تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا

57 نظر

از دیرباز ایتالیا مهد هنرمندان بزرگی در زمینه های مختلف بوده است و همواره هنر در این کشور از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار بوده است. لئوناردو داوینچی و میکل آنژ از مشهورترین هنرمندان ایتالیایی هستند که آثار فاخری از خود به جا گذاشته اند. در گذشته هنرهایی همچون نقاشی، مجسمه سازی، معماری و... در این کشور رواج داشته و با گذشت زمان، هنرهای جدیدی همچون فشن و طراحی مد جایگاه خاصی پیدا کرده اند. تا حدی که بسیاری از کارشناسان تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا را در رده بهترین کشورها برای این رشته قرار داده اند. با توجه به تقاضای بالایی برای آشنایی با تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا از جانب شما مطرح شد تیم تحقیقاتی موسسه ملک پور بر آن شد تا اطلاعاتی در خصوص طراحی لباس در ایتالیا و همچنین در خصوص بورسیه طراحی لباس ایتالیا را با تحقیق در سایت دانشگاه ها جمع آوری کرده و با مشاوره وکلای محلی در اختیار شما سروران گرامی قرار دهد. پس از مطالعه این مقاله می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا و یا بررسی شرایط خود برای مهاجرت به ایتالیا با کارشناسان مجرب موسسه تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

تماس با ما

تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا

تحصیل در رشته طراحی مد در ایتالیا

از دیرباز کشورها مطابق آیین و فرهنگ، شرایط جغرافیایی، مذهبی و... توجه خاصی به پوشش و البسه خود داشته اند و هم اکنون نیز در بسیاری از مناطق دنیا مردم از البسه خاص منطقه خود استفاده می نمایند. شاید نمونه های بارز طراحی مد و لباس را بتوانیم لباس پادشاهان و اشراف کشورها بدانیم که حساسیت های ویژه ای را به همراه داشت. پس می توانیم بگوییم که همواره مفهوم مد و طراحی آن وجود داشته است اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تغییر شرایط، مد به یک صنعت عظیم تبدیل شده و رفته رفته به صورت علمی مورد تحقیق و آموزش قرار گرفت. رشته طراحی مد نیز یکی از رشته های مهمی است که تاثیر بسیار زیادی بر این صنعت داشته و به نوعی خط مشی مسیر مد است. در تعاریف از طراحی مد به عنوان هنری برای استفاده از طراحی و زیبایی شناسی در تولید لباس، کیف، کفش، زیورآلات و... یاد کرده اند.

این هنر همانطور که قبلاً هم ذکر شد از آداب و رسوم و فرهنگ جوامع نشأت می گیرد و به واسطه تنوع فرهنگ ها و سلایق، هنری نامحدود شناخته می شود. اگر بیشتر وارد جزئیات شویم می بینیم که این رشته خود به شاخه های متعددی همچون طراحی مد و لباس مردانه، لباس زنانه، لباس کودکان، البسه ورزشی، طراحی زیورآلات، مدیریت برند، بازاریابی، فروش و رشته های متعدد دیگری تقسیم می شود و افراد به صورت حرفه ای در زمینه تخصصی خود آموزش می بینند. از این رو افراد می توانند در هر کدام از موارد ذکر شده تحصیل نموده و با داشتن مدرک تحصیلی شانس خود را برای کار بالا ببرند. تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا، انگلستان، فرانسه و... می تواند گزینه جذابی برای دوست داران و علاقمندان به این رشته باشد.

 

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد اینکه چطوری با بورس در ایتالیا تحصیل کنیم

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد اینکه چطوری با بورس در ایتالیا تحصیل کنیم

شرایط پذیرش تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا

برخی از برترین انیستیتوها و دانشگاه های برتر دنیا در عرصه مد در کشور ایتالیا قرار دارند و دانشجویان زیادی هم برای پذیرش در این دانشگاه ها با هم رقابت می کنند تا بتوانند در این دانشگاه ها تحصیل نمایند. دانشگاه های مختلف بسته به شرایط خاص خود الزامات خاص و ویژه ای برای پذیرش دارند اما ویزای تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا را باید با شرایط سفارت سنجید. با توجه به دوره های مختلف تحصیلی که وجود دارد شرایط پذیرش نیز با هم متفاوت است. به طور مثال اغلب دانشگاه ها دوره های یک ساله فاندیشن، لیسانس و فوق لیسانس را دارند. اگر بخواهیم به صورت حدودی یکی از معتبرترین دانشگاه ها را در نظر بگیریم می توانیم شرایط پذیرش در این دوره ها را در جدولی به صورت ذیل نشان دهیم. البته دانشجویان برای بالا بردن شانس ویزای تحصیلی ایتالیا خود باید فاصله زیادی بین تحصیلاتشان نداشته باشند و نشان دادن تمکن کافی، داشتن مدرک زبان، برنامه تحصیلی مناسب و استفاده از وکیل مهاجرتی مجرب می تواند شانس ویزای شخص را تا حد زیادی بالا ببرد.

 

دوره

فاندیشن (1 ساله)

لیسانس (3 ساله)

فوق لیسانس (1 ساله)

حداقل شرایط پذیرش

مدرک دیپلم 12 ساله

مدرک زبان آیلتس 5 با بندهای حداقل 4.5

مدرک دیپلم 12 ساله

 مدرک زبان آیلتس در حد B1

مدرک لیسانس

مدرک زبان آیلتس در حد B2

2 توصیه نامه از اساتید لیسانس

نمونه کار (برای برخی رشته ها)

 

در صورتی که تمایل به بهبود سطح زبان خود را دارید می توانید محصول دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC) موسسه ملک پور را تهیه و به آسانی استفاده نمایید. این محصول در زمانی کوتاه و با متدی پیشرفته سطح زبان شما را بهبود خواهد بخشید.

تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا

دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)

گرایش های رشته طراحی لباس در ایتالیا

گرایش های رشته طراحی لباس در ایتالیا شامل دسته بزرگی از رشته ها می باشد که در جدول ذیل به بخشی از آنها اشاره و در ادامه تشریح میکنیم.

طراحی مد

استایلینگ یا استایلیست

استارت آپ مد

مد و لباس زنانه

مد و لباس مردانه

طراحی جواهرات زیبا

مدیریت دیجیتال مد

تبلیغات مد، ارتباطات و رسانه

تبلیغات خلاقانه

طراحی مد و پارچه

استایل مد، عکاسی و فیلم

بازاریابی برای مد لوکس

بازرگانی مد

تصویرسازی مد

بازرگانی بصری مد

مدیریت کالکشن مد

خرید مد

دنبال کنندگان مد: رسانه های اجتماعی و وبلاگ نویسی

 

طراحی مد

در این زیر شاخه رشته طراحی لباس در ایتالیا، متقاضیان یاد خواهند گرفت که مجموعه های موجود را توسعه دهند. از طرح های اولیه تا ایجاد طرح‌های خود همگی شامل گسترش مجموعه مد خواهد بود. در واقع افراد در این دوره آموزش خواهد دید که چگونه خلاقیت و نوآوری خود را با تکنیک و طراحی های لباس تلفیق کنند.

طراحی مد و پارچه

طراحی مد و پارچه باعث می‌شود تا افراد توانایی خود را با دانش فنی و توانایی خلاقانه ترکیب کرده و به نتیجه قابل قبول با محصولات شگفت انگیز در حوزه تولیدات لباس برسند.

طراحی و مدیریت مد

اینکه صنعت مد را به تجارت و مدیریت ارتباط داد، نیازمند آموزش های عمیق می باشد که در این رابطه، دوره مذکور با چنین هدفی اقدام به اخذ دانشجو می نماید. دانشجویان در این دوره، ترکیب خلاقانه طراحی مد معاصر با توانایی های مدیریت معمول در یک صنعت مد را آموزش می بینند.

بازرگانی مد

تحصیل در این گرایش، افراد را آماده کار در فروشگاه های مربوط به صنعت مد و دفاتر رسمی در این زمینه می‌کند. برنامه بازرگانی مد موجب می شود تا افراد استعدادهای طبیعی خود را پرورش داده و با صنعت گسترده مد، به صورت عمیق آشنا شوند.

استایلینگ یا استایلیست

هدف از این گرایش، آموزش استایل سازی به دانشجویان برای حرفه ای شدن در این زمینه مد و کار در حوزه هایی مانند تبلیغات، استایل شخصی، استایل سازی برای مدل های معروف، استایل سازی در فروشگاه ها، استایل سازی در رسانه‌های چاپی و دیجیتال در تلویزیون می باشد.

تصویرسازی مد

تصویرسازی مد برای این به وجود آمده که به متقاضیان کمک کند تا توانایی های خلاقانه فردی خود را گسترش دهند. آنها تکنیک های مختلف این زمینه را که شامل نمایش چهره، لباس، و سبکهای مختلف طراحی است را فرا خواهند گرفت. انواع مختلف آموزش در این زمینه شامل مد رسمی، غیر رسمی، لباس شنا، لباس ورزش و...می باشد.

 دروس طراحی لباس در ایتالیا

دوره های کوتاه مدت طراحی لباس در ایتالیا

طراحی لباس از ان دسته رشته هایی است که در دوره های کوتاه مدت نیز ارائه می گردد و شاید بتوان گفت که این دوره ها برای پیشرفت دانش و بهبود موقعیت های شغلی و توسعه خلاقیت نقش مهمی ایفا نمایند. دوره های کوتاه مدت طراحی لباس در ایتالیا از 4 هفته تا 10 هفته یا دوره های تابستانه را شامل می شود. کمترین هزینه برای یک هفته 1,000 دلار در آکادمی دل لوسو میلان ارائه شده. آکادمی دل لوسو در ایتالیا و اسپانیا در میلان و مادرید و چند کشور دیگر شعبه دارد. دوره های کوتاه مدت هفته مد میلان به دانشجویان خلاقیت و استراتژی در مد را آموزش می دهد.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا

یکی از مباحث مهم در امر مهاجرت و بخصوص مهاجرت تحصیلی بررسی هزینه های تحصیل است و متقاضیانی که تمایل به تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا را دارند نیز می بایست قبل از اقدام به بررسی دقیق این هزینه ها بپردازند. به طور کلی می توان گفت که هزینه های تحصیل بسته به مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل و موارد بسیار دیگری متفاوت و متغیر است اما نمی توان گفت که هزینه تحصیل در ایتالیا رایگان است. در واقع دانشجویان برای تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا باید شهریه پرداخت نمایند اما از طرفی می توانند بخش زیادی از این هزینه ها را به کمک بورسیه های تحصیلی متعددی که در این کشور برای دانشجویان در نظر گرفته شده است پوشش داده و یا حتی به صفر برسانند. از جمله مهم ترین بورسیه طراحی لباس ایتالیا می توانیم به DSU، JSU، بورسیه های دولتی، بورسیه دانشگاه ها و... اشاره کنیم که کمک مالی بسیار زیادی برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند. بورسیه طراحی لباس ایتالیا بر اساس استعداد تحصیلی دانشجو یا وضعیت معیشت خانواده به شخص داده می شود.

