اقامت اتریش - شرایط و روش های اخذ اقامت

22 بهمن 1402 86 نظر

اقامت اتریش مجوز سکونت و کار می باشد که پس از ورود به این کشور برای افراد دارنده ویزا و محل اسکان صادر و دارای 2 نوع موقت و دائمی است که از طرق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، پناهندگی، افراد خاص قابل دستیابی می باشد. بهترین روش های برای به دست آوردن اقامت دائم می توان اقامت کاری و سرمایه گذاری را نام برد و برای اقاکت موقت اقامت تحصیلی را بر شمرد. در این مقاله به بررسی راه های اقامت در اتریش و نحوه اخذ اقامت دائم اتریش خواهیم پرداخت. اقامت اتریش برای سکونت های بالای 90 روز است که تمدید آن از طرق خاصی امکان پذیر است، مثلا برای اقامت کاری داشتن شغل، درآمد، پرداخت مالیات است که منجر به تمدید می گردد. در نهایت با پنج سال زندگی و داشتن شروط می توانید اقامت دائم اتریش بگیرید. موسسه ملک پور اقامت اتریش را تسهیل می کند. جهت اطلاع از خدمات اتریش با مشاوره رایگان تلفنی با ما تماس بگیرید.

ویدیو موسسه MIE در مورد روش های اخذ اقامت اتریش


انواع اقامت در اتریش

 

روش اخذ اقامت اتریش در 30 ثانیه

 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

اقامت اتریش

شرایط اقامت اتریش

شهروندان غیر اتحادیه اروپا علاوه بر ویزا که مجوز ورود است، برای اسکان بیش از 6 ماه نیاز به کارت اقامت اتریش دارند. روش های خاصی برای بدست آوردن این کارت وجود دارد که شامل:

  • کارت قرمز سفید قرمز
  • اقامت برای دانش آموز، دانشجو و محقق
  • الحاق خانواده
  • اقامت موقت

ویدیو موسسه MIE در مورد ویزای جستجوی کار اتریش


پروسه گرفتن این کارت برای افرادی که با ویزای D وارد می شوند، پس از ورود به اتریش با مراجعه به دفاتر خاص در شهر محل اسکان با در دست داشتن ادرس محل سکونت آغاز می شود. البته همیشه این مورد به صورت کارت نبوده و در برخی موارد مهری روی پاسپورت افراد می باشد.

ویدئو موسسه MIE در مورد اقامت اتریش


مدارک لازم برای اخذ اقامت اتریش

اتریش یکی از کشورهایی است که دارای سطح بالای زندگی و رفاه عمومی میباشد. مدارک لازم برای اخذ اقامت اتریش بسته به روش اخذ اقامت شما متغیر است. در صورت کامل نبودن مدارک شما ممکن است درخواست شما برای دریافت اقامت مورد پذیرش قرار نگیرد پس بهتر از قبل تحویل به طور کامل تمامی مدارک مربوط به اقامت خود را تهیه کنید. به طور کلی مدارکی که برای اخذ اقامت اتریش مورد نیاز است شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت با اعتبار بالای 6 ماه
  • مدرک عدم سوء پیشینه
  • بیمه سلامت
  • اثبات تمکن مالی 
  • نامه پذیرش از دانشگاه در صورت دریافت اقامت تحصیلی 
  • قرارداد کاری برای دریافت اقامت کاری 
  • سند ازدواج برای اقامت از طریق ازدواج
  • مدرک زبان

 

ویدیو موسسه MIE در مورد مقایسه کانادا و اتریش


اقامت اتریش از طریق کار

یکی از روش های مهاجرت به اتریش که منجر به اخذ اقامت آن نیز می شود، مهاجرت کاری است. کشور اتریش دارای شرایط اقتصادی مناسبی است و در برخی از رشته ها و زمینه های شغلی، دچار کمبود نیروی کار می باشد. به همین دلیل اقدام به جذب نیروی متخصص و ماهر از خارج از اتریش می کند.

