیر 18 سال در دو مقطع ابتدایی و متوسطه انجام می پذیرد. مقطع ابتدایی برای دانش آموزان از 7 سالگی آغاز شده و تا 13 الی 15 سالگی به طول می انجامد. تحصیل در دوره ابتدایی برای دانش آموزان سوئیسی اجباری می باشد. همچنین تحصیل در مدارس سوئیس در مقطع متوسطه، پس از اتمام دوره ابتدایی آغاز می شود. در این دوره، برنامه آماده کردن دانش آموزان برای ورود به دانشگاه اجرا می شود. این مقطع شامل دبیرستان و هنرستان می باشد. دوره دبیرستان که 4.5 تا 6.5 سال به طول می انجامد به رشته هایی مانند ریاضی، علوم، زبان های معاصر، تربیت بدنی و هنر تقسیم بندی شده و در پایان به دانش آموزان، مدرک دیپلم فدرال (EM) جهت ورود به دانشگاه اعطا می شود. شرایط تحصیل در سوئیس در دوره هنرستان، 2 تا 4 ساله بوده و برای رشته های فنی و حرفه ای می باشد. این دانش آموزان پس از ماه ها تحصیل و کار عملی، مدرک دیپلم فنی (M) را اخذ نموده و اجازه ورود به بازار کار و دانشگاه های علمی کاربردی را کسب می کنند. این دوره ها، آمادگی دانش آموزان را برای ورود به بازار کار افزایش می دهد. 

شهریه تحصیل در سوئیس در حدود 50 تا 120 هزار یورو در سال تخمین زده شده است. هرچند هزینه این مدارس ممکن است زیاد باشد، اما این هزینه نسبت به امکانات اعطایی نظیر خوابگاه با امکانات کامل، آزمایشگاه های مدرن، کتابخانه های جامع، ورزشگاه های مجهز و از همه مهمتر کادر آموزشی مجرب دریافت می شود. لازم به ذکر است که دولت این کشور ویزای همراه صادر نمی نماید ولی والدین دانش آموز می توانند با اخذ ویزای دیدار از سویئس، 3 ماه در هر سال را در کنار فرزندانشان بگذرانند. در ادامه، چند مدرسه معتبر در سوئیس و محل آن ها را برای شما شرح خواهیم داد:

 

نام مدرسه

منطقه/ شهر

مدرسه آمریکایی سوئیس

کالینا دی اورو

مدرسه بین المللی ISCS در مرکز سوئیس

چم

مدرسه بین المللی Laut-Lac

سنت لاگیر لاچیساز (Saint-Légier-La Chiésa)

Surval Montreux

مونتروکس

مدرسه دو زبانه IIL

ژنو

 

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در مدارس سوئیس


تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی در سوئیس، 3 الی 4 سال به طول می انجامد. زبان تدریس دانشگاه های سوئیس در دوره کارشناسی، آلمانی و فرانسوی می باشد. بنابراین دانشجویان می بایست حداقل مدرک B1 آلمانی و یا فرانسوی را دارا باشند. داشتن مدرک دیپلم معتبر برای تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی الزامی است. حداقل معدل دیپلم برای دانشجویان خارجی مانند ایران جهت شرکت در امتحان ورودی دانشگاه، 14 می باشد. ضمناً متقاضیان می توانند در دانشگاه فرایبورگ (Fribourg) دوره پیش دانشگاهی را پشت سر گذاشته، سپس وارد دانشگاه شوند. لازم به ذکر است که این دوره به زبان های آلمانی و فرانسوی و به مدت 9 ماه برگزار می شود. همچنین دانشجویان در مقطع کارشناسی، اجازه کار به مدت 15 ساعت در هفته دارند. از جمله رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی جهت اقامت سوئیس از طریق تحصیل، رشته های علوم طبیعی، علوم انسانی، ریاضیات و علوم کسب و کار می باشد.

شرایط تحصیل در سوییس در مقطع کارشناسی در یک نگاه

طول دوره

3 – 4 سال

زبان تدریس

آلمانی، فرانسوی و انگلیسی

مدرک زبان مورد نیاز

آیلتس 5.5

هزینه تحصیل

400 تا 3700 یورو

امکان کار حین تحصیل

15 ساعت در هفته

حداقل معدل

2.7

اجازه ویزای همراه

برای همسر و فرزندان زیر 18 سال

 

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

داشتن مدرک لیسانس معتبر و با معدل بالا الزامی می باشد. گفتنی است که رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد باید مرتبط با رشته کارشناسی بوده و در ادامه آن باشد. ان دسته از متقاضیانی که از دانش کافی زبان آلمانی برخوردار نیستند می توانند جهت پذیرش در رشته هایی که به زبان های دیگر ارائه می شوند، اقدام نمایند، تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به سه زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی انجام می شود. تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس، یک الی دو ساله می باشد. دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد خود را در این کشور بگذرانند، از شانس بیشتری جهت اخذ بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا برخوردار خواهند شد. همچنین دانشجویان می توانند در حین تحصیل، به مدت 20 ساعت در هفته به کار مشغول باشند. بعد از اتمام تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس در این مقطع به دانشجویان، مدرک فوق لیسانس مورد تأیید وزارت علوم سوئیس اعطا می شود. ضمناً در برخی دانشگاه ها نیز بورسیه تحصیل در سوئیس به دانشجویان خارجی اعطا می گردد.

 

شرایط تحصیل در سوییس در مقطع کارشناسی ارشد در یک نگاه

طول دوره

یک تا دو سال

زبان تدریس

آلمانی، فرانسوی و انگلیسی

مدرک زبان مورد نیاز

آیلتس 6.5

هزینه تحصیل

تا 9500 یورو

امکان کار حین تحصیل

20 ساعت در هفته

حداقل معدل

7.0 و 8.0 از 10

اجازه ویزای همراه

برای همسر و فرزندان زیر 18 سال

 

تحصیل دکتری در سوئیس

مدت زمان این دوره بین 3 الی 5 سال، بسته به زمینه تحقیق، دانشگاه و نوع فعالیت متغیر می باشد. به عنوان مثال مدت زمان اتمام این دوره در رشته اقتصاد در سوئیس و در دانشگاه سنت گالن، 3 سال می باشد. در حالی که رشته هنر در سوئیس و علوم انسانی در این مقطع، بین 4 الی 5 سال به طول می انجامد. تحصیل دکتری در سوئیس به دو صورت بورسیه تحصیلی یا اخذ پذیرش توسط متقاضی انجام می شود.همچنین دانشجویان اجازه کار 20 ساعت در ماه را خواهند داشت. تحصیل در این مقطع همانند دوره کارشناسی ارشد، نیازمند دانش یکی از مدارک زبان های انگلیسی، آلمانی و یا فرانسوی می باشد. همچنین برای تحصیل دکترا در سوئیس انتخاب سوپروایزر و دریافت تأیید وی جهت همکاری نیز ضروری است. از جمله موارد مؤثر در تأیید همکاری سوپروایزر، داشتن رزومه علمی و تحقیقاتی خوب در زمینه تحصیلی مورد نظر می باشد. متقاضیان تحصیل دکتری در سوئیس، ماهیانه بین 2000 الی 6000 فرانک سوئیس (CHF)، بسته به دانشگاه و زمینه تحقیق دانشجو دریافت می نمایند.