اما اگر بخواهیم حدودی از شهریه های تحصیل در مقاطعی که ذکر شد را خدمت شما عزیزان عرض کنیم می توانیم در مقاطع اصلی مانند لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه های بین المللی به مبلغ حدودی 18,000 الی 25,000 یورو اشاره کنیم. البته این مبلغ برای دانشگاه های دولتی که تدریس در آن به زبان ایتالیایی انجام می شود بسیار کمتر و در حدود 5,000 الی 10,000 یورو است. دوره هایی مانند فاندیشن نیز هزینه های به مراتب پایین تری برای دانشجو به همراه دارد و ممکن است در حدود 10,000 تا 15,000 یورو در سال برای دانشجو هزینه داشته باشد.

بورسیه طراحی لباس ایتالیا

رشته طراحی لباس در ایتالیا طرفداران خاص خودش را داشته و عموما هزینه های کشور ایتالیا برای تحصیل در این رشته برای داوطلب خارج اتحادیه اروپا به نسبت کشور کمی گران است. بورسیه طراحی لباس ایتالیا راهکاری برای رفع این مورد است. عموم موارد بورسیه طراحی لباس ایتالیا شامل تخفیف در شهریه هستند و با توجه به مبلغ شهریه می توان انتظار داشت که حدود 20 تا 75 درصد شهریه کاهش یابد. در ادامه چند بورسیه طراحی لباس ایتالیا را در جدول ذیل جمع آوری کرده ایم.

بورسیه آکادمی مد Haute Future

5 کمک هزینه 100٪ از هزینه دوره

10 کمک هزینه 75٪ از هزینه دوره

15 کمک 50٪ از هزینه دوره

20 کمک هزینه 25٪ از هزینه دوره

کارشناسی ارشد طراحی مد و مد لباس بالا

بورسیه IED

17 کمک هزینه 50% از شهریه

کارشناسی ارشد در زمینه هنر، طراحی مد

بورسیه آکادمی Domus

حذف 000 یورو از هزینه تحصیل

50% کسر شهریه و هزینه ثبت نام

کسر 100% از شهریه

کارشناسی ارشد در زمینه طراحی مد در Istituto Marangoni

 

بورسیه فول فاند طراحی لباس در ایتالیا

برخی از بورسیه های ایتالیا ارائه شده در دانشگاه های مد و فشن ایتالیا شامل پشتیبانی 100% شهریه هستند که شاید بتوان آنها را بورسیه فول فاند طراحی لباس در ایتالیا نامید. سطح زبان B2 ، معدل بالا، توصیه نامه، انگیزه نامه قوی و نمونه کار عملی از جمله شرایط دریافت این بورس هستند. دانشگاه های ارائه دهنده این نوع کمک هزینه را در ادامه لیست کرده ایم.

  • آکادمی Domus
  • آکادمی مد Haute Future
  • Bologna Business School

بهترین دانشگاه های مد و فشن ایتالیا

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به تحصیل در رشته های مد و فشن ایتالیا دارید، پیشنهاد می دهیم که دانشگاه‌های معتبر و صاحب نام در این زمینه را انتخاب نمایید تا بدین وسیله بهترین فرصت برای رشد و شکوفایی را در کشور ایتالیا به دست آورید. نام بهترین دانشگاه های مد و فشن ایتالیا را برای راحتی بیشتر علاقه مندان به این حوزه را در ادامه آورده ایم:

  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه رم ساپینزا
  • Accademia Costume & Moda
  • دانشگاه Guglielmo Marconi
  • BAU - آکادمی بین المللی رم
  • آکادمی Domus
  • آکادمی هنرهای زیبای NABA
  • انیستیتو اروپایی میلان
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه پادوا
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه ترنتو
  • دانشگاه پلی تکنیک تورین
  • دانشگاه ناپل فدریکو
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه فلورانس

دانشگاه پلی تکنیک میلان

افراد می توانند برای کارشناسی ارشد در طراحی سیستم مد Politecnico di Milano اقدام نمایند. مدت زمان تحصیلات برای تخصص در این رشته دو سال می باشد و در پایان اگر افراد موفق به گذراندن همه دروس شوند، مدرک کارشناسی ارشد به آنان تعلق می گیرد. فرصتی که در این زمینه برای آنها وجود دارد، بهره مندی از مزایای بورسیه تحصیلی و تدریس به زبان انگلیسی می باشد. کارشناسی ارشد در طراحی برای سیستم مد به افراد این آموزش را می دهد تا بر اساس استعداد و توانایی خود تبدیل به طراحان بزرگ در پروژه های حرفه ای در جهان شوند. هزینه های تحصیل در این دانشگاه با توجه به نوع اقامت ایتالیا به میزان 895,20 تا 3898,20 یورو در سال می باشد.

دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه در شهر رم قرار گرفته و به زبان انگلیسی دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا در مطالعات مد را با شهریه 1000 یورو سالانه ارائه می دهد. این دوره دو ساله به آموزش ها در رابطه با مد و روابط آن با هنرهای تجسمی، ارتباطات در صنعت مد و طیف گسترده ای از این قبیل موضوعات می پردازد. برای ورود به این رشته باید افراد دارای لیسانس در رشته مد، هنر، هنرهای نمایشی، معماری، نمایش، موسیقی، تاریخ، رسانه، ارتباطات، جامعه شناسی، اقتصاد ویا بازاریابی باشند. دارا بودن مهارت زبان انگلیسی در سطح b2 و فعالیت در زمینه مطالعات مد، رزومه و نمونه کار از شرایط پذیرش این رشته می باشد.

دانشگاه  IED Milan

در ادامه به بررسی گرایش های رشته مد و فشن در ایتالیا در Istituto Europeo Di Design (IED) می پردازیم. داوطلبان توجه داشته باشند که اغلب رشته ها نیاز به تافل 68 یا آیلتس 5.5 دارند.

رشته مد و لباس در دانشگاه  IED Milan

در ابتدا باید به مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس مد و لباس دانشگاه میلان اشاره کرد. افراد باید در این دوره آموزشی به 3 سال به تحصیل پرداخته و مبلغ ۱۸ ۲۰۰ یورو در سال را به عنوان شهریه پرداخت نمایند. تاریخ شروع دوره نیز از ماه اکتبر می باشد. افرادی که وارد این رشته آموزشی می شوند، تخصص مورد نیاز برای ورود به صنعت مد را به دست آورده تا در نهایت بتوانند برند خود را راه اندازی کرده و محصولاتشان را در زمینه مد، به صورت خلاقانه تولید نمایند.

رشته بازاریابی مد در دانشگاه  IED Milan

یکی دیگر از رشته های بسیار پرطرفدار در دانشگاه میلان بازاریابی مد نام دارد. کشور و تحصیل در آن به مدت سه سال می باشد. افراد برای ورود به این رشته و دانشگاه باید به صورت سالانه ۱۸۲۰۰ یورو به عنوان شهریه پرداخت نمایند. تاریخ اپلای برای دانشگاه ژوئیه بوده و شروع کلاسها از ماه اکتبر می باشد. افرادی که علاقمند به مباحث بازاریابی در صنعت مد می باشند می توانند به این رشته ورود کنند، چرا که آنها یاد می‌گیرند که چگونه صنعت و بازار موجود را به دیگران معرفی کرده و فرصت‌های مناسبی را به وجود بیاورند.

رشته طراحی جواهرات دانشگاه IED Milan

آغاز تحصیل در رشته طراحی جواهرات مدرسه میلان، 3 سال به طول می‌انجامد تا مدرک کارشناسی به افراد اعطا شود. مبلغ شهریه این دانشگاه ۱۸۲۰۰ یورو در سال بوده و افراد باید در ماه ژوئیه اقدام به اپلای این دانشگاه برای تحصیل در رشته طراحی جواهرات کنند. رشته طراحی جواهرات یک برنامه تحصیلی بوده که متخصصان را برای رسیدن به مهارت های فنی طلاسازی روش شناسی، طراحی و تحقیقات تجربی در ایجاد زیورآلاتی که سازگار با بدن هستند را همراهی کرده و آن ها را آماده ورود به بازار کار می کند.

رشته استایلیست مد در دانشگاه IED Milan

علاقمندان به رشته بسیار پرکاربرد استایلیست مد می توانند وارد مدرسه میلان برای تحصیل شوند و برای اخذ مدرک کارشناسی، میبایست سه سال به تحصیل پرداخته و مبلغ 18200 یورو در سال را به عنوان شهریه بپردازند. این دسته از افراد باید در ماه ژوئیه اقدام به درخواست برای اپلای دانشگاه کرده و در ماه اکتبر در کلاسهای آموزشی این دانشگاه در صورت پذیرش شرکت نمایند. دانشجوی دوره استایلیست از طریق آزمایش عملی روش ها، ابزارهای مورد مطالعه و جنبه های فرهنگی شامل پروژه های عکسبرداری از زنان، مردان و طبیعت بی جان در غالبت تحقیق و توسعه آموزش میبیند. هر موضوعی همانطور که به پروژه مربوط می شود شامل استفاده از ابزار فنی و خلاقانه نرم افزار، تصحیح دیجیتالی تصاویر، ایجاد ویدئو می باشد. سیگنال های فرهنگی مد معاصر، عکاسی، نشانه شناسی و به طور کلی توانایی در تفسیر تصاویر نیز دانشی است که فارغ التحصیلان این دوره خواهند داشت.

