دانشگاه های ایتالیا

3 نظر

بهترین دانشگاه های ایتالیا، رشته های دانشگاه های ایتالیا و زمان اپلای ایتالیا در این مقاله به صورت علمی و تخصصی قصد در بررسی آن ها داریم. ایتالیا کشوری با تاریخ و فرهنگ چند هزار ساله در اروپا می باشد که از نظام آموزشی قوی بر خوردار است و با هزینه های مقرون به صرفه و همچنین وجود بورس های تحصیلی بسیار باعث گردیده که هر ساله هزاران دانشجو از سراسر جهان برای تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند. ایتالیا به شهر های قدیمی خیره کننده، مناظر طبیعی نفسگیر، غذاهای خارق العاده و همچنین مردمان پرشور معروف است. ایتالیا در بین 8 کشور صنعتی جهان قرار دارد که میزبان بسیاری از بزرگترین شرکت ها و مراکز تحقیقاتی جهان است. ایتالیا دارای تاریخ و فرهنگی غنی می باشد. همچنین دارای بسیاری از میراث جهانی است که ممکن است مایل باشید در طول اقامت خود از آنها دیدن کنید. موسسه ملک پور با 20 سال سابقه در امور مهاجرت از روش های قانونی، می تواند اطلاعات دقیقی در مورد تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را در اختیار شما متقاضیان قرار دهد و در این راه همراه شما عزیزان باشد. شما می توانید با برقراری تماس با موسسه و یا پر کردن فرم تماس، با دریافت مشاوره تلفنی رایگان به بررسی شرایط اعزام دانشجو به ایتالیا و موقعیت های مناسب خود بپردازید.

 

خرید ملک در مالزی

دانشگاه های ایتالیا

لیست دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه های معتبر ایتالیا دارای رشته های متعددی می باشد و گروهای مختلفی را دربرمی گیردد. با توجه به اهمیت موضوع، تصمیم گرفتیم تا به شرح دقیقی در رابطه با اعتبار 20 مورد در لیست دانشگاه های ایتالیا بپردازیم.

نام دانشگاه

رتبه THE

رتبه Shanghai

رده بندی TopUniversities

رتبه U.S. News

سایت دانشگاه های ایتالیا

University of Bologna

172

201

166

112

www.unibo.it/en

Sapienza University of Rome

197

151

171

114

www.uniroma1.it/en

Scuola Normale Superiore di Pisa

197

401

-

221

www.sns.it/en

Sant'Anna School of Advanced Studies Pisa

201

-

-

714

www.santannapisa.it/en

University of Padua

201

151

242

114

www.unipd.it/en

Vita-Salute San Raffaele University

201

401

390

352

www.unisr.it/en

The University of Milan

301

151

316

164

www.unimi.it/en

Tor Vergata University of Rome

301

501

494

243

en.uniroma2.it

University of Milano - Bicocca

301

301

450

281

en.unimib.it

Politecnico di Milano

351

201

142

301

www.polimi.it/en

University of Sassari

401

201

451

235

en.uniss.it

University of Bergamo

601

-

-

-

en.unibg.it

University Of Foggia

801

-

-

-

unifg.it/en

Humanitas University

-

501

-

-

www.hunimed.eu

Università di Urbino

501

801

-

-

www.uniurb.it

Free University of Bozen-Bolzano

401

-

651

-

www.unibz.it

University of Naples Parthenope

601

-

801

-

en.uniparthenope.it

Gabriele d’Annunzio University

601

701

1001

1038

en.unich.it

University of L´Aquila

501

801

-

1078

www.univaq.it/en

University of Bologna

172

201

166

112

www.unibo.it/en

Sapienza University of Rome

197

151

171

114

en/pagina-strutturale/home

University of Padua

201

151

242

114

www.unipd.it/en

International School for Advanced Studies

201

401

390

352

 

The University of Milan

301

151

316

164

www.topuniversities.com

University of Pisa

197

401

-

221

www.unipi.it/

University of Naples Federico II

401

301

424

192

www.unina.it/home;jsessionid

University of Turin

401

201

485

217

en.unito.it

Scuola Normale Superiore di Pisa

197

401

-

221

www.sns.it/en

University of Trento

351

401

440

224

www.unitn.it/en

University of Florence

401

201

451

235

www.unifi.it/changelang-eng.html

 

  • فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه تحصیل در ایتالیا به همراه بورس

 

  • فایل صوتی موسسه ملک پور در زمینه تحصیل در ایتالیا به همراه بورس

 

بهترین دانشگاه های ایتالیا

 کشور ایتالیا متشکل از دانشگاه های متعددی می باشد که سالانه مقصد مهاجران بسیاری با هدف تحصیل در این کشور شده است. با توجه به سیستم آموزشی قدرتمند که در این کشور حاکم است غیر از این نمی توان از کشور ایتالیا انتظار داشت. همه رشته های پرطرفدار در دانشگاههای ایتالیا تدریس می شود. با توجه به تعداد بالای مراکز آموزشی و علمی که در کشور ایتالیا دایر است، یکی از مهم‌ترین دغدغه دانشجویانی که با هدف تحصیل به این کشور قدم می‌گذارند این است که بهترین دانشگاه را انتخاب نمایند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در ادامه به شرح و توضیح دقیق در رابطه با بهترین دانشگاه های ایتالیا بپردازیم.

