مهاجرت تحصیلی به آلمان

9 اسفند 1401 16 نظر

مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل، روش هاي اخذ اقامت با مهاجرت تحصیلی به آلمان در اين مقاله به صورت علمي مورد بررسي قرار مي گيرد. روش هاي مهاجرت تحصیلی به آلمان چيست؟ چگونه مي توان پس از تحصيل اقامت آلمان را دريافت کرد؟ ما قصد داريم در اين مقاله به تمامي سوالات شما عزيزان در اين خصوص پاسخ دهيم. مهاجرت تحصیلی به آلمان، يکي از پرطرفدارترين روش هاي مهاجرتي مي باشد که بسيار مورد استقبال متقاضيان قرار گرفته است. تحصيل به زبان آلماني در مقاطع مختلف تحصيلی آلمان رايگان است. این مقاله که توسط موسسه mie و با جمع آوری اطلاعات از مشاوره وکلای محلی این کشور، تحقیق و بررسی سایتهای دولتی و استفاده از منابع معتبر به نگارش درآمده و ارائه این مطالب به منزله ارائه خدمات نمی باشد. در صورتي که قصد داريد در این خصوص اطلاعات بيشتري داشته باشيد مي توانيد به وب سايت موسسه ملک پور مراجعه فرماييد و از طريق تکميل فرم تماس و يا برقراري تماس تلفني با اين مجموعه، شرايط خود را براي مهاجرت تحصيلی به آلمان در يک مشاوره تلفني رايگان بررسي نماييد.

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل مجانی در آلمان


مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

 

تماس با ما

مهاجرت تحصیلی به آلمان

معرفی کشور آلمان برای مهاجرت تحصیلی

آلمان کشوري در اتحاديه اروپا و عضو اتحاديه شنگن است. اين کشور با کشورهاي اتريش و سوئيس هم مرز است و هفتمين کشور بزرگ اتحاديه اروپا محسوب مي شود. اين کشور 83 ميليون نفر جمعيت دارد و دومين کشور پرجمعيت اروپا را تشکيل مي دهد. پايتخت اين کشور، شهر برلين است و شهر فرانکفورت به عنوان پايتخت اقتصادي اين کشور شناخته مي شود. کشور آلمان از لحاظ اقتصادي بسيار قوي بوده و در سطح اتحاديه اروپا، برترين مي باشد.

اين کشور چهارمين اقتصاد بزرگ دنيا از لحاظ توليد ناخالص ملي است. آلمان به عنوان يک کشور بسيار پيشرفته در دنيا، از لحاظ کيفيت زندگي، سلامت و امنيت داخلي بسيار پيشرفته بوده و دانشگاه هاي رايگان آن داراي شهرت جهاني مي باشند. البته به منظور مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل رايگان در دانشگاه هاي اين کشور حتماً بايستي مدرک زبان آلماني ارائه شود و تدريس به زبان آلماني خواهد بود. در صورتي که افراد به زبان انگليسي تسلط داشته باشند مي توانند در دانشگاه هاي خصوصي اين کشور تحصيل کنند که همراه با پرداخت شهريه خواهد بود.

ویدیو موسسه MIE در مورد دانشگاه های آلمان


مهاجرت دانش آموزی به آلمان

در مورد مهاجرت دانش آموزی به آلمان در مدارس بايد گفت که مقاطع تحصيلی در مدارس اين کشور انواع مختلفي دارند و بسته به شرايط دانش آموزان متفاوت مي باشند. در کشور آلمان دانش آموزان مي بايست از سن 6 سالگي وارد مدرسه شده و پس از تحصيل در مقطع ابتدايي، بسته به نمرات خود به تحصيل در مدارس بپردازند. دانش آموزاني که به نسبت نمرات پايين تري دارند مي توانند در مدارس فني حرفه اي به نام Hauptschule تحصيل نمايند. دانش آموزاني که نمرات عالي کسب کرده اند مي توانند در مدارس gymnasium تحصيل کرده و در حين تحصيل، خود را براي يک آزمون ورودي آماده نمايند که بتوانند براي ادامه تحصيل به دانشگاه هاي عالي اين کشور راه پيدا کنند. مهاجرت تحصيلی به آلمان رايگان در مدارس براي دانش آموزان بين المللي ممکن نمي باشد و علاقمندان به تحصيل در مدارس آلمان مي بايستي جهت تحصيل در مدارس خصوصي اقدام نمايند. شانس اخذ ويزاي تحصيلی آلمان براي دانش آموزان بالاي 12 سال بالاتر خواهد بود.

شرایط مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل در مقطع کارشناسي

براي مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل در مقطع کارشناسي افراد مي بايست يا مدرک زبان آلماني و يا مدرک آيلتس ارائه دهند. به منظور مهاجرت تحصیلی به آلمان رایگان بايد مدرک B1 آلماني ارائه شود و تحصيل به زبان آلماني انجام گيرد. تحصيل در دانشگاه هاي انگليسي زبان آلمان نيز با مدرک آيلتس 6 آکادميک امکان پذير است. در ضمن براي افرادي که قصد اقدام براي تحصیل کارشناسي در آلمان را دارند، اين نکته بسيار با اهميت است که نمي بايست مدت زمان زيادي از اخذ مدرک ديپلم متقاضي گذشته باشد؛ زيرا در صورتي که گپ تحصيلی بالا باشد، شانس دريافت ويزاي تحصيلی آلمان بسيار کم است. پذیرش تحصیلی در این کشور به چند بخش تقسیم می شود:

  • رشته هایی که نیاز به قبولی در کنکور دارند
  • رشته هایی که علاوه بر قبولی در کنکور نیاز به موفقیت آزمون ورودی دارند
  • رشته هایی که فقط نیاز به آزمون ورودی دارند

هزينه مهاجرت تحصیلی به آلمان در دانشگاه هاي دولتي آلمان، بسيار کم مي باشد؛ اما کاملاً رايگان نيز نيست. به صورت تقريبي در دانشگاه هاي دولتي، حدود 800 يورو در سال مي باشد که تقریبا تحصيل رايگان محسوب مي شود. طول دروه تحصيل در مقطع کارشناسي 4 سال است و دانشجويان مي توانند در حين تحصيل به کار پاره وقت مشغول شوند.

دانشگاه های مورد تایید آلمان

این مقاله را از دست ندهید: لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان

در این مقاله ما لیست دانشگاه های ایرانی مورد تایید آلمان را به شما خواهیم آموخت.

شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسي ارشد

به منظور تحصيل در آلمان مقطع کارشناسي ارشد لازم است که گپ تحصيلی بيشتر از 4 يا 5 سال نباشد. همانطور که گفته شد گپ تحصيلی بالا شانس ويزا را کاهش مي دهد. در ضمن دانشگاهي که شخص در ايران در آن تحصيل کرده است، اهميت بسياري دارد؛ زيرا دانشگاه هاي آلمان مدرک دانشگاه هاي پيام نور يا برخي از دانشگاه هاي فني و حرفه را به راحتي نمي پذيرند. طول دوره کارشناسي ارشد بسته به نوع رشته و دانشگاه از 1 سال تا 2 سال متغير است. افرادي که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسي ارشد را دارند مي بايست مدارک آن ها توسط سازمان akademisches auslandsamt مورد ارزيابي قرار گيرد. اين سازمان مدارک تحصيلی افراد را ارزيابي کرده و در صورت تأييد، شخص مي تواند براي تحصيل از دانشگاه پذيرش بگيرد.

مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل در مقطع دکتري

مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل در مقطع دکتري، کمي متفاوت تر و سخت تر از مقاطع ديگر است. زيرا دانشگاه ها به راحتي اجازه پذيرش به متقاضيان تحصيل مقطع دکتري نمي دهند و افراد براي اني امر بايستي از رزومه تحصيلی بسيار خوبي برخوردار بوده و در دانشگاه سوپروايزر پيدا کنند تا بتوانند از اين طريق مورد مصاحبه قرار گيرند. معمولاً افراد 2 بار مصاحبه مي شوند. همچنين داشتن مقالات ISI و نمرات بالا، بسيار داراي اهميت مي باشد. به افرادي که هنوز فرصت نکرده اند رزومه تحصيلی قابل قبولي ارائه دهند، پيشنهاد مي شود که براي دوره ارشد مجدد اقدام نمايند تا بتوانند با سهولت بيشتري وارد مقطع دکتري شوند. تحصيل مقطع دکتري در آلمان عموماً در تمام دانشگاه هاي دنيا به زبان انگليسي است و نمره زبان بالا (آيلتس 7) نياز دارد. معمولاً افراد براي پذيرش و تحصيل در مقطع دکتري، روزمه خود را براي استادي ارسال مي نمايند که در زمينه تحصيلی دانشجو و امور تحقيقاتي وي در حال فعاليت باشد. در صورتي که روزمه تحصيلی متقاضي مورد بررسي و تأييد قرار گيرد، وقت مصاحبه براي وي تعيين مي شود.

هزینه مهاجرت تحصیلی به آلمان و هزینه های زندگی دانشجویی

هزينه مهاجرت تحصیلی به آلمان سوال خيلي از شما عزيزان است. همانطور که توضيح داده شد براي مهاجرت تحصیلی به آلمان و تحصيل به زبان آلماني در دانشگاه هاي اين کشور هزينه اي پرداخت نمي شود و دانشگاه تقريبا رايگان است. اما در صورتي که بخواهيد به زبان انگليسي تحصيل کنيد بايد شهريه پرداخت شود. هزینه مهاجرت به آلمان در بخش شهریه شامل: براي تحصيل در مقطع کارشناسي شهريه هاي دانشگاه معمولاً بين 12 تا 15 هزار يورو بسته به دانشگاه، شهر و رشته شما متغير است. در مقطع کارشناسي ارشد هزينه هاي معمولاً کمي بيشتر است، البته باز بستگي به رشته و دانشگاه انتخابي شما دارد. اين هزينه ها معمولاً بين 15 تا 20 هزار يورو مي باشند. براي تحصيل در مقطع دکتري نيز شهريه دانشگاه مانند مقطع کارشناسي ارشد است. البته دانشجويان بسته به مقطع تحصيلی اجازه انجام کار پاره وقت دارند و اين کار مي تواند تا حدي هزينه هاي دانشگاه و زندگي را در بر بگيرد. هزينه هاي زندگي در قالب يک جدول به نمايش درآمده و شما مي توانيد با مشاهده آن تا حدودي هزينه هاي زندگي در اين کشور را تخمين بزنيد.

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان برای مهاجرت تحصیلی

متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان را در جدولی لیست نمودیم.

موارد

قیمت (یورو)

توضیحات

اسکان

300 - 700

بسته به نوع اتاق و خوابگاه متفاوت است

خورد و خوراک

150 - 250

بسته به شهر می تواند متفاوت باشد

حمل و نقل

150

بسته به فاصله خوابگاه و دسترسی به موقعیت های شهری

بیمه دانشجویی

100 - 150

بسته به شرکت ارائه دهنده

خدمات رفاهی

150 - 300

بسته به میزان اینترنت و استفاده از شبکه های تلویزیونی

هزینه های جانبی

50 - 200

بسته به سبک زندگی شخصی متفاوت است

مجموع

750 - 1750

مجموع ماهانه

مهاجرت تحصیلی به آلمان با اخذ بورسیه

بورسیه تحصیلی در آلمان معمولاً به دانشجويان نخبه تعلق مي گيرد و افرادي مي توانند براي بورسیه تحصیلی آلمان اقدام کنند که رزومه تحصيلی خيلي قوي داشته باشند. مهاجرت به آلمان ازطریق تحصیل رایگان در آلمان به همراه بورسیه تحصیلی آلمان در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد سخت تر از دوره دکتري است. افرادي که طي دوره تحصيلی خود کارهاي تحقيقاتي زيادي انجام دادند و چندين مقاله ISI دارند. همچنين نمرات بالايي دارند و مي توانند نمره زبان بالا در حد آيلتس 7 ارائه دهند شرايط خوبي براي بورسيه تحصيلی خواهند داشت و شانس بالايي دارند. در کشور آلمان بورسيه تحصيلی انواع مختلفي دارد:

  • بورسيه تحصيلی Mailcheck: اين نوع بورسيه در مقطع کارشناسي ارائه مي شود و هزينه هاي تحصيل را تا سقف ماهيانه 1500 دلار تقبل مي کند.
  • بورسيه تحصيلی فردريش ايبرت: اين نوع بورسيه براي مقطع کارشناسي ارشد است و هزينه هاي تا سقف ماهي 100 يورور را پرداخت مي کند.
  • بورسيه stipendiumplus: اين نوع بورسيه براي مقطع دکتري است و هزينه ها را تا سقف ماهي 1400 يورو پرداخت مي کند.

