کار دانشجویی در کانادا

بدون نظر

یکی از موارد مهمی که متقاضیان تحصیل در کانادا همواره برای کسب تجربه و درآمد به دنبال آن هستند کار ضمن تحصیل در کانادا است که می تواند تجربه جذابی برای شخص باشد. به منظور بررسی دقیق شرایط کار دانشجویی در کانادا قصد داریم تا موضوعات مرتبط با این عنوان از جمله قوانین کار دانشجویی در کانادا، مزایا و میزان در آمد مشاغل کار ضمن تحصیل در کانادا، شرایط کار در داخل و خارج از دانشگاه ها، موانع و مشکلات کار دانشجویی در کانادا و عناوین متعدد دیگری را مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار دهیم. از این رو تیم تحقیقاتی موسسه مشاوره ای MIE مقاله ای را تحت عنوان کار دانشجویی در کانادا برای شما سروران گرامی تهیه و تنظیم نموده است که امیدواریم راهنمای شما در مسیر مهاجرت به کانادا بوده و پاسخگوی سوالات شما بوده باشد. در صورتی که سوالی در خصوص کار ضمن تحصیل در کانادا و یا موضوعات مرتبط دیگر داشته باشید می توانید از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان موسسه استفاده نمایید.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد تفاوت های تحصیل آمریکا و کانادا


 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

کار دانشجویی در کانادا

شرایط کار دانشجویی در کانادا

دانشجویان در حال تحصیل در کانادا در صورت واجد شرایط بودن می توانند به کار و تحصیل در کانادا پرداخته و بدین ترتیب با بازار کار تخصص خود آشنا شده، بستر را برای ورود به بازار کار کانادا پس از تحصیل فراهم نموده و با دریافت حقوق، بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در کانادا را تأمین نمایند. دانشجویان می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته به کار ضمن تحصیل پرداخته و کار کردن بیش از این ساعت، تخلف در شرایط اجازه تحصیل محسوب می شود. همچنین در ایام تعطیلی و استراحت نیز بدون محدودیت زمانی می توانند به کار مشغول شوند. از جمله شرایطی که در صورت دارا بودن آن می توانید مجوز کار در دانشگاه یا خارج از آن را دریافت کنید موارد زیر است:

  • دانشجوی تمام وقت در یک موسسه یادگیری مشخص شده باشید.
  • در یک برنامه آموزشی آکادمیک یا حرفه ای بعد از متوسطه ثبت نام کرده باشید.
  • طول دوره تحصیلی شما حداقل 6 ماه باشد و منجر به دریافت مدرک، دیپلم یا گواهی شود.
  • تحصیل شما در دوره مورد نظر آغاز شده باشد.

لازم به ذکر است که دانشجویان نیمه وقت با رعایت سایر موارد بالا، اجازه کار در دانشگاه را نداشته و می توانند به کار در خارج از دانشگاه در حین تحصیل بپردازند.

در خصوص کار ضمن تحصیل در کانادا باید گفت که گرفتن شماره خدمات تأمین اجتماعی (SIN) الزامی است. SIN یک شماره 9 رقمیست که توسط دولت کانادا به افراد متقاضی کار در کانادا اعطا می شود.

مزایای انجام کار دانشجویی در کانادا

به طور حتم انجام کار دانشجویی در کانادا برای دانشجویان بین المللی مزایایی خواهد داشت و در واقع این امتیاز برای دانشجویان قرار داده شده تا در صورت نیاز و یا تمایل بتوانند از هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا آن استفاده لازم را داشته باشند. یکی از بزرگترین مزایایی که کار دانشجویی برای دانشجویان خواهد داشت این است که می تواند منبع درآمدی برای آنها بوده و بخشی از هزینه های زندگی و یا تحصیل آنها را پوشش دهد که در این صورت دانشجویان می توانند مقداری از بودجه پیش بینی شده خود را پس انداز نمایند. یکی دیگر از مهم ترین مواردی که دانشجویان علاقه دارند تا در کانادا به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند این است که در محیط قرار گرفته و تجربیات خود را افزایش داده و روابط اجتماعی خود را تقویت کنند. البته با اینکه دانشجویان با زبان انگلیسی آشنایی دارند اما کار در محیط باعث تقویت بیشتر سطح زبان آنها نیز می شود. ضمناً اگر کاری که دانشجو پیدا می کند مرتبط با رشته دانشجو باشد می تواند در آینده شغلی شخص تاثیرگذار باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

این مقاله را از دست ندهید: لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

در این مقاله ما تمام راه های مشاغل مورد نیاز کانادا را به شما خواهیم آموخت.

