شرایط تحصیل در کانادا- صفر تا صد تحصیل در کانادا

19 بهمن 1402 56 نظر

تحصیل در کانادا یک تجربه آموزشی بسیار محبوب برای دانش‌آموزان بین‌المللی است. کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آموزش عالی و محیط زیستی مناسب شناخته می‌شود و این کشور برای تحصیل دانشجوان از سراسر جهان جذابیت‌های فراوانی دارد. در زیر توضیحاتی در مورد تحصیل در کانادا ارائه می‌شود:

  • کیفیت آموزش: دانشگاه‌های کانادایی برای کیفیت آموزش خود شناخته می‌شوند. آموزش عالی، اساتید مجرب، و تجهیزات پیشرفته باعث می‌شوند که دانش‌آموزان به دانش و مهارت‌های لازم برای موفقیت در حرفه‌های خود دست پیدا کنند.
  • تنوع آموزشی در کانادا: کانادا برنامه‌های تحصیلی متنوعی ارائه می‌ دهد. از کارشناسی گرفته تا دکتری و بورسیه‌های تحصیلی، دانش‌آموزان می‌توانند برنامه‌هایی را که به توانایی‌ها و علاقه‌هایشان متناسب است، انتخاب کنند.
  • محیط زندگی مناسب: کانادا یک کشور با محیط زیستی پاک و تمیز است. شهرهای کانادایی مانند تورنتو، ونکوور، و مونترآل به عنوان شهرهای مناسبی برای تحصیل و زندگی شناخته می‌شوند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد تفاوت های تحصیل آمریکا و کانادا


 

  • مهاجرت پس از تحصیل: یکی از مزایای تحصیل در کانادا، فرصت مهاجرت پس از تحصیل است. بسیاری از دانشجویان پس از اتمام تحصیل، می‌توانند به عنوان مهاجران ماهر و با تجربه در کانادا ماندگاری پیدا کنند.
  • فرهنگ متنوع: کانادا یک کشور چندفرهنگی است و دانشجوان بین‌المللی از تنوع فرهنگی و زبانی این کشور بهره‌ مند می‌شوند. این امکان را دارند تا با افراد از تمامی قشرهای جامعه آشنا شوند.
  • امکان اخذ اقامت دائم: در برخی از ایالت ها این امکان وجود دارد که پس از پایان دوره تحصیل فرد بدون اینکه نیاز باشد اقامت کاری دریافت کند، مستقیما اقامت دائم را دریافن کند

 

ویدیو موسسه MIE در مورد  راه های مهاجرت به کانادا


 

  • حمایت مالی: بسیاری از دانشگاه‌ها و ارگان‌های دولتی در کانادا بورسیه‌ها و تخفیف‌های تحصیلی به دانش‌آموزان بین‌المللی ارائه می‌دهند که به آنها کمک مالی می‌کند.
  • امکانات عالی: دانشگاه‌ها در کانادا دارای امکانات عالی مانند کتابخانه‌های بزرگ، مراکز تحقیقاتی پیشرفته، و انجمن‌های دانشجویی فعال هستند.

 شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به اطلاعات تخصصی، با کارشناسان موسسه ملک پور، تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند گردید.

 

 

ویدیو موسسه MIE در مورد برنامه استانی آنتاریو


 

 در مقاله پیش رو، عناوین ذیل مورد بررسی قرار می گیرد:

تماس با ما

تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا 

تحصیل در کانادا در تمام مقاطع با هزینه همراه است برای تحصیل کانادا تمکن مالی 40 هزار دلاری باید در نظر گرفت و دقت داشته باشید.  گپ یا فاصله مقاطع قبلی و دوره پذیرشی نباید بالا باشد. از شرایط اصلی تحصیل در کانادا می توان این موارد را بر شمرد:

  • مدرک زبانی: برای تحصیل در کانادا، دانشجویان باید زبان انگلیسی یا فرانسه را به خوبی مسلط باشند.
  • پذیرش دانشگاهی: برای تحصیل در کانادا، باید به یک دانشگاه کانادایی پذیرش داشته باشید. این شامل ارسال اسناد تحصیلی، نامه تحصیلی، و ممکن است آزمون زبان انگلیسی (مانند IELTS یا TOEFL) نیز لازم باشد.
  • ویزا و مجوز تحصیلی: پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، باید مجوز تحصیلی از دولت کانادا دریافت کنید. همچنین باید ویزا یا مجوز ورود به کانادا (مثل مجوز مطالعاتی) را نیز دریافت کنید.
  • پراخت هزینه تحصیل: هزینه تحصیل در کانادا متغیر است و بسته به دانشگاه، برنامه تحصیلی، و مقطع تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. همچنین باید هزینه معیشت و مسائل مالی دیگر را نیز مد نظر داشته باشید.
  • مهارت‌های تحصیلی: برای موفقیت در تحصیل در کانادا، باید مهارت‌های تحصیلی قوی داشته باشید و به موقعیت‌های آموزشی خود تعهد داشته باشید.

بهتر است 8 یا 9 ماه قبل از شروع ترم، مدارک ذکر شده در شرایط تحصیل در کانادا هر موسسه آموزشی آماده باشد. ترم های تحصیلی 3 دوره ای بوده و ژانویه، می یا آپریل و سپتامبر ددلاین ها هستند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد مقایسه کانادا یا امریکا


ویدیو موسسه MIE در مورد مقایسه کانادا و اروپا


 

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا به نسبت دیگر کشورهای انگلیسی زبان مثل بریتانیا، آمریکا، استرالیا و نیوزیلند معمولا ارزان تر است. هزینه های زندگی و تحصیل باتوجه به سبک زندگی دانشجو، رشته، شهر و دانشگاه متفاوت می باشد. عموم هزینه های یک دانشجوی خارجی در کانادا به صورت ذیل می باشد:

  • میانگین هزینه های تحصیل و زندگی برای متقاضیان زیر 18 سال از 32.000 تا 45.000 دلار کانادا با توجه به رتبه و اعتبار کالج می باشد.
  • هزینه تحصیل در کانادا برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس 10000 تا 20.000، (میانگین 14.000) دلار کاناد در سال است. عموما دوره های هنر و علوم انسانی ارزان تر هستند، در حالیکه رشته هایی مانند مهندسی و پزشکی هزینه های بالاتری دارند.
  • هزینه تحصیلات تکمیلی مانند MBA بطور کلی گرانتر بوده و سالیانه حدود 42.000 دلار کانادا می باشد.
  • میانگین حداقل بودجه برای هزینه زندگی دانشجویی (برای مواد غذایی، مسکن) در هر ماه حدود 900 تا 1300 دلار کانادا، که برای یک سال 15.000 دلار کانادا می باشد. عموماً هزینه ها در شهرهای بزرگ بیشتر است.

گفتنی است هزینه های تحصیل در کانادا نسبت به هزینه های تحصیل در آمریکا پایین تر می باشد.

ویدئو موسسه MIE در مورد هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا


 

در ادامه به جزئیات هزینه‌های تحصیل در کانادا می‌پردازیم:

مقاطع فوق لیسانس و دکترا

مقطع لیسانس

متوسط هزینه‌های تحصیل در کانادا

23,992 دلار

26,457 دلار

معماری

24,693 دلار

28,680 دلار

رشته‌های بیزنسی

19,301 دلار

33,703 دلار

مهندسی‌ها

16,647 دلار

33,012 دلار

ریاضیات / کامپیوتر

14,737 دلار

25,127 دلار

فناوری ارتباطات

-

25,000 – 45,000 دلار

مدیریت بازرگانی

38,950 دلار تا 66,665 دلار

-

MBA

 

ویدئو موسسه MIE در مورد تحصیل در کانادا


 

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

جزئیات مربوط به حداقل بودجه برای هزینه زندگی دانشجویی در کانادا در جدول زیر بررسی شده‌اند:

متوسط هزینه به صورت ماهیانه

عناوین

300 تا 400 دلار

غذا و مواد مصرفی

400 تا 2250 دلار

محل اقامت یا اسکان

30 تا 50 دلار

اینترنت

90 تا 250 دلار

حمل و نقل

25 تا 100 دلار

پوشاک

600 تا 700 دلار

متفرقه

مدارک لازم برای تحصیل در کانادا

مدارک لازم برای تحصیل در کانادا ممکن است بسته به نوع برنامه تحصیلی و دانشگاهی که می‌خواهید وارد شوید، متغیر باشند، مدارک کلی عبارتند از:

  • تمکن مالی: به اندازه هزینه تحصیل و زندگی برای 4 ماه در حساب بانکی نیاز است. برای این منظور استفاده از راه کارهای مختلفی مانند دریافت وام، دریافت تخفیف از دانشگاه، کار پاره وقت (حداکثر 20 ساعت در هفته) و یا دریافت بورس های دولتی و خصوصی توصیه می شود.
  • داشتن شرط معدل حداقلی: تعدادی از دانشگاه ها دانشجویان 18 سال به بالا را پذیرش دارند و برخی شرط سنی مشخصی ندارند.
  • داشتن شرایط سنی مجاز: برای پذیرش در بعضی دوره‌های تحصیلی مانند مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا، ممکن است شرط معدل حداقلی که معمولا بین 3 و 3.5 از 4 می‌باشد تعیین کنند.
  • شرکت در آزمون زبان مانند IELTS یا TOEFL: برای پذیرش در مقطع لیسانس معمولا به نمره حداقل 6 تا 7 در آیلتس و در مقاطع بالاتر به حداقل نمره 7 تا 8 در آیلتس و 100 تا110 در تافل نیاز دارید.
  • پذیرش در دانشگاه مورد نظر: در صورتی درخواست برای کبک، به یک(CAQ) گواهی پذیرش کبک که توسط دولت کبک صادر شده است، نیاز دارید. چنانچه مدت تحصیل شما کمتر از 6 ماه باشد، نیازی به CAQ ندارید.
  • کسب بیمه‌ سلامتی
  • مدرک تحصیلی سالهای قبل
  • ارائه ریز نمرات دبیرستانی یا دانشگاهی
  • ارسال توصیه‌ نامه‌ها
  • ارائه مقالات تحصیلی
  • ارسال رزومه یا CV
  • تکمیل فرم درخواست و هزینه‌ها

