هزینه زندگی در ایتالیا

15 نظر

هزینه زندگی در ایتالیا، هزینه زندگی روزمره در ایتالیا و مقایسه شهرهای مختلف کشور ایتالیا و شرایط زندگی در ایتالیا در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. مهاجرت به کشور ایتالیا از طرق مختلف مهاجرتی نظیر کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و غیره امکان پذیر می باشد که هر یک دارای هزینه های مرتبط به خود می باشند، اما در کنار این موارد باید هزینه زندگی در ایتالیا را نیز مورد بررسی قرار داد. همانگونه که می دانیم هزینه زندگی هر فردی در ارتباط با سبک و استایل وی متفاوت است، علاوه بر این هزینه های زندگی در شهرهای بزرگتر این کشور همانند دیگر کشورهای جهان بیشتر و در شهرهای کوچکتر کمتر است، لذا هزینه های زندگی در کشور ایتالیا برای اشخاص مختلف ممکن است تا حدودی متفاوت باشد. در این مقاله که با تحقیق در سایت های اصلی و تجربه وکلای محلی گردآوری شده، تلاش شده است تا به تمامی سوالات مرتبط با هزینه زندگی در ایتالیا پاسخ داده شود، در صورتی که پس از مطالعه آن کماکان با سوالاتی در رابطه هزینه اقامت ایتالیا مواجه بودید می توانید از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ملک پور بهره مند گردید. 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تحصیل در مدارس کانادا

هزینه زندگی در ایتالیا

شرایط زندگی در ایتالیا

ایتالیا کشوری واقع در جنوب اروپا است، پایتخت این کشور شهر میلان و زبان رسمی مردمان آن زبان ایتالیایی است. در حال حاضر ایتالیا به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته شناخته می‌شود و دارای واحد پول یورو است. جمعیت این کشور بیش از 60 میلیون نفر است که اکثریت آن ها مسیحی می باشند. آب و هوای کشور ایتالیا برای زندگی معتدل است و شرایط آب و هوا در مناطق کوهستانی این کشور متفاوت از منطق ساحلی آن است. با توجه به عضویت ایتالیا در اتحادیه اروپا، بهداشت، بیمه و خدمات اجتماعی در این کشور دارای استانداردهای سطح بالایی می باشند.

 

  • فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه راه های اقامت قانونی

 

  • فایل صوتی موسسه ملک پور در زمینه راه های اقامت قانونی

 

با توجه به وجود اساطیر بسیار کهن در ایتالیا، این کشور در زمینه هنر به عنوان کشور خلاق و مبتکر در سطح جهان شناخته می شود. لازم به ذکر است که به غیر از شهر میلان، مردمان دیگر شهرهای کشور ایتالیا به صورت بسیار محدود به زبان انگلیسی تسلط دارند و لذا شرایط زندگی در ایتالیا با عدم آشنایی به زبان ایتالیایی ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای افرادی گردد که از دیگر کشورها به ایتالیا مهاجرت می نمایند، لذا پیشنهاد می گردد متقاضیان مهاجرت به این کشور قبل از عزیمت به ایتالیا تا حدودی با زبان ایتالیایی آشنایی پیدا نمایند.

متوسط هزینه ماهانه زندگی در ایتالیا

مهاجرت با همه پستی و بلندی و سختی هایی که دارد دغدغه های بسیاری را برای افراد به وجود می آورد که مهمترین آن مربوط به هزینه زندگی می باشد. متقاضیان مهاجرت به کشور ایتالیا در اولین قدم به دنبال برآورد هزینه های زندگی در این کشور می باشند که به این دسته از افراد باید خاطرنشان کرد که هزینه زندگی در ایتالیا، با توجه به شهر انتخابی، سبک زندگی و موارد این چنینی تعیین می شود. چندین و چند عامل دور هم جمع می شوند تا متوسط هزینه ماهانه زندگی در ایتالیا را بسازد. این عوامل شامل: اجاره مسکن، غذا، پوشاک، حمل و نقل و غیره می باشد.