رشته طراحی جهانی در دانشگاه IED Madrid

طول مدت تحصیل برای یادگیری این رشته در مدرک پیش - کارشناسی یک سال می باشد که افراد باید مبلغ ۱۴۶۰۰ یورو در سال را به عنوان شهریه بپردازند. این دوره آموزشی پایه در طراحی جهانی در Istituto Europeo Di Design (IED) که دارای ساختار تئوری/ عملی ترکیبی است، برای افرادی است که می خواهند تحصیلات خود را در زمینه های طراحی محصول، طراحی داخلی، طراحی گرافیک یا طراحی مد آغاز کنند، اما هنوز اولویت خود را برای یک طراحی مشخص نکرده اند. تاریخ دقیق در رابطه با اپلای این دانشگاه وجود ندارد و شروع کلاسهای آموزشی نیز از سپتامبر می باشد.

Accademia del Lusso

آکادمیا دل لسو را باید یک مدرسه تخصصی مد و طراحی در ایتالیا دانست که در قلب میلان واقع شده است. از مزایای قابل توجه این دوره میبایست به این موضوع اشاره کرد که دوره های آموزشی به زبان انگلیسی به افراد ارائه می شود. مقطع کارشناسی ۳ سال و به صورت دوره های فشرده، توسط بهترین متخصصان و فعالان در زمینه مد تدریس می شود. این موسسه آموزشی در لیست موسسه های خصوصی قرار دارد که آموزش هایی را در صنعت مد را ارائه می دهد. در ادامه به بررسی گرایش های رشته مد و فشن در ایتالیا در آکادمیا دل لسو می پردازیم.

رشته طراحی مد در آکادمیا دل لسو

تحصیل کارشناسی رشته طراحی مد آکادمی دل لوسو، در مدت ۳ سال برای مقطع کارشناسی به طول می‌انجامد. شهریه ورود به این رشته، 18950 یورو در سال می باشد. زمان مشخصی برای اپلای رشته طراحی مد آکادمیا دل لوسو وجود ندارد اما کلاس های آموزشی از ماه اکتبر آغاز می گردد. لیسانس در رشته طراحی مد دانشگاه ذکر شده تمام مهارتهای تئوری و فنی را برای موفقیت افراد در صنعت مد به آنها آموزش می دهد تا متخصصان زبده را وارد بازار رقابتی و بسیار پر طرفدار صنعت مد در جهان کند. دروس رشته طراحی مد و لباس شامل تاریخ هنر، تاریخچه مد و طراحی، گرافیک کامپیوتری برای مد، مد اکو و فناوری جدید، ارتباطات محصولات مد، مجوز، حق چاپ و حقوق خصوصی، زبان انگلیسی، الگوسازی و نمونه سازی، طراحی پارچه، طراح مد می باشد.

کارشناسی ارشد رشته طراحی مد پایدار آکادمیا دل لسو

طول تحصیل در این مدت یک سال به صورت تمام وقت و فشرده می باشد و در پایان به افراد، مدرک کارشناسی ارشد از موسسه مد و طراحی اکادمیا دل لسو، اعطا می شود. متقاضیان می‌توانند از بورسیه های موجود در این مقطع نیز استفاده نمایند و محل تحصیل آنها میلان ایتالیا می باشد. تاریخ شروع آموزش را باید به ماه هایی همچون فوریه و اکتبر اختصاص داد. طراحی مد پایدار یک دوره فشرده به صورت تمام وقت می باشد که دانشجویان را به طراحان مد متخصص تبدیل می کند تا بر اساس استانداردهای مد و خلاقیت خود دست به شاهکارهای منحصربه‌فرد بزنند. شهریه این دوره 20950 یورو است.

دوره تابستانی طراحی مد در آکادمی دل لوسو

طول تحصیل ۴ هفته فشرده و به صورت تمام وقت بوده که دوره کوتاه مدت موسسه مد و طراحی دل لسو نام دارد که از مزایایی همچون بورسیه تحصیلی نیز افراد می توانند برخوردار شوند. زبان تدریس این دوره، انگلیسی و در شهر میلان می باشد. دوره تابستانی طراحی مد به افراد می گویند آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه لباس های خود را طراحی کنید؟ اگر جوابتان مثبت است، می توانید در این دوره تابستانی طراحی مد شرکت کرده و دانش و مهارت های مورد نیاز در این زمینه را به مدت چهار هفته که توسط کارشناسان حرفه ای تدریس می نمایند را کسب نمایید تا در پایان قادر به عملی کردن ایده و خلاقیت های خود بدون نیاز به کمک گرفتن از کسی باشید. هزینه یک هفته 1,200، هزینه دو هفته 2,000، سه هفته 2,900 و چهار هفته 3,800 یورو می باشد.

دوره فشرده یک ساله طراحی محصولات مد

 مدت زمان این دوره یک سال به صورت تمام وقت می باشد و در پایان مدرک گواهی دیپلم به افراد اعطا می شود. افراد می توانند از بورسیه تحصیلی استفاده نمایند و تاریخ شروع دوره، از اکتبر در شهر میلان خواهد بود.  این دوره آموزشی، دانشجویان را برای تبدیل شدن به یک فرد حرفه ای در زمینه مد آماده می کند تا قادر به مدیریت کل زنجیره تولید یک محصول و مد باشند. از طراحی طرح اولیه گرفته تا نتیجه نهایی یک لباس بر اساس آموزش تکنیک های عملی و خلاقانه در رابطه با طراحی پارچه فناوری براساس تکنیک های رنگ آمیزی و توسعه گرافیکی طرح ها، الگوسازی و غیره می باشد.  لازم به ذکر است که زبان تدریس، انگلیسی و ایتالیایی می باشد. دارا بودن مدرک تحصیلی متوسطه دوم و مهارت مناسب در زمینه زبان انگلیسی و ایتالیایی، شرایط پذیرش ورود به این دوره آموزشی می باشد. شهریه دوره 18950 یورو است.

دوره 10 هفته ای ساخت ایتالیا و صنعت کالاهای لوکس

همانطور که از اسم دور پیداست به مدت ۱۰ هفته آموزش آن به صورت پاره وقت بطول می انجامد. این دوره در ماه تابستان در شهر میلان و به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. دوره 10 هفته ساخت ایتالیا و صنعت کالاهای لوکس اطلاعات و دانش گسترده در رابطه با ساخت ایتالیا و مهم ترین برند های مد سراسر دنیا به صورت عمیق آموزش داده میشود. این دوره از نزدیک به بررسی استراتژی های مورد استفاده توسط مشاغل لوکس مشهور ایتالیایی می پردازد. این دوره توسط متخصصان حرفه ای که در این زمینه بسیار مشهور و صاحب نام می‌باشند آموزش داده خواهد شد از شرایط پذیرش برای ورود به دوره ده هفته‌ای ساخت ایتالیا باید به تسلط به زبان انگلیسی و با دارا بودن دانش زبان انگلیسی با مدارک رسمی یا مصاحبه تصویری اشاره نمود.

کارشناسی ارشد مدیریت مجموعه مد

 در رابطه با نمای کلی این برنامه تحصیلی باید گفت که مدت زمان آن یک سال و به صورت تمام وقت با اخذ مدرک کارشناسی ارشد می باشد. حوزه متعددی در این رشته تحصیل وجود دارد و تاریخ آغاز تحصیل، ماه اکتبر و در شهر میلان می باشد. کارشناسی ارشد مدیریت مجموعه مد، دوره ابتکاری و منحصر به فرد است که زمینه های مختلف کلیدی مانند بازاریابی، ارتباطات، جنبه های قانونی، پیش بینی روند مارکت را به دانشجویان می اموزد. دانشجویان یاد میگیرند چگونه کل فرآیند تولید محصولات و مجموعه ها را با در نظر گرفتن مفاهیم اکو و مد پایدار مدیریت کنند. مهمترین شرایط پذیرش برای ورود به این رشته، دارا بودن مدرک لیسانس و تسلط به زبان انگلیسی با مدرک تافل و شهریه سالانه 25,950 یورو می باشد.

رشته استایلیست مد و ارتباطات در آکادمی دل لوسو

برای اخذ مدرک لیسانس سبک مد و ارتباطات باید 3سال به تحصیل مشغول شوید. تحصیل به صورت تمام وقت بوده و شهریه 18950 یورو سالانه دارد. زمان آغاز فعالیت و تحصیل در این رشته، ماه اکتبر است که در شهر میلان انجام خواهد پذیرفت. مدرک لیسانس در سبک مد و ارتباطات، طیف کاملی از استایل ها و مهارت های ارتباطی را در این دوره آموزشی با تلفیقی از نوآوری صنعت و خلاقیتف به افراد آموزش داده می شود. این دوره چند رشته ای بوده و دو مورد از پویا ترین و سریع ترین زیرشاخه های مد را ترکیب خواهد کرد که این دو مورد استایل و ارتباطات می باشد. مهمترین شرایط پذیرش برای ورود به رشته مورد نظر، دارا بودن مدرک تحصیلی متوسطه دوم می باشد.

آکادمی جدید هنرهای زیبای NABA

علاقمندان به تحصیل رشته طراحی مد و فشن برای مقطع لیسانس و فوق لیسانس در رشته های طراحی مد، فناوری های خلاق، طراحی مد و پارچه، هنرهای تجسمی و مطالعات کیوریتوریال ، عکاسی و طراحی بصری در NABA اقدام نمایند. متقاضی رشته طراحی مد در دوره کارشناسی باید سه سال را صرف آموزش کنند. شهریه یادگیری رشته طراحی مد، 18600 یورو در سال می باشد. مدت زمان مشخصی برای اپلای این دانشگاه در نظر گرفته نشده و تاریخ شروع کلاس ها از اکتبر می باشد. افراد در رشته طراحی مد قادرند تمام ایده ها و خلاقیت خود را به بالاترین درجه شکوفایی برسانند. این برنامه تحصیلی تمام آموزش های مورد نیاز در عرصه مد را به افراد ارائه خواهد داد. مدرک زبان آیلتس 5، تافل 59 لازم است.

انیستیتو Raffles Milan

رشته طراحی مد در مدرسه رافلز میلان تدریس می شود. زبان آموزش این رشته به انگلیسی بوده و تاریخ کلاس ها از اکتبر آغاز می شود. این مدرسه تخصصی در زمینه مد در میلان واقع شده است و مدت تحصیل در آن سه سال می باشد که افراد به صورت تمام وقت باید به تحصیل بپردازند. موسسه رافلز میلان دارای بورسیه های متعددی نیز در این زمینه می باشد و همین باعث می شود تا افراد با نداشتن موانع بر سر راه شان اقدام به آموزش تخصصی در زمینه طراحی مد داشته باشند.