 شرایط تحصیل در کانادا

 

ویدیو موسسه MIE در مورد نکات مهم در مورد STUDY PLAN


تحصیل در مدارس کانادا

مدارس شامل مدارس ابتدایی و متوسطه، مؤسسات پس از دوره متوسطه و مدارس فنی و حرفه ای می باشد. مدارس کانادا شامل دو دسته دولتی و خصوصی می شوند که تحصیل در مدارس دولتی آن، افرادی که تابعیت دارند می توانید از تحصیل مجانی در کانادا بهره مند شوند. هزینه تحصیل دانش آموزان در مدارس خصوصی بیشتر است و بسته به نوع مدرسه و ایالتی که در آن قصد ادامه تحصیل دارید متفاوت است. تحصیل در کانادا در مدارس متوسطه بین المللی، به صورت خصوصی و جایگزین سیستم آموزش دولتی می باشد. برخی از مدارس در کانادا شبانه روزی هستند. تحصیل در مدارس خصوصی کانادا، مانند مدارس دولتی، توسط دولت های استانی کنترل می شوند، اما ظرفیت های پایینی برای ثبت نام داشته و آزادی بیشتری برای رویکردهای آموزشی و آموزش چندین زبان خواهند داشت. همچنین این مدارس، تسهیلات ویژه ای را برای دانش آموزان بین المللی، مثل خوابگاه، برنامه های فوق برنامه و توجه به برنامه های شخصی فراهم می نمایند. در جدول زیر هزینه تحصیل در تعدادی از مدارس و ایالت های مختلف کانادا نمایش داده شده است.

ایالت

مدرسه

نوع سکونت

زبان

شهریه سالیانه به دلار کانادا

بریتیش کلمبیا

کالج برنت وود

با خوابگاه

انگلیسی

91,700

بریتیش کلمبیا

بروکس شائنیگان

با خوابگاه

انگلیسی

71,300

بریتیش کلمبیا

مدرسه بادول

با خوابگاه

انگلیسی

45,150

اونتاریو

مدرسه ترافلگار

باخوابگاه

انگلیسی

70,625

اونتاریو

کالج بین المللی کلمبیا

باخوابگاه

انگلیسی

33,140

 

شرایط سنی تحصیل کانادا در مدارس و کلیات این دوره بصورت ذیل می باشد:

  • برنامه های مدارس ابتدایی و مهد کودک از سن 4 تا 5 شروع می شود و 1 تا 8 سال به طول می انجامد.
  • دانش آموزان از 6 سالگی ابتدایی را آغاز می نمایند و در 13 سالگی به پایان می رسانند.
  • تحصیل در مدارس کانادا در دوره های بعدی یعنی از 6 تا 18 سالگی، اجباری می باشد.
  • تحصیل در مقطع دبیرستان در کانادا از کلاس نهم تا دوازدهم ارائه می شود. دانش آموزان در 14 سالگی دبیرستان را آغاز و در 18 سالگی فارغ التحصیل می شوند.
  • شروع سال تحصیلی از ماه سپتامبر می باشد و در ماه ژوئن به اتمام می رسد.
  • طول ساعات فعالیت مدارس، 7 ساعت در روز است.
  • مدرسه مورد نظر شما در لیست مدارس مورد تأیید کانادا که برای پذیرش دانش آموزان بین المللی ثبت گردیده است، قرار داشته باشد. 

ویزای تحصیلی تنها برای دانش آموزانی صادر می شود که از یک موسسه آموزشی منتخب دولت کانادا موفق به اخذ پذیرش شوند. مدارس خصوصی ممکن است شرایط خاص پذیرش اعم از نمرات بالا، کسب رتبه خوب در آزمون و مصاحبه با دانش آموز و والدین داشته باشند. پیشنهاد می شود برای موفقیت در امر پذیرش معتبر از کانادا با کارشناسان ارشد موسسه ملک پور یا وکیل مهاجرت معتبر مشاوره نمایید. مشاور مسلط بر قواعد مهاجرتی و عضو رسمی شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا ICCRC آقای مهیار افضلی در موسسه ملک پور حضور داشته و مفتخر به ارائه مشاوره به شما سروران گرامی می باشند.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

هزینه تحصیل در مدارس کانادا با توجه به شهر، خصوصی یا دولتی بودن آن و رتبه مدرسه ممکن است متفاوت باشد. هزینه مدارس دولتی برای دانش آموزان بین المللی که پذیرش می گیرند، بین 7000 دلار کانادا تا 14000 دلار کانادا می باشد و فقط به صورت روزانه امکان تحصیل فراهم است. و در مدارس خوصوصی از 8500  تا 23000 دلار کانادا است. همچنین هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا با توجه به شرایط از 4500 تا 8800 دلار کانادا در دبیرستان های دولتی و از 8500 تا 15700 دلار کانادا در دبیرستان های خصوصی  به صورت سالانه می باشد.

ویزای همراه دانش آموزی کانادا

در مورد ویزای همراه دانش آموزی یا ویزای گاردین کانادا ذکر این نکته ضروری است که کشور کانادا برای دانش آموزانی که زیر سن قانونی هستند، الزامات خاصی در نظر گرفته است. برای اینکه دانش آموزان بتوانند به تحصیل بپردازند، والدین یا سرپرستان قانونی باید ثابت کنند که فرزند آن ها مراقبت و پشتیبانی لازم را در طول اقامت خود در کانادا دارد. دانش آموزان باید از شرایط زیر برخوردار باشند.

  • یا با والدین یا سرپرست قانونی خود به کانادا بیایند.
  • یا یک سرپرست در کانادا داشته باشند.

کشور کانادا برای افراد زیر 18 سال که قصد مهاجرت و تحصیل دارند، ویزای همراه دانش آموزی کانادا (گاردین) را از همان ابتدا به ایرانیان ارائه نمی دهد. از این رو بهترین سن برای تحصیل در مدارس کانادا برای دانش آموزان ایرانی، سن 13 تا 18 سالگی می باشد. خبر خوش اینکه ویزای همراه برای والدین دانش آموزان، از نوع توریستی می باشد که برابر با مدت تحصیل صادر می شود. موسسه ملک پور می تواند با در نظر گرفتن تمهیداتی، شرایطی را فراهم آورد که پدر و مادر بتوانند به همراه فرزند اقدام نمایند. به این صورت که یکی از والدین دانش آموز می تواند به عنوان همراه، ویزای کانادا را دریافت کند و فرزند خود را در زمان تحصیل همراهی نماید. البته لازم به ذکر است که همراه دانش آموز اجازه کار در کانادا را ندارد و ویزای همراه برای وی آثار اقامتی در پی نخواهد داشت.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

گپ تحصیلی و به دنبال آن شرایط سنی برای اخذ پذیرش یک فاکتور بسیار مهم است و بهترین سن اقدام با مدرک دیپلم 18 سالگی می‌باشد. باید در نظر داشته باشید که اگر در سنین بالاتر قصد اقدام با مدرک دیپلم را دارید، گپ تحصیلی شما نباید بیش از 3 سال باشد. مهم است که این گپ قابل توجیح باشد. با مدرک دیپلم می‌توانید در دوره‌های آموزشی متفاوتی مانند کالج، دوره‌های کوآپ و دانشگاه‌ها شرکت کنید و تحصیل خود را تا مقطع مورد نظر ادامه دهید.

شرایط تحصیل در کالج های کانادا

کالج‌ها مراکز آموزشی کوچکتر با تنوع کمتر رشته نسبت به دانشگاه هستند که درباره کشور کانادا شما می‌توانید اکثر رشته‌های مورد نظر خود را در کالج‌های این کشور پیدا کنید. این مراکز آموزشی شهریه کمتری نسبت به دانشگاه دارند و عموما دوره تحصیل در کالج بین 6 ماه تا 3 سال می‌باشد. این مراکز آموزشی متقاضی را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کنند. سن قابل اقدام برای کالج‌های کانادا معمولا بین 18 تا 23 سال است. برای ورود به کالج شما نیازمند حداقل نمره زبان آیلتس 6-6.5 و یا معادل آن هستید. در صورت نداشتن مدرک زبان مورد نیاز شما باید در ابتدا در دوره‌های زبان شرکت کنید و سپس وارد کالج شوید. هزینه کالج‌های کانادا حدود 6000 دلار به بالا بسته به رتبه کالج و رشته تحصیلی مورد نظر متغیر می‌باشد و بهترین زمان اقدام برای شانس پذیرش یشتر حدود 6-7 ماه قبل از شروع ترم است.

تحصیل کارشناسی در کانادا

تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی سه یا چهارسال (در رشته های مهندسی، حقوق و پزشکی) به طول می انجامد، به این دلیل است که سیستم آموزش عالی کانادا نیازمند دانشجویانی است که علاوه بر دوره های ابتدایی، دوره های تکمیلی را هم گذرانده باشند. اعزام دانشجو به کانادا برای متقاضی بین المللی در مقطع لیسانس در دانشگاه ها و کالج های مختلفی امکان پذیر می باشد که هرکدام دارای شرایط پذیرش منحصر به فرد خود می باشند. شرایط عمومی پذیرش در مقطع لیسانس:

  • سن متقاضیان ایرانی تحصیل در مقطع کارشناسی عموماً زیر 21 سال می باشد.
  • دیپلم دبیرستان که هم ارزش دیپلم کشور کانادا باشد. (دیپلم ایران به همراه مدرک پیش دانشگاهی)
  • آیلتس نمره 6.5، هر مهارت حداقل نمره 6
  • شرایط سنی برای تحصیل در کانادا را از 18 تا 23 سال رعایت کنید.

تحصیل لیسانس در کانادا دارای مزایایی می باشد که از آن جمله:

  • امکان داشتن همراه
  • انجام 20 ساعت کار پاره وقت در هفته
  • در صورت نداشتن مدرک زبان، می توانید ابتدا در دوره های آموزش زبان در کانادا شرکت نموده و سپس وارد رشته تحصیلی گردید.