افراد بسیاری از سراسر دنیا به منظور کار در اتریش و اخذ اقامت این کشور اقدام به مهاجرت می نمایند. ضمن این که این روش اقامتی، نیاز به سرمایه گذاری و صرف هزینه گزاف ندارد. در نمودار ذیل، نرخ بیکاری کشور اتریش طی چند سال گذشته نمایش داده شده است:

نمودار نرخ بیکاری اتریش 2023

اخذ اقامت اتریش از طریق دریافت ویزای کاری این کشور، از دو روش امکان پذیر است. نکته قابل توجه در خصوص اخذ ویزای کاری اتریش، تبعیت آن از سیستم امتیازبندی اقامت در اتریش می باشد. بدین ترتیب افرادی که امتیاز کافی را در این سیستم امتیازبندی کسب نمایند، می توانند موفق به اخذ ویزای کار کشور اتریش شده و پس از چند سال و در صورت شرایطی، اقامت اتریش را دریافت نمایند. لازم به ذکر است که دارندگان ویزای کاری اتریش، کارت قرمز سفید قرمز اتریش و همچنین کارت آبی اروپا را می توانند دریافت نمایند.

 

ویدئو موسسه MIE در مورد روش های مهاجرت


اقامت اتریش از طریق کارت قرمز سفید قرمز

رسیدن به اقامت اتریش به وسیله کارت قرمز سفید قرمز، به معنای اخذ اقامت از طریق کار و فعالیت در این کشور می باشد و این نامگذاری از رنگ پرچم کشور اتریش تأثیر پذیرفته و به نوعی دلیل نامگذاری می باشد. افرادی که موفق به اخذ کارت قرمز سفید و قرمز کشور اتریش شوند، به بهترین نوع اقامت در این کشور رسیده اند و از شرایط ایده آلی همچون: همچون بیمه، خدمات رفاهی، تحصیل رایگان و غیره برخوردار می گردند. اقداماتی که به اخذ کارت قرمز سفید قرمز اتریش منتهی می شود، مهاجرت از طریق ثبت شرکت، کارآفرینی و ثبت بیزنس می باشد. افراد با جمع آوری امتیاز از پارامترهای مهم در اخذ کارت قرمز سفید قرمز، به این اتفاق مثبت و منحصربه فرد می رسند. این پارامترها شامل سن، تحصیلات، فعالیت های تحقیقاتی، تخصص افراد، مدرک و تسلط به زبان انگلیسی، آلمانی و سابقه کاری می شود.

ویدیو موسسه MIE در مورد اقامت کاری یا بدون کار در اتریش


دعوت نامه یا پیشنهاد کاری (Job Offer)

در روش دعوتنامه یا پیشنهاد کاری لازم است که فرد متقاضی اقامت اتریش، به طور رسمی از یک کارفرمای اتریشی، پیشنهاد کاری معتبر و مورد تأیید دولت اتریش دریافت نماید. برای این امر، ابتدا باید به مدت 3 ماه آگهی استخدام کارمند توسط کارفرمای اتریشی درج و منتشر شود و سپس به مدت 3 ماه دیگر در اتحادیه اروپا تکرار و نشر گردد و سرانجام در صورت نبود نیروی کار داوطلب برای شغل مورد نظر در اتریش و سایر کشورهای اتحادیه اروپا، می توان به استخدام شرکت مورد نظر درآمد.

افرادی که از سوی شرکت ها و کارفرمایان اتریشی، دعوتنامه کاری اخذ می نمایند، باید از جدول امتیازبندی مربوطه نیز امتیاز کافی بدست آورند تا بتوانند ویزای کاری این کشور را دریافت کنند. حداقل امتیاز مورد نیاز در این روش، 55 امتیاز از 90 امتیاز کل می باشد. جدول امتیازبندی مربوط به دعوتنامه و پیشنهاد کاری، در ذیل این مطلب ارائه شده است.

عوامل کسب امتیاز در روش دریافت پیشنهاد کاری

امتیازات

صلاحیت

حداکثر: 30 امتیاز

تحصیلات فنی و حرفه ای در زمینه مربوطه

20 امتیاز

واجد شرایط پذیرش در دانشگاه

25 امتیاز

فارغ التحصیلی از مؤسسات آموزش عالی با حداقل 3 سال سابقه تحصیل

30 امتیاز

سن

حداکثر: 15 امتیاز

تا 30 سال

15 امتیاز

تا 40 سال

10 امتیاز

مهارت های زبان انگلیسی

حداکثر: 10 امتیاز

انگلیسی در سطح A2

5 امتیاز

انگلیسی در سطح B1

10 امتیاز

مهارت های زبانی آلمانی

حداکثر: 15 امتیاز

آلمانی در سطح A1

5 امتیاز

آلمانی در سطح A2

10 امتیاز

آلمانی در سطح B2

15 امتیاز

تجربه کاری در زمینه مربوطه

حداکثر: 20 امتیاز

به ازای هر یک سال سابقه کاری

2 امتیاز

به ازای هر یک سال کار در اتریش

4 امتیاز

مجموع کل امتیازات قابل دریافت

90 امتیاز

حداقل امتیاز مورد نیاز

55 امتیاز

ویزای جستجوی کار (Job Seeker)

