کار ضمن تحصیل در سوئیس

1 نظر

کار ضمن تحصیل در سوئیس

سوئیس یکی از مرفه ترین کشورهای دنیا و با بالاترین سطح رفاه، استاندارد و کیفیت زندگی، واقع در قلب اروپا و هم مرز کشورهایی نظیر اتریش، ایتالیا، آلمان و فرانسه می باشد. سوئیس یکی از امن ترین کشورهای دنیا برای اقامت و زندگی و در عین حال گران ترین آن ها می باشد. تعداد متقاضیان تحصیل در سوئیس به جهت سطح بالای رفاه، امنیت، نرخ بیکاری پایین و سرانه درآمد بسیار بالا و بستری که جهت پیشرفت در این کشور فراهم شده است، روز به روز افزایش می یابد. دانشجوی بین المللی در عین حال که علاقه مند به مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل می باشد، تمایل به دانستن شرایط کار ضمن تحصیل در سوئیس را دارد تا بتواند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را متقبل شود. در اکثر کشورها در سطح جهان، دانشجویان در خلال دوره تحصیلی خود امکان کسب مجوز کار و کار کردن در کشور مقصد را دارند؛ اما بسته به کشور و همچنین مقطع تحصیلی، مدت و ساعت کار کردن دانشجو در طی هفته متغیر می باشد. به صورت کلی شرایط به این صورت است که دانشجوی مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و دانشجوی مقطع دکتری 30 ساعت در هفته به بالا اجازه کار ضمن تحصیل را خواهد داشت. در این مقاله به بررسی شرایط کار دانشجویی در سوئیس خواهیم پرداخت. شما می توانید برای آگاهی از شرایط کار ضمن تحصیل در سوئیس و یا سایر کشورهای طراز اول جهانی شما می توانید با موسسه ملک پور (MIE) ارتباط برقرار نموده و از مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان مجرب ما بهره مند گردید. همچنین با پر کردن فرم تماس، مشاورین مجرب موسسه برای ارائه خدمات مشاوره تلفنی رایگان با شما تماس می گیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کار ضمن تحصیل در سوئیس با ما در این مقاله همراه باشید.

عناوینی که در این نوشتار مورد بررسی قرار خواهند گرفت

  • شرایط کار در سوئیس
  • نحوه کار دانشجویی در سوئیس
  • میزان حقوق و دستمزد در سوئیس
  • هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس
  • شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس
  • سوالات متداول راجع به کار ضمن تحصیل در سوئیس
  • سخن پایانی در باب کار ضمن تحصیل در سوئیس

کار ضمن تحصیل در سوئیسشرایط کار در سوئیس

نرخ بیکاری در هر کشوری نشان دهنده این که تا چه میزان امکان یافتن شغل در آن کشور سهل و آسان می باشد. نرخ بیکاری در سوئیس در حال حاضر روی عدد 4.7 درصد می باشد که در میان کشورهای جهان نرخ بیکاری پایین و مناسبی را شامل می شود. در صورتی که به دنبال ساده ترین مفهوم این ارقام هستید نرخ بیکاری 4.7 درصد یعنی در میان هر صد نفر از اعضای آن کشور نهایتاً تا 5 نفر بیکار و در جستجوی کار می باشند و این نشان دهنده شرایط خوب اقتصادی و کاری در کشور سوئیس می باشد. به دلیل این نرخ بیکاری پایین، کارفرما می بایست فرصت شغلی مد نظر را با حقوق بالا ارائه نماید. در نتیجه این موضوع سرانه درآمد آن کشور بالا می باشد. در جدول ذیل، نرخ بیکاری در کشور سوئیس را در یک بازه ده ساله مشاهده خواهید نمود

کار ضمن تحصیل در سوئیس

در بحث مهاجرت از طریق تحصیل لازم است بدانید که اقامت تحصیلی مستقیماً منجر به دریافت اقامت دائم نمی شود. فرد می بایست کار کند و برای وی حقوق و مالیات رد شود. کار در کشور سوئیس به دو بخش کار ضمن تحصیل در سوئیس و کار پس از تحصیل در سوئیس تقسیم می شود. برای این که بدانید با تحصیل در چه رشته ای بعدها شرایط کاری بهتری را در این کشور به دست خواهید آورد، لازم است که بدانید چه مشاغلی بازار کاری قوی تر و بهتری در این کشور دارد. کشورها سالیانه مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می نمایند. بدیهی است که جذب شدن در بازار کار در صورتی که تحصیلات فرد در زمینه مشاغل مورد نیاز آن کشور باشد با سرعت بسیار زیادی صورت خواهد گرفت. در نمودار زیر لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس را مشاهده خواهید نمود.

