شرایط سرمایه گذاری در آلمان

3 اسفند 1402 43 نظر

سرمایه گذاری در آلمان جهت اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی و یا خرید بیزنس امکان پذیر است. فرآیند سرمایه گذاری آلمان با ارائه یک بیزنس پلن قوی و درخواست ویزای سرمایه گذاری آلمان آغاز می شود. بدون نیاز به مدرک زبان می باشد اما مهارت در زبان انگلیسی یا آلمانی از شرایط اولیه بیزنس در آلمان است. می توانید پس از شش تا هشت سال زندگی در این کشور واجد شرایط شهروندی آلمان شوید. در این محتوا می خواهیم مراحل مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری و شرایط اخذ ویزا را بررسی کنیم. سرمایه گذاری در آلمان به دلیل اقتصاد پایدار، سیستم حقوقی قوی و فرصت های سرمایه گذاری متنوع می تواند گزینه جذابی باشد. برای سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی نیاز به طرح تجاری، 25000 یورو سرمایه حداقلی و افتتاح حساب است که برای ایرانیان شرایط سختی دارد اما موسسه MIE راهکاری برای آن ارائه داده است که در ادامه بررسی خواد شد. در این روش شما سرمایه ای را از دست نمی دهید. توجه به این نکته ضروری است که سرمایه گذاری مستلزم ریسک است و توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات کاملی انجام دهید، از مشاوره حرفه ای استفاده کنید و گزینه ها و شرایط سرمایه گذاری را به دقت در نظر بگیرید. موسسه ملک پور با در نظر گرفتن این شرایط، به تحقیق در سایت های معتبر و استفاده از تجربه وکلای محلی این محتوا را آماده نموده است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و نحوه خدمات موسسه، با مشاوره رایگان تلفنی ارتباط بگیرید.

ویدیو موسسه MIE در مورد فرنچایز پیتزا هات

 

ثبت شرکت آلمان در 30 ثانیه

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد

تماس با ما

 

سرمایه گذاری در آلمان

شرایط سرمایه گذاری در آلمان

کشور آلمان در مرکز اروپای مرکزی واقع شده است. این کشور از 16 ایالت تشکیل شده است و پایتخت آن، شهر برلین می باشد. شهرهای مهم این کشور هامبورگ، هانوفر، برلین و فرانکفورت هستند.

ویدیو موسسه MIE در مورد روش های اخذ اقامت آلمان


برای سرمایه گذاری در آلمان نیاز است که موارد مهمی مانند شرایط زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • ثبت شرکت
  • هزینه های ثبت شرکت
  • نظام اقتصادی
  • برخورد دولت با سرمایه گذار
  • هزینه های بیمه
  • مالیاتی ماخوذه
  • حقوق نیروی کار

ویدیو موسسه MIE در مورد ثبت شرکت آلمان


مراحل سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان به دلیل اقتصاد باثبات و محیط تجاری مطلوب آن می تواند یک تصمیم سودمند باشد.

ویدیو موسسه MIE در مورد ثبت شرکت آلمان


 

در اینجا مراحل کلی برای کمک به شما برای شروع سرمایه گذاری آورده شده است:

  1. تعیین استراتژی سرمایه گذاری: قبل از سرمایه گذاری در کشور آلمان، مهم است که استراتژی و اهداف سرمایه گذاری خود را تعیین کنید. عواملی مانند تحمل ریسک، افق سرمایه گذاری و تخصیص دارایی مطلوب را در نظر بگیرید.
  2. گزینه های سرمایه گذاری تحقیق: آلمان طیف گسترده ای از گزینه های سرمایه گذاری، از جمله سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات، صندوق ها و ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد. گزینه های مختلف سرمایه گذاری آلمان در دسترس شما را تحقیق و درک کنید.
  3. به دنبال مشاوره حرفه ای باشید: به دنبال مشاوره از مشاوران مالی یا متخصصان سرمایه گذاری که با بازار آلمان آشنا هستند را در نظر بگیرید. آنها می توانند راهنمایی هایی در مورد فرصت های سرمایه گذاری، مدیریت ریسک و پیامدهای مالیاتی ارائه دهند.
  4. ایجاد یک طرح تجاری (برای ویزای سرمایه گذار): اگر علاقه مند به اخذ ویزای سرمایه گذار در آلمان هستید، باید یک طرح تجاری جامع ایجاد کنید. این طرح باید ایده سرمایه گذاری شما را با جزئیات مشخص کند و تأثیر مثبت آن را بر اقتصاد نشان دهد. این توسط اتاق بازرگانی و صنعت محلی در آلمان بررسی خواهد شد.
  5. درخواست ویزای سرمایه گذاری (برای خوداشتغالی): اگر قصد دارید یک شرکت یا کسب و کار در آلمان تاسیس کنید، باید برای ویزای خوداشتغالی که به عنوان "ویزای کارآفرینی" یا "ویزای تنظیم" نیز شناخته می شود، درخواست دهید. این ویزا به شما اجازه می دهد وارد آلمان شوید و کسب و کار خود را ایجاد کنید.
  6. بودجه عمومی را در نظر بگیرید: آلمان برنامه های متعددی را برای هر مرحله از فرآیند سرمایه گذاری، از جمله گزینه های تامین مالی عمومی ارائه می دهد. برنامه های موجود را بررسی کنید و ببینید که آیا پروژه سرمایه گذاری شما واجد شرایط حمایت مالی عمومی است یا خیر.
  7. نظارت و مدیریت سرمایه گذاری: هنگامی که سرمایه گذاری خود را انجام دادید، مهم است که به طور منظم سبد سهام خود را نظارت و مدیریت کنید. از روندهای بازار مطلع باشید، عملکرد سرمایه گذاری خود را بررسی کنید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید.

ویدیو موسسه MIE در مورد سرمایه گذاری در ملک و املاک آلمان


توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری مستلزم ریسک است و توصیه می شود تحقیقات کاملی انجام دهید، از مشاوره حرفه ای استفاده کنید و تصمیمات سرمایه گذاری خود را با دقت در نظر بگیرید. علاوه بر این، الزامات و رویه های خاص ممکن است بسته به شرایط فردی و نوع سرمایه گذاری انجام شده متفاوت باشد.

انواع روش های سرمایه گذاری در آلمان

روش های گوناگونی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری آلمان وجود دارد که در جدول زیر به انها اشاره شده است:

انواع روش ها

خرید ملک

ثبت شرکت

کارآفرینی

خرید اوراق قرضه دولتی

خرید بیزینس  

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذای در آلمان

تمام روش های سرمایه گذاری در آلمان منجر به اخذ اقامت نمی شود. در واقع افراد قبل از سرمایه گذاری باید هدف خود را مشخص نمایند که صرفاً قصد سرمایه گذاری داشته و یا به دنبال اخذ اقامت از این طریق نیز می باشند. بعضی از روش های سرمایه گذاری برای مهاجرت به آلمان مانند خرید ملک و یا در بعضی موارد ثبت شرکت، منجر به اخذ اقامت نمی شود.  یکی از روش هایی که منجر به اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری می شود، سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در آلمان است. در این روش اقامتی، بسته به طرح تجاری، شرایط متفاوت می باشد. چنانچه سرمایه گذاری سود آور باشد، اقامت تمدید شده و در نهایت ختم به اقامت دائم و پاسپورت آلمان می شود.

ویدئو موسسه MIE در مورد راه های اخذ اقامت المان


سرمایه گذاری در آلمان از طریق خرید ملک

سرمایه گذری در آلمان از طریق خرید ملک منجر به اخذ اقامت نمی شود. در واقع خرید ملک برای افرادی که از طرق دیگر، اقامت آلمان را اخذ کرده باشند، یا افرادی که فقط قصد افزایش سرمایه خود را داشته باشند مناسب است.

