روش های سرمایه گذاری در قبرس

24 اسفند 1402 11 نظر

از جمله روش های سرمایه گذاری در قبرس میتوان به خرید ملک، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه و کار افرینی نیز اشاره کرد. با سرمایه گذاری حداقل 300 هزار یورو در املاک در قبرس شما میتوانید اقامت خود و خانواده خود را  دریافت کنید. خرید ملک را می توان یکی از بهترین و امن ترین روش های سرمایه گذاری در قبرس نامید. قبرس از جمله کشورهایی است که می توان از طریق خرید ملک در آن، اقامت و یا حتی تابعیت دریافت کرد. قبرس به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم میشود و امکان اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در قبرس شمالی به دلیل اینکه کشور مستقلی نیست و زیر نظر ترکیه است ضعیف تر از قبرس جنوبی است. قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا و دارای ویزای شنگن است. برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی سرمایه گذاری در قبرس میتوانید از مشاوره رایگان مشاورین موسسه بهره مند شوید.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد کجا ملک بخریم


 

عناوین زیر در این مقاله مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است:

تماس با ما

سرمایه گذاری در قبرس

شرایط سرمایه گذاری در قبرس

قبرس یکی از کشورهای جزیره ایی در شرق دریای مدیترانه است و یک مقصد محبوب برای سرمایه‌گذاری اقتصادی و اخذ اقامت و تابعیت می‌باشد.قبرس به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم میشود که قبرس شمالی جزو ترکیه و قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا و زیر نظره یونان است. شما با سرمایه گذاری در قبرس جنوبی میتوانید اخذ اقامت و تابعیت قبرس جنوبی را دریافت کرده و از مزایای عضویت ان در اروپا استفاده کنید و به بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپا بدون ویزا سفر کنید. از شرایط عالی برای سرمایه گذاری در قبرس دریافت وام هایی 20 ساله با نرخ سود 3 الی 4 درصدی است. شما میتوایند با سرمایه گذاری حداقل 300 هزار یورو برای خود، همسر و فرزندان زیر 25 سال اقامت خود دریافت کنید.

 

ویدئو موسسه MIE در مورد سرمایه گذاری درست و بی دغدغه در قبرس اروپایی


مراحل سرمایه گذاری در قبرس

مراحل سرمایه‌ گذاری در قبرس می‌تواند بسته به نوع سرمایه‌گذاری متفاوت باشد.اما از مراحل کلی سرمایه‌ گذاری در قبرس میتوان به مراحل زیر اشاره کرد:

  • انتخاب نوع سرمایه‌گذاری: ابتدا باید نوع سرمایه‌ گذاری خود را انتخاب کنید. قصد سرمایه گذاری در املاک یا سرمایه گذاری در کسب کار را دارید.
  • بررسی شرایط حقوقی: حقوق و مقررات مرتبط با نوع سرمایه‌گذاری را بررسی کنید. ممکن است نیاز باشد که با یک وکیل متخصص در این باره مشاوره کنید.
  • مشاوره حقوقی:با یک وکیل یا مشاور حقوقی در قبرس مشاوره کنید تا اطمینان حاصل شود که تمامی مراحل به درستی پیش میرود و تمامی مقررات رعایت می‌شوند.
  • تحقیقات در مورد بازار: تحقیقات بازار و شناخت دقیق از شرایط کسب و کار یا بازار املاک در قبرس بسیار مهم است.
  • تهیه مدارک مورد نیاز: تمامی مدارک مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری خود را تهیه کنید، از جمله اسناد حقوقی، تاییدیه های مالی، و هر گونه مدرک دیگری که ممکن است درخواست شما نیاز داشته باشد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد راه های عالی اقامت قبرس جنوبی


مدارک لازم برای سرمایه گذاری در قبرس

برای سرمایه‌گذاری در قبرس، مدارکی لازم است که بستگی به نوع سرمایه‌گذاری و هدف سرمایه‌گذاری شما دارد. مدارک لازم برای سرمایه گذاری به صورت زیر است:

  • در خواست ویزای سرمایه گذاری
  • حساب بانکی در قبرس و پرینت حساب
  • کپی پاسپورت با اعتبار 6 ماه به بالا
  • مدارک شناسایی
  • تاییدیه تمکن مالی
  • مدارک کسب کار (برای سرمایه گذاری در کسب و کار)
  • مدارک ملکی (برای سرمایه گذاری در املاک)
  • ارائه بیمه نامه و مدارک مربوطه
  • ارائه اجاره نامه ملک یا خوابگاه برای اقامت