هرچند که هزینه های زندگی برای هر خانواده و شخص متغیر است و نمی توان یک عدد ثابت را برای همگان بیان کرد اما اگر استانداردها و حداقل هایی را در نظر گرفته و بخواهیم بر اساس آن، هزینه زندگی در ایتالیا را برآورد کنیم به طور متوسط اگر یک نفر به تنهایی بخواهد در این کشور زندگی کند، ماهانه می‌بایست 600 تا 1500 یورو را به عنوان هزینه زندگی در این کشور کنار بگذارد.

هزینه ذکر شده بدون احتساب هزینه اجاره مسکن می باشد. طبیعی است که هر چه تعداد افراد و خانواده بالاتر برود هزینه‌های زندگی نیز افزایش می یابد. برای مثال: یک خانواده با دو فرزند متحمل هزینه حداقل ۳ هزار یورو در ماه می شوند. این هزینه نیز بدون در نظر گرفتن اجاره خانه می باشد. فراموش نکنید که هزینه زندگی در شهرهای مختلف ایتالیا عددی متفاوت را نشان می دهد با توجه به اهمیت و جایگاه آن شهر هزینه زندگی نیز تغییر خواهد کرد. قطعاً زندگی در بعضی از شهرهای ایتالیا مانند میلان، هزینه های بیشتری را برای افراد در پی دارد.

هزینه های زندگی روزمره در ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا شامل هزینه های مختلف حمل و نقل، مواد غذایی، هزینه آب، برق، گاز، پوشاک و غیره می گردد. هزینه های مربوط به آب در کشور ایتالیا اندک است اما هزینه برق و گاز در این کشور در سطح بالایی قرار دارند. همچنین هزینه خورد و خوراک و اقلام مصرفی نیز بخشی دیگر از هزینه زندگی در ایتالیا می باشند که به صورت تقریبی حدود 150 الی 200 یورو به ازای هر یک نفر در ماه است. هزینه حمل و نقل نیز در کشور ایتالیا به صورت تقریبی برابر با 30 الی 40 یورو در ماه به ازای هر یک نفر است، اما برای دانشجویان این هزینه ها با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده و همچنین استفاده از اتوبوس و مترو به یک سوم کاهش پیدا می نمایند. هر چند تمامی این موارد در وابستگی به سبک زندگی هر فرد و خانواده و الگوی مصرفی آن ها می باشند و همین امر هزینه زندگی در ایتالیا را متفاوت می سازد. در جدول زیر می توان حداقل و حداکثر هزینه برخی از اقلام ضروری در ایتالیا و همچنین هزینه های برخی از اقلام معمول مصرفی بر اساس یورو را مشاهده نمود:

قیمت مواد غذایی در ایتالیا

نوع هزینه

حداقل قیمت

حداکثر قیمت

رایج ترین قیمت

شیر یک لیتر

0.75

1.5

1.15

قرص نان سفید

0.8

3

1.59

برنج (1 کیلو)

1

3

1.96

12 عدد تخم مرغ

1.20

4.5

2.79

پنیر محلی (1کیلوگرم)

7

24

12.57

گوشت مرغ

4

12

8.31

گوشت گوسفندی

8

21

14.21

انواع میوه

0.8

3

1.7

آب معدنی کوچک

0.79

1.5

1.04

 

کالا

قیمت

وعده غذایی برای دو نفر در رستوران

50

کاپوچینو

1.34

شیر یک لیتر

1.12

نان سفید(500 گرمی)

1.47

برنج سفید یک کیلو

1.99

تخم مرغ 12 عدد

2.57

پنیر محلی یک کیلو

11.49

گوشت گاو یک کیلو

15.03

سیب یک کیلو

1.83

گوجه یک کیلو

1.84

موز یک کیلو

1.68

پیاز یک کیلو

1.27

آب بطری 1.5 لیتر

0.39

بنزین یک لیتر

28.32

تعرفه تلفن همراه

0.11

 

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد خودحمایتی یا تمکن مالی ایتالیا

فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد خودحمایتی یا تمکن مالی ایتالیا

فایل صوتی موسسه ملک پور درمورد خودحمایتی یا تمکن مالی ایتالیا

هزینه اجاره خانه در ایتالیا

یکی از موضوعات دارای اهمیت در رابطه با هزینه زندگی در ایتالیا، هزینه اجاره مسکن و یا خرید ملک در این کشور است. معمولا دانشجویان و یا افرادی که تازه به کشور ایتالیا وارد می گردند در خانه های قدیمی سکونت می نمایند که این مورد بیشتر درخصوص شهر رم صدق می نماید و در شهری نظیر میلان وضعیت خانه ها تا حدودی بهتر است. در شهرهای شمالی کشور ایتالیا می توان خانه های بسیار شیکی مشاهده و اجاره نمود. هزینه اجاره مسکن در شهرهای کوچک ایتالیا بسیار کمتر است. دانشجویان در صورت زندگی در خوابگاه باید مبلغی حدود 150 الی 250 یورو در ماه و در صورت زندگی در سوئیت های دانشجویی مبلغی حدود 250 الی 500 یورو در ماه هزینه نمایند. تهیه و نگارش این مقاله توسط موسسه ملک پور انجام‌شده است و هرگونه کپی برداری از این متن شرعاً و قانوناً حرام است. میزان اجاره آپارتمان­ های یک و دو خوابه بیش در کشور ایتالیا بیش از ۵۰۰ یورو در ماه است. البته باید در نظر داشت که هزینه اجاره و خرید ملک در هر کشوری با توجه به شهر، منطقه و میزان قدمت ساختمان متفاوت است. هزینه اجاره و خرید ملک در کشور ایتالیا جهت اطلاع علاقه مندان به مهاجرت به ایتالیا و افراد علاقه مند به دریافت اطلاعات درخصوص هزینه زندگی در ایتالیا در جدول زیر ارائه گردیده است:

قیمت اجاره خانه در ایتالیا

میلان

ناپل

رم

پالرمو

آپارتمان با یک اتاق در شهر

1.139.92 یورو

876.23 یورو

940 یورو

800.23 یورو

آپارتمان با یک اتاق بیرون از شهر

744.23 یورو

654.12یورو

636 یورو

549.12 یورو

آپارتمان با 3 اتاق در شهر

2.5577.61 یورو

1.234.12یورو

2.223.10 یورو

1.200.12

آپارتمان 3 اتاق در بیرون از شهر

2.056.25یورو

1800.56 یورو

1.199 یورو

1.120.9 یورو

 

قیمت پوشاک در ایتالیا

زمانی که از هزینه زندگی در ایتالیا صحبت می کنیم، هزینه های پوشاک برایمان حائز اهمیت می شود. یکی از مواردی که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، هزینه پوشاک در ایتالیا می باشد. از همین رو بهتر است یک دور نمای کلی نسبت به قیمت پوشاک در این کشور را به دست آوریم و این همان چیزی است که در جدول زیر به طور کامل ذکر شده است:

شلوار جین

75.43 یورو

پوشاک تابستانه در فروشگاه ها

30.68 یورو

کفش برند نایک

79.88 یورو

کفش چرم

107.64 یورو

 

قیمت حمل و نقل در ایتالیا

قطعا بعد از مهاجرت، برای برآورد دقیقی از هزینه زندگی در ایتالیا به گزینه حمل و نقل برمی خوریم که قطعا بدون خدمات حمل و نقل، افراد راه به جایی نخواهند برد. پس بسیار ضروری است که متقضیان از پس هزینه های آن برآمده و برنامه ریزی دقیقی در این رابطه داشته باشند. قیمت حل و نقل در ایتالیا، با توجه به اینکه گزینه های مختلفی برای حمل و نقل وجود دارد، نیاز به شرح دقیقی دارد که در جدول زیر ارائه شده است:

بلیط یک طرفه مترو

1.50 یورو

بلیط مترو برای 30 روز

34 یورو

کرایه تاکسی(شروع قیمت)