 

شرایط تحصیل در سوییس در مقطع دکتری در یک نگاه

طول دوره

3 تا 5 سال

زبان تدریس

آلمانی، فرانسوی و انگلیسی

مدرک زبان مورد نیاز

آیلتس 7

هزینه تحصیل

2000 تا 5000 فرانک سوییس

امکان کار حین تحصیل

20 ساعت در هفته

حداقل معدل

3.5 از 5

اجازه ویزای همراه

برای همسر و فرزندان زیر 18 سال

اخذ پذیرش تحصیلی در سوئیس

برای اخذ پذیرش تحصیلی در سوئیس، ابتدا باید:

  • دوره و دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنید.
  • مطالعه دقیق شرایط و زبان مورد نیاز ضروری است.
  • مدارک مورد نیاز را تهیه و به زبان سوئیسی و یا انگلیسی ترجمه کنید.
  • به صورت آنلاین ثبت نام اولیه داشته باشید 
  • هزینه ثبت نام را پرداخت کنید.
  • برای مصاحبه با دانشگاه مقصد آماده باشید

پس از اعلان نتایج و در صورت پذیرفته شدن از دانشگاه مقصد، باید برای درخواست ویزا اقدام نمایید در این مرحله باید ابتدا به صورت آنلاین ثبت نام اولیه را داشته باشید و سپس به صورت حضوری به کنسولگری سوئیس مراجعه کنید که برای قانع کردن افسر ویزا ارائه پذیرش تحصیلی و تمکن مالی کافی ضروری است.

آزمون‌های ورودی برای تحصیل در سوئیس

یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های سویس شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها می باشد.

  • آزمون های مهارت زبان: سوئیس دارای چهار زبان رسمی آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش است. اگر برنامه انتخابی شما به یکی از این زبان ها باشد، باید مهارت زبان خود را با شرکت در آزمون مربوطه اثبات کنید
    • TestDaF یا DSH (برای آلمانی)
    • DELF/DALF یا TCF (برای فرانسوی)
    • CILS یا CELI (برای ایتالیایی)
    • آزمون زبان رومانش
  • آزمون‌ های ورودی دانشگاه: اگر برای یک برنامه تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد یا دکترا درخواست می دهید، نیاز به ارائه نمرات آزمون استاندارد مانند GRE (آزمون سوابق فارغ التحصیلی) یا GMAT (آزمون پذیرش مدیریت فارغ التحصیل) خواهید داشت.

هزینه تحصیل در سوئیس

 کشور سوئیس به گران ترین کشور جهان مشهور است؛ لذا ادامه تحصیل در سوئیس به نسبت کشورهای اروپایی دیگر، از هزینه های بالاتری برخوردار می باشد. دانشگاه های دولتی در این کشور از هزینه های کمتری نسبت به دانشگاه های خصوصی برخوردار هستند. هزینه تحصیل در سوئیس بسته به شهر انتخابی برای تحصیل، دانشگاه، نوع فعالیت شخصی دانشجو و... متغیر بوده و معمولاً سالیانه بین 19200 الی 26400 فرانک سوئیس ارزیابی می شود. همچنین متقاضی مهاجرت تحصیلی به سوئیس می تواند بعد از انتخاب دانشگاه خود، به سایت آن مراجعه کرده و از هزینه های ثبت نام دانشگاه و زندگی در آن شهر، اطلاعات کامل تری کسب کند. لازم به ذکر است هزینه تحصیل در سوئیس برای دانش آموزان در بهترین مدارس خصوصی، سالیانه بین 54900 الی 13200 فرانک سوئیس (50 تا 120 هزار یورو) می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس

علاوه بر هزینه های معمول زندگی شامل خورد و خوراک، پوشاک و حمل و نقل، هزینه های اجاره و خرید مسکن نیز از اصلی ترین هزینه های زندگی در کشور سوئیس به شمار می آید. در جدول زیر، میانگین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور نمایش داده شده است:

 

مخارج (ماهانه)

هزینه

مواد غذایی

250 الی 400 یورو

پوشاک (میانگین ماهیانه در طول یک سال)

60 یورو

حمل و نقل عمومی

45 الی 100 یورو

خدمات درمانی (میانگین ماهیانه در طول یک سال)

80 یورو

خوابگاه دانشجویی

450 الی 900 یورو

خانه دانشجویی (3 الی 6 نفر)

650 الی 1200

خانه یک خوابه (مستقل)

800 الی 1700

قبوض (در صورت سکونت خارج از خوابگاه)

150 الی 250 یورو

تلفن همراه و اینترنت

45 الی 60 یورو

 

بورسیه تحصیلی سوئیس

تعدادی از دانشگاه های این کشور، بورسیه های تحصیل کاملی (Full fund) را ارائه می دهند که امکان تحصیل در سوئیس به همراه بورس تحصیلی را فراهم می کند. بورسیه های تحصیلی کامل شامل هزینه های کامل تحصیل، هزینه مسکن و حمل و نقل می باشد. ضمن اینکه به دانشجو، حقوق ماهیانه حدوداً بین 1600 الی 2000 فرانک نیز سوئیس اعطا می گردد. دانشگاه هایی مانند زوریخ، ژنو، لوزان و... این نوع بورسیه تحصیل در سوئیس را ارائه می دهند. لزوم اخذ بورسیه تحصیل در سوئیس توسط دانشجو، داشتن رزومه تحصیلی و تحقیقاتی بسیار قوی می باشد. ضمن اینکه متقاضی باید دارای سوپروایزر یا استاد راهنما باشد. از نکات بسیار مهم در خصوص بورسیه تحصیلی در کشور سوئیس، محدودیت سنی است که بسته به هر بورسیه می تواند متفاوت باشد. برخی از دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی در سوئیس عبارتند از: سنت گالن، نوشاتل، لوکرن، فرایبورگ و... . در ادامه برای شما عزیزان، چند نمونه از بورسیه های تحصیلی را که برای دانشجویان ممتاز با رزومه های تحصیلی سطح بالا در نظر گرفته شده است شرح خواهیم داد.