در خصوص کشورهایی که با خرید ملک به ایرانی ها اقامت می دهند، می توان کشور پرتغال، اسپانیا و یونان را نام برد. در ادامه، قیمت املاک در شهرهای مختلف برای مهاجرت به آلمان از طریق خرید ملک را مورد بررسی قرار می دهیم تا افراد برای سرمایه گذاری  با دید باز اقدام نمایند.

 

قیمت املاک ویلایی

(هرمتر مربع)

قیمت املاک آپارتمانی

(هرمتر مربع)

شهر

4.234 یورو

5.840 یورو

شهر مونیخ

2.321 یورو

3.593 یورو

برلین

2.529 یورو

3.669 یورو

هامبورگ

2.240 یورو

2.71 یورو

کلن

2.007 یورو

2.257یورو

هانوفر

2.500 یورو

3.167 یورو

فرانکفورت

سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت، به 4 روش صورت می گیرد. البته در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که ثبت شرکت در آلمان برای ایرانیان با دشواری های بسیاری همراه است. از این دشواری ها می توان به عدم امکان افتتاج حساب در آلمان برای ایرانیان اشاره کرد. از مشکلات دیگر مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت این است که بیزینس پلن شما باید خیلی قوی باشد و به نفع اقتصاد آلمان باشد.

انواع شرکت در آلمان

  • سرمایه گذری در آلمان از طریق ثبت شعبه جدید (مستقل): تأسیس شعبه جدید در آلمان برای افرادی مناسب می باشد که در ایران شرکتی ثبت شده دارند و شعبه جدیدی از آن شرکت ثبت شده در ایران را در آلمان ثبت و تأسیس می نمایند. در این صورت بنا به هر دلیلی اگر شرکت در ایران با مشکلی مواجه شود و یا منحل شود، امکان فعالیت برای شعبه مستقل در کشور آلمان وجود دارد. جهت مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان و تبت شعبه جدید در آن، حدود 10000 یورو نیاز است.

  • سرمایه گذری در آلمان از طریق ثبت شرکت وابسته: در سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت وابسته، برعکس حالت قبل، تمام فعالیت ها وابسته به شرکت مادر می باشد. در واقع در این حالت، شرکت نمی تواند فعالیت مستقل داشته باشد.

  • سرمایه گذری در آلمان از طریق ثبت نمایندگی: سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت نمایندگی بدین صورت است که اگر افراد، صاحب مجموعه بزرگی (کارخانه صنایع مواد غذایی و یا شرکت واردات و صادارات) باشند، می توانند در آلمان اقدام به تأسیس نمایندگی نمایند. فعالیت نمایندگی کاملاً به شرکت مادر وابسته می باشد.

  • ثبت شرکت با مسؤلیت محدود در آلمان: یکی از بهترین روش ها، ثبت شرکت با مسؤلیت محدود (GMBH) برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان می باشد. حداقل سرمایه اولیه برای ثبت این شرکت، 25 الی 35 هزار یورو می باشد. این سرمایه را می توان در چند مرحله به حساب شرکت واریز نمود. سرمایه گذاری در آلمان و ثبت شرکت محدود، نیاز به بررسی های مفصل دارد. پیشنهاد می کنیم برای اقدام با موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و سؤالات خود را با مشاورین مجرب مطرح نمایید تا کارشناسان مجرب، شما را در این امر راهنمایی کنند.

  • ثبت شرکت براساس فعالیت های حرفه ای: افرادی که در صنفی خاص (رستوران، فروش پوشاک، فروش مواد غذایی و...) تجربه و مهارت داشته باشند و علاقه مند به سرمایه گذاری در آلمان باشند، بدون نیاز به ثبت شرکت و فقط با اخذ مجوز از صنف مربوطه می توانند در این کشور، اقدام به سرمایه گذاری و تأسیس بیزینس خود نمایند.

خدمات موسسه mie برای ثبت شرکت در آلمان

آلمان بعد ار روسیه پرجمعیت ترین کشور اروپا با جمعیت 70 تا 80 میلیون نفر می باشد. در آلمان از ارائه خدمات باکیفیت استقبال می شود. برای ثبت شرکت در قدم اول نیاز به یک وکیل آلمانی دارید. موسسه mie به کمک و همراهی وکلای آلمانی به شما کمک می کند تا بتوانید برای طراحی و ارائه ایده مناسب مسیر درستی را در پیش داشته باشید. بیزنس پلن شما باید شامل هدف، مزایا و ریسک های بیزنس و همچنین راهکار برای کاهش ریسک ها باشد. قدم بعدی افتتاح حساب بانکی است که به علت عدم اجازه ایرانیان برای افتتاح حساب، برخی از وکلای آلمانی حسابی تحت نظر خودشان برای برای شرکت افتتاح می کنند. ثبت شرکت در آلمان ارزان است هزینه اولیه برای ثبت شرکت بیت 1000 الی 2000 یورو است  و سرمایه اولیه می تواند 25 هزار یورو باشد. با ثبت شرکت شما برای هدف مشخصی گام برمیدارید. در این مسیر موسسه mie  با قرارداد با وکیل آلمانی، کمک به جمع آوری مدارک، ارئه مشاوره تجاری، کمک به گرفتن وقت سفارت و همراهی شما در سفارت آلمان قدم به قدم در کنار شما عزیزان خواهد بود. پس از طی این مراحل در صورت تایید سفارت، کارت اقامت 2 ساله با قابلیت تمدید اخذ می کنید و به همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز کارت اقامت تعلق می گیرد. بعد از 4 سال میتوانید برای اقامت دائم و حتی تابعیت اقدام کنید.

آگاهی از ریسک های این روش از ضروریات تصمیم گیری است. در صورتی که موفق به اخذ ویزا نشدید در دو حالت میتوانید سرمایه اولیه خود را پس بگیرید: منحل کردن شرکت و یا فروش شرکت که می تواند کمی زمان بر باشد. و همچنین اگر ویزای شما رد شود تنها بخشی از هزینه پرداختی شما به موسسه عودت داده خواهد شد.

سرمایه گذاری در آلمان از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری در آلمان از طریق کارآفرینی به دو گروه تقسیم می شود.

  • گروه اول: افرادی هستند که از طرق دیگر وارد کشور آلمان شده و اقامت آن را دارا باشند.
  • گروه دوم: افرادی هستند که خارج از آلمان بوده و قصد دارند از طریق کارآفرینی اقامت آلمان را اخذ کنند.

در کل سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی، نیازمند طرح تجاری می باشد. طرح تجاری باید مورد تأیید دولت آلمان قرار گیرد. افراد برای کارآفرینی در آلمان باید شرایط و مدارک ذیل را دارا باشند:

  • تکمیل فرم درخواست کارآفرینی باید تکمیل گردد.
  • گذرنامه با اعتبار بالاتر از 6 ماه
  • طرح تجاری تأیید شده
  • مدارک تحصیلی (در صورتی که در کشور آلمان تحصیل کرده باشید.)
  • افرادی که سن بالای 45 سال داشته باشند، نیاز به تأیید سفارت برای کار دارند.
  • افرادی که در زمینه طرح تجاری سابقه کار داشته باشند، نیاز است که سابقه کار را ارئه نمایند.

پلن تجاری باید مورد بررسی اتاق بازرگانی این کشور قرار گیرد. از این رو احقاق الزامات ذیل مهم خواهد بود.