دانشگاه بولونیا (University of Bologna)

یکی از معتبرترین دانشگاه های ایتالیا بلونیا نام دارد که لقب قدیمی ترین دانشگاه دنیا را به خود اختصاص داده است چراکه این دانشگاه در سال ۱۸۸۸ میلادی راه اندازی شده است. بلونیا قلب تپنده دوره رنسانس اروپا می باشد که از سراسر دنیا اقدام به اخذ دانشجو کرده و در حال حاضر ۱۱ دانشکده، دانشگاه بولونیا را تشکیل می دهد. افراد برای تحصیل در دانشگاه بولونیا باید سالانه ۳ تا ۴ هزار دلار یورو را بپردازند.

پردیس دانشگاه بولونیا

 

در رابطه با چگونگی پذیرش در دانشگاه بولونیا و رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود باید گفت از مهم ترین رشته ها میتوان به زبان، علوم مهندسی، روانشناسی، پزشکی و ... اشاره نمود.

مهمترین پردیس های دانشگاه بولونیا را پردیس بلوک راونا و پردیس بین المللی در شهر بوینس آیرس آرژانتین تشکیل می دهد.

دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome)

این دانشگاه با رتبه ۸ در ایتالیا مشغول به فعالیت اخذ دانشجو می باشد. یکی از بهترین دانشگاه های جهان لقب دارد و بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه شهر رم و اروپا می باشد. دانشگاه ساپینزا رم دارای ۱۱۵۰۰ دانشجو می باشد که از این عدد، ۹۰۰۰ سهم دانشجویان بین المللی می باشد.

پردیس دانشگاه ساپینزا رم

 

دانشگاه ساپینزا رم در رتبه یک کشور و ۱۸۳ جهان قرار گرفته است. تحصیل در این دانشگاه با شهریه چهار هزار یورو در سال می باشد. مهمترین رشته هایی که در دانشگاه ساپینزا رم به زبان انگلیسی تدریس می شود شامل علوم اعصاب، سایبری، زبان شناسی، مهندسی عمران و کامپیوتر می باشد.

دانشگاه نرماله سوپریوره (Scuola Normale Superiore di Pisa)

جالب است بدانید که اصلی ترین سازنده این دانشگاه ناپلئون بناپارت می باشد چرا که او در سال ۱۸۱۰ دستور به ساخت دانشگاه نرمال را ساده نمود. دانشگاه نرمال بر اساس رتبه بندی جهانی تایمز در جایگاه صد و هشتاد و یکم قرار دارد. از مهمترین دانشکده های دانشگاه نرمال می توان به دانشکده علوم انسانی، فیزیک، علوم اجتماعی، کامپیوتر و علوم زیستی اشاره نمود.

پردیس دانشگاه نرماله سوپریوره

 

افرادی قادر به پذیرش و تحصیل در دانشگاه نرمال خواهند بود که موفق به قبولی و اخذ نمره مورد نیاز در آزمون پذیرش این دانشگاه باشند. همچنین مدارکی که برای ورود به دانشگاه نرمال نیاز است به صورت کلی شامل: آخرین مدرک تحصیلی، انگیزه نامه، رزومه و گذرنامه می باشد. در رابطه با تاریخ های مهم و ددلاین این دانشگاه باید به ماه‌های مارس، ژوئن و سپتامبر اشاره نمود. این دانشگاه دانشجویان را در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا جذب می نماید. دارا بودن حداقل مدرک آیلتس با نمره ۵ برای ورود به این دانشگاه ضروری می باشد.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا ایتالیا (Sant'Anna School of Advanced Studies Pisa)

در لیست دانشگاه های ایتالیا نام دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت انا به چشم می‌خورد که از سال ۱۹۸۷ تاسیس شده است. این دانشگاه با کسب رتبه ۱۷۰ جهانی مورد توجه متقاضیان تحصیل در رشته هایی همچون: مهندسی صنایع، علوم کشاورزی، پزشکی، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی قرار گرفته است.