 

لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2020

مهندسی مکانیک

بخش مواد شیمیایی

بانکداری

بیمه

مهندسی برق

مهندسی فناوری

تحلیلگر مالی

مدیریت جبران خسارت

مدیریت سرمایه گذاری

کار ضمن تحصیل در سوئیس

کار در سوئیس

شرایط کار دانشجویی در سوئیس

چنان چه پیشتر ذکر نمودیم برای کار ضمن تحصیل در سوئیس و دیگر کشورهای جهان محدودیت زمانی وجود دارد و مشخصاً دلیل این امر این است که اصل اقامت فرد به واسطه تحصیل بوده است و نه کار. در نتیجه تحصیل در مرکز و کار در محوریت و حاشیه قرار خواهد گرفت. مدت زمانی که در هفته دانشجو مجاز است که کار کند کاملاً بسته به مقطع تحصیلی وی متغیر خواهد بود. بر این اساس دانشجویان برای تحصیل و کار همزمان در سوئیس در مقطع کارشناسی حدوداً 10 تا 15 ساعت در هفته، در مقطع کارشناسی ارشد حدوداً 15 تا 30 ساعت در هفته و در مقطع دکتری از سی ساعت در هفته به بالا می توانند مجوز برای کار حین تحصیل کسب نمایند. لازم به ذکر است که این مقاله تماماً توسط کارشناسان مجرب و متخصص موسسه ملک پورتهیه شده و به نگارش در آمده است و هر گونه رونوشت و کپی برداری از آن بدون ذکر منبع، خلاف عرف و شرع و غیرقانونی خواهد بود. ساعات کار ضمن تحصیل در سوئیس بسته به شهر محل سکونت می تواند متفاوت باشد. عموماً دانشجو در هر هفته حداقل 15 ساعت و حداکثر 30 ساعت در شهر هایی نظیر زوریخ، ژنو و برن می تواند مجوز کار کسب نماید. برای یافتن کار ضمن تحصیل در سوئیس نیز دانشجو می تواند هم از طریق بخش کاریابی در دانشگاه محل تحصیل و هم مؤسسات و آژانس های کاریابی و سایت ها و روزنامه های محلی نیز اقدام نماید. لازم به ذکر است که پس از اتمام دوره تحصیل نیز عموماً مدت زمانی که به دانشجو زمان می دهند تا در سوئیس بماند و دنبال کار بگردد شش ماه می باشد که تمدید نیز نخواهد شد.

کار ضمن تحصیل در سوئیس

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

میزان حقوق و دستمزد در سوئیس

مسلماً نرخ حقوق نه تنها در میان کشورها بلکه در میان شهرهای یک کشور نیز متفاوت خواهد بود. در این کشور نیز بسته به شهر محل سکونت نرخ دستمزد کار دانشجویی در سوئیس متغیر است. جدای از این موضوع عموماً نوع حرفه و رشته فرد در حقوق دریافتی وی تاثیر گذار خواهد بود. قاعدتاً دستمزد مشاغل مورد نیاز یک کشور بالاتر از مشاغل عمومی خواهد بود. معمولاً دستمزد کار دانشجویی در سوئیس در یک ساعت رقمی بین بیست تا سی و پنج دلار می باشد. جالب است بدانید دانشجو در روز های آخر هفته و همچنین تعطیلات اجازه کار تمام وقت خواهد داشت در نتیجه دریافتی حقوق وی می تواند بیشتر باشد. حداقل زمان ساعت کار ضمن تحصیل در سوئیس پانزده ساعت می باشد که به عبارتی حدوداً سه ساعت در 5 روز کاری را شامل می شود. در دو روز آخر هفته نیز امکان کار تمام وقت برای دانشجو وجود خواهد داشت. همچنین در تمامی تعطیلات رسمی و تعطیلات تابستانی نیز امکان کار ضمن تحصیل در سوئیس برای دانشجوی بین المللی مفروض خواهد بود. از جمله بالاترین درآمد ها در این کشور متعلق به پزشکان، مهندسان حوزه کامپیوتر و آی تی، مکانیک، مواد و متالوژی، برق الکترونیک می باشد. در جدول ذیل این مطلب بالاترین دستمزد های شغل های مختلف در این کشور را ذکر نمودیم.

