شرایط تحصیل در مدارس سوئیس

27 نظر

سطح تحصیلات در مدارس سوئیس شامل ابتدایی و دبیرستان است. سن تحصیل در مدارس سوئیس در مقطع مهد کودک 4 تا 6 سال، دبستان 6 تا 12 سال، متوسطه اول 12 تا 15 سال و متوسطه دوم 15 تا 18 سال است. زبان تحصیل در سوئیس آلمانی فرانسوی و ایتالیایی است. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین الملل در مدارس دولتی 9000 تا 30000 فرانک سوئیس در سال و در مدارس خصوصی بین 70000 تا 90000 فرانک سوئیس در سال می باشد.

 با توجه به هزینه های تحصیل و زندگی بالا در این کشور، اغلب خانواده های متمول اقدام به ثبت نام فرزندان در مدارس ابتدایی و یا دبیرستان های سوئیس می نمایند.  مسئولیت خدمات آموزشی در سوئیس بر عهده ایالت های این کشور است و ممکن است سبک آموزشی بین ایالت ها متفاوت باشد و این باعث ایجاد رقابتی برای ارائه روش ها و خدمات بهتر به دانش آموزان می شود. همچنین در صورت وجود سوالات دیگر در خصوص موضوعات عنوان شده می توانید با مشاورین کارآزموده موسسه تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده نمایید.

تماس با ما
تحصیل در مدارس سوئیس

انواع مدارس سوئیس در مقاطع مختلف

در این مقاله انواع مدارس سوئیس را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. در کشور سوئیس تنوع بسیار زیادی برای برنامه تحصیلی دانش آموزان وجود دارد. در مقطع متوسطه تفاوت زیادی بین سیستم آموزش دولتی و سیستم آموزش خصوصی وجود دارد. والدین می توانند انتخاب کنند که کدام یک از این مدارس را برای فرزندان خود انتخاب کنند. هر کدام از این مدارس در زمینه موضوعات خاصی به صورت تخصصی کار می کنند و دانش آموزان را برای آن موضوع تربیت می کنند تا وارد رشته خاص خود در آموزش عالی بشوند.

ویدیو موسسه MIE در مورد مدرسه بینظیر در سوئیس


  • انواع مدارس ابتدایی

برنامه درسی در هر کانتون با توجه به سیستم آموزشی همان استان برای دانش آموزان تعریف می‌شود. در کشور سوئیس نوع آموزش دانش آموزان در استان های مختلف با یکدیگر متفاوت است. برخی از کانتون ها که کوچکتر می باشد، کامپیوتر را به دانش آموزان آموزش می دهند. به طور معمول مدارس ابتدایی خصوصی توسط شورای محلی آنها اداره می شود، بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان در مدارس ابتدایی دولتی تحصیل می کنند که سن آنها بین ۶ تا ۸ سال است.

ویدئو تحصیل در مدارس سوئیس - توضیحات موسسه MIE


  • مدارس ابتدایی دولتی

بیش از 90 درصد دانش آموزان ابتدایی در مدارس ابتدایی دولتی تحصیل می کنند. در کشور سوئیس، دانش آموران 6 تا 8 سال در مدارس ابتدایی تحصیل می‌کنند که این مدت با توجه به قوانین هر کانتون با کانتون دیگر متفاوت است. اگرچه هر کانتون بر برنامه درسی خود کنترل دارد، اما به طور کلی آموزش دولتی توسط مقامات دولتی به دقت نظارت می شود تا اطمینان حاصل شود که آموزش ها به صورت اصولی و دقیق ارائه می گردد.

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در مدرسه لمانیای سوئیس


  • مدارس مونته سوری

در واقع نوعی ابداع آموزشی که توسط ماریا مونته سوری که یک مربی ایتالیایی بود در این مدارس سوئیس پایه گذاری شد. به صورت کلی مدارس مونته سوری استقلال دانش آموزان را بسیار به رسمیت می شناسند، و اساس تدریس آنها بر پایه کنجکاوی و تدبیر در دنیای واقعی می باشد. آموزش آنها به این صورت است که با تجربه و بازی از طریق تجربه های طبیعی و اجتماعی مطالب را به دانش آموزان آموزش می دهند.

  • مدارس دینی 

پایه تدریس این مدارس دین و شریعت هست. این مدارس از یک دین مذهب خاص پیروی می کنند و می‌تواند بر اساس مکاتب لوتری، کاتولیک، یهود، یا اسلام باشد. اگرچه شما ملزم به احترام به مذهب آن مدرسه می باشید، اما برخی موارد وجود دارد که افراد عضو آن مدرسه هستند اما عضوی از آن مذهب مورد نظر نمی باشد. در بسیاری از مدارس شبانه روزی به خصوص در فرانسه و سوئیس مدارس پیرو مذهب کاتولیک می باشد.

  • آموزش متوسطه

هنگامی که تحصیل در دوره ابتدایی به پایان برسد در سوئیس، دانش آموزان مستقیما وارد دوره متوسطه می شوند. آموزش ها در دوره متوسطه در سوئیس تنوع بسیار بالایی دارد که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم. این مدارس از مدارس ژیمناستیک دولتی گرفته تا مدارس برای مهاجران متفاوت است. سیستم مدرسه در سوئیس به دو دسته مختلف تقسیم می شود:

  1. کسانی که به دنبال مدرک ارشد هستند
  2. کسانی که به دنبال مدرک حرفه ای هستند

این باعث می شود تنوع آموزش مدارس با توجه به تخصص های مختلف در سوئیس به وجود بیاید. در واقع هر کدام از مدارس دانش آموزان را برای آموزش دیدن در یک رشته خاص از پایه تربیت می کنند. هر کدام از آن ها دانش آموزان را برای تحصیلات تکمیلی در رشته مورد نظر آماده می کنند. اگر دانش آموز شما بعد از ۱۱ سال تحصیل اجباری دیگر علاقه‌ای به ادامه تحصیل نداشته باشد به او مدرک تحصیلی دیپلم اعطا می شود.

  • مدارس دولتی ورزشی

اگر فرزند شما علاقه مند به تحصیل در یک مدرسه ورزشی می باشد، می ‌تواند در مدرسه ورزشی دولتی ثبت نام کنند. لازم به ذکر است که به دلیل محدود بودن تعداد این مدارس، پذیرفته شدن در این مدارس بسیار رقابتی می باشد. زیرا این مدرسه دارای امکانات آموزشی بسیار خوبی می باشند و تقاضا برای آنها بالاست. این مدارس جزء بهترین مدارس تحصیلی و با استانداردهای بالا می باشند. معمولاً دارای سالن های ورزشی مجهز می باشند.