5یورو

کرایه تاکسی برای هر یک کیلومتر

1.20 یورو

کرایه تاکسی برای یک ساعت

27.40 یورو

یک لیتر بنزین

1.53 یورو

 

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف ایتالیا

هزینه زندگی در شهرهای مختلف ایتالیا با توجه به میزان توریستی بودن شهر و همچنین بزرگی با کوچکی شهر ممکن است متفاوت باشد. برخی ازشهرهای مهم کشور ایتالیا عبارتند از رم، بولونیا، تورین، میلان و جنوا است. شاخص کیفیت زندگی در هر یک از شهرها بر مبنای صد در جداول تیترهای بعدی ارائه گردیده اند. ارزان ترین شهر ایتالیا برای زندگی می توان به شهر پادوا، تورین، پالرمو و باری اشاره نمود.

هزینه زندگی در ایتالیا در شهرهای مختلف

هزینه های زندگی یکی از مهمترین اصل های زندگی آن هم بعد از مهاجرت به کشوری دیگر می باشد. قطعا افرادی می‌توانند بعد از مهاجرت دوام بیاورند که از پس پرداخت هزینه های زندگی به خوبی برآیند.

این خود افراد هستند که تا حدودی مشخص می کنند هزینه زندگی آنها چه عددی باشد. البته برآورد دقیق هزینه های زندگی در ایتالیا، وابسته به مواردی همچون: انتخاب شهر برای زندگی، سبک زندگی افراد، تعداد اعضای خانواده و غیره نیز می باشد. در رابطه با شهر محل زندگی باید گفت هر کدام از شهرهای ایتالیا، هزینه های مختلفی را برای افراد در پی دارد. برای مثال زندگی در شهر میلان قطعاً گران تر از شهرهایی همچون پالرمو و یا حتی رم خواهد بود.

به طور میانگین بر اساس حداقل های زندگی که در نظر گرفته شده است، هزینه زندگی در شهر میلان برای یک نفر حداقل ۸۵۱ یورو می باشد و بر همین اساس می‌توان به این نتیجه رسید که یک خانواده چهار نفره باید ماهانه ۳ هزار یورو برای هزینه های زندگی خود، پول داشته باشند. در ادامه به جزئیات دقیق تری در رابطه با هزینه های زندگی در شهرهای مختلف ایتالیا می پردازیم.

هزینه زندگی در جنوا

سطح کیفیت زندگی در شهر جنوا نسبت به دیگر شهرهای ایتالیا در بالاترین سطح قرار دارد. در جدول زیر شاخص برخی از موار در شهر جنوا ارائه گردیده است:

 

قدرت خرید

55.48

کم

ایمنی

57.33

 متوسط

مراقبت های بهداشتی

70.60

بالا

آب و هوا

95.00

خیلی بالا

هزینه زندگی

75.96

متوسط

نسبت قیمت به درآمد

8.20

متوسط

زمان تردد در ترافیک

35.04

 متوسط

آلودگی

52.92

 متوسط

 

هزینه زندگی در بولونیا

 اگر می خواهید در رابطه با مخارج زندگی در ایتالیا، به خصوص شهر بولونیا آگاه شوید، پس شما را به مطالعه ادامه مطالب دعوت می نماییم. زندگی در شهر بولونیا با پرداخت حداقل ۱۴۰۰ یورو با احتساب قیمت اجاره مسکن، امکان پذیر می باشد. شهر بولونیا از نظر کیفیت زندگی در رده دوم پس از شهر جنوا قرار دارد. برخی از شاخص های مهم در این شهر در جدول زیر مشخص گردیده اند:

 

قدرت خرید

57.19

کم

ایمنی

56.05

متوسط

مراقبت های بهداشتی

78.52

بالا

آب و هوا

88.12

خیلی بالا

هزینه زندگی

74.53

متوسط

نسبت قیمت به درآمد

10.76

متوسط

زمان تردد در ترافیک

32.04

کم

آلودگی

37.79

54.44

 