ویدیو موسسه MIE در مورد مزایای تحصیل در کانادا


هزینه های تحصیل کارشناسی در کانادا

هزینه تحصیل لیسانس در کانادا از 15000 هزار دلار تا 65000 هزار دلار کانادا ممکن است بسته به نوع رشته و دانشگاه انتخابی متغیر باشد. بیشترین هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی مختص رشته های پزشکی مانند دامپزشکی که شهریه ی سالانه آن 63,323 دلار کانادا ، و داندان پزشکی 56,621 هزار دلار کانادا است. همچنین در رشته های مهندسی و مدیریت هم شهریه دانشگاه ها از 25000هزار دلار تا 35000 هزار دلار کاناداست. اما در رشته ها ی علوم انسانی و هنر هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی کمتر است.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کانادا 

تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد، به عنوان برنامه post graduation  نیز شناخته می شود.

  • تحصیل در مقطع ارشد معمولاً بین 1 تا 2 سال ادامه می یابد.
  • هزینه های تحصیل در مقطع ارشد بطور میانگین 16.500 دلار کانادا
  • دانشجو امکان 20 ساعت کار پاره وقت در هفته را خواهد داشت.
  • متقاضی می تواند برای الحاق خانواده درخواست دهد.
  • امکان کار همراه در مدت زمان تحصیل دانشجوی کارشناسی ارشد به صورت تمام وقت دارد.
  • عموماً شامل یک پایان نامه است که بخش عمده ای از واحدهای درسی و اعتبار دوره را تشکیل می دهد.
  • آغاز تحصیل از ماه سپتامبر (پس از تعطیلات کریسمس، دانشجویان در آوریل به دوره تحصیلی خود بازگشته)
  • شرایط سنی برای تحصیل در کانادا دوره فوق لیسانس در بهترین بازه تا 31 تا 32 سال 
  • امکان ارشد مجدد در کانادا وجود دارد.
  • برنامه های درسی علاوه بر آموزش های عمومی، شامل برنامه های آموزشی تعاملی مانند بازدید از سایت، پروژه ها و کار گروهی است.

شرایط پذیرش تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد

  • مدرک کارشناسی با حداقل میانگین معدل B+
  • مدرک زبان IELTS با حداقل نمره 5/6

البته چنانچه دانشجویی فاقد مدرک زبان باشد می تواند پس از گذراندن دوره های آموزش زبان در کانادا و کسب نمره آیلتس لازم، وارد دوره کارشناسی ارشد شود.

معمولاً برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا به شکل:

  • کارشناسی ارشد هنر (MA) 
  • کارشناسی ارشد علوم (MSc)
  • Master of Fine Arts (MFA)
  • کارشناسی ارشد مهندسی (MEng)
  • کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (MBA)

هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا با توجه به دانشگاه و رشته اتنخابی شما میتواند متفاوت باشد. هزینه تحصیل فوق لیسانس در کانادا از 15000 هزار دلار تا 65000 هزار دلار کانادا متفاوت است. پر هزینه ترین رشته در مقطع ارشد در کانادا MBA است که سالانه از 35000 هزار دلار تا 100 هزار دلار کانادا متغیر است. رشته های مهندسی در کارشناسی ارشد از 13000 هزار تا 37000 هزار دلار کانادا است. و هزینه های تحصیل پزشکی به نسبت مقطع کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد پایین تر است.

تحصیل مقطع دکترا در کانادا

تحصیل در کانادا در مقطع دکتری باتوجه به شرایط آن می تواند کاملاً رقابتی باشد و روزمه قوی، یک عامل مؤثر در اخذ پذیرش دانشگاه است.

  • دوره های دکتری نیاز به حداقل 3 سال و حداکثر 6 سال تحصیلی به همراه تحقیق تمام وقت دارند.
  • اکثر دوره های دکتری، تحقیقاتی بوده و دارای حمایت مالی هستند.
  • امکان کار دانشجویی وجود دارد.
  • دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی استفاده می نماید، ممکن است بنا به نوع و شرایط بورسیه دریافتی خود، اجازه کار پاره وقت نداشته باشند.

متقاضی تحصیل در مقطع PHD به طور معمول از دو طریق برای درخواست دکتری اقدام می نماید:

  • یک پروژه تحقیقاتی پیدا کنید و برای آن درخواست پذیرش بدهید.
  • یک استاد راهنما یا سوپروایزر پیدا کنید.

شرایط پذیرش دوره دکتری کانادا

  • تحصیل دکتری در کانادا نیاز به مدرک زبان IELTS با حداقل نمره 7 دارد.
  • باید سوابق تحصیلی مناسبی را نشان دهید.
  • داشتن مدارکی مانند GRE
  • شرایط سنی برای تحصیل دکترا در کانادا در محدوده 40 تا 45 سال است.

تحصیلات دکتری در کانادا - جزییات کلیدی

تعداد دانشگاه ها

96

جایزه نوبل

25

قدیمی ترین دانشگاه

دانشگاه لوورال (1663)

تعداد دانشجویان بین المللی

573189 نفر

طول مدت دوره دکتری

3 تا 6 سال

هزینه تحصیل دوره دکتری

13000 تا 30000 دلار کانادا

سال تحصیلی

سپتامبر تا آوریل

هزینه تحصیل دکترا در کانادا

هزینه های تحصیل دکترا در کانادا همان طور که گفته شده از 13000 هزار دلار تا 30000 هزار دلار کانادا سالانه بسته به دانشکاه و رشته انتخابی متغیر است. اما شما با تحصیل دکترا در کانادا حقوق دریافت میکنید سالانه حدود 86000 هزار دلار کانادا که میتواند تمام هزینه های تحصیل و زندگی شما را پوشش دهند و نگران هزینه های تحصیل خود نباشید. 

شرایط سنی تحصیل در کانادا

شرایط سنی تحصیل در کانادا یکی دیگر از ملزومات تحصیل در این کشور است. کشور کانادا جزء کشورهایی است که برای اخذ پذیرش و ویزا، محدودیت سنی برای تحصیل در کانادا را ملاک قرار می دهد. گپ تحصیلی کمتر از 5 سال یا به عبارتی دیگر فاصله با اخذ آخرین مدرک تحصیلی کمتر از 5 سال می باشد. در نتیجه افرادی که بیشتر از 5 سال از اخذ آخرین مدرک تحصیلی آنها می گذرد، بهتر است کشورهایی مانند هلند، اتریش و سوئد را انتخاب نمایند، در واقع در شرایط سنی در کانادا حساس نمی باشند و برای افراد با سن نسبتاً بالا نیز ویزای تحصیلی صادر می نمایند. بهتر است شرایط سنی تحصیل در کانادا را نسبت به مقطع و رشته تحصیلی خود در نظر بگیرید. برای مثال حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا برای تحصیل در مقطع دکترا 45 سال می باشد.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا

بیشتر افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند سوالات بسیاری در باب شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا دارند. شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا حدودا 30 سال است. از دیگر نکاتی که برای تحصیل در رشته پزشکی باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید یکی از دیپلم های ریاضی یا تجربی را داشته باشید و آن را معادل سازی کنید.

دارا بودن لیسانس مرتبط با علوم پایه

پشت سر گذاشتن آزمون MCAT  با نمرات قابل قبول

نمره تافل 580

مصاحبه آنلاین یا حضوری

میانگین هزینه های سالانه تحصیل در رشته های پزشکی حدود 96 هزار دلار که می توانند نسبت به دانشگاهی که انتخاب می کنید متفاوت باشد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا

تحصیل در کانادا به کمک انواعی از بورسیه های تحصیلی ممکن است که عمدتاً در سطح تحصیلات تکمیلی هستند. دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی، کمک های مالی بزرگی را ارائه می دهند. این بورس ها شامل ارائه کمک هزینه تحصیل و بورس های تحصیلی دولتی مانند بورس تحصیلی وینیر و انتاریو می شوند که به طور کامل از سوی دولت تأمین مالی می گردند.

انواع بورس و کمک هزینه های تحصیلی عبارتند از:

  • جوایز
  • بورسیه هایی که درصورت داشتن روزمه قوی به دانشجویان تعلق می گیرد
  • حمایت های مالی از پروژه های تحقیقاتی دانشجویی
  • کمک هزینه به دانشجویان بین المللی کشورهای در حال توسعه 
  • وام ها

متقاضیان شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا توجه داشته باشند که اخذ بورسیه تحصیلی کامل بسیار دشوار است. اخذ بورس تحصیلی نیازمند استانداردهای تحصیلی بالا مثل:

  • نمره آیلتس عموماً 7 به بالا
  • ارائه چندین مقاله علمی و چاپ شده در مجلات معتبر علمی (حداقل دو مقاله)
  • ارائه معدل و مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر و از همه مهمتر
  • داشتن یک استاد راهنما و سوپروایزر

برخی از بورسیه های تحصیلی در کشور کانادا در جداول زیر معرفی شده اند:

بورسیه تحصیلی دولتی کانادا

نام بورسیه

شرایط بورسیه

بنتینک فلوشیپ

  • دانشجویان بین المللی
  • مقطع فوق لیسانس
  • رشته های علوم طبیعی، علوم اجتماعی یا تحقیقات بهداشتی

ریسرچ IDRC

  • دانشجویان کشورهای در حال توسعه
  • مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

NSERC

  • دانشجویان رشته علوم طبیعی و مهندسی
  • مقطع کارشناسی ارشد، دکتری و پست داکترا در کانادا
  • شهروندان و ساکنان دائمی کانادا

Vanier

  • دانشجویان کانادایی و بین المللی
  • مقطع دکتری
  • مبلغ 50 هزار دلار
  • مدت 3 سال

سرمایه های تحقیقاتی: FRQNT (طبیعت و تکنولوژی)، FRQs (سلامت)، FRQSC (جامعه و فرهنگ)

  • ایالت کبک
  • مقطع دکتری و پست دکتری
  • تحقیقات کوتاه مدت
  • توسعه های حرفه ای

 

بورسیه تحصیلی غیردولتی کانادا

نام بورسیه

شرایط بورسیه

صندوق زیست محیطی Anw Vallee

  • دانشجویان تحقیقات حیوانی
  • مقطع دکتری
  • بریتیش کلمبیا

ترودو

مقطع دکتری

 

علاوه بر بورسیه های دولتی و غیر دولتی، می توان از بورسیه های تحصیلی نام برد که به عنوان بورسیه تحصیلی خاص شناخته می شوند. این بورسیه ها دارای شرایط خاصی می باشند که عمدتاً به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی خاص