  • تدوین یک پلن تجاری قوی
  • صرفه مالی و حمایت از اقتصاد این کشور
  • ایجاد فرصت های شغلی
  • سرمایه اولیه برای اغاز
  • پرداخت حقوق افراد استخدام شده

سرمایه گذاری در آلمان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

اوراق قرضه از طریق کارگزاران ذیصلاح قابل خریداری است. سرمایه گذاری در این روش، امری سودده است که با خرید اوراق قرضه دولتی به مدت 3 ماه تا 30 ماه امکان پذیر است. لازم به ذکر است که خرید اوراق قرضه دولتی در آلمان، منجر به اخذ اقامت در این کشور نمی شود. بنابراین افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در آلمان و اخذ اقامت آلمان دارند، باید از روش های مد نظر موجود که دارای آثار اقامتی می باشد اقدام نمایند. در بخش های گذشته، به روش های سرمایه گذاری با آثار اقامتی آلمان اشاره شد. قابل توجه است که افرادی که برای خریداری اوراق قرضه دولتی بلندمدت و طولانی تر به کارگزار درخواست می دهند، از سود بیشتری بهره خواهند جست. بدین منظور لازمست که متقاضیان، مدارک مورد نیاز از جمله چک و مدارک پرداخت هزینه را به کارگزار تقدیم نماید و رسید معامله خود را دریافت نمایند.

 

شرایط

شرایط سنی برای مهاجرت به آلمان

حداقل 18 سال

امکان اخذ اقامت

ندارد

امکان اخذ پاسپورت

ندارد

مدت اوراق قرضه

3 ماه الی 30 سال

سود اوراق قرضه

2.4 الی 3 درصد (متغیر)

کارمزد کارگذاری

0.5 تا 2 درصد

حداقل میزان سرماه گذاری

5 هزار یورو

مزایا

سود قطعی

سرمایه گذاری طولانی مدت

خرید بیزینس در آلمان

فرد در روش خرید بیزینس در آلمان به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه می‌کند  تا سهام بیزینس مورد نظر را به صورت قانونی خریداری کند و به صورت رسمی و قانونی بیزینس را به اسم خود ثبت کند. از آنجایی که این مراحل کمی دارای پیچیدگی هست و ما با قوانین کشور های مختلف به طور کامل آشنا نیستیم بهتر است که این مراحل را توسط یک مشاور مجرب پیش ببریم تا کمتر دچار ضرر و زیان احتمالی در هر یک از این مراحل شویم. متقاضی که قصد خرید یک بیزینس آماده در آلمان را دارد باید بداند که برخی از هزینه های ابتدایی برای خرید بسته بیزینس مورد نظر وجود دارد و برای آنها سرمایه گذاری مورد نیاز را در نظر داشته باشد. از جمله مواردی که فرد باید از لحاظ مالی برای آن سرمایه گذاری کند عبارتند از:

  • مبلغ مورد نیاز برای خرید بیزینس انتخابی
  • هزینه مورد نیاز برای ثبت رسمی اسناد از طریق دفتر اسناد رسمی که 800 الی ۱۲۰۰ یورو متغیر است.
  • هزینه ثبت تغییرات که بین ۶۰ تا ۳۰۰ یورو متغیر است.
  • هزینه ثبت شرکت و بیزینس که بین ۱۵ الی ۵۵ رو متغیر است.

خرید فرانچایز در آلمان

فرانچایز یک قرارداد تجاری است که در آن افراد یا نهادها حق فعالیت یک تجارت را با استفاده از نام تجاری، محصولات و خدمات یک شرکت بزرگتر و تاسیس شده خریداری می کنند. فرنچایز از شیوه های تجاری تثبیت شده پیروی می کند و در ازای پشتیبانی و دسترسی به منابع فرنچایز دهنده، هزینه یا حق امتیاز پرداخت می کند. در فرانچایز یک رویکرد مشخص در مدیریت و فروش در تمام شعب در یک زنجیره اجرا می شود. کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری نیازمند یک طرح تجاری است که بتواند چندین کارمند استخدام کند. این روش نه تنها نیروی کار را بصورت خودکار استخدام می کند بلکه خدمات مانند آموزش لازم و دکوراسیون محیط کار را نیز در بر ارائه می دهد. فرانچایز پیتزا هات نمونه یکی از معروف ترین و موفق ترین فرانشیزهای دنیا می باشد. سرمایه لازم برای راه اندازی آن ۳۰۰ هزار دلار می باشد. از شرایط لازم برای خرید فرانچایز مهارت زبان و سابقه مدیریتی می باشد. لازم به ذکر است در دریافت اقامت از طریق خرید فرانچایز تنها در برخی از کشور ها امکان پذیر است. مزایای قابل توجه این روش عبارتند از:

  • امنیت سرمایه گذاری
  • پتانسیل سودآوری قوی
  • انداز تضمین اقامت (در موارد خاص)

مدت زمان پروسه اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

مدت زمان پروسه اخذ اقامت آلمان از طریق سرمای گذاری بسته به روش انتخابی می تواند تفاوت باشد. همچنین میزان تکمیل بودن مدارک مورد نیاز از پارامتر های سرعت بخشی به این پروسه است. اما بصورت کلی این فرایند در بازه زمانی بین 6 تا 10 ماه انجام می پذیرد.

مدت اعتبار اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

در صورتی که متقاضی موفق به اخذ اقامت آلمان از طریق روش های ممکن جهت سرمایه گذاری شود، اقامت سه ساله به او تعلق می گیرد. البته این میزان قابل تمدید به مدت های طولانی تر خواهد بود.

حداقل سرمایه گذاری در آلمان برای اقامت

یکی از این پیش نیازهای اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری، دارا بودن حداقل سرمایه ای است که اداره مهاجرت آلمان تعیین کرده، می باشد. تنها متقاضیانی شانس رسیدن به اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری را دارند که حداقل سرمایه گذاری در آلمان به مبلغ 25000 یورو در ابتدا راه جزء دارایی هایشان باشد. البته مهاجرت سرمایه گذاری آلمان تنها به همین مبلغ ختم نمی شود و متقاضیان میبایست مبالغی مربوط به هزینه های سالانه اداره شرکت را هم پرداخت نمایند. در کنار این مبلغ، هزینه های دیگری نیز جهت مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری، دریافت خواهد شد که در ادامه به انها اشاره خواهیم داشت:

  • اجاره یک سال دفتر
  • حقوق یک سال کارمندان استخدام شده
  • هزینه های مربوط به تبلیغات
  • تعمیرات

مدارک ویزای سرمایه گذاری آلمان

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه
  • 2 قطعه عکس
  • فیش پرداخت هزینه بررسی ویزا (79 یورو)
  • بیمه سلامت بمدت حضور شما در آلمان
  • بلیط سفر
  • دعوتنامه از سمت شرکت المانی
  • تهیه محل سکونت
  • گواهی تمکن مالی (فیش حقوقی سه ماهه یا گردش حساب سه ماه اخر یا ...)
  • گواهی کفایت سرمایه متقاضی
  • مجوز راه اندازی کسب و کار در آلمان
  • اثبات وجود کسب و کار سودده در همین رابطه (در کشور مبدا)
  • گواهی تاسیس شرکت در آلمان

ویزای همراه با سرمایه گذاری در آلمان

برای همراهان کسانی که در آلمان سرمایه گذاری می کنند، شرایط ویزا ممکن است بسته به شرایط فردی و نوع سرمایه گذاری انجام شده متفاوت باشد. در اینجا برخی از مدارک کلی برای ویزای همراه آورده شده است:

  • پاسپورت معتبر برای هر یک از اعضای خانواده
  • عکس در اندازه پاسپورت
  • اثبات رابطه (گواهی ازدواج برای همسر، شناسنامه برای فرزندان)
  • اثبات پوشش بیمه درمانی برای هر یک از اعضای خانواده
  • اسناد مالی که نشان دهنده توانایی حمایت از اعضای خانواده شما در طول اقامت است
  • جزئیات اقامت در آلمان

هزینه ویزای سرمایه گذاری آلمان

جهت دریافت ویزای آلمان بسته به شرایط، هزینه درخواست متفاوت می باشد.