 

نام بورسیه

مشخصات بورسیه

بورسیه فوق لیسانس ETH زوریخ

هر ترم ۱۲٫۰۰۰ فرانک سوئیس

بورسیه فوق لیسانس UNIL برای دانشجویان خارجی

ماهیانه ۱٫۶۰۰ فرانک سوئیس

بورسیه موسسه Graduate

سالانه ۸٫۰۰۰ فرانک سوئیس برای دانشجویان بین المللی

بورسیه فوق لیسانی دانشگاه ژنو

سالانه ۱۵٫۰۰۰-۱۰٫۰۰۰ فرانک سوئیس

بورسیه IMD

یک بورسیه کامل و چهار بورسیه ۸۰%

 

شرایط تحصیل رایگان در سوئیس

گفتنی است تحصیل رایگان در برخی دانشگاه ها، کالج ها و موسسات امکان پذیر است و برخورداری از بورسیه های تحصیلی بسیار کمک کننده خواهد بود.گاهی بورسیه های تحصیلی بخشی از مخارج تحصیلی و گاهی کلیه هزینه های تحصیلی را ساپورت می کند. بنابراین دانشگاه ها و مدارس دولتی و همچنین بورسیه و اسکالرشیپ ها می توانند منجر به تحصیل رایگان در سوئیس شوند. از این جهت که این کمک هزینه ها توسط دانشگاه ها یا موسسات تحقیقاتی و ... ارائه می گردند، و ممکن است فقط در محدوده زمانی خاصی در دسترس باشند، بسیار پر اهمیت است که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به سوئیس، نسبت به اطلاع از موارد کمک هزینه ای و بورسیه ها، تحقیقات کافی و وافی را داشته باشند تا بتوانند نسبت به ایجاد شرایط تحصیل رایگان در سوئیس موفق عمل نمایند.

معرفی دانشگاه های برتر سوئیس

متقاضیان تحصیل در سوئیس باید از سطح علمی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند پذیرش این دانشگاه ها را اخذ نمایند. برخورداری از رزومه علمی مناسب، سطح زبان کافی، معدل بالای تحصیلی و سوابق تحقیقاتی، در ورود به دانشگاه های برتر این کشور مؤثر است. روش منحصر به فرد تدریس، امکانات عالی و... باعث شده است که دانشگاه های سوئیس، رتبه های بالایی در رده بندی بهترین دانشگاه های جهان کسب نمایند. در ادامه به معرفی 10 دانشگاه برتر کشور سوئیس می پردازیم.

 

نام دانشگاه

رتبه کشوری

رتبه جهانی

Eidgenössische Technische Hochschule Zürich

1

56

École Polytechnique Fédérale de Lausanne

2

154

دانشگاه ژنو سوئیس

Université de Genève

3

202

دانشگاه زوریخ سوئیس

Universität Zürich

4

281

دانشگاه برن سوئیس

Universität Bern

5

465

دانشگاه لوزان سوئیس

Université de Lausanne

6

500

دانشگاه بازل سوئیس

Universität Basel

7

589

Université de Fribourg

8

805

دانشگاه سنت گالن سوئیس

Universität St.Gallen

9

1227

Berner Fachhochschule

10

1470

همانطور که بارها گفته شد، جهت تحصیل در سوئیس و پذیرش در دانشگاه های این کشور، ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی الزامی می باشد. موسسه ملک پور، محصولات آموزش فشرده و سریع زبان آلمانی و دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC) را تهیه کرده است که به تدریس مدیر موسسه ملک پور بوده و از به روزترین و کاربردی ترین تکنیک ها و متدهای آموزشی در آن استفاده شده است. شما می توانید با تهیه این محصولات آموزشی، در کمترین زمان ممکن، بیشترین بازدهی در آموزش زبان را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می شود که به لینک های ذیل مراجعه نمایید.

دوره کار تحصیل در سوئیس چیست؟

کار تحصیل سوئیس، در واقع به این معناست که شما ما هم کار می کنید و هم تحصیل می کنید به عبارتی در طول تحصیل خود، شش ماه کار می کنید و شش ماه به تحصیل خود ادامه می‌دهید، که این دوره در مقایسه با دوره های موجود در ایران مشابه دوره کارورزی می باشد با این تفاوت که شما به ازای هر ماه کار کردن در سوئیس حدود ۲۰۰۰ فرانک سوئیس را دریافت می‌کنید و تقریباً هزینه تحصیل سالانه شما به طور کامل تامین می گردد. لازم به ذکر است ان دسته از افرادی که می خواهند برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس اقدام کنند و موفق به دریافت این دوره شوند، باید از نظر علمی شرایط خوبی را داشته باشند، و نمره آیلتس آنها حدود شش الی شش و نیم باشد. از جمله رشته هایی که کار تحصیل در آنها رایج است می توان رشته هایی مثل هتل داری، mba یا همان مدیریت و گردشگری را نام برد. از مزایای گذراندن کار تحصیل سوئیس این می باشد که در واقع شما دارای سابقه کاری و رزومه کاری می شوید در نتیجه دست یافتن به کار پس از فارغ التحصیلی نسبت به سایر فارغ التحصیلانی که این دوره را پشت سر نگذاشته اند شانس بالاتری خواهید داشت، زیرا سابقه کاری مرتبط با رشته خود دارید.

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

امکان تحصیل در تمام رشته ها به زبان انگلیسی وجود ندارد و برخی از رشته ها فقط به زبان سوئیسی یعنی زبان بومی این کشور تدریس می شود. اما نکته مهم این است که تحصیل در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد محدودیت ندارد و تمامی رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شود. شما برای قبولی و پذیرش از دانشگاه های سوئیس باید حداقل نمره آیلتس را با توجه به مقطع تحصیلی ارائه دهید. نکته دیگری که که باید به آن توجه داشت این است که شرایط تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی رایگان نمی باشد و نیازمند پرداخت شهریه است. بسته به رشته مقطع و دانشگاه این شهریه متفاوت می باشد شهریه تحصیلی از ۵۰ فرانک سوئیس ۲۳ هزار فرانک بسته به رشته و دانشگاه متغیر می باشد.

 

مقطع تحصیلی

مدرک آیلتس

کارشناسی

5.5

کارشناسی ارشد

6 و 6.5

دکتری

7

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

حتما می دانید در سوئیس سه زبان رسمی آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی وجود دارد و این بستگی به دانشگاه دارد که به چه زبانی آموزش های خود را ارائه می دهد و تدریس را انجام می دهد. در واقع تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان انگلیسی در برخی دانشگاه هاامکان پذیر می باشد گفتنی است تعداد زیادی از دانشگاه ها آموزش ها و رشته های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. با این حال مقطع ها و رشته های مختلف در دانشگاه ها به زبان هایی متناسب با آنچه دانشگاه در نظر دارد ارائه می شود. مدارک مورد قبول برای مهارت هر زبان به شرح زیر است:

  • آلمانی: DSH, TestDaF, OSD, telc
  • فرانسوی: DELF یا DALF
  • انگلیسی: IELTS, TOEFL

شرایط سنی تحصیل در سوئیس

بسته به شرایط و دوره مد نظر امکان تحصیل در سوئیس از سنین گوناگون وجود دارد. بدین منظور جدولی تدوین شده است است تا نسبت به هر مقطع و دوره آموزشی اطلاعات کافی را کسب نمایید.