مهاجرت تحصیلی رایگان به آلمان

به طور کلی می توان تحصیل رایگان در المان داشته و مهاجرت تحصیلی رایگان به آلمان را تجربه کرد. حدود 300 دانشگاه دولتی با بیش از هزار رشته تحصیلی وجود دارد که جالب است بدانید اغلب دانشگاه های دولتی به صورت رایگان تدریس می کنند. در ادامه بعضی از دانشگاه های دولتی آلمان را در لیستی به شما معرفی خواهیم نمود.

دانشگاه کلن

دانشگاه FAU Erlangen-Nürnberg

دانشگاه مونستر

دانشگاهLudwig Maximilians University Munich (LMU)

دانشگاه هامبورگ

Ruhr University Bochum

دانشگاه وورزبورگ

RWTH Aachen University

کشور آلمان نه تنها برای کشورهای اروپایی بلکه برای دانشجویان سراسر جهان خدمات اموزشی و تحصیلی رایگان ارائه می دهد. گفتنی است علاوه تحصیل رایگان در آلمان می توانیم به بورسیه های تحصیلی که کمک هزینه های مناسبی هستند اشاره کرد.

مراحل مهاجرت تحصیلی به آلمان به صورت گام به گام

آلمان یکی از بهترین و محبوب ترین کشور ها برای تحصیل است. این کشور علاوه بر دانشگاه های معتبر و برتر امکانات رفاهی و زندگی و... عالی دارا است. از این رو مهاجرت تحصیلی آلمان همواره پرطرفدار است. به همین خاطر باید ابتدا از شرایط و مراحل مهاجرت تحصیلی آلمان اطلاعات دقیقی داشته باشید. گفتنی است که شرایط مهاجرت تحصیلی برای دانشگاه های مختلف آلمان و مقاطع و رشته های تحصیلی امکان دارد متفاوت باشد. برای این منظور همراهی با یک مشاور و بررسی سایت های دانشگاه ها بسیار کمک کننده به شما خواهد بود. شرح مراحل مهاجرت تحصیلی به آلمان و درخواست در ادامه آمده است.

  1. انتخاب دانشگاه: در دانشگاه های آلمان به زبان های انگلیسی و آلمان تدریس می شود. بررسی رشته ها و مقطع های تحصیلی که مرتبط با خواسته و تحصیلات مقطع قبلی شما باشد باید به درستی انجام شود. بررسی رتبه علمی دانشگاه نیز از دیگر اقداماتی است که در این مرحله باید انجام شود.
  2. بررسی شرایط پذیرش: حتما قبل از اقدام به درخواست و اپلای به دانشگاه باید شرایط پذیرش را بررسی کنید. این شرایط نظیر موارد زیر هستند که غالبا ارائه آن ها الزامی است:
    • الزامات زبان انگلیسی یا المانی
    • گواهی های تحصیلی
    • ترجمه ریز نمرات
    • رزومه تحصیلی و سوابق پژوهشی
    • مدارک هویتی و شناسایی
  1. فراهم کردم شرایط تمکن مالی: ارائه تمکن مالی بیان گر این است که دانشجو می تواند سالانه حدود 10 هزار دلار معادل 8700 یورو برای تامین هزینه ها را در دسترس دارد.
  2. اپلای و ارسال درخواست: برای این منظور باید به ددلاین های دانشگاه و سایت آن ها توجه کنید. مدارک و کلیه درخواست ها دانشگاه را باید تهیه و ارائه کنید.
  3. تهیه بیمه درمانی: ارائه بیمه درمانی قبل از خروج از کشور الزامی بوده و باید بررسی شود که مورد تایید بوده و در آلمان معتبر است. در صورتی که بیمه در آلمان معتبر نباشد ماهانه 80 تا 160 یورو معادل 92 تا 176 دلار پرداخت شود.
  4. اخذ ویزای تحصیلی آلمان: شرایط ویزای دانشجویی آلمان بسته به کشور مبدا متفاوت بوده و برای این منظور باید وب سایت مربوط به ویزا را چک کنید.
  5. تهیه محل اقامت: تهیه محل سکونت و محل اقامت بخش مهمی از روند مهاجرت است.
  6. ثبت نام در دانشگاه: حتما می دانید که شرایط ثبت نام در دانشگاه های مختلف متفاوت است با این حال به طور عمومی مدارک زیر از متقاضیان درخواست می شوند:

    • ارائه پاسپورت و در صورت لزوم ازائه ویزا و مجوز اقامت
    • تکمیل فرم ثبت نام
    • 2 قطعه عکس در ابعاد پاسپورت
    • گواهی های تحصیلی و ترجمه رسمی آن ها
    • اطلاعیه پذیرش
    • مدارک تسلط بر زبان آلمانی یا انگلیسی
    • مدارک بیمه درمانی قانونی در آلمان
    • رسید پرداخت هزینه ترم

مهاجرت تحصیلی به آلمان

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان و محدودیت ها

معمولا در المان اکثر دانشجویان از سن 18 تا 24 سالگی شروع به تحصیل در دانشگاه می کنند. به طور کلی می توان به این موضوع اشاره کرد که مهاجرت تحصیلی دچار محدودیت سنی نبوده و شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان به عنوان امتیاز محسوب می شود. زیرا در پذیرش دانشگاه های آلمان رقابت زیادی وجود دارد و جوان تر بودن و سن کمتر امتیاز خوبی محسوب می شود. گفتنی است که بهترین رفرنس برای این منظور سایت دانشگاه مورد نظرتان است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

پیش تر در رابطه با پروسه و شرایط مهاجرت تحصیلی برای شما صحبت کرده ایم. دانستیم که این پروسه نیازمند ارائه مدارک است. مدارک باید در زمان مناسب متناسب با ددلاین ها و درکمال صحت و اعتبار ارائه شوند. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان عبارتند در زیر نام برده شده است.

مدرک زبان مورد نیاز مهاجرت تحصیلی به آلمان

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد آموزش در دانشگاه های آلمان به زبان های انگلیسی و آلمانی صورت می گیرد. تسلط بر یکی از زبان های انگلیسی و آلمانی برای متقاضیان واجب بوده و باید درآن مهارت کافی به شکل های خواندن، نوشتن و صحبت کردن و شنیدن داشته باشند. ضمنا باید به این نکته اشاره کنیم که بسیاری از دانشگاه ها برای پذیرش ارائه مدرک زبان را الزامی دانسته و باید توسط دانشجو ارائه شود. همچنین هنگام اخذ ویزا دانستن زبان و دارا بودن مدرک آن اغلب اوقات ضروری است. گفتنی است که سطح و زبان مورد پذیرش در هر دانشگاه متفاوت است. لیست زیر شما را در رابطه با مدارک زبان مورد نیاز راهنمایی خواهد کرد.