میزان درآمد مشاغل دانشجویی در کانادا

حقوق یا درآمد کار دانشجویی در کانادا که دانشجویان کسب می کنند از جمله مسائل مهمی است که می تواند در انتخاب شغل و یا سایر موضوعات مرتبط با آن تاثیرگذار باشد. پس در این بخش به بررسی میزان حقوق و دستمزد کار دانشجویی خواهیم پرداخت و نمونه هایی از درآمد مشاغل را در کانادا برای شما ذکر خواهیم نمود. همانطور که می دانید دانشجویان با توجه به محدودیت زمانی که برای انجام کار دارند نمی توانند مانند یک نیروی کار فول تایم حقوق دریافت کنند اما به اندازه ساعتی که کار می کنند کسب درآمد خواهند داشت و به طور معمول حقوق متوسط یک دانشجو حدود 15 دلار کانادا در ساعت می باشد که بر این اساس می توان گفت که دانشجویان به صورت هفتگی می توانند حدود 300 دلار کانادا و ماهیانه حدود 1.200 دلار کانادا درآمد داشته باشند و هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. البته این نرخ بسته به شغلی که دانشجو خواهد داشت می تواند کمتر یا بیشتر نیز باشد. در این بخش از مقاله، با ارائه جدولی سعی در معرفی میانگینی از حقوق مشاغل مختلف در کانادا داریم.

مشاغل کانادا

حقوق سالیانه (دلار کانادا)

مشاغل کانادا

حقوق سالیانه (دلار کانادا)

توسعه دهنده وب

62،522

همکار فروش

50،255

مدیر توسعه تجارت

85،000

بازرگان

48،610

مدیر پروژه

90،000

مشاور مالی

57،410

مهندس برق

77،424

پرستار ثبت نام شده

46،362

حسابدار

57،500

پذیرشگر

31304

مدیر منابع انسانی

77،900

مکانیک سنگین

70،000

راننده

44،836

جوشکار

40،927

 

قوانین کار دانشجویی در کانادا را بدانید!

دانشجویانی که برای تحصیل به کانادا مهاجرت می نمایند، قبل از اینکه وارد بازار کار شوند باید یک سری قوانین کار دانشجویی در کانادا را بدانند زیرا در صورت عدم اطلاع از قوانین کار ضمن تحصیل در کانادا ممکن است شخص با تخلفات ناخواسته ای مواجه شود که اقامت او را با مشکل مواجه کند. در صورت عدم رعایت قوانین شخص ممکن است شخص در آینده مجوز تحصیل و یا کار پیدا نکند و یا حتی مجبور به ترک کشور شود. از این رو برخی از مهم ترین قوانینی که شما به عنوان دانشجو باید از آن مطلع باشید را برای شما ذکر می نماییم.

  • تحصیل دانشجو در دوره تحصیلی باید آغاز شده باشد و قبل از شروع ترم اول امکان کار دانشجویی وجود ندارد.
  • دوره تحصیلی حداقل باید 6 ماهه باشد و در پایان دوره دانشجو دیپلم و یا گواهی دریافت کند.
  • دانشجوی تمام وقت موسسه باشید و به صورت نیمه وقت مشغول به تحصیل نباشد.
  • دوره پذیرش شده بعد از دوره متوسطه باشد.
  • حداکثر زمان مجاز کار دانشجویی 20 ساعت در هفته هست و کار بیش از این ساعت تخلف محسوب می شود.
  • امکان کار فول تایم در ایام تعطیل برای دانشجویان وجود دارد.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که برای اجازه کار دانشجویی در کانادا باید یک شماره 9 رقمی SIN از دولت دریافت کنند که در خصوص بیمه دانشجو است و با داشتن این کد شما می توانید مشغول به کار شوید.