اقامت و تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری

افرادی که قصد سرمایه گذاری در کشوری را دارند، عموما یکی از اهداف کسب اقامت و یا صرفاً کسب سود را برای خود در نظر می گیرند. اما اگر بخواهیم به سرمایه گذاری در قبرس بپردازیم باید عنوان کنیم که در این کشور، روش های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد که برخی از آنها می تواند منجر به اخذ اقامت و یا حتی تابعیت شخص گردد.لبته برای کسب اقامت و تابعیت با سرمایه گذاری در قبرس نیاز است تا مبلغی به عنوان حداقل میزان سرمایه متناسب با روش سرمایه گذاری گردد. خرید ملک قبرس و ثبت شرکت و حتی اجاره ملک در قبرس از جمله روش هایی هستند که سرمایه گذاری در آنها منجر به دریافت اقامت این کشور می گردد.

ویدیو موسسه MIE در مورد اقامت دائم با اجاره منزل


البته ذکر این موضوع ضروری است که در حال حاضر سرمایه گذاری در بخش املاک به مبلغ حداقل 2 میلیون یورو که می توانست موجب اعطای امتیاز شهروندی قبرس شود و شخص سرمایه گذار و خانواده وی اعم از همسر، فرزندان و حتی پدر و مادر سرمایه گذار و همسرشان نیز می توانست این تابعیت را دریافت کرده و شهروندی اتحادیه اروپا را کسب نمایند، فعلا در دسترس نیست.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در قبرس

انسان ها در بسیاری از مواقع برای ارزیابی روش های گوناگون در مسیر زندگی، از قیاس استفاده می کنند. متقاضی سرمایه گذاری در قبرس نیز برای اینکه از انتخاب خود مطمئن شود، پس از طی تمامی مراحلی که در عناوین فوق ذکر شد، بایستی مزایا و معایبی را که روش سرمایه گذاری انتخابی برای وی به همراه دارد پیش روی خود قرار داده و با مقایسه شرایطی که این روش برای شخص به همراه دارد، راه نهایی خود را انتخاب نماید. اکنون با توجه به موضوعات بیان شده، برخی از مزایا و معایبی را که سرمایه گذاری در قبرس می تواند برای شخص به همراه داشته باشد، بیان می نماییم:

مزایا و معایب سرمایه گذاری در قبرس شمالی

از جمله مزایا برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی میتوان به هزینه های پایین زندگی به نسبت دیگر کشورهای اروپایی اشاره کرد و همچنین به دلیل توریست پذیر بودن آن صنعت گردشگری در انجا رواج دارد و زبان رسمی مردم قبرس شمالی ترکی است. یکی از بزرگترین معایب قبرس شمالی این است که زیر نظره ترکیه قرار دارد و عضو اتحادیه اروپا نیست و اقتصاد آن وابسته به اقتصاد ترکیه است. 

مزایا و معایب سرمایه گذاری در قبرس جنوبی

از اصلی ترین مزایای قبرس شمالی میتوان به این اشاره کرد که عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن می باشد و با دریافت ویزای این کشور میتوانید به تمامی کشور های حوزه شنگن بدون ویزا سفر کنید. سطح زندگی در قبرس جنوبی بالاست. شما با گرفتن پاسپورت به راحتی میتوانید در این کشور سرمایه گذاری کنید و از تنوع اقتصادی بالایی برخوردار است. و از معایب آن هم میتوان به هزینه های بالا برای سرمایه گذاری در برخی بخش ها اشاره کرد و اینکه مبلغ سرمایه گذاری در قبرس جنوبی بالاتر از قبرس شمالی است.