پردیس دانشگاه سنت آنا

 

برای ورود به دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه و کسب نمره ۲۷ و ۳۰ ملاک است. گذرنامه، مدرک تحصیل دوره های پیشین با آیلتس حداقل نمره ۶، مهارت زبان ایتالیایی، تافل با نمره ۶۹، رزومه تحصیلی از شرایط ورود به این دانشگاه می باشد. از مهمترین رشته های دانشگاه که در مقطع فوق لیسانس و دکترا تدریس می گردد می توان به داروشناسی، علوم سیاسی، علوم کامپیوتر، مهندسی بیوتیک، حسابداری، اقتصاد، حقوق بین الملل، قانون، مدیریت نوآوری، بهداشت و پزشکی و غیره اشاره نمود.

افراد در کنار شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه مورد بحث باید مبلغ ۱۰۰۰۰ را به عنوان شهریه بپردازند. از مهمترین مزایای این دانشگاه می توان به دارا بودن انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی که بخشی یا همه هزینه های تحصیل دانشجویان را در بر می گیرد اشاره نمود.

دانشگاه پادووا (University of Padua)

دانشگاه پادوا نیز در لیست قدیمی ترین و مشهور ترین دانشگاه های که در کشور ایتالیا و اروپا وجود دارد، می باشد. دانشگاه پادوا یک دانشگاه دولتی با رتبه ۲۴۹ در بین دانشگاه‌های جهان و رتبه ۶ در بین دانشگاه‌های کشور ایتالیا می باشد. ۴۴ هزار دانشجو، این دانشگاه را برای آموزش انتخاب نموده اند که در پایان هر سال، 12000 نفر از آنها فارغ التحصیل می شوند. دانشگاه پادووا متشکل از ۸ دانشکده و ۳۲ دپارتمان از حوزه ها و رشته‌های مختلف تئوری و عملی می باشد. مهمترین دانشکده های این دانشگاه شامل: علوم کشاورزی، حقوق، پزشکی، علوم پایه، روانشناسی و علوم انسانی می باشد. از مزایای قابل توجه دانشگاه، تبدیل شدنش به یک قطب علمی و فرهنگی برای تربیت دانشجویان در زمینه های مختلف می باشد.

پردیس دانشگاه پادووا

 

افرادی می توانند وارد این دانشگاه شوند که بتوانند نمره قبولی در آزمون ورودی را کسب نموده و دارای مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶، تافل، مدرک زبان ایتالیایی در سطح b2 می باشد. مدارک تحصیلی مقطع پیشین، رزومه، ریزنمرات و گذرنامه از مدارک مورد نیاز ورود به دانشگاه پادووا باشند.

دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل (Vita-Salute San Raffaele University)

دانشگاه مورد نظر کار خود را از سال ۱۹۹۶ و در زمینه تخصصی رشته روانشناسی آغاز کرد. اما چیزی نگذشت و بعد از سه سال رشته فلسفه نیز به این دانشگاه اضافه شد و در سال ۲۰۱۰ رشته های متعددی از جمله پزشکی، این دانشگاه را تبدیل به قطب علوم مختلف کرد به گونه ای که امروزه دارای بیمارستان تخصصی برای دانشجویان رشته پزشکی می باشد. در رابطه با اعتبار دانشگاه مورد نظر باید گفت که در جایگاه بیست و سوم رنکینگ دانشگاه های جهان، رتبه ۳۹۲ رنکینگ جهانی qs و رتبه ۹ در بین دانشگاه های ایتالیا قرار گرفته است.

پردیس دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل

 

دارا بودن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6، و گواهینامه زبان انگلیسی سطح  c1 برای ورود به این دانشگاه ضروری است. افراد می توانند در دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری رشته های مختلف از جمله پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، بهداشت دهان و غیره به تحصیل بپردازند. آزمون ورودی این دانشگاه تعیین می‌کند که چه افرادی می‌توانند وارد دانشگاه شده و به تحصیل در رشته مورد نظر شان بپردازند.

دانشگاه میلان (University of Milan)

این دانشگاه که تکمیل شده دو موسسه از سال ۱۹۲۴ می باشد، دارای رزومه بسیار پرباری در زمینه پزشکی است. مشخصه اصلی دانشگاه میلان رتبه ۲ در بین دانشگاه های ایتالیا، رتبه ۱۰۲ در بین جهان و رتبه ۳۱ بر اساس موسسه معتبر آموزش عالی تایمز می باشد.

پردیس دانشگاه میلان

 

دانشگاه میلان دارای 9 دانشکده و ۱۳۴ رشته در مقطع های مختلف تحصیلی است. این دانشگاه دولتی برای پذیرش دانشجو، شهریه ای بین ۵۰۰ الی ۳۹۰۲ برای هر ترم را دریافت می نماید اما افراد می توانند از قابلیت استفاده از بورسیه تحصیلی این دانشگاه بهره‌مند شده و تا حدودی هزینه های تحصیل خود را پوشش دهند. از مهمترین دانشکده های دانشگاه میلان مربوط به دانشکده پزشکی، دامپزشکی، علوم ورزش، داروسازی، علوم سیاسی، حقوق و علوم انسانی می شود. قبولی در آزمون ورودی و همچنین دارا بودن مدارک زبان انگلیسی از جمله آیلتس با حداقل نمره ۶ برای ورود به دانشگاه میلان حرف اول را می زند.