Bologna Business School

دوره ‏mba جهانی در طراحی مد و کالاهای لوکس در مدرسه بازرگانی بولونیا با مدت زمان تحصیل، یک ساله و به صورت تمام وقت ارائه می شود. محل دوره در محوطه دانشگاه بولونیا و به زبان انگلیسی در سپتامبر آغاز خواهد شد. هدف از ارائه این دوره، ایجاد تعادل بین خلاقیت و تجارت در مدیریت شرکت های لوکس از طریق آموزش های کارآفرینان موفق در کشور ایتالیا می باشد. از شرایط پذیرش برای ورود به این رشته، دارا بودن مدرک لیسانس، دو سال سابقه کار و تسلط به زبان انگلیسی می باشد. شهریه دوره 35,000 یورو می باشد. یکی از دانشگاه های طراحی مد و فشن در ایتالیا که دارای بورسیه بورسیه فول فاند طراحی لباس است این دانشگاه می باشد که البته برای دوره mba است. علاوه بر فاند کامل بورسیه های دیگری شامل تخفیف در هزینه دوره را در اختیار افراد شایسته قرار می دهد.

گواهی طراحی موسسه بین المللی ایتالیا Lorenzo

طول تحصیل دوره گواهی طراحی یک تا دو سال و به صورت تمام وقت می باشد. فلورانس محل قرارگیری دانشگاه و تدریس به زبان انگلیسی برای رشته طراحی است. تاریخ شروع دانشگاه سپتامبر بوده و ددلاین دانشگاه های ایتالیا برای درخواست تا ۱۵ ژوئن می باشد. دانشجویانی که از این دوره و رشته تحصیلی فارغ التحصیل می شوند، می توانند در زمینه های مختلف طراحی مدل، توسعه محصول، ساختن الگو، طراحی ظاهر، طراحی پارچه، طراحی تکنیکی و پیش بینی روند کار، به فعالیت بپردازند.

دانشگاه IULM

مقطع کارشناسی رشته فشن و صنایع خلاق به مدت سه سال در دانشگاه IULM زمان خواهد برد و بورسیه های تحصیلی قابل استفاده دارد. تحصیل در دانشگاه شهر میلان برگزار شده و به زبان ایتالیایی خواهد بود. در رابطه با مد و صنایع باید گفت که این رشته به افراد یاد می دهد تا چگونه به صورت حرفه‌ای با بهره مندی از هنرهای مختلف تجسمی و درک مد، به خلاقیت های منحصر به فرد در این زمینه برسند.

هزینه های زندگی در ایتالیا

پس از بررسی هزینه های تحصیل، یکی دیگر از هزینه هایی که دانشجو با آن مواجه است را مورد بررسی قرار می دهیم. هزینه های زندگی در ایتالیا بخش مهمی است که دانشجویان باید آن را نیز در بودجه بندی خود مد نظر قرار دهند تا با مشکلات مادی مواجه نشوند. اگرچه مبحث هزینه های زندگی بسیار گسترده و وسیع است اما به طور حدودی می توانیم بگوییم که هزینه های زندگی برای یک نفر در ایتالیا در اکثر شهرهای آن در حدود 1,000 یورو در ماه هزینه خواهد داشت. البته زندگی در شهرهایی مانند ونیز هزینه هایی به مراتب بیشتر خواهد داشت. ضمن اینکه دانشجویان تا قبل از کسب درآمد یورویی باید هزینه های خود را با دقت بالایی مدیریت کنند و سبک زندگی آنها نقش به سزایی در افزایش یا کاهش هزینه های زندگی آنها خواهد داشت. با توجه به موارد ذکر شده و اینکه نمی توان عدد دقیقی برای هزینه های زندگی بیان کرد، قیمت برخی از هزینه های روزمره زندگی در ایتالیا را برای علاقمندان به تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا را به صورت میانگین تهیه نمودیم که در قالب جدول زیر قابل مشاهده می باشد.

 

میانگین هزینه های زندگی در ایتالیا

شرح

هزینه (یورو)

 

شرح

هزینه (یورو)

غذا در رستوران معمولی

15

بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی)

1.50

آب معدنی (0.33 لیتر)

1.04

تاکسی (1 کیلومتر)

1.40

شیر (1 لیتری)

1.15

گازوئیل (1 لیتر)

1.55

برنج (1 کیلو)

1.94

هزینه باشگاه (ماهیانه)

47.91

نان سفید (500 گرم)

1.59

هزینه انرژی (آب، برق و...)

155.11

تخم مرغ (12 عدد)

2.77

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

603

سیب (1 کیلو)

1.80

اجاره آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر

1102

سیب زمینی (1 کیلو)

1.22

اینترنت

28.89

مک دونالد

8

سینما

8.50

کاپوچینو

1.37

شهریه مهدکودک خصوصی

445.46

 

شرایط اسکان دانشجویان طراحی لباس در ایتالیا

یکی از دغدغه های دانشجویان بین الملل که تاکنون به ایتالیا سفر نداشته اند شرایط اسکانشان در زمان تحصیل است. برای بسیاری از دانشجویان دانستن اینکه آیا دانشگاه ها خوابگاهی را در اختیار آنها قرار می دهند یا خیر نکته مهمی است. البته ذکر این موضوع نیز ضروری است که وضعیت بهداشت، امکانات، امنیت، دسترسی ها و... از نکات مهمی است که دانشجویان برای پذیرش خوابگاه باید به آن دقت نمایند. با توجه به اینکه موسسه ملک پور این مقاله را تهیه و تنظیم نموده است، هر گونه کپی برداری از این مقاله بدون ذکر منبع مصداق عمل مجرمانه بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت. بسیاری از دانشگاه ها برای سهولت سکونت دانشجویان خوابگاهی در نزدیکی محل دانشگاه دارند اما برخی دیگر فاقد خوابگاه می باشند. این دانشگاه ها نیز برای اسکان دانشجویان حامی آنها هستند و در یافتن محل اسکان به دانشجو کمک می کنند. هرچند برخی دانشجویان دوست ندارند از خوابگاه استفاده کنند و داشتن استقلال بیشتر را بیشتر ترجیح می دهند و می توانند در نزدیکی دانشگاه منزلی اجاره نمایند که قاعدتاً هزینه بیشتری نسبت به خوابگاه خواهد داشت. به دلیل اینکه هزینه های خوابگاه بسیار متغیر و متفاوت است نمی توانیم مبلغی را ذکر نماییم اما دانشجویان می توانند با هزینه زندگی خود هزینه اسکان را نیز پوشش دهند.

شرایط کار ضمن تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا

کار ضمن تحصیل برای دانشجویانی که قصد دارند تا پس از تحصیلشان وارد بازار کار شوند و یا حتی هزینه های تحصیل خود را تا حد زیادی کاهش دهند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مطابق قوانین ویزای دانشجویی ایتالیا دانشجویان بین المللی در داخل اتحادیه اروپا این اجازه را دارند تا 20 ساعت در هفته کار دانشجویی در ایتالیا داشته باشند اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا از بدو ورود اجازه کار نخواهند داشت. از این رو دانشجویان غیر اروپایی ابتدا باید بتوانند کارفرمایی برای خود پیدا کنند تا آنها را برای کار بپذیرد و پس از آن دانشجو پس از اخذ تاییدیه های لازم از اداره کار می تواند به صورت پاره وقت مشغول به کار شود و بخشی از هزینه های خود را جبران کند. البته همانطور که می دانید با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در ایتالیا، یافتن شغل حتی برای دانشجویان شاید کار راحتی نباشد و برای پیدا کردن شغل مناسب زمان زیادی را سپری کنند.

اما دانشجویانی که قصد تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا را دارند نگران کار مرتبط برای بالا بردن سابقه کاری خود و همین طور کسب تجربه نباشند زیرا برخی دانشگاه های معتبر در این کشور دوره های کار تحصیل را ارائه می دهند. دوره های کار تحصیل در واقع دوره ای است که دانشجو پس از گذراندن بخشی از تحصیل خود می تواند در رشته مرتبط خود و در شرکت های معتبر دنیا مشغول به کار شود و حتی حقوق دریافت کند. به عنوان مثال برخی بهترین دانشگاه های ایتالیا در زمینه طراحی مد این دوره ها را ارائه می دهند و دانشجویان در مقطع لیسانس پس از 2 سال تحصیل می تواند 1 سال در کمپانی های فشن و مد در دنیا مشغول به کار شود. دانشجو برای این دوره عمدتاً هزینه ای در حدود 11,000 یورو پرداخت می کند اما با دریافت حقوقی بالاتر از این مبلغ می تواند سود نیز ببرد. ضمن اینکه این دوره ها برای رزومه دانشجویان بسیار موثر است و این کمپانی ها نامه گذراندن دوره برای شخص صادر می کنند و یا حتی او را پس از فارغ التحصیلی جذب می کنند.

 

اقامت ایتالیا از طری

شرایط کار پس از تحصیل فارغ التحصیلان رشته طراحی مد در ایتالیا

اگرچه در بسیاری از صنایع، ایتالیا با بحران کار مواجه است اما صنعت مد و فشن در این کشور از رونق بسیار بالایی برخوردار بوده و شرکت های معتبر بسیار زیادی در این کشور مشغول به فعالیت هستند. از جمله برندهای معروف ایتالیایی می توانیم به ورساچه، دولچه اند گابانا، آرمانی، گوچی، پرادا، جیووا، دیادورا، دیزل، لوتو، آتیکو، موسکینو و... اشاره کنیم که هر کدام سبک های خاص خود را ارائه داده و طرفداران خود را دارند. پس می توان گفت افرادی که به تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا مشغول هستند بستر کار در این کشور را دارند. اما برای اینکه بتوانند شانس خود را برای کار بالا ببرند باید بتوانند سوابق شغلی و نمونه کارهای خوبی ارائه دهند تا کارفرما را راغب کنند تا آنها را جذب کند.

کار در جمهوری چک

در نمودار زیر، تغییرات نرخ بیکاری در کشور ایتالیا در سال های اخیر برای شما عزیزان نمایش داده شده است.

نمودار نرخ بیکاری در ایتالیا

همانطور که در تیتر قبل عنوان شد دانشجویان با شرکت در دوره های کار تحصیل در رشته طراحی مد می توانند سوابق کاری خوبی برای خود ایجاد نمایند و شانس کاریابی خود را بسیار بالا ببرند. این دانشجویان حتی با مدرک خود می توانند برای استخدام طراح لباس در خارج از ایتالیا اقدام نمایند و مدرکشان معتبر است.