خرید ملک در قبرس

خرید ملک را می توان یکی از بهترین و امن ترین انواع سرمایه گذاری در قبرس نامید. قبرس از جمله کشورهایی است که می توان از طریق خرید ملک در آن، اقامت و یا حتی تابعیت دریافت نمود. حال این سوال به وجود می آید که برای خرید ملک قبرس، حداقل چه مبلغی را باید سرمایه گذاری نمود؟ این مبلغ با توجه به هدفی که به دنبال آن هستید، مقدار متفاوتی دارد. در صورتی که شخص سرمایه گذار تمایل داشته باشد که با خرید ملک قبرس، تنها اقامت یک کشور اروپایی را داشته باشد؛ می تواند با خرید ملک با قیمت حداقل 300 هزار یورو اقامت قبرس را برای بصورت دائمی دریافت نماید. پس از آن نیز می تواند بعد از گذست 5 سال این اقامت را به تابعیت قبرس تبدیل نموده و پاسپورت این کشور را دریافت نماید. شخص سرمایه گذار می تواند به همراه خانواده خود اعم از همسر و فرزندان تا 24-25 سال، پدر و مادر و همچنین والدین همسر از این روش اقامت قبرس دریافت نمایند و از امتیازات آن استفاده کنند. نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که با خرید ملک قبرس نیاز نیست تا اشخاص مدتی را در خاک این کشور حضور داشته باشند و اصطلاحاً اقامت از این طریق بدون شرط حضور می باشد. گفتنی است برای خرید ملک قبرس می توانید از وام های دولتی با نرخ بهره 3 الی 4% این کشور نیز استفاده نمایید.

ویدیو موسسه MIE در مورد خرید ملک در قبرس


اما از موارد دیگر که می تواند منجر به اخذ اقامت قبرس شود، خرید ملک با ارزش حدودی 100 تا 150 هزار یورو می باشد.  نکته بسیار مهم که در مورد خرید ملک در قبرس وجود دارد وام های با بهره بسیار پایین 2 تا 4% می باشد که دولت این کشور به متقاضیان خرید ملک می دهد و این مبلغ این وام ها تا 70% هزینه خرید ملک را نیز ممکن است تامین کند. شخص در روش دوم فقط می تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود بعنوان همراه، اقامت اخذ کند. همچنین در روش دوم امکان خرید سهام و کار نیز وجود ندارد. همچنین پروسه اخذ اقامت که در روش اول (سرمایه گذاری 300 هزار یورویی) 7-8 ماهه صورت میگیرد، در روش دوم 17-18 ماه به طول می انجامد.از موارد دیگر در این روش امکان خرید سهام در طول مدت اقامت در قبرس است، اما امکان کار کردن وجود ندارد. اما در گذشته یکی از بهترین و سریع ترین روش های بدست آوردن پاسپورت و تابعیت یک کشور اروپایی این بود که افراد مبلغ حداقل 2 میلیون یورو را در املاک کشور قبرس سرمایه گذاری نمایند و خرید پاسپورت قبرس را انجام دهند. این روش یکی از پرطرفدارترین روش ها برای افرادی بود که تمایل داشتند ضمن یک سرمایه گذاری مطمئن، تابعیت اروپا را در سریع ترین زمان ممکن کسب نمایند. اخذ این ویزا، محدودیتی از نظر سن، تحصیلات، مدرک زبان و سایر موارد نداشت و داشتن سرمایه کافی برای دریافت آن کفایت می کرد. نکته ای که در خصوص این روش وجود داشت این بود که با خرید ملک با مبلغی بیش از 2 میلیون یورو، شما می توانستید برای پدر و مادر خود و همسرتان نیز پاسپورت دریافت نمایید. در واقع این روش موجب خرید پاسپورت قبرس برای تمام اعضای خانواده می شدید. شخص می توانست پس از 3 سال، بخش زیادی از املاک را بفروشد؛ ولی حداقل 500 هزار یورو را در این زمینه حفظ نماید. شما با خرید پاسپورت قبرس می میتوانستید در هر نقطه ای از اروپا که تمایل دارید، اقامت داشته و زندگی نمایید و یک شهروند اروپایی محسوب شوید. متاسفانه این روش فعلا در دسترس نیست.

اجاره ملک در قبرس

یکی از روش های بسیار سریع و با هزینه پایین که با سرعت بالایی می تواند منجر به کسب اقامت دائم گردد، اجاره ملک در کشور قبرس می باشد، با اجاره ملک در قبرس از همان ابتدا به اقامت دائم این کشور دست خواهید یافت. نکته مهم در خصوص این نوع روش این است که شرط حضور ندارد از این رو به کسانی که نیاز دارند برای مدت طولانی در ایران و یا سایر کشور ها به صورت مستقیم بر روی بیزینس خود به صورت حضوری نظارت داشته باشند بسیار توصیه می گردد. لازم به یادآوری است که با کسب اقامت از این روش، اجازه کار در قبرس را نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید عبارت اقامت قبرس با خرید ملک را به همراه کلید واژه ملک پور جستجو فرمایید تا به ویدئو ها و اطلاعات نگارشی در این خصوص دسترسی پیدا کنید.