 

زمینه تحصیلی

شرایط سنی

کمپ های تابستانی

بالای 6 سال

دوزه های زبان

بالای 12 سال

اموزش متوسطه

بالای 6 سال

دبیرستان

بالای 17 سال

لیسانس

بالای 18 سال

فوق لیسانس

بالای 20 سال

MBA

بالای 20 سال

دکترا

بالای 20 سال

کار دانشجویی در سوئیس

متقاضیان مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند به مدت 10 ساعت در هفته کار کنند. برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، اجازه 20 ساعت کار در هفته صادر شده است. لازم به ذکر است که دانشجویان در ایام تعطیلات می توانند به صورت تمام وقت کار کنند. حقوق کار در هر ساعت برای تمام دانشجویان، حدوداً بین 20 الی 26 فرانک سوئیس می باشد. علاوه بر دریافت حقوق و امکان تأمین بخشی از هزینه های زندگی در این کشور، کار دانشجویی در سوئیس می تواند دانشجویان را با محیط کاری کشور سوئیس آشنا کرده و با افزایش مهارت های ایشان و آشنایی با کارفرمایان سوئیسی، احتمال دریافت پیشنهاد شغلی پس از پایان دوره تحصیل را افزایش دهد. دانشجویانی که قصد تحصیل در سوئیس را دارند، می توانند کار دانشجویی خود را از طریق روزنامه های محلی، مجلات و وب سایت های تخصصی پیدا کنند. در ادامه، آدرس 3 وب سایت تخصصی برای شما عزیزان معرفی شده است:

  • academics4business.ch
  • students.ch
  • sbf.admin.ch/eracareers/jobs.html

انواع ویزا تحصیلی سوئیس

به منظور اقامت سوئیس از طریق تحصیل، متقاضیان ابتدا باید برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس اقدام نمایند. به طور کلی دو نوع ویزای تحصیلی در کشور سوئیس وجود داد که بسته به مقطع و دوره ای که قصد تحصیل در آن را دارید به شما اعطا می گردد. این دو نوع ویزای تحصیلی عبارتند از:

  • ویزای نوع C: این نوع ویزا، کوتاه مدت است و مناسب برای دوره های کوتاه مدت تابستانه و یا دوره های زبانی می باشد. این ویزا 6 ماه اعتبار دارد و شما می توانید با آن، حداکثر 3 ماه در سوئیس بمانید. این نوع ویزا قابل تبدیل به اقامت در سوئیس نمی باشد.
  • ویزای نوع D: این نوع ویزا بلند مدت است و مخصوص دوره هایی است که به مدت بیش از 3 ماه ارائه می گردند.

شرایط اخذ ویزای همراه سوئیس

بعد از صادر شدن ویزای تحصیلی، متقاضی می تواند جهت اخذ ویزای سوئیس برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام نماید. توصیه می شود دانشجویان پس از ورود به کشور سوئیس و گذشت مدت زمان اندکی، برای صدور ویزای همراه درخواست دهند. جالب است بدانید خدمات درمانی برای همراهان متقاضی رایگان می باشد. ضمن اینکه تحصیل در مدارس سوئیس برای فرزندان متقاضی رایگان است. لازم است بدانید که برای درخواست ویزای همراه کشور سوئیس، از ویزای نوع B استفاده می شود. این نوع ویزا یک ساله بوده و قابل تمدید می باشد. ضمناً در نظر داشته باشید که همسر متقاضی، در طول مدت تحصیل شخص اصلی در کشور سوئیس، اجازه کار نخواهد داشت.

کار پس از تحصیل در سوئیس

خبر خوب برای متقاضیان اپلای سوئیس این است که دانشجویان پس اتمام دوران تحصیل، به راحتی می توانند در بهترین شرکت های سوئیس و اروپا صاحب کار شوند. نرخ بیکاری در این کشور در حال حاضر 2.5 درصد می باشد که به طور قابل توجهی پایین تر از میانگین اتحادیه اروپا است. نرخ بیکاری پایین در کشوری، به معنای فراوانی فرصت های شغلی برای متقاضیان و تقاضای زیاد دولت سوئیس برای جذب نیروی کار تحصیل کرده می باشد. شرکت های بزرگ چند ملیتی مانند دل، مایکروسافت و رولکس در شهر ژنو دایر می باشند که می توانند در کنار مشاغل دولتی، فرصت های شغلی بسیار را در اختیار دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی قرار دهند. به طور کلی می توان گفت که تعامل خوبی بین دانشگاه ها و صنعت در سوئیس وجود دارد که همین امر می تواند دلیل خوبی برای متقاضیان کار پس از تحصیل در سوئیس باشد. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور سوئیس را مشاهده می فرمایید.

نمودار نرخ بیکاری سوئیس

اقامت پس از تحصیل در سوئیس

چنانچه دانشجویان قصد داشته باشند که اقامت خود را پس از تحصیل در سوئیس تمدید نمایند، می توانند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل داده و یا وارد بازار کار کشور سوئیس شوند. لازم است بدانید که متقاضی نمی تواند از طریق اپلای سوئیس، تابعیت این کشور را دریافت نماید؛ بنابراین علاقمندان به اخذ اقامت سوئیس در پایان دوره تحصیلی خود می توانند برای ورود به بازار کار اقدام کرده و با دریافت پیشنهاد کاری در این کشور، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. در این صورت متقاضی می تواند پس از گذشت حداقل 5 سال زندگی در کشور سوئیس و پرداخت مالیات به دولت، برای اخذ اقامت این کشور اقدام نماید. دریافت پاسپورت سوئیس، پس از گذشت 10 سال امکان پذیر است. دقت داشته باشید که جهت دریافت تابعیت و شهروندی سوئیس، یادگیری یکی از زبان های سوئیس و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور الزامی می باشد. با مطالعه مقاله زیر، اطلاعات مفیدی در خصوص مهاجرت به سوئیس و اخذ اقامت از طریق آن ها به دست خواهید آورد.

مزایای تحصیل در سوئیس

از مزایا تحصیل در سوئیس می توان به فرصت های شغلی زیاد، طبیعت و امکانات رفاهی عالی، مردم خون گرم اشاره داشت. در ادامه و در لیستی به موارد دیگری اشاره خواهیم داشت:

  • کیفیت آموزشی بالا
  • دانشگاه های برتر
  • همگام بودن با تکنولوژی های روز دنیا
  • مردم خون گرم
  • امکانات رفاهی
  • فرصت های شغلی زیاد
  • طبیعت بکر و عالی

معایب تحصیل در سوئیس

از معایب تحصیل در سوئیس می توان به هزینه های بالای زندگی در این کشور اشاره داشت. در کل معایب کمی را می توان برشمرد، ام بصورت کلی در ذیل به چند مورد اشاره شده است:

  • بالا بود مخارج زندگی
  • سختگیری در اجرای قوانین
  • سخت بودن یادگیری زبان محلی

برای اطلاعات بیشتر از معایب و مزایای تحصیل در سوئیس مقاله سایت را مطالعه کنید.