درآمد طراحی لباس در ایتالیا

 با توجه به سمت و سویی که کشورهای اروپایی به خصوص ایتالیا به رشته مد و فشن دارند، باید بازار کار مناسب و درآمد ایده آلی را برای افرادی که در زمینه طراحی لباس به تخصص رسیده اند، در نظر گرفت. طبیعی است که هر چه میزان هنر، خلاقیت ،توانایی و تخصص طراحان لباس بالاتر باشد، به همان میزان بازار کار مناسب و درآمد ایده آلی به آنها تعلق می گیرد. اما به طور معمول حقوق اولیه ای که برای طراحان لباس در کشور ایتالیا در نظر گرفته شده است، چیزی حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار یورو می باشد. البته این مبلغ برای طراحانی است که تازه شروع به کار کرده اند و درآمد طراحی لباس در ایتالیا برای افراد حرفه ای و صاحب سبک در این زمینه، به سالانه ۸۵ هزار دلار نیز می رسد. پس آنگونه که در ابتدا بیان شد، این تخصص و حرفه طراحان است که تعیین می کند به چه میزان حقوق در کشور ایتالیا برای طراحی لباس دست یابند.

 


سوالات متداول راجع به تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا

✅ شرایط پذیرش دانشجویان برای تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا به چه صورت است؟

دانشجویان بسته به دانشگاه محل تحصیل الزامات خاصی دارند و به طور کلی مدرک زبان متناسب با مقطع تحصیلی، مدرک تحصیلی با نمرات خوب و در برخی مقاطع توصیه نامه از اساتید و نمونه کار در زمینه رشته تحصیلی می خواهند.

✅ هزینه های تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا رایگان است؟

خیر، تحصیل در ایتالیا رایگان نیست اما دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی متعددی که برای جبران هزینه های تحصیل برای آنها در نظر گرفته شده است استفاده نمایند.

✅ آیا دانشجویان ایرانی اجازه کار دانشجویی در ایتالیا را دارند؟

دانشجویان خارجی از اتحادیه اروپا از ابتدای ورودشان اجازه کار ندارند و تنها با یافتن کارفرما و دریافت اجازه کار از اداره کار ایتالیا می توانند به کار دانشجویی به صورت نیمه وقت شوند.

✅ آیا رشته طراحی مد بازار کار خوبی در ایتالیا دارد؟

بله، یکی از صنایع پر رونق ایتالیا صنعت مد و فشن است که وجود برندهای معروفی همچون گوچی، دولچه اند گابانا، آرمانی، ورساچه و... گواهی بر این ادعاست اما دانشجو باید بتواند رزومه خوبی برای خود در ایام تحصیل فراهم کند که شانس کار خود را بالا ببرد.

✅ دوره های کار تحصیل برای رشته طراحی مد در ایتالیا به چه صورت است؟

برخی دانشگاه ها دوره هایی را دارند که دانشجو پس از 2 سال تحصیل، 1 سال را در شرکت های معتبر مد، فشن، کمپانی های بزرگ تولید البسه در زمینه های مختلف کار می کند و پس از آن تحصیل خود را به پایان می رساند.


_____________سخن پایانی در باب تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا_____________

مباحث مختلفی از جمله شرایط پذیرش و ویزای متقاضیان تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا، هزینه های تحصیل در این دوره ها، شرایط کار، دوره های کار تحصیل، بورسیه رشته طراحی لباس در ایتالیا و موارد متعدد دیگری پیرامون طراحی لباس در ایتالیا را در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق و علمی قرار دادیم. با توجه به موضوعات مطرح شده می توان گفت که ایتالیا می تواند مقصد جذابی برای دوست داران این رشته باشد و متقاضیان با ارائه مدارک و داشتن شرایط مورد نیاز می توانند برای تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا اقدام نمایند. اگرچه دانشجو برای تحصیل باید هزینه پرداخت کند اما با توجه به وجود بورسیه های متنوع می توان گفت این هزینه های بسیار کم شده و یا حتی به صفر می رسد. همین طور دانشجو با گذراندن دوره های کار تحصیل می تواند شانس خود برای کار در این کشور یا سایر کشورهای دنیا را افزایش دهد. موسسه ملک پور این مقاله را با هدف آشنایی شما با تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا تهیه نموده است. در صورتی که پس از مطالعه آن سوالی در این زمینه داشتید یا تمایل دارید شرایطتان برای مهاجرت بررسی شود می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل نمایید و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید. البته شما می توانید سوالات خود در زمینه رشته طراحی مد را در ذیل همین مقاله یادداشت نموده و پاسخ آن را در زمانی کوتاه بدست آورید.