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

ایلتس

حداقل 6

تافل

حداقل 90 تا 100

 

مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقاطع مختلف تحصیلی

کارشناسی

C1 CEFR

DSH II

کارشناسی ارشد

DSH I

DSH II

دکترا

به طور مستقل تویط دانشگاه تعیین می شود

مهاجرت تحصیلی به آلمان بدون مدرک زبان

 بسیاری از ایرانیان هستند که علاقه دارند، مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل بدون مدرک زبان داشته باشند. می خواهیم بررسی کنیم که آیا مهاجرت تحصیلی بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر است یا خیر از آنجایی که کشور آلمان یکی از کشورهای صنعتی و به نوعی از قدرت های اقتصادی دنیا محسوب می‌شود از امروز برای جذب دانشجویان به کشور خود شرایط ویژه ای را ارائه می دهد. یکی از آنها تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان می باشد. لازم به ذکر است که برای تحصیل در این کشور دانشجو باید از دانش زبان آلمانی بهره مند باشد تا شرایط این را داشته باشد که بدون مدرک زبان قادر به دریافت پذیرش از دانشگاه های آلمان باشد. شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان بدون مدرک زبان در دوره های تحصیلی دانشگاه از این قرار است که فرد می تواند پذیرش مشروط را با شرکت در دوره های زبان بدست اورد.

  • دوره کارشناسی: نیازمند این است که شما زبان آلمانی در حد B2 را داشته باشید و مدارک مربوطه را به دانشگاه ارائه دهید.
  • دوره کارشناسی ارشد: برای تحصیل در این  دوره نیازمند این است که شما زبان آلمانی در حد B2 را داشته باشید یا دارای نمره آیلتس شش و نیم باشید و مدارک مربوطه را به دانشگاه ارائه دهید
  • تحصیل در دوره دکترا: بر خلاف دوره های تحصیلی لیسانس و ارشد، تحصیل بدون مدرک زبان امکان در دوره دکترا شدنی نیست و نیاز است که دانشجو علاوه بر ارائه مدارک لازم و نمره آیلتس هفت و بیشتر از ۷ را به دانشگاه ارائه دهد.

نحوه ورود به دوره های زبان برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

برای مهاجرت به آلمان تحصیلی، یکی از روشها، شرکت در دوره های زبان آلمانی بوده و حال سوال اینجاست که نحوه ورود به دوره های زبان برای مهاجرت تحصیلی به آلمان چگونه است؟ گفتنی است که برای شرکت در این دوره ها ابتدا باید درخواست پذیرش به یک دانشگاه آلمانی ارسال کنید و از یک دانشگاه آلمانی پذیرش گرفته باشید. سپس بر اساس این پذیرش، می توانید در دوره های زبان شرکت کنید. این دوره ها معمولا در برخی از دانشگاه های خصوصی و یا دولتی و بعضی کالج های خاص برگزار می گردد. در نتیجه با کسب مهارت زبانی، و دریافت مدرک زبان شرایط برای تحصیل در دانشگاه های آلمانی برای شما آماده خواهد بود. این دوره زبانی معمولاً در 3 سطح زبانی برگزار می گردند:

  • سطح زبان مقدماتی یا ابتدایی: A1,2
  • سطح زبان نرمال: یعنی B1,2
  • سطح زبان حرفه ای: این سطح معمولا برای پذیرش پزشکان و پرستاران ضروری است، یعنی C1,2 می باشند.

نکته مهم در این باره این است که حداقل مدرک زبان برای شرکت در دانشگاه های آلمانی مدرک زبان B1 می باشد.

معدل مورد نیاز مهاجرت تحصیلی به آلمان

برای ورود به انواع دانشگاه ها سیستم نمره دهی آلمان مانند کشور ایران نمره دانش آموزان و دانشجویان از ۲۰ محسوب نمی شود و نمرات آلمانی بین یک و شش می باشد که هر چه نمره شما به شش نزدیک تر باشد، در واقع نمره کمتری کسب کردید و نمره شما نمره ضعیف می باشد. در کشور آلمان نمرات بین عدد ۴ و ۶ نمرات مردودی می باشند. به طور کلی می‌توان گفت: معدل مورد نیاز مهاجرت تحصیلی به آلمان برای ورود به انواع دانشگاه ها معمولاً نمره های بین یک تا دو و نیم می باشد. نمرات بیشتر از دو و نیم با مشکل، شرط معدل برای تحصیل در آلمان مواجه خواهند شد. برای تبدیل نمره های خود به معدل آلمانی می توانید از فرمولی که در اینجا به شما ارائه می شود جهت تبدیل معدل خود به معدل آلمانی استفاده کنید:

معدل آلمانی = 7 - (معدل ایرانی*0.3)

تمکن مالی مهاجرت تحصیلی به آلمان چقدر است؟

از جمله مدارک مهم برای دریافت ویزای تحصیلی این است که تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان را داشته باشید. میخواهیم بدانیم که تمکن مالی مهاجرت تحصیلی به آلمان چه عددی است؟ یکی از مدارک بسیار مهمی که برای دریافت ویزای تحصیلی باید ارائه دهید، نامه تمکن مالی و صورت حساب بانکی می باشد که در واقع باید گردش مالی شش ماهه اخیر حساب خود را ارائه دهید. برای اینکه این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید، باید گردش مالی 6 ماهه اخیر شما حداقل مبلغ ۱۰۳۳۲ یورو باشد. اگر موجودی حساب شما بیشتر از این مبلغ باشد می توانید از حساب خود برداشت کنید. اما اگر حداکثر دارایی شما همین مبلغ باشد به دارایی خود نباید دست بزنید تا برای دریافت ویزای تحصیلی با مشکل مواجه نشوید.

بهترین دانشگاه های آلمان برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصيلی به آلمان يکي از روش هاي پرطرفدار مهاجرت به اين کشور است. همه ساله دانشجويان زيادي قصد تحصيل در دانشگاه هاي کشور آلمان را دارند. از آن جايي که کشور آلمان جز کشورهاي بسيار پيشرفته محسوب مي شود و اقتصاد بسيار قوي دارد افراد قصد دارند ابتدا در کشور آلمان تحصيل و نهايتا اقامت اين کشور را بدست آورند. گفتني است براي کار و اخذ اقامت اشخاص بايد به زبان آلماني مسلط باشند و بتوانند به راحتي در جامعه ارتباط برقرار کنند. در مورد دانشگاه هاي اين کشور بايد گفت اين دانشگاه ها رتبه بالايي در جهان دارند و اشخاص پس از اخذ مدرک مي توانند به راحتي کار پيدا. همانطور که توضيح داده شد دانشگاه های آلمان دولتي يا خصوصي هستند که همگي رتبه بالايي در جهان دارند. در جدول زير مي توانيد نام برخي از دانشگاه هاي برتر کشور آلمان را با رتبه جهاني آن ها مشاهده کنيد.