نام بورسیه

شرایط بورسیه

دانشگاه کارلتون

دانشجویان بین المللی / مقطع کارشناسی ارشد

کونکوردیا

دانشجویان بین المللی / کارشناسی

دانشگاه دلشویی

دانشجویان بین المللی و داخلی / تمامی مقاطع؛

کالج هامبر

دانشجویان بین المللی / کارشناسی

دانشگاه مک گیل

دانشجویان بین المللی / مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

دانشگاه آلبرتا

دانشجویان بین المللی / مقطع کارشناسی

دانشگاه کالیاری

دانشجویان بین المللی / مبلغ 500 تا 60000 دلار

دانشگاه دلهاوزی

دانشجویان بین المللی / مقطع فوق لیسانس و دکتری

 

ویدیو موسسه MIE در مورد بورس تحصیلی کانادا


تحصیل پزشکی در کانادا

برای تحصیل پزشکی در کانادا شما ابتدا باید 4 سال دوره کارشناسی در علوم پایه مانند زیست، شیمی، فیزیک را بگذارانید. و بعد از آن شما باید برای تحصیل پزشکی در کانادا آزمون MCAT  را بدهید. برای شرکت در این آزمون باید معدل 3.5 تا 4 از 4  را داشته باشید، تا بتوانید برای تحصیل پزشکی اقدام کنید. این آزمون در سال سوم دوره کارشناسی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره های پزشکی را دارند قابل انجام است و توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا برگزار میشود و برای شرکت در دوره های پزشکی کانادا قبولی در این آزمون الزامی است. از جمله دیگر شرایطی که باید برای تحصیل پزشکی در کانادا داشته باشید آیلتس 6 است. دوره های پزشکی در کانادا بعد از گذراندن لیسانس علوم پایه 4 ساله است. 

تحصیل داندان پزشکی در کانادا

از شرایط تحصیل دندان پزشکی در کانادا این است که باید حداقل آیلتس 6 و یا به بالا داشته باشید همچنین معدل بالای 15 و برای دانشگاه هایی با رتبه بالاتر 16.5 نیاز دارید. برای تحصیل دندان پزشکی باید دو سال تحصیل در رشته های علوم پایه شامل زیست، شیمی، فیزیک را بگذرانید و مانند پزشکی آزمون MCAT را بدهید و بعد از قبولی در آزمون میتوانید وارد دوره های تحصیل دندان پزشکی شوید. مدت زمان تحصیل در دوره های دندان پزشکی 6 سال است 4 سال تئوری و 2 سال به صورت عملی است.

پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

همانطور که می دانید کشور کانادا یکی از پرطرفدار ترین نقاط دنیا برای مهاجرت تحصیلی به شمار می آید و سالیانه مهاجرین زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. در پاسخ به افرادی می پرسند آیا پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است باید بگوییم که بله، پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان مشمول دو مرحله بوده که در ابتدای امر باید از دانشگاه مربوطه در این کشور پذیرش بگیرید و در مرحله بعد می توانید study permit خود، یا اخذ ویزای تحصیل را دریافت کنید.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان ملک پور یکی از خدماتی است که موسسه MIE  به همراهان خود ارائه می کند. در این روش دانشجویانی که در کشور کانادا مشغول به تحصیل هستند، توانایی بازار کار داشته  و در انتها با پرداخت مالیات می توانند اقامت کشور کانادا را دریافت کنند.

معرفی دانشگاه های برتر کانادا

طبق آخرین آمار و رتبه بندی که توسط دانشگاه تایمز در خصوص 10 مورد از دانشگاه های کانادا در سه سطح رتبه بندی جهانی صورت گرفته است را در جدول ذیل آورده است. شش دانشگاه کانادا در میان این لیست در بین 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

نام دانشگاه

محل استقرار

رتبه کشوری

رتبه جهانی

دانشگاه تورنتو

تورنتو

1

23

دانشگاه بریتیش کلمبیا

ونکوور

2

35

دانشگاه مک گیل

مونترال

3

69

دانشگاه واترلو

واترلو

4

76

دانشگاه سیمون فراسر

برنابی

5

77

دانشگاه آلبرتا

ادمونتون

6

102

دانشگاه کلگری

کلگری

7

133

دانشگاه یورک

تورنتو

8

145

دانشگاه کویین

کینگستون

9

149

دانشگاه وسترن

لندن

10

155

شرایط کار دانشجویی در کانادا

فرصت های کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی فراهم می باشد. باتوجه به مقطع تحصیلی، اجازه کار دانشجویی در طول هفته از 10ساعت برای کارشناسی تا 30 ساعت برای مقطع دکتری متغیر است. بسیاری از شرکت های بزرگ، همکاری نزدیکی با دانشگاه ها و مراکز آموزشی کانادا دارند و تحصیل، این فرصت را برای دانشجویان بین المللی فراهم می آورد تا تجربه کاری مناسب مرتبط با رشته تحصیلی خود را به دست آورند. این فرصت ها در اکثر رشته ها در دسترس می باشد. بسیاری از شرکت ها و کارفرمایان از این فرصت به عنوان ابزار استخدام استفاده کرده و دانشجویان با مهارت و انگیزه بالا را استخدام می نمایند.

علاوه بر این، دوره های کار ضمن تحصیل در کانادا وجود دارد که به نام کوآپ (CO-OP) شناخته می شود. موسسه ملک پور فرصتی را برای تحصیل فراهم آورده است که متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند با اخذ پذیرش تحصیلی، وارد دوره های کار ضمن تحصیل شوند. بدین صورت که 6 ماه اول، درس ها به صورت تئوری ارائه شده و از 6 ماه دوم وارد دوره کارورزی یا اینترشیب می شود. این دوره ها فرصتی استثنائی برای دریافت شغل مورد نظر و اقامت در کانادا فراهم می آورد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

از جمله شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا داشتن مدرک زبان حداقل آیلتس 5.5 است و همچنین اینکه گپ تحصیلی شما نباید بیشتر از 2 یا 3 سال باشد. داشتن تمکن مالی برای هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل از جمله مهم ترین شرط اخذ ویزای تحصیلی کانادا میباشد. ویزا های تحصیلی کانادا به دو دسته دانش آموزی و دانشجویی تقسیم میشود. برای دریافت ویزای دانش آموزی باید زیر 18 سال باشید و برای دانشجویی سن بالای 18 سال لازم است.

تحصیل در کانادا مستلزم اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کاناداست. مدارکی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه کانادا لازم هست عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک هویتی
  • فرم درخواست تحصیل در دانشگاه
  • فیش واریز شهریه دانشگاه
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریزنمرات سه سال آخر تحصیل
  • مدرک زبان IELTS

برای تحصیل کانادا پس از اخذ پذیرش، مدارکی جهت صدور ویزای تحصیلی مورد نیاز است که این مدارک، بسته به دانشگاه و شرایط متقاضی متفاوت است. به طور معمول آنچه که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز است عبارتند از:

  • پذیرش معتبر (از مدرسه، کالج و دانشگاه در مقطع مورد نظر)
  • پاسپورت معتبر حداقل دارای 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی
  • عکس پاسپورت 2 قطعه (حداکثر برای 6 ماه گذشته باشد)
  • ارائه سوابق کاری و رزومه مناسب
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • نمونه کار (پور تفولیو) برای برخی از رشته های هنر، طراحی و معماری
  • مدرک زبان انگلیسی (عموماً آیلتس نمره 6 به بالا) ُاحوالات شخصی
  • هزینه وقت سفارت برای ویزای تحصیلی 150 دلار کانادا (هزینه های سفارت متغییر می باشد.)
  • خرید بیمه درمانی (این هزینه حدود 600 دلار کانادا در سال خواهد بود. پوشش بیمه درمانی برای دانشجویان خارجی بین استان ها متفاوت است.)
  • قبولی در آزمون های GRE وGMAT درصورت لزوم برای برخی از رشته ها و دانشگاه ها
  • آخرین مدرک تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی (کارنامه دو سال آخر تحصیلی، دیپلم دوازده ساله، مدرک لیسانس و فوق لیسانس به همراه ریز نمرات)
  • معاینه پزشکی (برای برخی رشته ها)
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه مسافرتی

هزینه سفارت کانادا برای ویزای تحصیلی

هزینه تحصیل در کشور کانادا از شهریه دانشگاه و هزینه سفارت کانادا برای ویزای تحصیلی تشکیل شده است. هزینه های تحصیلی که مرتبط به شهریه دانشگاه، می تواند نسبت به نیاز، رشته، دانشگاه مورد نظر و غیره متغییر باشد. این در صورتی است که هزینه سفارت کانادا برای ویزای تحصیلی حدودا 235 دلار بوده که 85 دلار آن برای  انگشت نگاری و 150 دلار این مبلغ در باب بررسی پرونده متقاضی مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که اگر در 10 سال اخیر انگشت نگاری شده باشید دیگر نیازی به پرداخت مبلغ 85 دلار نیست.

شرایط اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا

تحصیل به همراه همسر و فرزندان زیر 21 سال و اجازه کار تمام وقت همسر، یکی از دلایل اصلی محبوبیت تحصیل در کشور کانادا می باشد. عواملی از جمله سن، مدرک تحصیلی و مدرک زبان همسر، در امکان اخذ کار برای همراه موثر می باشد. لازم به ذکر می باشد مدت زمان ویزای همراه کانادا همزمان با مدت تحصیل دانشجو می باشد. همچنین والدین مشمول ویزای همراه دانشجو نمی شوند و تنها از طریق ویزای توریستی می توانند پس از مدتی در کشور کانادا اقامت بگیرند.

با توجه به شرایط موجود و اعلام پناهندگی مهاجران ایرانی در کشورهای مختلف، اخذ ویزای همراه برای متقاضیان تحصیل دارای ریسک هایی می باشد. گاهاً ممکن است بین نفر اصلی و همراه (همسر و فرزندان زیر 18 سال) فاصله افتاده و امکان اقدام همزمان وجود نداشته باشد. متقاضی مهاجرت به کانادا می تواند با اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر، امکان دریافت ویزای همراه کشور کانادا را افزایش دهد. موسسه ملک پور، با بررسی شرایط تحصیل در کانادا می تواند شرایط اقدام همزمان فرد اصلی و فرد همراه را فراهم آورد. نکته قابل توجه درمورد ویزای همراه، اجازه کار تمام وقت همسر شخص متقاضی می باشد.