  • کوتاه مدت (شینگن): به طور کلی هزینه درخواست ویزای شینگن آلمان که برای مدت کوتاه مدت صادر شود برای افرادی که زیر ۶ سال سن دارند رایگان است و برای سن نوجوان یعنی ۶ الی ۱۲ سال 39 یورو، و برای افراد بالای ۱۲ سال حدود 79 یورو هزینه دارد لازم به ذکر است که علاوه بر این مبالغ مبلغ ۱۹ یورو هزینه کارمزد کارگزاری می باشد.
  • ویزای بلند مدت: هزینه درخواست ویزاهای بلند مدت برای افراد زیر ۱۸ سال 37 و برای افراد بالای ۱۸ سال 74 یورو هزینه دارد که زمان صدور این ویزا نیز تقریباً سه ماه طول می کشد تا ویزای شما ما صادر گردد.

نوع ویزا

سن

هزینه

کوتاه مدت

بالای 12 سال

79 یورو

6 الی 12 سال

39 یورو

زیر 12 سال

رایگان

بلند مدت

بالای 18 سال

74 یورو

زیر 18 سال

37 یورو

تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاری در آلمان

امکان برخورداری از تسهیلات این کشو از مزایای سرمایه گذاری در آلمان می باشد. یکی از تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاری آلمان، اعطای وام است. متقاضیان مهاجرت به آلمان با ویزای سرمایه گذاری آلمان به هدف خود خواهند رسید و در این راه از مزیت وام های یارانه ای عمومی کشور آلمان نیز بهره مند می گردند.

وام یارانه ای کشور آلمان به این گونه است که بانک های دولتی اقدام به اعطای وام با سود بسیار کم به سرمایه گذاران در آلمان می کنند. نوعی دیگر از وام های دولتی، به خریداران ملک نیز تعلق می یابد و شرط استفاده از این نوع وام، سرمایه گذاری دراز طریق خرید ملک است.

  • وام خرید ملک سالیانه: افراد برای دریافت ویزای سرمایه گذاری آلمان، می توانند از طریق خرید ملک، خود را در لیست سرمایه گذران کشور آلمان قرار دهند. وام هایی که در زمان خرید ملک به افراد اعطا می شود، به چند دسته تقسیم می گردد که یکی از آنها وام سالیانه است. این نوع وام دارای نرخ مشخص 5 تا 30 سال است و بازپرداخت ماهیانه با پرداخت بهره و سود وام آغاز می گردد.
  • وام بازپرداخت کامل: این وام مشابهت هایی با وام مسکن سالیانه دارد و افراد در هر ماه موظف به پرداخت مبلغی خواهند شد که شامل سود و بازپرداخت وام است. این نوع وام به افراد اجازه می دهد تا خودشان زمانی را برای پرداخت کامل وام مشخص نمایند.
  • وام نهایی: پرداخت های ماهیانه وام ماهیانه، تنها به پرداخت سود وام اختصاص می یابد سپس در پایان مدت وام، مانده وام را دریافت می نمایند. این نوع تسهیلات، برای مهاجران خیلی به صرفه نبوده زیرا برای اخذ آن، هزینه های جانبی قابل توجهی باید پرداخت شود.
  • وام نرخ متغیر: وام نرخ متغیر دارای شرایط ویژه ای همچون نرخ سود متغیر می باشد و میزان سود وام، هر سه ماه یکبار مشخص می شود. مزیت این تسهیلات این است که موجب می شود تا وام گیرندگان از نوسانات نرخ بهره، به نفع خود استفاده نمایند.

شرایط مالیات سرمایه گذاران بین المللی در آلمان

نکته مثبتی که در برای راه اندازی کسب و کار در آلمان در رابطه با پرداخت مالیات در آلمان وجود دارد این است که نرخ پرداخت مالیات، برای مدت طولانی بدون تغییر مانده و حتی کمتر شده است. برای مثال؛ نرخ مالیات قابل پرداخت در سال 2006 و 2007، 40 درصد بوده و این عدد از سال 2008 تا 2012، کاهش یافته و به زیر 30 درصد رسیده است و از سال 2012 تا به اکنون شامل افزایش و به طور کلی تغییری در نرخ مالیات کشور آلمان نبوده ایم و این عدد بعد از گذشته 9 سال، همچنان ثابت مانده است.

خرید سهام در آلمان

خرید سهام یکی از مسیرهای اخد ویزای سرمایه گذاری آلمان می باشد. متقاضیان خرید سهام در آلمان باید از طریق بازار سهام، اقدام نمایند و از این راه است که امکان خرید سهام موردنظرشان وجود دارد. افراد با هدف سرمایه گذاری در آلمان باید سهام آلمان را از صندوق مبادله ارزی (ETF) که دارای سبد سهام آلمان است، خریداری نمایند. این کارگزار متقاضی است که با ایجاد امکان دسترسی فرد به بورس سهام آلمان، به او اجازه خرید سهام این کشور را می دهد و این قابلیت به افراد داده می شود تا مستقیم سهام خود را معامله کند. پس افراد برای خرید سهام در آلمان نیازمند موارد ذیل هستند:

  • افتتاح حساب کارگزاری
  • خرید از طریق صندوق مبادله ارزی (ETF)
  • سرمایه مورد نیاز

بهترین سرمایه گذاری در آلمان

در مورد اینکه بهترین سرمایه گذاری در آلمان کدام نوع و روش های سرمایه گذاری می باشد باید به این نکته توجه داشت که بسته به شرایط و برنامه و قصد متقاضی از سرمایه گذاری، روش آن متفاوت می باشد. به عنوان مثال شخصی که قصد اخذ اقامت آلمان را نداشته باشد و فقط قصد سرمایه گذاری امنی را در سر داشته باشد می تواند از طریق خرید ملک در آلمان اقدام نماید یا اگر فرد قصد کار و اخذ اقامت آلمان را داشته باشد و بیزینس پلن خوبی را در سر داشته باشد می تواند از طریق ثبت شرکت در آلمان اقدام نماید و همچنین امکان خرید اوراق قرضه دولتی آلمان نیز وچود دارد. شما عزیزان همواره می توانید از طریق تماس با موسسه و مشاوره رایگان شرایط خود را برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان بررسی نمایید.

بهترین تجارت در آلمان

بهترین تجارت در آلمان

تجارت های بسیاری در آلمان سود آور و سکوی پرتاپ افراد می باشد که در ادامه به برخی از بهترین تجارت ها در آلمان پرداخته ایم:

فریلنسری

همراه با رشد تجارت بهینه سازی مدیرهای جست و جو، وبلاگ نویسی و تولید محتوا نیاز بسیار رونق گرفته و افراد با این مهارت می توانند کسب و کار خود را با ویزای خوداشتغالی آلمان راه اندازی و به موفقیت برسند.

حمل و نقل

حمل و نقل جزء احتیاجات ضروری همه مردم آلمان است که یک سرمایه گذار خارجی را می تواند به قله موفقیت در تجارت برساند. راه اندازی تاکسی شهری، ایده خوبی برای راه اندازی این نوع تجارت است.

بازاریابی آنلاین و تبلیغات

با ورود تکنولوژی و پیشرفت امکانات، همه کارها به سمت آنلاین شدن پیش می رود و همین امر موجب پیدایش بیزنس های سود آور خواهد شد. افرادی که دارای ایده و مهارت برای بهینه سازی موتورهای جست و جو، طراحی وب سایت و... هستند، به راحتی قادر به راه اندازی یک تجارت ایده آل در کشور آلمان خواهند بود.

فست فود

غذا می تواند یک تجارت پرسود در کشور آلمان باشد و سرمایه گذاران با راه اندازی رستوران و فست فودها، به سود قابل توجهی از این بیزنس خواهند رسید.

