شرایط کار در اتریش- مدارک لازم و شرایط پیدا کردن کار

22 اسفند 1402 33 نظر

 از جمله شرایط کار در اتریش میتوان به موارد زیر:

  • درآمد: متوسط درآمد در اتریش به طور معمول 44780 یورو در سال است. به طور میانگین حداقل حقوق در حدود 12520 یورو تا بالاترین حقوق 204700 یورو متغیر است.
  • ساعات کاری استاندارد: ساعات کاری در اتریش 8 ساعت در روز و پنج روز در هفته است.
  • تعطیلات: برای هر فرد 25 روز در سال مرخصی با حقوق در نظر گرفته شده است.
  • اشتغال و بیکاری: اتریش با نرخ بیکاری پایین 4.8٪، در بین کشورهای اتحادیه اروپا و در سراسر جهان پایین ترین است.
  • نرخ مالیات بر درآمد برای کارکنان از 0٪ تا 55٪ متغیر است.
  • زبان: برای کار در اتریش زبان آلمانی مورد نیاز است با این حال، برخی از شرکت ها ممکن است انگلیسی را به عنوان یک زبان کاری بپذیرند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد ویزای جستجوی کار اتریش


 

کار در اتریش، مدارک ویزای کار اتریش و مهاجرت و اخذ اقامت از طریق کار در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. اتریش از نظر شرایط اقتصادی و اجتماعی یکی از بهترین کشور های اروپا است. همچنین شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و از مشاوره تلفنی رایگان این موسسه استفاده نمایید. علاوه بر این، با تکمیل فرم تماس، درخواست شما جهت دریافت مشاوره تلفنی رایگان ثبت می شود. امید است در این مقاله به تمامی سوالات ذهنی شما سروران گرامی پاسخ داده شده باشد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد مهاجرت درست، کار در اروپا


 

تماس با ما

کار در اتریش

شرایط کار در اتریش برای ایرانیان

کشور اتریش از نظر شرایط اقتصادی جزو یکی از بهترین کشورهای اتحادیه اروپا است. امنیت بالای اجتماعی و اقتصادی، سطح بالای تولید ناخالص داخلی و نرخ بیکاری مطلوب در این کشور، همگی باعث شده است که این کشور جزو یکی از بهترین کشورهای جهان شمرده شود. خوشبختانه کشور اتریش برای افرادی که علاقه مند به کار در اتریش هستند این امکان را فراهم آورده است که در صورتی که شخص شرایط تعیین شده برای کار در اتریش را داشته باشد می تواند به کار در این کشور مشغول شود. این شرایط به طور کلی شامل سن شما، تحصیلات شما، سابقه کاری و... می شود. از این جهت که ویزای کار اتریش به صورت امتیازبندی است، بنابراین هر یک از این پارامترها امتیازی را برای شما به ثمر می آورد. درصورتی که امتیاز لازم را کسب نمودید می توانید برای دریافت ویزای کار اتریش اقدام کنید. این بدان معنا است که شرایط کار در اتریش برای ایرانیان نیز مساعد است و امکان اقدام وجود دارد. در ادامه توضیحات بیشتری را در مورد انواع ویزای کاری اتریش و شرایط کار در اتریش در سال 2024 بیان خواهیم کرد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد ویزای جستجوی کار اتریش


وضعیت بازار کار اتریش

وضعیت خاص بازار کار ممکن است بسته به شرایط فردی و صنعت یا بخش متفاوت باشد.در اینجا یک سری از نکات مهم در مورد وضعیت بازار کار در اتریش امده است که عبارت اند از:

  • اشتغال: در سال 2018، حدود 3.74 میلیون نفر در اتریش شاغل بودند که 73.9٪ از نیروی کار در بخش خدمات، 25.4٪ در صنعت و کمتر از 1٪ در بخش کشاورزی در اتریش و جنگلداری مشغول به کار بودند. اتریش دارای سطح بالایی از اشتغال است، با نرخ بیکاری پایین 4.8٪، که در میان پایین ترین ها در اتحادیه اروپا و در سراسر جهان است.
  • نرخ اشتغال: نرخ اشتغال برای افراد 15 تا 64 سال به طور متوسط 72.4 درصد در سال 2021 بوده است. نرخ اشتغال پاره وقت به 29.4 درصد رسیده است که 49.6 درصد زنان و تنها 11.6 درصد مردان در مشاغل پردرآمد شاغل بوده اند.  در مشاغل پاره وقت نرخ بیکاری جوانان (15 تا 24 سال) 11.0 درصد بود، در حالی که نرخ بیکاری افراد مسن (50 به بالا) 9.1 درصد بود.
  • کارگران خارجی: در سال 2023، حدود 922500 کارگر خارجی در بازار کار اتریش مشغول به کار خواهند شد که معادل تقریباً یک چهارم کل نیروی کار است. کارگران خارجی از نظر فرصت های شغلی بیشتر از کارگران خانگی در معرض نوسانات اقتصادی هستند.
  • نیروی کار با انگیزه: کارگران اتریشی انگیزه بالایی دارند که در کیفیت بالای محصولات و رضایت گسترده مشتریان منعکس می شود. اگرچه نیروی کار ماهر در کشور به طور فزاینده ای با کمبود مواجه است، اما وضعیت بسیار بهتر از سایر کشورهای صنعتی است.

نرخ بیکاری در اتریش

یکی از مهم ترین نکات در مورد اقدام برای کار در یک کشور میزان نرخ بیکاری در این کشور است. این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که آیا آن کشور درخواست نیروی کار دارد؟ و آیا درمورد بعضی از مشاغل در کشور خود اعلام کمبود کرده است؟ نرخ بیکاری در سال 2023 در کشور اتریش 5.1 درصد ذکر شده است.

نمودار نرخ بیکاری در اتریش

انواع ویزای کاری اتریش

جهت کار در اتریش و دریافت ویزای کاری اتریش می توان از دو طریق اقدام کرد:

ویدیو موسسه MIE در مورد اقامت کاری یا بدون کار در اتریش


دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در اتریش

برای چندین گروه از افراد با مشاغل مختلف و شرایط گوناگون، درصورت دریافت پیشنهاد کاری، امکان اخذ ویزای کار اتریش وجود دارد. در زیر به طور کامل به بررسی انواع گوناگون آن خواهیم پرداخت.

دریافت ویزای جستجوی کار اتریش

جهت کار در اتریش بدون نیاز به پیشنهاد کاری از یک کارفرما، می توان ویزای جستجوی کار را دریافت کرد. به این صورت است که این ویزا برای کشور آلمان و اتریش است. با دریافت این ویزا به شما مدت ۶ ماه فرصت داده می شود تا وارد محیط کشور آلمان و اتریش شوید و در محیط به دنبال شغل مورد نظر خود بگردید. خوبی این ویزا این است که به دلیل اینکه شما در محیط قرار دارید، دیگر نیاز نیست که برای دریافت ویزا کارفرما منتظر شما بماند، و به تبع آن شما شغل خود را از دست دهید. امتیازاتی که شما باید برای دریافت ویزای جاب سیکر کسب کنید حداقل امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ می باشد که این امتیاز ها بر حسب سن، سطح زبان، سابقه کاری و میزان تحصیلات می باشد.