ثبت شرکت در قبرس

ثبت شرکت در قبرس یکی دیگر از روش هایی است که افراد می توانند از طریق آن، به سرمایه گذاری در قبرس بپردازند. یکی از مهم ترین مواردی که در این امر باید مورد توجه قرار گیرد این است که شخص باید یک طرح تجاری (Business plan) قوی و نوآورانه از کسب خود ارائه نماید. در صورتی که این طرح تجاری مورد پذیرش دولت قرار گیرد، شخص باید با توجه به شرایط و نوع کسب و کار، یک شرکت ثبت نماید که اغلب سرمایه گذاران خارجی اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود می نمایند. با توجه به اینکه پروسه انجام کار، یک پروسه حساس و با جزئیات فراوان می باشد، نیاز است که شخص در این زمینه حتماً با یک مشاور خبره مهاجرت که در زمینه ثبت شرکت مهارت بالایی دارد مشورت نموده و از راهنمایی های آن استفاده نماید. این پروسه شامل مراحل بسیاری از قبیل ارائه بیزنس پلن، انتخاب نام برای شرکت، ثبت آدرس، افتتاح حساب، تکمیل فرم های مربوطه و... می باشد. مشاور شما با توجه به تجربه و اطلاعات خود می تواند کمک بسیاری در امور ثبت شرکت به سرمایه گذار ارائه نماید. کل هزینه های ثبت شرکت چیزی حدود 5 تا 6 هزار یورو می باشد. فرد می تواند خرید فرانچایز داشته باشد و پس از 6 الی 7 سال می تواند با انجام کارهایی، به پاسپورت رسید. از مزایای خوب کشور قبرس می توان این مورد را نام برد که برای افتتاح حساب جهت ثبت شرکت برای ایرانیان محدودیتی قائل نمی باشد.

کارشرکت قبرس

به منظور اقدام از روش کار شرکت قبرس، ابتدا باید یک شرکت در قبرس ثبت نمایید.

  • کل هزینه ها برای ثبت شرکت شما حدود ۱۰ هزار یورو می باشد.
  • نیاز است بیمه برای خودتان رد کنید،
  •  ماهانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ یورو حداقل برای خودتان از حساب شرکت حقوق واریز کنید.

گفتنی است با پرداخت هزینه های بیمه، درمان شما کاملاً رایگان خواهد بود. شما می توانید با ثبت شرکت و کار شرکت قبرس برای خودتان، همسر، و فرزندان تا ۲۱ سال (بعضاً با اثبات برخی از شرایط وابستگی تا ۲۳ سال) اقامت دریافت کنید و بعد از ۸ سال به پاسپورت قبرس دست پیدا کنید. از آنجایی که قبرس جزء اتحادیه اروپا می باشد، پاسپورت بسیار با ارزشی دارد. به عبارتی با کمترین هزینه می توانید به پاسپورت اروپا دست یابید و در قبرس جنوبی و یا هر جا از اروپا که علاقه داشته باشید، زندگی کنید.

ویدئو موسسه MIE در مورد سرمایه گذاری مناسب قبرس جنوبی


کارآفرینی در قبرس

یکی از جدیدترین روش هایی که کشورها برای جذب سرمایه گذار در راستای ایجاد مشاغل جدید و یا قوی در کشور خود انجام می دهند، روش کارآفرینی است. دولت ها برای اینکه بتوانند افراد کارآفرین را جذب نمایند، امتیازاتی را به آنها داده و در صورت پذیرش ایده آنها، حمایت های لازم را انجام می دهند؛ زیرا در واقع این کارآفرینی بیشتر از همه به نفع خود دولت می باشد. افراد برای کارآفرینی در قبرس باید یک طرح بسیار خلاقانه و جدید ارائه نمایند تا باعث اشتغال زایی و درآمدزایی در این کشور شوند. طرحی که فرد کارآفرین ارائه می نماید باید توسط دولت تأیید شده و قابلیت اجرا داشته باشد. سرمایه گذاری در قبرس از طریق کارآفرینی، برای شخص، همسر و فرزندان زیر 18 سال وی، اقامت یک ساله به همراه خواهد داشت که قابل تمدید می باشد و پس از 5 سال به اقامت دائم و سپس تابعیت ختم می شود. البته کارآفرینانی که ایده های نابی دارند می توانند برای کشورهایی از قبیل اتریش، آلمان و یا کانادا اقدام نموده و در کشورهای بهتری کسب اقامت نمایند.