انواع موقعیت‌های شغلی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا

یکی از سوالات جالبی که در ذهن دانشجویان درباره کار دانشجویی در کانادا به وجود می آید این است که چه موقعیت ها یا شغل های دانشجویی در کانادا برای دانشجویان وجود دارد و این مشاغل چه شرایطی دارند. آیا می توان در انواع مشاغل در کانادا که نیازی به مجوز کار ندارند، به طور تمام وقت مشغول شد؟ همانطور که می دانید مشاغل دانشجویی عمدتاً مشاغلی پاره وقت و کوتاه مدت هستند و بسیاری از آنها نیاز به تخصص ویژه ای ندارند و باعث می شوند تا دانشجو در معرض ارتباط با اجتماع قرار بگیرد و راحت تر با جامعه ادغام شود. برخی از بهترین مشاغلی که در کانادا برای دانشجویان بین المللی در دسترس است را مشاهده می فرمایید.

  • راننده تاکسی اینترنتی uber

دانشجویانی که حداقل 21 سال سن داشته باشند و گواهی نامه معتبر در کانادا دریافت کنند و بتوانند یک ماشین و تلفن همراه هوشمند خریداری نمایند به سادگی می توانند در هر ساعتی از شبانه روز در شرکت های تاکسی اینترنتی ثبت نام نموده و مشغول به کار شوند.

  • مدرس

دانشجویانی که سطح زبان خوبی داشته باشند و در برخی دروس قوی باشند می توانند در کانادا به سایر دانشجویان آموزش دهند و به این واسطه درآمد ساعتی دریافت کنند. این موضوع باعث تقویت فرد در دروس مربوطه شده و در شخص را در محیط آموزشی قرار می دهد و می تواند برای درس خود شخص نیست خوب باشد.

  • باریستا یا گارسون

یکی از متداول ترین مشاغلی که دانشجویان در کانادا و یا سایر کشورها بعد از ساعت آموزش و تحصیل خود به آن مشغول می شوند کار در رستوران هاست. کارکنان در این مشاغل علاوه بر اینکه از حقوق کارفرما بهره می برند، درآمدی نیز از انعام مشتریان به دست خواهند آورد.

  • دستیار آموزشی (TA)

کالج ها و اساتید در بسیاری از موارد برای کمک در مسائل مختلف از دانشجویان برای دستیاران آموزشی استفاده می کنند تا آنها با تدریس خصوصی، به روز رسانی اسناد و نمرات دانشجویان، طرح درس، تحقیقات و ... در کنار سایر دانشجویان باشند و به این واسطه نیازی نیست تا برای کار محیط دانشگاه را ترک کنند.

  • فروشنده

دانشجویان می توانند در فروشگاه های داخل و یا حتی خارج از دانشگاه به عنوان یک فروشنده جذب شده و مشغول به کار شوند. این کار برای دانشجویانی که روابط عمومی خوبی دارند و قدرت جذب خوبی دارند بسیار مناسب است و در صورت فروش مناسب می تواند درآمد بالایی برای دانشجو داشته باشد.

  • مترجم

دانشجویانی که به چند زبان آشنایی دارند در کانادا شانس خوبی برای کار به عنوان مترجم را خواهند داشت و می توانند برای ارتباط افراد و یا سازمان های مختلف دست به کار شوند و تجربه شغلی خوبی کسب کنند.

  • پرستاری کودکان

بسیاری از دانشجویان بخصوص خانم ها شانس بسیار خوبی دارند تا به عنوان پرستار کودک در کودکستان ها و یا منازل مشغول به کار شوند و از این طریق کسب درآمد کنند.

  • فریلنسر

بسیاری از دانشجویان در زمان دانشجویی مشغول به مشاغل آزاد می شوند و در واقع شغلی را برای خود ایجاد می کنند و یا به صورت پروژه ای کار می کنند (انواع مشاغل در کانادا که نیازی به مجوز کار ندارند). از جمله مشاغل آزاد برای دانشجویان می توانیم به طراحی وب، گرافیست، نویسنده و ... اشاره نمود.