ویزای جستجوی کار که مدت آن ۶ ماه می باشد، این امکان را برای فرد به وجود می آورد که وارد کشور اتریش شده و به دنبال کار بگردد. در صورت پیدا کردن کار مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی، فرد متقاضی می تواند درخواست کارت اقامت اتریش را اعلام نماید. دریافت ویزای جستجوی کار نیز بر اساس سیستم امتیازبندی می باشد که در آن، مجموع حداکثر امتیازات در هر بخش به 100 امتیاز می رسد. چنانچه فردی بتواند بر اساس عواملی نظیر:

  • مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان
  • سن
  • سابقه
  • میزان درآمد سالانه
  •  انجام کارهای تحقیقاتی

حداقل 70 امتیاز را اخذ نماید، موفق به دریافت ویزای جستجوی کار اتریش شده و می تواند در این کشور، در جستجوی فرصت های شغلی مناسب باشد. پس از یافتن شغل مناسب و ارسال مدارک استخدام خود به اداره کار اتریش و تأیید آن، کارت قرمز سفید قرمز برای متقاضی اقامت اتریش صادر می شود. در صورتی که متقاضیان اخذ اقامت اتریش و ویزای جستجوی کار از گروه های زیر باشند، می توانند امتیاز لازم جهت صدور این ویزا را کسب نمایند:

  • نیروهای کارگری فوق ماهر
  • نیروهای کارگری ماهر در مشاغل مورد نیاز
  • شغل های کلیدی دیگر
  • فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اتریش
  • نیروهای کار کلیدی خوداشتغال
  • ایجاد کسب و کار خلاقانه

دریافت ویزای جستجوی کار، شامل ویزای همراه و الحاق خانواده نمی باشد. بدین منظور لازم است که ابتدا متقاضیان اقامت اتریش از طریق کار، در کشور مذکور شغل مناسب خود را یافته و مشغول به کار شوند؛ سپس برای الحاق خانواده خود اقدام نمایند. یادآوری می شود که بر اساس قوانین کشور اتریش، همراه و خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال و وابسته به پدر و مادر می شوند. در ادامه این بخش، جدول مربوط به امتیازبندی متقاضیان ویزای جستجوی کار بررسی می شود:

عوامل کسب امتیاز در روش ویزای جستجوی کار

امتیازات

مدارک تحصیلی یا مهارت های ویژه

حداکثر: 40 امتیاز

مدرک تحصیلی از مؤسسات آموزش عالی

20 امتیاز

مدرک تحصیلی مرتبط با رشته های علوم ریاضی و فنی مهندسی، انسانی و طبیعی

30 امتیاز

مدرک تحصیلی دکتری

40 امتیاز

فعالیت های پژوهشی و نوآورانه (ثبت اختراع)