نام دانشگاه

شهر

رتبه جهاني

Ruhr-Universität Bochum

Bochum

102

Ludwig-Maximilians-Universität München

München

108

دانشگاه آخن آلمان

Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen

Aachen

137

Freie Universität Berlin

Berlin

145

Charité - Universitätsmedizin Berlin

Berlin

1008

Frankfurt School of Finance and Management

Frankfurt

2070

Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt

Eichstätt

2048

ESMT Berlin

Berlin

96

WHU - Otto Beisheim School of Management

Vallendar

2572

University of Applied Sciences Europe

Iserlohn

2708

مهاجرت تحصیلی به آلمان

شرایط اخذ ویزا برای مهاجرت به المان تحصیلی

براي مهاجرت تحصیلی به آلمان ابتدا بايد از دانشگاه پذيرش بگيريد و بعد براي وقت سفارت اقدام بفرماييد. براي دريافت پذيرش از دانشگاه مي بايست رزومه تحصيلی و انگيزه نامه خود را براي دانشگاه ارسال کنيد. لازم به ذکر است اخيرا سفارت آلمان دير وقت مي دهد بنابراين بايد بازه زماني طولاني تري را در نظر بگيريد. بعد از دريافت پذيرش از دانشگاه متقاضي بايد وقت سفارت بگيرد و در اين حين مدارک مورد نياز همگي بايد به همراه ترجمه آن ها آماده شوند. تهيه مدارک نيز مي تواند پروسه زمان بري باشد. خصوصا دريافت مدارک دانشگاهي و توصيه نامه از دانشگاه بعضي مواقع زمان بر هستند. شما بايد حتما در نظر داشته باشد که بهتر است يک تا دو ماه قبل از شروع ترم در کشور آلمان حضور داشته باشيد و کارهايي که لازم است از جمله محل سکونت خود را قبل از شروع ترم مشخص کنيد. همچنين زماني لازم است تا افراد کمي به محيط جديد عادت کنند. مدارک لازم برا ارائه به سفارت آلمان جهت ویزای تحصیلی آلمان به شرح زير است:

  • ارائه مدارک هويتيتحصیل دکترا در اتریش
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • نامه پذيرش دانشگاه
  • سوابق تحصيلی به همراه ترجمه
  • انگيزه نامه
  • توصيه نامه
  • ارائه تمکن مالي
  • 2 قطعه عکس
  • گواهي ازدواج

شرایط اخذ ویزای همراه آلمان با مهاجرت از طریق تحصیل

براي مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل بايد اين نکته را در نظر داشت که دانشجو مي بايست اول وارد کشور آلمان شود و کارت اقامت خود را دريافت کند، بعد از آن مي تواند براي الحاق به خانوده درخواست دهد و همسر و فرزندان زير 18 سال مي توانند به عنوان همراه، اقامت آلمان را دريافت کنند. اين مراحل در حدود 3 تا 4 ماه به طول مي انجامد. در خواست براي تمام اعضاي خانواده به صورت هم زمان به هيچ عنوان پيشنهاد نمي شود زيرا ريسک گرفتن ويزا را افزايش مي دهد. پيشنهاد مي شود ابتدا شخص متقاضي اقدام کند و پس از دريافت کارت اقامت مي تواند براي اعضاي خانواده اقدام کند. همچنين شخص بايد تمکن مالي خود را به سفارت نشان دهد به اين منظور که ثابت کند مي تواند هزينه هاي زندگي خود و خانوده اش را تقبل کند.

شرایط کار ضمن مهاجرت تحصیلی به آلمان

در مورد شرایط کار دانشجویی در آلمان بايد گفت، در حال حاضر براي ما ايرانيان مهاجرت امري پر هزينه است بنابراين اين که افراد بتوانند در حين تحصيل خود به کار کردن بپردازند امري ضروري و مهم محسوب مي شود. معمولاً دانشجويان پس از مهاجرت تحصیلی به آلمان بعد از گذشتن چند ماه و سازگاري با محيط و شرايط جديد، به کار پاره وقت مشغول مي شوند. کار در حين تحصيل مزاياي زيادي دارد از جمله اين که شخص مي تواند تا حدودي با کار کردن هزينه هاي زندگي را مديريت کند و همچنين افراد با ورود به محيط کار از سنين پايينتر، خيلي راحت تر با محيط جديد خو مي گيرند و مي توانند راحت تر ارتباط برقرار کنند. در ضمن اين تجربه مي تواند کار پيدا کردن بعد از تحصيل را نيز ساده تر نمايد. دانشجويان مي توانند در حين تحصيل 20 تا 30 ساعت در هفته کار کنند. در مقطع دکتري گاها افراد اجازه 40 ساعت کار در هفته را دارند.

 

موقعیت کار پس از مهاجرت تحصیلی به آلمان

افرادي که قصد مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل را دارند معمولاً قصد دارند بعد از تحصيل کار کنند و بتوانند در اين کشور اقامت طولاني مدت داشته باشند. به اين منظور اشخاص بايد بعد از اتمام تحصيل در صورتي که درخواستشان تاييد شود 1 سال اقامت خود را در کشور آلمان تمديد نمايند و به دنبال کار بگردند. در صورتي که شخص در اين يک سال کار مورد نظر خود را پيدا کند مي تواند اقامت کاري دريافت کند. پيشنهاد مي کنيم قبل از اقدام براي تحصيل در اين کشور به ليست مشاغل مورد نياز کشور آلمان که توسط دولت اين کشور هر سال اعلام مي شود مداجعه فرماييد. در صورتي که اشخاص در رشته هايي تحصيل کنند که کشور آلمان به اين مشاغل نياز بيشتري داشته باشد، شانس کاريابي افراد بالاتر خواهد بود. معمولاً رشته هاي فني و مهندسي در اين کشور جز مشاغل مورد نياز است و افرادي که در اين رشته ها تحصيل کرده باشند با سهولت بيشتري کار پيدا خواهند کرد. بهتر است براي اين که اطلاعات شما در خصوص کار در کشور آلمان افزايش يابد مقاله کار در آلمان را مطالعه کنيد. براي اين که در مورد موقعيت کار در کشور آلمان بيشتر اطلاعات داشته باشيد ما نرخ بيکاري در اين کشور را به صورت يک نمودار نمايش داديم.

