بورسیه تحصیلی در سوئیس

5 نظر

کشور سوئیس یکی از محبوب ترین کشورهای جهان جهت مهاجرت تحصیلی و زندگی می باشد و اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس برای بسیاری از دانشجویان بین المللی یک هدف می باشد. ما در این مقاله سعی بر این داریم تا شما عزیزان را با شرایط اپلای بورسیه سوئیس آشنا کنیم. هزینه های تحصیل در کشور سوئیس از رایگان تا هزینه هایی حدود 40 هزار فرانک در سال متغیر می باشد و با توجه به هزینه های بالای زندگی و تحصیل در بسیاری از دانشگاه های این کشور، اکثر دانشجویان با هدف دریافت بورسیه تحصیلی سوئیس اقدام به مهاجرت به سوئیس می کنند. در کشور سوئیس بورسیه های متنوعی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه می شود. برای درخواست بورسیه تحصیلی سوئیس، پیش نیازهایی نظیر سطح زبان مناسب، معدل، انجام کارهای تحقیقاتی و پیش زمینه تحصیلی خوب مورد نیاز است. در این مقاله سعی خواهیم نمود تا موضوعاتی از قبیل شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس و اپلای بورسیه سوئیس را که با تجربه وکلای سوئیسی و تحقیق در سایت بورسیه های سوئیس بدست آمده، مورد بررسی دقیق قرار دهیم. موسسه ملک پور با بیش از 15 سال سابقه در امر مهاجرت آماده کمک به شما عزیزان و مشاوره دقیق و ارزیابی شرایط می باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان تلفنی یاد اطلاع از خدمات موسسه می توانید با شماره تلفن های موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و همچنین فرم تماس را در وب سایت این موسسه کامل فرمایید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

بورسیه تحصیلی در سوئیس

بورسیه تحصیلی در سوئیس

شرایط تحصیل در سوئیس

تحصیل در کشور سوئیس به 4 زبان انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی امکان پذیر می باشد. اکثر دانشگاه ها و دوره ها به زبان های آلمانی و فرانسوی به صورت تقریباً رایگان و یا با هزینه های بسیار پایین می باشند. از طرفی دیگر اکثراً دوره های انگلیسی زبان دارای شهریه هستند. نمی توان ادعا کرد که تحصیل در سوئیس نظیر آلمان و اتریش رایگان می باشد؛ زیرا از هر دو نظام تبعیت می کند و برخی دانشگاه ها از نظام آموزشی رایگان استفاده می کنند و برخی دیگر دارای هزینه هستند. اگر دانشجو به زبان فرانسوی و یا آلمانی پذیرش داشته باشد و دوره به زبان رسمی کشور سوئیس ارائه شود، تحصیل رایگان و یا با هزینه ای بسیار پایین خواهد بود. تحصیل در کشور سوئیس به علت شرایط مناسب اقامت پس از تحصیل و بازار کار خوب و کیفیت زندگی بالا به شدت محبوب می باشد و متقاضیان زیادی سالیانه درخواست اخذ ویزای تحصیلی، بورسیه تحصیلی در سوئیس و تحصیل رایگان در سوئیس را دارند.

انواع بورسیه سوئیس

بورسیه نوعی فرصت مناسب برای افرادی که با بودجه و منابع مالی محدود و اندکی روبرو هستند، بوده تا این امکان را به افراد می دهد از طریق حمایت های مالی کشور سوئیس برای زندگی، تنها به فکر تحصیل و رسیدن به موفقیت باشند. انواع بورسیه سوئیس به دو دسته بورسیه دولتی و دانشگاهی تقسیم می گردد که افراد در صورت دارا بودن شرایط تعیین شده از سوی ارائه دهندگان بورسیه سوئیس، قادر به اخذ آن خواهند شد. برخی از بورسیه های مهم سوئیس، به شرح زیر می باشد:

  • بورسیه دولتی سوئیس
  • بورسیه دانشگاه LAUSANNE
  • بورسیه تحقیقاتی پژوهشی
  • بورسیه دانشجویان هنر
  • بورسیه دولت سوئیس