روش های سرمایه گذاری در آلمان که منجر به اخذ اقامت نمی گردد

بعضی از افراد این گمان را می کنند که کلیه روش های سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت آلمان می گردد در این راستا باید بیان داشت که، کلیه روش ها منجر به اخذ اقامت نمی گردد، برای این موضوع موارد زیر را بررسی میکنیم:

  • روش خرید ملک در آلمان: برای سرمایه گذاری در آلمان شما می توانید روش خرید ملک را انتخاب کنید اما این روش به تنهایی منجر به اخذ اقامت نمی گردد، مگر اینکه تعداد املاکی که خریداری می نمایید زیاد باشد و با روش های خودحمایتی بتوانید اقامت آلمان را کسب کنید.
  • سرمایه گذاری در بانک: سرمایه گذاری در بانک ها نیز از جمله روش هایی اسن که به تنهایی منجر به اقامت نمی گردد، اما با خرید سهام و خرید اوراق قرضه دولتی این امکان فراهم است که به اقامت آلمان دست یابید.

مزایای سرمایه گذاری در آلمان

 همانطور که در بخش قبل گفته شد، سرمایه گذاری آلمان از نظر امنیت سرمایه و سوددهی، مناسب بوده و نه تنها موجب حفظ سرمایه می شود، بلکه افزایش سرمایه و سوددهی را نیز در پی خواهد داشت. مزایای سرمایه گذاری در آلمان به شرح ذیل می باشد:

  • آلمان جز سه صادر کننده برتر جهان
  • دشتن نیروی کار ماهر بخاطر نطام اموزشی مدرن
  • موقعیت عالی تجاری بین کشور های اتحادیه اروپا
  • استقبال از سرمایه گذاران خارجی
  • کیفیت  زندگی در آلمان و رفاه بالا
  • امنیت بالا برای سرمایه گذاران
  • سفر به کشور های اتحادیه اروپا
  • اخذ اقامت و تابعیت آلمان (از بعضی روش ها میسر است)

معایب سرمایه گذاری در آلمان

با در نظر گرفتن اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری می توان به تصمیمی آگاهانه تر جهت افزایش سود و دستیابی به پیامدهای آن برای سرمایه گذاری در خارج از کشور گرفت. از جمله این موارد عبارتند از:

  • سخت بودن آموژش زبان آلمانی
  • طولانی بودن زمان گرفتن وقت سفارت
  • سحتگیری دز موافقت با طرح های تجاری سرمایه گذاران
  • عدم اخذ اقامت  تابعیت از تمامی روش ها
  • مالیات بالا
  • هزینه زیاد مهاجرت
  • سخت گیری در ارائه مجوز و ثبت شرکت

استانداردهای سرمایه گذاری سرمایه گذاری در آلمان

یکی از پارامترهای مهمی که افراد قبل از مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری باید مدنظر خود قرار دهند، استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور می باشد. در ادامه به چند مورد ازمواردی که باید مورد بررسی قرار گیرد می پردازیم:

 

سرمایه گذاری در آلمان

  • نرخ مصادره اموال در آلمان

در این شاخص، میزان امنیت سرمایه گذاری در کشور آلمان از نظر برخورد عادلانه سیستم قضایی این کشور و احتمال مصادره اموال توسط دولت بررسی می شود. این شاخص، نمره 1 کمترین و نمره 7 بالاترین ریسک را نشان می دهد. همینطور که در نمودار ذیل مشاهده می نمایید، کشور آلمان در چند سال گذشته، نمره یک را کسب نموده که نشان دهنده کمترین میزان ریسک مصادره اموال می باشد.

نمودار کیفیت نظارتی در آلمان

  • کیفیت نظارتی در آلمان

با توجه به نمودار زیر، میزان کیفیت نظارتی در کشور آلمان، درصد مثبتی را به خود اختصاص داده است. این به معنای قوت و وضعیت مناسب کیفیت نظارتی و تأثیر دولت بر بخش خصوصی اقتصاد است. چرا که این شاخص در بین بازه 2.5+ و 2.5- قرار می گیرد. میزان شاخص کیفیت نظارتی در کشور آلمان در نمودار زیر نمایش داده شده است.

  • کنترل فساد در آلماننمودار کنترل فساد در آلمان

میزان کنترل فساد در سیستم اقتصادی و اداری یک کشور می تواند تأثیر بسیاری بر امنیت سرمایه گذاری در آن داشته باشد. چرا که از نفوذ و تأثیر منفی افراد قدرتمند بر اقتصاد کشور جلوگیری می کند. در نمودار زیر، میزان این شاخص در کشور آلمان مشخص شده است. گفتنی است که این شاخص نیز با مقداری بین 2.5- و 2.5+ نشان داده می شود.

شرایط تمدید اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

شرایط تمدید اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در آلمان عبارتند از:

  • پرداخت به موقع مالیات سالانه
  • توان پرداخت حقوق و بیمه
  • احراز سوآوری کسب و کار
  • فعالیت اقتصادی انجام شده طبق طرح ارائه شده اولیه

بهترین شهرهای آلمان برای سرمایه گذاری

آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است و بسیاری از شهرهای آن به عنوان مقصد مناسب برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شوند. اما انتخاب بهترین شهر بستگی به نوع فعالیت سرمایه‌گذاری، صنعت مورد نظر، و معیشت شما دارد. در زیر، چند شهر مهم آلمان برای سرمایه‌گذاری ذکر شده است:

برلین: به عنوان پایتخت آلمان، برلین یک شهر پویا و متنوع است که امکانات فرهنگی، هنری، و تجاری فراوانی دارد، همچنین موقعیت خوب و عوامل جمعیتی برگ برنده این شهر می باشد.

فرانکفورت: فرانکفورت به عنوان مرکز مالی آلمان شناخته می‌شود و دارای بنیان‌های اقتصادی قوی و بازارهای مالی بین‌المللی است. همچنین فرانکفورت شهری بزرگ با ارتباطات بین‌المللی و فرصت‌های کسب و کار بسیاری می باشد.

دوسلدورف: دوسلدورف یکی از مهمترین شهرهای صنعتی و تجاری آلمان است. شهری با زیرساخت‌های حمل و نقل عالی، شرکت‌های بزرگ، و فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیاد می باشد.

هامبورگ: به عنوان یکی از بزرگترین بنادر در دنیا، هامبورگ یک مرکز تجارت بین‌المللی است. این شهر دارای صنایع مختلف، از جمله حمل و نقل، فناوری اطلاعات، و صنایع خدماتی است.

شاخص های اقتصادی تأثیرگذار بر سرمایه گذاری در آلمان

کشور آلمان یکی از بهترین و قدرتمندترین اقتصادهای جهان را داراست. شاخص های اقتصادی از جمله مواردی می باشد که افراد برای ویزای سرمایه گذاری در آلمان باید مدنظر خود قرار دهند. تولید ناخالصی داخلی آلمان، میزان مالیات و تورم، از جمله شاخص های مهم تأثیر گذار بر سرمایه گذاری خارجی در آلمان می باشند. با بررسی دقیق این شاخص ها می توان میزان موفقیت و سود سرمایه گذاری آلمان را تحلیل نمود.

نمودار سرانه نرخ تولید ناخالص داخلی در آلمان

  • نرخ تولید ناخالص داخلی در کشور آلمان

یکی از معیارهای اندازه گیری رشد اقتصادی در کشورها، نرخ تولید ناخالص داخلی است. به طور مثال هرچه تولید ناخالصی در کشور آلمان بالاتر باشد، توان تولید و فروش نیز بالاتر خواهد بود. در.این صورت سرمایه گذاری آلمان سودآور خواهد بود. نمودار ذیل، نرخ تولید ناخالصی آلمان در سال های اخیر را نشان می دهد.