نمودار نرخ بیکاری در آلمان

اخذ تابعیت آلمان از طریق مهاجرت تحصیلی

مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل به تنهايي نمي تواند موجب اقامت شود بلکه اشخاص بايد بعد از تحصيل در اين کشور کار پيدا کنند و اقامت خود را از اقامت تحصيلی به کاري تبديل کنند. همانطور که توضيح داده شد به شخص بعد از تحصيل يک سال فرصت داده مي شود تا به دنبال کار بگردد و پس از يافتن شغل مناسب مي تواند در اين کشور به کار مشغول شده و ويزاي کار آلمان را دريافت نمايند. بعد از اينکه اشخاص به مدت 5 سال در کشور آلمان کار کنند و بيمه و ماليات پرداخت کنند مي توانند براي اقامت دائم درخواست دهند و بعد از 8 سال براي پاسپورت آلمان درخواست دهند. اين نکته را در نظر داشته باشيد که براي اقامت دائم بايد شخص زبان آلماني را تا سطح B1 آموخته باشد و بتواند به راحتي با جامعه ارتباط برقرر کند همچنين تمکن مالي کافي براي اداره زندگي را داشته باشد.

آلمان در زمينه ارائه تحصيلات دانشگاهي با کيفيت بالا، زيرساخت پژوهشي، روش تدريس، تحصيلات کم هزينه و دورنماي شغلي شهرت زيادي دارد. مهاجرت تحصیلی به آلمان براي بسياري از افراد در سرتاسر دنيا مي تواند مقدمه و راه گشاي اخذ اقامت هاي ارزشمندتر باشد. البته اين رويا براي بسياري از افراد به آساني تحقق نمي پذيرد. دانشجوهاي بين المللي تحت شرايطي مي توانند از تحصيل رايگان در دانشگاه هاي عمومي آلمان بهره مند شوند. در حال حاضر بسياري از دانشگاه هاي آلمان صرفا به آن دسته از دانشجويان ايراني پذيرش مي دهند که از دانشگاه هاي سراسري ايران مدرک عدم منع تحصيل ارائه دهند. فارغ از بحث پذيرش، مسئله ويزا مطرح مي شود؛ در حال حاضر سفارت آلمان وقت مصاحبه را براي زمان هاي طولاني تعيين مي کند و اين موضوع تا حد زيادي مهاجرت تحصيلی به اين کشور را پيچيده مي کند. بنابرين توصيه مي شود در صورتي که در صدد مهاجرت تحصیلی به آلمان هستيد از طريق يک کشور ثالث اقدام کنيد. براي اخذ اطلاعات بيشتر در مورد مهاجرت تحصيلی به آلماني و اخذ ويزاي تحصيلی اين کشور با مشاورين و متخصصين مهاجرتي معتبر مشاوره نماييد.

مشاوره مهاجرت تحصیلی به آلمان

همه ما برای تصمیم گیری و شناخت راه حل ها به مشورت و مشاورانی خبره که با صداقت و به درستی راهنمایی کنند نیاز داریم. مشاورانی که از تجربه و علم کافی برخوردار باشند و بتوانند ما را در رابطه با اهدافمان راهنمایی کرده و تا رسیدن به هدف دلخواهمان همراهی کنند. مشاوران MIE همراهان با تجربه و حرفه ای هستند که شما را تا رسیدن به موفقیت همراهی می کنند. مشاوره مهاجرت تحصیلی به آلمان از فراز و نشیب ها و ظرافت هایی برخوردار است که جز با مشورت با افراد با تجربه به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. مشاوران ما به صورت تلفنی و رایگان خدمات خود را به شما ارائه می دهند.

شرایط وکیل مهاجرت تحصیلی به آلمان چیست؟

وکیل مهاجرت به آلمان فردی است که قبل از شما بارها و بارها مسیر مهاجرتی را طی کرده، و از بهترین شرایط برای دریافت ویزای تحصیلی آگاه است. شرایط وکیل مهاجرت تحصیلی به آلمان چیست؟ برای داشتن وکیل مهاجرت تحصیلی شما ابتدا باید با موسسه مورد نظر خود قرارداد بسته، و شرایط خود را به صورت کامل برای وکیل منتخب خود شرح دهید. تا مراحل اداری برای طی کردن مسیر مهاجرتی شما را وکیل مهاجرتی شما انجام دهد و بهترین و کوتاه ترین مسیر برای رسیدن شما به هدف تان را انتخاب کند.

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت تحصیلی به آلمان هستید، اینجا کلیک کنید ➡️


بنرهای مورد نیاز

سوال: با سلام. شرایط قبولی و تحصیل در آلمان چطور است؟ ایا بورسیه ارائه می گردد؟

جواب:


بنرهای مورد نیاز

سوال: با سلام. دانشجوی سال اخر دکتری صنایع غذایی در دانشگاه ازاد ممقان هستم. ۳۳سال سن دارم. آیا میتونم ‌برای پست داک به آلمان برم؟

جواب:

 


تحصیل در کالج لافبورو

 

پرسش: درود من مدرک زبان A2 آلمانی دیپلم معدل 14 و 18 سال دارم. آیا می توانم با ورود به دوره های زبان آلمانی و اخذ B1 وارد دانشگاه های آلمان شوم؟

 


سوالات متداول

✅هزينه مهاجرت تحصیلی به آلمان چه مقدار است؟

هزينه تحصيل در دانشگاه هاي دولتي آلمان که آموزش در آن ها به زبان آلماني مي باشد، تقريباً رايگان است. اما هزينه تحصيل در دانشگاه هاي خصوصي اين کشور، حدود 10 هزار تا 25 هزار يورو مي باشد.

✅آيا امکان دريافت بورسيه براي مهاجذت تحصیلی به آلمان وجود دارد؟

بورسيه هاي تحصيلی متعددي براي دانشجويان متقاضي در آلمان ارائه مي شود که دريافت آن ها بستگي به رزومه علمي و پژوهشي دانشجو و معدل وي دارد.