بورسیه دولت سوئیس

بورسیه دولت سوئیس برای مقطع دکترا و بالاتر ارائه می شود که به برخی از آنها در ادامه پرداخته ایم:

در صورتی که دانشجویان یک دانشگاه سوئیس و یک دانشگاه خارجی برای مدت یک سال تحت حمایت مشترک دو ناظر باشند، واجد شرایط بهره مندی از بورسیه دولت سوئیس خواهند بود. این نوع بورسیه امکان تمدید نداشته و به درخواست های کمک هزینه اقامت کمتر از 9 ماه، رسیدگی نخواهد کرد. مبلغ بورسیه، 1920 فرانک سوئیس برای هر ماه می باشد. از شرایط و مدارک مورد نیاز در این باره می توان به دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد، و دارا بودن حداکثر 37 سال سن اشاره نمود. همچنین بسیار مهم است که افراد یک نامه از استاد راهنما و دانشگاه سوئیس و همچنین رزومه ای مختصر در رابطه با عملیات تحقیقاتی خود را ارائه نماید. مواردی که در زمان اعطای بورسیه تاثیر گذار است شامل موارد زیر است:

  • هدف و انگیزه از تحقیق و پژوهش
  • رزومه علمی

بورسیه دولت سوئیس در مقطع فوق دکترا

این بورسیه برای فعالیت افراد در مقاطع پسادکترا در یکی از دانشگاه های کانتونی سوئیس، موسسه فدرال سوئیس، موسسات آموزشی و تحقیقاتی عمومی یا دانشگاه های علمی کاربردی، مؤسسه های فدرال فن آوری، دانشگاه های علوم کاربردی و موسسات تحقیقاتی می باشد.

این بورسیه تحصیلی فقط برای مقطع پسادکترا معتبر و قابل ارائه می باشد و کارکردی برای تحقیقات نیمه وقت و یا پاره وقت ندارد. مدت اعتبار این بورسیه، 12 ماه بوده و امکان تمدید نیز ندارد و به درخواست کمک مالی کمتر از 9 ماه با این بورسیه نیز جواب داده نخواهد شد. مبلغ کمک هزینه 3500 فرانک سوئیس در ماه می باشد و 300 فرانک نیز تحت عنوان کمک هزینه مسکن، یک مرتبه در سال به متقاضیان این بورسیه تحصیلی سوئیس، اعطا می شود. از مزایا و خدمات دیگر این بورسیه دولتی فوق دکترا می توان به دریافت کارت حمل و نقل عمومی برای یک سال، خدمات سفر و... اشاره نمود.

نوع تحقیقات و اهمیت آن، رزومه علمی و ظرفیت دانشگاه، تعیین کننده و عامل تاثیر گذار در اعطای بورسیه عالی سوئیس برای مقطع فوق دکترا می باشد. این بورسیه سفارت سوئیس تنها برای یکبار قابل دریافت است و افرادی که قبلا یکبار از این نوع خدمات دولتی سوئیس بهره مند شده اند، دیگر واجد شرایط استفاده از بورسیه نخواهند بود. شرایط لازم اجرا برای دریافت بورسیه فوق دکترا:

  • ارائه 2 توصیه نامه محرمانه از دو استاد راهنما
  • ریزنمرات و رزومه علمی مقاطع پیشین
  • گواهی سلامت پزشکی

بورسیه فلوشیپ پژوهشی

این بورسیه تحصیلی برای انجام تحقیقات در حوزه کاری و رشته افراد در مقطع دکترا از سوی دولت سوئیس به افراد اعطا می شود که دارا بودن رزومه علمی قابل توجه برای دریافت این نوع بورسیه نیز حرف اول را می زند.