شرایط کار پس از تحصیل در کانادا

شرایط کار پس از تحصیل در کانادا، کشور کانادا را به یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا تبدیل کرده است. بر اساس آمار منتشر شده در سایت tradingeconomics در سال 2023، نرخ بیکاری در کشور کانادا 5% می باشد. بر این اساس می توان گفت که فرصت های شغلی مناسب برای افراد تحصیل کرده در این کشور بسیار می باشد. چنانچه قصد تمدید اقامت خود در این کشور را دارید می توانید اقدام به ادامه تحصیل یا اشتغال به کار در کانادا فرمایید.

نمودار نرخ بیکاری در کانادا

متقاضی مهاجرت به کانادا پس از اتمام تحصیلات عالی خود در کانادا، یک کاندیدای عالی برای فرصت های شغلی در کشور کانادا می باشد. علاوه بر این، سیستم ویزای تحصیلی کانادا با توجه به قانون PGWP) post-graduation work permit)  موقعیتی را فراهم می آورد تا متقاضی مهاجرت تحصیلی به کانادا تا 3 سال پس از اتمام تحصیل، اقامت کشور کانادا را جهت کار پس از تحصیل داشته باشد. 

ویدیو موسسه MIE در مورد اقامت پس از تحصیل (PGWP) 


 

طبق قانون PGWP، مجوز کار پس از تحصیل در کانادا، بستگی به طول دوره تحصیلی شما دارد:

  • تحصیل کمتر از 8 ماه واجد شرایط PGWP نمی باشد.
  • تحصیل بیش از 8 ماه اما کمتر از 2 سال؛ ممکن است مدت اقامت پس از تحصیل به اندازه طول مدت دوره تحصیلی شما معتبر باشد. (برای مثال اگر شما یک برنامه 9 ماهه را تمام کنید، مجوز کار ممکن است تا 9 ماه صادر شود.)
  • تحصیل برای 2 سال یا بیشتر در کانادا؛ PGWP ممکن است برای مدت 3 سال صادر شود.

در روش اسکیل ورکر (Skilled Worker) نیز که مربوط به جذب نیروی ماهر خارجی از طریق برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry) می باشد، امتیازی جهت شخص با سابقه تحصیل کانادا در نظر گرفته شده است.

اخذ اقامت دائم و پاسپورت کانادا از طریق تحصیل

تحصیل در کانادا یک فرصت استثنائی جهت اخذ اقامت دائم کانادا و در نهایت گرفتن پاسپورت یا سیتیزن شیپ می باشد. باتوجه به قانون مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) این فرصت برای متقاضی مهاجرت به کانادا فراهم می شود که مبادرت به دریافت شغل مورد نظر خود نماید. با توجه به اینکه ویزای تحصیلی بلند مدت قابل تمدید بوده و در صورت عقد قرارداد کاری، به ویزای کاری قابل تغییر می باشد، متقاضی مهاجرت به کانادا با دریافت حداقل حقوق 2.248 دلار در ماه و پرداخت بیمه و مالیات به مدت 3 تا 5 سال، اقامت دائم کشور کانادا را اخذ می نماید. با توجه به اینکه اقامت کانادا شرط حضور دارد، فرد با اقامت 3 سال از 5 سال به طور مستمر، می تواند موفق به دریافت اقامت دائم شده و پس از شش سال تقاضای پاسپورت کانادا را داشته باشد. لازم به ذکر است دریافت پاسپورت یا تابعیت کانادا مستلزم داشتن شرایط عمومی اعم از سازگار پذیری با محیط و قونین کانادا، تاریخ، زبان و فرهنگ این کشور می باشد و صرف اقامت در یک کشور منجر به پاسپورت نمی شود. البته برخی از استان ها شرایط آسان تری برای اخذ اقامت دارند مانند آنتاریو شما میتوانید با یکسال تحصیل در کالج های این استان اقامت دائم خود را دریافت کنید.

تفاوت های تحصیل در کانادا و آمریکا

از تفاوت های اصلی که برای تحصیل در کانادا و آمریکا میتوان بیان کرد این است که هزینه تحصیل در کانادا کمتر از آمریکا است. همچنین شما در کانادا 20 ساعت در هفته به عنوان دانشجو اجازه کار دارید ولی در آمریکا فقط در موسسه و کالجی که تحصیل خود را انجام میدهید اجازه 20 ساعت کار دارید. همچنین در کانادا همسر شما میتواند به عنوان همراه ویزای کاری کانادا را دریافت کند و در مدت زمان تحصیل شما در کانادا اجازه کار فول تایم دارد اما در آمریکا این اجازه برای همسر شما وجود ندارد. ولی باید گفت که دانشگاه های آمریکا اکثرا در رنکنیگ بالای جهانی قرار دارند که تعداد دانشگاه ها با رنکینگ بالا در کانادا کمتراست و تنوع رشته های آموزشی و دسترسی به انتخاب گزینه های تحصیلی بیشتر است.


 

پادکست پرسش و پاسخ با مشاور رسمی مهاجرت کانادا آقای مهندس مهیار افضلی از موسسه MIE

پرسش: با سلام ۱6 ساله هستم برای تحصیل دبیرستان و سپس دندانپزشکی در کانادا چکاری باید انجام دهم؟

 


 

پادکست پرسش و پاسخ با مشاور رسمی مهاجرت کانادا آقای مهندس مهیار افضلی از موسسه MIE

پرسش: اقامت پس از تحصیل و تبدیل به اقامت دائم برای کارشناسی ارشد چطور است؟

 


سوالات متداول در زمینه شرایط تحصیل در کانادا

✔️ آیا کشور کانادا برای تحصیل مناسب است؟

 دانشگاه های کشور کانادا، از جمله برترین دانشگاه های جهان می باشند که در کشورهای مختلف نیز دارای شعبه می باشند.

✔️ آیا تحصیل در کانادا رایگان است؟

 تحصیل دارای هزینه می باشد که مقدار آن بسته به مقطع آموزشی، محل تحصیل، رشته و طول دوره تحصیل، متفاوت می باشد.

✔️ آیا برای تحصیل کانادا می توان بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟

دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاهی امکان پذیر است. گرچه اکثر بورسیه های تحصیلی در مقطع دکتری ارائه می شود.

✔️ آیا تحصیل در کانادا دارای شرط سنی است؟

تحصیل و صدور ویزا، به سن، گپ تحصیلی و مدرک زبان دانشجو بستگی دارد.