20 امتیاز

جوایز شناخته شده مانند المپیادها

20 امتیاز

حقوق در سال گذشته از 50000 تا 60000 یورو

20 امتیاز

حقوق در سال گذشته از 60000 تا 70000 یورو

25 امتیاز

دستمزد در سال گذشته بالای 70 هزار یورو

40 امتیاز

تحصیل در اتریش

حداکثر: 10 امتیاز

داشتن مدرک دیپلم از کشور اتریش

5 امتیاز

داشتن لیسانس یا فوق لیسانس از کشور اتریش

10 امتیاز

سن نیروی کار متخصص

حداکثر: 20 امتیاز

تا 35 سال

20 امتیاز

از 36 تا 40 سال

15 امتیاز

از 41 تا 45 سال

10 امتیاز

مهارت های زبان

حداکثر: 10 امتیاز

زبان آلمانی و یا انگلیسی در سطح A1

5 امتیاز

زبان آلمانی و یا انگلیسی در سطح A2

10 امتیاز

سابقه کاری در زمینه مربوطه

حداکثر: 20 امتیاز

به ازای هر یک سال سابقه کاری

2 امتیاز

به ازای هر 6 ماه سابقه کار در اتریش

10 امتیاز

مجموع حداکثر امتیازات دریافتی

100 امتیاز

حداقل امتیاز مورد نیاز

70 امتیاز

اقامت اتریش از طریق تحصیل

اقامت اتریش از طریق تحصیل، به طور مستقیم منجر به اخذ اقامت دائم نمی شود. تحصیل در اتریش در مدارس و دانشگاه های دولتی به صورت رایگان و در مدارس و دانشگاه های خصوصی با پرداخت شهریه امکان پذیر است. فارغ التحصیلان دانشگاه های اتریش می توانند، پس از تحصیل در اتریش بمانند. یعنی برای مدت ۱۲ ماه اجازه جستجوی کار یا راه اندازی کسب و کار مشروط را خواهند داشت.

اقامت پس ار فارغ التحصیلی دانشجویان و دریافت کارت قرمز سفید قرمز: اگر در طی ۱۲ ماه فارغ التحصیل دانشگاه موفق شود با یک کارفرمای اتریشی قرارداد ببندد و استخدام شود، می تواند برای کارت قرمز سفید قرمز بدون آزمون بازارکار درخواست دهد. شرایط لازم برای هر فرد بدین شرح است:

  • حقوقی که دریافت می کند از حداقل حقوق ناخالص مرسوم کارمندان جوان بیشتر باشد
  • محل اسکان مناسب داشته باشد
  • بیمه سلامت داشته باشد

توجه داشته باشید که برای فارغ التحصیلان سیستم امتیازبندی وجود ندارد، یعنی کارت اقامت قرمز سفید قرمز به آنها این امکان را می‌دهد که بتوانند به صورت موقت در اتریش مستقر شده و به کار مشغول شوند. اگر از یک دانشگاه معتبر فارغ التحصیل شده باشید، می ‌توانید برای دریافت این کارت اقدام کنید.

نکته مهم: فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکترا می توانند برای کارت قرمز سفید قرمز پلاس اقدام کنند.

فارغ التحصیلان باید حداقل ۲۱ ماه از ۲۴ ماه را شاغل بوده باشند تا بتوانند برای کارت قرمز سفید قرمز پلاس درخواست دهند و دسترسی کامل به بازار داشته باشند. مدارک لازم برای کارت اقامت قرمز سفید قرمز:

  • عکس سه در چهار که در شش ماه اخیر گرفته شده باشد
  • گواهی پوشش بیمه درمانی
  • گواهی فارغ التحصیلی

دارندگان ویزای تحصیلی اتریش می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به عنوان همراه به کشور اتریش بیاورند. تحصیل فرزندان دانشجو در کشور اتریش رایگان خواهد بود.

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در اتریش


اقامت اتریش از طریق تحصیل در مدارس

تحصیل در مدارس اتریش از سن 6 سالگی آغاز و تا پایان 15 سالگی اجباری می باشد. تحصیل در مدارس اتریش برای افراد مقیم این کشور، رایگان می باشد. اما عمده دانش آموزان بین المللی در مدارس خصوصی اتریش تحصیل می نمایند که هزینه ای حدود 20 هزار تا 30 هزار یورو در سال را شامل می شود. اخذ ویزای تحصیلی برای افراد زیر 18 سال، در صورتی امکان پذیر است که در مدارس شبانه روزی ثبت نام کرده و یا یک ضامن و قیم در کشور اتریش داشته باشند.

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در مدارس رایگان و غیررایگان اتریش


 

نکته قابل توجه برای دانش آموزان بین المللی در اتریش، اخذ اقامت موقت برای آنان به منظور تحصیل در این کشور می باشد که شامل والدین و خانواده آن ها نمی شود.