بورسیه فول فاند سوئیس

بورسیه سوئیس دارای انواع مختلفی می باشد که هرکدام افق جدیدی را پیش روی افراد باز می کند که یکی از مهم ترین آن، بورسیه فول فاند سوئیس نام دارد. این بورسیه برای مقاطع تحصیلی فوق لیسانس، دکترا، پست داک و Research Degree می باشد. رزومه علمی، فعالیت پژوهشی و نداشتن گپ تحصیلی، انگیزه نامه و مدارک تحصیلی، از مهم ترین شرایط اخذ بورسیه فول فاند سوئیس است. مهلت درخواست برای این بورسیه، ماه مه می باشد. منبع و حمایت کننده بورسیه فول فاند، کمیسیون فدرال بورسیه دانشجویان خارجی (FCS) می باشد. مدت زمان این بورسیه، یک سال بوده و قابل تمدید نیز نمی باشد. مبلغ آن نیز 3500 فرانک به همراه خرج و مخارج مربوط به مسکن می باشد.

بورسیه پزشکی سوئیس

 اهمیت رشته پزشکی در سراسر دنیا به یک اندازه می باشد و همه دانشگاه ها شرایط ویژه ای را برای تحصیل افراد در این رشته به وجود می‌آورند که کشور سوئیس از این قاعده مستثنا نمی باشد. با توجه به اینکه تحصیل در کشور سوئیس براس هیچ رشته ای و به خصوص پزشکی، رایگان نمی باشد، بهترین راه برای کم کردن و یا حذف هزینه های تحصیل در سوئیس، استفاده از بورسیه های تحصیلی دانشگاه ها می باشد. مهمترین دانشگاه های پزشکی که اقدام به اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان می کنند می توان به دانشگاه زوریخ، ژنو، بازل، برن و لوزان اشاره نمود.

عموم بورسیه پزشکی سوئیس برای مقطع دکترا و تخصص پزشکی در نظر گرفته شده است. همچنین افراد می‌توانند از بورسیه دکتری برای تحقیقات پزشکی به خصوص در زمینه کودک نیز بهره مند شوند. بورسیه پزشکی سوئیس بخش یا همه هزینه های زندگی افراد را در بر می گیرد. دارا بودن آیلتس با نمره ۷، مدرک زبان فرانسوی و آلمانی در سطح b1 یاb2، رزومه علمی و تحقیقات برجسته علمی موجب اخذ دریافت بورسیه پزشکی در سوئیس می شود.

بورسیه تحصیلی در سوئیس

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس

در کشور سوئیس بورسیه های مختلفی در مقاطع مختلف وجود دارد. برای اپلای بورسیه سوئیس، شخص باید از شرایط تحصیلی خوب و پیش زمینه تحصیلی مناسب برخوردار باشد. متأسفانه دیده شده است که افرادی که شرایط دریافت بورسیه را ندارند با پیشنهادات وسوسه انگیز برخی افراد، هزینه های بالایی جهت دریافت بورسیه تحصیلی پرداخت کرده اند؛ ولی هیچ گونه نتیجه ای در نهایت دریافت نکردند.  برای دریافت بورسیه تحصیلی، داشتن معدل خوب، مدرک زبان، کارهای تحقیقاتی، ارائه مقالات علمی، ترجمه کتب و مقالات علمی لازم است. برای دریافت بورسیه تحصیلی در برخی مقاطع نظیر لیسانس و فوق لیسانس، صرفاً پر کردن فرم بورسیه در دانشگاه در صورت داشتن شرایط درخواست کافی می باشد و در برخی موارد نظیر دریافت بورسیه در مقطع دکترا، پیدا کردن استاد راهنما یا سوپروایزر از مراحل دریافت بورسیه تحصیلی در سوئیس می باشد.