ویدیو موسسه MIE در مورد سرمایه گذاری در ملک و املاک آلمان


خرید اوراق قرضه دولتی در قبرس

از دیگر روش هایی که برای سرمایه گذاری در قبرس وجود دارد خرید اوراق قرضه دولتی است. این در حالیست که این شرایط در همه کشورها امکان پذیر نبوده و کشورهایی که امکان این امر را فراهم می نمایند، به خریداران این اوراق، اقامت کشور خود را به مدت مشخص اعطا می نمایند. این سرمایه گذاری در کشور قبرس با صدور مجوز توسط کمیسیون اوراق بهادار و بورس قبرس (CySec) برای متقاضی امکان پذیر است. متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری به میزان 500 هزار یورو، اقامت قبرس را دریافت نمایند و حداقل باید به مدت 3 سال این اوراق و سهام را حفظ نمایند. شخص با این روش برای خود، همسر و فرزندانش اقامت دریافت می نماید و این اقامت بعد از 3 سال قابلیت تبدیل به اقامت دائم را دارد. البته افراد با این مبلغ می توانند سرمایه گذاری های سودآور دیگری را همچون خرید ملک در برخی کشورها از جمله پرتغال، اسپانیا و یا یونان انجام داده و اقامت این کشورها را دریافت نمایند. به منظور آشنایی با روش های سرمایه گذاری و سایر روش های مهاجرتی، شما عزیزان می توانید با تهیه محصولات موسسه از جمله مسیر سبز مهاجرت که با همت و تلاش مدیر موسسه ملک پور تهیه و تولید شده است، اطلاعات خود در زمینه مهاجرت را افزایش داده و آگاهانه تر مسیر مهاجرتی خود را انتخاب نمایید.

بررسی استانداردهای سرمایه گذاری قبرس

در این بخش از مقاله به بررسی استانداردهای سرمایه گذاری در قبرس و پیش بینی امنیت سرمایه گذاری خود در این کشور می پردازیم. با استفاده از شاخص ها و استانداردهای تعریف شده در این زمینه می توان به صورت علمی و با کمک آمار، درصد وقوع خطر و تهدید سرمایه گذاری در قبرس را بررسی کرده و از چگونگی وضعیت امنیت آن اطمینان یافت. یکی از اصول اولیه ای که برای سرمایه گذاری در خارج از کشور بایستی مد نظر گرفته شود، ریسک مصادره اموال است که به تفصیل به آن خواهیم پرداخت. دیگر استانداردها و شاخص هایی که می تواند در این زمینه کارگشا باشد، شاخص های نرخ کنترل فساد و کیفیت نظارتی می باشد. در بررسی مجموع این شاخص ها می توان از امنیت سرمایه گذاری در کشور مورد نظر اطمینان یافت؛ بدین معنی که در صورت وجود مشکل و بروز بحران، سرمایه شما در خارج از کشور بلوکه نشده و به شما بازگردانده می شود. توضیحات کامل در خصوص هر یک از استانداردهای یاد شده را می توانید در ادامه مطالعه نمایید.

  • نرخ ریسک مصادره اموال (Expropriation risk)

اولین پارامتری که سرمایه گذاران در خصوص استاندارهای سرمایه گذاری باید مد نظر قرار دهند، نرخ ریسک مصادره امولشان در کشور هدف است. این نرخ بیانگر این است که دولت تا چه اندازه اعمال تبعیض آمیز علیه سرمایه گذار اعمال می نماید تا شخص را بدون جبران سرمایه خود، از سرمایه گذاری انجام شده محروم نماید و در واقع سرمایه شخص از بین برود. از جمله عواملی که بر این موضوع تأثیرگذار هستند می توان به عوامل سیاسی اشاره نمود که گاهاً با تغییر حکومت و یا رژیم کشور و یا ایجاد تحریم می تواند سرمایه شخص را با خطر مواجه نماید. پس سرمایه گذار نیاز دارد تا به سابقه این ریسک توجه نماید. نموداری از این شاخص برای کشور قبرس تهیه شده و در این بخش، مورد بررسی قرار گرفته است. در این نمودار، نرخ مصادره اموال قبرس در سال های 2014 تا 2019 نمایش داده شده است که نشانگر عدد 1 است. این بدان معناست که ریسک مصادره اموال در این کشور در پایین ترین حد ممکن قرار دارد و این اولین امتیاز مثبت برای سرمایه گذاری در قبرس محسوب می شود. این نمودار اخرین نمودار در دسترس از سایت theglobaleconomy است.