✅موقعیت کار پس از مهاجرت تحصیلی به آلمان چگونه است؟

آلمان کشوري صنعتي مي باشد که فرصت هاي شغلي بسياري را براي متقاضيان کار در اين کشور و متخصصان فراهم کرده است. دانشجويان مي توانند در مدت 18 ماهه پس از تحصيل خود، به جستجوي کار در کشور آلمان پرداخته و با دريافت پيشنهاد کاري، اقامت تحصيلی خود را به کاري تغيير دهند.

✅هزينه زندگي دانشجويي در آلمان چه مقدار است؟

هزينه زندگي دانشجويي در کشور آلمان، بسته به سبک زندگي افراد متفاوت است؛ اما به طور ميانگين، هزينه اي در حدود 800-1200 يورو را شامل مي شود.


_____________________ سخن پاياني در مورد مهاجرت تحصیلی به آلمان _____________________

مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل، هزينه هاي مهاجرت تحصیلی به آلمان و مدارک مورد نياز در اين مقاله مورد بررسي قرار گرفت. ما تحصيل در تمام مقاطع تحصيلی اين کشور را بررسي کرديم و هزينه هاي زندگي را نيز توضيح داديم. در مورد اخذ اقامت از طريق تحصيل گفتيم که اشخاص بايد اقامت خود را از تحصيلی به کاري تبديل کنند تا بتوانند به اقامت دائم و تابعيت کشور آلمان دست يابند. در مورد دانشگاه هاي اين کشور به طور کامل توضيح داده شد و برترين دانشگاه هاي آلمان به صورت جدول نشان داده شد. در مورد هزينه هاي تحصيل گفتيم که در صورتي که افراد مدرک زبان آلماني داشته باشند مي توانند به زبان آلماني و رايگان تحصيل کنند. شما عزيزان براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به وب سايت موسسه ملک پور مراجعه فرماييد و اطلاعات خود را در زمينه مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل و شرايط زندگي و کار در کشور آلمان افزايش دهيد. همچنين در صورت برقراري تماس تلفني رايگان با مشاورين اين موسسه و يا تکميل فرم تماس، شرايط شما به صورت فردي مورد بررسي قرار مي گيرد. شما مي توانيد در پايان مقاله مهاجرت تحصیلی به آلمان در بخش ثبت پرسش، سوالات خود را درج بفرماييد.