تابعیت سوئیس از طریق تحصیل در سوئیس

برای اخذ تابعیت سوئیس از طریق تحصیل، ابتدا باید در یک دانشگاه معتبر تحصیل کنید. پس از فارغ‌التحصیلی، وارد بازار کار شده و حداقل سه سال تجربه حرفه‌ای کسب کنید. سپس پروانه کار درخواست دهید و با ادامه فعالیت در حوزه کاری، اقامت پایدار را دریافت کنید. بعد از 10 سال با اقامت مستمر، می‌توانید درخواست تابعیت دهید. این مرحله ممکن است نیاز به مصاحبه داشته باشد تا نیاز به تعهد و ارتباط شما با کشور ارزیابی شود. پس از تایید، تابعیت سوئیس را دریافت کرده و از حقوق و مزایای تابعیت بهره‌مند شوید

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در سوئیس هستید، اینجا کلیک کنید ➡️

سوالات متداول

✔️ آیا محدودیت سنی برای تحصیل در سوئیس وجود دارد؟

خیر شما می توانید برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس در هر مقطعی که مایل باشید اقدام کنید به عنوان مثال از شش سالگی برای مقطع دبستان و ۱۸ سالگی به بعد برای مقطع لیسانس کارشناسی ارشد و دکترا اقدام کنید اما این نکته قابل ذکر است که گپ تحصیلی بین مقاطع تحصیلی شما نباید بالا باشد

✔️ شهریه تحصیل در دبیرستان های سوئیس چقدر می باشد؟

 به طور کلی شهریه تحصیل در مدارس سوئیس بین ۵۰ الی ۱۲۰ هزار یورو در سال می باشد.

✔️ آیا بدون مدرک زبان می توان از دانشگاه های سوئیس، پذیرش تحصیلی گرفت؟

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمام مقاطع دانشگاهی کشور سوئیس فراهم است. اخذ پذیرش تحصیلی کشور سوئیس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، نیازمند ارائه مدرک زبان در سطح مورد نظر می باشد.

✔️ آیا تحصیل در سوئیس رایگان است؟

تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سوئیس، دارای هزینه می باشد و مقدار آن بسته به رشته تحصیلی، مقطع، طول دوره تحصیل و دانشگاه متغیر خواهد بود.

✔️ آیا دانشجویان مقطع دکترا می توانند بورسیه تحصیلی در کشور سوئیس دریافت نمایند؟

بله؛ دریافت بورسیه تحصیلی منوط به تأیید استاد راهنما یا سوپروایزر است. کشور سوئیس، بورسیه های تحصیلی متعددی را به دانشجویان و متقاضیان تحصیل در این کشور ارائه می نماید که دریافت آن ها به شرایط و سوابق علمی پژوهشی دانشجو و تأییدیه استاد راهنما بستگی دارد.

✔️ آیا دانشجویان می توانند ضمن تحصیل در سوئیس، به کار دانشجویی نیز بپردازند؟

متقاضیان کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاهی سوئیس شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، اجازه پرداختن به کار پاره وقت در حین تحصیل خود دارند.

سخن پایانی

ادامه تحصیل در سوئیس، شرایط سنی تحصیل در سوئیس و هزینه تحصیل در سوئیس در این نوشتار مورد تحلیل علمی قرار گرفت. با توجه به اینکه سیستم آموزشی در سوئیس، بسیار پیشرفته بوده و از جایگاه بالایی در سطح جهان برخوردار است، همچنین با در نظر گرفتن سطح بالای کیفیت زندگی در این کشور، اپلای سوئیس مدنظر افراد بسیاری قرار دارد. تحصیل سوئیس در مقطع دبستان، دانشگاه، دکترا، بورسیه تحصیلی، هزینه تحصیل در سوئیس و هزینه های زندگی در این کشور از جمله عناوینی می باشند که سعی شد در این مقاله به صورت اساسی مورد بررسی قرار داده شود. امیدواریم با مطالعه این نوشتار، پاسخ تمام سؤالات خود را دریافت کرده باشید. چنانچه به اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط تحصیل و شرایط سنی تحصیل در سوئیس نیاز داشته باشید می توانید با کارشناسان مجرب موسسه ملک پور تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید. ضمن اینکه پس از تکمیل فرم تماس بر روی وب سایت موسسه، کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت. شما سروران گرامی می توانید در ذیل این مقاله و در قسمت "ثبت پرسش"، سؤالات خود را مطرح نمایید تا مشاوران مجرب در کوتاه ترین زمان، در صدد پاسخ به آن ها برآیند.