  • کنترل فساد اداری (Control of Corruption)

سرمایه گذاران باید این شاخص را بررسی نمایند تا از بدانند که آیا در صورت ایجاد مشکل برای شخص در برخورد با اشخاص دیگر، سازمان ها و یا حتی دولت، سیستم قضایی و اداری این کشور با نگاهی برابر به حل مسأله می پردازد یا خیر. با کنترل فساد اداری، از نفوذ، دخالت و تأثیر منفی افراد و... در سرمایه گذاری خارجی جلوگیری می شود. شاخص کنترل فساد اداری در یک بازه منفی و مثبت 2.5 تعریف می شود که مثبت بودن این شاخص نشانگر سلامت دستگاه اداری و قضایی است و هرچه این عدد به سمت منفی 2.5 نزدیک باشد، بیانگر فساد بیشتر در نظام این کشور است. این شاخص برای قبرس در 10 سال گذشته همواره مقداری مثبت بوده و در سال 2021 مقدار آن 0.39 بوده که نسبت به سالیان گذشته کاهش داشته است. اما با توجه به مثبت بودن، این شاخص جای نگرانی برای آن وجود ندارد.

  • شاخص کیفیت نظارتی(Regulatory quality)

این استاندارد، نشان دهنده توانایی دولت در ایجاد و اعمال برخی سیاست ها برای بهتر نمودن وضعیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است. در واقع این شاخص بیانگر قدرت دولت در تدوین سیاست های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار است. این شاخص نیز مانند کنترل فساد اداری، در بازه منفی 2.5 الی مثبت 2.5 تعریف می شود و کشورهای با شاخص مثبت و بالاتر، قدرت بیشتری نسبت به کشورهای با شاخص منفی و کمتر برای تدوین و نظارت بر قوانین و اجرای آن دارند. این شاخص برای کشور قبرس در چند سال گذشته در نمودار زیر به نمایش در آمده که همواره نرخ آن مثبت بوده است.

شاخص های اقتصادی تأثیرگذار برای سرمایه گذاری در قبرس

اکنون که با استاندارهای سرمایه گذاری در قبرس آشنا شدیم و آنها را بررسی نموده ایم، به بررسی این موضوع می پردازیم که سرمایه گذاری در این کشور، چه میزان منفعت برای سرمایه گذار داشته و منجر به کسب و افزایش سود برای وی می شود. برای پی بردن به این موضوع و بررسی دقیق و تحلیلی موضوعات سرمایه گذاری نیاز است که شاخص های تأثیرگذاری همچون تولید ناخالص داخلی، تورم، بهره بانکی، نرخ بیکاری، مالیات و بسیاری موضوعات توسط شخص سرمایه گذار مد نظر قرار گیرد. برای این کار می توان از برخی سایت های معتبر، داده های مربوط به شاخص های فوق را دریافت کرده و آن ها را در بازه چند ساله اخیر بررسی نمود. ما نیز در این مقاله، برخی از اصلی ترین شاخص های عنوان شده را بررسی می نماییم و ضمن ارائه نمودارها و آمارهای مربوطه، آنها را مورد تحلیل قرار خواهیم داد.

  • تولید ناخالص داخلی (GDP)

تولید ناخالص داخلی، یکی از اصلی ترین شاخص های اقتصادی است که بایستی مد نظر هر سرمایه گذاری قرار گیرد. این شاخص که اغلب برای سهولت در مقایسه برای کشورها به صورت سرانه و بر اساس برابری قدرت خرید (PPP) و نسبت به دلار آمریکا در نظر گرفته می شود، بیانگر این است که میزان تولید ناخالص کشور نسبت به جمعیت کشور چگونه است. روند آن در نمودار زیر برای سال های 2014 الی 2021 طبق اخرین امار داده شده  قابل مشاهده می باشد.