دانشگاه تورورگاتا رم (Tor Vergata University of Rome)

این دانشگاه که در مقایسه با دیگر دانشگاه های معرفی شده یک دانشگاه جدید به شمار می‌رود، دارای رزومه بسیار مناسبی در همین مدت کوتاه فعالیت خود می باشد. به گونه ای که بر اساس رتبه بندی سایت qs، توانسته جایگاه ۵۱۱ را به خود اختصاص داده است. دانشگاه تورورگاتا رم، یک دانشگاه دولتی به شمار می رود که در پایتخت ایتالیا مستقر می باشد. مزیت های قابل توجه این دانشگاه، امکان تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در اکثر رشته ها می باشد.

پردیس دانشگاه تورورگاتا رم

 

دانشگاه تورورگاتا رم دارای ۲۰۹ دپارتمان تخصصی می باشد. دارا بودن ریزنمرات، انگیزه نامه، رزومه تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی که شامل آیلتس با نمره ۶ و مدرک مربوط به زبان ایتالیایی در سطح B1 می باشد، موفقیت در مصاحبه دانشگاه و غیر موجب می‌شود که افرد بتوانند این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب نمایند. با توجه به دولتی بودن این دانشگاه، متقاضیان می توانند از بورسیه تحصیلی که در آن وجود دارد نیز استفاده نمایند و تا حدودی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی خود را کاهش دهند.

دانشگاه بیکوکا میلان (University of Milano - Bicocca)

دانشگاه بیکوکا میلان در سال ۱۹۹۸ شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر در جایگاه ۵۲۱ جهان قرار گرفته است. از مهمترین دانشکده دانشگاه بیوکا میلان شامل: دانشکده پزشکی، روانشناسی و جامعه شناسی می شود. این دانشگاه مانند اکثر دانشگاه های ایتالیا برای اخذ پذیرش دانشجو، آزمون ورودی در نظر گرفته که افرادی موفق به اخذ پذیرش دانشگاه کوتاه میلان می شوند که از پس آزمون ورودی این دانشگاه برآیند.

پردیس دانشگاه بیکوکا

 

از مهمترین تاریخ های مربوط به دانشگاه بیکوکا میلان می توان به تاریخ ددلاین ۲۰ مه و ۲۰ اکتبر اشاره نمود. برای رسیدن به صندلی های دانشگاه میلان بیکوکا میلان، دارا بودن مدرک آیلتس با حداقل نمره 4.5 الی ۵، تافل بانمره ۶۰، گواهینامه سطح B1 انگلیسی و B2 زبان ایتالیایی ضروری می باشد. اکثر رشته های تحصیلی ازجمله: مهندسی پزشکی و غیره در دانشگاه مورد نظر تدریس داده می شود. میانگین شهریه برای مقاطع مختلف این دانشگاه هزار یورو می باشد که دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی موجود در این دانشگاه نیز بهره مند شوند.

دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano)

قدمت این دانشگاه نشان می دهد که در بین قدیمی ترین دانشگاه های جهان و ایتالیا قرار گرفته است. بر اساس معتبرترین رتبه بندی دانشگاه های جهان یعنی qs، در جایگاه سی و هفتم جهان قرار گرفته است. علاقه مندان به رشته های مهندسی، طراحی، الکترونیک، ریاضیات و غیره می تواند در دانشکده های دانشگاه مورد بحث به آموزش بپردازند.

پردیس دانشگاه پلی تکنیک میلان

 

دارابودن ریز نمرات تحصیلی، رزومه، انگیزه نامه و توصیه نامه موجب می شود تا افراد بتوانند در اخذ پذیرش دانشگاه پلی تکنیک میلان موفق عمل کند. از جمله شرایط مهم برای اخذ پذیرش دانشگاه پلی تکنیک میلان می توان به قبولی در آزمون ورودی، دارا بودن مدرک تافل با حداقل نمره ،۷۸ مدرک آیلتس با نمره 6 و مدرک انگلیسی پیشرفته با امتیاز c1 و مدرک انگلیسی کمبریج با سطح B1 اشاره نمود.