 

بالاترین دستمزدهای شغلی در سوئیس

معمار سیستم های IT

135،503 دلار

پزشک

131،805 دلار

بانکداری سرمایه گذاری

118،626 دلار

دامپزشکی

114،622 دلار

کشیش

109،176 دلار

خلبان

101،496 دلار

حسابدار

89،653 دلار

مهندس نرم افزار

87،829 دلار

افسر نظامی

89،009 دلار

کار ضمن تحصیل در سوئیس

هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس

قاعدتاً کار ضمن تحصیل در سوئیس، تمام هزینه های مصرفی دانشجو را تحت پوشش قرار نخواهد داد؛ چرا که کشور سوئیس یکی از گران ترین کشورهای دنیا از لحاظ هزینه های زندگی و خورد و خوراک و مسکن می باشد. در نتیجه با وجود تحصیل و کار همزمان در سوئیس، در عمل دانشجو به اجبار موظف خواهد بود تا زمان مفید خود را بین این دو تقسیم نماید و در واقع هر دو را به صورت پاره وقت پیش ببرد. به عنوان یک قاعده کلی گفته می شود که هزینه های زندگی در سوئیس حدوداً شصت درصد از سایر کشورهای اتحادیه اروپا بیشتر و گران تر می باشد. ذیل این مطلب، برخی از هزینه های مصرفی روزانه در سوئیس را در قالب یک جدول می توانید مشاهده نمایید.

 

هزینه های زندگی در سوئیس

وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت

$ 23.07

هزینه صرف غذا برای 2 نفر در یک رستوران متوسط (3 وعده غذایی)

$ 92.29

مک دونالد

$ 12.92

اینترنت ماهیانه

$54.56

شروع قیمت تاکسی (تعرفه نرمال)

$ 6.28

تاکسی (1 کیلومتر)

$ 3.60

بلیط حمل و نقل عمومی (1 طرفه)

$ 3.32

برنج سفید (1 کیلوگرم)

$ 2.62

شیر (1 گالن)

$ 1.44

آب (یک و نیم لیتر)

$ 0.86

 

بخش اعظم هزینه های زندگی در سوئیس به هزینه های مرتبط با مسکن بر می گردد. به صورت میانگین، هزینه های زندگی برای یک در سوئیس می تواند از 1500 تا 2000 یورو در ماه را شامل شود. لازم است بدانید آگاهی در خصوص هزینه ها و شرایط زندگی در کشور مقصد پیش از مهاجرت یکی از مهم ترین گام های لازم است. شما می توانید با تهیه و مشاهده محصول مسیر سبز مهاجرت از تمامی روش های مهاجرت در دنیا آگاه شوید و شرایط زندگی، تحصیل، کار و سرمایه گذاری در کشورهای طراز اول در سطح جهانی را به خوبی فراگیرید تا بتوانید با تطبیق دانسته ها با شرایط خود بهترین روش و کشور را برای مهاجرت خود و خانواده را برگزینید.

گام به گام اخذ اقامت

در جدول زیر، هزینه های مسکن در سوئیس شامل اجاره، خرید و هزینه های نگهداری آن به نمایش درآمده است.

 

هزینه های مسکن در سوئیس

 اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

$ 1.389.69

اجاره آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر

$ 1.072.46

خرید آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر (هر متر مربع)

10.307.95$  

خرید آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر (هر متر مربع)

$ 7.038.34

شارژ ساختمان (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربع

182.28$  

 

جزئیات بیشتر و دقیق تر در خصوص هزینه های زندگی در سوئیس را می توانید در مقاله زیر مطالعه نمایید.

کار ضمن تحصیل در سوئیس

هزینه های زندگی در سوئیس

شرایط کار پس از تحصیل در سویئس

خبر خوب برای متقاضیان تحصیل در سوئیس این است که دانشجویان پس اتمام دوران تحصیل، به راحتی می توانند در بهترین شرکت های سوئیس و اروپا صاحب کار شوند. نرخ بیکاری در این کشور در حال حاضر 2.5 درصد می باشد که به طور قابل توجهی پایین تر از میانگین اتحادیه اروپا است. نرخ بیکاری پایین در کشوری، به معنای فراوانی فرصت های شغلی برای متقاضیان و تقاضای زیاد دولت سوئیس برای جذب نیروی کار تحصیلکرده می باشد. شرکت های بزرگ چند ملیتی مانند دل، مایکروسافت و رولکس در شهر ژنو دایر می باشند که می توانند در کنار مشاغل دولتی، فرصت های شغلی بسیار را در اختیار دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی قرار دهند. به طور کلی م توان گفت که تعامل خوبی بین دانشگاه ها و صنعت در سوئیس وجود دارد که همین امر می تواند دلیل خوبی برای متقاضیان تحصیل در سوئیس باشد.