امتیاز 4.32 از 5 ( 51 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
نوری
سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم سوئیس آیا تحصیل به زبان فرانسوی یا آلمانی رایگان هست ؟ بعد امکانش هست تو خود کشور سوئیس یه دوره زبان فرانسوی بخونیم و بعدش تحصیل کنیم یا از اینجا باید مدرک داشته باشیم ؟ چه رشته ای تو سوئیس کاربرد بیشتری داره؟ من میخوام واسه تحصیل توی سوئیس اقدام کنم ولی نمیدونم چیکار کنم مرسی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه بهتر راهنمایی تان کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم امه بصورت کلی نظام تحصیلی سوئیس رایگان نیست و در برخی از مناطق به زبان بومی با هزینه کم میسر می باشد. درخصوص ویزای کورس زبان فعلا به ایرانی ها کشورهایی چون مجارستان، اتریش و فرانسه ویزای کورس زبان ارائه می دهند. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
شیما محمودی
سلام و ممنون از مقاله خوبتون من 28 ساله هستم و لیسانس مدیریت دارم سطح زبانم خوبه اما هنوز آیلتس نگرفتم میتونم برای تحصیل در سوئیس اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز عموم دانشگاه های کشور سوئیس نیازمند به داشتن نمره زبان می باشند. اما چون می فرمایید سطح زبانتان خوب است می توانید با مشاور وکیل خود جهت اینکه زمان را از دست ندهید کارتان را شروع کنید و چند ماه بعد نمره زبان را ارئه بدهید. باتوجه به سن تان هم شانس خوبی برای مهاجرت دارید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
یانا مرادی
عرض ادب آیا برای ما که ایرانی هستیم گرفتن پذیرش دکتری و ویزای سوئیس راحت هست یا نسبت به کشور های دیگه سخت محسوب میشه؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز تحصیل در مقطع دکتری یکی از بالاترین درجات علمی و کاملاً بستگی به رزومه علمی شما دارد و اگر سوپروایزر یا استاد راهنما شما را بپذیرد می توانید اقدام نمایید و بیشتر بحث شایستگی علمی مطرح است. البته برای کشور اتریش ما می توانیم درخصوص پذیرش دکتری ما برای تان اقدام نماییم. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
علي كردي
سلام ممنون از مقاله خوبتون تحصيل در مدارس سوييس چه ميزان هزينه دارد ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب تحصیل در مدارس شبانه روزی در سوییس از 25 هزار فرانک به بالا متغیر می باشد .
محمد
با سلام خدا قوت در مورد تحصیل در سوئیس سوالی که دارم این هست که پس از فارغ التحصیلی و اشتغال در این کشور چندسال طول میکشه تا اقامت دائم بگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب بستگی به شرایط کاری شما دارد اکثر کشورهای اروپایی بعد از اینکه 5 سال بیمه و مالیات پرداخت کنید و کار کنید سال پنجم اقامت دائم و سال ششم می توانید درخواست پاسپورت کنید .
امین دیباج
من لیسانیس مکانیک هستم از زمان فارغ التحصیلی حدودا ۱۰ سال میگذره ولی ۱۰ سال سابقه کاری مرتبط با رشته کاریم دارم الان میخواستم تو دانشگاههای سوئیس برای مدرک کارشناسی ارشد ادامه بدم ؟ آیا امکان پذیر هست یا خیر ؟ با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ارادت با 10 سال گپ تحصیلی ریسک ریجکتی ویزای شما برای این کشور بسیار بالاست. توصیه می کنم برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان و بررسی شرایط خود و خانواده محترمتان با موسسه تماس تلفنی داشته باشید و از راهنمایی کارشناسان مجرب مجموعه بهره ببرید.
م..م
باسلام بنده دانشجوی ترم‌آخر‌ رشته مهندسی مکانیک کارشناسی با معدل۱۶/۲۵هستم و تا چند ماه آینده مقاله داخلی را به ثبت می رسانم‌ و در طول۳ماه میتوانم زبان انگلیسی را اوکی کنم شانس گرفتن فاند تحصیلی برای ارشد در یکی از دانشگاه های آلمان،اتریش،سوئد یا سوئیس را دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت شرایط تحصیلی شما خوب است اما به طور کلی دریافت فاند یک موضوع رقابتی است و نمی توان به صورت قطعی اظهار نظر کرد اما شانس دریافت فاند برای شما وجود دارد. البته شما با دانستن زبان آلمانی در حد ب2 می توانید به صورت رایگان در آلمان و اتریش تحصیل نمایید. البته شانس شما برای دوره های کار-تحصیل در سوئیس و انگلستان هم زیاد است تا بخش زیادی از هزینه های تحصیل خود را بدست آورید و شانس کاریابی پس از تحصیل خود را نیز بالا ببرید. برای بررسی شرایط خود برای این دوره ها با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.
حسن
سلام.عرض ادب.بنده دارای لیسانس مدیریت از دانشگاه آزاد هستم. آیلتس ۶ دارم و قصد تحصیل در سوئیس در دوره های کار تحصیل را دارم. شرایط الحاق همسر در این پروسه به چه شکل است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت شرایط سنی شما برای دریافت ویزا مهم است و البته بهتر است برای دوره های فوق لیسانس آیلتس 6.5 ارائه نمایید. ضمن اینکه امکان الحاق همسر به شما در کشور سوئیس وجود دارد اما برای کاهش ریسک ویزا بهتر است تا با فاصله برای ویزای ایشان اقدام شود.
زهرا انصاری
سلام شرایط سنی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سوئيس، چگونه است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، به طور معمول مقطع دکتری محدودیت سنی خاصی ندارد اما بهتر است در بین تحصیلاتتان گپ تحصیلی بالایی نداشته باشید که شانس ویزای شما کم نشود.
سحر
سلام وقت شما بخیر من میخواستم بپرسم که ایا میشه در کشور سوئیس خودم فرصت برای کار کردن بدون مدرک خاص و تحصیل همزمان داشته باشم وهزینه های خودم روتامین کنم من دیپلم تجربی دارم اگه درکشورسوئیس همچین چیزی امکان پذیر نیست شما چه کشوری روپیشنهادمیکنین که همچین فرصتی داشته باشه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز، شما باید شرایط دقیق سنی، تحصیلی، سطح زبان، میزان سرمایه و .... خود را بفرمایید تا با توجه به آن بتوانیم راهنمای شما باشیم. به طور کلی اینکه شما بتوانید کسب و کاری راه اندازی نموده و پس از آن مشغول به کار شوید به راحتی در سوئیس امکان پذیر نیست اما بهتر است از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان موسسه استفاده نمایید.
وحیدی
سوئیس اقامت تحصیلی به دانشجوهای ایرانی میده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
بله کشور سوئیس به تمام دانشجویان بین المللی و خارجی که شرایط تحصیل در این کشور را دارند اقامت تحصیلی می دهد.
راضیه عبادی
درود من به دنبال گرفتن پذیرش دانشگاه های سوئیس هستم .اما یه دغدغه مهم دارم و اونم شهریه و هزینه تحصیل این دانشگاه ها هست حدودی این هزینه چقدر میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئیس به طور میانگین چیزی حدود 19200 الی 26400 فرانک سوئیس برای یک سال می باشد.
مینا
میخواستم بدونم تحصیل در مقطع کارشناسی هم میشه رایگان باشه؟ و بورسیه عطا بشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
معمولا نحصیل در مقطع لیسانس در تمام کشور ها نیاز به پرداخت هزینه تحصیل می باشد.
نوری