 

مهمترین رشته هایی که در دانشگاه پلی تکنیک میلان آموزش داده می شود، مهندسی هوافضا، معماری، مهندسی پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، برق، زیست شناسی، طراحی داخلی، مدیریت، فیزیک و مکانیک می باشد. علاقه مندان می توانند در سه مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا، این دانشگاه را برگزینند. به طور میانگین ۸۹۵ یورو برای هر ترم، شهریه دانشگاه پلی تکنیک میلان در نظر گرفته شده است که افراد می‌توانند از بورسیه های تحصیلی نیز استفاده نمایند.

زمان اپلای دانشگاه های ایتالیا

اپلای دانشگاه ایتالیا تاریخ های متغیری را نشان می دهد و هر دانشگاه در تاریخ متفاوتی اقدام به اخذ دانشجو می نماید. همچنین مقاطع مختلف تحصیلی و رشته ها نیز تعیین کننده زمان اپلای دانشگاه های ایتالیا می باشد. اما اگر بخواهیم به طور کلی در رابطه با تاریخ ددلاین برای دانشگاه ها صحبت کنیم، در مقطع کارشناسی به طور معمول در ابتدای ماه ژانویه تا آخر ماه سپتامبر اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند.

این تاریخ در مقطع فوق لیسانس به اول اکتبر تا اواخر ژوئن، برای ترم پاییز و اوایل ژوئن تا آخر ماه سپتامبر برای ترم بهاردر نظر گرفته شده است. همچنین علاقه مندان به اپلای ایتالیا در مقطع دکتری دانشگاه های باید از اول ماه فوریه تا حداکثر اواخر نوامبر اقدام به اخذ پذیرش و ثبت نام نمایند.

افراد برای آگاهی دقیق از این تاریخ ها میبایست به وبسایت رسمی دانشگاه موردنظرشان مراجعه و از آن طریق کسب اطلاعات در این باره، کنند.

رشته های دانشگاه ایتالیا

 ایتالیا گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل می باشد چرا که دانشگاه ‌های معتبر ایتالیا رشته های دانشگاهی را پوشش می دهد. تقریباً همه افراد با هر استعداد و علاقه و توانمندی که دارند می توانند وارد کشور ایتالیا شده و به تحصیل بپردازند چرا که بسیار کم پیش می آید که رشته مورد علاقه آنها در دانشگاه های ایتالیا تدریس نگردد. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با رشته های تحصیلی در ایتالیا جدول زیر را تدوین نموده ایم:

پزشکی

هنر

علم کامپیوتر

مدیریت

رشته های مالی

دندانپزشکی

اقتصاد

علوم مهندسی

حقوق

علوم پایه

علوم کشاورزی

داروسازی

دامپزشکی

علوم انسانی

تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا و جهان هستند. قدیمی ترین دانشگاه جهان دانشگاه بولونیا در سال 1088 تاسیس گردیده است. دانشجویان بین المللی در ایتالیا فرصتی برای دریافت آموزش عالی با کیفیت بالا و همچنین تحصیل با هزینه مقرون به صرفه را خواهند داشت. ایتالیا دوره های تحصیلی بسیار زیادی برای ارائه به دانشجویان متقاضی به تحصیل در این کشور ارائه می نماید. تحصیل در ایتالیا در دانشگاه دولتی و خصوصی امکان پذیر است. یکی از دوره های که دانشجویان می توانند در ایتالیا در آن به تحصیل مشغول شوند دوره لیسانس می باشد. دانشگاه های هنر ایتالیا ارائه کننده بهترین رشته ها در این مورد هستند. دوره لیسانس در ایتالیا یک دوره 3 ساله می باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های ایتالیا متفاوت است اما به طور کلی از سایر مناطق اروپا یا آمریکای شمالی کمتر است. همین موضوع دانشگاه های ایتالیا را برای دانشجویان بین المللی به پیشنهادی فریبنده تبدیل می کند. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی بسته به رشته و دانشگاه محل تحصیل از 900 یورو شروع می شود و تا 4000 یورو ادامه دارد و در دانشگاه های خصوصی با توجه به رشته، شهر محل تحصیل و دانشگاه از 6000 هزار یورو تا 20000 هزار یورو متغیر می باشد. دانشجویانی که تمایل دارند در دانشگاه های دولتی ایتالیا در مقطع لیسانس تحصیل نمایند باید نشان دهند که به زبان ایتالیایی تسلط دارند. همچنین دانشجویانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های خصوصی در ایتالیا را دارند باید به این نکته توجه نمایند که تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور با زبان انگلیسی می باشد و دانشجویان برای تحصیل در مقطع لیسانس باید دارای مدرک آیلتس 6 باشند. شرایط تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان متفاوت است که ما در سایت ارائه کرده ایم.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های ایتالیا