  •  تحصیلات: امتیاز بندی در تحصیلات  به این حالت است لیسانس20 امتیاز دکترا ۴۰ امتیاز فوق دیپلم و دیپلم بدون امتیاز می باشند.
  • نگته مهم در خصوص امتیاز تحصیلات این است که اگر شما تحصیلات بالا نداشته باشید مدیر ارشد یک شرکت بزرگ موفق باشید، که در اوراق بهادار ثبت شده باشد، و یا اداره بازرگانی اتریش آن را تایید کند از این طریق می توانید کمبود امتیاز تحصیلی را جبران کنید.
  •  داشتن سابقه کار: هر سال سابقه کار در کشوری غیر از اتریش ۲ امتیاز است و داشتن یک سال سابقه کار در کشور اتریش ۲۰ امتیاز دارد.
  •  سطح زبان: خوبی این کشور آلمان و اتریش این است که هم به سطح زبان آلمان و هم سطح زبان انگلیسی امتیاز می‌دهد اگر شما مدرک a۲ داشته باشید ۱۰ امتیاز که معادل آیلتس ۴ و ۵ است و اگر مدرک a1 داشته باشید ۵ امتیاز می توانید کسب کنید
  •  امتیاز سن: سن طلایی یا همان گلدن ایج تا سن35 سالگی می باشد  که امتیاز20 را دارد ۴۰سالگی ۱۵ امتیاز و ۴۵ سالگی که نهایت سن برای پذیرش می باشد ۱۰ امتیاز دارد اگر شما از بین تمامی این امتیاز ها بتوانید ۷۰ امتیاز را کسب کنید خواهید توانست به ویزای جستجوی کار اتریش یا همان جاب سیکر دست پیدا کنید.

موسسه ملک پور در زمینه دریافت ویزای کاری اتریش فعالیت داشته و می تواند شما را در این مسیر همراهی نماید. لازم به ذکر است این مقاله مربوط به موسسه ملک پور بوده و هرگونه کپی از این مقاله بدون درج منبع مجاز نمی باشد.

 

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد ویزای کار


مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار اتریش

جهت دریافت ویزای کار اتریش مدارک زیر مورد نیاز است:

  • گذرنامه معتبر
  • شناسنامه
  • عکس 35*45 که حداکثر 6 ماه پیش گرفته شده باشد.
  • اثبات محل زندگی در اتریش (اجاره نامه خانه یا خوابگاه)
  • اثبات بیمه درمانی
  • اثبات توانایی مالی
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی اشتغال به کار
  • مدارک زبان
  • فرم درخواست ویزا
  • پرینت حساب بانکی
  • فیش حقوقی

کار در اتریش از طریق ویزای جستجوی کار اتریش

یکی از موقعیت های بسیار خوبی که دولت اتریش جهت کار در اتریش قرار داده است ویزای جستجوی کار اتریش است. بر اساس این ویزا به شخص فرصت داده می شود، 6 ماه وارد کشور اتریش شده و به جستجوی کار بپردازد. در صورتی که در این زمان، شخص کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کند و با یک کارفرما در کشور اتریش قرارداد ببندد، به شخص ویزای کار اتریش و درنهایت اقامت اتریش داده می شود. برای دست یافتن به ویزای جستجوی کار اتریش سیستم امتیازبندی وجود دارد که بر اساس آن درصورتی که افراد با مهارت بالا از مجموع 100 امتیاز 70 امتیاز را کسب کنند، واجد شرایط شناخته می شود. در این صورت شخص اقامت قرمز سفید قرمز را دریافت خواهد کرد.

موسسه ملک پور در این زمینه اطلاعات کامل را دارد و مشاورین این موسسه با بررسی شرایط شما عزیزان، امکان موفقیت شما را به صورت تلفنی و رایگان ارزیابی خواهند کرد.

کار در اتریش از طریق پیشنهاد شغلی(job offer)

یکی از راه های دریافت ویزای کار اتریش، دریافت پیشنهاد کار (job offer) از یک کارفرما در کشور اتریش است. در این روش، شخص باید جهت کار در اتریش مدارک لازم در زمینه تحصیلی خود یا در زمینه فعالیت خود را داشته باشد. این مدارک و مهارت های فرد باید مطابق با شغلی باشد که از طرف کارفرما در اتریش به شخص پیشنهاد شده است. پس از آن کارفرما باید شغل مورد نظر را 3 ماه در کشور اتریش و بعد از آن 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی کند. درصورتی که هیچ نیرویی مطابق با درخواست کارفرما و مناسب با این شغل پیدا نشود، شخص خارج از اتحادیه اروپا می تواند بر اساس آن پیشنهاد کاری، کار در اتریش و ویزای کار اتریش را اخذ نماید. نکته ای که در این زمینه اهمیت دارد این است که پایه حقوقی که کارفرما پیشنهاد می دهد باید مورد تأیید وزارت کار اتریش باشد.

کارت سفید و قرمز در اتریش

برای کار در اتریش نیاز به دریافت کارت سفید یا قرمز اتریش دارید. برای دریافت این کارت میتوانید از طریق ویزای جاب آفر (Job Offer) یا جاب سیکر(Job Seeker) اقدام کنید . شما برای گرفتن این ویزا به حداقل امتیاز 70  از 100 امتیاز  نیاز دارید. سپس به شما ویزا برای جستجوی کار در اتریش میدهند و پس از پیدا کردن شغل در اتریش میتوانید درخواست کارت سفید و قرمز را بدهید این کارت اعتبار 2 ساله دارد و قابل تمدید نیز است. در زیر نیز به بررسی امتیازات لازم جهت انتخاب نیروی کار ماهر در کشور اتریش می پردازیم:

امتیازها معیارهای واجد شرایط بودن برای نیروی کار ماهر
حداکثر امتیاز 40 شرایط و مهارت های ویژه
20 فارغ التحصیل از موسسات آموزش عالی /  دوره 4 ساله
30 مدرک تحصیلی شما در زمینه رشته های علوم انسانی، ریاضیات، علوم طبیعی یا تکنولوژی باشد
40 مدرک تحصیلی فوق دکترا یا دکترا



20
25
30

در صورتی که در مقام مدیریتی در شرکتی که در بورس اوراق بهادار باشد و یا شرکتی که اداره بازرگانی اتریش گزارش مثبتی در مورد فعالیت آن شرکت داده باشد شاغل بوده اید و حقوق سال گذشته شما به میزان زیر باشد:

50000_60000 یورو

60000_70000 یورو
بیش از 70000 یورو

20 فعالیت های پژوهشی و نوآورانه
20 جوایز
حداکثر امتیاز 20 تجربه کاری
2 به ازای هر سال
10 6 ماه سابقه کاری در اتریش
حداکثر امتیاز 10 مهارتهای زبانی
5 آلمانی یا انگلیسی در سطح A1
10 آلمانی یا انگلیسی در سطح A2
حداکثر امتیاز 20 سن
20 تا 35 سال
15 تا 40 سال
10 تا 45 سال
حداکثر امتیاز 10 تحصیل در اتریش
5 دیپلم از اتریش
10 لیسانس یا فوق لیسانس از اتریش
100 مجموع امتیازات حداکثر مجاز
70 حداقل امتیاز مورد نیاز

کار در اتریش برای کارگرهای ماهر در شغل های کم درآمد

دولت اتریش شرایط و سیستم امتیازبندی را فراهم آورده است تا کارگر های ماهر در شغل های کم درآمد بتوانند برای کار در اتریش اقدام نمایند. این در صورتی است که شخص پیشنهاد کاری از یک کارفرما در اتریش داشته باشد که کارفرمای مورد نظر، مایل باشد فرد را با حداقل حقوق قانونی استخدام کند. در این صورت شخص باید از 90 امتیاز سیستم امتیازبندی تعیین شده 55 امتیاز کسب کند. به همین منظور برای مدت 2 سال ویزای کار دریافت خواهد کرد و امکان کار در اتریش برای شخص فراهم می شود. برای دریافت اقامت قرمز سفید قرمز برای مدت 2 سال در این زمینه اشخاص باید بتوانند مدارک لازم برای اثبات مهارت و توانایی خود را ارائه دهند. بر اساس قوانین کشور اتریش در صورتی که کارفرمای مربوطه به کارکنان خود پاداش یا اضافه پرداختی بدهد، موظف است به افرادی که از این طریق استخدام کرده است نیز مبلغ مربوطه را پرداخت نماید.

سیستم امتیاز بندی این گروه به شرح زیر است:

امتیازها معیارهای واجد شرایط بودن برای کارگرهای ماهر
حداکثر امتیاز 30 شرایط لازم
20 تحصیلات فنی و حرفه ای در زمینه شغل های کم درآمد
25 واجد شرایط پذیرش در دانشگاه
30 تکمیل برنامه مطالعاتی 3 ساله در موسسات آموزش عالی
حداکثر امتیاز 20 تجربه کاری در زمینه شغل کم درآمد
2 به ازای هر سال
4 کار در اتریش به ازای هر سال
حداکثر امتیاز 15 مهارت زبانی آلمانی
5 آلمانی در سطح A1
10 آلمانی در سطح A2
15 آلمانی در سطح B2
حداکثر امتیاز 10 مهارت زبان انگلیسی
5 انگلیسی در سطح A2
10 انگلیسی در سطح B1
حداکثر امتیاز 15 سن
15 تا 30 سال
10 تا 40 سال
90 مجموع امتیازات حداکثر مجاز
55 حداقل امتیاز مورد نیاز

در همین راستا جهت اقدام برای کار در اتریش، مشاغل با درآمد کم برای سال 2024 نیز معرفی گردیده است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

کار در اتریش برای نیروهای کلیدی (هنرمندان، ورزشکاران و ...)

امکان کار در اتریش برای افراد با شغل های کلیدی و خاص مانند هنرمندان، ورزشکاران، طراحان و ... نیز وجود دارد. کار در اتریش برای این گروه از افراد در صورتی ممکن است که درخواست کار از یک کارفرما در اتریش داشته باشند. برای درخواست کار در اتریش در این زمینه، در سال 2022 شرایطی تعیین شده است که در زیر بیان می کنیم:

  • حداقل حقوق ناخالص ماهانه پیشنهادی کارفرما برای افراد بالای 30 سال 3.132 یورو باشد.
  • حداقل حقوق ناخالص ماهانه پیشنهادی کارفرما برای افراد زیر 30 سال 2.610 یورو باشد.
  • هیچ فردی برای شغل موردنظر در اداره کار اتریش ثبت نام نکرده باشد.
  • از جدول مربوطه حداقل 55 امتیاز کسب کند.

درصورتی که شخص شرایط بالا را به طور کامل داشته باشد و از مجموع 90 امتیاز سیستم امتیازبندی نیروهای کلیدی، 55 امتیاز را کسب کند به او اقامت 2 ساله اتریش و کارت اقامت قرمز سفید قرمز داده می شود. کلیت این امتیازات به شرح زیر است:

امتیازها معیارهای واجد شرایط بودن برای نیروهای کلیدی
حداکثر امتیاز 30 شرایط لازم
20 تحصیلات فنی و حرفه ای / آموزش و مهارت های خاص در زمینه شغل های کلیدی
25 واجد شرایط پذیرش در دانشگاه
30 تکمیل برنامه مطالعاتی 3 ساله در موسسات آموزش عالی
حداکثر امتیاز 20 تجربه کاری در زمینه شغل کلیدی
2 به ازای هر سال
4 کار در اتریش به ازای هر سال
حداکثر امتیاز 15 مهارت زبانی آلمانی
5 آلمانی در سطح A1
10 آلمانی در سطح A2
15 آلمانی در سطح B2
حداکثر امتیاز 10 مهارت زبان انگلیسی
5 انگلیسی در سطح A2
10 انگلیسی در سطح B1
حداکثر امتیاز 15 سن
15 تا 30 سال
10 تا 40 سال
90 مجموع امتیازات حداکثر مجاز
20 امتیاز ویژه برای ورزشکاران حرفه ای یا مربیان حرفه ای ورزشی
55 حداقل امتیاز مورد نیاز

مشاغل مورد نیاز ویزای جستجوی کار

مشاغل مورد نیاز در کشور اتریش جهت کار در اتریش هر ساله اعلام می شود. اغلب مشاغل درصورتی که شامل 70 امتیاز ویزای جستجوی کار شوند، می توانند برای مهاجرت به اتریش اقدام نمایند. اما گروهی از مشاغل در اتریش وجود دارد که در زمینه آنها کمبود نیروی کار وجود دارد، بنابراین از فارغ التحصیلان این رشته ها استقبال بیشتری می شود. حتی شرایط بهتری نیز برای این گروه از رشته ها تعیین کرده اند. به صورتی که اگر از 100 امتیاز 65 امتیاز نیز کسب کنند جهت کار در اتریش کفایت می کند و ویزای جستجوی کار را دریافت خواهند کرد. این رشته ها به شرح زیر است:

  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی نرم افزار
  • مهندسی مخابرات
  • مهندسان حرفه های ویژه
  • مدیریت کسب و کار
  • اقتصاد
  • پزشکان

لیست مشاغل کم درآمد مورد نیاز اتریش

جهت  اقدام کارگرهای ماهر برای کار در اتریش در شغل های کم درآمد، دولت اتریش هر ساله بسته به نیاز بازار کار اتریش، مشاغلی را اعلام خواهد کرد. لیست مشاغل مورد نیاز جهت کار در اتریش در شغل های کم درآمد به شرح زیر است:

ماشینکار تکنسین ماهر در زمینه مکانیک تکنسین ماهر در زمینه برق
مهندسین تجهیزات کشاورزی تراشکار فلزی مهندسین برق ویژه
تکنسین ماهر در زمینه کامپیوتر سقف کار سازندگان بتن
نجار نصاب برق/اتصالات الکتریکی مکانیک موتور
لوله کش وارنیشرها سازندگان دیسک
نصاب کف پوش تکنسین ارتباطات ولتاژ پایین کارگران چوبکار
تکنسین مدیریت کسب و کار آهنگر اپتیک چشم
سرآشپز رستوران مکانیک تکنسین ارتباطات راه دور
جوشکار)اپراتور های برش مشعل) نقاش ساختمان تکنسین های ویژه
پردازنده پلاستیک تکنسین عمران کارگران ساختمان

حقوق دریافتی در اتریش

برای کار در اتریش دو نوع حقوق مشخص شده است. گروهی از مشاغل به صورت رسمی هستند که حداقل حقوق برای این گروه از مشاغل 2.700 یورو در ماه تعیین شده است و گروه دیگری از مشاغل به صورت غیر رسمی مشخص شده اند، مانند کارگران خانگی که بسته به نوع کار، حقوق متفاوتی دریافت می کنند که حدود 1200 یورو در ماه خواهد بود. بطور کلی میانگین حقوق دریافتی در اتریش 44,780 یورو در سال است. به بررسی حقوق دریافتی گروهی از این مشاغل می پردازیم:

میزان حقوق سالانه  در اتریش

45.899 یورو

برنامه نویس کامپیوتر

Software Developer

72.453 یورو

دندانپزشک

DENTIST

70.890 یورو

داروساز

PHARMACIST

47.222 یورو

مدیر مالی

FINANCE MANAGER

46.776 یورو

مدیر فناوری اطلاعات

IT MANAGER

30.913 یورو

سرآشپز

CHEF

26.656 یورو

مهندس مکانیک

MECHANICAL ENGINEER

27.345 یورو

مهندس برق

ELECTRICAL ENGINEER

23.920 یورو

مهندس عمران

CIVIL ENGINEER

22.361 یورو

پرستار

NURSE

20.688 یورو

معلم

TEACHER

37.555 یورو

معمار

Architect

68.712 یورو

مدیریت بازاریابی کسب و کار

Business development manager

46.905 یورو

مهندس سخت افزار HARDWARE ENGINEER

64.900 یورو

مدیریت بازاریابی

Marketing Manager

کاریابی در اتریش

به طور کلی در کشورهای اروپایی موسسه هایی وجود دارد که کاریابی را انجام می دهند. شخص با مراجعه به این مؤسسات درخواست خود را برای کار در اتریش ارائه می دهد. با ارائه مدرک تحصیلی و رزومه کاری پرونده کاریابی در اتریش را باز کرده و این مؤسسات به ازای دریافت مبلغی، کار مرتبط با پایه حقوق مورد نیاز برای فرد پیدا خواهند کرد. علاوه بر این، جهت کار در اتریش و پیدا کردن نیروی کار ماهر، اغلب در روزنامه های کاریابی رسمی در کشور اتریش نیز موقعیت های شغلی اعلام می شود.

اما یکی از رایج ترین راه های کاریابی در کشور های اروپایی از طریق سایت های کاریابی است. جهت جستجوی کار در اتریش شخص با مراجعه به وب سایت های مربوطه پروفایل شخصی خود را تشکیل داده و تمام اطلاعات شخصی، تحصیلی و کاری خود را وارد می کند. سپس باید منتظر بماند تا شرکت های مربوطه به شخص ایمیل فرستاده و شخص را به مصاحبه کاری دعوت نمایند.

مؤسسات کاریابی در اتریش

جهت پیدا کردن کار در اتریش چندین موسسه معتبر در زمینه کاریابی در کشور اتریش وجود دارد که به ازای دریافت مبلغی، کار موردنظر را برای شخص فراهم می آورد. تعدادی از این مؤسسات به شرح زیر است:

تعدادی از موسسات کاریابی در اتریش

آدرس سایت

Manpower

Manpower.at

JOBBOX

Jobbox.at

Ams

Ams.at

Perspective Global Executive Search

Perspective.at

Otti & Partner

Otti.at

همچنین شما می توانید از طریق وب سایت های کاریابی نیز جهت جستجوی کار در اتریش اقدام نمایید. تعدادی از این وب سایت ها به شرح زیر است:

تعدادی از سایت های کاریابی در اتریش
www.jobpilot.at
www.karriere.at
www.jobkralle.at
www.metajob.at
www.monster.at

شرایط اخذ ویزای همراه اتریش

در صورتی که از طریق کار در اتریش به این کشور مهاجرت کرده باشید، با ارائه قرارداد کاری منعقد شده میان شما و کارفرمای مربوطه در اتریش می توانید برای الحاق خانواده نیز اقدام نمایید. این پروسه ممکن است بین 5 تا 7 ماه بعد از درخواست شما برای همراهی خانواده به طول انجامد. این موضوع مستلزم این است که شما قرارداد کاری خود را ارائه داده، مکانی را برای زندگی خود اجاره کرده و تمامی اسناد مربوط به ازدواج شما کامل ترجمه شده، ارائه داده شود. علاوه بر مدارک گفته شده، همراه باید مدرک زبان آلمانی در سطح A1 را بطور قطع ارائه دهد. مدرک زبان آلمانی خود را باید از مؤسسات معتبر مانند goethe-institute، Telc GMBH و... تهیه نمود. همراه در کشو اتریش اجازه کار داشته و می تواند از تحصیل رایگان در کشور اتریش نیز استفاده نماید.

اخذ اقامت دائم و پاسپورت اتریش از طریق کار

کار در اتریش می تواند زمینه ساز اخذ اقامت در اتریش گردد. به این صورت که پس از اقدام برای ویزای کاری و برآورده کردن همه شرایط گفته شده، شخص ویزای کار اتریش را دریافت کرده و کارت اقامت قرمز سفید قرمز را بدست می آورد. برای به دست آوردن اقامت کشور اتریش از طریق کار در اتریش ، شخص باید ویزای کار خود را به مدت 5 سال تمدید نماید. در صورتی که از طریق کار در اتریش 5 سال در کشور اتریش اقامت داشته باشید، اقامت دائم این کشور را کسب نموده و می توانید پس از 6 سال نیز برای پاسپورت اتریش و تابعیت این کشور درخواست دهید.