والدین دانش آموزان بین المللی می توانند از سایر روش های قانونی مانند خودحمایتی اتریش اقدام نموده و اقامت را دریافت نمایند. در جدول زیر، خلاصه ای از دسته بندی های مدارس در کشور اتریش ارائه شده است:

تحصیل در مدارس

شرایط

مقطع دبستان

طور دوره 4 سال

شروع از سن 6 سالگی

شامل دروس اختیاری و اجباری

دروس اجباری: آموزش زبان های بین المللی مانند انگلیسی

دروس اختیاری: دروس موسیقی و کلاس های ورزشی

مقطع متوسطه

شامل آموزش مقدماتی و آموزش عالی (قابلیت انتخاب)

تدریس دروس علوم پایه و عمومی برای ورود به مقاطع بالاتر

اقامت اتریش از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

دانشجویان تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند اقامت موقت اتریش را برای 4 سال اخذ نمایند. همچنین در طول دوره تحصیل می توانند 10 ساعت کار پاره وقت انجام دهند. مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این مقطع، B1 آلمانی (آیلتس 6) می باشد که با مدرک A2 نیز می توان به صورت مشروط وارد اتریش شده و در دوره های زبان شرکت کرد. تحصیل در مقطع کارشناسی در دو گروه دانشگاه های خصوصی و دولتی اتریش امکان پذیر است. شرایط تحصیلی هر یک در جدول زیر ارائه می شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی اتریش

شرایط

دانشگاه های دولتی

تدریس به زبان آلمانی

هزینه کم و تقریباً رایگان

شرایط سخت ورودی و آزمون اولیه

نیاز به قبولی در دانشگاه های معتبر ایران

دانشگاه های خصوصی

تدریس به زبان انگلیسی

هزینه 7 هزار تا 15 هزار یورو

آمادگی برای ورود به بازار کار

 

ویدیو موسسه MIE در مورد اپلای دکترا در اتریش


 

دانشگاه های مختلف اتریش در دوره های مختلف، انواع متفاوتی از بورسیه تحصیلی در اتریش ارائه می دهند که تعداد آن ها در دوره دکتری بیشتر می باشد.

اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری در روش های متعددی وجود دارد که دارای آثار اقامتی متفاوتی می باشند. چگونگی اخذ اقامت از طریق هر یک از انواع سرمایه گذاری در اتریش، در این بخش مورد مطالعه قرار می گیرد.

اقامت اتریش از طریق خود حمایتی

اخذ اقامت از طریق خودحمایتی اتریش، مناسب افرادیست که توانایی مالی بالایی داشته و نیاز به کار کردن برای کارفرما در کشورهای اروپایی ندارند. اشخاص متقاضی اقامت در اتریش از این طریق، تا 5 سال اجازه کار در اتریش برای کارفرما را ندارد. اما می توانند در این مدت به سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار به عنوان کارفرما بپردازند. اقامت خودحمایتی، برترین روش اقامتی برای کشورهای اروپایی و اتریش می باشد. چرا که در این روش:

  • نیاز به انتقال سرمایه به کشور اتریش نمی باشد
  •  سوابق کاری، تحصیلی و سن بی تأثیر می باشد.
  • سرمایه لازم برای اقدام به اقامت اتریش از طریق خودحمایتی، 22 هزار یورو به ازای هر نفر می باشد.

همانطور که گفته شد لازم نیست که این مبلغ به حسابی خارج از ایران واریز شود، بلکه ارائه فیش بانکی و گواهی گردش حساب مالی شما جهت اثبات شرط تمکن مالی کفایت می کند. همچنین اثبات درآمد ماهیانه 2500-3500 یورو نیز الزامی می باشد. از دیگر ضروریات اقدام به خودحمایتی اتریش، شرط حضور حداقل 6 ماه از سال در کشور اتریش می باشد.

ویدیو موسسه MIE در مورد خودحمایتی اتریش


اقامت اتریش و سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

خرید ملک در اتریش، یک سرمایه گذاری سودآور است که فرصت مناسبی برای انتقال سرمایه به کشورهای معتبر اروپایی، در اختیار علاقمندان و سرمایه گذاران قرار می دهد. از طریق صرف خرید ملک، نمی توان به اقامت این کشور دست یافت. تنها افرادی که اقدام به خرید چندین ملک گران قیمت کرده و از این طریق، یک کسب و کار تجاری راه اندازی می نمایند می توانند به واسطه اشتغال زایی، پروسه اقامت را پیگیری نمایند.

اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در اتریش، دارای انواع متنوعی می باشد که به هدف، بیزینس پلن و میزان سرمایه متقاضی بستگی دارد.