  • نرخ مالیات در کشور آلماننمودار نرخ مالیات در کشور آلمان

نرخ مالیات توسط دولت هر کشور تعیین می شود و معمولاً این نرخ در کشورهای مختلف متغیر است. میزان مالیات در هر کشور، کمک بسیار بزرگی به افرادی می کند که اقدام به سرمایه گذاری می نمایند. با توجه به نمودار ذیل، میزان مالیات در کشور آلمان را در چند سال اخیر می توان تحلیل کرد.

  • نرخ تورم در آلماننمودار نرخ تورم در آلمان

همانطور که می دانید تورم در یک کشور، به میزان تفاوت قیمت کالا در طول یک سال اطلاق می شود. هر چه میزان تورم در کشوری پایین باشد، قدرت خرید مردم بالاتر می رود. در نمودار روبرو، میزان این نمودار نمایش داده شده است.

 

در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرمایه گذاری در آلمان دارید، اینجا کلیک کنید

پادکست پرسش و پاسخ با موسسه MIE

پرسش: سلام با سرمایه 200 هزار یورو آیا می توانم در کشور آلمان مغازه مواد غذایی راه اندازی کنم و اقامت اخذ کنم؟ تجربه سفر به آلمان و دانش زبان آلمانی نیز دارم.

پاسخ:

سوالات متداول

✔️ حداقل سرمایه گذاری در آلمان چه میزان می باشد و برای کدام نوع ویزای سرمایه گذاری می باشد؟

حداقل مبلغ 25000 یورو می باشد که برای ثبت شرکت در آلمان می باشد.

✔️ روش های مختلف سرمایه گذاری در آلمان چیست؟

به منظور سرمایه گذاری در کشور آلمان، از روش های مختلفی می توان اقدام کرد. از جمله این روش ها عبارتند از: سرمایه گذاری در خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید اوراق قرضه دولتی.

✔️ آیا با سرمایه گذاری در آلمان می توان اقامت این کشور را دریافت کرد؟

تنها روش های سرمایه گذاری در آلمان که منجر به اخذ اقامت می شود، ثبت شرکت و کارآفرینی است که برای این منظور باید از شرایط لازم برخوردار بوده و مدارک مورد نیاز مانند طرح تجاری قوی را ارائه نمایید.

✔️ پروسه اخذ اقامت سرمایه گذاری آلمان چقدر طول می کشد؟

عموما بین 6 الی 10 ماه به طول می انجامد این فرایند بسته به شرایط می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

✔️ شرط سنی برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در آلمان چقدر است؟

شما باید در بازه 18 الی 45 سال قرار داشته باشید. البته یا اثبات توانایی در مدیریت امور مربوطه، می توانید با بیشتر از این سن نیز اقدام نمایید.

✔️ امنیت سرمایه گذاری در کشور آلمان چگونه است؟

امنیت سرمایه گذاری را می توان با ارزیابی شاخص ها و استانداردهای اقتصادی مورد سنجش و بررسی قرار داد. از مهم ترین استانداردهای سرمایه گذاری در مبحث امنیت اقتصادی، ریسک مصادره اموال، کنترل فساد و کیفیت نظارتی می باشد. وضعیت استانداردهای یاد شده در کشور آلمان، حاکی از امنیت بالای سرمایه گذاری در این کشور است.

✔️ حداقل مبلغ سرمایه گذاری در آلمان چه میزان می باشد؟

این مسئله کاملاً بستگی به کسب و کار مدنظر شما دارد و نیاز به دریافت مشاوره از برترین تحلیل گران اقتصادی دارد. به طور کلی با کف مبلغ 100 هزار یورو، امکان سرمایه گذاری وجود دارد. لازم به ذکر است هزینه های دولتی ثبت شرکت، مبلغی حدود 2 تا نهایتاً 5 هزار یورو می باشد؛ اما صرف ثبت شرکت، آثار اقامتی برای شخص ندارد.

سخن پایانی

شرایط سرمایه گذاری در آلمان، اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری، بهترین تجارت در آلمان و همچنین بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت. از آن جا که سرمایه گذاری در آلمان فرصتی بسیار عالی می باشد و دارای متقاضیان بالایی است، برآن شدیم تا در این خصوص این نوشتار را برای راهنمایی شما تهیه نماییم. ثبت شرکت در آلمان، خرید ملک در آلمان، کارآفرینی در آلمان، استانداردهای سرمایه گذاری در آلمان و شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری از جمله مواردی بود که در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم با مطالعه این مقاله، پاسخ سؤالات خود را دریافت کرده باشید. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و یا فرم تماس را کامل نمایید تا از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند گردید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت "ثبت پرسش" سؤالات خود را در زمینه مهاجرت سرمایه گذاری آلمان را مطرح نموده و پاسخ خود را توسط کارشناسان مجرب در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید.