برای پذیرش در دانشگاه های سوئیس و تحصیل رایگان در سوئیس، داشتن مدرک زبان از موارد الزامی می باشد. برای افرادی که قصد تحصیل رایگان در سوئیس دارند، امکان گذراندن زبان فرانسوی در کشور سوئیس و یا گذراندن زبان آلمانی در این کشور وجود ندارد. بر این اساس شخص باید یا در کشور خود مدرک زبان را دریافت کند و یا در کشورهایی مثل فرانسه و اتریش، زبان آلمانی و فرانسوی را فرا گیرد و سپس در کشور سوئیس ادامه تحصیل دهد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آلمانی زبان سوئیس و تحصیل رایگان در سوئیس می توانند با تهیه محصول آموزش فشرده و سریع زبان آلمانی در خصوص یادگیری زبان اقدام فرمایید. برای درخواست بورسیه تحصیلی در سوئیس در حال حاضر بیش از 1300 موسسه و دانشگاه در کشور سوئیس بورسیه تحصیلی ارائه می دهند که شامل دانشجویان بین المللی نیز می شود. دولت سوئیس بورسیه های خاصی را به دانشجویان و محققین خارجی همانند شهروندان خود ارائه می دهد. برای درخواست اخذ بورسیه تحصیلی در سوئیس، دو روش وجود دارد: یک روش از طریق دولت و روش دیگر از طریق مؤسسات و آژانس های مختلف که به جای دانشجو درخواست بورسیه تحصیلی می دهند. بورسیه های تحصیلی ممکن است تمام هزینه ها و یا برخی از هزینه ها را پرداخت کند. دولت سوئیس بورسیه های تحصیلی سوئیس را در کمیسیون بورسیه تحصیلی دانشجویان خارجی ارائه می دهد. برخی کشورها نیز بورسیه های بیشتری در مقایسه با سایرین دریافت می کنند.

شرایط و عوامل زیر برای اخذ بورسیه سوئیس بسیار تاثیرگذار و آنها را به عنوان شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس می شناسند:

  • تعیین هدف و موضوع پروپوزال برای تحقیق و پژوهش
  • رزومه تحصیلی
  • کسب حداقل معدل B
  • تسلط به زبان های تدریس دانشگاه متقاضی، حداقل در سطح b1 یا b2
  • دارا بودن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6
  • ارائه مدارک مورد نیاز
  • اقدام در تاریخ های مقرر برای ارسال درخواست بورسیه

بورسیه تحصیلی سوئیس در مقطع دبیرستان

اعطای بورسیه معمولاً برای دبیرستان های شبانه روزی امکان پذیر است. تحصیل در مدارس در سوئیس که رایگان است برای دانش آموزان و افراد مقیم در سوئیس امکان پذیر است و افراد زیر 18 سال خارج از سوئیس، امکان اقدام برای تحصیل رایگان در سوئیس را نداشته و باید برای مدارس شبانه روزی اقدام کنند. مدارس بین المللی در سوئیس هزینه هایی بین 40 تا 100 هزار فرانک سوئیس در سال دارند و در برخی از مدارس به دانش آموزانی که معدل مناسب و یا سطح زبان خیلی خوبی دارند، بین 20 تا 50 درصد تخفیف روی شهریه ارائه می دهند. تحصیل در مقطع دبیرستان تقریباً در تمامی کشورها پر هزینه می باشد.

بورسیه تحصیلی سوئیس در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در مقطع لیسانس تحصیل به زبان فرانسوی و آلمانی در اکثر دانشگاه ها ارائه می شود و معمولاً در مقطع لیسانس بورسیه های زیادی ارائه نمی شود؛ به خصوص که در کشور سوئیس به زبان آلمانی و فرانسوی اکثر دوره های لیسانس رایگان می باشند و به همین جهت بورسیه های تحصیلی در برخی دانشگاه های بین المللی و به صورت بخشی از شهریه ارائه می شوند. برخی بورسیه های مقطع لیسانس در سوئیس:

  • بورسیه تحصیلی نشنال لویز: تا 50 درصد از شهریه دانشجو
  • بورسیه تحصیلی کالج کندال: تا 25 درصد از میزان شهریه

اولین مقطع در دانشگاه های سوئیس از کارشناسی آغاز می گردد که 4 سال به طول انجامیده و تحصیل در آن به زبان آلمانی و فرانسوی خواهد بود. از همین رو دارا بودن مدرک زبان آلمانی یا فرانسوی در سطح b1 یا b2، از الزامات در این مقطع می باشد و افراد در حالت کلی برای دریافت بورسیه سوئیس در این مقطع، ضروری است که دارای مدرک و ریزنمرات مربوط به مقطع متوسطه باشد. لازم به ذکر است که اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی دانشگاه های سوئیس تقریبا غیر ممکن و دانشگاهی آن را ارائه نمی دهد.