  • انواع مدارس دولتی ورزشی

هنگامی که شما مدرسه ورزشی را برای دانش آموز خود انتخاب می کنید، مهم است که بدانید فرزند شما در چه زمینه ای تخصص دارد. زیرا این مدارس بر اساس تخصص های مختلف و علاقه مندی های مختلف دانش آموزان دارای گروه های متنوعی می باشند که این تخصص ها معمولاً عبارتند از:

  • علوم
  • ریاضیات
  • علوم انسانی
  • زبان
  • موسیقی
  • تئاتر
  • ورزش
  • دانشکده های آموزش حرفه ای

بعد از این که دانش آموز شما تحصیل در رشته فنی و حرفه‌ای را انتخاب می کند، برای ادامه تحصیل خود وارد کالج های آموزشی می شود که مدت زمان تحصیل در کالج ها بستگی به رشته فرد دارد. مدارس فنی و حرفه ای که معمولاً برای آموزش مهارت و با هدف جذب دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی به بازار کسب کار ایجاد شده اند، برای فارغ التحصیلان خود ضمانت جذب شدن به بازار کار را دارند.

  • تحصیل در مدارس بین المللی

تعداد بسیار کمی از موسسات دولتی هستند که دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. کسانی که علاقه مند هستند که فرزندانشان به زبان انگلیسی تحصیل کنند، باید در یک مدرسه دو زبانه ثبت نام نمایند. این مدارس شرایط مطلوبی را برای یادگیری و آموزش فرزندان شما فراهم می کند که معمولاً در انتها مدرک Matura ،LB سطح A یا SAT را ارائه می دهند. برخی از این مدارس دارای امکانات بسیار ویژه ای مانند: سالن مطالعه، خوابگاه های مجهز، سالن غذاخوری با بهترین کیفیت غذایی، پیست اسکی، استخر، امکانات ورزشی ویژه می باشند.

  • آیا تحصیل در خانه در سوئیس مجاز است؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که آیا امکان تحصیل در خانه در سوئیس وجود دارد؟ در پاسخ شما باید گفت که بله اما تنها دو درصد از جمعیت کودکان در خانه ها آموزش می بینند. از سال ۲۰۲۱ تنها 16 کانتون اجازه تحصیل در خانه را صادر کردند که برای تحصیل در خانه دانش آموزان باید هزینه های اداری را به مدارس آن کانتون پرداخت کنند. معمولاً کانتون هایی که امکان تحصیل در خانه را فراهم می کند، دارای شرایط ویژه تری هستند. برخی از این کارتون ها عبارتند از:

شهر آرگاو

شهر آپنزل اوسررودن

شهر لوسرن

شهر ژنو

 شهر جورا

شهر وود

شهر نوشاتل

شهر زوریخ

--

  • تحصیل در خانه فقط با مجوز تدریس مجاز است:

شهر آپنزل اینرهودن

شویز

فریبورگ

گلاروس

سولوتورن

تورگائو

شافهاوزن

گرابوندن

والیس

  • تحصیل در منزل با ثبت نام و ارزیابی منظم توسط معلم مجاز است.:
    • برن

نکته مهم این است که اگر جایی در مدرسه دولتی وجود نداشته باشد، تحصیل در خانه مجاز است.

  • سرزمین بازل
  • بازل استات

نظام تحصیلی کشور سوئیس

نظام تحصیلی سوئیس به این صورت است که دانش آموزان ابتدا باید به صورت معمول 9 سال در دو مقطعه ابتدایی و دبیرستان تحصیل در مدارس سوئیس را انجام دهند که تحصیل در مدارس ابتدایی برای تمامی دانش آموزان به صورت اجباری می باشد. دانش آموزان تبعه این کشور شامل تحصیل رایگان در سوئیس شده و در مدارس دولتی این کشور مشغول به تحصیل می گردند و پس از این دوران مدرک دیپلم را دریافت می نمایند و با داشتن این مدرک می توانند وارد سیستم آموزش عالی این کشور شوند و در برترین دانشگاه های این کشور که از بهترین دانشگاه های دنیا نیز می باشند به ادامه تحصیل بپردازند. همانطور که اشاره شد دانش آموزان سوئیسی می توانند از تحصیل رایگان در سوئیس استفاده نمایند و دانش آموزان بین المللی برای تحصیل در مدارس سوئیس باید شهریه های بالایی را پرداخت نمایند. مقاطع مختلف تحصیلی در سوئیس را می توان به این صورت دسته بندی کرد:

  • پیش دبستانی (Kindergarten)
  • دبستان (Volksschule)
  • هنرستان (Berufslehre)
  • دبیرستان (Gymnasium)
  • دانشگاه (Universität)
  • دانشگاه فنی و حرفه ای (Fachhochschulen)

در بین این دوره ها دوره پیش دبستانی که برای سنین 5 تا 6 سال می باشد اختیاری بوده و پس از آن تحصیل در مدارس ابتدایی در سوئیس اجباری بوده و سپس دانش آموزان وارد دبیرستان یا هنرستان می شوند و طبق قوانین مدارس سوئیس مدرک دیپلم را کسب می کنند و می توانند وارد دانشگاه شده و تحصیلات عالی را سپری نمایند. دانش آموزان سوئیسی در تمام طول تحصیل از امتیاز تحصیل رایگان در سوئیس استفاده می کنند. در کشور سوئیس نحوه آموزش و سالهای تحصیلی در مقاطع مختلف با توجه به قوانین هر کانتون با یکدیگر متفاوت می باشد جدول زیر تفاوت سالهای تحصیلی در هر کانتون را با یکدیگر مقایسه کرده و تعداد دانش آموزانی که در مقاطع مختلف در آن شهر مشغول به تحصیل هستند را بیان نموده است.

محصلینی که در متوسطه غیر اجباری تحصیل می کنند محصلینی که در مدارس اجباری تحصیل می کنند مدارس متوسطه یکپارچه  مدارس متوسطه تعاونی

 

مدارس متوسطه مجزا

 

متوسطه اجباری

دبستان

مهدکودک

مجموع سالهای آموزشی

(کانتون ها)

شهر ها

62194

154800

نه

بله

نه

3

6

2

11

زوریخ

46489

106365

بله

بله

نه

3

8

0

11

برن

7552

19503

بله

بله

نه

3

6

2

11

گلاروس

12789

39818

خیر

بله

بله

3

6

2

11

فریبورگ

8537

27883

خیر

بله

خیر

3

6

2

11

سولوتورن

11155

17635

خیر

بله

خیر

3

6

2

11

بازل

24530

73999

خیر

بله

خیر

3

6

2

11

اوسررودن

1476

5892

بله

بله

خیر

2

6

1

9

آپنزل

151

1907

بله

بله

خیر

3

6

1

10

اینرهودن

سوئیس به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در آموزش شناخته می شود و طبق قوانین مدارس سوئیس کودکان از سن 7 سالگی باید وارد پروسه آموزش شوند که البته این در استان های مختلف این کشور می تواند متناسب با سیستم آموزشی متفاوت باشد. برخی از بهترین دانشگاه های جهان از جمله ETH، زوریخ، بازل و برن در این کشور واقع شده اند. همچنین بسیاری از مشاهیر جهان از جمله دکتر محمد مصدق، آلبرت انیشتین، پروفسور حسابی، راجر فدرر و ... از فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئیس محسوب می شوند.