امتیاز 4.43 از 5 ( 24 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
ارین صفایی
با سلام و خسته نباشید خدمت شما. در خصوص سرمایه گذاری در المان سوال داشتم. اینکه المان از طریق خرید ملک اقامت نمیده تنها برای ایرانی ها هست؟ و ایا خرید یک شغل و ادامه دادن ان منجر به اقامت میشود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز کشور آلمان اجازه خرید ملک به ایرانی ها می دهد ولی به صرف خرید ملک مثل پرتغال، اسپانیا، قبرس جنوبی و یونان اقامت نمی دهد مگر اینکه یک طرح تجاری سود ده ارائه بدهید اگر مورد تایید دولت المان باشد می توانید اقامت هم دریافت نمایید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
سلیمانی
سلام خسته نباشید ببخشید سرمایه گذاری تو آلمان از طریق خرید یه کسب و کار آماده میشه؟ مثلا بعضی کسب و کارها هستن سودشون کم هست ما بیایم طرح بدیم که اون رو میخریم و روی همون بخوایم اقامت بگیریم امکان پذیر هست همچین برنامه ای؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوت عزیز اگر تجربه سرمایه گذاری بین المللی دارید و با قواعد حقوق تجارت بین الملل آشنایی دارید این را در صورتی که بتوانید باز در قالب یک طرح تجاری که نشان بدهد برای جامعه آلمان سود ده است می تواند مناسب باشد غیر اینصورت ریسک بسیار بالایی دارد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
نیایش نبوی
سلام و عرض ادب آیا از طریق سرمایه گذاری در فرانچایز ها با مبالغ بالای 200 هزار یورو امکان اخذ اقامت هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب شما می توانید در فرانچایز سرمایه گذاری کنید ولی فقط سرمایه گذاری در فرانچایز منجر به اقامت نمی شود و شما باید از روشهای دیگر نظیر ثبت شرکت، خرید ملک، خودحمایتی اقدام بفرمایید. برای توضیح دقیقتر باید اطلاعاتی در مورد سن، رشته تحصیلی، وضعیت تاهل و میزان سرمایه، و کشور مود علاقه داشته باشیم تا دقیقتر راهنمایی کنیم. برای اخذ اطلاعات دقیقتر با موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید. سپاس
anahita31
سلام و عرض ادب وقت بخیر من 50 هزار یورو دارم میتونم از طریق ثبت شرکت به المان برم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. وقت شما بخیر دوست عزیز شما برای ثبت شرکت و دریافت اقامت از این طریق ابتدا به یک بیزنس پلن بسیار قوی و البته سرمایه بسیار بیشتری نیاز دارید اما به طور کلی این روش در حال حاضر با ریسک های متعددی همراه هست که با توجه به آنها پیشنهادی برای انجام آن نخواهیم داشت.
مهدی رضایی
سلام وقت شما بخیر میخواستم بدونم به نظرتون شرایط سرمایه گذاری در آلمان تو سال 2022 فرقی می کنه؟ منظورم اینه که مثلا به نظرتون میشه از طریق خرید ملک هم اقامت گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام دوست عزیز خرید ملک در آلمان منجر به اخذ اقامت نمی شود شما میتوانید با خرید ملک پرتغال، اقامت اروپا را دریافت کنید و بدون محدودیت ویزا به کشور های عضو شنگن رفت و آمد کنید برای اطلاعات بیشتر در قسمت مشاوره رایگان موسسه ثبت نام کنید تا مشاوران با شما تماس بگیرند با تشکر
اسدی
سلام و تشکر از مطالب و ویدیوهای خوب و پر محتواتون من مجرد خانم و ۳۵سال سن دارم فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر با ۱۵ سال سابقه بیمه. در زمینه کامپیوتر نرم افزار و شبکه تخصص دارم و تحقیقات در زمینه تصاویر ماهواره هم دارم و چندسال هم عضو هییت مدیره یه شرکت معدنی بودم. میخواستم از طریق کارافرینی اقامت المان بگیرم. ایا به نظرتون نتیجه بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، برای کارآفرینی در آلمان شما باید ایده خاصی داشته باشید که ارگان های مربوطه آن را تایید نمایند و این امر در کشور آلمان بسیار سخت و زمان بر خواهد بود. ضمن اینکه سرمایه زیادی برای این کار باید اختصاص دهید. بهتر است با تماس با مشاورین موسسه راه های بهتر و ارزان تری را برای مهاجرت خود برگزینید.
اصلان گوراب نژاد
سلام روز خوش ما قصد داریم یه سرمایه گذاری در شرکت دانش بینان داشته باشیم و از همین راه به آلمان مهاجرت کنیم میشه بفرمایید آیا امکان دریافت وام های دولتی هم وجود داره برای سرمایه گذار خارجی یا خیر؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیز بله خوشبختانه در دولت آلمان امکان استفاده از تسهیلات دولتی برای سرمایه گذاران خارجی نیز قابل استفاده می باشد.
مهیا سجادی
با عرض سلام در روش اخذ اقامت با کارآفرینی، آیا امکانش هست که بعد یکسال یا انتهای سه سال اقامت، اقامت خود را تغییر به کاری دهیم و در یک شرکت استخدام شویم؟ همچنین همسر کارآفرین اجازه کار در آلمان را دارد؟ با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز معمولاً کارآفرین ها برای خودشان کار می کنند و دیگران را استخدام می کنند. ولی بصورت کلی بلی امکان تغییر اینکه خودتان برای دیگری کار بکنید وجود دارد.
عای
من شنیدم انتقال پول از ایران به کشور های دیگه بخاطر تحریم ها بسیار دشواره هست و آلمان و اتریش هم خیلی سخت میگیرن و حتی حساب بانکی باز نمیکنن برای سرمایه گذاری چطوری میشه پول به آلمان منتقل کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با توجه به تحریم ها انتقال سرمایه مشکل شده است ولی غیر ممکن نیست و از روش هایی امکان پذیر است. به عنوان مثال ارزهای دیجیتال راه مناسبی استو مسئله افتتاح حساب است که پیچیدگی بسیاری دارد
محمئد فتاح
سلام من 50 هزار یورو بودجه دارم امکان سرمایه گذری با این مبلغ در المان وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب حداقل مبلغ برای سرمایه گذاری در این کشور، 100 هزار یورو است.
عرب
برای سرمایه گذاری توی آلمان اینکه زبان آلمانی تسلط داشته باشیم ضروری هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
یکی از شرایط ثبت شرکت تسلط به زبان این کشور می باشد، مهم تر از این باید یک طرح تجاری یا بیزنس پلانی باید داشته باشید که برای جامعه اقتصادی آلمان منفعت داشته باشد.
علی
بهترین کار ها برای سرمایه گذاری در آلمان چه کارهایی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
حمل و نقل، فست فود، فریلنسری، بازاریابی آنلاین و تبلیغات،
آیسان
هزینه اولیه برای دریافت ویزای سرمایه گذاری چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
برای6 تا12 سال35 یورو و برای افراد بالای 12 سال 60 یورو و هزینه درخواست ویزای بلند مدت برای افراد زیر18 سال30 یورو و برای بالای18 سال80 یورو می باشد.
رضا
سلام خسته نباشید.باثبت شرکت هم میشه اقامت المان رو گرفت و چقد سرمایه ثبت شرکت نیاز هست؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز ثبت شرکت یک راه سرمایه گذاری اخذ اقامت در المان هست که نیاز به حداقل 25000 یورو سرمایه دارد.
نگار محمدی
آیا با خرید اوراق قرضه دولتی آلمان می‌توانیم به اقامت این کشور دست پیدا کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
بله یمی از روش های سرمایه گذاری در آلمان خرید اوراق دولتی این کشور می باشد که از این طریق می توان به ویزای سرمایه گذاری دست یافت.
هدی تبریزی
سلام پدر من یک منزل توی آلمان داشتن که الان در قید حیات نیستن و الان این ملک برای من شده سوالی که داشتم اینه که با توجه به اینکه ملک به نام من شده میتونم اقامت آلمان رو بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام متاسفانه کشور آلمان با صرفا با داشتن ملک در این کشور به شما اقامت نمی دهد البته شما می توانید با ویزای توریستی به این کشور سفر کنید و از اطلاعات ملک خود آگاه باشید.
بیتا
آیا راه اندازی کافی شاپ در آلمان جزء مواردی هست که با راه اندازی آن بتوانیم اقامت آلمان رو بگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام در صورتی که سرمایه گذاری شما ثبت شرکت و یا کارآفرینی باشد می توانید اقامت آلمان را دریافت کنید.
آرزو احمدی
سلام حداقل مبلغی که با سرمایه گذاری آن میتونیم اقامت آلمان رو به دست بیاریم چیست؟ آیا این مبلغ اموال و دارایی هامون هم حساب میشه یا فقط باید توی حسابمون باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
حداقل مبلغ سرمایه گذاری25 هزار یورو می باشد که این مبلغ باید به صورت نقدی در حساب شما موجود باشد و املاک و... محاسبه نمی شود.
احسان صفی پور
سلام قصد مهاجرت از روش سرمایه گذای رو دارم میخواستم بدونم اگر بخوایم از روش سرمایه گذاری به کشور آلمان مهاجرت کنیم فقط سرمایه اصلی رو داشته باشیم کافی یا هزینه های جانبی هم داره؟ هزینه دریافت ویزا چقدر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام خیر تنها سرمایه اصلی نیست و باید هزینه های جانبی را نیز در نظر بگیرید. هزینه ویزا برای افراد بالای18 سال80 یورو و برای زیر18 سال30 یورو می باشد.