بورسیه کارشناسی ارشد سوئیس

مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اکثر بورسیه های تحصیلی را به خود اختصاص داده اند و افراد در این مقاطع می توانند از فرصت بهره مندی از مزایای تحصیل و زندگی دانشجویی رایگان در کشور سوئیس برخوردار شوند. برخی از مهم ترین بورسیه کارشناسی ارشد سوئیس، در ادامه ذکر شده است.

 بورسیه کارشناسی ارشد دانشگاه ژنو

 این بورسیه تحصیلی برای مدرک کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده و به صورت سالانه می باشد که ارزش آن بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ فرانک سوئیس در یک سال است. این بورسیه تحصیلی کل مقطع کارشناسی ارشد را در بر می گیرد و به شرط موفقیت تحصیلی متقاضی در پایان ترم اول تحصیل، برای سه ترم دیگر تمدید می شود.

 بورسیه دانشگاه زوریخ ETH

 این بورسیه، مبلغ ۱۲ هزار فرانک سوئیس را برای هر ترم دانشجویان جهت پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی دانشجویی در نظر گرفته است. نمرات و معدل بالا در لیسانس فعالیت پژوهشی، تحقیقی و دارا بودن پروپوزال، افراد را در رسیدن به این بورسیه تحصیلی هدایت می کند.

 کمک هزینه تحصیلی Excellence EPFL

 دانشجوی داوطلب ارشد École Polytechnique Fédérale de Lozanne در سوئیس می تواند با ارائه شایستگی تحصیلی برای این مورد درخواست دهد. تعداد محدود بوده و مهلت اقدام برای درخواست بورسیه تحصیلی سوئیس در این بحث ۱۵ دسامبر لغایت ۱۵ آوریل خواهد بود. دریافت ده هزار فرانک همراه با مبلغ اسکان در یک اتاق دانشجویی در هر ترم و هزینه ویزای تحصیلی سوئیس را به مدت دو سال می باشد.

بورسیه imd MBA

 دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در صورت دارا بودن ویژگی استثنایی می‌تواند از این بورسیه که مبلغ 30 هزار فرانک می باشد را برای یکسال دریافت و استفاده نمایند. برای درخواست این کمک هزینه نیاز به ثبت نام در سایت نبوده و شرایط در زمان ثبت نام دانشگاه بررسی می شود.

بورسیه تحصیلی سوئیس در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکترا 3 الی 5 سال در کشور سوئیس زمان می برد و دوره های دکترا برخی به صورت تحقیقاتی و برخی جهت ورود به بازار کار می باشند. دوره های تحقیقاتی دانشجو به علت انجام امور تحقیقی و کار برای دانشگاه، معمولاً بورسیه تحصیلی دریافت می کند و این هزینه ها برای پرداخت تمامی هزینه های زندگی وی کافی می باشند. بیشترین بورسیه تحصیلی در سوئیس در مقطع دکترا ارائه می شود. البته امکان تحصیل رایگان در سوئیس در مقطع دکترا نیز حتی به زبان انگلیسی وجود دارد.

از آنجایی که در این مقطع، افراد بیشتر به تحقیق می‌پردازند کشور سوئیس اهمیت بسیاری برای افراد قائل شده و بورسیه تحصیلی بسیاری را به دانشجویان در مقطع دکترا با توجه به شرایطی که دارند اعطا می کند. بسیار مهم است که این دسته از افراد دارای رزومه قوی، مقاله چاپ شده در ژورنال های معتبر، انگیزه نامه، پروپزال، مدرک زبان آیلتس ،۷ نامه استاد راهنما و غیره باشند. در این صورت است که آنها می‌توانند یکی از بورسیه های زیر را تحث عنوان بورسیه تحصیلی سوئیس در مقطع دکترا، دریافت کنند.