◀️در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای کاری اتریش دارید اینجا کلیک کنید▶️

سوالات متداول

✔️ شرایط کار در کشور اتریش برای ایرانیان به چه صورت است؟

ایرانیان برای کار در کشور اتریش می توانند ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار دریافت کنند. با این ویزا 6 ماه فرصت خواهید داشت تا در کشور اتریش به جستجوی کار بپردازید.

✔️ میزان درآمد در کشور اتریش چه میزان است؟

مشاغل پردرآمد اتریش به طور میانگین 16,900 یورو در ماه حقوق دارند. مشاغلی مانند مدیریت اجرایی و متخصص تحول از مشاغل پر درآمد هستند.

✔️ آیا بدون مدرک زبان می توان در اتریش مشغول به کار شد؟

قوانین اتریش برای اعطای ویزای کار از یک سیستم امتیاز بندی پیروی می کند و در این سیستم شما باید حتما مدرک زبان انگلیسی یا آلمان ارائه دهید تا بتوانید امتیاز کافی را کسب کنید.

✔️ آیا می توان بدون مدرک تحصیلی در اتریش کار کرد؟

برای کار در اتریش باید در سیستم امتیاز بندی این کشور امتیاز کافی کسب کنید و مدرک تحصیلی نیز در این سیستم دارای امتیاز است.

✔️ برای جستجوی کار در اتریش چطور می توانیم اقدام کنیم؟

شما می توانید از طریق موسسات کاریابی اقدام کنید یا ویزای جستجوی کار اتریش را گرفته و در این کشور به صورت حضوری به جستجوی کار بپردازید.

سخن پایانی

کار در اتریش یکی از راه های مهاجرت و در نهایت رسیدن به اقامت کشور اتریش است. افراد بسیاری علاقه مند به مهاجرت از طریق کار به کشورهای اروپایی هستند. زمانی که شخص، شغل خود را در اتریش بیابد، سریعاً ویزای کار کشور اتریش را دریافت کرده و کسب درآمد می کند. که این خود یکی از بهترین امکان هایی است که با کار در اتریش برای شخص مهیا می شود. از آنجایی که کشور اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپاست، کار در اتریش یکی از بهترین فرصت ها برای مهاجرت محسوب می شود. شرایط کار در اتریش برای ایرانیان نیز فراهم است و افراد می توانند از طریق دریافت پیشنهاد کاری و یا ویزای جستجوی کار، برای مهاجرت به اتریش اقدام نمایند. جهت اقدام برای کار در اتریش و یا داشتن هرگونه سوال در این زمینه می توانید با مشاوران مجرب موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و از مشاوره تلفنی و رایگان موسسه ملک پور استفاده نمایید. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال در انتهای همین مقاله در قسمت دیدگاه، سوال ات خود را مطرح نمایید، کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوال ات شما خواهند بود.