  • نرخ تورم (Inflation)

یکی دیگر از شاخص های اقتصادی تأثیرگذار برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در قبرس را دارند، بررسی نرخ تورم این کشور است. این نرخ نشان دهنده تفاوت قیمت اجناس و خدمات در بازه های زمانی مشخص است که در آمارهای رسمی، عموماً به صورت سالیانه در نظر گرفته می شود. تورم نه تنها بر سطح زندگی افراد جامعه، بلکه در سطح کلان بر روی اقتصاد کشورها نیز می تواند تأثیرات بسیار زیادی داشته باشد. اکنون به بررسی نرخ تورم در بازه چند سال اخیر بر اساس اخرین امار داده شده در سایت های رسمی می پردازیم که نمودار زیر  اخرین امار تورم داده شده را در قبرس نشان میدهد.

نرخ مالیات (Income and profits taxes)

نرخ مالیات بر درآمد و سود، آخرین شاخصی است که به عنوان مهمترین شاخص های اقتصادی کشور قبرس، مورد بررسی قرار خواهیم داد. شخص باید بداند که در صورت سرمایه گذاری در هر قسمتی، به چه میزان باید مالیات پرداخت کند تا آن را در برآورد سود و زیان خود محاسبه نماید. یا اینکه باید روش هایی که نیازی به پرداخت مالیات ندارند را شناسایی کند تا هزینه های کمتری پرداخت نماید. در این بخش نیز نموداری از نرخ مالیات 8 ساله اخیر قبرس تهیه شده است که در ادامه قابل مشاهده می باشد. نرخ مالیات بر درآمد در سال 2019 با 22.40 درصد،که نسبت به سال گذشته کمی افزایش داشته است. این امار بر اساس اخرین امار داده شده از سایت های رسمی میباشد. و در سال های اخیر نرخی در دسترس نمیباشد.

 


سوالات متداول 

✔️ روش های سرمایه گذاری در قبرس کدامند؟

سرمایه گذاری در قبرس از روش های متنوعی از جمله خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید اوراق قرضه امکان پذیر است.

✔️ سرمایه گذاری در قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟

سرمایه گذاری در قبرس جنوبی بهتر از قبرس شمالی است به دلیل اینکه جزء اتحادیه اروپا و دارای ویزای شنگن است.

✔️ بهترین روش سرمایه گذاری در قبرس چیست؟

 با توجه به مزایای خرید ملک در کشور قبرس، به نظر می رسد بهترین روش سرمایه گذاری در قبرس، خرید ملک باشد.

✔️ چگونه می توان از طریق سرمایه گذاری در قبرس، تابعیت این کشور را به دست آورد؟

با سرمایه گذاری در خرید ملک به ارزش حداقل 300 هزار یورو می توان به اقامت دائم قبرس را اخذ کرد و پس از گذشت 5 سال نسبت به اخذ پاسپورت اقدام نمود.

✔️ آیا امکان سرمایه گذاری در قبرس برای ایرانیان وجود دارد؟

بله؛ ایرانیان نیز می توانند از روش های مختلف سرمایه گذاری در کشور قبرس از جمله خرید ملک، اقدام به مهاجرت نمایند.


_____________ سخن پایانی  _____________

سرمایه گذاری در قبرس، خریدملک قبرس و اخذ پاسپورت قبرس از طریق سرمایه گذاری در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت و اطلاعات لازم در مورد هر کدام از روش ها ارائه گردید. در بررسی انجام شده متوجه شدیم که افراد می توانند از روش های مختلفی با سرمایه گذاری در قبرس وارد این کشور شده و اقامت و یا حتی تابعیت این کشور را اخذ نمایند. شاید بتوان با توجه به شرایط این کشور و عوامل اقتصادی و فرهنگی، خرید ملک قبرس را بهترین نوع سرمایه گذاری در این کشور نامید. البته لازم به ذکر است که برای خرید ملک قبرس، سرمایه قابل ملاحظه ای مورد نیاز است. هزینه لازم جهت خرید ملک در قبرس، متنوع می باشد و بسته به اهداف افراد از سرمایه گذاری، مزایا و نتایج مختلفی نیز در پی دارد. این در حالیست که با شرایطی که برای سایر روش ها از جمله ثبت شرکت یا کارآفرینی عنوان شد، افراد می توانند در کشورهای درجه 1 اروپا مانند اتریش، آلمان، پرتغال، اسپانیا، هلند و... سرمایه گذاری نمایند. در صورتی که پس از مطالعه این مقاله، سوالی در باب سرمایه گذاری در قبرس دارید، می توانید با کارشناسان توانمند و مجرب موسسه ملک پور تماس گرفته و یا در بخش تماس با ما بر روی وب سایت موسسه، فرم تماس را کامل نمایید تا از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. ضمن اینکه شما می توانید سوالات خود را در مورد سرمایه گذاری در قبرس و موضوعات مشابه در انتهای این مقاله در بخش "ثبت پرسش" یادداشت کرده و در کم ترین زمان ممکن، پاسخ خود را دریافت نمایید.