 بورسیه تحصیلی دانشگاه ژنو

 این دانشگاه در حمایت از تحقیق و جمع آوری افراد با دانش علمی بالا در مقطع دکترا، اقدام به پرداخت ۱۰ تا ۱۵ هزار فرانک سوئیس در سال برای پوشش هزینه های دانشجویان دکترا می نماید.

 فلوشیپ EPFLglobaLeaders

تعداد این بورسیه برای 48 داوطلب بوده و 1935 هزار فرانک در سال تحصیلی به همراه رزرو یک اتاق خوابگاه دانشجویی برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا با سوابق برجسته می باشد. مدت زمان اعتبار و قابلیت تمدید در صورت داشتن شرایط 48 ماه یا چهارسال می باشد.

بورسیه تحصیلی در سوئیس

بورسیه سوئیس در دانشگاه ها

در ادامه به معرفی کوتاه بورسیه دانشگاه لوزان سوئیس، زوریخ و برن می پردازیم:

بورسیه دانشگاه لوزان سوئیس

دانشگاه لوزان یکی از ارائه دهنده های بورسیه تحصیلی می باشد. بورسیه دانشگاه لوزان سوئیس شامل ۱۶۰۰ فرانک سوئیس برای هرترم می باشد. افراد برای دریافت این بورسیه باید از ۱۵ سپتامبر تا ۱۵ ژانویه درخواست خود را ارائه دهند.

بورسیه دانشگاه زوریخ

دانشگاه زوریخ در بین بورسیه دهندگان بسیار سرآمد و پیشرو می باشد، این دانشگاه در رشته های مختلف اقدام به اعطای بورسیه می کند افراد برای درخواست بورسیه دانشگاه زوریخ باید در ۱ نوامبر لغایت ۱۵ دسامبر درخواست نمایند.

بورسیه دانشگاه برن

بورسیه دانشگاه برن برای دانشجویان در مقطع فوق لیسانس و دکترای کشور سوئیس در نظر گرفته شده است. مبلغ این بورسیه 1700 فرانک برای هر ترم و بر اساس رزومه علمی فعالیت های پژوهشی و نمرات افراد اعطا می گردد که هزینه های تحصیل دانشجویان را پوشش خواهد داد.

تحصیل رایگان در سوئیس

تحصیل در برخی کشورهای اروپایی نظیر اتریش، آلمان، نروژ و فرانسه رایگان می باشد و به همین جهت دانشگاه های دولتی و رایگان معمولاً بورسیه خاصی ارائه نمی دهند؛ مگر در موارد خیلی نادر که به بعضی دانشجویان برتر که امکان پرداخت هزینه زندگی خود را ندارند کمک تحصیلی ارائه کنند. ولی دانشگاه های خصوصی و یا دانشگاه هایی که شهریه تحصیل دارند، معمولاً بورسیه های مختلفی جهت کمک به پرداخت هزینه های دانشجویان در نظر گرفته اند. بعضی بورسیه های تحصیلی تمامی هزینه ها را شامل می شود و برخی بورسیه های تحصیلی کمک هزینه تحصیلی به دانشجو ارائه می دهند. یکی از تفاوت های تحصیل رایگان در سوئیس و یا تحصیل با بورسیه این است که در تحصیل رایگان، قبل از هر گونه اقدام مشخص است که دوره تحصیلی رایگان می باشد و در صورت پذیرش شخص به صورت رایگان تحصیل می کند. ولی در بورسیه تحصیلی معمولاً شخص باید ابتدا پذیرش خود را دریافت کند و پس از اخذ پذیرش درخواست بورسیه بدهد که حال در صورت موافقت با درخواست بورسیه، شخص از کمک هزینه تحصیلی برخوردار خواهد شد. به همین جهت یکی از مزایای تحصیل در سوئیس امکان اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان می باشد.