قوانین مدارس سوئیس

تحصیل اجباری در سوئیس بسته به کانتون (ایالت)، نه تا یازده سال طول می کشد. در اکثر کانتون ها، سن شروع تحصیل در مقطع ابتدایی کودکان شش سالگی می باشد و این دوره هشت سال طول می کشد. با این حال، تنها شش مورد از آنها اجباری است. تحصیلات متوسطه اجباری بسته به ایالت محل تحصیل سه تا چهار سال طول می کشد.

سیستم آموزشی سوئیس بسیار غیر متمرکز است و علی رقم اینکه هر یک از 26 کانتون (ایالت)، مسئول سیاست ها و مقررات آموزشی خود هستند، ولی قوانین کلی برای تحصیل مدارس سوئیس وجود دارد که عبارتند از:

  • حضور و غیاب: انتظار می رود دانش آموزان به طور منظم و به موقع در مدرسه حضور یابند. در بسیاری از کانتون ها، والدین باید در صورت غیبت فرزندشان به مدرسه اطلاع دهند.
  • برنامه درسی: برنامه درسی توسط هر کانتون تعیین می شود و بر اساس یک چارچوب ملی است. دانش آموزان به طور کلی ملزم به مطالعه رشته های مختلف از جمله زبان، ریاضیات، علوم، مطالعات اجتماعی و تربیت بدنی هستند.
  • درجه بندی: مدارس سوئیس از یک مقیاس نمره شش درجه ای (یک تا شش) استفاده می کنند که 6 بالاترین نمره است. برخی مدارس نیز از مقیاس نمره دهی 1-10 استفاده می کنند. در برخی از کانتون ها، دانش آموزان به جای نمره، ارزشیابی کتبی دریافت می کنند.
  • ارزشیابی: دانش آموزان در طول سال از طریق امتحانات کتبی، امتحانات شفاهی و شرکت در کلاس ارزیابی می شوند.
  • ساعت مدرسه: ساعات مدرسه بسته به کانتون و مدرسه متفاوت است. عموماً دانش‌آموزان دبستان صبح و دانش‌آموزان متوسطه صبح و بعد از ظهر در مدرسه حضور دارند.
  • انضباط: مدارس سوئیس تاکید زیادی بر نظم، انضباط و احترام دارند. از دانش آموزان انتظار می رود که رفتار مناسب داشته باشند و قوانین مدرسه را رعایت کنند. مدارس ممکن است رویه های انضباطی برای دانش آموزانی که قوانین را رعایت نمی کنند در نظر گرفته شود.

تحصیل در مدارس ابتدایی سوئیس

طبق قوانین مدارس سوئیس، تحصیل در مدارس ابتدایی در سوئیس برای کودکان از سن 7 سالگی الزامی می باشد و در این سن آنها می توانند به مدرسه دولتی رفته و شامل تحصیل رایگان در سوئیس شوند و یا اینکه با پرداخت شهریه وارد دانشگاه های خصوصی این کشور می شوند. دوران تحصیل کودکان در مدارس ابتدایی در سوئیس حداقل 8 سال می باشد اما به طور معمول اغلب دانش آموزان این دوره را طی 9 سال پشت سر می گذارند. دانش آموزان بین المللی نیز می توانند برای سپری کردن دوران تحصیلی خود به مدارس خصوصی این کشور آمده و تحت روش تدریس در مدارس سوئیس آموزش ببینند. قاعدتاً این دانش آموزان قادر نیستند تا از تحصیل رایگان در سوئیس بهره ببرند و برای این منظور باید جهت تحصیل در مدارس خصوصی سوئیس شهریه پرداخت نمایند. البته بسیاری از سوئیسی های متمول نیز فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت نام می نمایند تا فرزندانشان از امکانات بی نظیر این مدارس استفاده کنند.

تحصیل در دبیرستان های سوئیس

تحصیل در مدارس سوئیس پس از اتمام دوران دبستان با توجه به علایق و توانمندی های دانش آموزان به دو گروه کلی دبیرستان (Gymnasium) و هنرستان (Berufslehre) تقسیم می شود. تحصیل در دبیرستان با تمرکز بر موضوعاتی که دانش آموزان تمایل دارند بیشتر به آن بپردازند متفاوت است. از جمله دبیرستان های تخصصی می توانیم به دبیرستان علوم و ریاضی (MUNG)، هنر (MG)، تربیت بدنی (SG)، اقتصاد (WG)، زبان های مدرن (NG) و زبان های باستانی (AG) اشاره نماییم که دانش آموزان در آن به صورت تخصصی به مسائل پایه ای در هر کدام از موارد اشاره شده می پردازند. اغلب دبیرستان ها چند زبان را به دانش آموزان یاد می دهند که زبان های انگلیسی و آلمانی رایج ترین آنها بوده و در برخی از استان ها زبان های فرانسوی و ایتالیایی نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود. دوره تحصیلی Gymnasium به طور معمول بین 4.5 الی 6.5 سال به طول می انجامد و دانش آموزان پس از پشت سر گذاشتن آن مدرک دیپلم فارغ التحصیلی فدرال (Eidgenössische Matura) را کسب می کنند که مدرکی معتبر برای تمامی دانشگاه ها می باشد.

البته دانش آموزان دیگری هم هستند که پس از پشت سر گذاشتن مدارس ابتدایی در سوئیس راهی هنرستان می شوند. آنها بسته به حرفه مورد علاقه خود آموزش های تخصص می بینند که این دوره های کارآموزی حدود 2 الی 4 سال به طول می انجامد. این دوره های کارآموزی شامل مشاغل متعدد و متنوعی است، از مشاغلی همچون مکانیک، نجاری، نانوایی و آرایشگری گرفته تا مشاغل دفتری مثل حسابداری، منشی، دبیر و ... . این دانش آموزان در شرکت ها یا برخی سازمان آموزش می بینند و شاید حدود 2 روز در هفته در مدرسه حضور داشته باشند و مابقی ایام خود را در حال کارآموزی هستند. ضمن اینکه دوره ای به نام Fachmittelschule نیز برای علاقمندان به تحصیل در رشته های معلمی وجود دارد که دانش آموزان می توانند آن را نیز برای رسیدن برای مشاغل آموزشی انتخاب نمایند.