هزینه زندگی در تورین ایتالیا

با توجه به کیفیت بالای زندگی در شهر تورین، واضح است که این شهر در بین متقاضیان مهاجرت به ایتالیا، محبوب و برای زندگی انتخاب شود، پرداخت هزینه زندگی در تورین ایتالیا، زندگی در این شهر را میسر می کند. پرداخت مبلغ 650 یورو در ماه به معنای توانایی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی در این شهر می باشد. شهر تورین در رده سوم با کیفیت ترین شهرهای ایتالیا قرار گرفته است. شاخص های مهم زندگی در این شهر در جدول زیر ارائه گردیده اند:

 

شاخص قدرت خرید

61.77

کم

شاخص ایمنی

49.87

در حد متوسط

شاخص مراقبت های بهداشتی

68.31

بالا

شاخص آب و هوا

85.66

خیلی بالا

شاخص هزینه زندگی

70.43

در حد متوسط

نسبت قیمت به درآمد

8.86

در حد متوسط

شاخص زمان تردد در ترافیک

29.44

کم

شاخص آلودگی

70.60

بالا

 

هزینه زندگی در میلان

همه ما شهر میلان را به دلایل مختلفی همچون تیم فوتبال این شهر، صنعت مد و یا جاذبه های توریستی آن می شناسیم. پس طبیعی است که هزینه های زندگی در این شهر به دلیل شهرتش نیز افزایش یابد. هزینه زندگی در میلان، ۴ درصد بیشتر از شهرهای دیگر بوده و برای یک نفر ۸۵۱ یورو تخمین زده شده است. شهر میلان چهارمین شهر از لحاظ کیفیت زندگی در ایتالیا است که شاخص های مهم زندگی در این شهر در جدول زیر قابل مشاهده است:

 

قدرت خرید

53.19

کم

ایمنی

56.63

متوسط

مراقبت های بهداشتی

72.09

بالا

آب و هوا

88.12

خیلی بالا

هزینه زندگی

81.55

متوسط

نسبت قیمت به درآمد

18.07

خیلی بالا

زمان تردد در ترافیک

36.74

کم

آلودگی

67.19

بالا

 

هزینه زندگی در رم

رم پایتخت ایتالیا جایی است که بسیاری از افراد آن را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می کنند. این شهر را باید یکی از شهرهای گران کشور ایتالیا دانست چرا که بیشتر تمرکز و اهمیت به این شهر می باشد. البته نباید فراموش کرد که به همین میزان، درآمد و حقوق در این شهر نیز ایده آل است. اما به طور کلی هزینه زندگی در رم برای هر نفر حداقل ۸۰۰ یورو می باشد. البته این مقدار با توجه به نوع زندگی افراد قابل افزایش و تا 1۰۰۰ یورو نیز می رسد. شهر رم به عنوان پایتخت ایتالیا در رده پنجم کیفیت زندگی در میان دیگر شهرهای ایتالیا قرار دارد و شاخص های کیفیت زندگی در این شهر در جدول زیر مشاهده می گردد:

 

قدرت خرید

51.82

کم

ایمنی

48.17

در حد متوسط

مراقبت های بهداشتی

59.12

بالا

آب و هوا

93.70

خیلی بالا

هزینه زندگی

77.42

در حد متوسط

نسبت قیمت به درآمد

17.22

خیلی بالا

زمان تردد در ترافیک

42.07

در حد متوسط

آلودگی

66.63

بالا

 

هزینه زندگی در پادوا

پادوا نیز هزینه‌های متفاوتی را در قالب هزینه های زندگی در کشور ایتالیا برای افراد به همراه دارد. اگر قیمت اجاره مسکن را از این موضوع فاکتور بگیریم، هر شخص برای گذراندن زندگی اش در شهر پادوا باید حداقل ۷۲۶ را در ماه به عنوان هزینه های زندگی در پادوا برای هزینه های غذا حمل و نقل مسکن، شارژ و اینترنت بپردازد.

