شرایط زندگی دانشجویی در کانادا

1 نظر

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا با توجه به شهر محل سکونت و خوابگاه انتخابی هر فرد متفاوت می باشد در حالت کلی هزینه زندگی دانشجویی، بدون هزینه خوابگاه در ماه بین 600 الی 800 دلار کانادا می باشد و هزینه خوابگاه دانشجویی سالانه بین 6 الی 16 هزار دلار کانادا می باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد کلیه مباحث مربوط به شرایط زندگی و هزینه‌های زندگی در کانادا از جمله هزینه‌های تحصیل خوابگاه بیمه دانشجویی خورد و خوراک حمل و نقل و غیره صحبت کنیم چنانچه بعد از مطالعه این مقاله همچنان ابهامات ذهنیتان باقی مانده باشد می‌توانید از طریق فرم تماس و یا نگارش سوال خود در بخش دیدگاه از مشاوران ما جواب پرسش خود را افت کنید همچنین برای دریافت مشاوره ابتدایی رایگان می‌توانید با شماره‌های موسسه در ارتباط باشید.

هزینه سالانه زندگی دانشجویی در کانادا

 

تماس با ما

زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا چقدر است؟

قبل از پاسخ دادن به این که هزینه زندگی دانشجویی در کانادا چقدر است؟ باید بدانید که هزینه های تحصیل در کانادا با حدود 15 هزار دلار بوده و در طول یک سال شروع می­ گردد اما ممکن است عواملی نظیر رشته تحصیلی و سایر موارد ذکر شده بر آن تاثیر گذاشته و این رقم را تا 35 هزار دلار در هر سال هم برسانند. اگرچه احتمال دارد دانشگاه­های محدودی با رقم های پایین ­تر حدود 10 هزار دلار در سال هم در کانادا یافت شود. علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه زندگی دانشجویی کانادا شامل هزینه های جانبی دیگری نیز مانند هزینه بیمه، ثبت نام، کتاب های درسی و... بر دانشجویان تحمیل گردد. یک ماه زندگی دانشجویی در کانادا، بدون اینکه کرایه خانه را در نظر بگیریم، 600 تا 1000 دلار را شامل خواهد بود که البته این مبلغ در شهرهای مختلف، ممکن است کم یا زیاد باشد. هزینه زندگی دانشجویی در مونترال کانادا برای یک نفر 1073 دلار با اجاره و هزینه زندگی دانشجویی در تورنتو کانادا برای یک نفر 1247 دلار در ماه می شود. طبق این محاسبات، هزینه یک ماه زندگی در کانادا بستگی به شهری است که انتخاب می شود و ممکن است این هزینه متغیر باشد.

متوسط هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای کانادا

ویدیو موسسه MIE در مورد هزینه زندگی و تحصیل در کانادا


هزینه زندگی دانشجویی در اتاوا کانادا

هزینه زندگی دانشجویی در اتاوا طبق جدیدترین مطالعات hello safe اوتاوا به عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای زندگی دانشجویان در کانادا در نظر رتبه‌بندی شده است. اتواوا از نظر کیفیت زندگی، شرایط مراقبت‌های بهداشتی و آموزش رتبه بالایی دارد. هزینه اسکان دانشجویی بستگیی به نوع محل اقامتی که انتخاب می‌کنید متفاوت است، و ممکن است بین ۱۰۰۰ الی ۲۵۰۰ دلار در ماه هزینه داشته باشد این در حالیست که اجاره خانه برای هر شب ۱۲۹ دلار کانادا می‌باشد جدول زیر ریز هزینه های زندگی دانشجویی در اتاوا را نشان می دهد.

موارد

هزینه ها (دلار کانادا)

متوسط شهریه (سالانه)

15 الی 40 هزار

هزینه ماهانه محل اقامت

700 الی 1700

هزینه ماهانه حمل و نقل

160

هزینه زندگی دانشجویی در ویکتوریا کانادا

شهر ویکتوریا از جمله شهرهای مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی می‌باشد زیرا هزینه زندگی دانشجویی، برای دانشجویان بین المللی در سال ۳۵۰۰۰ دلار می ‌باشد و میانگین درآمد کار دانشجویی ساعتی ۲۲ دلار کانادا می‌باشد. جدول زیر متوسط شهریه دانشجویان بین المللی در شهر ویکتوریا کانادا برای مقاطع مختلف را بیان می‌کند.