کار ضمن تحصیل در کانادا

کو آپ در کانادا

دوره های کو آپ (CO-OP) در کانادا یکی از دوره ها محبوبی است که برای دانشجویان شرایط کار و تحصیل را به صورت همزمان در کشور کانادا فراهم می کند. دانشجویان در این دوره ها در کنار دوره تحصیلی خود دوره کار هم پشت سر می گذارند و به طور مثال در یک دوره یک ساله ابتدا 6 ماه آموزش تئوریک می بینند و پس از آن 6 ماه هم به صورت عملی وارد بازار کار می شود و به نوعی مشغول کارآموزی می شود. دانشجویان برای ورود به این دوره ها باید از سطح زبان خوبی برخوردار باشند و گپ تحصیلی زیادی نداشته باشند تا بتوانند پذیرش دریافت کرده و در کانادا مشغول به تحصیل شوند. اگرچه دانشجویان برای شرکت در این دوره ها باید هزینه هایی پرداخت کنند که از حدود 12.000 الی 25.000 دلار بسته به نوع و مدت دوره متغیر می باشد اما امکان کسب درآمد برای دانشجویان در نیمه دوم دوره برای دانشجویان فراهم است و به این واسطه دانشجویان می توانند بخشی یا همه هزینه های دوره های کار و تحصیل در کانادا را جبران کنند. به طور معمول دانشجویان برای کار در این دوره ها در حدود 3.000 دلار در ماه می توانند درآمد داشته باشند که رقم قابل توجهی است. توجه داشته باشید که این دوره ها تنها برای رشته های خاصی ارائه می شود که این رشته ها عبارتند از:

  • دیجیتاال مارکتینگ
  • توریسک، هتلداری و مهمانداری
  • مدیریت
  • رشته های مرتبط به نرم افزار و IT

بهترین راه برای پیدا کردن کار دانشجویی در کانادا

در این بخش به این موضوع می پردازیم که دانشجویان از چه طرقی می توانند کار ضمن تحصیل در کانادا را پیدا کنند و بعد از آن مشغول به کار شوند. اگر قصد کاریابی در کانادا مرتبط به سوابق کاری یا علایق خود دارید ابتدا بهتر است که رزومه ای مطابق با فعالیت ها و آموزش هایی که پشت سر گذاشته اید تهیه نمایید که در کنار انگیزه نامه قوی می تواند نقش تاثیرگذاری در کاریابی شما داشته باشد. در مرحله بعد دانشجو می تواند از طریق سایت ها و موسسات کاریابی در کانادا، مراجعه به واحد کار دانشجویان ( در اغلب دانشگاه ها)، مراجعه حضوری و ... شغل مورد نظر خود را پیدا کند. کارفرمای به طور معمول با شما مصاحبه ای خواهد داشت که سطح ارتباطات و توانایی های شما را بسنجد و با بررسی تمام توانایی های شخص او را جذب کند و در این مرحله حتی ممکن است دانشجو دوره کارآموزی و یا دوره آزمایشی را پشت سر بگذارد و پس از آن قرارداد کاری عقد شود. حال اگر شما هم قصد کار ضمن تحصیل در کانادا را دارید می توانید از این روش شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

نکاتی در مورد برقراری ارتباط با کارفرمای کانادایی

در صورتی که دانشجو از روش هایی که گفته شد بتواند کار دانشجویی در کانادا پیدا کند و پس از مصاحبه و طی نمودن سایر مراحل شغل مورد نظر خود را بدست آورد باید بداند که در محیط کاری چطور باید با کارفرمای کانادایی ارتباط برقرار نماید تا ضمن حفظ جایگاه خود، بتواند پیشرفت نموده و درآمد بیشتری هم کسب کند. اولین نکته برای کار یک دانشجو در کانادا این است که شخص باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشد تا بتواند به کارفرما و سایرین در محیط کار ارتباط خوبی برقرار نماید. برخورد صادقانه و صمیمانه همراه با احترام از جمله نکات بسیار مهمی است که کارفرمای کانادایی از شما انتظار دارد تا در برقراری ارتباط با او رعایت نمایید. ضمن اینکه شما باید قوانین محیط کار را رعایت کنید و با درست کار کردن بتوانید ارتباط خوب خود با کارفرما را حفظ کرده و قطعاً این کارفرما حتی در زمان تغییر شغل می تواند توصیه نامه خوبی به نیروی کار ارائه نماید.