هادی حسین پور
سلام من یا مقدار سرمایه دارم میخواستم از روش سرمایه گذاری به کشور آلمان مهاجرت داشته باشم ولی فکر میکنم مقدار سرمایه ام کم باشه میشه بفرمایید برای روش سرمایه گذاری آیا امکان دریافت وام دولتی هم وجود داره یا خیر؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با درود بله خوشبختانه امکان بهره مندی از وام های دولتی این کشور برای روش سرمایه گذاری وجود دارد.
حجت کاظمزاده
سلام روزتون بخیر برای ثبت شعبه مستقل شرکت مون در آلمان نیاز به چقدر هزینه کردن هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با درود برای ثبت شعبه مستقل حداقل به10 هزار یورو سرمایه نیاز خواهید داشت.
محمدی
با سلام و خسته نباشید، میخواستم بدونم که برای خرید اوراق قرضه در آلمان حداقل چقدر باید سرمایه داشته باشی و کجا و چجوری بخری. ممنون از وقتی که میذارید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام کشور آلمان در حال حاضر برنامه سرمایه گذاری برای اخذ اقامت ارائه نمی دهد. اگر قصد سرمایه گذاری دارید می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل نمایید تا شرایط شما را بررسی نمایند  
ARASH
سلام روزتون بخیر امن ترین و بهترین روش برای سرمایه گذاری که بشه از اون طریق به اقامت همراه خانواده ام برسم چه راهی رو پیشنهاد می کنید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام اگر قصد شما مهاجرت و دریافت اقامت می باشد خرید اوراق قرضه دولتی و یا ثبت شرکت از بهترین و مناسب ترین روش ها برای مهاجرت می باشد. فقط توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت نیاز است بیزینس پلن شما تایید شود.
afsaneh
با سلام و درود من میشه بفرمایید کدوم تجارت ها توی آلمان هستن که بازدهی خوب دارن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیز اگر در حوزه های زیر فعالیت داشته باشید به سود مناسبی خواهید رسید : حمل و نقل، فست فود، بازاریابی آنلاین و تبلیغات، فریلنسری
سودابه حیدری
ایا ثبت شرکت در کشور آلمان آثار اقامتی داره؟ و میشه حساب بانکی داشته باشیم در این کشور؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شرایط دریافت اقامت در این کشور از طریق ثبت شرکت بسیار دشوار بوده و ریسک هایی به همراه دارد اما در صورت ثبت شرکت می توانید حساب بانکی نیز داشته باشید.
امیر توکلی
سلام آقای دکتر. شما فرمودید سرمایه گذاری در ملک خیلی خوبه در کشور آلمان. اولا اینکه ایرانی ها میتونن ملک بخرن؟ اقامت هم میتونه دریافت کنه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای خرید ملک می توانید در کشورهایی مانند اسپانیا مجارستان قبرس جنوبی و یونان اقدام نمایید.
رضوی
سلام و عرض ادب آیا من می تونم از طریق ثبت شرکت آلمان اقامت این کشور را بگیرم؟ اقامت چند ساله هستش آیا مدرک زبان آلمانی الزامی است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز امکان دریافت اقامت 1 الی 3 ساله در این کشور از طریق ثبت شرکت وجود دارد و مدرک زبان آلمانی نیز برای دریافت اقامت مورد نیاز نیست.
محمدرضا
سلام عرض ادب من ۵۰ ساله هستم و ارشد عمران دارم قصد دارم به همراه خانواده ام برای آلمان اقدام کنم برای سرمایه گذاری در آلمان ایده دارم ولی بیزینس پلن نوشتن و قوانینش رو نمیدونم شما تو این زمینه بهمون کمک میکنید ؟ مشکل مالی هم ندارم و اینکه مدرک زبان باید حتما ارائه بشه؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب گرامی موسسه در تمامی مراحل شما را یاری می‌نماید. همچنین الزامی به داشتن مدرک زبان آلمانی نمی‌باشد
mahshid
سلام بنده 46 ساله هستم و 5سال سابقه مدیریت داشتم برای ثبت شرکت در آلمان ایا نیاز به مرک زبانم هست ؟ وایا امکان افتتاح هحساب برای شرکت هم هست یانه ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. وکیل آلمانی در خصوص ثبت شرکت و افتتاح حساب به شما کمک خواهد کرد و مدرک زبان نیاز نیست اما بهتر است که با زبان آلمانی آشنایی داشته باشید.
هانیه هاشمی
سلام و خسته نباشید. همسر من تولیدی پوشاک داره و 14 تا پرسنل با بیمه و حدود 15 سال فعالیت داره. یه پسر 10 ساله و یه دختر 13 ساله داریم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که آیا با سرمایه گذاری یا راه اندازی بیزنس تو آلمان بتونیم اقامت بگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما می‌توانید از طریق ثبت شرکت در آلمان کل خانواده اقامت سه ساله اخذ نمایید که این اقامت پس از ۳ سال منجر به اقامت دائم می‌گردد.
موسوی
سلام و عرض ادب در مورد ثبت شرکت در آلمان آیا نفر همراه اجازه کار کردن دارد یا خیر ؟؟ و اینکه برای ثبت شرکت محدودیت سنی وجود دارد؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. اجازه کار برای همراه وجود دارد و محدودیت سنی برای این امر وجود ندارد.
مهدی زمانی
سلام. ممنون میشم در مورد ثبت شرکت توضیح بدید که آیا شرایط سنی و مالی حداقل لازم هست؟ و اینکه نوع شرکت هم خیلی مهم هست؟ مثلا خدماتی یا بیزینسی. سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر شرایط سنی و حداقل سرمایه ای برای این موضوع وجود ندارد و نوع شرکت بر اساس بیزنسی که مایل به انجام آن باشید نوشته شده و می تواند خدماتی یا بیزنسی هم باشد.
سمیرا گودرزی
سلام و عرض ادب ایا با سرمایه گذاری در املاک نیز امکان اخذ اقامت آلمان وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. خیر امکان دریافت اقامت با خرید ملک در کشور آلمان امکان پذیر نیست.
رویالی
سلام وقتتون بخیر من برای ثبت شرکت در آلمان میخان اقدام کنم ولی سابقه خاصی ندارم ولی سرمایه کافی برای ثبت شرکت را دارم می‌شه برای من هم اقدام بشه ؟؟ و اینکه سطح زبان آلمانی بالایی میخاد؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. بسته به بیزنس مد نظر شما باید بیزنس پلن توسط وکیل طراحی شود و بر اسا همان می توانید بیزنس خود را راه اندازی نمایید. مدرک زبانی برای این روش نیاز نیست ولی بهتر است قدری زبان آلمانی بلد باشید.
نیلی
سلام وقتتون بخیر من ۲۱ سالمه دانشجو معماری ام آلمانی رو شروع کردم. می تونم برای ارشد به زبان آلمانی شرکت کنم؟ و تمکن مالی باید حتما تو حساب باشه یا می تونم فیش حقوقی پدرمو نشون بدم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز در صورت داشتن مدرک که زبان آلمانی می‌توانید برای دانشگاه آلمان زبان و در غیر این صورت برای دوره زبان امکان اخذ پذیرش وجود دارد . برای ارائه تمکن مالی بایستی تقریباً مبلغ ۱۲ هزار یورو در حساب بانکی خود ارائه دهید.
جهانی
سلام وقتتون بخیر در مورد خرید ملک چندتا باید خریداری شود که منجر به اقامت شود و اینکه کشور تمکن مالی دارد ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در حال حاضر المان برنامه اقامتی تحت عنوان خرید ملک ارائه نمی دهد.
علی
سلام، آیا میشه از طریق ثبت شرکت اقامت آلمان رو گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز امکان اقدام وجود دارد.
بیتا
سلام. خسته نباشید. اگر به روش ثبت شرکت توی آلمان شرکت ثبت کنم و اقامتش رو دریافت کنم، آیا میتونم اونجا پول انتقال بدم و ملک خریداری کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، امکان انتقال پول و خرید ملک برای شما وجود خواهد داشت.
حسین
سلام، آیا از طریق خرید ملک میشه اقامت آلمان رو گرفت؟ یا کلا سرمایه گذاری در این کشور.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. از طریق خرید ملک خیر ولی میتوانید با ثبت شرکت در این کشور برای دریافت اقامت اقدام داشته باشید.
محمود عتابکی
درود. میشه بفرمایید بعد از تحصیل امکان سرمایه گذاری در بازار کار رو داریم یا خیر؟ سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، شما امکان کار و یا سرمایه گذاری را خواهید داشت و میتوانید اقامت کاری و یا سرمایه گذاری دریافت نمایید.
احسان
سلام برای اینکه بخوایم شعبه مک دونالد بزنیم امکان همکاری و کمک توسط موسسه شما وجود داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، امکان اقدام برای این موضوع وجود دارد و شرایط شما باید توسط مشاورین بررسی شده و در صورت لزوم با آقای دکتر ملکپور جلسه داشته باشید.
Mina
سلام خسته نباشید آیا در المان روش کار آفرینی وجود داره و اقامت دائم هم میده
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام از طریق ثبت شرکت می توانید ۳ ساله اقامت دائم دریافت نمایید.
مشاوره رایگان