مقطع

هزینه ها (دلار کانادا)

دیپلم و فوق دیپلم

16000

شهریه دانشگاه مقطع لیسانس در دانشگاه های ویکتوریا

20000 الی 22000

شهریه فوق لیسانس دانشگاه در دانشگاه های ویکتوریا

35000 الی 50000

شهریه دکترا در دانشگاه های ویکتوریا

16000 الی 17800

هزینه زندگی دانشجویی برای همه مقاطع

6000 الی 800

هزینه زندگی دانشجویی در مونترال کانادا

هزینه زندگی دانشجویی به سبک زندگی افراد بسنگی دارد، اما هزینه متوسط زندگی در مونترال کانادا بدون در نظر گرفتن هزینه محل اسکان برای یک فرد مجرد حدود 1406 دلار کانادا می باشد. جدول زیر هزینه های زندگی دانشجویی در مونترال را نشان می دهد:

موارد

هزینه ها (دلار کانادا)

متوسط شهریه (سالانه)

20 الی 30 هزار

هزینه ماهانه خوابگاه دانشجویی

650 الی 900

هزینه ماهانه مسکن دانشجویی

800 الی 1580

هزینه ماهانه حمل و نقل

126

هزینه زندگی دانشجویی در ونکوور کانادا

ونکوور یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند در کانادا تحصیل کنند. در مورد هزینه زندگی دانشجویی ونکوور کانادا باید گفت به طور کلی بین 1673 الی 2673 دلار کاندا در ماه می باشد، دیگر هزینه های زندگی دانشجویی در ونکوور در جدول زیر بیان شده است:

موارد

هزینه ها (دلار کانادا)

خورد و خوراک

754

هزینه خوابگاه دانشجویی

1500

هزینه ماهانه مسکن خارج دانشگاه

1675

هزینه ماهانه حمل و نقل

124

لوازم التحریر و ملزومات تحصیل

96

تفریحات

53

هزینه زندگی سالانه

19176

هزینه زندگی دانشجویی در تورنتو کانادا

به طور متوسط هزینه زندگی دانشجویی در تورنتو بین ۱۶۷۴ تا ۱۹۳۱ دلار در ماه است. در بین این هزینه‌ها اجاره ملک نسبت به سایر شهرهای کانادا هزینه بالاتری دارد همچنین هزینه هایی مانند تلفن مواد غذایی و حمل و نقل عمومی در تورنتو نسبت به سایر شهرها بالاتر می‌باشد جدول زیر هزینه‌های مربوط به زندگی دانشجویی را در تورنتو را نشان می‌دهد.

موارد

هزینه ها (دلار کانادا)

خورد و خوراک

696

هزینه خوابگاه دانشجویی

844

هزینه ماهانه مسکن خارج دانشگاه

587

هزینه ماهانه حمل و نقل

152

لوازم التحریر و ملزومات تحصیل

70

بیمه درمانی

75

هزینه زندگی سالانه

20088

هزینه زندگی دانشجویی دانشجویی در کبک

کبک به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین استان‌های کانادا شناخته می‌شود که هزینه زندگی دانشجویی در آن مناسب است هزینه زندگی دانشجویی برای یک فرد مجرد ۱۰۵۸ دلار کاناداست البته این هزینه شامل هزینه‌های آپارتمان نمی‌شود و هزینه آپارتمان حدود ۱۹۴۰ دلار کانادا می‌باشد جدول زیر شهریه دانشگاه های کبک با توجه به مقاطع تحصیلی را نشان می دهد:

مقطع

متوسط شهریه در سال

کارشناسی

34 الی 36 هزار

کارشناسی ارشد

9900 الی 16 هزار

دکترا

21900

هزینه زندگی دانشجویی در انتاریو

هزینه زندگی دانشجویی در انتاریو بستگی به دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید و سبک زندگی شما متغیر می‌باشد. به طور کلی می توان گفت کلیه هزینه های زندگی دانشجویی و خوابگاه برای یک فرد مجرد بین 13 الی 29 هزار دلار کانادا می باشد، جدول زیر ریز هزینه های زندگی دانشجویی در آنتاریو را نشان می دهد:

موارد

هزینه ها دلار کانادا

هزینه خورد و خوراک

450 الی 800

هزینه های کلی زندگی (بدون خوابگاه)

675 الی 875

خوابگاه داخل محوطه

812 الی 2560

حمل و نقل

80 الی 120

اینترنت

50

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا در مقطع لیسانس

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا اینگونه تخمین زده شده است: از 8 هزار دلار در سال تا برای برخی دانشگاه هایی که ممکن است 50 هزار دلار در طول یک سال هزینه داشته باشند . انتخاب رشته دانشگاهی و دانشگاه و شهر محل تحصیل از فاکتورهای مهم تعیین شهریه محسوب می شوند. دانشگاه هر چقدر سطح بالاتری داشته باشد شهریه بالاتری دارد و البته رشته های مدیریتی و بیزنسی هم جزو رشته های پر هزینه محسوب می شوند. تحصیل در شهرهای بزرگ نیز هزینه های بیشتر و سنگین تری خواهد داشت.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا در مقطع فوق لیسانس

هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا در مقطع فوق لیسانس را در این بخش بررسی می کنیم، به طور کلی هزینه ها 3500 دلار از سال تا 43000 دلار محاسبه می شود. امکاناتی که دانشگاه به دانشجویان ارائه می کند و رنکینگ دانشگاه محل تحصیل مبنای تعیین شهریه دانشگاه محسوب می شود. هر چقدر سطح دانشگاه بالاتر باشد شهریه و هزینه های بالاتری دارد. هزینه یک ماه زندگی دانشجویی در کانادا به نوع شهر محل زندگی نیز بستگی دارد. معمولا در شهرهای بزرگ هزینه زندگی دانشجویی در طول یک ماه ممکن است حتی دوبرابر هزینه زندگی در شهرهای کوچک-تر باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا در مقطع دکترا

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا برای این مقطع ممکن است از 4 هزار دلار شروع شده و تا 25 هزار دلار متغیر باشد. طول این دوره با توجه به رشته تحصیلی بین 3 تا 6 سال است و دانشجویان در این دوره می توانند با انجام پروژه های دانشجویی قسمتی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تأمین کنند.

تجربه زندگی دانشجویی در کانادا

کانادا کشوری محبوب در میان دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. سیستم آموزشی کانادا به دلیل کیفیت و فرصت های متعدد برای دانشجویان بین المللی دارای شهرت جهانی است. به طور کلی، زندگی دانشجویی در کانادا توسط بهترین دانشگاه های جهان غنی شده است، که تحصیلات در سطح جهانی را در شهرهای پر جنب و جوش با چشم انداز شغلی عالی، تنوع چندفرهنگی، کیفیت بالای زندگی، هزینه های زندگی مقرون به صرفه، و امکانات اقامتی مناسب را در دسترس دانشجویان بین المللی قرار می دهند. تجربه زندگی دانشجویی در کانادا اینگونه قابل وصف است:

  • محیط چند فرهنگی

کانادا به عنوان جامعه ای که دارای چند فرهنگ مختلف است دارای شهرت است. و از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به شیوه ای محترمانه و درخور استقبال به عمل می آورد. فرهنگ کانادایی ترکیبی ازفرهنگ آمریکایی و فرهنگ اروپایی است. کانادایی ها محیطی راحت برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند و امنیت و حمایت را به خوبی القا می کنند. تحصیل در کانادا فرصتی برای تعامل با فرهنگ های مختلف و ایجاد شبکه های جهانی را به ارمغان می آورد.

  • محیط ایمن و دلپذیر

کانادا یکی از امن ترین کشورهای جهان به حساب می آید. میزان جرم و جنایت در این کشور کمترین حد خود است و در مکان های توریستی، مکان های تعطیلات و هتل ها خبری از این مورد نیست. دانشجویانی که مایل به تحصیل در یک فضای امن هستند می توانند به کانادا وارد شوند و تجربه های بینظیری را کسب نمایند. زیرا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد در یک محیط حمایتی و امن به تحصیل بپردازند.