سخن پایانی

شرایط تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف، هزینه و شرایط سنی برای تحصیل در کانادا در این مقاله علمی به صورت خلاصه و ساده مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. امیدواریم توانسته باشیم سؤالات شما درباب تحصیل در کشور کانادا را پاسخ گفته باشیم. درصورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید فرم تماس را تکمیل کرده و یا با کارشناسان ما در موسسه ملک پور از سراسر دنیا تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت "ثبت پرسش" پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کمترین زمان ممکن دریافت نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 28 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مآهسون عزیزی
با سلام و عرض ارادت خدمت استاد ملک پور ضمن تشکر از مقاله بسیار خوب شما در خصوص تحصیل در کانادا می خواستم بپرسم برای تحصیل در کانادا برای فردی که 27 ساله، دارای مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی و بدون مدرک زبان آیلتس برای فوق لیسانس چه شرایطی دارد؟ و پروسه کاری آن چقدر طول می کشد آیا بدون مدرک زبان شانسی دارم؟ با تشکر.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب، ممنون از لطف و توجه شما. جهت تحصیل در کانادا سن و رشته تحصیلی شما بسیار مطلوب می باشد. در صورت ارائه مدرک زبان، شانس ویزای شما بالاتر رفته و طول پروسه حدوداً 7 ماه می باشد. جهت بررسی دقیق تر شرایط خود می توانید با مؤسسه تماس حاصل نموده و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید. * مانا باشید *
سهیل فلاح زاده
ضمن تشکر از شما و مقاله بسیار مفیدتان میخواستم بپرسم من یک دانش آموز 18 ساله هستم و هنوز فارغ‌التحصیل نشدم و حدود یک ماهه دیگه با امید خدا فارغ‌التحصیل میشم میخواستم بدونم که آیا هنوز فرصتی برای تحصیل در مقطع دبیرستان دارم یا خیر یا باید به فکر دانشگاه باشم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب، ممنون از توجه شما. در پاسخ به شما دوست عزیز باید گفت تا قبل از 19 سال شما امکان ورود به کالج دارید و پس از آن الزاماً باید وارد دوره های دانشگاهی شوید. در صورتی که مشمول خدمت باشید شرایط متفاوتی ایجاد می شود. با توجه به طول پروسه پذیرش و ویزا چنان چه سریعاً اقدام فرمایید، شانس ورود به کالج برای شما وجود دارد. * مانا باشید *
مصطفی
با سلام. من یک دختر ۵ ساله دارم و زبان انگلیسی هم بلد نیستم.ایا در کشور کانادا مدارسی هست ک دبیر فارسی زبان داشته باشه؟چون برای یک بچه ۵ ساله سخته ک بخواد با زبان دیگری شروع ب تحصیل کنه. و ایا اقامت برای پدر و مادر هم انجام میشه یا نه.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب، مدارس کانادا به نحوی است که فرزند شما از جهت آموزش مشکلی نخواهد داشت. البته با توجه به عدم ارائه ویزای گاردین برای والدین ایرانی، کالج خود قیم کودکان زیر 13 سال شده و پذیرش تحصیلی ارائه می دهد. لذا توصیه ما به شما اقدام پس از این سن یا اقدام به مهاجرت به کانادا از طریق پتانسیل های خود شما می باشد. جهت دریافت راهنمایی بیشتر با مؤسسه تماس حاصل فرمایید. * مانا باشید *
شهاب علي اكيرزاده
باسلام و تشكر از مقاله جنابعالي من ٣٢ سال - ليسانس برق قدرت- فوق ليسانس مديريت- داراي ١٠ سال سابقه كار به همراه سابقه بيمه.زبان در حد آيلتس ٦ آمادگي آزمون دارم-براي اخذ ويزاي تحصيلي داشتن مدرك پيش دانشگاهي الزامي ميباشد يا خير؟ هدف مجدد تحصيل در مقطع ارشد و يا اخذ ويزا كاري ميباشد.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب، مدارک تحصیلی شما جهت اخذ پذیرش تحصیلی نیاز است، اما در صورتی که دیپلم فنی داشته و مدرک دیپلم 12 ساله نداشته باشید، با توجه به تحصیلات شما جای نگرانی نیست. امکان اقدام برای شما به شیوه های مختلف و در مقاطع تحصیلی مختلف امکان پذیر است. جهت کار در کانادا از طریق اسکیلد ورکر امتیازات خود را در مقاله کار در کانادا محاسبه فرمایید. * مانا باشید*
علیرضا
سلام وقتتون بخیر. من ۳۱ سالمه فوق دیپلم و متاهل. مدرک آیلتس ندارم. میخاستم برای آموزش دوره های فنی برم کانادا. امکانش هست بدون مدرک زبان؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب، دوره های کوآپ کانادا نیاز به مدرک زبان ندارند اما به هر حال شما نیازمند تسلط بر زبان انگلیسی جهت انجام مصاحبه هستید. با توجه به اینکه جهت تحصیل در کانادا گپ تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است، امکان اخذ ویزا برای شما با ریسک هایی مواجه است. شما می توانید با دریافت مشاوره شرایط اقدام از طریق همسر خود را بسنجید یا جهت برترین کشورهای اروپایی اقدام فرمایید. * مانا باشید *
محسن جعفرپور
باسلام خدمت شما بزرگوار.میخواستم بدونم برای کالج ،دانشجوی خارجی هم بورسیه میشه.بهم گفتن مدرسه مدیریتی تورنتو دررشته حسابداری بورسیه میده.آیا صحت دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه بهتر راهنمایی تان کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. اما بصورت کلی در جریان باشید که عموم موسسات علمی بورسیه تحصیلی دارند اما اخذ بورسیه و فاند شرایط خاص خود را دارد و کاملا رقابتی است یکی از ساده ترین راه های اخذ تخفیف یا بورس این است که شما سال اول را که هزینه می کنید دانشجوی ممتازی شوید سپس با نمراتی که دارید برای سالهای بعد اخذ بورسیه نمایید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان توسط کارشناسان ما بررسی شود. موفق باشید.
Hossein Tolouei Nodolaghei
متولد ۱۹۷۷/۰۵/۰۷ هستم . سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ در دانشگاه گرگان در رشته مهندسی خاکشناسی تحصیل و با معدل ۱۲/۳۰ فارغ التحصیل شدم . از سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۹۰ در شرکت آب و فاضلاب تهران مشغول به کار بودم . از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۶ در کشور مالزی اقامت داشتم . در حال حاضر برای امتحان IELTS آماده می شوم . همسرم متولد سال ۱۳۶۵بوده و در رشته مامایی فارغ التحصیل شده است . او ۵ سال سابقه کار در شبکه بهداشت شهرستان میانه-اذربایجان شرقی را دارا است. ما فرزندی نداریم . هدفم اخذ ویزای تحصیلی کانادا است . تمایلی به ادامه تحصیل در رشته خودم را ندارم و علاقه مندم در رشته Design تحصیل کنم . برای ویزای تحصیلی چه کارهایی را باید انجام دهم ؟ انتخاب نخست من کانادا و انگلستان است . ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب، با توجه به حساسیت بالای کشور کانادا روی سن، گپ تحصیلی و مرتبط بودن رشته تحصیلی قبلی جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا، توصیه ما به شما اقدام از طریق کشورهای اروپایی و دوره های زبان می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با مؤسسه تماس حاصل فرمایید. * مانا باشید *
حسین حضرتی
آیا در همه ویزاهای تحصیلی در کانادا بعد از کار می توان ماند و به دنبال کار گشت؟ اگر خیر به چه صورت می توان تشخیص داد. با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب، طبق قانون اداره مهاجرت کانادا، دوره های تحصیلی با طول مدت بیش از 8 ماه، فرصتی تحت عنوان PGWP، اقامت پس از تحصیل با اجازه کار دارند که این امکان را برای شخص فراهم می نماید دو برابر دوره تحصیلی خود در کانادا اقامت داشته و در جستجوی کار باشند(تا حداکثر 3 سال برای دانشجویان مقطع کارشناسی). منطقاً دوره های کوآپ یکساله با وجود صرفاً 6 ماه تحصیل شامل PGWP نیستند. * مانا باشید *
نسیم موسوی
سلام و عرض ادب ممنونم بابت مقاله بسیار خوب و مفید شما من 35 ساله هستم و لیسانس حسابداری دارم اما سابقه کارندارم و یه دختر 10 ساله دارم دوست دارم به کانادا مهاجرت کنم نمیدونم اگر از طریق خودم اقدام کنم برای تحصیل شانس بالاتری دارم یا از طریق دخترم ؟ ضمنا همسرم نمیخواد با ما مهاجرت کنه و ایران می مونند چطور می تونم با مشاوران شما صحبت کنم و مشاوره تخصصی دریافت کنم؟ ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب، ممنونم از حسن نظر شما دوست عزیز. افسران سفارت کانادا به شدت روی سن و گپ تحصیلی حساسیت داشته و امکان ادامه تحصیل برای شما با ریسک بالایی همراه هست. در صورتی که با اقدام برای تحصیل فرزندتان، به سادگی شما می توانید ایشان را همراهی نمایید. از بخش "تماس با ما" با مشاورین مجموعه مرتبط شده و راهنمایی کاملی در این زمینه دریافت نمایید. * مانا باشید *
Ali mahmoudi
با سلام و خسته نباشید از زحمات با ارزشتون.من و خانمم هر دو ۳۳ ساله دارای مدرک فوق لیسانس خودم نفت و خانمم شیمی تجزیه.و دخترمون که ۳ سالشه.خواستم بدونم بهترین حالت برای اینکه بتونم کانادا مشغول کار بشیم چه نوع ویزایی هست که دردسر کمتر داشته باشه ؟ ضمن اینکه باید عرض کنم خودم ۹ سال سابقه کاری در پروژه های ساخت تاسیسات نفتی رو دارم که تخصصا” بهش میگن پایپینگ.ممنون اگر راهنمایی بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم اما باتوجه به شرایطی که می فرمایید یکی گزینه های خوب برای شما اسکیلدورکر کانادا می باشد که برای کار در کانادا اقدام نمایید. پیشنهاد می کنم حتما با مجموعه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما توسط کارشناسان ما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید
فرهاد زندی
سلام و عرض ادب و احترام. بسیار متشکرم از مقاله کاملتان آیا در خصوص تحصیل در کانادا همراه از ابتدا می تواند بیاید؟ آیا به وی اجازه کار fulltime داده می شود؟ بسیار سپاسگزارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سوال شما بسیار کلی است و واقعا بسته به شرایط پرونده است و کیس با کیس متفاوت است و باید بررسی شود که از کدام برنامه مهاجرتی می خواهید استفاده کنید. پیشنهاد می کنم حتما با مجموعه تماس بگیرید تا کارشناسان ما بصورت رایگان شرایط عمومی شما را بررسی نمایند. موفق باشید
محسن فروزان
سلام ممنون از مقالتون، اطلاعات زیادی درباره تحصیل در کانادا دریافت کردم، سوالم این هست که ایا با ۳۰ سال سن امکان تحصیل در کانادا وجود دارد یا باید برای اروپا اقدام کرد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. اما بصورت کلی اگر مدرک و گپ تحصیلی پایینی داشته باشید این شانس وجود دارد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
نگار مرشدی