امتیاز 4.48 از 5 ( 35 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مائده يحيوي
سلام خسته نباشيد ببخشيدمن ٢٦سالمه يه مدرك ليسانس مهندسي دارم اما ميخوام در رشته طراحي لباس براي مقطع كارشناسي اقدام كنم مدرك فني حرفه اي طراحي لباسم دارم به نظرتون شانسي دارم براي بورسيه گرفتن؟ و اينك حتما بايد آيلتس داشته باشم يا زبان ايتالياييمو قوي كنم نمره خوبي كسب كنم كافيه؟ با تشكر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله شانس دارید هم به زبان انگلیسی هم به زبان ایتالیایی با مشاوران تماس بگیرید بطور کامل راهنماییتون میکنن
فاطمه جوزی
سلام. وقتتون بخیر. من لیسانس رشته مترجمی زبان انگلیسی دارم. برای این رشته چجوری میتونم بورس بگیرم؟ برای لیسانس میتونم اقدام کنم یا فوق؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ارادت عموما دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری با داشتن مجموع شرایط من جمله؛ داشتن رزومه کاری و تحصیلی مرتبط و قوی،معدل بالا، نمره زبان بسیار بالا،داشتن مقالات آی اس آی، ثبت اختراع و ...امکان پذیر می باشد. دریافت بورسیه در مقاطع پایین تر نظیر لیسانس و فوق لیسانس به ندرت اتفاق می افتد.شما میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان تلفنی روی خطوط موسسه ارتباط برقرار نمایید.موفق باشید.
anahita31
سلام و عرض ادب وقت بخیر من 20 سالمه و میخوام در رشته طراحی مد درس بخونم و بورس بگیرم؟ ایلتس چند نیاز دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و ارادت دوست عزیز شما برای تحصیل در این رشته باید مدرک زبان در حد B1 ارائه نمایید و زمینه دریافت بورسیه در کشور ایتالیا فراهم است و شانس بالایی برای دریافت بورسیه دارید.
زهراآسترکی
سلام20 سالمه من دانشجوی رشته روانشناسی هستم ولی دوره ی طراحی لباس رو در یک موسسه معتبر اموزش دیدم ک مدرکش قابل ترجمه هست علاوه بر این مدرک فنی حرفه ای خیاطی هم دارم بخاطر علاقه ی زیادم ب طراحی لباس میخوام برای لیسانس در ایتالیا تحصیل کنم ایا شانسی دارم ؟؟با توجه اینک رشته ی تحصیلی مرتبط با طراحی و هنر ندارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت بله دوست عزیز، شما با توجه به داشتن پرتفولیو در زمینه طراحی لباس، شانس بالایی برای پذیرش در این رشته خواهید داشت و دانشگاه های خوبی در زمینه مد و فشن در کشور ایتالیا می توانند پذیرای شما باشند. البته برای تحصیل در این دانشگاه ها باید شرایط سطح زبان و تمکن مالی شما نیز سنجیده شود. برای این امر توصیه میکنیم که از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین مجموعه استفاده نمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.
نرگس
سلام ممنون از مقاله خوبتون من علاقه زیادی به تحصیل در رشته مد و کار در این رشته حالا چه در ایران یا در ایتالیا دارم اما خوب برای تحصیل میخوام که توی ایتالیا تحصیل کنم و میخوام از همین الان براش برنامه ریزی کنم میتونید یکم بیشتر در این باره بگید چه نکته هایی و باید در اولویت قرار داد و بیشتر به فکرشون بود؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز، شما برای تحصیل در رشته مد در کشور ایتالیا باید مدرک زبان حداقل آیلتس 6، شرایط سنی مناسب، شرایط تحصیلی خوب و البته سرمایه لازم برای هزینه های تحصیل و زندگی خود را داشته باشید. در صورت فراهم بودن این شرایط شانس شما برای تحصیل دوره مد در ایتالیا بسیار بالاست.
ریحانه
سلام من ۲۰ سالمه و تو ایران دانشگاه نرفتم میخام برای رشته طراحی لباس ایتالیا در مقطع لیسانس اقدام کنم چه چیزایی لازم دارم؟؟و اینکه میتونم بورسیه تحصیلی برای این رشته دریافت کنم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز شما می توانید در ایتالیا برای دوره های مد و طراحی لباس اقدام داشته باشید. برای این کار شما باید مدرک زبان در حد آیلتس 6 داشته باشید و البته شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی را نیز تامین کنید. البته بورسیه های متعددی در این کشور وجود دارد که بخشی از هزینه های شما را پوشش خواهد داد.
نرگس
ممنونم به خاطر جواب سریعتون یک مورد دیگه من اطلاعات زیادی راجع به اقامت و تحصیل و کار در کشور های خارجی ندارم سایت یا منبعی رو میتونید معرفی کنید که درباره این مسائل راهنمایی کنند و یا از چه کسایی میتونم در این باره بپرسم ممنون میشم بگید 🙏
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز شما می توانید شرایط خود را با کارشناسان موسسه ما در میان بگذارید تا با توجه به سن، تحصیل، سابقه کار و ... تمام گزینه های مناسب را به شما پیشنهاد دهند. البته شما با تهیه محصول جامع راهنمای گام به گام تا اخذ اقامت نیز می توانید با تمام راه های مهاجرتی به صورت کامل آشنا شده و مسیر خود را پیدا کنید.
.......
سلام ببخشید من مدرک طراحی لباس دارم و رشته دانشگاهیم این نیست میخوام برای لیسانس دانشگاه ایتالیا بورسیه بگیرم. میشه شرایط اینکه چطور بورسیه بگیریم رو بگید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. برای تحصیل در این کشور شما باید سطح زبان خوب و شرایط سنی مناسبی داشته باشید و بورسیه های متنوعی وجود دارد که دولت و دانشگاه ها اعطا میکنند و شانس دریافت بورسیه شما در صورت داشتن شرایط اولیه بسیار بالا خواهد بود.
صبا
سلام روزتون بخیر من هجده سالمه و سال دیگه برای دانشگاه میخوام بورس بگیرم وضعیت کارنامه سال اول و دوم هنرستانم اصلا خوب نیست ولی مدرک بین المللی طراحی لباسمو از اکادمی های ازاد بیرون دارم میتونم رو این مدرک حساب کنم و اگر سال سوم تلاشمو بکنم شانسی برای بورس گرفتن دارم؟؟میتونم بدون مدرک ایتلس بورس بگیرم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دریافت بورسیه یک امر رقابتی است و شما هرچه شرایط تحصیلی و مدرک زبان بهتری داشته باشید شانس دریافت بورسیه بیشتری خواهید داشت. اما به طور کلی نمیتوان تضمینی برای آن ارائه نمود.
جواهر حکیم
سلام وقت بخیر من 22سالمه کارشناسی معماری دارم میتونم برای ارشد طراحی لباس اقدام کنم؟ مدرک طراحی لباس از یه موسسه معتبر دارم که مدرکش قابل ترجمه شدن هست و اینکه مدرک فنی و حرفه ای خیاطی ام. دارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز در صورتی که سطح زبان خوبی داشته باشید و سوابق کاری و تحصیلی خوبی داشته باشید امکان اقدام برای شما وجود خواهد داشت اما باید ارتباط بین رشته لیسانس و رشته فوق لیسانسشون نشون داده بشه.
فاطمه ج
سلام وقت بخیر خداقوت من خانم ۲۸ ساله مجردم دیپلم تجربی دارم. دارای ۲ مدرک معتبر و بین المللی طراحی و مد لباس (قابل ترجمه) همچنین دارای ۱ مدرک معتبر و بین المللی طراحی و دوخت لباس (قابل ترجمه من جمله ایتالیا) دارای ۲ سال سابقه کار در زمینه مد و طراحی لباس + دوخت دارای ایلتس ۶/۵ و در اخر دارای سرمایه ای حدود ۳۰۰ میلیون تومن هستم. میخواستم بپرسم ایا من میتونم در زمینه طراحی و مد لباس یا طراحی و دوخت لباس در کشور ایتالیا یا کشورهای دیگه کار کنم؟ اگه امکانش نیست میشه در مورد دوره ۱ ساله فاندیشن بیشتر توضیح بدین که ایا اگه من در این دوره ۱ ساله اگه ثبت نام کنم ایا نیازی به ادامه مجدد یعنی ثبت نام در مقاطعی همچون لیسانس و ... دارم؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنین. یه دنیا تشکر.🌷❤
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. در صورتی که بتوانید کارفرمایی در کشور مقصد پیدا کنید که برای شما جاب آفر ارسال نماید می توانید برای ویزای کاری اقدام داشته باشید اما توجه داشته باشید که برای تحصیل و زندگی، هزینه های شما بیشتر از میزان سرمایه شما خواهد بود و بهتر است قبل از اقدام سرمایه خود را افزایش دهید.
مانیا
سلام من 18 سالمه دیپلم تجربی هستم نمره هامم بالا هست اما علاقه به رشته طراحی مد دارم .برای اینکه اونجا تحصیل رایگان یا با بورس داشته باشم باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشم یا ایتالیایی؟ و اینکه من که رشتم هیچ ربطی نداره قبول میکنن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما برای تحصیل در این رشته می توانید اقدام داشته باشید اما ممکن است از ابتدای امر هزینه هایی برای شهریه پرداخت نمایید ولی با وجود بورسیه های متعدد در کشور ایتالیا هزینه های زیادی به شما بازگردانده شود. ضمن اینکه تحصیل شما به زبان انگلیسی خواهد بود و آشنایی به زبان ایتالیایی نیز به شما کمک بسیاری خواهد کرد. برای بررسی دقیق شرایط خود می توانید از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین موسسه استفاده نمایید.
...
سلام خسته نباشید من ۱۸سالمه ودانشگاه میخام برم رشته هنرستانم طراحی لباس بوده و معدل سه سالم و سال آخرمم بالا شدم مشکلی که دارم مدرک زبان ندارم باید چیکار کنم و اینکه میتونم تو این مدت کم فشرده مدرک لازمه و بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، شما برای پذیرش و حتی پس از آن برای دریافت ویزا باید مدرک زبان داشته باشید تا پرونده قوی ارائه نمایید و شانس ویزای شما بالا باشد.
ملیکا
سلام من 18 سالمه رشتم ریاضی بوده و نمرات 3 سالم متوسط بوده . دیپلم زبان انگلیسی دارم و همچنین مدرک طراحی لباس از فنی حرفه ای و در یه مسابقه بین المللی مدال اوردم میخواستم ببینم با این شرایط برای مقطع لیسانس در رشته طراحی لباس به من بورسیه میدهند؟ و اینکه شروع کنم به زبان ایتالیایی خوندن یا برای ایلتس خوندن کدومش بیشتر بهم کمک میکنه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، برای تحصیل در دوره طراحی لباس شانس خوبی دارید و می توانید برای آن اقدام داشته باشید اما باید توجه داشته باشید که باید مدرک زبان حداقل آیلتس 6 داشته باشید اما برای دریافت بورسیه تضمینی نمی توان ارائه کرد ولی ایتالیا بورسیه های متنوعی دارد و شانس دریافت آن برای شما وجود دارد.
فاطمه
سلام وقتتون بخیر من لیسانس طراحی لباس دارم وهمچنین مدرکم بین المللی همین رشته و یک سال سابقه کاری مرتبط اگر مدرک زبان انگلیسی رو هم داشته باشم امکانش هست بتونم برای کار اقدام کنم یا بورسیه بگیرم برای ارشد ممنون ازشما🙏🏻
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست گرامی، در صورت داشتن مدرک زبان خوب و شرایط مالی مناسب شانس خوبی برای ویزا خواهید داشت. ضمن اینکه بورسیه های متعددی در ایتالیا وجود دارد که شانس شما میز برای دریافت آن بالاست.
محدثه
سلام روز بخیر.. خواستم بدونم تو دانشگاه شهر تورین رشته طراحی لباس برای مقطع کارشناسی هستش؟؟ اگر هستش کدوم دانشگاهشه؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، دانشگاه های متعددی این رشته یا رشته های مرتبط را در مقاطع مختلف ارائه می نمایند. اما بهتر است برای بررسی رشته، آن را در سایت دانشگاه جستجو نمایید.
راضیه