  • حمایت از دانشجویان بین المللی

کانادا خدمات و حمایت های مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد و اطمینان حاصل می کند که آنها یک زندگی آکادمیک و اجتماعی راحت را در این کشور تجربه می کنند. برای مهاجرت به کانادا این خدمات شامل مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، کمک در زمینه ویزا و مهاجرت، پشتیبانی زبان و غیره می شود. خدمات مشاوره تحصیلی و مشاوره شغلی به دانشجویان کمک می کند تا از سیاست های تحصیلی، دوره های ارائه شده و فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی اطلاع یابند و منجر به ارائه ایده های نو شود که چگونه حرفه خود را به طور کلی وسعت دهند.پشتیبانی زبان به دانشجویان بین المللی ارائه می شود تا با زبان انگلیسی آشنا شوند و مهارت های ارتباطی خود را بهبود دهند و با فرهنگ کانادایی سازگار شوند.

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در کانادا

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در کانادا بسیار مناسب تر از دیگر کشور هایی مثل آمریکا یا انگلستان است. ولی این به آن معنا نیست که شما مبلغ کمی را برای عنوان بودجه تحصیلی خود در نظر بگیرید. متقاضیانی که قصد دارند به عنوان یک دانشجوی بین المللی در دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل شوند باید به صورت میانگین مبلغ 2 تا 20 هزار دلار را در نظر بگیرند. ضمنا این مبلغ می تواند در هر رشته و دانشگاه متغیر باشد.

حداقل بودجه برای هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

بسیاری از افراد که قصد تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور کانادا را دارند، قبل از هر امری، حداقل بودجه برای هزینه زندگی دانشجویی در کانادا را در نظر گرفته و بر اساس آن برنامه ریزی می کنند. شما باید به این نکته در وحله اول دقت داشته باشید که کشور کانادا کشوری وسیع بوده و هر استان آن می تواند هزینه های متفاوتی داشته باشد؛ اما موسسه ملک پور با استفاده از آمار، معتبر ترین وب سایت دولتی کانادا به نام EduCanada دریافته است که متوسط هزینه ای دانشجویان خارجی برای زندگی در این کشور 12 هزار دلار کانادا است. که این مبلغ را باید بدون هزینه اجازه مسکن یا خوابگاه در نظر گرفت.

هزینه های محل اسکان در کانادا 

هزینه مهاجرت تحصیلی به کاناداهزینه اجاره خوابگاه در شهرهای مختلف کانادا بین 800 تا 1600 دلار ماهانه محاسبه می شود. بر اساس شهر و محل سکونت دانشجویان هزینه های مختلفی بابت اجاره خوابگاه یا مسکن پرداخت می کنند. در این بخش به بررسی این هزینه ها می پردازیم. 

هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا

اکثر دانشجویان بین المللی در کانادا در نخستین سال تحصیل خود در محوطه دانشگاه و در خوابگاه های تعبیه شده ساکن می شوند؛ که در این خوابگاه ها از دانشجویان خواسته می شود تا اتاق های خود را با هم اتاقی های دیگر شریک شوند در حالی که اتاق رختشویی، آشپزخانه و فضای اجتماعی را هم با دانشجویان دیگر به اشتراک گذاشته شده هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا بسته به دانشگاه مورد نظر متغیر است در جدول زیر هزینه برخی از انواع خوابگاه های دانشجویی در کانادا به صورت حدودی آورده شده است:

دانشگاه در کانادا

هزینه خوابگاه (دلار کانادا) (ماهانه)

خوابگاه دانشجویی دانشگاه تورنتو

1404 تا 3876 (سالانه)

خوابگاه دانشجویی دانشگاه مونترال

550

خوابگاه های دانشجویی در ونکوور

750 تا 2200

خوابگاه های دانشجویی در تورنتو

750 تا 2200

خوابگاه های دانشجویی در کلگری

750 تا 2200

هزینه اجاره مسکن دانشجویان در کانادا

دانشجویان بین المللی معمولا تنها در سال اول می توانند از خوابگاه های دانشجویی بهره مند شوند در سالهای بعدی تحصیل هزینه اجاره مسکن دانشجویان در کانادا به صورت مجزا قابل پرداخت است. قیمت و کیفیت مسکن دانشجویان می تواند متفاوت باشد این تفاوت را تعداد اتاق ها موقعیت جغرافیایی محله و امکانات دیگر مسکن تعیین می کند. جدول زیر تا حدودی می تواند در هزینه اجاره مسکن راهنمای دانشجویان بین المللی در کانادا باشد:

شرایط مسکن

اجاره مسکن دانشجویی (دلار کانادا) (ماهانه)

اجاره یک اتاق در یک خانه

400 تا 800

یک آپارتمان در یک ساختمان بلند

900 تا 2000

اجاره آپارتمان در شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکوور

900 تا 3000

بررسی دیگر هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا

علاوه بر هزینه های اجاره خوابگاه و حمل و نقل در کانادا دانشجویان هزینه هایی مانند خوراک و پوشاک و کتاب و اینترنت نیز خواهند داشت که در ماه حدود 600 تا 1000 دلار برآورد می شود. اختلاف این هزینه ها مربوط به شهر و محل زندگی شخص است.

با تهیه محصول زیر می توانید شخصاً نسبت به اخذ ویزای کار در کشورهای مطرح اروپایی، کانادا و استرالیا اقدام نمایید و اطلاعات کاملی در باب کاریابی در خارج از کشور، نحوه ارسال رزومه کاری و اخذ پیشنهاد کاری بدست آورید.

هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا

هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا مناسب و مقرون به صرفه است و شما می­توانید با شارژ کارت خود از اتوبوس که کم هزینه ترین وسیله حمل و نقل عمومی محسوب می شود و مترو استفاده کنید. هزینه کرایه تاکسی درون شهری در شهری مثل تورنتو تقریباً 30 دلار است.

هزینه برق، آب، گاز

هزینه برق، آب، گاز معمولا در مسکن های دانشجویی که خارج از دانشگاه است به عهده صاحبخانه است و در مواردی هم در مجموع با اجاره محاسبه می شود جدول زیر به هزینه های خدماتی مانند برق، آب و گاز در مسکن های دانشجویی پرداخته است:

عنوان هزینه

مبلغ هزینه بر حسب دلار در ماه

هزینه برق( بسته به استان ممکن است متفاوت باشد)

50 تا 150

هزینه گاز(بسته به منطقه و کاربری متفاوت است)

30 تا 100

هزینه آب (با اجاره آپارتمان یا خوابگاه حساب می شود)

30 تا 50

هزینه کتاب و لوازم تحریر

هزینه کتاب و لوازم تحریرحداقل 1000 دلار در سال عنوان شده که این مبلغ برای کتابها و مقادیر اضافی مانند خدمات رایانه یا تجهیزات دیگر، بسته به ترجیحاتی مانند رشته تحصیلی ممکن است افزایش یا کاهش داشته باشد. به طور کلی قیمت کتاب در کانادا گران عنوان شده که این مهم می تواند دلیلی بر بالا بودن این دسته از هزینه های دانشجویی باشد.

هزینه بیمه درمانی دانشجویان در کانادا

بیمه پزشکی یکی از موارد هزینه های اجباری است که به تخمین نهایی هزینه تحصیل در کانادا افزوده می شود؛ زیرا دانشجویان باید قبل از شروع ترم تحصیلی و به محض ورود به کانادا به عنوان دانشجوی بین المللی بیمه شوند. بسته به نوع سیاست انتخاب شده، هزینه کل می تواند از 300 تا 800 دلار کانادا در سال برای هر دانشجو متغیر باشد.

هزینه تلفن، اینترنت

دانشجویان تازه وارد به کانادا ممکن است بخواهند تماس های بین المللی با خانه خود برقرار کنند تا بتوانید با عزیزان خارج از کشور در تماس باشند؛ بسیاری از ارائه دهندگان خدمات مخابراتی تماس بین المللی را به عنوان یک افزونه اختیاری برای برنامه های تلفن خود ارائه می دهند. دانشجویان خارج از این طرح‌های مجموعه، نرخ‌های خاصی که باید بپردازند هم به شرکت مخابراتی و هم به مکانی که تماس می‌گیرند بستگی دارد. اینترنت پرسرعت و طرح تلفن برای اکثر دانشجویان ضروری است و هزینه آن می تواند از 50 تا 100 دلار در ماه متغیر باشد. هزینه تماس بین‌المللی و پیامک می‌تواند از 7 دلار تا 39 دلار متغیر باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا و درآمد دانشجویان

هزینه زندگی دانشجو در کانادا با کار دانشجویی قابل تأمین خواهد بود و دانشجویان می توانند با کار ضمن تحصیل در کانادا به مدت 20 ساعت در طول هفته، مشغول به کار شوند و برای این میزان کار در ماه تقریباً 1600 دلار دریافت می کنند که می توانند هزینه زندگی دانشجویی در کانادا را تأمین کنند.