مدارس دولتی و شبانه روزی سوئیس

همان گونه که در مطالب قبل بیان شد دانش آموزان برای تحصیل در مدارس سوئیس باید در یکی از مدارس دولتی و یا خصوصی این کشور پذیرش دریافت کنند که البته تبعه این کشور می توانند از تحصیل رایگان در سوئیس استفاده نمایند و البته شرایط تحصیل در مدارس خصوصی نیز برای آنان وجود دارد. این شرایط برای دانش آموزان بین المللی اتباع سایر کشورهای دنیا تفاوت هایی را به همراه دارد. دانش آموزان اتباع سایر کشورهای جهان امکان تحصیل در مدارس دولتی و در نتیجه تحصیل رایگان در سوئیس را ندارند ولی امکان تحصیل در مدارس خصوصی برای آنان وجود دارد. همانطور که میدانید تحصیل در مدارس این کشور هزینه های بالایی برای خانواده ها می تواند به همراه داشته باشد. دانش آموزان بین المللی تا رسیدن به سن 18 سال نیاز دارند تا یک قیم در این کشور داشته باشند و به همین دلیل مدارس شبانه روزی قیومیت این دانش آموزان را تقبل می کنند. دانش آموزان در اقامتگاه هایی با امکانات بسیار عالی و حتی در حد بهترین هتل های دنیا به تحصیل و یادگیری علوم و مهارت ها می پردازند.

زبان تحصیل در مدارس سوئیس

بسیاری از کشورهای دنیا و بخصوص کشورهای اروپایی یک زبان واحد را به رسمیت شناخته و در سیستم های اداری و آموزشی از آن استفاده می نمایند. اما در خصوص سوئیس باید به ذکر این موضوع پرداخت که با توجه به قرارگیری این کشور در مرکز اروپا، پذیرای سنت ها، فرهنگ ها و زبان های همسایگان خود بوده است. این کشور 4 زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی را به رسمیت می شناسد و در استان های مختلف به زبان های مختلف صحبت می نمایند. با این حال جالب است بدانید که مردم این کشور تسلط خوبی بر زبان انگلیسی نیز دارند و تقریبا 64 درصد از این افراد حداقل یک بار در هفته بیشتر از یک زبان استفاده می نمایند.

دانش آموزان در مدارس سوئیس بین 2 تا 3 زبان خارجی را به همراه مطالب آموزشی فرا خواهند گرفت. اگرچه انگلیسی زبان رسمی این کشور به حساب نمی آید اما همواره یکی از زبان هایی است که برای تحصیل در مدارس سوئیس در نظر گرفته می شود. در برخی مقاطع با توجه به قوانین مدارس سوئیس، دانش آموزان با توجه به ایالتی که در آن تحصیل می کنند گاهاً زبان های فرانسوی و یا ایتالیایی را نیز می آموزند. نیازی نیست تا دانش آموزان بین المللی در خصوص آموزش و تسلط بر زبان نگران باشند، زیرا زبان انگلیسی ، آلمانی و ... به ایشان آموزش خواهد داده شد.

برترین مدارس بین المللی سوئیس

هر ساله دانش آموزان زیادی برای تحصیل در مدارس سوئیس به این کشور وارد می شوند و در مدارس بین المللی این کشور مشغول به فراگیری علوم و مهارت های مختلف می شوند. تحصیل در این مدارس که از نظر امکانات بسیار مجهز و پیشرفته هستند سالانه شهریه بسیار بالایی را برای خانواده ها می تواند به دنبال داشته باشد و به همین دلیل اغلب خانواده های متمول از سراسر دنیا فرزندان خود را برای تحصیل به این مدارس می فرستند. دانش آموزان سوئیسی نیز می توانند طبق قوانین مدارس سوئیس در این مدرسه ها ثبت نام نمایند و در کنار دانش آموزانی از سراسر دنیا قرار بگیرند.

اغلب این مدارس بین المللی دارای امکانات آزمایشگاهی، ورزشی، علمی و برنامه های تفریحی بسیاری هستند و با توجه به سن کمتر از 18 سال دانش آموزان نیاز است تا آنها به صورت شبانه روزی در این مدارس حضور داشته باشند که به این منظور امکانات بسیار زیادی در حد بهترین هتل های دنیا در اختیار ایشان قرار می دهد. این مدارس نه تنها جزو برترین مدارس سوئیس بلکه از بهترین مدارس دنیا به شمار می روند و مدارس محدودی می توانند از نظر امکانات با آنان رقابت نمایند. برخی از برترین مدارس بین المللی این کشور را در جدول زیر مشاهده می فرمایید:

مدارس بین المللی سوئیس

College Du Leman

Institut auf dem Rosenberg

Surval Montreux School for girls

Leysin American School

Aiglon College Switzerland

TASIS the American School

Beau Soleil

ISOCS International School

Brillantmont International School

Institut auf dem Rosenberg

هزینه های تحصیل در سوئیس

وقتی خانواده ها تصمیم می گیرند تا فرزندانشان را برای تحصیل به خارج از کشور بفرستند قطعا یکی از مهم ترین مواردی که مد نظر قرار می دهند هزینه های تحصیل در سوئیس برای دانش آموزان می باشد. همانطور که در موضوعات قبل نیز بیان شد تحصیل در مدارس سوئیس برای اتباع این کشور به صورت رایگان می باشد اما دانش آموزان بین المللی برای تحصیل باید شهریه پرداخت نمایند و با توجه به اینکه سرپرستی هم در این کشور ندارند باید در مدارس شبانه روزی پذیرش بگیرند که هزینه های آنها را به مراتب بالاتر خواهد برد. به طور کلی می توان گفت که هزینه های تحصیل در مدارس سوئیس به مراتب بالاتر از بسیاری دانشگاه ها است و اصلی ترین دلیل آن نیز اقامت دانش آموزان در اقامتگاه های مدارس است. تنوع دروس، امکانات، برنامه های تفریحی و ... در مدارس نیز عاملی شده است تا هزینه ها در مدارس مختلف نیز با هم تفاوت هایی داشته باشند اما به طور کلی می توان گفت هزینه های تحصیل در مدارس سوئیس برای دانش آموزان بین المللی سالیانه بین 54900 الی 13200 فرانک سوئیس (50 تا 120 هزار یورو) می باشد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس

بورسیه‌ تحصیلی در سوئیس به دو صورت داخلی و خارجی ارائه می‌ شوند. بورسیه‌ های خارجی برای دانشجویان بین‌ المللی ارائه می‌ شود. بورسیه‌ های تحصیلی در سوئیس شامل پوشش کامل یا قسمتی از هزینه‌ های تحصیلی و زندگی هستند و معمولاً توسط دانشگاه‌ ها، بنیادها، سازمان‌ های دولتی و خصوصی و یا بین‌ المللی ارائه می‌ شوند. برای درخواست بورسیه تحصیلی در سوئیس، باید به وبسایت دانشگاه یا سازمان ارائه دهنده بورسیه مراجعه کرده و شرایط و مدارک مورد نیاز را بررسی کنید. برای بعضی از بورسیه‌ ها، باید یک مقاله تحقیقاتی بنویسید یا برای مصاحبه دعوت شوید. علاوه بر شرایط و مدارک مورد نیاز، برای دریافت بورسیه تحصیلی در سوئیس، معمولاً باید دارای معدل بالا و تجربه تحصیلی مناسب باشید. همچنین، باید دارای مهارت‌ های زبان، که معمولاً انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی است، باشید.

در نهایت، برای دریافت بورسیه تحصیلی در سوئیس، باید درخواست خود را به موقع و با مدارک کامل ارسال کنید و در صورت قبولی، شرایط و الزامات بورسیه را رعایت کنید.