 

بورسیه تحصیلی در سوئیس

آموزش فشرده و سریع زبان آلمانی

مزایای تحصیل در سوئیس

مزایای تحصیل در سوئیس بسیار زیاد است و بررسی آنها نیز به انتخاب دقیق تر کمک می کند. یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در کشور سوئیس، کیفیت زندگی و شرایط خوب کار در این کشور می باشد. با توجه به اینکه کشور سوئیس ویزای کار مستقیم به سادگی اعطا نمی کند و یکی از بهترین روش ها جهت دریافت ویزای کار و اقامت سوئیس اقامت از طریق تحصیل می باشد. در لیست زیر برخی از مزایای تحصیل در کشور سوئیس مشخص شده است:

  • کیفیت بسیار بالای دانشگاه ها و مراکز آموزشی سوئیس
  • شرایط و تجربه زندگی در یک کشور با چند فرهنگ مختلف
  • دیدن رویدادهای فرهنگی مختلف و زیبا
  • شرایط بورسیه تحصیلی متفاوت و متنوع در دانشگاه های مختلف
  • تحصیل رایگان در برخی دانشگاه ها
  • یادگیری زبان های فرانسوی و آلمانی
  • شرایط اقتصادی قوی (یکی از برترین اقتصاد های جهان)
  • شرایط کار خوب و نرخ بیکاری پایین
  • امکان اخذ اقامت پس از تحصیل
  • امکان تحصیل به 4 زبان مختلف
  • برخورد خوب با مهاجرین و عدم وجود هیچگونه نژاد پرستی

در کنار تمامی نکات مثبت و مزایای تحصیل در سوئیس، برخی نکات منفی نیز در خصوص تحصیل در این کشور وجود دارد که به آنها نیز می توان پرداخت. نکات منفی تحصیل در کشور در مقایسه با نکات مثبت تحصیل در این کشور قابل ذکر نیستند ولی از برخی نکات منفی می توان به هزینه های زندگی بالا و مدت زمان طولانی اقامت دائم پاسپورت اشاره کرد.

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در باب بورسیه فول فاند سوئیس هستید، اینجا کلیک کنید ➡️

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به سایر کشورهای جهان می توانید از پکیج راهنمای گام به گام اخذ اقامت که تدریس جناب استاد ملک پور است استفاده نموده و در حد یک وکیل مهاجرت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

بنر گام به گام اخذ اقامت


سوالات متداول راجع به بورسیه تحصیلی سوئیس

✅ شرایط تحصیل رایگان در سوئیس به چه صورت است؟

با داشتن مدرک زبان آلمانی و یا فرانسوی می توان به صورت تقریباً رایگان در کشور سوئیس تحصیل کرد.

✅ بورسیه تحصیلی سوئیس در چه مقطعی ارائه می شود؟

در کشور سوئیس در تمامی مقاطع، امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد ولی اکثر بورسیه های تحصیلی در مقطع فوق لیسانس و دکترا ارائه می شود.

✅ هزینه های تحصیل در کشور سوئیس به چه صورت است؟

در کشور سوئیس امکان تحصیل به زبان انگلیسی با هزینه هایی بین 15 الی 25 هزار فرانک سوئیس امکان پذیر است و تحصیل در برخی دانشگاه ها به زبان آلمانی و فرانسوی به صورت تقریباً رایگان می باشد.

✅ تحصیل در سوئیس چه مزایایی دارد؟

کشور سوئیس یک کشور چند زبانه با اقتصادی قوی و مردمی مهاجرپذیر است و یکی از بهترین روش ها جهت ورود به بازار کار کشور سوئیس و اقامت این کشور، روش تحصیل می باشد.