بهترین شهرها برای زندگی دانشجویی کانادا

بر اساس رتبه بندی QS 2023، بهترین شهر ها برای زندگی دانشجویی در کانادا مونترال، تورنتو، ونکوور، اتاوا، شهر کبک و کلگری عنوان شده اند. این بهترین شهرهای کانادا برای زندگی دارای معتبرترین دانشگاه ها هستند که تحصیلات با کیفیت بالا را برای دانشجویان ارائه می کنند و همچنین فرصت های شغلی پاره وقت مختلفی را برای مدیریت هزینه های دانشجویی نیز در دسترس است. در ادامه به بررسی این شهر ها می پردازیم:

  • مونترال: این شهر به محبوبیت در بین دانشجویان بین المللی، فعالیت بالا کارفرمایان، مقرون به صرفه بودن، مطلوبیت، شهرت دارد. مونترال نه تنها یکی از مکان های مورد تقاضا برای تحصیل در کانادا، بلکه در سطح جهانی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. عوامل اصلی مانند هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه، فرهنگ پر جنب و جوش آن را در بین دانشجویان بین المللی بسیار جذاب کرده است.
  • تورنتو: تورنتو مرکز استان انتاریو است و یکی از بهترین مکان ها برای زندگی دانشجویی است. بهترین مکان برای تحصیل در دوره های مرتبط با بازرگانی، هنر، علم و رشته های مختلف است. تورنتو شهری شلوغ با آسمان‌خراش‌ها و متروهای عظیم است. این شهر دارای جمعیت زیادی بوده که شامل حدود 6.2 میلیون نفر ساکن در منطقه شهری آن است.
  • ونکوور: شهر ونکوور به دلیل تنوع قومی و زبانی خود دارای شهرت جهانی است زیرا 52 درصد از ساکنان آن انگلیسی زبان غیر بومی هستند، 48.9 درصد بومی زبان هستند که نه انگلیسی صحبت می کنند و نه فرانسوی، و 50.6 درصد از ساکنان آن متعلق اقلیت ها است. این شهر مناظر خیره کننده ای از طبیعت را به نمایش می گذارد. ونکوور همچنین دارای صحنه هنری، تئاتر و موسیقی فعالی است. دوره هایی مانند بازاریابی دیجیتال، مهندسی، فناوری اطلاعات یک انتخاب عالی برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در ونکوور را دارند.
  • اتاوا: اتاوا پایتخت کانادا به عنوان قطب سیاسی شناخته می شود و دارای پارلمان هیل است. اتاوا بیش از 1 میلیون نفر در منطقه شهری آن ساکن هستند و تحصیل کرده ترین جمعیت را در بین شهرهای کانادا را داراست. همچنین این شهر دارای موسسات تحقیقاتی متعدد فرهنگی ممتاز است که به بسیاری از دانشجویان STEM کمک می کند تا در معرض صنعت مستقیم قرار گیرند.
  • کبک: شهر کبک سرزمین فرانسوی کانادا است که در آن دانشجویان بین المللی با فرهنگ کانادایی و فرانسوی مواجه خواهند شد. کارناوال زمستانی بزرگترین جشنواره شهر با فعالیت های مختلف است. این شهر بهترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال هزینه های مقرون به صرفه برای زندگی و کالج هستند.
  • کلگری: کلگری یک شهر جهانی با 1.6 میلیون نفرجمعیت است و از این شهرفعال به عنوان مرکز صنعت نفت کانادا یاد شده است. این استان همچنین بهترین منابع بادی، خورشیدی، بیو انرژی و زمین گرمایی کانادا را میزبانی می کند. برای پیگیری دوره های STEM با آخرین نوآوری ها و فناوری ها، کلگری مکان مناسبی برای دانشجویان بین المللی به حساب می آید.