گرانترین مدارس سوئیس

سوئیس به داشتن برخی از معتبرترین و گران ترین مدارس در جهان معروف است. در اینجا برخی از گران ترین مدارس سوئیس آورده شده است:

  • موسسه Auf Dem Rosenberg: این مدرسه واقع در سنت گالن، یک مدرسه شبانه روزی خصوصی است که طیف وسیعی از برنامه های دانشگاهی را ارائه می دهد. هزینه آن حداکثر 167000 دلار در سال باشد.
  • مدرسه Le Rosey, Rolle: این مدرسه یکی از اختصاصی ترین و گران ترین مدارس شبانه روزی در سوئیس و احتمالاً در جهان است.  هزینه های دانشجویان شبانه روزی  دلار 137250 در سال باشد
  • کالج Aiglon: کالج ایگلون، یک مدرسه شبانه روزی خصوصی و مشترک است که در کوه های آلپ سوئیس واقع شده است. برای دانش آموزان 5 تا 13 سال مناسب است. و هزینه تحصیل برای دانش آمزان حداکثر 129546 دلار سالانه است.
  • کالج بین المللی  Alpin International Beau Soleil: این کالج واقع درOllon  و مناسب برای دانش آموزان 11 تا 18 ساله می باشد. هزینه‌های ورودی‌ها حداکثر 130000 دلار در سال باشد.

امکانات مدارس بین المللی در سوئیس

مدارس بین المللی کشور سوئیس دارای شرایط، زیرساخت و امکانات متفاوتی می باشد اما شرایطی که در همه این مدارس یکسان است، آموزش باکیفیت، معلمان باتجربه ، بهره مندی از خدماتی همچون اینترنت پرسرعت و رایگان، کتابخانه، سالن ورزشی می باشد. تدریس مدارس بین المللی، به دو زبان خواهد بود و کلاس های فوق برنامه، موسیقی، ورزشی، نمایش و... با توجه به علاقه و استعداد دانش آموزان وجود دارد که افراد برای بهره مندی از این کلاس ها باید هزینه ای را جداگانه پرداخت نمایند. متقاضیانی که خواهان ارائه خدمات بیشتری به فرزندانشان در مدارس بین المللی می باشند باید هزینه های مضاعفی را هم پرداخت نمایند و این هزینه ها جدا از شهریه ای می باشد که کشور سوئیس برای تحصیل در مدارس بین المللی سوئیس از افراد اخذ می کند. آموزش و به طور کلی همه خدمات در مدارس بین المللی در بالاترین سطح می باشد و امکانات پیشرفته ای برای تحصیل و تفریح دانش آموزان در زمینه های مختلف، مهیا شده است.

روش تدریس در مدارس و دبیرستان های سوئیس

در سیستم آموزشی سوئیس، معلمان دارای آزادی کامل در انتخاب روش‌ های تدریس هستند. آنها با توجه به اهداف، محتوا و موضوعات درسی مورد نظر، روش‌هایی را انتخاب می‌ کنند که بهترین نتیجه را به دانش‌آموزان بدهند. روش‌ های متنوعی مانند یادگیری تعاملی، آموزش متمایز و یادگیری مستقل در سیستم آموزشی سوئیس مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این رویکرد باعث می‌ شود تا نیازهای مختلف و توانایی‌ های یادگیری فردی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد. برنامه‌ های حمایتی برای دانش‌ آموزان خارجی زبان، دانش‌آموزان با استعداد و دانش‌ آموزان با نیازهای آموزشی ویژه، در نظر گرفته شده‌ اند تا از آنها حمایت شود و بهبود دانش و مهارت‌ هایشان را تسهیل کند. در سوئیس، کانتون‌ ها مسئول تنظیم برنامه درسی هستند. اما کارکنان آموزشی مسئول اجرای این تکالیف هستند و باید با استفاده از روش‌های تدریس مناسب، دانش‌آموزان را در بهبود دانش و مهارت‌ های آنها یاری کنند.

روش های تدریس مورد استفاده در مدارس سوئیس بسته به کانتون و سطح تحصیلات می تواند متفاوت باشد. برخی از روندها و ویژگی های کلی در روش آموزش سوئیس وجود دارد:

  • یادگیری دانش آموز محور: مدارس سوئیس اغلب از رویکرد دانش آموز محور برای یادگیری استفاده می کنند، به این معنی که دانش آموزان تشویق می شوند تا نقش فعالی در آموزش خود داشته باشند. معلمان به عنوان تسهیل کننده عمل می کنند، دانش آموزان را در فرآیند یادگیری راهنمایی می کنند و تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله را تشویق می کنند.
  • یادگیری عملی: مدارس سوئیس اغلب بر یادگیری عملی تأکید می کنند، به این معنی که دانش آموزان تشویق می شوند آنچه را که می آموزند در موقعیت های واقعی به کار گیرند. این می‌ تواند شامل فعالیت ‌های عملی، سفرهای میدانی و پروژه‌ هایی باشد که به دانش ‌آموزان اجازه می ‌دهد تا دانش خود را به روشی عملی به کار گیرند.
  • چند زبانه بودن: سوئیس کشوری چند زبانه است و بسیاری از مدارس سوئیس به بیش از یک زبان تدریس می کنند. دانش آموزان اغلب باید حداقل دو زبان را یاد بگیرند، معمولاً آلمانی، فرانسوی و انگلیسی.
  • یادگیری فردی: مدارس سوئیس اغلب فرصت های یادگیری فردی را فراهم می کنند و به دانش آموزان اجازه می دهند تا با سرعت، خود کار کنند و بر نقاط قوت و ضعف فردی خود تمرکز کنند. این می تواند شامل برنامه های یادگیری شخصی، کار گروهی کوچک یا تدریس خصوصی باشد.

در کل مدارس سوئیس اغلب بر یادگیری دانش آموز محور، یادگیری عملی، چند زبانگی، یادگیری فردی و اخلاق و ارزش ها تاکید دارند. هدف این رویکردها، توسعه مهارت‌هایی است که به دانش‌آموزان در تبدیل شدن به اعضای مسئول و متعهد جامعه کمک می‌کند.

شرایط اسکان دانش آموزان در مدارس سوئیس

هر کدام از مدارس در ارتباط با اسکان دادن دانش آموزان خود در خوابگاه ها یا خدماتی ارائه نمی دهد یا اگر ارائه می دهند هم قوانین و هزینه های خاص خود را دارند. خدمات اسکان در مدارس سوئیس شامل خوابگاه هایی است که هر اتاق آن ظرفیت دو نفر را دارد، و هم چنین برخی مدارس برای سه وعده غذایی به دانش آموز خدمات ارائه دهند. اگر مدارسی در سوئیس وجود داشته باشند که خدمات اسکان را برای دانش آموزان خود ارائه ندهند، دانش آموزان باید گزینه Home stay را برای اسکانت خود انتخاب کنند. به این معنا که با پرداخت مبلغ معینی به یک خانواده سوئیسی در خانه آن ها سکونت گزیند که البته این روش منجر به آشنا شدن دانش آموز با فرهنگ سوئیس و یادگیری شیوه زندگی مستقل، را به می شود.