نکاتی در مورد کار در حین تحصیل در کانادا

علاوه بر نکاتی که در خصوص برقراری ارتباط با کارفرمای کانادایی برای دانشجویان ذکر شد، دانشجویان باید نکات دیگری در زمان کار در حین تحصیل در کانادا را رعایت کنند تا مشکلی برای کار، تحصیل و یا حتی اقامت تحصیلی در کانادا برای آنها ایجاد نشود. از جمله نکات بسیار مهم این است که کار دانشجویی نباید به گونه ای باشد که لطمه ای به تحصیل دانشجو که هدف اصلی او از رفتن به کانادا است وارد کند زیرا در صورت عدم کسب نتایج مناسب دانشجو از هدف اصلی خود باز می ماند. نکته بعد این است که دانشجو باید قوانین کار دانشجویی در کانادا که در بندهای قبل به آن اشاره شد را کاملاً رعایت کند و در صورت هر گونه تخلفی امکان از دست دادن شغل و یا حتی اختلال در شرایط اقامتی او خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر کار ضمن تحصیل در کانادا با رشته تحصیلی شما نیز تطابق داشته باشد می توانید رزومه خوبی برای کار پس از تحصیل خود در کانادا فراهم نمایید.

محصول گام به گام کاریابی موسسه mie

مشکلات مربوط به کار دانشجویی در کانادا

در ادامه بررسی شرایط کار دانشجویی در کانادا به این موضوع می پردازیم که مشکلات مربوط به کار ضمن تحصیل در کانادا چیست؟ هر چند بیان مزایا، معایب، مشکلات و سختی ها از نگاه افراد مختلف با هم تفاوت هایی دارد اما به طور کلی برخی موضوعات هستند که دانشجویان بیشتر با آن سر و کار دارند. یکی از مشکلاتی که دانشجویان در هنگام کار دانشجویی با آن مواجه می شوند این است که آنها در واقع ساعاتی از مطالعه خود را به کار اختصاص می دهند و مقداری از تمرکز دانشجو را به خود اختصاص می دهد، پس شما باید قدرت تمرکز به اهداف خود را داشته باشید و این دو را از هم تفکیک کنید. در صورتی که شما محیط کار مناسبی نداشته باشید ممکن است قدری آرامش روانی شما را بگیرد که این نیز می تواند اثرات منفی بر دانشجو بگذارد. توجه داشته باشید که کار دانشجویی در خارج از کشور برای دانشجویان موضوعی عادی و حل شده است و دلیلی بر نگرانی و خجالت شما از کار وجود ندارد، پس بهتر است با آرامش و حال خوش کار کنید و یا اگر از کار خود راضی نیستید آن را تغییر دهید.

دانشجویانی که مجاز به کار کردن در خارج از دانشگاه نیستند

شاید بسیاری از افراد که برای تحصیل وارد کانادا می شوند بر این باور باشند که به طور معمول اجازه کار خواهند داشت در حالی که اینطور نیست و اجازه کار دانشجویی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. به طور معمول دوره های متعددی برای تحصیل در کانادا وجود دارد که البته کار دریافت ویزا برای دانشجویان ایرانی در بسیاری از این دوره ها قدری دشوار و با ریسک بالا است. از جمله دوره هایی که دانشجویان با شرکت در آنها اجازه کار دانشجویی در کانادا را نخواهند داشت می توان به دوره های تحصیلی مدارس و دبیرستان، دوره های نیمه وقت، دوره های آموزش زبان، دوره های پیش نیاز تحصیلی و ... اشاره نمود. پس توجه به این موضوع می تواند به شما در بودجه بندی تحصیل و همینطور شرایط کاری و مراحل اقامتی کمک کند. ضمناً توجه داشته باشید که در صورتی که دوره تحصیلی شما اجازه کار دانشجویی داشته باشد و هنوز دوره شما آغاز نشده باشد نیز اجازه کار نخواهید داشت.