امتیاز 4.71 از 5 ( 13 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مرتضي
باعرض سلام وخسته نباشيد ببخشيد من 33سالمه ويک پسر 5ساله درم ميخواستم ببينم اگه بخوام براي تحصيلش يعني از ابتدايي بيارمش آلمان ويزاي همراه تحصيلي به خودم وهمسرم هم ميدن که باهاش بريم يا خير؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای تحصیل بچه های زیر 18 سال در آلمان شما باید قیم برای فرزندتان داشته باشید و به صرف تحصیل فرزند به پدر و مادر باهم اقامت نمی دهند، پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط کل خانواده شما بصورت رایگان برای مهاجرت بررسی شود موفق باشید.
dlrm
سلام من ۱۹سالمه. دیپلمم تجربیه با معدل کل ۱۶.۵. کنکور سراسری پذیرفته نشدم و معدل کتبیمم خوب نبوده. با سوابق تحصیلی رفتم دانشگاه ازاد شهر قدس رشته روانشناسی. الان دو ترمه ک این رشته رو میخونم و معدلم ۱۷.۸۰ هست. شاغلم و میتونم تا پایان لیسانسم تمکن مالیمو ثابت کنم. انگلیسی رو روون صحبت میکنم ولی مدرکی ندارم. زبان آلمانیم تازه شروع کردم. میتونم بعد از پایان لیسانسم با همین شرایط برای یکی از دانشگاه های دولتی آلمان اقدام ب مهاجرت کنم؟!؟ مشکلی از جهت معدل دیپلمم و کنکور سراسری پیش نمیاد؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز، در صورتی که مدرک زبان آلمانی شما در حد ب2 باشد می توانید برای ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان اقدام داشته باشید. البته باید توجه داشته باشید که هزینه های تحصیل و زندگی خود را نیز باید ارائه نمایید.
مقربیان
شرایط مهاجرت تحصیل آلمان 2022 با توجه به شرایط فعلی تغییری را هم به همراه دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام وعرض ادب به احتمال زیاد خیر
ساناز
آیا من میتونم بدون دادن کنکور در ایران و با داشتن دیپلم تجربی از دانشگاه المان پذیرش بگیرم برای دوره کارشناسی در رشته پزشکی؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله امکان پذیر است. اما شرایط سنی و تحصیلی شما بایستی بررسی گردد.
مهدی فرجی
سلام وقتتون بخیر،خواستم بپرسم در آلمان چه رشته هایی رو در حال حاضر زودتر و با احتمال بیشتر برمیدارن.و اینکه پیش بینی شما واسه نیاز آلمان برای چهار سال بعد چیه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب رشته های مختلفی را میتوان پیشنهاد داد برنامه نویسی و کامپیوتر مهندسی برق و مدیریت و ... شرایط مناسبی دارند با مشاوران موسسه ملک پور تماس بگیرید تا شرایط شما را بررسی کنند
محمد
با سلام، خسته نباشید. من ۲۱ سالمه و در حال حاضر دانشجوی رشته رادیولوژی دانشگاه شهیدبهشتی هستم و در حال تحصیل. معدل کل دیپلمم ۱۹.۶۰ هست، انگلیسی مدرک ایلتس ندارم اما تقریبا سطحم upper intermediate هست.زبان المانی رو هم تازه شروع کردم. می خواستم بدونم که آیا امکان ادامه تحصیل در همین رشته یا فیلدی مربوط به اون در مقطع ارشد در کشور آلمان امکان پذیر هست و میشه پذیرش گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز امکان اقدام دارید با مشاوران موسسه ملکپور تماس بگیرید تا شما راهنمایی کنند
علی بایسته تارات
با سلام بنده کارشناسی مکانیک با معدل 15/5 و 28 سال سن شانسی برای پذیرش ارشد دارم؟ آیلتس 6 و15000 یورو هم تمکن مالی دارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب گرامی، بله برای اخذش پذیرش و ویزا از کشور آلمان شانس دارید و می توانید از دانشگاه های دولتی و بین المللی پذیرش دریافت کنید.
سید فیروز احمد سادات
با سلام من فعلا در ایران مشغول تحصیل هستم اصالتا افغانی اقامه تحصیلی ایران رو دارم میتونم برای ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنم چقدر هزینه داره راهنمایی کنید بسته معلوماتی ویزه تحصیلی آلمان رو بفرستین
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی می توانید برای اینکه درست راهنمایی تان بکنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. پیشنهاد می کنم حتماً با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود.
Yalda
سلام حسته نباشید بنده مدرک فوق دیپلم کامپیوتر از هنرستان دارم شرایط مالی و مدرک زبان و سنم هم اوکیه میخاستم بدونم ایا میتونم مهاجرت تحصیلی بکنم با توجه به این که هنرستان درس خوندم؟اصلا مدرک هنرستان قبول دارن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم اینکه نمره زبان، سن و میزان پشتوانه مالی شما چقدر است. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود.
Yalda
سلام حسته نباشید بنده مدرک فوق دیپلم کامپیوتر از هنرستان دارم شرایط مالی و مدرک زبان و سنم هم اوکیه میخاستم بدونم ایا میتونم مهاجرت تحصیلی بکنم با توجه به این که هنرستان درس خوندم؟اصلا مدرک هنرستان قبول دارن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی مدرک شما عموماً مورد قبول ولی پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما کامل بررسی بشه
رامتین
سلام و خسته نباشید . مقطع ارشد بنده در شهریور به پایان رسیده (مهندسی عمران - با شرایط اموزش محور یعنی بدون پایان نامه و مقاله - با معدل 14.90 از دانشگاه دولتی ) و حال در بازه 1 ساله ای هستم که نظام وظیفه اجازه میده... یعنی مهر اینده بنده مشمولم (در حال حاضر 28 سالمه ) . از نظر زبان انگلیسی مشکل خاصی ندارم . جهت تحصیل در مقطع phd -الف : شرایط نظام وظیفه این اجازه رو اصلا به من میده که اونجا درس بخونم و بعد از زمان سپری شده برای تحصیل و کار ، اقامت بگیرم و نیازی به برگشت به ایران برای گذراندن سربازی هست ؟ ب- اینکه هرینه کلی تحصیل بنده در phd به چه صورته ( با توجه به اینکه تدریس بصورت المانی یا انگلیسی باشد ) چیزی که تو سایتای خارجی میگن 11172 یورو به ازای هر سال برای ویزای تحصیلی است ایا ان مقدار درسته ؟ و برای خرج و مخارج یک دانشجو دکتری رو در هر سال اعم از شهریه دانشگاه که ( ظاهرا چند صد یورو برای دانشگاه غیر خصوصی است ) بیمه ( در صورت عدم کار کردن ماهانه 110 یورو است ) رفت و امد و هزینه مسکن (حداقل شرایط ) کافی است ؟ با توجه به اینکه دولت هر ماه فقط 1/12 مقدار بالا را برای برداشت اجازه میدهد و اینکه دانشجو با توجه به تعداد ساعات (4)وحداقل حقوق (12 یورو )و تعداد روز (240) برابر با 11520 یورو با کسر بیمه و مالیات بصورت ماهانه 782 یورو میتواند اخذ کند . با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز این مواردی که می فرمایید پاسخش همه با اما و اگر است. درکل برای پذیرش دکتری شما باید در کشور مقصد استاد راهنما داشته باشید یا با یک رزومه علمی قوی با دانشگاه های مدنظرتان ارتباط بگیرید که بستگی دارد شامل فاند باشد یا نه شما نیاز باشد مه شهریه پرداخت بکنید.
حسین
با سلام وعرض ادب بنده 42سال سن دارم با 17سال سابقه کار دولتی در رشته حسابداری با مدرک ارشد حسابداری ومتاهل دارای دو فرزند پسر زیر 20سال در عین حال خانمم هم کارمند رسمی بیمارستان میخواستم ببینم میشه برای ادامه تحصیل و کار به آلمان مهاجرت کنم ؟ممنون میشم راهنمایی کنید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز لطفا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید تا رزومه کلی شما توسط مشاوران بررسی گردد.
صدف
سلام و خداقوت. من 31 سالمه و لیسانس کامپیوتر دارم و معدلم 14.16 است. آیا شانسی برای دوره مستر آلمان دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز سن شما ریسک ویزا دارد و بهتر است برای کشورهایی مانند اتریش فنلاند هلند سوئد و ... اقدام نمایید.
فرید ثابتی
عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز ایا با 34 سال سن و مدرک زبان آیلتس 7 و 9 سال سابقه کار مرتبط از نظرتون شانس اقدام برای مستر مجدد در کشور آلمان رو دارم؟ شنیدم این کشور به شدت روی شرایط سنی حساس هستن اگر برای تحصیل اقدام کنم آیا ریسک ویزا دارم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در حال حاضر شانس ویزا بالا می باشد و شما می توانید برای دریافت پذیرش اقدام نمایید.
Vahid
سلام وقت بخیر من ۲۱ سالمه و زبان آلمانی رو در حد a2 بلدم و میخوام از طریق دوره زبان اقدام کنم برای دانشگاه های دولتی المان، چقدر ریز نمرات دیپلم من مهم هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اخذ پذیرش در دوره زبان معمولاً ریز نمرات سه سال آخر شما بررسی می‌گردد و بسته به رشته مورد نظرتان معدل اهمیت دارد.
Nikaahmdi
سلام وقتتون بخیر من قصد مهاجرت تحصیلی در مقطع دبیرستان به آلمان رو دارم می‌خواستم ازتون بپرسم اگر من مدرک زبانم رو تا c2 در ایران بگیرم و بتونم دبیرستانی رو پیدا کنم که من رو پذیرش کنن بعد از اینکه به آلمان رفتم آیا اونجا خوابگاه دارند یا بستگی به دبیرستان داره و سوال آخرم هم اینه که نیازی به هیچ هزینه‌ای برای دبیرستان نیست مثلاً هزینه‌هایی مثل شهریه و این داستانا نداره و به چه صورته من الان پایه دهم هستم یعنی اول دبیرستان می‌خوام یکسال مرخصی تحصیلی بگیرم آلمانی بخونم بنظرتون منطقیه؟ یعنی می‌خوام دبیرستان و دانشگاهمو در آلمان بخونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب عزیز در صورت اینکه قصد دارید در مدارس آلمان پذیرش بگیرید بایستی از مدارس بین المللی پذیرش بگیرید که مدارس بین‌المللی به زبان انگلیسی هستند و مشمول هزینه تحصیل می‌باشند‌ در نظر داشته باشید برای تحصیل رایگان می‌توانید زبان آلمانی خود را در کنار تحصیل‌تان در ایران آموزش ببینید و سپس بعد از اتمام دیپلم برای کالج پذیرش بگیرید.
مشاوره رایگان