تقویم تحصیلی تعطیلات مدارس سوئیس

ساختار تعطیلات مدارس و سوئیس به این صورت است که تعطیلات مدارس ابتدایی بسیار اصولی می باشد ساختار تعطیلات سوئیس به صورت زیر است:

  • تعطیلات اکتبر: اوایل اکتبر یک هفته
  • تعطیلات کریسمس: دسامبر تا اوایل ژانویه دو تا سه هفته
  • هفته اسکی: اوایل فوریه 2 هفته
  • تعطیلات عید پاک: زمان عید پاک یک هفته
  • تعطیلات تابستانی: ژوئن تا آگوست ۶ الی ۸ هفته

 این تعطیلات علاوه بر تعطیلات ملی منطقه سوئیس می باشد.

مدارک اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مدارس سوئیس

اگر شما خواننده گرامی نیز به دنبال اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی سوئیس می باشد پس باید به این نکته توجه فرمایید که رمز موفقیت شما در این مسیر، تکمیل به موقع مدارک و ارسال آنها به اداره مهاجرت سوئیس است. مدارک مورد نیاز مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل در ادامه ذکر شده است:

  • تکمیل فرم درخواست
  • کپی از پاسپورت
  • سه قطعه عکس با زمینه سفید
  • ارائه اسناد مربوط به تمکن مالی
  • داشتن برنامه تحصیلی
  • رزومه تحصیلی
  • فیش پرداختی هزینه های جاری
  • انگیزه نامه تحصیلی

این مدارک اصلی ترین اسناد و اطلاعاتی است که باید در اختیار افسران اداره مهاجرت سوئیس قرار بدهید تا براساس آن تصمیم گیری مربوط به پذیرش و اعطای مجوز برای حضور در کشور سوئیس برای فرد متقاضی صادر شود. مشخصا نقص در هر کدام از مدارک خواسته شده، به منزله عدم موافقت کشور سوئیس با ورود فرد و تحصیل وی در مدارس این کشورخواهد بود.

مهاجرت از طریق تحصیل فرزند در مدارس سوئیس

در پاسخ به این سوال که آیا مهاجرت به سوئیس با تحصیل فرزندان در مدارس این کشور امکان پذیر است؟ می توان بیان داشت که مهاجرت از این طریق راه آسانی نمی باشد مگر اینکه از سایر روش ها مانند سرمایه گذاری خود حمایتی و یا حتی کار در سوئیس اقدام فرمایید؛ تا بتوانید در این کشور حضور داشته باشید

مزایای تحصیل در سوئیس

اطلاع از معایب و مزایای تحصیل در سوئیس پاسخ به این سوال است. تحصیل در سوئیس به لحاظ عملی دارای فواید فراوانی است؛ زیرا این کشور دارای شاخص جرم و جنایت پایینی است و جنایات خشونت آمیز در آن بسیار نادر اتفاق می‌ افتد. همچنین، با داشتن یک شبکه حمل و نقل عمومی عالی و یک سیستم بهداشتی برتر در سطح جهان، سوئیس به عنوان یکی از تمیزترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئیس از حقوق سالیانه 70 تا 100 هزار یورو برخوردار خواهند بود و لذا شما با تحصیل در سوئیس هزینه نمی کنید، بلکه سرمایه گذاری سودآوری را برای فرزندانتان انجام خواهید داد.

تحصیل در سوئیس مزایای زیادی دارد از جمله:

  • آموزش با کیفیت بالا: سوئیس شهرت دیرینه ای برای ارائه آموزش با کیفیت بالا دارد. برخی ازدانشگاه های این کشور از جمله ETH زوریخ، به طور پیوسته طی سال های متمادی در بین دانشگاه های برتر جهان قرار دارند.
  • محیط چندفرهنگی: سوئیس کشوری چند فرهنگی است که افراد با پیشینه ها و ملیت های مختلف با هم زندگی و تحصیل می کنند. این فرصت  می تواند یک تجربه غنی را برای دانش آموزان فراهم کند.
  • فرصت های عالی تحقیقاتی: بسیاری از دانشگاه های این کشور فرصت های عالی برای تحقیق و توسعه ارائه می دهند. دانش‌آموزان می‌ توانند روی پروژه‌های پیشرفته کار کنند و با محققان برجسته در زمینه خود همکاری کنند.
  • مناظر زیبا: سوئیس به خاطر زیبایی های طبیعی خیره کننده اش با کوه های آلپ سوئیس، دریاچه ها و شهرها و روستاهای دیدنی شناخته شده است.
  • فرصت های شغلی: سوئیس دارای اقتصاد قوی است و شرکت های بزرگی از ملیت های گوناگون در این کشور قرار گرفته است. شما پس از تحصیل شش ماه کامل فرصت دارید تا یک شرکت را پیدا کنید و برای آن کار کنید. اگر در این مدت خوب عمل کنید، کارفرما می تواند به شما شغل دائمی پیشنهاد دهد. در این صورت می توانید برای ویزای کار پس از تحصیل در سوئیس یا اقامت اقدام کنید.

سوالات متداول

✔️ آیا امکان تحصیل رایگان در مدارس سوئیس برای دانش آموزان بین المللی وجود دارد؟

خیر. دانش آموزان بین المللی باید در مدارس شبانه روزی پذیرش شوند و هزینه های مربوط به شهریه و اقامت خود را پرداخت نمایند.

✔️ آیا برای تحصیل در مدارس سوئیس به مدرک زبان نیاز است؟

خیر، در مقطع مدارس دانش آموزان نیازی به داشتن مدرک زبان ندارند و زبان در مدارس به آنها آموزش داده می شود.

✔️ امکان حضور خانواده در طول تحصیل در کنار فرزندان وجود دارد؟

اقامت تحصیلی فرزندان در سوئیس منجر به اقامت والدین نمی شود و آنها در صورت نداشتن ویزای شنگن نمی توانند در کنار فرزندان خود حضور یابند.

✔️ چه امکاناتی در مدارس شبانه روزی برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود؟

در این مدارس امکانات عالی آموزشی، ورزشی، تفریحی و اقامتی برای دانش آموزان فراهم بوده و دانش آموزان می توانند در هر زمینه ای که به آن علاقه دارند پیشرفت کنند.