سلام وقتتون بخیر من ۲۱سالمه دیپلم طراحی دوخت و فوق دیپلم طراحی دوخت دارم ولی زبان بلد نیستم اگر مدرک زبان معتبر بگیرم آیا میتونم از بورسیه استانی استفاده کنم؟ در مقطع کارشناسی ارشد ؟ و در استان های ایتالیا چه دانشگاهایی برای طراحی مد معتبر آن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست گرامی، شما در صورت دریافت پذیرش دانشگاه های ایتالیا شانس خوبی برای دریافت بورسیه استانی خواهید داشت و در مقطع فوق لیسانس هم این امکان وجود دارد. لیست دانشگاه های این رشته را می توانید در مقالات مربوط به این موضوع مشاهده نمایید.
صبا شیبانی
سلام وقت بخیر، من مدارک فنی حرفه طراحی لباس و خیاطی (دربیشتر فیلدها) دارم و مدرک آیلتس هم دارم، چقدر امکان گرفتن بورس تحصیلی برای مقطع ارشد وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، در صورتی که شرایط سنی خوبی داشته باشید و مدرک تحصیلی لیسانس داشته باشید می توانید برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام داشته باشید و بورسیه های متعددی از جمله بورسیه استانی وجود دارد که می توانید از آن استفاده نمایید.
هستی منوری
سلام من ۱۶سالمه و به رشته طراحی دوخت علاقه دارم معدلمم ۱۴/۱۵ هست اما توان مالی ندارم که خارج از کشور برم دوس دارم درسمو رشتمو تویه کشور ایتالیا ادامه بدم و سرکار برم تا خرجه زندگیمو بدم و برامم سخت نیست چون علاقه دارم میشه کمکم کنین من باید چیکار کنم که زیاد هزینه نداشته باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز شما برای تحصیل باید سطح زبان عالی و حداقل هزینه های زندگی و تحصیل یک سال خود را تامین نمایید تا بتوانید برای این کشور اقدام داشته باشید و بعد از ورود بتوانید یکسری بورسیه ها دریافت نمایید و بخشی از پول شما به شما بازگردانده شود.
فاطمه طالقانی
سلام وقتتون بخیر من بیست سالمه و دیپلم طراحی و دوخت دارم با معدل نوزده و نیم دارم و مدرک زبان ایتالیایی ندارم ولی مدرک انگلیسی دارم شرایط مالی خوبی ندارم و می‌خوام توی ایتالیا تحصیل کنم میتونم بورس بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز، دریافت بورسیه تحصیلی بیشتر برای مقاطع بالای تحصیلی است اما بورسیه های استانی ایتالیا می تواند گزینه خوبی برای مهاجرت شما باشد.
افروز
با سلام و خسته نباشید، من ۲۵ سال سن دارم و لیسانس طراحی لباس از دانشگاه دولتی دارم در حال حاضر شروع به یادگیری زبان ایتالیایی کردم آیا شانس پذیرش برای ارشد طراحی لباس برای ایتالیا رو دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، شرایط سنی شما برای ادامه تحصیل در ایتالیا بسیار خوب است و در صورتی که مدرک زبان و شرایط مالی مناسبی داشته باشید می توانید برای تحصیل طراحی لباس در این کشور اقدام نمایید.
زهرا امامی
سلام وقتتون بخیر باشه.من ۲۱ سالمه و دانشجوی سال چهارم یه رشته مهندسی هستم.توی یه موسسه معتبر خصوصی اموزش طراحی لباس دیدم که مدرکش قابل ترجمس.میخواستم ببینم من شانسی برای گرفتن بورسیه کامل تحصیلی برای لیسانس رشته طراحی لباس در ایتالیا رو دارم؟ نمره ایلتسم ۷ هست و اینکه تا چندسالگی فرصت دارم اقدام کنم؟پیشاپیش ممنونم🙏
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز شرایط سن و زبان شما برای مهاجرت بسیار عالی است و در صورتی که بتوانید پذیرش دریافت نمایید می توانید از بورسیه های استانی برای کاهش هزینه های خود استفاده نمایید. البته ممکن است در صورتی که دانشجوی خوبی باشید بتوانید از تخفیف هایی نیز بهره مند شوید.
sara nssirian
سلام خسته نباشید ایا تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا شرط سن دارد ؟ و اگر جواب بله است لطفا بفرمایید تا چه سنی امکان اقدام برای کارشناسی است ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز سن و گپ تحصیلی میتواند در اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تاثیر گزار باشد تا حدود سنی ۳۲،۳۳ سال شرایط مناسب است شما میتوانید با مشاوران موسسه ملک پور تماس بگیرید تا شرایط شما را برای مهاجرت به کشورهای تاپ، به صورت کامل بررسی کنند
Rina
سلام وقتتون بخیر من متولد 81هستم دیپلم ریاضی گرفتم و الان برای دیپلم مجدد اقدام کردم تا مدرک طراحی دوخت بگیرم ،از طرفی مدرک نازک دوزی هم از سازمان فنی و حرفه ای گرفتم. مشکل زبان دارم نمیدونم بهتره که رو زبان انگلیسی کار کنم یا ایتالیایی. از طرفی برای گرفتن بورسیه فول فاند باید نمونه کار یا توصیه نامه داشته باشم؟چون من هنوز هیچ اموزشی تو زمینه مد ندیدم و تجربه ای ندارم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای تحصیل در ایتالیا با زبان انگلیسی هم می توانید بورسیه دریافت کنید. برای مقطع لیسانس احتیاجی به توصیه نامه و ... وجود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید.
آذر اميني
سلام من ٣٣ سال دارم و مدرك تحصيلي من ليسانس طراحي لباس و پارچه هست و ٥ سال سابقه ي كار به تنهايي و أخذ مدارك از اكادمي هاي معتبر را دارم و در حال خواندن زبان ايتاليايي هستم. أيًا من ميتونم با هزينه ي كم و دانشگاه كم قيمت از الان اقدام به اماده كردن خودم و رفتن ايتاليا براي ادامه در فوق ليسانس كنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام دوست عزیز پیشنهاد میکنم با مشاوران موسسه ملک پور تماس بگیرید تا شرایط شما را کامل بررسی کنند
مهری
سلام وقت بخیر🌱 من ۲۰ سالمه و دیپلم گرافیک دارم میخواستم برای کارشناسی طراحی لباس اقدام کنم، درحال خوندن ایتالیایی هستم، دوره ی مبتدی و پیشرفته ی طراحی لباس دیدم و پورتفولیو هم دارم، میخواستم ببینم چقدر شانس بورسیه دارم و اینکه ایا میتونم این رشته رو به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی بخونم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورت ارائه مدارک مالی لازم به شما بورسیه تعلق می گیرد. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس در بعضی از دانشگاه ها وجود دارد.
نگار
روزبخیر. من ۱۸ سالمه دیپلم طراحی لباس با معدل بالای ۱۹.۵ دارم و رشته دانشگاهیمم طراحی لباسه و زبانمم خوبه و پورتفولیو هم دارم برای مقطع ارشد دانشگاه پلی تکنیک میلان باید چه مدارکی غیر از اینا بگیرم؟ و مقام های ورزشی و مربیگری های رشته های ورزشی هم برای بورسیه یا کار تاثیری داره؟ و برای اثبات تمکن مالی چه مقدار گردش حساب لازمه؟ به نام بودن ملک برای اثباتش تاثیری داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز ارائه مدرک زبان، معدل بالا و پورتفولیوی قوی از مهم ترین شرایط اخذ پذیرش می باشد. برای اطلاع دقیقتر می توانید وب سایت دانشگاه را بررسی نمایید. تمکن مالی زمان حال با ۴ سال آینده متفاوت است.
فاطمه صدوقی
سلام ببخشید چرا دانشگاه های ایتالیا طراحی لباس و .... داره ولی طراحی دوخت نداره من توی هنرستان طراحی دوخت میخونم ودوست دارم توی دانشگاه هم طراحی دوخت بخونم. اصلا دانشگاه های ایتالیا طراحی دوخت داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در مورد رشته های ارائه شده نمی توان نظر قطعی داد و می بایست وب سایت دانشگاه ها بررسی گردو.
مهلا
سلام ببخشید من برای لیسانسم رشته مهندسی خوندم اکه بخام برای کارشناسی ارشد برای ایتالیا اقدام کنم و به زبان ایتالیایی میتونم رشته مد و فشن رو بخونم اکه رزومه خوبی داشته باشم توی این حوزه ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام. مخاطب گرامی برای تحصیل در مقطع ارشد رشته های هنری میبایست در رشته مرتبط در کارشناسی تحصیل کرده باشید
سارا ملاکزاده
عرض ادب.من الان ۲۳ سال دارم لیسانس دامپزشکی و مدرک فنی حرفه ای خیاطی و طراحی لباس هم دارم. میخوام برای کارشناسی طراحی لباس علمی کاربردی ثبت نام کنم. خیلی برام مهمه که حتی الامکان رایگان در ایتالیا فشن بخونم. برای گرفتن بورسیه باید حتما اینجا کارشناسی بگیرم و برای ارشد اقدام کنم یا اینکه میتونم بورس برای کارشناسی بگیرم؟ و اینکه من دارم زبان ایتالیاییمو خوب میکنم.آیا نمره ی بالای ایتالیایی کافی هست یا نه آیلتس هم واجبه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای دریافت مشاوره با شماره 02149076 تماس بگیرید.
Eli
سلام ببخشید من کارشناسی رشته طراحی دوخت با معدل۱۸.۷۸ هستم و مدارک بین مللی فنی حرفه ای دارم ایا شرایط بورسیه شدن در کشور ایتالیا دارم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورت داشتن شرایط سنی مناسب و مدرک زبان می توانید برای اخذ بورسیه از دانشگاه های ایتالیا اقدام نمایید  
انی
سلام وقت بخیر من رشتم طراحی مد زبان انگلیسی هم فولم اما ایتالیایی نه هنوز واسه دانشگاه میتونم اقدام‌ کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز در کشور ایتالیا شما به زبان انگلیسی هم می توانید تحصیل کنید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود.
سما
سلام ببخشید برای بورسیه استانی هم نمرات بالای دبیرستان لازمه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز شما برای اطلاعات بیستر میتوانید با مشاوران موسسه ملکپور تماس بگیرید با تشکر
ملینا
سلام ممنونم از مقاله ی بسیار خوبتون . من رشتم ریاضی هستش داخل دبیرستان و قبلا دوره های طراحی لباس رو رفته ام . خواستم بپرسم که با رشته ی ریاضی چجوری میتونم بورسیه بگیرم . البته مدرک طراحی لباس و نمونه کار هم دارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای دریافت بورسیه باید یک رزومه علمی قوی داشته باشید و برای دانشگاه های مورد نظر ارسال بکنید روزمه تان.
fatemeh
سلام من ۱۹ سالمه دیپلم تجربی و ایلتس ۷ دارم دوره طراحی لباس فنی حرفه ای رو گذروندم و مدرکشم قابل ترجمه است من شانسی دارم تا برای لیسانس پذیرش و بورسیه استانی ایتالیا رو بگیرم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باتوجه به رزومه ای که می فرمایید شانس خوبی دارید می توانید اقدام کنید.
راجی
سلام وقتتون بخیر،من دختر ۲۱سالمه و در رشته فقه و حقوق در حال تحصیل و گرفتن لیسانس از یک دانشگاه سراسری هستم،و ۳عدد مدرک خیاطی از فنی حرفه ای دارم قصد دارم مدرک زبان آیلتس را هم بگیرم،میخواستم بپرسم میتونم از طریق مدارک خیاطی اقدام به محاجرت کاری به ایتالیا یا استرالیا کنم؟!
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای مهاجرت کاری به ایتالیا باید پیشنهاد شغلی داشته باشید برای کار در استرالیا هم امتیازی هست و اگر امتیازات شما برسد امکان اقامت کاری وجود دارد. باتوجه به رزومه تان کار آسانی در پیش ندارید. پیشنهاد می کنم قبل هر اقدامی با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما به صورت کامل بررسی شود. https://officialmalekpour.net/contact
مهدیه
سلام وقتتون بخیر من ۲۰ سالمه دیپلم تجربی دارم و درحال حاضر قصدم اینه دررشته طراحی لباس تحصیل کنم .برای بورسیه در ایتالیا میتونم بصورت فشرده زبان بخونم و مدرک بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی برای کشور ایتالیا مدرک زبان انگلیسی داشته باشید خیلی کمک کننده است.