ایتالیا عنوان زادگاه تمدن غرب شناخته می شود و بالاترین تعداد میراث جهانی یونیسکو را در یک کشور واحد دارد و این کشور با آثار هنری، معماری و مکان های باستانی بسیار شناخته می شود. دانشجویان در هر شهر یا منطقه ای که تصمیم به تحصیل بگیرند در یک تاریخ و فرهنگ منحصر به فرد وارد می شوند. دانشجویان در هر موضوعی در مقطع کارشناسی ارشد از رشته هنر گرفته تا رشته های مهندسی این تضمین را خواهند داشت که آموزش در دانشگاه محل تحصیلشان مطابق با آخرین تحقیقات روز دنیا انجام می شود. از جدیدترین روش های تحصیل بهره مند خواهند شد. طول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال می باشد. سال تحصیلی برای دوره های تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا از دو ترم تشکیل شده است که ترم اول از ماه های سپتامبر یا اکتبر آغاز می شود و در ماه ژانویه یا فوریه به پایان می رسد و به همین ترتیب ترم دوم در فوریه آغاز می شود و در ماه جولای به پایان می رسد. تاریخ شروع و پایان دوره های مختلف کارشناسی ارشد در ایتالیا ممکن است در هر دانشگاه نسبت به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. هزینه های تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های دولتی بسته به شهر و رشته انتخابی از 800 یورو تا 6500 یورو در سال هزینه خواهد داشت و به طور معمول در اکثر رشته ها و دانشگاه ها 3800 یورو هزینه دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا در مقطع کارشناسی بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه متغیر است و ممکن است تا 20000 یورو در سال هزینه داشته باشد. دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی نیاز است تا به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشند و برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی که با زبان انگلیسی تدریس می شود باید مدرک زبان تافل یا آیلتس با نمره 6.5 ارائه نمایند. در ادامه مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

  • ارائه مدارک هویتی
  • ارائه مدارک تحصیل در مقاطع قبلی به همراه ریز نمرات
  • اثبات مهارت زبان (مدرک ایلتس 6.5)
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه توصیه نامه

تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های ایتالیا

دانشجویانی که موفق به فارغ التحصیلی در مقطع فوق لیسانس می شوند این امکان برای آن ها وجود دارد که در مقطع دکتری در دانشگاه های ایتالیا به تحصیل مشغول شوند. اما دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند برای این که بتوانند در مقطع دکتری در دانشگاه های ایتالیا به تحصیل بپردازند باید از رزومه تحصیلی قوی بهره مند باشند، همچنین داشتن سطح زبان بالا و ارائه مقالات ISI از الزامات اصلی برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های ایتالیا می باشد. دانشجویان علاوه بر داشتن رزومه قوی و سطح زبان بالا نیاز به یک استاد راهنما یا سوپروایزر در دانشگاه های ایتالیا دارند. برنامه های دکتری در ایتالیا برای رشته های مختلف از علوم انسانی تا علوم پایه و... در دسترس است. مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری به طور قابل توجهی بین رشته ها متفاوت است، به طوری که دوره دکتری پزشکی (MD) به طور معمول چهار سال مطالعه به صورت تمام وقت به طول می انجامد، اما طول دوره دکتری تحقیقاتی ممکن است تا هشت سال هم ادامه داشته باشد و حتی به صورت نیمه وقت ممکن است بیشتر زمان ببرد. هزینه های تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی برای هر سال 800 تا 1000 یورو می باشد و هزینه های تحصیل دکترا در ایتالیا در دانشگاه های خصوصی به مراتب بالاتر از دانشگاه های دولتی می باشد. دانشجویان به این نکته توجه داشته باشند که در مقطع دکتری اجازه کار به مدت 30 ساعت در هفته را خواهند داشت. متقاضیان در مقطع دکتری این امکان را دارند تا برای همسر و فرزندان خود درخواست ویزای الحاق دهند. در ادامه مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا را برای شما قرار داده ایم:

  • ارائه رزومه تحصیلی (مدارک و ریز نمرات تحصیل در سال های گذشته)
  • ارائه توصیه نامه از سمت دانشگاه محل تحصیل در مقطع قبلی
  • ارائه انگیزه نامه توسط دانشجو
  • ارائه مدرک زبان با نمره قبولی (بسته به نوع دانشگاه متفاوت است.)