کار دانشجویی در کانادا

دانشجویانی که مایل هستند در زمان دانشجویی خود، در کنار تحصیل کار دانشجویی انجام دهد، تنها زمانی که برنامه تحصیلی شان آغاز شود، می توانند مشغول به کار شوند و قبل از شروع تحصیل نمی‌توانند کار دانشجویی داشته باشند. برای این منظور:

  • باید در مجوز تحصیلتان قید شود که اجازه کار حین تحصیل دارید.
  • اگر واجد شرایط کار خارج از دانشگاه هستید نیاز به دریافت مجدد مجوز کار نخواهید داشت.
  • دانشجویان در کانادا اجازه دارند در حین تحصیل ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.
  • میزان دستمزد دانشجویان بین‌المللی برای کار حین تحصیل به ازای هر ساعت کار مبلغ بستگی به نوع کار افراد دارد و بین ۱۳ تا ۲۰ دلار کانادا در ساعت می‌باشد.

کار پس از تحصیل در کانادا

مجوز کار پس از تحصیل کانادا (PGWP) می‌باشد، این مجوز به فارغ التحصیلان این اجازه را می‌دهند که حداقل ۸ ماه تا ۳ سال در کانادا بمانند و به دنبال شغل مناسب بگردند. برای درخواست کار نیازی به پیشنهاد شغلی (جاب آفر) ندارید و می‌توانید در هرجا از کانادا در هر شغلی مشغول به کار شوید. در حیطه های کاری که مربوط به موارد زیر می‌باشد بازار کار مناسبی در کانادا دارند:

  • مشاغل مربوط به حوزه بهداشت و درمان
  • مشاغل مربوط به حوزه های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
  • زیر شاخه‌های مهندسی نظیر مهندسی مکانیک برق

 

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه زندگی دانشجویی در کانادا هستید، اینجا کلیک کنید➡️

 

پرسش و پاسخ به سوالات متداول درباره هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

✔️ هزینه زندگی دانشجویی در کانادا چه مواردی را در برمی ­گیرد؟

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا را دو هزینه عمده شامل می­شود: هزینه تحصیل و هزینه های جانبی زندگی.

✔️ آیا کار پاره وقت دانشجویی برای هزینه زندگی یک دانشجو در کانادا کافی است؟

دانشجویان می توانند با کار پاره وقت دانشجویی درآمدی در حدود 1600 دلار در ماه داشته باشند که برای هزینه زندگی یک دانشجو در ماه کافی است.

✔️ هزینه زندگی دانشجویی در شهر مونترال کانادا تا چه میزان است؟

هزینه زندگی دانشجویی در شهر مونترال کانادا در حدود 1075 دلار برای هر نفر می­ باشد.

✔️ هزینه های زندگی دانشجویی در شهر تورنتو کانادا به چه میزان است؟

هزینه های زندگی دانشجویی در شهر تورنتو کانادا در حدود 1247 دلار در یک ماه برای هر نفر می ­باشد.


سخن پایانی درباره هزینه زندگی دانشجویی در کانادا 

کانادا کشوری است که از جنبه های مختلف بسیار مدرن و پیشرفته می­ باشد. در این کشور شرایط مطلوبی برای تحصیل و زندگی مهاجران وجود دارد از طرفی دانشجویان می­توانند در حین تحصیل، به کار نیز مشغول باشند . هزینه زندگی دانشجو در کانادا و درآمد دانشجویان بستگی به عواملی مانند رشته تحصیل و دانشگاه و شهر محل تحصیل شخص دارد و بسته به سبک زندگی افراد متفاوت است. شما از طریق تماس تلفنی امکان دریافت مشاوره رایگان دارید و با نوشتن سوالات خود می توانید پاسخ آن ها را دریافت نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 1 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مرجان
سلام وقت بخیر. من خوابگاه داخل دانشگاه را دوست ندارم. چطور از اینجا میتونم خانه دانشجویی ۱ نفره بگیرم ؟ هم اتاقی هم نداشته باشم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. موارد متعددی برای دریافت خانه دانشجویی وجود دارد و می توانید از سایت ها و اپلیکیشن های مختلف استفاده نمایید. در صورتی که با ما قرارداد دارید می توانید از تیم اجرایی موسسه کمک بگیرید.
مشاوره رایگان