  • ثبت شرکت با مسدولیت محدود: در ثبت شرکت با مسئولیت محدود که محبوب ترین شکل شرکت های تجاریست، شخص متقاضی اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت بایستی 35 هزار یورو به عنوان سرمایه اولیه به حساب شرکت واریز نماید.
  • ثبت شرکت سهامی عام: حالت دیگر ثبت شرکت، سهامی عام می باشد که سرمایه اولیه مورد نیاز آن حدود70 هزار یورو است که البته این سرمایه، قابل فروش به سهامداران می باشد.
  • ثبت شرکت با مشارکت عمومی: ثبت شرکت با مشارکت عمومی، نوع دیگری از شرکت است که در آن به همکاری دو یا چند نفر از افراد حقیقی یا حقوقی نیاز می باشد. چنانچه شخصی خواهان اخذ اقامت در اتریش از این طریق باشد می تواند پس از ثبت شرکت، همسر خود را در صورت داشتن شرایط لازم در سیستم امتیازبندی اتریش، به استخدام شرکت خود در آورده و از این طریق، اقامت را برای خود و خانواده خویش دریافت نماید.

اخذ اقامت سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

از دیگر روش های اخذ اقامت در اتریش می باشد. متقاضی ثبت شرکت و کارآفرینی بایستی یک طرح تجاری یا اصطلاحاً بیزینس پلن خلاقانه و نوآورانه ارائه دهد و همچنین سرمایه ای بالغ بر 50 هزار یورو را در راستای ایجاد و راه اندازی کسب و کار خود به کار گیرد. در جدولی که مشاهده می نمایید، امتیازات لازم جهت فعالیت واجدین شرایط شرکت های نوبنیاد ارائه شده است. افرادی که قصد کارآفرینی در اتریش را دارند باید حداقل 50 امتیاز از این جدول کسب نمایند.

معیارهای واجدین شرایط بنیانگذاری شرکت های نوبنیاد

مدارک تحصیلی، مهارت ها و میزان حقوق دریافتی

حداکثر: 30 امتیاز

آموزش های فنی حرفه ای، مهارت در زمینه شغلی مربوطه

20 امتیاز

برنامه تحصیلی حداقل 3 ساله در مؤسسات آموزش عالی

20 امتیاز

مدرک دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا، تحصیلات فنی حرفه ای در اتریش

30 امتیاز

مهارت زبان

حداکثر: 15 امتیاز

انکلیسی در سطح B2

10 امتیاز

آلمانی در سطح A2

5 امتیاز

آلمانی در سطح B1- B2

10 امتیاز

آلمانی در سطح C1- C2

15 امتیاز

سابقه کاری

حداکثر: 10 امتیاز

هر یک سال سابقه کاری

2 امتیاز

امتیاز اضافی

حداکثر: 30 امتیاز

حداقل سرمایه گذاری 50 هزار یورو

10 امتیاز

اسپانسر مالی توسط یک شرکت تأمین یا انکوباتور مالی و تجاری

10 امتیاز

سن تا 35 سال

10 امتیاز

مجموع امتیازات

85 امتیاز

حداقل امتیاز مورد نیاز

50 امتیاز

اخذ اقامت اتریش از طریق استارت آپ

افراد دارای ایده های نو آورانه و خلاقانه نیز می توانند با ارائه بیزنس پلن و سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 50 هزار یورو اقامت استارت آپ اتریش را اخذ نمایند. به عنوان یک شهروند در کشور ثالث از طریق استارت آپ اقامت را دریافت کرده و کارت قرمز سفید قرمز درخواست دهید. شرکتی که تاسیس میکنید باید به توسعه و توزیع محصولات و خدمات به روش‌های فناوری و نوآورانه در بازار کمک کند. برای این منظور باید یک طرح تجاری ارائه دهید، تا ارائه دهنده اهداف شرکت شما باشد. در صورتی که می خواهید به صورت مشارکتی یک شرکت راه اندازی کنید، باید ۵۰ درصد سهام شرکت متعلق به شما باشد.

اقامت اتریش و سرمایه گذاری در رستوران و هتل

متقاضیان سرمایه گذاری در اتریش علاوه بر روش های ذکر شده، می توانند در زمینه رستوران و هتل و هاستل نیز سرمایه گذاری داشته باشند. مبلغ این سرمایه گذاری می بایست بیشتر از 100 هزار یورو باشد تا به اقامت منجر شود.