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا

یکی از دلایلی که تحصیل در ایتالیا را در بین مردم جهان بسیار محبوب کرده است و باعث گردیده تا همه ساله دانشجویان بی شماری برای مهاجرت و تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام کنند ارائه انواع بورس های تحصیلی در مقاطع گوناگون است. بورسیه های تحصیلی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به دانشجویان داخلی و بین المللی اعطا می گردد. بعضی از این بورسیه ها با توجه به سطح علمی و رزومه قوی به دانشجویان واجد شرایط تعلق می گیرد و در بعضی از بورسیه ها به دانشجویانی که توانایی مالی برای پرداخت هزینه های دانشگاه را ندارند بورسیه های مختلفی مثل بورسیه استانی ایتالیا تعلق می گیرد. این بورسیه ها توسط دولت ایتالیا به دانشجویان تعلق می گیرد شامل بخشی یا تمامی هزینه های تحصیل و زندگی می باشد. بی شک دریافت بورسیه های تحصیلی ایتالیا می تواند برای دانشجویان نکنه مثبتی به حساب اید. در ادامه تعدادی از بورسیه های تحصیلی در ایتالیا را برای شما قرار داده ایم:

بورسیه

توضیحات

بورس تحصیلی بورسیه های EDISU پایمونت

این بورسیه برای دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه در نظر گرفته شده و تنها به دانشجویانی که به صورت پاره وقت در مقطع لیسانس تحصیل می کنند تعلق می گیرد که علاوه بر هزینه های مسکن بسته به شرایط مقداری از هزینه های تحصیل را نیز شامل می شود.

بورسیه پلی تکنیک شهر تورین

این نوع بورسیه برای رشته معماری در مقطع لیسانس قرار گرفته شده

بورسیه تحصیلی دانشگاه Bocconi

این بورسیه برای مقطع لیسانس و فوق لیسانس قرار گرفته شده و با توجه به سطح علمی دانشجویان اعطا می شود. این بورسیه شامل 50 درصد شهریه معادل 12000 یورو می باشد

بورسیه دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان

این بورسیه برای دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد که کمک هزینه تحصیل بین 5 تا 10 هزار یورو در سال را داراست.

 

هزینه های زندگی و تحصیل در ایتالیا

از اصلی ترین موارد که افراد متقاضی به تحصیل در دانشگاه های ایتالیا باید به آن توجه زیادی داشته باشند بررسی هزینه های تحصیل در ایتالیا می باشد. زیرا با بررسی هزینه های زندگی در ایتالیا می توان به این موضوع دست یافت که آیا این کشور محل مناسبی برای زندگی دانشجویی می باشد یا خیر. هزینه های زندگی در ایتالیا در شهرهای بزرگ این کشور مانند رم، میلان، به مراتب بالا تر از شهر های کوچک این کشور می باشد. هزینه های کلی زندگی دانشجویان بین المللی در ایتالیا بین 700 تا 1000 یورو در ماه برای هر نفر می باشد که این هزینه ها شامل مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل عمومی، سرگرمی و... می باشد. زندگی در ایتالیا یک تجربه عالی است، اما به خاطر داشته باشید که اگر رم یا میلان را انتخاب کنید، قیمت آنها نسبت به دیگر شهرهای ایتالیا گران تر است. در ادامه به بررسی هزینه های برخی از اقلام مصرفی در شهر فلورانس یکی از شهر های دانشجویی ایتالیا را برای شما قرار داده ایم:

اقلام مصرفی

مقدار

قیمت

تخم مرغ

12 عدد

3.23 یورو

برنج

1 کیلو

1.99 یورو

شیر

1 لیتر

1.26 یورو

آب معدنی

1.5 لیتر

0.40 یورو

پیاز

1 کیلو

1.38 یورو

سیب زمینی

1 کیلو

1.29 یورو

 گوجه فرنگی

1 کیلو

1.83 یورو

پرتقال

1کیلو

2.09 یورو

موز

1 کیلو

1.80 یورو

سیب

1 کیلو

2.09 یورو

مرغ

1 کیلو

8.97 یورو

گوشت

1 کیلو

16.14 یورو

پنیر

1 کیلو

14 یورو

 

اطلاع از قیمت اجاره یا خرید مسکن در ایتالیا برای دانشجویانی دارای اهمیت است که امکان زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا را نداشته و یا دانشگاه مورد نظر آن ها، خدمات اقامتی و اسکان ارائه نمی نماید.

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

5.146 یورو

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز

3.290 یورو

اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

1.138 یورو

اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر

1.645 یورو

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

810 یورو

اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر

627 یورو

شرایط اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا می توانند با دریافت پذیرش از سمت یکی از دانشگاه در ایتالیا همراه با سایر مدارک خود برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام نمایند. در صورت نبود سفارت مورد نظر در کشور خودشان می توانند به نزدیک ترین سفارت در کشورهای اطراف مراجعه نمایند. دانشجویان باید به این نکته توجه بسیار داشته باشند که در صورت هر گونه استفاده از مدارک جعلی و تقلبی امکان ریجکت شدن ویزا وجود دارد و حتی امکان جریمه های سنگین تر نیز وجود خواهد داشت. در ادامه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