سلام ممنون از توضیحات خوبتون من 19 ساله هستم و قصد دارم پزشکی رو تو کانادا بخونم از کی میتونم اقدام کنم؟ و چه مدرک زبانی نیاز دارم؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز با توجه به اینکه بالای 18 سال هستید نمره زبان در حد آیلتس 6 تا 6.5 ارائه بدهید کفایت می کند. از همین الان می توانید اقدام نمایید اگر دیپلم 12 ساله ایران را دارید برای دانشگاه های علوم پایه کانادا می توانید درخواست بدهید اما اگر دیپلم ایران را هنوز نگرفته اید می توان برای شما پذیرش از مدارس یا اکادمی ها گرفت که پس از یک سال تحصیل در کانادا وارد دانشگاه شوید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگن بررسی شود. موفق باشید.
شایان قدیمی
سلام متشکرم از تیم موسسه ملک پور به دلیل مقالات کاملتون یک سوال از خدمتتون داشتم. من برای فرزند 14 ساله ام می خواهم برای تحصیل مدارس کانادا اقدام کنم. آیا به بنده و همسرم هم اجازه می دهند در کانادا باشیم و اجازه کار داشته باشیم؟ اگر به ما اجازه نمی دهند شرایط اقامتی فرزندم به چه صورت خواهد بود؟ متشکرم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلادم و عرض ادب تحصیل در مدرسه برای فرزند شما منجر به اقامت شما نمی شود به پدر یا مادر ویزا مالتی پل تعلق می گیرد که سالی 6 ماه می توانید کنار فرزند خود حضور داشته باشید. برای کسب اطلاعات کامل و دقیقتر با توجه به رزومه شما با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان استفاده نمایید.
امید امیدی
با سلام خدمت استاد ملک پور در صورتیکه همراه محصل در کانادا با ویزای توریستی عزیمت کنند آیا می توانند خانه خریداری بنام خودشان نمایند و اجاره دهند ؟ یا باید حتما بنام کسی که اقامت کانادا را دارد باشد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز، همراه دانش آموز نمی تواند در کشور کانادا کار کند و درآمد داشته باشد اما اگر همراه دانشجو باشید می توانید فول تایم کار کنید و ملک بخرید و اجاره دریافت کنید.
...
سلام من ۱۳ سالمه سال هفتمم و در مدارس سمپاد درس میخونم،معدلم ۱۹.۹۱ شد. ۹ ساله زبان میرم و در حد naitive هستم و کتاب solution advance رو هم تمام کردم. به چرتکه مسلط هستم. و در کانادا قوم درجه یک دارم.ایا شانس بورسیه شدن رو دارم؟و میتونم رایگان بورسیه شم؟چون من سایت ها رو که دیدم قیمت ها حدود ۱۰۰۰۰ دلار به بالا بود و این حتی برای خود کانادایی ها هم زیاده. جایی خوندم که برای افرادی که تیزهوشان میرن تخفیف دارن.این درسته؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز به طور کلی بیشتر بورسیه ها برای مقاطع بالای تحصیلی مانند فوق لیسانس و دکترا در نظر گرفته می شود و چون شما اقامت این کشور را ندارید باید در مدارس بین المللی کانادا پذیرش دریافت نمایید که هزینه به مراتب بیشتر از 10000 دلار دارد. پیشنهاد میکنیم که برای بررسی شرایط خود و همینطور کسب اطلاعات دقیق نسبت به همه موارد از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان موسسه استفاده نمایید.
...
برای المان چی؟قوم درجه یک دارم اونجا هم پولی است؟ یا رایگان میشود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
در صورتی که اقوام شما قیومیت شما را بدست آورند این امکان وجود دارد تا بتوانید در مدارس دولتی این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایید.
علیرضا نکوزاده
با عرض سلام و ادب من 42 ساله و متاهل هستم و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته IT در سال 93 با معدل 16.5اخذ کرده ام . با توجه به اینکه از سال 93 تا کنون سابقه کاری مرتبط با تحصیل داشته ام آیا امکان دریافت پذیرش تحصیلی وجود دارد؟ آیا می توانم مجددا برای کارشناسی ارشد در کانادا اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. جناب مهندس عزیز، با توجه به شرایط سنی شما اقدام برای مقطع فوق لیسانس را توصیه نمیکنیم و ریسک ویزای شما بالا خواهد بود، مگر اینکه برای پذیرش در مقطع دکتری اقدام داشته باشید.
NAFAS.NOZARI
سلام و خسته نباشید من 15 ساله هستم و علاقه زیادی به تحصیل در کانادا دارم و خانواده هم راضین اما پدرم چون میگه هنوز زوده کوچیکی و .. و تصمیم گرفتم برای 18 سال اقدام کنم و دکترا اونجا بگیرم ممنون میشم یکم همراهی کنید الان بهتره یا بعد دیپلم مخارج و رفت اینا چطوری هست به پول ایران چقد لازمه برای اقدامات ممنون میشم مچکرم!
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز، برای پاسخ به این سوال باید از شرایط سطح زبان و میزان سرمایه خانواده شما اطلاع داشته باشیم اما به طور کلی اگر شرایط فراهم باشد، تحصیل قبل از مدرک دیپلم می تواند مزایای بهتری برای شما داشته و راحت تر باشد. هزینه های تحصیل و زندگی شما از حدود 30 هزار دلار به بالا و بسته به محل تحصیل شما متغیر است.
محمد بوستانی
مردی متاهل۴۴ساله با مدرک کارشناسی ارشد زمین شناسی شاغل در آموزش و پرورش و دبیر زیست ، قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد زیست شناسی در کشور کانادا را دارم با توجه به سنم امکان پذیر هست؟با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز با توجه به گپ بالای تحصیلی ریسک کار شما بسیار بالاست و در حال حاضر شما شانس تحصیل در کشورهایی که حساسیت کمتری به گپ تحصیلی دارند مانند اتریش را دارید.
کیانا تویسرکانی
سلام روزتون بخیر. من ١۶ ساله هستم و تازه سال اول دبیرستان رو تموم کردم. میخواستم از طریق آموزش آنلاین در مدارس کانادا مقطع دبیرستان تحصیل کنم و دیپلم کانادایی بگیرم تا اقامت دائم رو داشته باشم. میشه لطفا درباره‌ی این روش بیشتر توضیح بدید و من رو راهنمایی کنید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز شما با آموزش آنلاین نمی توانید به اقامت دائم برسید زیرا یکی از شروط دریافت اقامت دائم این است که شما باید در محیط حضور داشته باشید. پیشنهاد می شود که برای تحصیل وارد محیط شده و از مزایای حضور در این کشور استفاده کنید.
محمد
سلام و عرض ادب خدمت شما عزیزان اول ممنونم به خاطر مقاله خوبتون یک سوال داشتم من الان تقریبا 17 سال و خورده ای سن دارم رشته تجربی و امسال کلاس یازدهم تمام شده و وارد دوازدهم میشم در این چندسال هم معدلم کمتر از 18 نشده همش بالای 18 بوده میخوام بدونم میتوانم از الان بورسیه بگیرم برای کانادا یا هر کشور دیگه که از ایران بریم یا نه ممنون میشیم راهنمایی کنید که چه کار باید انجام بدم خیلی ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز به طور معمول دریافت بورسیه در مقاطع بالای تحصیلی کار راحت تری است و افراد با توجه به رزومه علمی و عملی خود از بورسیه های متفاوتی می توانند استفاده کنند. با توجه به شرایط شما شاید دریافت بورسیه قدری دشوارتر باشد اما میتوانید برای تحصیل وارد این کشور شوید و از سال های بعد بتوانید از بورسیه استفاده نمایید.
صفاریان
سلام و وقت بخیر . با سن 30 سال و مدرک فوق دیپلم می تونم برای کانادا اقدام کنم و مهندسی برق بخونم؟ البته من در این زمینه کار کردم و زبانم هم در حد آیلتس 5 هست.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، برای تحصیل در دوره لیسانس شرایط سنی و گپ تحصیلی شما بالاست و مقداری ریسک ویزا برای شما وجود دارد. ضمن اینکه برای این کار باید حداقل مدرک زبان آیلتس 6 یا 6.5 ارائه نمایید.
محسن کاظمی
من 18 سالمه و تازه دیپلمم رو تموم کردم. میخوام برم کانادا پزشکی بخونم، خوندن پزشکی آزمون داره توی این کشور؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز شما برای تحصیل پزشکی باید یک لیسانس علوم پایه دریافت نمایید و بعد از آن آزمون بدهید و در صورت قبولی وارد رشته پزشکی شوید.
امیرحسین معصومی
سلام وقتتون بخیر بنده ۲۲ساله دانشجوی ترم ۶مهندسی عمران کارشناسی دانشگاه علوم تحقیقات هستم معدلم تاالان بین ۱۶_۱۷هست ۶سال کلاس زبان انگلیسی رفتم و مدرک کانون زبان ایران ویک مدرک هم ازطرف دانشگاه دارم و سطح زبانم خوبه ولی مدرک آیلتس یا تافل ندارم،میخاسم ببینم شرایط وشانس خوبی برای اخذ پذیرش دانشگاه ها و ویزا تحصیلی کانادا برای مقطع فوق لیسانس در رشته خودم بدون مدرک آیلتس وتافل رو دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، شما برای دریافت پذیرش و ویزای کانادا حتما باید حداقل مدرک آیلتس ارائه نمایید و بدون داشتن مدرک زبان شانس شما بسیار پایین بوده و ریسک کار بسیار بالاست.
دینا
با سلام . آقای ملک پور من ۲۰سالمه در حال حاضر در مهر ماه ترم اول پزشکی خود را خواهم گذراند . قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را داشتم. با توجه به سن بنده اگر اقدام شود آیا ۲۱ سالگی برای تحصیل پزشکی در کانادا دیر است؟ آیا میتوان در حین تحصیل درخواست ویزای استارتاپ کانادا کرد؟ یا نمیشود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر دوست گرامی، شرایط سنی شما برای تحصیل در کانادا بسیار مناسب است اما به طور کلی شرایط استارت آپ برای سن شما قدری سخت تر است و تحصیل گزینه بهتری به حساب می آید.
محمد سلیمانی
سلام شما در زمینه ریجکتی ویزای تحصیلی ، استادی پرمیت ، هم اقدام می کنید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام رزومتون باید بررسی بشه. لطفا با موسسه تماس بگیرید.
سروش سبزواری
با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از مقالات عالی سایتتون.فارغ التحصیل پزشکی از علوم پزشکی مشهد با معدل 17 هستم و مدرک آیلتس7 نیز دارم.میخواستم ببینم جهت مهاجرت ب کانادا برای تحصیل در مقطع تخصص برای گرفتن بورسیه فول فاند چگونه میتوانم اقدام کنم؟و بجز شرکت در آزمون MCAT برای معادل سازی پزشکیم آیا اقدام دیگری نیاز دارد؟؟ پیشاپیش متشکر از پاسخگوییتون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط شما بایستی با جزییات بیشتری بررسی گردد. برای دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس بگیرید.
Zahra
سلام وقتتون بخیر من ۲۳سالمه و لیسانس باستان شناسی دارم و نمره ی تافلم ۱۰۰هستش برای ارشد تاریخ از دانشگاه رایرسون کانادا پذیرش دارم از نظر تمکن مالی و تای مشکلی ندارم برای گرفتن ویزا شانسم چقدره چون برای رشته ی تاریخ پذیرش دارم چون بیشتر ویزاهای تحصیلی برای رشته های مهندسی هستش میخواستم بدونم با رشته ی تاریخ هم شانس ویزا بالاست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست شما شرایط سنی و مالی مناسبی دارید و امکان ویزا شدنتان در صورت ارائه مدارک درست زیاد می باشد.
محمدی