امتیاز 4.64 از 5 ( 51 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
علی حیدری
با سلام من با بررسی که انجام دادم امتیازات لازم برای کاریابی در اتریش رو دارم میخواستم بدونم چه مدارکی رو باید ترجمه کنم و به کجا ارائه بدم تا پروندم بررسی بشه؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب خدمت شما، شما می توانید با مؤسسه تماس حاصل فرمایید یا در قسمت "تماس با ما" فرم درخواست تماس را تکمیل فرمایید تا از طریق واتس اپ با شما تماس گرفته شود و راهنمایی های لازم را دریافت فرمایید. * مانا باشید *
محمد بیاتی
سلام ممنون بابت مقاله خوبی که در اختیار ما قرار دادید. بنده قصد مهارجت کاری به اتریش را دارم و دوست دارم که با کار در اتریش بتوان بلو کارت دریافت کنم. حداقل حقوق برای یک مهندس کامپیوتر در اتریش چقدر است؟ آیا می توان با حداقل حقوق بلو کارت اخذ کنم؟ کلا بلو کارت را به مهاجرین می دهند؟ خانواده من پس از چه بازه زمانی می توانند به من بپیوندند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما توسط وکیل بررسی گردد تا به درستی مسیر مهاجرتتان را انتخاب کنید. حداقل حقوق وابسته به شغل متفاوت بوده و از کف مبلغ ماهیانه حدود 1500 یورو شروع می شود. جهت اخذ بلو کارت می بایست حقوق سالانه شما مبلغی حدود 90 هزار یورو باشد تا بتوانید پس از گذشت حداقل یک سال تقاضای کارت آبی دهید. مهاجرین با مجوز کار و در صورت ارضای شرایط، امکان دریافت بلو کارت دارند. بازه زمانی پیوست خانواده در اتریش بین 3 الی 5 ماه است. * مانا باشید *
احسان کرمی
سلام ممنونم از مقاله بسیار عالی و کاملتون در خصوص کار در اتریش . ببخشید سوالاتی داشتم و از حضورتان می پرسم . چطور می توانم با کار در اتریش بلوکارت دریافت کنم؟ آیا این امکان وجود دارد که بیمه و مالیات را به صورت تقسیطی پرداخت کرد؟ کاریابی و درصد بیکاری در اتریش آیا صرفا در بهترین شهر آن یعنی وین خوب است یا در شهر های دیگر نیز میتوان به کار پرداخت و درصدی بههمین ترتیب دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم از الطافتان برای اخذ بلوکارت که مجوز کار در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا است شما با یک سال کار و پرداخت بیمه مالیات که بسته به نوع شغل و رشته درآمد سالیانه 45 تا 65 هزار یورو داشته باشید می توانید موفق با دریافت بلوکارت شوید. واقعیت این است که در شهرهای بزرگ امکان کاریابی بیشتر اما ممکن است شما رشته تخصصی داشته باشید که در شهرهای کوچک هم بسیار کاربردی باشد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان توسط کارشناسان ما بررسی شود. موفق باشید.
احسان بنی مصطفی
سلام. عرض ادب و احترام بنده با سن ۳۸ سال لیسانس الکترونیک دانشگاه آزاد مجرد کارم دقیقا در زمینه رشته تحصیلی ام نیست و در زمینه برق ساختمان و تجهیزات حفاظتی فعالیت دارم حدود سرمایه ای که میتونم در این زمینه اختصاص بدم ۵۰۰ میلیون هست . بغییر از این مبلغ ملک هم دارم . لطفا راهنمایی بفرمایید که من از طریق تحصیلی .کاری یا خود حمایتی اقدام کنم ؟ ممنون‌
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز رشته تحصیلی شما خیلی خوب است و شانس کاریابی بالایی دارید اما اگر بخاطر سابقه کاری که مرتبط نیست نگران هستید دوره های تحصیلی یکساله می تواند برای شما مناسب باشد. اما روش خود حمایتی را باتوجه به شرایطی که فرمودید پیشنهاد نمی کنیم. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
محمد امین
با سلام.ممنون از مقاله جامع تون.من مدیریت خوندم و ده سال سابقه کار بانکی دارم.اما مدرک زبان ندارم.نمیدونم در مورد ویزای جستجوی کار میتونم اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم اما بصورت کلی برای ویزا های جستجوی کار رشته های فنی و مهندسی مثل برق، الکترونیک، کامپیوتر، برنامه نویسی، مکانیک و... از شانس بالایی برای کاریابی برخوردارند. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت کامل بررسی شود. موفق باشید.
زهرا ایروانی
با سلام و عرض ادب با تشکر از مطالب عالیتون. من ۳۲ ساله هستم کارشناس ارشد رشته نرم افزار با ۵ سال سابقه کار اما آشنایی با زبان آلمانی ندارم. آیا می تونم برای کار در اتریش اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم از الطافتان بلی کشور اتریش هم به زبان انگلیسی امتیاز می دهد و هم به زبان المانی. اگر شما سطح زبان انگلیسی خوبی دارید می توانید برای کار در اتریش اقدام نمایید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
مهرداد خدادادی
سلام. خدا قوت. ممنون بابت مقاله خوبتون. ایا برای کار در اتریش مدرک با امتیاز 55 میتونیم اقدام کنیم.یا فقط اون ایی که 70 امتیاز میارند شانس دارند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب شما برای اخذ ویزای جستجوی کار باید حداقل امتیاز را کسب کنید. ولی برای افرادی که امتیاز کمتری کسب می کنند، می توانند از طریق بلو کارت(ثبت شرکت) اقدام کنند. برای توضیح دقیقتر لازم می باشد که شرایط شما به صورت کامل بررسی شود. شما می توانید با مووسه تماس گرفته و با توضیح شرایط خود اطلاعات کامل کسب کنید.
دل آرام ستمدیده
باعرض سلام وخسته نباشید خدمت شما. من همیشه در سایت وتلگرام پگیر مطالب شما هستم ویک بارهم پارسال مشاوره گرفتم برای تحصیل دوره زبان انگلیسی در اتریش.. مقاله های شمارو خوندم در مورد ویزای جستجوی کاردر اتریش. من 41 سال سن دارم و20 سال سابقه تدریس رشته من ادبیات عرب است وهمسرم دبیر بازنشسته با45 سال سن سه دختر دارم 12 ساله ودوتایک سالو نیمه. بیشترین دلیل من برای مهاجرت تحصیل فرزندانم در خارج از کشور است. بااین شرایط آیا من می توانم ویزای جستجوی کا ر بگیرم. یا که شما کدام گزینه را پیشنهاد می کنید. لطفا راهنمایی کنید. راه پناهندگی هست ولی من این راه رامناسب نمی دانم . باتشکر. آیا هنوز وقت برای مهاجرت دارم یا باتوجه به سنم دیگر نمی توانم لطفا بهترین واسذانترین وکم هزینه ترین راه را برایم توضیح دهید. متشکرم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام بله برای خیلی از کشورها امکان اقدام دارید. برای بررسی دقیق تر با مشاورین ما تماس بگیرید
محمدی
با سلام لطفا در مورد شرایط کار در اتریش با مدرک لیسانس مهندسی مواد توضیح دهید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت شما برای کار در رشته مهندسی مواد یا باید کارفرمایی را در کشور اتریش پیدا کنید و از وی جاب آفر دریافت نمایید و با ویزای کاری بتوانید به این کشور مهاجرت داشته باشید و یا اینکه در صورت کسب امتیازات لازم بر اساس سن، تجربه کاری، تحصیلات و مدرک زبان می توانید ویزای جاب سیکر دریافت نموده و به مدت 6 ماه برای کاریابی وارد این کشور شده و در محیط به دنبال کار بگردید.
فاطمه صید ابادی