هزینه زندگی در ناپل ایتالیا

هزینه زندگی در ناپل ایتالیا به دلیل وجود امکانات مختلف زندگی، دانشگاه های معتبر و شرایط ایده آل در این شهر، بسیار مورد توجه مهاجران به کشور ایتالیا قرار گرفته است. میانگین هزینه زندگی در شهر ناپل ایتالیا بدون در نظر گرفتن هزینه های مربوط به اسکان، چیزی حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا

 مخارج زندگی در ایتالیا برای دانشجویان و دیگر افراد متفاوت می باشد. قطعا پارامترهایی که در هزینه زندگی دانشجویی وجود دارد مانند: شهریه، خرید کتاب و.... هزینه های متغیری را به وجود می آورد. هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا نیز تا حدودی بر اساس انتخاب ها و زندگی فرد مشخص می شود، به صورت حدودی با در نظر گرفتن اجاره اقامتگاه، شهریه دانشگاه های ایتالیا و دیگر موارد، هزینه زندگی دانشجویی به حداقل ۱۵۰۰ یورو در ماه می رسد. البته نوع دانشگاه، شهر محل تحصیل و موارد این چنینی در تغییر هزینه های زندگی دانشجویی در ایتالیا موثر می باشد.

درآمد شغل های مختلف در ایتالیا

با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در کشور ایتالیا، همیشه رقابت سنگینی میان متقاضیان کار در این کشور وجود دارد. از آنجایی که ایتالیا به عنوان یکی از زیباترین کشورها در قاره اروپا بوده و دارای بناهای تاریخی و همچنین مناطق بکر و طبیعی زیادی می باشد، صنعت گردشگری در این کشور به عنوان یکی از پر طرفدارترین مشاغل محسوب می گردد. در زمینه تدریس نیز وضع به همینگونه است. برخی از صنایع مورد نیاز کشور ایتالیا در زمینه های گوناگون صنایع غذایی، فناوری های روز دنیا، صنایع مربوط به امور مکانیکی، صنایع نساجی و صنایع مربوط به فرآورده های شیمیایی می باشند و کشور ایتالیا در زمینه های شغلی ذکر شده نیازمند نیروی کاری متخصص و ماهر است. مشاغل مربوط به فناوری و رایانه نظیر برنامه نویسان و طراحان با شانس کاریابی سطح بالایی در ایتالیا مواجه می باشند. متوسط حقوق در کشور ایتالیا حدود 3650 یورو در ماه است و کمترین و بیشترین میزان حقوق در این کشور 920 و 16300 یورو هستند. میزان حقوق دریافتی با توجه به رشته و نوع کار در کشور ایتالیا متفاوت است. در جدول زیر برخی از مشاغل پرطرفدار کشور ایتالیا و میزان درآمد آن ها ارائه گردیده است:

 

حسابدار

2,720 یورو

معمار

4,460 یورو

مکانیک

1,410 یورو

مترجم

3,310 یورو

مدیر پروژه

4,590 یورو

سرآشپز

2,360 یورو

 

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در باب هزینه زندگی در ایتالیا 2023 هستید، اینجا کلیک کنید ➡️

 

پیشنهاد می گردد قبل از هرگونه تصمیم گیری در خصوص مهاجرت ویدیوی گام به گام تا اخذ اقامت را تهیه و مشاهده نمایید تا مانند یک کارشناس مهاجرتی بهترین کشور را با توجه به شرایطتان انتخاب نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات متداول راجع به هزینه زندگی در ایتالیا

✅ متوسط میزان درآمد در کشور ایتالیا چقدر است؟

متوسط میزان درآمد در کشور ایتالیا حدود 3650 یورو در ماه است.

✅ آیا هزینه برق و گاز در کشور ایتالیا در سطح بالایی قرار دارد؟

بله هزینه برق و گاز در کشور ایتالیا در سطح بالایی قرار دارد.

✅ میانگین هزینه زندگی در کشور ایتالیا در ماه چقدر است؟

میانگین هزینه زندگی در کشور ایتالیا 600 الی 700 یورو در ماه است.