سوالات متداول راجع به کار ضمن تحصیل در سوئیس

✅ آیا امکان کار ضمن تحصیل در سوئیس وجود دارد؟

بله؛ برای تمام دانشجویان بسته به مقطع تحصیلی آن ها از 15 ساعت به بالا امکان کار ضمن تحصیل در سوئیس وجود خواهد داشت.

✅ آیا تحصیل در سوئیس رایگان می باشد؟

خیر؛ به جز دریافت بورسیه تحصیلی که ممکن هست شامل کمک هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس باشد، امکان تحصیل رایگان در سوئیس وجود نخواهد داشت.

✅ آیا امکان اقامت در سوئیس پس از اتمام دوره تحصیلی در این کشور برای دانشجو وجود دارد؟

اقامت تحصیلی مستقیماً منجر به دریافت اقامت دائم نخواهد شد. دانشجو به مدت 6 ماه پس از اتمام دوره تحصیل این امکان را دارد که در این کشور در جستجوی کار باشد و اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نماید.

✅ آیا امکان تمدید اقامت پس از تحصیل برای دانشجوی بین المللی وجود دارد؟

دانشجو پس از تحصیل، یک اقامت 6 ماهه دارد که می بایست به دنبال کار بگردد. امکان تمدید این اقامت برای فرد وجود نخواهد داشت.


_____________سخن پایانی در باب کار ضمن تحصیل در سوئیس_____________

تمامی نکات کار ضمن تحصیل در سوئیس را به دقت بررسی و تحلیل نمودیم. هزینه های زندگی در سوئیس اعم از هزینه های خورد و خوراک و مسکن ،حدوداً شصت درصد بیشتر از سایر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا می باشد؛ در نتیجه با وجود بالا بودن دستمزد کار دانشجویی در سوئیس به نسبت سایر کشورهای اتحادیه اروپا، کار ضمن تحصیل در سوئیس تمام این هزینه ها را تحت پوشش قرار نخواهد داد. در کنار این مطلب، سوئیس از جمله کشورهاییست که میزان مالیات در آن بالا می باشد. در نتیجه در عین حال که دستمزد و حقوق کارمندان و کارگران در این کشور بالاست، به همان صورت هم ساکنان این کشور مالیات پرداخت می نمایند. امکان کار ضمن تحصیل در سوئیس چنان چه پیشتر ذکر نمودیم، بسته به مقطع تحصیلی از 15 تا سی ساعت در هفته وجود دارد. این ساعت های کاری در آخر هفته ها و تعطیلات می تواند به تمام وقت تبدیل شود. پس از اتمام تحصیلات نیز دانشجو این امکان را دارد تا به مدت شش ماه در این کشور بماند و در جستجوی کار مد نظر خود باشد. لازم به ذکر است که این مدت تمدید نخواهد شد. در این مقاله سعی بر آن شد تا تمامی نکات مربوط به شرایط کار دانشجویی در سوئیس مورد بررسی قرار گرفته شود. شما بزرگواران می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کار ضمن تحصیل در سوئیس و دیگر کشورهای سطح اول در جهان ضمن مراجعه به وب سایت های موسسه ملک پور، با ما ارتباط برقرار نموده و با برقراری تماس تلفنی یا تکمیل فرم تماس، از مشاوره تلفنی رایگان کارشناسان ارشد موسسه بهره منده گردید. در عین حال می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال و یا ابهامی در ذیل این نوشتار و در بخش "ثبت پرسش" نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز 3.16 از 5 ( 18 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
nakisa
درود. در صورتی که برای تحصیل در رشته کامپیوتر اقدام کنیم، آقای امکانش هست که به کار ضمن تحصیل در سوئیس در زمینه کامپیوتر بپردازیم و همچین کاری رو پیدا کنیم یا فقط می تونیم برای کارهایی مثل کار در رستوران و... امید به پیدا کردن کار داشته باشیم؟ تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب بله اگر تخصص و رزومه خوبی داشته باشید می توانید به صورت پاره وقت حین تحصیل کار هم داشته باشید.
مشاوره رایگان