سلام من در حال تحصیل در مقطع کاردانی رشته تکنولوژی دوخت هستم و دیپلم رشته طراحی لباس رو دارم . سن من هم ۲۰ سال هست. درباره اینکه با این رشته میتونم شغل مناسبی در اتریش یا سایر کشور ها پیدا کنم یا نه میشه توضیح بدین ممنون.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شما با این شرایط سنی بهتر است ابتدا برای تحصیل وارد این کشور شده و در این کشور آموزش ببینید و بعد از آن وارد بازار کار شوید. احتمال کاریابی شما با سن 20 سال پایین می باشد و بهتر است تا سطح زبان خود را ارتقا داده و پس از آن اقدام داشته باشید.
سید مرتضی سیادت
سلام وقتتون بخیر نمیدونم این مطلب رو اقای ملک پور شخصا میخونن یا خیر ولی من همیشه از لایوهای ایشون انرژی مثبت میگیرم و ناامیدیم از بین میره. بنده ۳۶ سالمه میتونم با مدرک فنی و حرفه ای ارایشگری اقامت کاری اتریش رو بگیرم اگر جواب ok هست من برم دنبال گرفتن مدرک ارایشگری و زبان!؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. متشکریم از محبت شما دوست گرامی، پیام ها توسط ادمین پیج پاسخ داده می شود و پیام پر مهر شما برای ایشان ارسال خواهد شد. مدرک آرایشگری برای کار خوب است اما به طور کلی دلیل محکمی برای ورود شما نخواهد شد و بهتر است شما از روش دیگری مانند تحصیل به اتریش ورود پیدا کنید و پس از ورود، از تخصص خود برای درآمدزایی استفاده نمایید. داشتن مدرک زبان و آشنایی با زبان بومی برای ورود و کار در کشور مقصد کمک زیادی به شما می کند.
مصطفی رحمتی
باسلام و عرض ادب . بنده ۴۰ساله با سابقه کار ۱۷سال در مهندسی برق و سمت مدیر فنی برای ویزای جستجوی کار اتریش میتونم اقدام کنم؟ و اینکه چقدر زمان میبره تا ویزا صادر بشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، شرایط سنی شما قدری بالاست و امتیاز زیادی بابت سن دریافت نخواهید کرد و در صورتی که سطح زبان شما خوب باشد و بتوانید امتیازات لازم را بدست آورید می توانید برای این ویزا اقدام داشته باشید.
بهروز
سلام و وقت بخیر ورزشکار حرفه‌ای در رشته هندبال هستند و مدرک های آسیایی و اروپایی آن دارم میخواستم ببینم میتونم تو کشور کانادا چه شغلی انتخاب کنم و آیا میتونم کاری انجام بدم اونجا و خانواده ام را برای اقامت بیارم اونجا لطفاً منو راهنمایی کنید ممنون میشم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز بهتر بود شرایط سنی و مدرک تحصیلی و سطح زبان و ... را میفرمودین پیشنهاد میکنم با مشاوران موسسه ملک پور تماس بگیرید تا شما را کامل راهنمایی کنند
خلیل امیری
شرایط کار در زمینه نانوایی در اتریش چگونه انجام میپذیرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز ابتدا شما باید از طریق روشهایی مثل تحصیلی یا ویزای هم اه دانشجو یا خودحمایتی وارد شوید سپس در این زمینه فعالیت کنید با تشکر
نیما ایرانی
سلام من 29 سالمه و لیسانس مهندسی شیمی دارم ، میخواستم بدونم برای رشته من تو اتریش چقدر شانس کاریابی وجود داره ؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورت داشتن مدرک زبان و سابقه کاری مرتبط می توانید از پکیج گام به گام تا کار در خارج از کشور استفاده نمایید.
رضا فاضلی نژاد
سلام خدمت استاد ملکپور عزیز من چند ساله که سایت ها و پادکست ها و محصولات و ویدیوهای شمارو دنبال میکنم و کلی اطلاعات مفید توی امور مهاجرتی مخصوصا به آلمان و اتریش از طریق اشنایی با شما بدست اووردم و از این بابت از شما سپاسگزارم تعدادی سوال داشتم که اگر مقدور هست به صورت پادکست برایم توضیح دهید ممنون می شوم. ابتدا شرایط خودم را کامل خدمتتون عرض میکنم: ۲۵ ساله. مدرک لیسانس مهندسی مکانیک بیوسیستم(ماشین الات کشاورزی) فارغ التحصیل سال ۱۳۹۸. البته رزومه تحصیلی قوی ندارم و مقاله یا تحقیق معتبری انجام ندادم و لیسانسم را با معدل ۱۶.۱۶ از دانشگاه دولتی ایلام گرفته ام. دارای پایان خدمت.فعلا دارای یک سال سابقه کار بر روی کمپرسورهای شرکت زیمنس در شرکت فولاد شادگان هستم که قصد دارم سابقه کار خود را به سه سال برسانم و سپس از طریق پذیرش تحصیلی به کشورهای اتریش یا آلمان و سپس کاری اقامت خود را در یکی از این دو کشور حتمی کنم. در حال حاضر سرمایه حدودی ۵۰۰ میلیون تومان. مدرک A2 زبان آلمانی دارم و انشالله حتما تا گرفتن مدرک B2 پیش خواهم رفت. زبان انگلیسی در سطح upper intermediate اما مدرک معتبر ندارم. حالا سوال های بنده: ۱-با توجه به این که من مهندسی مکانیک بیوسیستم دارم و نه مهندسی مکانیک، ایا در سال ۲۰۲۲ مدرک کارشناسی من برای ویزای کاری امتیاز ۲۰ میگیرد یا که ۳۰. چون با در نظر گرفتن ۲۰ امتیاز کارشناسی، ۶ امتیاز برای ۳ سال سابقه کار، ۱۰ امتیاز زبان، ۲۰ امتیاز سن، ۱۰ امتیاز تحصیل در اتریش, مجموعا ۶۶ امتیاز می شود و به ۷۰ نمیرسد.البته گفته بودید برای کستنی که رشته تحصیلیشون جز مشاغل موردنیاز هست ۶۵ امتیاز کافیه. خواستم بدونم رشته من هم موردنیاز هست امسال یا که خیر. ۲- نظر شخص شما بهتر است که من در ایران لیسانس مهندس مکانیک را بگیرم و برای ویزای کار در آلمان یا اتریش با سه سال سابقه کار فنی مرتبط با رشته اقدام کنم یا که مستقیما برای ارشد مهندسی مکانیک مثلا ماشین های دوار در یکی از کشورهای اتریش یا آلمان اقدام کنم ۳- شما با توجه به شرایط من، اصلا تحصیل را صلاح میدانید یا که نظرتان این است که مستقیما برای ویزای کاری اقدام کنم؟ ۴-من کلیه هزینه ها را با اطلاعات سایت شما براورد کردم و با درنظر گرفتن هزینه خوابگاه، خوراک و پوشاک، حمل و نقل، بیمه، تفریحات، شهریه دانشگاه، اینترنت و قبض گوشی و ... به عددی حدود ۹۰۰ یورو در ماه رسیدم. در مورد کار دانشجویی ۲۰ ساعت در هفته و ساعتی ۹ یورو که جمعا می شود ماهی ۸۰۰ یورو نمیدانم چه قدر به عنوان مالیات از آن کم می شود. و این که روزهای تعطیل هفته یا به طور کلی در سال(شنبه یکشنبه یا روزهای تعطیل رسمی) ایا اجازه کار به صورت جداگانه از ۲۰ ساعت در هفته داریم یا که خیر.اگر ممکن است توضیح کوچکی در این مورد نیز بدهید. ممنون ۵- اگر در اتریش ارشد را گرفته و به سراغ کار در آلمان بروم، تاثیری در پروسه ویزای کارم دارد و شانس مرا برای کاریابی در آلمان افزایش می دهد یا که شانس فارغ التحصیلی کسی که در آلمان فارغ التحصیل شده با من که در اتریش فارغ التحصیل شده ام تفاوت زیادی دارد. ۶-اگر قرار بر تحصیل و کار در آلمان شد، به نظر شما شرایط ویزای تحصیلی و سپس کاری آلمان را دارم و امتیازات مربوطه را کسب میکنم؟ ببخشید که خیلی طولانی شد و وقت زیادی از شما گرفتم اما این مساله شدیدا برایم مهم است و ذهنم شدیدا درگیر این قضیه است و شب و روز ندارم. باید مطمئن شوم که با شرایطم میتوانم موفق به مهاجرت شوم. که اگر نه حداقل تکلیف خودم را بدانم.ممنون میشوم شخصا به سوالاتم پاسخ کاملی بدهید چون مطمئنا پاسخ سوالات بسیاری از دوستان هم در سوالاتم گنجانده شده است.با تشکر از زحمات فراوان شما استاد عزیز و گرانقدر و علم و سخاوتتون.خدا یار و نگهدارتون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام مخاطب گرامی لطفا با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید تا شرایط شما را بررسی نمایند