سلام و عرض ادب، می خواستم بدونم که شهریه تحصیل در کانادا چقدر است؟‌ پیشاپیش از پاسخ گویی شما سپاسگزارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز بهتر بود شرایط سنی خود را میفرمودین تحصیل در مقاطع مختلف متفاوت خواهد بود پیشنهاد میکنم با مشاوران موسسه ملک پور تماس بگیرید تا شرایط شما را به صورت کامل بررسی کنند با تشکر
کیاشا
باسلام 14 ساله هستم میخوام برای دوره دوم دبیرستان به کانادا مهاجرت کنم.امکانش هست؟خاله و خانواده پدری اونجا ساکن هستند.چه شرایطی باید داشته باشم.رشته کامپیوتر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز رزومه شما بایستی با جزییات بیشتری توسط کارشناسان بررسی گردد. پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.
شمس
سلام. میخواستم بدونم که با سن حدود 52 سال میشه اقدام به پذیرش از دانشگاه جهت اخذ ویزای تحصیلی کرد؟ و بنظر شما شانس دریافت ویزا چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز با این سن برای کشور کانادا خیر شانسی تقریبا وجود ندارد.
بهرام
میخواستم بدونم مدت زمانی که در کشور کانادا تحصیل می کنیم میشه با خودمون همراه هم داشته باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام بله برای تحصیل در کانادا میشه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به عنوان همراه داشته باشید.
سیدحامد حسینی
با سلام و درود فراوان بنده دارای لینسانس مهندسی شیمی با معدل تقریبا 17 از دانشگاه دولتی هستم سطح زیان در حد آیلتس 6 دارم و یک مقاله ISI به ثبت رساندم وهم چنین با برخی نرم افزارهای تخصص رشته ی خودم آشنایی دارم چه میزان شانس دریافت بورسیه تحصیلی در فوق لینسانس دارم ؟ هچنین برای اثبات توانایی نرم افزاریی خودم نیاز به مدرک دارم یا خیر و چگونه میتوانم موسساتی خارج از دانشگاه جهت دریافت بورسیه از آنها پیدا کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز در زمینه دریافت بورسیه باید از یک رزومه علمی خاصی برخوردار باشید. به صرف معدل در کشور کانادا شانس بالایی برای دریافت بورسیه ندارید. پیشنهاد می کنم روی این موضوع که مقالات علمی معتبر داشته باشید و یک استاد راهنما در کشور کانادا کار بکنید.
فرهان شریفی
سلام ممنوناز اطلاع رسانی خوبتون یک سوال داشتم از خدمتتون. من 28 سالم هست و میخام برای رشته پزشکی کانادا اقدام کنم، ایا شرط سنی در این رشته وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام عرض ادب ممنون از اظهار لطفتتون. شرایط سنی برای ورود به رشته پزشکی دانشگاه های کانادا با سن حدود 30 سال امکان پذیر است.
علی
من 6 ساله که فارغ التحصیل شدم میخواستم بدونم برای تحصیل دکترا کانادا میشه اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را درست تر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم ولو اینکه برای دکتر خیلی گپ تحصیلی ملاک نیست و اگر رزومه علمی قوی داشته باشید و همچنین سوپروایزر یا استاد راهنما از کشور کانادا شانس خوبی خواهید داشت. موفق باشید.
مهدیس
برای تحصیل مقطع ارشد در کشور کانادا چقدر سرمایه لازم است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز به طور میانگین برای هزینه های تحصیل و زندگی و پول تمکن 50 تا 60 هزار دلار کانادا نیاز دارید. موفق باشید.
سما
سلام وقت بخیر برای اپلای پایه هشتم چطور میتونم اقدام کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز مدارس خیلی خوبی کشور کانادا داره که اگر بتونید از پس هزینه هاش بربیایید میتوانید برای پذیرش اقدام نمایید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود
ثنا
سلام برای تحصیل فرزند 15 سالمون در کانادا چقدر باید هزینه کنیم؟!!!
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب برای تحصیل و زندگی فرزند زیر 18 سال، نیازمند32.000 تا 45.000 دلار کانادا خواهید بود.
مهرناز مرادی
آیا برای تحصیل در کانادا نیاز به سرمایه بالایی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز کشور کانادا خیلی گران نیست ولی نیازمند به یک پشتوانه مالی مناسب است. باتوجه به مقاطع تحصیلی 40 تا 50 هزار دلار داشته باشید کفایت می کند.
حمید زحمت کش
سلام سوالی که از شما داشتم اینه که آيا اجازه اقامت بعد تحصیل برای کار در کانادا به دانشجویان داده می شود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام بله تا 3 سال به فارغ التحصیلان اجازه داده می شود که به دنبال کار بگردند و ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنند.
مینا
هزینه سفارت کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز هزینه هایی که خود سفارت دارد را بهتر است از خود سایت سفارت چک بفرمایید چون متغییر هستند ولی معمولا بیشتر از 300 یا 400 دلار نیست.
اسما جهانی
سلام میخواستم برای مهاجرت مون فرزند ها رو. مدرسه ثبت نام کنم ولی متاسفانه تسلط کامل به زبان انگلیسی ندارد آیا امکان تحصیل به زبان فارسی برای بچه ها هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله در برخی از شهر های این کشور برخی از مدارس ایرانی وجود دارد.
Mahya mortazavi
با سلام. آیا همراهی که با خودمون میبریم هم حق اشتغال داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی در کشور کانادا همراه اجازه کار دارد.
عسل
سلام خسته نباشید من ۲۴ سالمه لیسانس مدیریت هتلداری با معدل ۱۹ و آیلتس ۷ من میخوام تحصیلی برای مقطع ارشد کشور کانادا اقدام کنم ، با توجه به اینکه مادرم سرپرست خانواده هستن و قرص های اعصاب مصرف میکنن و به من وابستگی دارن میتونم ایشون رو به عنوان همراه با خودم ببرم؟ چجوری باید این وابستگی رو ثابت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز ریسک خیلی بالایی دارید و امکان اینکه موفق نشید زیاد زیاد ولی می توانید خودتان برای تحصیل اقدام نمایید و مادر برای ویزای ملاقات یا توریستی. پیشنهاد می کنم قبل از هر اقدامی حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود.
سینا
سلام من کارشناسی ارشد معدن در کانادا پذیرش شدم فقط یه سوال داشتم من یه مادر داردم که بغیر از من کسی رو نداره برای اینکه بتونم مادرم رو هم همراه خودم به کانادا ببرم باید چیکار کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام متاسفانه والدین شلمل ویزای همراه دانشجو نمی شوند و تنها از طریق ویزای توریستی می توانند در کشور کانادا اقامت بگیرند. که حداکثر مدت آن2 سال است برای راهنمایی دقیق تر توصیه می شود با شماره تماس های موسسه تماس حاصل فرمایید.
حامد هاشمی
سلام من 33 سالمه ارشد نرم افزار دارم میخواستم برای دکترا در کانادا اقدام کنم فاصله زمانی با آخرین سال تحصیل چقدر باشه اجازه تحصیل نداریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیز حداکثر گپ تحصیلی برای تحصیل در 5 سال می باشد.
علی عاشوری
هزینه های تحصیل و زندگی در کشور کانادا چقدر هست و آیا می‌توان این هزینه ها را با بورسیه تحصیلی تامین کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام معمولا بورسیه های تحصیلی را برای مقطع دکترا می دهند هزینه های تحصیل در دوره لیسانس و ارشد به طور میانگین حدود14 هزار دلار در سال است.
حامد دادخواه
سلام من پسرم دانشگاه کانادا تحصیل میکنه میخواستم برم بهش سر بزنم و اگر بشه بمونم پیشش چطوری باید برم چه روشی هست که پدر مادر ها برن پیش بچه شون؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام شما می توانید از طریق ویزای توریستی می توانید برای دریافت ویزا اقدام فرمایید.
samaneh ahmadi
سلام روزتون بخیر درسته که برای تحصیل لیسانس در کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان نیست؟ من زبان انگلیسی بلد هستم ولی فول نیستم اگر برای دانشگاه های این کشور درخواست بدم میتونم پذیرش بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود خیر دوست عزیز برای تحصیل مقطع لیسانس شما باید مدرک آیلتس6 داشته باشید و نمره هیچ کدام از مهارت هاتون زیر6 نباشه.
لیلا فاضلی
با سلام و درود من لیلا 30 سالمه لیسانس مهندسی برق دارم میخواستم بدونم اگر برای ارشد توی کانادا اقدام کنم شانس قبولیم چقدره چند سال از فارغ‌التحصیلی ام میگذره
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیز اگر از فارغ التحصیلی شما بیش از 5 سال گذشته باشد و به عبارتی گپ تحصیلی بالای 5 سال داشته باشید احتمال قبولی برای شما پایین خواهد بود و بهتر است برای سایر کشور ها مانند سوئد و اتریش اقدام کنید.
عتیق الله آمیری
برای تحصیل کردن در کانادا چند هزینه می شود
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز هزینه تحصیل در مقاطع مختلف متفاوت است. به طور کلی متوسط هزینه تحصیل 15 تا 20 هزار دلار در سال می باشد.
علی
سلام ، برای مقطع یازدهم ، توی مصاحبه سفارت و در صورت پذیرش برای مصاحبه حضوری با دبیرستان توی کانادا ، ترجمه مدارک سال های قبل با نیاز به مهر وزارت خارجه داره یا فقط ترجمه با امضای مترجم و مهر دادگستری کافیه؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بله مدارک نیاز به مهر وزارت خارجه دارد.
اهورا
وقت بخیر با سپاس از توضیحات کاملتون سوالی که داشتم اینکه بعد از چند سال اقامت در کانادا امکان درخواست برای اقامت دایم امکان پذیره و شرایطش چیه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. برای پاسخ به این سوال باید شرایط سن، تحصیلات، زبان، سوابق کاری و ... شما به صورت دقیق بررسی شود. اما به طور کلی در صورتی که در کانادا تحصیل و یا کار کرده باشید دریافت اقامت از طریق اسکیلدورکر برای شما تسهیل خواهد شد.
علی حسینی
ممنونم از مقاله مفیدتون. من لیسانس مدیریت دارم و کارمند هستم ولی از کار IT خیلی خوشم میاد و دوست دارم IT بخونم. خواستم بدونم با 35 سال سن شانس پذیرش ارشد IT دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. به طور معمول برای دریافت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد متقاضی باید در رشته مرتبط با رشته درخواستی تحصیل کرده باشد و یا سوابق کاری مرتبطی نشان دهد.
ایمانپور
سلام وقت بخیر. برای تحصیل می‌خوام اقدام کنم اما دوست دارم با خود آقای دکتر ملکپور مشاوره داشته باشم. هر چقدر هم هزینه‌ش باشه پرداخت می‌کنم. فقط لطف کنید بگید که می‌تونم با ایشون مشاوره داشته باشم یا خیر؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام من و دوست عزیز امکان اخذ مشاوره با ایشان نیز وجود دارد پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید‌.
مشاوره رایگان