با سلام بنده ۳۲ ساله کارشناس روانشناسی و به زبان آلمانی تسلط دارم و استخدام رسمی آموزش و پرورش هستم و تمکن مالی هم دارم برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و کار درکشور سوئیس دارای زومه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را درست تر راهنمایی بکنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. اگر گپ تحصیلی بالایی نداشته باشید شانس خوبی دارید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود. https://officialmalekpour.net/contact
محمد
من شنیدم تحصیل در سوئیس خیلی هزینه داره و و تقریبا بزای ایرانی ها بخاطر مبلغ های بالاش غیر ممکنه درسته؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
اگر شما از لحاظ تحصیلی دارای رتبه بالا باشید و به زبان این کشور اشنا باشید می تولنید حتی به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید.
حسین نظری
من 20 سالمه و چند سال رو جهشی خوندم الان میخوام برای کارشناسی ارشد دانشگاه های سوئیس پذیرش بگیرم مشکلی برام وجود نداره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب شرط سنی ورود به مقطع کارشناسی ارشد سوئیس، سن بالای 20 سال هست.
فائزه زکی خوانی
سلام چجور میتونم شهریه دانشگاه سوئیس را رایگن کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دانشگاه های این کشور دارای هزینه هستند و تنها در صورت استفاده از بورسیه تحصیلی امکان معف شدن از پرداخت شهریه وجود دارد.
ارش
آیا اگر فاصله بین دوران تحصیل مان بالا باشد به راحتی می توان در این کشور تحصیل کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
برای تحصیل در سوئیس محدودیت سنی وجود ندارد اما لازم است که گپ تحصیلی شما پایین باشد.
Negisa
سلام وقتتون بخیر ممنون از مقاله ی عالیتون من آیلتس ۶/۵ دارم و میخواستم برای ارشد اقدام کنم آیا سوئیس گزینه ی خوبی برای رشته ی روانشناسی هست. من ارشد نوروساینس میخوام
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز کشور سوئیس برای مهاجرت تحصیلی شرط سن دارد اگر شرایط سنی شما مناسب باشد بلی این امکان را دارید پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود.
یاسر صالحی
سلام من قصد دارم برای تحصیل به کشور سوئیس مهاجرت کنم اما شرایط مالی خیلی مناسب ندارم که بتونم تمام هزینه های طول تحصیل را تامین کنم میخواستم بدونم امکان کار کردن همراه با تحصیل برای من فراهم هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام با دریافت ویزای تحصیلی شما می توانید به مدت 10 ساعت در هفته کار کرده و به ازای هر ساعت کار کردن20 الی26 فرانک حقوق دریافت کنید.
میلاد
سلام من شنیدم یه سری شرایطی هست که موقع تحصیل میتونیم در سوئیس کار هم کنیم و مخارج زندگی رو تامین کنیم میشه این شرایط و توضیح بدید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام اگر شما از دانشجویان با نمرات برتر باشید می توانید روش کار تحصیل را انتخاب نمایید که در صورت دریافت کار تحصیل می توانید ماهیانه2000 فرانک دستمزد دریافت نمایید.
Farid
با کار کردن به صورت پاره وقت هنگام تحصیل در مقطع ارشد، چند درصد مخارج ماهیانه رفع میشن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بستگی به نوع کار و حقوق دریافتی دارد ولی واقه بینانه 30 تا 40 درصد را در نظر بگیرید.
hosna
آیا امکان کار ضمن تحصیل در سوئیس وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام بله امکان 20 ساعت کار در حین تحصیل برای دانشجویان در هفته وجود دارد.
hosna
این درسته که در سوئیس هزینه تحصیل چنئ برابر بقیه کشور های اروپایی است و بسیار گران قیمت است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام بله کشور سوئیس از جمله کشور هایی می باشد که هزینه زندگی در آن بالاست هزینه تحصیل برای دانشجویان معمولاً سالیانه بین 19200 الی 26400 فرانک سوئیس می باشد.
عسل محمدی
سلام روزتون بخیر برای اینکه دخترم بتونه دوره دبیرستان خودش رو توی کشور سوئیس پشت سر بگذاره چقدر باید برای تحصیل اش سرمایه داشته باشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام به طور کای می توان گفت شهریه تحصیل حدود 50 تا 120 هزار یورو در سال تخمین زده شده است. که در مدارس سوئیس بین 2 تا 3 زبان خارجی را به همراه مطالب آموزشی به دانش آموزان آموزش می دهند.
اعظم اکبری
هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی سوئیس چقدر میشه؟ با تحصیل در دانشگاه های این کشور گارانتی کار هم وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با وجه به شرایط فوق العاده کاری در سوئیس امکان کار برای بسیاری از رشته ها از جمله رشته های اقتصادی و فنی و مهندسی تقریبا تضمینی است. هزینه تحصیل در سوئیس بسته به شهر انتخابی برای تحصیل،متغیر بوده و معمولاً سالیانه بین 19200 الی 26400 فرانک سوئیس ارزیابی می شود.
mahmood
سلام من برای تحصیل دوره ارشد معماری در سوئیس اقدام کردم اما پشتوانه مالی بالایی ندارم. شنیدم یه سری دوره هست به اسم کار تحصیل که هم درس میشه خوند هم کار کرد و پول دریافت کرد میشه در اینباره بگید که این دوره های چطوری چقدر حقوق داره ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود بله دوره های کار تحصیل به این صورت است که این دوره در مقایسه با دوره هاشبیه دوره کارورزی می باشد با این تفاوت که شما به ازای هر ماه کار کردن در سوئیس حدود ۲۰۰۰ فرانک سوئیس را دریافت می‌کنید و تقریباً هزینه تحصیل سالانه شما به طور کامل تامین می گردد.
amir
سلام میشه دوره کار تحصیل رو کامل توضیح بدید اگر سرمایه زیادی نداشته با شیم با کار تحصیل میشه هزینه ها رو مدیریت کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با درود دوست عزیز دوره کار تحصیل دوره ای است که کا و تحصیل کنار هم انجام می شود یعنی هم کار می کنید و هم تحصیل در واقع، شش ماه کار می کنید و شش ماه به تحصیل خود ادامه می‌دهید، و شما به ازای هر ماه کار کردن در سوئیس حدود ۲۰۰۰ فرانک سوئیس را دریافت می‌کنید و تقریباً هزینه تحصیل تامین می شود.
عرشیا داوری
درود. از اطّلاعاتی که در اختیارمان قرار دادید، بسیار سپاسگزارم. می‌خواستم بپرسم که شرایط تحصیل در سوئیس برای من که کلاس هشتم متوسّطه را در ایران می‌گذرانم و 13 سال دارم، چگونه هست؟ چطور باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنم و شرایط به همراه داشتن والدین چطور است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما می توانید برای مدارس بین المللی پذیرش بگیرید و پس از ورود به کشور یکی از والدینتان می توانند از طریق ویزای توریستی اقدام نمایند.
ماهان
با سلام. آیا با داشتن لیسانس مهندسی برق با معدل 14.91 سراسری و 24 سال سن و سطح آلمانی A1 و آیلتس 6.5 برای مقطع ارشد یا دوره کارتحصیل به زبان انگلیسی از دانشگاه های سوییس پذیرش بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز احتمال پذیرش و ویزا برای شما وجود دارد اما نیاز به بررسی بیشتر توسط کارشناسان می باشد‌‌ برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02149076000 تماس حاصل نمایید.