افر
با سلام و خسته نباشید و ممنون که پاسخگو هستید من 36 سال دارم و متاهل هستم لیسانس سلولی مولکولی و 10 سال سابقه کار یدی بخش بیوشیمی ازمایشگاه را دارم .و کارم با تحصیل تقریبا غیر مرتبط است. همسرم مهندس نرم افزار و برنامه نویس هستند با حدود 11 سال سابقه کار میتونم با سرمایه حدود 7 میلیارد برای اقامت اتریش اقدام کاری یا سرمایه گذاری کنیم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط شما بایستی با جزییات بیشتری بررسی گردد. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.
فاطیما
ببخشید من مربی ورزش هستم رشته ورزشیم اسپنیگ و امادگی جسمانی چطور میتونم وارد کشور اتریش بشم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم اما یک راه این هست که جاب آفر داشته باشید یا اینکه از طریق دوره های آموزشی وارد محیط بشوید و آنجا دنبال کار بگردید. پیشنهاد می کنم حتماً با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود.
صالح یوسفی
با سلام ممنون از ارایه مقالتون اینجانب به مدت ۲۰ سال در زمینه ساختمان تکنسین کارهای ساختمان فعالیت دارم و ۴۵ سالمه میخواستم ببینم میتونم در کشور اتریش کار کنم ممنون میشم منو راهنمایی کنید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز ویزای کار اتریش امتیازی است و اگر امتیازات شما برسد شانس دارید. البته باتوجه به شرایط سنتان ریسک بالایی دارید و امتیاز سن را نمی آورید. پیشنهاد می کنم با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود.
Mohammad
سلام آیا اتباع در ایران هم می‌توانند درخواست ویزای کاری دهند و چه مدارکی باید داشته باشند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما کامل بررسی شود.
حمید براجعه
باسلام خدمت دوستان برای کاردر اتریش یه پیشنهاد از موسسه مهاجرتی دارم که حقوق کارگر ساده 50ملیون وکارهای فنی از 70ملیون شروع میشه باکسرمالیات اسکان وخوراک وکارها با انعام ذکر شده آیا چنین چیزی هست باتشکر از آقای ملکپور
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر شما موفق به دریافت جاب آفر بشید بلی این نرم حقوق هست البته باید به یورو باشه نه به ریال ایران. موفق باشید.
علی رضا رستمی
با سلام خدمت جنابعالی ممنون از راهنمایی های مفیدتون.من شغل اصلی ام کلید سازی ست و2تا مدرک فنی حرفه ای دارم که با امتیاز 99قبول شدم.آیا برای من امیدی هست که با ویزای کاری بتوانم وارد کشور اتریش شوم.لطفا راهنمایی ام کنید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای اخذ ویزای کاری نیاز به یک کارفرما وجود دارد. معولا برای مشاغل نان اسکیلد امکان کاریابی در اروپا پایین می باشد. اما ممکن است بتوانید برای امارات اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه تماس حاصل نمایید.
وحید احمدی
با سلام من 46 سال سن دارم و 19 سال سابقه کار در رشته مهندسی عمران .آیا با این سن میتوان برای مهاجرت کاری اقدام نمود؟؟/
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بهترین سن ۲۵ تا ۴۵ سال است. ۴۵ سال سن به بالا ریسک ویزا وجود دارد.
رحیم زاده
سلام و وقت بخیر میخواستم بپرسم که برای کار در اتریش برای پرستاری هم امکان پذیر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز شما با داشتن حداقل مدرک B1 زبان آلمانی می توانید برای معادلسازی مدرک پرستاری خود در اتریش و پس از آن کار در این کشور اقدام داشته باشید.
علی نژاد
من در حال اقدام برای ویزای جاب سیکر در اتریش هستم. تحصیلاتم فوق لیسانس هست به نظرم شانس دریافت دارم. خواستم بدونم میشه برم توی اتریش کاری به جز رشته خودم پیدا کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. خیر شما حتما باید در تخصص خود شغلی را پیدا کرده و مشغول به کار شوید.
علی
سلام وقت بخیر اگر از طریق ویزا جویا کار وارد اتریش بشیم و نتونیم کار پیدا کنیم حتما باید از اتریش خارج بشیم با میشه تمدید کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز فقط ۶ ماه فرصت پیدا کردن کار خواهید داشت.
ابوالفضل رزم آرا
سلام و عرض ادب. من برنامه نویس هستم و سابقه کاری و پروژه های زیادی داشتم. همچنین در طراحی سایت هم تجربه و دانش کافی رو دارم. به عنوان پیشتیبان محصول های متفاوت هم در حال حاضر در کنار فعالیت های دیگه مشغول به کار هستم .در حال حاضر 26 سالم هست. آیا بنده شانسی برای اقامت کاری اتریش دارم؟ با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله بسته به زبان برنامه نویسی که بلد باشید می توانید شانس کار هم داشته باشید. البته اگر مدرک تحصیل دانشگاهی داشته باشید شانس دریافت ویزای جستجوی کار اتریش را نیز خواهید داشت.
سامان
سلام بنده 32 سالمه ارشد مهندسی مکانیک دارم وسطح زبانم 6 هست سابقه کاری مرتبط با رشته هم 4 سال دارم آیا امکان دریافت ویزای کار اتریش رو دارم یا خیر؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز، در صورتی که حداقل 70 امتیاز از سیستم امتیازبندی را بدست آورید امکان اقدام خواهید داشت. احتمالا به یک سال سابقه کار بیشتر نیاز داشته باشید ولی برای بررسی دقیق تر امتیاز خود را با مشاورین در میان بگذارید.
شهاب حیدری
سلام عرض ادب برای کار در اتریش باید چه امتیازی بگیرم ؟ بنده ۳۳ ساله هستم و ارشد مکانیک سیالات و ۸ سال سابقه کار مرتبط مدرک زبان ندارم ولی میتونم بگیرم برای کار در اتریش شانس دارم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شما باید حداقل امتیاز 70 را بدست آورید که با توجه به شرایطی که فرمودید و اگر حداقل سطح زبان آ2 را برسانید می توانید برای ویزای جستجوی کار اقدام داشته باشید.
سمیرا
سلام اگه من ویزای کاری اتریش بگیرم بعد چند سال میتونم برم آلمان کار کنم؟ اصلا همچین چیزی شدنی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شما برای کار در آلمان میتوانید در اتریش درخواست ارائه نمایید و محدودیتی ندارید.
پروین
سلام و عرض ادب. من ۴۵ سالمه و قصد دارم ی شرکت در انریش ثبت کنم. ایا میتونم دو برادرم را به واسطه کار در شرکتم همراهم بیارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله، در صورتی که شرایط تحصیلی و سوابق کاری خوبی داشته باشند شانس اقدام خواهند داشت.
Farid
سلام وقت بخیر بازار کار مهندسی عمران در اتریش به چه صورت هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز رشته های مهندسی در اروپا بازار کار خوبی دارند‌.
مهشید
من میخوام برای کار اتریش اقدام کنم.چون مهندس الکترونیک هستم با سابقه کار ده سال.ملاک زبان آلمانی هست یا انگلیسی؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. با هردو زبان میتوانید برای کار در اتریش اقدام داشته باشید.
مشاوره رایگان