✅ هزینه یک لیتر بنزین در ایتالیا چقدر است؟

هزینه یک لیتر بنزین در ایتالیا 28 یورو است.


_____________________سخن پایانی_____________________

هزینه زندگی در ایتالیا، شرایط زندگی در ایتالیا، میزان درآمد مشاغل مختلف در کشور ایتالیا و شرایط کلی زندگی در ایتالیا در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. هزینه زندگی در شهرهای مختلف ایتالیا با توجه به کیفیت زندگی در این شهرها متفاوت می باشد. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ و با کیفیت ایتالیا همانند دیگر شهرهای جهان در سطح بالاتر و هزینه زندگی در ایتالیا در شهرهای کوچکتر در سطح پایینتری قرار دارد. میزان متوسط هزینه زندگی در ایتالیا جهت اقلام ضروری حدود 600 الی 700 یورو در ماه است. هزینه اجاره و خرید ملک نیز در این کشور در بخش های مرکزی بیشتر و در بخش های حومه ای کمتر است. هزینه آب در این کشور اندک اما هزینه های مربوط به برق و گاز در سطح بالایی قرار دارند. میزان متوسط درآمد در کشور ایتالیا حدود 3650 یورو در ماه است. حداقل هزینه اجاره خانه در ایتالیا بیش از 500 یورو در ماه است. ارزان ترین شهر ایتالیا برای زندگی می توان به شهر پادوا، تورین، پالرمو و باری اشاره نمود.در صورت تمایل به دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه زندگی در ایتالیا و مهاجرت به این کشور از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ملک پور بهره مند شده و یا سوالات خود را در بخش زیرین این متن مطرح نمایید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان باشند.