ستاره عباسی
سلام من 19 ساله هستم تازه دیپلم گرفتم و زبانم خوبه امکان تحصیل در رشته هتلداری در سوئییس هست؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله در صورت داشتن مدرک زبان امکان اخذ پذیرش وجود دارد. برای دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس بگیرید.
نسیم
سلام من ۳۳ سالمه کارشناسی ارشد صنایع غذایی و ۷ سال سابقه کار مرتبط برای گرفتن مدرک زبان هم مشکلی ندارم، مشکل مالی هم ندارم میتونم برای ارشد مجدد سوییس اقدام کنم؟ متاهل هستم ایا ویزای همزمان داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز سن شما برای اخذ ویزای سوئیس ریسک دارد. بهتر دست برای کشورهایی مانند اتریش فنلاند سوئد و ... اقدام نمایید.
خالقی نیا
سلام. خواستم بدونم میتونم برای پسر 16 ساله خودم پذیرش تحصیلی سوئیس بگیرم و من یا همسرم هم به عنوان همراه باهاش بریم سوئیس؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. امکان تحصیل فرزند شما در سوئیس وجود دارد اما اقامتی به شما و همسرتان تعلق نمی گیرد. اما می توانید پس از ورود ایشان به سوئیس برای ویزای توریستی اقدام نمایید.
کوثر سواری
سلام ممنون از سایت خوبتون چه رشته هتلداری در سویس در چه مقاطعی ارائه می شود و هزینه تحصیل این رشته در سال چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. این رشته در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه می شود و هزینه های آن بسته به دانشگاه حدود 15 هزار یورو در سال است.
کامران نژاد
سلام و وقت بخیر من 34 سالمه و آیلتس 5.5 دارم. میخواستم بپرسم برای مقطع فوق لیسانس برای MBA آیا امکان اقدام دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. در صورتی که سطح زبان خود را ارتقا دهید شانس دریافت پذیرش برای شما وجود خواهد داشت اما شرایط سنی شما کمی ریسک ویزا ایجاد خواهد نمود.
لیندا عباسی
درود بر شما آیا با گپ 7 ساله و بدون مدرک زبان امکان درخواست برای کالج زبان سوییس را داریم؟ از نظر سرمایه مشکلی ندارم و متونم هزینه ها رو پرداخت کنم فقط ممنون میشم راهنمایی کنید چطور میتونم برای سوییس درخواست بدم و چه راه هایی وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز رزومه شما بایستی بررسی گردد. پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره رایگان با موسسه تماس بگیرید.
سحر
سلام، میتونیم برای تحصیل فرزندمون از ایران اقدام بکنیم بره گیمنازیوم رو در سوییس بگذرونه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله ایشون می تونن برای تحصیل در سوئیس رو پیش ببرن.
کوثر سواری
سلام ممنون از سایت خوبتون من 23 سالمه کارشناسی کامپیوتر دارم سطح زبانم خیلی خوبه اما ایلتس ندادم از لحاظ تمکن مالی اوضاع مالی خوبی داریم و خانواده ام کمکم میکنن با توجه به شرایطم برای تحصیل در مقطع ارشد کامپیوتر شانس اقدام دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله مخاطب عزیز شرایط سنی شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع ارشد ایده‌آل می‌باشد. برای دریافت مشاوره با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید
رویان
سلام من در مورد کار تحصیل میخاستم ازتون سوال بپرسم آیا فرد می‌تونه در رشته غیر مرتبط با رشته تحصیلی در سوئیس اقدام کنه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز رشته تحصیلی شما در ایران بایستی بررسی گردد پیشنهاد می‌شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید
محبوب‌زاده
سلام عرض ادب بنده ۲۴ سال سن دارم، دیپلم کامپیوتر، ۴ سال سابقه کار به عنوان ادیتور ویدیو. برای تحصیل می‌تونم تو سوئیس اقدام کنم؟ یا اگه گزینه دیگه ای برای من وجود داره لطف می‌کنید راهنمایی کنید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با توجه به گپ تحصیلی ۶ ساله‌ای که دارید پیشنهاد می‌شود برای کشورهایی مانند اتریش فنلاند هلند سوئد دانمارک بلژیک و ... اقدام نمایید.
ارکیده
سلام وقت بخیر من الان کلاس دهم هستم .رشته ریاضی می خواستم بدونم میتونم دو سال اخر رو توی سوئیس بخونم؟ مدرک زبان آیلتس باید بگیرم؟ و چیز دیگه ای که خیلی شنیدم برای تحصیل خیلی درمورد تمکن می پرسن تمکن مالی از شهریه جداست ؟ چقدر برای مدارس سوئیس تمکن لازمه؟ ممنونم از شما
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای پذیرش در مقطع مدرسه نیاز به ارائه مدرک زبان نمی‌باشد همچنین برای اخذ پذیرش و ویزای این کشور بایستی هزینه تحصیل و تمکن مالی را که حدود ۵۰ هزار فرانک می باشد، فراهم نمایید.
الهام
هزینه زندگی برای یکسال دانشجو در سوئیس چقدر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض اردت دوست عزیز. به صورتی میانگین حداقل هزینه های زندگی یک دانشجو حدود 1200 الی 1500 یورو در ماه می باشد.
Sara
سلام وقت بخیر اگر بخواهیم در دانشگاه های سوییس تحصیل رایگان داشته باشیم، باید به چه زبانی مسلط باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز تحسین در دانشگاه‌های سوئیس منوط به پرداخت هزینه می‌باشد مگر اینکه شما بتوانید بورسیه دریافت کنید‌.
نسترن
سلام وقت بخیر من یک دختر ۱۵ ساله دارم که قصد تحصیل در سوئیس رو داره اگه برای مدارس این کشور براش اقدام کنم خودم به عنوان همراه میتونم در کنارش باشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر، تحصیل فرزند شما منجر به دریافت اقامت برای شما نمی شود.
شادکام
سلام و وقت بخیر آیا برای تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی هم می شود اقدام کرد؟ به صورت میانگین هزینه ها چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد. میانگین هزینه ها بسته به رشته و دانشگاه بسیار متفاوت است.
کبری
سلام عرض ادب بنده 45سال دارم کارشناسی ارشد دارم و13سال سابقه کار دارم وداراییم 6میلیارد هست ایا بااین شرایط میشه ادامه تحصیل کرد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای تحصیل در سوئیس بایستی گپ تحصیلی پایینی داشته باشید. با توجه به شرایط سنیتان میتوانید برای کشورهایی نظیر اتریش و فنلاند اقدام نمایید.
نارسیس
برای تحصیل در سوئیس میشه با مدرک تافل هم اقدام کرد؟ پذیرش با دوره‌ی زبان هم امکان داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله امکان اقدام با مدرک تافل هم وجود دارد اما شرایط کار با دوره زبان قدری ریسک ویزا ایجاد میکند.
روشان
سلام من 20 سالمه الان میخوام برای کارشناسی دانشگاه های سوئیس پذیرش بگیرم مشکلی برام وجود نداره؟ مدرک زبانم دولینگو هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر مشکلی وجود ندارد و میتوانید برای آن اقدام داشته باشید. میتوانید از کارشناسان موسسه مشاوره تحصیلی دریافت نموده و با بررسی دقیق دانشگاه مقصد را انتخاب نمایید.
سیما
سلام روز خوش میخواستم بدونم سوئیس هم مثل المان و اتریش امکان تحصیل رایگان با زبان بومی رو داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، تحصیل شما در سوئیس با هزینه تحصیل خواهد بود و در برخی از موارد امکان تحصیل ارزان تر وجود دارد.
مشاوره رایگان