امتیاز 4.93 از 5 ( 16 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
نگار
سلام و عرض ادب خدمت شما ممنونم بابت مقاله خوبتون من 65 ساله هستم و از نظر مالی مشکلی ندارم میخواستم اقامت قبرس رو بگیرم اما نمیتونم اونجا حضور داشته باشم ایا امکان پذیر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی در کشور قبرس جنوبی شما می توانید با خرید ملک به ارزش 2 میلیون یورو پاسپورت بگیرید و نیاز به شرط حضور هم ندارد. علاوه براین در کشور پرتغال از طریق خرید ملک در کشور فرانسه از طریق خودحمایتی هم میتوانید اقدام نمایید که شرط حضور ندارند. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
ماریا
سلام، آیا با خرید ملک قبرس پاسپورت نمیده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر دوست گرامی. شما می توانید با خرید ملک در قبرس اقامت دریافت نمایید و پس از 5 سال حضور در قبرس جنوبی امکان دریافت پاسپورت هم خواهید داشت.
خیریه موسوی
سلام من میخام برای خرید ملک در قبرس جنوبی اقدام کنم از حالت که فرد می‌تونه وام بگیره میتونید کمکم کنید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید.
سارا
سلام وقت بخیر. الان اقامت از طریق خرید اوراق قرضه دولتی در قبرس امکان پذیر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. خیر در حال حاضر محدودیت هایی وجود دارد که امکان اقامت از این طریق وجود ندارد.
پارسا آراسته
سلام. مرسی بابت مقاله و ویدوهای خوبتون. آیا امکان نشان دادن سرمایه از طریق ارز دیجیتال وجود داره؟ سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام خیر دوست عزیز سرمایه ارز دیجیتال به عنوان تمکن مالی قابل ارائه نمی باشد.
Rose
سلام وقتتون بخیر خرید ملک در کشوری که عضو شینگن باشه هم کار می کنید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله در حال حاضر کشورهایی مانند اسپانیا و یونان امکان دریافت اقامت با خرید ملک را برای متقاضیان فراهم می کنند.
جلال
سلام و عرض ادب. من میخواستم بپرسم که با سرمایه گذاری به چه مبلغی من می تونم اقامت قبرس را دریافت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما می توانید از طریق روش ثبت شرکت اقدام به اخذ اقامت نمایید که حداقل مبلغ سرمایه گذاری تعربف نشده است. همچنین با خرید ملک نیز می توانید اقامت قبرس را دریافت نمایید.
مینا امامی
سلام روزتون بخیر با سرمایه گذاری در بخش املاک میشه اقامت قبرس گرفت؟ چه مقدار سرمایه نیاز هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت، بله دوست عزیز، امکان دریافت اقامت هست که با روش ها و شرایط مختلف می توانید برای خرید ملک اقدام داشته باشید.
Mina
سلام وقت بخیر. حداقلی مبلغی که باید برای خرید ملک در قبرس جنوبی گذاشت چقدر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار یورو شما می‌توانید در کشور قبرس جنوبی ملک خریداری نمایید‌.
Mina
سلام خسته نباشید من با خودتون مقاله احساس کردم خرید ملک میتونه بهترین روش باشه با چهار میلیارد سرمایه آیا میشه ملک خرید در قبرس و اینکه شما در زمینه خرید ملک چه خدماتی دارید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما میتوانید با خرید ملک با وام در این کشور با حدود مبلغی که فرمودید ملک خریداری نمایید.
farde
سلام و عرض ادب بنده 45سالمه و دیپلم دارم وهمسر 37ساله و فوق دیپلم صنایع غذایی داره 3 فرزند دارم و دارایی حدود 10 میلیارد دارم ایا بااین هزینه میتونم ملکی بخرم و اقامت قبرس رو بگیرم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله این امکان وجود دارد.
مشاوره رایگان