امتیاز 3.09 از 5 ( 19 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
معصومه پویان فر
سلام ، عزیزم دخترم دو هفته برای ادامه تحصیل به رم مهاجرت کرده هنوز نتوانسته اتاق یا خانه ای برای اجاره پیدا کنه شما می توانید برای پیدا کردن ی اخانه مناسب در جای امنی بهش کمک کنید ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب گرامی متاسفانه در این زمینه خدماتی ارائه نمی گردد
آیدا
سلام و وقت بخیر برای اینکه در دانشگاه های ایتالیا بخوایم تحصیل کنیم تا در حین تحصیل بودجه لازم رو فراهم کنیم و از اونجا بریم کشوری مثل کانادا یا امریکا ، چه شرایطی لازمه؟ من 17 سالمه و سال ۱۴۰۲ فارغ التحصیل میشم میخوام اون موقع برم هزینه هاش رو تقریبا برای استارت رفتن چحوری برآورد میکنید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام دوست عزیز در ایتالیا شما می توانید از بورسیه های استانی استفاده نمایید تا هزینه تحصیل شما جبران گردد. اما هزینه های زندگی را باید بتوانید تامین کنید.
قیوم عطایی
سلام من اهل افعانستان هستم لیسانس در بخش تجارت از دانشگاه کابل دارم فعلا در ایران هستم وسه سال هم تجربه کاری در بخش مالی و حسابداری دارم آیا کدام راه برای مهاجرت یا بورسه تحصیلی رایگان برای من وجود دارد؟ تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در بسیاری از کشور ها امکان تحصیل رایگان وجود دارد برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود با موسسه تماس حاصل نمایید.
سپیده
سلام.من ۳۰ سالمه میخوام بدونم برای مهاجرت به این کشور حدودا چقدر پول باید داشته باشم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط شما برای مهاجرت به ایتالیا بایستی بررسی گردد.برای دریافت مشاوره با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.
کوثر سواری
درود بر شما هزینه زندگی دانشجویی د رایتالیا بصورت ماهانه برای یک فرد چقدر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. هزینه های زندگی را می توان حدود 1000 یورو در ماه در نظر گرفت.
سعیده موسوی
سلام وقت شما بخیر میخواستم بدونم که آیا ایتالیا شرایط کاری مناسب داره؟ یعنی بعد از دوره ی تحصیل میشه روی بازار کار این کشور حساب باز کرد؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای پیدا کردن کار بایستی به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشید.
خیریه‌ موسوی
هزینه زندگی در ایتالیا برای یک محصل چقدر هست ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام هزینه زندگی در شهرهای مختلف متفاوت است. اما به طور کلی می توان حداقل ۱۵۰۰ یورو در ماه در نظر گرفت.
هانیه ثابت قدم
سلام و خداقوت. ممنون بابت مقاله و ویدیو های عالیتون. ویدیو گام به گام تا کار رو می تونیم برای کاریابی تو همه کشورها استفاده کرد؟ من 33 سالمه و زبان انگلیسیم خوبه و 4 سال سابقه کاری معماری دارم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز این پکیج برای کاریابی در همه کشورها کاربرد دارد
حسین
سلام وقتتون بخیر ببخشید میشه با مدرک ارایش گری و مسلط به زبان ایتالیای اقامت دائم اونجا رو بگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در صورتی که در این کشور کافرمایی داشته باشید و اقامت کاری دریافت کنید می توانید بعد از 5 سال اقامت دائم دریافت نمایید.
شهرام
با سلام. من قصد دارم از طریق کاری ( مهندس برق) به ایتالیا مهاجرت کنم. چقدر نیازه که همراه خودم ببرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورت اینکه جاب افر دارید کافی است هزینه های یک ماه اول را با خود داشته باشید.
کاویانی
سلام خسته نباشیدبنده 40 سالمه و متاهل هستم دوفرزند زیر 15 سال دارم و از طریق تحصیل به این کشورقصد مهاجرت داریم برای یک خانواده 4 نفره دانشجویی در ایتالیا چه هزینه و تمکنی مالی مورد نیاز هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز در نظر داشته باشید شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی در ایتالیا مهم می‌باشد. پیشنهاد می‌شود این مورد را با کارشناسان موسسه در جریان بگذارید تا بتوانند شما را راهنمایی کنند. اما به طور کلی هزینه زندگی برای یک خانواده ۴ نفره در ایتالیا حدود ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو در ماه می‌باشد
کوثر سواری
سلام ممنون از سایت خوبتون من 32 سالمه لیسانس حسابداری دارم و سابقه کار 4 ساله در این زمینه دارم قصد زندگی در ایتالیا را دارم از نظر شما هزینه های زندگی برای یک نفر حدودا چقدر میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. حدود هزینه های زندگی در کشور ایتالیا برای یک نفر حدود 1000 یورو در ماه می باشد که این میزان میتواند بسته به سبک زندگی افراد متفاوت باشد.
جیران بیات
سلام، حدود 8 هزار یورو دارایی دارم 19 سالمه و دیپلم دارم.امکان داره با این هزینه بتونم وارد دانشگاه های ایتالیا بشم ؟ بورسیه های ایتالیا شامل حال من میشن؟ و مدرک زبان الزامیه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شرایط مهاجرت برای شما قدری دشوار خواهد بود و در صورتی که سرمایه خود را تقویت کنید شانس دریافت پذیرش و ویزای شما بیشتر می شود. بعد از حضور در ایتالیا میتوانید از بورسیه ها هم استفاده کنید.
سحر
سلام وقت بخیر برای سال اول زندگی به نظر شما شهرهای پر جمعیت ایتالیا بهتر است یا رجینال؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. این موضوع کاملا سلیقه ای بوده و به سبک زندگی افراد بستگی دارد.
ماندانا
سلام اگر بورسیه تحصیلی بگیریم باز هم نیاز به ارایه تمکن مالی هست؟ و هزینه های زندگی دانشجویی برای یکنفر حدودا چقدر میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورتی که بورسیه مختص هزینه تحصیل شما باشد باعث تمکن مالی برای هزینه های زندگی خود نیز ارائه دهید . هزینه زندگی برای یک نفر حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه می باشد.
مشاوره رایگان