 سخن پایانی

در این مقاله در خصوص موضوعاتی حول محور تحصیل در مدارس سوئیس از جمله قوانین مدارس سوئیس، هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس، شرایط تحصیل در دبیرستان های سوئیس و مواردی دیگر تهیه و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و در اختیار شما همراهان گرامی قرار داده شده است. در بررسی های انجام شده طی این نوشتار به این نتیجه رسیدیم که این کشور با داشتن مدارسی با امکانات بالا و روش های خلاقانه در آموزش مورد توجه و تقاضای بسیاری از افراد برای تحصیل فرزندانشان است که با توجه به بالا بودن هزینه های آن نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی مانند اتریش، آلمان، دانمارک، اسپانیا و ... افرادی می توانند برای این مدارس اقدام نمایند که از وضعیت خوب مالی برخوردار باشند. در صورتی که امکان پرداخت هزینه های این مدارس برای شما وجود دارد می توانید قدم بزرگی برای شکوفایی استعدادهای فرزندانتان با تحصیل در مدارس سوئیس برای آنها بردارید. این مقاله به کوشش کارشناسان موسسه ملک پور تهیه شده و به نگارش در آمده است. در صورتی که پس از مطالعه آن سوالی در خصوص تحصیل در مدارس سوئیس دارید می توانید با ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده نمایید. همچنین این امکان برای شما فراهم شده است تا سوالات خود در باب تحصیل در مدارس سوئیس و یا موضوعات مشابه را در پایان این مقاله نوشته و پاسخ آن را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 36 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
سینا معینی
سلام وقت شما بخیر، آیا تحصیل در مدارس هلند از سن 11 سال امکان پذیر است؟ و این که آیا اعضای خانواده هم می تونن ویزا دریافت کنند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز تحصیل فرزندان زیر 18 سال در کشور هلند نیازمند به داشتن قیم هست، اما در کشورهایی چون اتریش، اسپانیا، سوئیس و انگلستان می توانید در مدار بین المللی بچه ها را از سن 5 یا 7 سال تا 18 سال ثبت نام نمایید. که برای پدر مادر هم ویزای ویزیتوری یا کوتاه مدت می دهند. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
کامران
سلام واحترام من 14 سال دارم کلاس نهم و معدلم شد86 /18 شد و زبان هم عالی هستش خواستم ببینم که میشه در دبیرستان های اروپا یا کانادا درس خواند امتحان دارد یانه. باتشکر فراوان ازشما عزیزان.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی شما از شرایط سنی مناسبی برخوردارید و معدل خوبی هم دارید. اگر از نظر شرایط مالی هم در وضعیت مناسبی باشید می توانید اقدام نمایید، پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
فرزین عباسی
سلام وقت بخیر من شنیدم کشور سوئیس 10 ساله اقامت دائم میده. من اگر فرزندمو از 15 سالگی بفرستم مدارس این کشور امکانش هست زودتر اقامت دائمشو دریافت کنه ؟ یا نه باید حتما چند سال درس بخونه بعد از اتمام درسش تازه 10 سال کار کنه تا اقامت دائم بگیره؟ مرسی از سایت و مقاله خوبتون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بنا به شرایطی ایشان می توانند سریعتر اقامت بگیرند و الزاماً حتماً 10 سال نیست. یکی از نکات مثبت ایشان این است که دیپلم و مدارک پایه تحصیلی اش را از سوئیس دریافت می کند و به طبع آن خیلی سریعتر از کسانی که با مدرک خارجی وارد کشور سوئیس می شوند می تواند کار و سپس اقامت دائم و تابعیت دریافت نماید. موفق باشید.
مهران احمدیان
با سلام من یک فرزند ۱۶ ساله دارم ایا تحصیل در مدارس سوییس به من هم اقامت میدهد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز تحصیل فرزند منجر به اقامت شما نمی شود.
محمد فرجی
با سلام خدمت شما ممنون از اطلاعات خیلی خوبتون آیا پس از فارغ التحصیلی از مدارس سوئیس امکان تحصیل در دانشگاه های این کشور به صورت رایگان وجود دارد؟ اصلا این کشور نظام رایگان دارد؟ ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب خیر سوییس دانشگاه رایگان ندارد.
زانیار
سلام میخواستم بدونم امکان تحصیل در مدارس سوئیس به صورت رایگان وجود داره که ما در مدارس دولتی درس بخونیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت در صورتی که اقامت این کشور را نداشته باشید امکان ثبت نام در مدارس دولتی را ندارید و به همین دلیل باید در مدارس بین المللی این کشور پذیرش شوید که مستلزم هزینه های خاص خود هستند.
محمد سبحان
میشه در مدرسه لمان سوییس ثبت نام کرد چجوری من در تابستان 1402 می خواهم بروم و من 13سالم میشود
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام مخاطب گرامی برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید 
حمیدرضا
سلام خسته نباشید ببخشید من کلاس نهم هستم و به صورت عادی یکسال دیگه دیپلم زبان انگلیسی میگیرم اگه بخوام تو تابستان همش رو تموم کنم بعد چجوری اقدام به اخذ بورسیه کنم و وارد مدارس آنجا شدم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای دریافت بورسیه در مقطع دبیرستان کار آسانی رد پیش ندارید و حتما باید یک رزومه علمی قوی و دانش آموز استثنایی باشید. حتما در مورد بورسیه مقالات و ویدیوهای داخل سایت را ببینید.
صابر
میخواستم بدونم اگر بچه هامون توی مدارس سوئیس تحصیل کنن میشه ما هم ویزای همراه بگیریم کنارشون باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
در مورد ویزای همراه سویئس در مقطع مدارس باید بدانید که دولت سوئیس برای مقطع مدارس ویزای همراه صادر نمی نمکند ولی والدین دانش آموز می توانند با اخذ ویزای دیدار از سویئس، 3 ماه در هر سال را در کنار فرزندانشان بگذرانند.
پروین صادقی
سلام من میخام فرزندم رو به مدرسه ای در سوئیس بفرستم آیا امکان گرفتن ویزای همراه برای من و پدرش از این طریق هم وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب خیر این امکان برای شما وجود ندارد و تنها با داشتن ویزای شنگن می توانید فرزندتان را در سوئیس همراهی کنید.
آزاده
برای تحصیل دانش آموزان در سوئیس میخواستم بدونم به دانش آموزان خوابگاه شبانه روزی میدن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام خیر بسیاری از مدارس سوئیس خوابگاه ارائه نمی دهند و یا شرایط ارائه خوابگاه آنها خواص می باشد ولی می توانند از طریقhome stay مبلغی به یکی از خانواده های سوئیسی پرداخت کرده و با آنها زندگی کنند.
محسن
مزایای که تحصیل در سوئیس نسبت به بقیه کشور ها داره چی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
این کشور به تحصیل بسیار اهمیت می دهد به راحتی می توانید برای اقامت اقامت این کشور را دریافت کنید فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئیس از حقوق سالیانه 70 تا 100 هزار یورویی دریافت می کنند.
فرهاد