حمیده مظاهری
سلام و عرض ادب من لیسانس طراحی و دوخت با معدل ۱۷ به بالا از دانشگاه دولتی دارم و ۶ سال سابقه ی تدریس این رشته در آموزش و پرورش و تخصص در دوخت و طراحی . ۳۵ سال سن دارم و میخوام بورسیه ی تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا بگیرم برای فوق لیسانس. ممکنه راهنمایی بفرمایین که چطور میتونم بورسیه ی تحصیلی بگیرم؟ نمره آیلتس چند لازمه؟ و آیا باید اینالیایی هم بلد باشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اخذ بورسیه نیازی به زبان ایتالیایی نیست ولی رزومه علمی شما اعم از مقالات علمی داشتن استاد راهنما و سوپروایزر خیلی تعیین کننده است. البته یکسری بورس های استانی هم دارد که بهتر است با دانشگاه ها و ارگانهایی که این بورسها را اهدا می کنند هماهنگ باشید.
آرس
سلام وقت بخیر من برای رشته ی طراحی لباس میخوام اقدام کنم ولی درحال حاضر معماری میخونم ایا برای من که رشته ی تحصیلیم معماریه میتونم توی طراحی بورس بگیرم اگه کنکور هنر بدم تاثیر داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای دریافت بورسیه باید رزومه علمی خاص و قوی داشته باشید و سوپروایزر هم داشته باشید.
نیایش ناصحی
سلام خسته نباشید من امسال دیپلم میگیرم و در رشته طراحی و دوخت تحصیل میکنم اگر معدل دبیرستانم و نمرات تخصیصم بالای ۱۹ باشن و علاوه بر اون مدرک دوزبانه فنی حرفه ای دارم و پورتفولیو و کالکشن طراحی کردم و ایلتس میخونم اگر برای بورس اقدام کنم شانس قبولی دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز این موارد بستگی به دانشگاه و کشوری که اقدام می کنید دارد که ببینید چه شرایطی را برای بورسیه قرار داده اند. موفق باشید.
الهه فرهمند
سلام وقت بخیر من ۳۶ سالمه و دیپلم رشته طراحی لباس رو دارم و برای کار و تحصیل به ایتالیا نیاز به راهنمایی دارم و میخواستم بدونم میشه از بورسیه استفاده کنم و مهاجرت کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باتوجه به شرایط سنی تان ریسک خیلی بالایی برای تحصیل دارید. اما در مورد کار اگ رموفق به دریافت پیشنهاد شغلی شوید می توانید اقدام نمایید.
Mohadese
سلام وقت بخیر من لیسانس مهندسی برق دارم و 24 سالم هست میتونم برای دانشگاه مد و لباس برای مقطع کارشناسی درخواست بدم ؟ در حال حاضر دارم در موسسه طراحی لباس آموزش میبینم که در آخر مدرک فنی و حرفه ای بین المللی دریافت می کنم و تا سال آینده مدرک آیلتس رو هم دریافت میکنم . حدودا تا زمان درخواست 26 سال دارم احتمالا ، با این شرایط میتونم بورسیه دانشگاه بگیرم و در ایتالیا کارشناسی مد و لباس بخونم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باتوجه به شرایطی که می فرمایید کار آسانی در پیش ندارید کسی 26 سالش هست و میخاد برای لیسانس درخواست بده سن و گپ بالایی داره ولی با لیسانسی که دارید می توانید برای کشور فرانسه دوره زبان یا آلمان اقدام کنید و سپس برای رشته مد درخواست بدهید.
هدفمند
سلام من کلاس یازدهمم رشته طراحی ودوخت ومعدل سال اولم 18ونیم بود ومیخواهم بورسیه کشوری بگیریم لطفا توضیح بدهید که چه باید کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز درمورد بورسیه بهتر است مدارک و رزومه های علمی تان را به به دانشگاه های مدنظرتان ارسال بفرمایید. درمورد بورسیه عموماً براساس رزومه علمی شما اون دانشگاه یا مراکزی که می خواهند اسپانسرشیپ شما بشوند تصمیم گیری می کنند.
Reyhaneh
سلام خسته نباشید من رشته ۳ سال هنرستانم طراحی دوخت بوده و مدرک طراحی لباسم رو از آموزشگاه آزاد گرفتم و مدرک دوره شب و عروس و نازک دوزی دارم و مدرک زبان ایتالیایی هم دارم و معدل دیپلم ۱۸ و نیم هست میخاستمم ببینم با این شرایط میشه بورس تحصیلی برای این رشته رو به راحتی دریافت کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با درود و سلام دوست گرامی شما می‌بایست وب سایت دانشگاه های کشور ایتالیا را بررسی نمایید چرا که در بسیاری از رشته ها امکان دریافت بورس تحصیلی وجود دارد 
سارینا
سلام ممنون از راهنمایی خوبتون می خواستم بدونم من امسال لیسانس مترجمی زبان ایتالیایی رو میگیرم آیا میتونم تو ایتالیا ارشد طراحی مد بخونم مدارک معتبر طراحی لباس و نرم افزار و خیاطی همه دارم با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را داشته باشید شرایط سنی شما مهم می باشد. چنانچه قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشید رشته فوق لیسانس شما باید مرتبط با لیسانس باشد و شانس شما در پذیرش این رشته پایین است.
A
سلام وقت بخیر، من 17 سالمه دیپلم تجربی با معدل بالای 19 و ایلتس 6.5 دارم. میخواستم بپرسم که میتونم برای بورسیه طراحی لباس اقدام کنم و با توجه به اینکه دیپلمم تجربیه شانسی براش دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورت مکاتبه با دانشگاه مورد نظرتان ممکن است بتوانید بورسیه دریافت نمایید.
A
خیلی ممنون از پاسخگویی ،بنظرتون کدوم دانشگاه ها برای طراحی لباس بورسیه میدن و اینکه مشکلی نداره که دیپلمم تجربیه؟؟ تمکن مالی حدودا چقدر باید باشه؟ بنظرتون با این رزومه شانسی دارم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
دوست عزیز برای دریافت مشاوره با شماره 02149076000 تماس حاصل نمایید.
A
خیلی ممنون از پاسخگویی ،بنظرتون کدوم دانشگاه ها برای طراحی لباس بورسیه میدن و اینکه مشکلی نداره که دیپلمم تجربیه؟؟ تمکن مالی حدودا چقدر باید باشه؟ بنظرتون با این رزومه شانسی دارم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
دوست عزیز برای دریافت مشاوره با شماره 02149076000 تماس حاصل نمایید.
ghazaal
با سلام من لیسانش نرم افزار دارم سوالم اینه ک برای رشته طراحی مد در مقطع فوق لیسانس میشه اقدام کرد ؟ و سوال دومم این هستش که من میخوام در زمینه فشن استایل و مدلینگ فعالیت کنم (در واقع کت واک) مد نظرمه گرایش درست این رشته رو میخواستم بدونم ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورتی که رشته ارشد و لیسانس مرتبط نباشد احتمال پذیرش و ویزا پایین است. شما می توانید مجدد برای مقطع لیسانس اقدام به اخذ پذیرش نمایید.
خانم لطفی
سلام وقت بخیر من 30 ساله هستم. ارشد طراحی پارچه و لباس دارم. متاهل هستم. لطفا در رابطه با بورسیه راهنمایی می فرمایید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز پذیرش تحصیلی در ایتالیا ویزای همراه ندارد. برای دریافت لیست بورسیه ها وب سایت دانشگاه را مطالعه نمایید.
Noushin
سلام من ۱۷سالم هست و رشته خیاطی میخونم زبانم هم خیلی خوبه ایا شانسی دارم برا بورس شدن تو رشته طراحی لباس ایتالیا؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز بسیاری از دانشگاه های ایتالیا بورسیه های استانی به دانشجویان اعطا می نمایند.
شکوفه
سلام وقتتون بخیر ممنون از مقاله خوبتون🙏🏼 من 25 سالمه، دیپلم تجربی و لیسانس گرافیک دارم و میخوام در رشته طراحی لباس برای مقطع لیسانس یا ارشد در ایتالیا اقدام کنم. هیچ مدرکی در زمینه طراحی لباس ندارم بدون مدرک هم امکانش هست بورسیه بهم تعلق بگیره؟ و چه شرایطی لازمه؟ ممنون میشم پاسخ بدید🌸
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای اطلاع از جزییات مدارک بایستی سایت دانشگاه مورد نظرتان را بررسی نمایید تا از پیش نیازهای لازم اطلاعات لازم را کسب نمایید. داشتن مدرک زبان از الزامات پذیرش کی باشد . همچنین شانس شما برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر می باشد.
azam gholamian
سلام وقتتون بخیر،من متولد ۱۳۵۸هستم و مدرک دیپلم ۱۲ساله رو تازه گرفتم رشتم طراحی دوخت است.و۸تا مدرک فنی حرفه ای دارم ومیخوام برای در رشته طراحی و دوخت در ایتالیا اقدام کنم دارم زبان ایتالیایی رو میخونم به من بورسیه تعلق میگیره پیگیرش باشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با توجه به شرایط سنی شما ایتالیاگزینه مناسبی نمی باشد و ریسک ویزا دارد. بهتر است برای کشورهایی مانند اتریش فنلاند دانمارک و ... اقدام نمایید.
ملیکا رایان
سلام وقت تون بخیر برای ليسانس رشته طراحی لباس در ایتالیا باید حتما دوره کاردانی رو در ایران بگذرونیم؟ و زمانی که ما مدرک طراحی لباس از بهترین موسسه های کشور و همین طور مدرک خیاطی و نمونه کار داشته باشیم ، زبان اینگلیسی و ایتالیایی بالایی داشته باشیم برای بورسیه امکان پذیرش مون چقدر هستش؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اخذ پذیرش نیاز به پورتفولیو می باشد. در صورت داشتن شرایط می توانید از بورسیه ها نیز استفاده نمایید.
یوریته
سلام من ۴۳ سالمه مدرک طراحی مد از موسسه فنی دارم بدون اینکه دانشگاه برم ،طراحی هامو دوس دارم بفرستم به سایتی برا ایتالیا که قبول کنن. امکان چنین چیزی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله شما می توانید مکاتبه کاری انجام دهید و رزومه خود را برای کارفرماهای مختلف ارسال نمایید.
S.a
سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه رشتم تجربی درسم هنوز تموم نشده ولی به مد و فشن علاقه دارم میخواستم بپرسم شانسی هست برام که بتونم تو دانشگاه ایتالیا طراحی لباس بخونم ممنون میشم راهنماییم کنید چون اطلاعات زیادی ندارم در این مورد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان تحصیل در ایتالیا وجود دارد. برای دریافت مشاوره با موسسه تماس بگیرید.
Ramina Shahhosseini
سلام ۱۶ سالمه می خوام در ایتالیا یا فرانسه طراحی مد بخونم آیلتس ۵/۵ دارم زبان فرانسه b1 دارم رشته فتو گرافیک میخونم معدلم ۱۹/۷۵ شده الان میتونم از بورسیه استفاده کنم ؟ نقاشی و طراحی عکاسیم در حد خوبیه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز، در صورتی که تمایل به تحصیل در دبیرستان های این کشور را داشته باشید باید در مدارس بین المللی تحصیل داشته باشید که باید هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت نمایید و احتمال بورسیه در آن کم است. اما در صورتی که وارد دانشگاه شوید شانس شما برای دریافت بورسیه بیشتر خواهد بود، ضمن اینکه تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی رایگان است.
امیرمهدی
با سلام و احترام در خصوص رشته طراحی لباس سوال داشتم سایت شما رو مطالعه کردم متوجه شدم دوره های ارشد در ایتالیا و انگلیس برگزار می شود آیا تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی در این رشته می باشد و ایا دوره ارشد طراحی لباس در انگلیس هم همان یک سال است ! با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز برای تحصیل در ایتالیا شما می‌توانید از بورسیه‌های استانی استفاده نمایید و رایگان یا عدم رایگان بودن آن رشته بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد و بایستی هزینه‌ها بررسی گردد همچنین تحصیل در مقطع مستر در انگلستان یک ساله می‌باشد
مشاوره رایگان