 

_____________کلام پایانی درمورد بورسیه تحصیلی سوئیس_____________

همانطور که مشاهده فرمودید در این مقاله برترین دانشگاه های کشور سوئیس، شرایط اپلای بورسیه سوئیس، شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس و تحصیل رایگان در سوئیس به صورت تخصصی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. در کشور سوئیس بورسیه های مختلفی ارائه می شود و از بهترین مزایای تحصیل در سوئیس، امکان تحصیل رایگان در سوئیس و دریافت بورسیه تحصیلی سوئیس می باشد. دانشجویان بین المللی که امکان پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در کشور سوئیس را دارند می توانند جهت بررسی بیشتر دانشگاه های مختلف کشور سوئیس، شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در سوئیس و مقطع مورد نظر جهت تحصیل رایگان در سوئیس با مشاورین ما تماس حاصل فرمایند. موسسه ملک پور با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه مهاجرت، آماده ارائه کمک و مشاوره صحیح به شما عزیزان جهت ارزیابی شرایط مهاجرتی و اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس می باشد. شما بزرگواران می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید و یا فرم تماس را کامل نمایید تا از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند گردید. همچنین این امکان برای شما عزیزان فراهم است تا سوالات خود را در بخش "ثبت پرسش" در پایان مقاله مطرح کنید و پاسخ را در مدت زمان کوتاهی دریافت نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 15 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
فرهانی
ضمن تشکر از مقاله خوبی که برای بورسیه تحصیلی در سوئیس ارائه دادین، ممنون میشم جواب سئوال منم بدین که آیا برای دریافت بورسیه تحصیلی باید مدرک تحصیلی قبلی ما صادره از دانشگاه دولتی و معتبر باشه یا با مدرک دانشگاه آزاد هم میشه بورسیه تحصیلی در سوئیس گرفت. ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر شما از رزومه علمی بالایی برخوردار باشید مثل مقالات قوی، نمرات زبن بالا و از همه مهمر سوپر وایزر یا استاد راهنما می توانید برای اخذ بورسیه اقدام نمایید و صرفاً دانشگاه آزاد یا دولتی بودن تاثیری ندارد. موفق باشید.
علیرضا
بازار کار سوییس برای کسی که در ایران مدیریت مالی خوانده چگونه است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب با توجه به اینکه سوال شما کلی می باشد و هیچ اطلاعاتی از قبیل سن و تحصیلات نفرمودید لطفا با تماس با کارشناسان از مشاوره رایگان استفاده نمایید تا اطلاعات کاملتر و دقیق تر در اختیارتان قرار گیرد .
پروین
سلام چطور با داشتن معدل بالا در مقطع لیسانس میتوانم در مقطع ازشد بورسیه بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور دارای هزینه بوده و نیاز به ارائه مدرک آیلتس می باشد. برخی دانشگاهها ممکن است در مقطع ارشد بورسیه ارائه دهند بتوانید رایگان تحصیل کنید. برای اخذ اطلاعات دقیقتر می توانید سایت دانشگاههای این کشور را سرچ کرده و اطلاعات کامل کسب کنید. سپاس
رضا نوایی
سلام وقتتون بخیر. من دانشجوی رشته حقوق هستم.به نظر شما شرایط فعلی که دانشگاه های سوییس دارن یعنی جذب راحت تر دانشجو نسبت به دیگر کشور ها تا 3 سال دیگه هم ماندگاره.چون قصدم ادامه تحصیل در مقطع دکتری هست و 3 تا 4 سال دیگه وقت مونده تا ارشد بگیرم و در حال حاضر در مقطع کارشناسی هستم.در ضمن ایلتس و سطح زبان فرانسه باید در چه حدی باشه تا پذیرش صورت بگیره
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام و احترام قوانین مدام در حال تغییر است. زمانی که قصد اقدام دارید باید شرایط بررسی شود
یاسین یوسفی
سلام عرض ادب خدمت شما. آیا مهاجرین افغان از ایران می‌تواند اخذ بورسیه تحصیلی نمایند در کشور سوئیس. وپاسپورت داشته باشد یانه غیر پاسپورت هم امکان پذیر است
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با داشتن پاسپورت و اقامت قانونی می توانید اقدام نمایید.
مشاوره رایگان