سلام ممنون از خدماتتون برای تحصیل فرزندانمون در سوئیس باید مدرک زبان ارائه بدن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب خیر دوست عزیز تحصیل در مدارس این کشور نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد
سام
با سلام میخاستم بپرسم که کدوم مدرسه های سوئیس از دانش اموز ها شهریه نمیگیرین و تحصیل در اونها رایگان هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب همه مدارس سوئیس برای دانش اموزان بین المللی دارای شهریه می باشند.
همدانی
شرایط دریافت ویزای همراه دانش آموزی برای والدین را توضیح می‌دهید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام امکان دریافت ویزای همراه برای والدین و همراهان محصلین در مدارس سوئیس وجود ندارد.
مرتضی
با سلام میخواستم بدونم امکان دریافت خوابگاه برای دانش آموزان خارجی در کشور سوئیس فراهم است؟ هزینه خوابگاه ها به چه صورت است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام برخی از مدارس سوئیس خوابگاه ندارند اما برخی خوابگاه دارند و دارای شرایط خاص می باشند معمولا اتاق ها2 نفره می باشند. هزینه هر خوابگاه با توجه به شرایط آن متفاوت می باشد.
Yasi
سلام ممنون از اطلاعاتتون اگه دانش اموری ۱۶-۱۷ ساله که زبان آلمانی و انگلیسیش خوبه بخواد برای تحصیل در سوئیس اقدام کنه مراحل چطوره؟ مثلا باید بره به مدارس بین آلمانی یا کالج؟ و آیا در اون سن پذیرش دارند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز تحصیل زیر 18 سال در سوئیس برای دانش آموزان بین المللی وجود داره و الویت زبان انگلیسی هستش که در کنار زبان های دیگر را هم کار می کنند. پیشنهاد می کنم با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی بشه.
رحمان خاردل
سلام. من قصد داشتم دختر و پسرم رو یکی توی مقطع متوسطه اول و پسرم رو توی مقطع متوسطه دوم توی مدارس این کشور مشغول به تحصیل کنم و برای من سوال بود که هیچکدوم از مدارس این کشور تحصیل رو به زبون انگلیسی ارائه نمیدن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز چرا عموم مدارس سوئیس برای بچه های 13 14 سال به بالا هستند بصورت انگلیسی می توانند تحصیل نمایند. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود.
یلدا احمدی
با سلام من دخترم13 سالشه میخواستم در مدارس سوئیس ثبت نام کنم سوالم اینه که دخترم به زبان انگلیسی تسلط داره آیا میتونه در مدارس این کشور تحصیل کنه؟ زبان آموزش در این کشور چه زبانی است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام خوشبختانه نیازی نیست تا دانش آموزان در مورد تسلط بر زبان نگران باشند، زیرا زبان انگلیسی ، آلمانی و ... به آنهاآموزش خواهد داده می شود.زبا انگلیسی زبان رسمی این کشور به حساب نمی آید اما همواره یکی از زبان هایی است که برای تحصیل در مدارس سوئیس در نظر گرفته می شود. در برخی مقاطع دانش آموزان گاهاً زبان های فرانسوی و یا ایتالیایی را نیز می آموزند.
azam
سلام من 50 سالمه و بازنشسته آموزش پرورش قصد داشتم برای تحصیل در کالج و دبیرستان پسرم رو به سوئیس بفرستم میخواستم بدونم چطوری باید برای خودم هم ویزای همراه بگیرم ؟ آیا اجازه کار در این کشور هم دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام متاسفانه دولت سوئیس برای مقطع مدارس ویزای همراه صادر نمیکند ولی شما می توانید با اخذ ویزای دیدار از سویئس، 3 ماه در هر سال را در کنار فرزندتان باشید. برای راهنمایی دقیق تر جهت اقدام به دریافت ویزا از سایر روش ها با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید.
amir
سلام روزتون بخیر من برای تحصیل پسرم توی یکی از دبیرستان های سوئیس دارم اقدم میکنم برای اینکه ویزای همراه بگیرم بعد از اومدن ویزای پسرم باید اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیزدولت سوئیس برای مقطع مدارس ویزای همراه سوئیس صادر نمی نماید ولی والدین دانش آموز می توانند با اخذ ویزای دیدار از سویئس، 3 ماه در هر سال را در کنار فرزندانشان بگذرانند.
سراجی
سلام من قصد دارم برای مدارس سویس اقدام کنم می خواستم هم هزینه ها را بپرسم و هم در خصوص امکان بردن همراه مثل مادر بپرسم که آیا امکان پذیر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. هزینه های مدارس سوئیس بسیار متنوع بوده و به طور میانگین حدود 20 هزار یورو هزینه تحصیل خواهید داشت. ضمناً مادر شما نیز امکان حضور این روش را ندارند.
کیمیا
سلام دخترم 15 سالشه معدلش 20 هستش و سطح زبان انگلیسیش در حد ایلتس 5 آیا امکان اقدام وجود داره و چه شرایطی لازمه داشته باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله، در صورتی که امکان پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی فرزندتان را داشته باشید میتوانید برای تحصیل در مدارس سوئیس اقدام نمایید.
هومن
سلام وقت بخیر در خصوص مدارس سوئیس آيا می توان پس از مدارس وارد دانشگاه های دولتی این کشور شد ؟ آيا می توان با سن 17 سال برای مدارس سوئیس اقدام کرد که دپیلم را در سوئیس دریافت کرد ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما می‌توانید در مدارس بین‌المللی سوئیس ثبت نام کنید. اما در نظر داشته باشید دانشگاه‌های سوئیس رایگان نمی‌باشند و ملزم به پرداخت هزینه می‌باشید.
مرادی
سلام پسرم 14 سالش هست وقصد ندارم ایران ادامه بده، برای کشور سوییس چه شهرهایی امکان پذیرش مدرسه دارند شرایطشون چی هست و اگر خودمون بخواهیم همراهش باشیم باید چه اقدماتی را انجام بدیم؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. امکان اقدام برای شهرهای مختلفی وجود دارد و شما با پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی میتوانید برای پذیرش اقدام نمایید و امکان دریافت اقامت بری پدر و مادر وجود ندارد اما میتوانید با ویزای توریستی به ایشون سر بزنید و یا برای خودتان نیز اقامت دریافت کنید.
ربیعی
سلام چطور میونم برای فرزند 14 سالم پذیرش تحصیلی در سوییس بگیرم؟ آیا خودم میتونم در پروندش باشم و وارد بازار کار بشم؟ هزینه های تحصیل و زندگی حدودا چقدر میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. میتوانید برای فرزند خود در مدارس بین المللی این کشور پذیرش دریافت نمایید. شما در پرونده ایشون قرار نخواهید گرفت و هزینه های تحصیل و زندگی بسته به مدرسه و منطقه متفاوت است.
شیما
سلام. روز خوش ممنون از اطلاعات خوبتون. ویزا تحصیلی برای مدارس سوئیس اجازه آوردن همراه داره؟ شرایط گرفتن خابگاه شبانه روزی به چه صورتی است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورتی که تنها بخواهید اقدام کنید می‌توانید از خوابگاه‌های شبانه روزی در مدرسه استفاده نمایید. امکان بردن همراه با توجه به شرایط سنی شما مشخص می‌گردد.
مشاوره رایگان