نرخ بیکاری و بازار کار کانادا

نمودار نرخ بیکاری در کانادا

توسعه اقتصادی کشور کانادا، موقعیت های شغلی متعددی را برای متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم نموده است. با توجه به کمبود نیروی کار ماهر و متخصص در این کشور، افراد متخصص می توانند در مشاغل مرتبط با تخصص خود مشغول به کار شده و حقوق و مزایا دریافت نمایند. با بررسی نرخ بیکاری در کانادا می توان از بازار کار این کشور و احتمال کاریابی در کانادا اطلاع یافت. همانطور که در نمودار روبرو مشاهده می نمایید نرخ بیکاری در کشور کانادا 5.5 درصد است و این بدان معناست که به ازای هر 100 نفر نیروی کار بالقوه در کانادا، حدود 95 نفر به نیروی کار بالفعل تبدیل شده و مشغول به کار می باشند. بر این اساس، شرایط کار در کانادا مساعد است و دانشجویان می توانند برای یافتن کار در این کشور خوشبین باشند.

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در باب کار دانشجویی در کانادا هستید، اینجا کلیک کنید ➡️

بنر گام به گام اخذ اقامت

سوالات متداول

آیا با تحصیل در دوره های زبان دانشجو می تواند به کار دانشجویی در کانادا بپردازد؟

خیر، دانشجویان باید در دوره های اصلی دانشگاهی شرکت کنند تا بتوانند اجازه کار کسب کنند.

مدت زمان مجاز کار ضمن تحصیل برای دانشجویان بین المللی در کانادا چقدر است؟

دانشجویان می توانند تا حداکثر 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و البته در ایام تعطیل اجازه کار فول تایم خواهند داشت.

حدود درآمد کار دانشجویی در کانادا به چه صورت است؟

دانشجویان در کانادا معمولاً به صورت هفتگی حقوق خود را دریافت می کنند و به صورت میانگین حدود 15 دلار کانادا به ازای هر ساعت کار در کانادا دریافت خواهند کرد. البته درآمد بسیاری از مشاغل بالاتر از این سطح است و یا پاداش هایی در کنار حقوق دریافتی خواهند داشت.

آیا دانشجویان بین المللی اجازه کار دانشجویی در خارج از دانشگاه را دارند؟

بله، به طور معمول دانشجویان اجازه کار در خارج از محیط دانشگاه را دارند مگر اینکه موردی در این زمینه مشخص شده باشد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا موضوعات مختلفی در باب کار دانشجویی در کانادا را مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار دهیم که از جمله مهم ترین این موارد می توانیم به شرایط کار دانشجویی، قوانین مرتبط با کار دانشجویی در کانادا، میزان درآمد دانشجویان، مشاغل مورد نیاز، دوره های مجاز برای کار دانشجویی، دوره های کو آپ، روش های کاریابی، مزایا و مشکلات کار دانشجویی و ... اشاره داشته باشیم. در واقع دانستیم که کار دانشجویی در کانادا یکی از مواردی است که عموماً دانشجویان به دنبال آن رفته و این موضوع برای آنها عواید و فواید خوبی خواهد داشت و باعث می شود تا راحت تر و سریع تر در جامعه ادغام شوند و حتی بخشی از هزینه های زندگی خود را به این واسطه پوشش دهند. ما در تیم تحقیقاتی موسسه مشاوره ای MIE در این مقاله تلاش کردیم تا مطالب مفیدی در خصوص کار دانشجویی در کانادا ارائه نماییم تا راهنمای شما در این خصوص باشد. در صورتی که پرسشی در این خصوص داشتید می توانید از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان موسسه استفاده کرده و شرایط مهاجرتی شما نیز بررسی گردد. البته شما می توانید سوالات خود را ذیل همین متن بنویسید و پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 1 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مشاوره رایگان