  • ارائه پاسپورت متقاضی با حداقل 6 ماه اعتبار
  • نامه پذیرش از دانشگاه در ایتالیا که شرایط کامل دوره تحصیل در آن توضیح داده شده
  • نامه تمکن مالی متقاضی
  • اثبات محل اسکان متقاضی در ایتالیا
  • نامه عدم سوء پیشینه فرد
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزا
  • تکمیل فرم مربوطه برای ویزای تحصیل در ایتالیا
  • مدرک زبان مورد نیاز با توجه به مقطع و دانشگاه

سوالات متداول راجع به دانشگاه های ایتالیا

چگونه از دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیریم؟

متقاضیان با ورود به سایت هر دانشگاه می توانند نحوه پذیرش دانشگاه مورد نظر را بیابند. اما از جمله مهمترین شرایط برای اخذ پذیرش دانشگاه های ایتالیا می توان به قبولی در آزمون ورودی، دارا بودن مدرک زبان، توانایی پرداخت شهریه و موارد این چنینی اشاره کرد.

رشته های دانشگاه ایتالیا چیست؟

تقریباً همه رشته هایی که در سراسر جهان تدریس می گردد در دانشگاه های ایتالیا نیز آموزش داده می‌شود. از جمله مهمترین رشته های پرطرفدار دانشگاه های این کشور می توان به رشته های پزشکی، علوم مهندسی، حقوق، علوم انسانی، علوم پایه و غیره اشاره نمود.

 نتایج پذیرش دانشگاه های ایتالیا در چه زمانی است؟

تحصیل در ایتالیا با شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. زمان اعلام نتیجه آزمون های دانشگاه این کشور متغیر می باشد اما عموماً آوریل را باید ماه نتایج آزمون ورودی دانشگاه ها دانست.


_____________________ سخن پایانی در باب دانشگاه های ایتالیا_____________________

دانشگاه های ایتالیا، تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه های ایتالیا، بررسی بورسیه های تحصیلی در ایتالیا، رتبه و رنک دانشگاه های ایتالیا از جمله مواردی بود که در این مقاله به صورتی علمی و تخصصی به تحلیل آن پرداختیم. ایتالیا کشوری با سطح علمی بالا و هزینه های پایین تحصیل یکی از کشور های محبوب در میان دانشجویان بین المللی به شمار می رود که هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به این کشور سفر می کنند. انواع بورسیه های تحصیلی که توسط دولت ایتالیا و دانشگاه های ایتالیا به دانشجویان نمونه و دانشجویان با شرایط مالی ضعیف قرار دارد یکی دیگر از دلایلی است که دانشجویان را به سمت این کشور سوق می دهد. موسسه ملک پور با سال ها تجربه و تلاش در امر مهاجرت می تواند راهنمای شما عزیزان متقاضی به تحصیل در دانشگاه های ایتالیا باشد و در این راه شما دوستان را همراهی نماید. شما می توانید با برقراری تماس و یا از طریق تکمیل فرم تماس، با دریافت مشاوره تلفنی رایگان شرایط مهاجرتی خود را با مشاورین با تجربه موسسه در میان بگذارید تا آن ها با بررسی شرایط بهترین نوع مهاجرت را به شما پیشنهاد دهند. شما می توانید در صورت وجود هر گونه پیشنهاد یا سوال و یا انتقاد در بخش پرسش و پاسخ این مقاله مطرح نمایید تا در اولین فرصت به آن پاسخ داده شود.

امتیاز 4.6 از 5 ( 9 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
anahita31
سلام و عرض ادب وقت بخیر من 18 سالمه و میخوام در رشته داروسازی در ایتالیا درس بخونم اما کل داراییم در حدود 300 میلیون هست ایا میتونم برای این کشور اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب در ایتالیا بورسیه های تحصیلی و کمک های دولتی وجود دارد و آزمون ورودی هم برای داروسازی به نام IMAT دارد شما می توانید از این بورسیه ها استفاده کنید و تحصیل رایگان داشته باشید .برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان استفاده نمایید.
پدرام شیرازی
سلام. ایا تحصیل در دانشگاه های ایتالیا برای کسی که 35 سالش هست امکان پذیره؟؟ من 35 سالمه لیسانس حسابداری دارم و زبانم در سطح ایلتس 6 هست. میتونم رایگان درس بخونم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله امکان پذیرش هست و برخی دانشگاه ها بورسیه ادائه می دهند
جمال مهرزاد
پسرم 16 ساله است و برای 2 سال دیگر درخواست تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا را دارد. سطح زبان انگلیسی وی در حد 85 تافل بوده، مشکل فقط از بابت پرداخت شهریه است. سوال اینکه آیا برای تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاههای ایتالیا بایست زبان ایتالیایی بلد بود؟ آیا می توان برای پزشکی بورسیه گرفت؟ سپاس از راهنماییتان
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز امکان اخذ بورسیه در دانشگاه های انگلیسی زبان نیز وجود دارد.
مشاوره رایگان