ویدیو موسسه MIE در مورد سرمایه گذاری رستوران های زنجیره ای


اقامت اتریش از طریق ازدواج

ازدواج با مرد یا زن اتریشی در صورتی که متقاضی شرایط لازم را رعایت نماید، می تواند منجر به اخذ اقامت شود. یکی از نکات مهم برای اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج، اثبات واقعی بودن آن است. متقاضیان اقامت دائم اتریش از طریق ازدواج باید توجه داشته باشند که در همان ابتدای ازدواج، نمی توانند اقامت دائم اتریش دریافت نمایند. اخذ تابعیت کشور اتریش همانند سایر کشورها، دارای شرایط دیگری نیز می باشد. از جمله شرایط می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • برای دریافت اقامت دائم اتریش زوج ها باید ۶ سال از ازدواج شان گذشته باشد.
  • حداقل ۵ سال از زندگی خود را در اتریش زندگی کرده باشند.
  • یکی از زوجین اتریشی باشد.
  • اگر ۱۰ سال از مدت اقامت آنها در اتریش بگذرند می توانند برای تابعیت درخواست دهند.
  • برای درخواست تابعیت فرد باید شرایط دریافت شهروندی را داشته باشد.
  • متقاضی باید به زبان آلمانی تسلط کافی پیدا کرده باشد. (برای شهروندی در حد C1)

اقامت اتریش و اخذ تابعیت از طریق تولد

اقامت اتریش از طریق تولد، تابع سیستم خون است. قانون خون بدین صورت می باشد که اعطای تابعیت به طفل، بر اساس ملیت پدر یا مادر بوده و محل تولد فرزند، ملاک تعیین تابعیت نمی باشد.

  •  تولد فرزند از پدر یا مادر اتریشی سبب اخذ تابعیت اتریش برای این فرزند می شود.
  • طفلی که در خاک کشور اتریش از پدر و مادری نامعلوم به دنیا بیاید نیز اقامت دائم اتریش را دریافت می کند.
  • فرزند صرفاً با تولد در خاک اتریش، تابعیت و پاسپورت این کشور را دریافت نمی کند.

مصاحبه MIE با یکی از برترین مشاوران اتریش در رابطه با اقامت بدون اجازه کار - قسمت دوم


اقامت اتریش از طریق پناهندگی

اقامت اتریش از طریق پناهندگی یکی از سخت ترین و خطرناک ترین روش های رفتن به این کشور می باشد که غیرقانونی بوده و به هیچ عنوان توصیه نمی شود. کشور اتریش عضو کنوانسیون ژنو است. از دید حقوقی، پناهنده به فردی گفته می شود که کشور خود را از ترس شکنجه و کشته شدن به خاطر دین و مذهب، باورهای سیاسی، ملیت یا آزار و اذیت های جسمی و یا جنسی ترک می نماید. بر طبق قانون دوبلین، افراد متقاضی پناهندگی اتریش چنانچه در کشور دیگری انگشت نگاری انجام داده باشند، تقاضای پناهندگی آن ها مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و به همان کشوری که در آن جا انگشت نگاری شده اند، برگشت خواهند خورد.

پناهندگی اتریش بر اساس مراحل خاصی صورت می گیرد. افرادی که پناهندگی را به عنوان روشی برای اقامت انتخاب می نمایند، باید بدانند که در این روش، طول مدت بررسی پرونده شخص، بسته به نوع کیس می تواند متنوع باشد و گاه تا سال ها به طول انجامد. در صورتی که رأی صادره از سوی دولت اتریش منفی باشد، پناهنده موظف است که ظرف مدت کوتاهی، خاک کشور اتریش را ترک نماید. موسسه ملک پور، پناهندگی اتریش را پيشنهاد نکرده و هیچگونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد. به شما نیز توصیه می شود وقت و هزینه خود را صرف روش های مهاجرت قانونی نموده و با احترام و بدون خطر، وارد این کشور شده و اقامت را دریافت نمایید.

اقامت اتریش برای هنرمندان و افراد فوق موفق

اقامت اتریش برای هنرمندان برجسته و دارای سابقه هنری ویژه مانند برگزاری نمایشگاه های بین المللی، مصاحبه در رسانه های عمومی و پر مخاطب و یا کسب جوایز معتبر جهانی امکان پذیر می باشد. همچنین ورزشکاران حرفه ای و موفق نیز در صورت داشتن اسپانسر، می توانند اقامت را دریافت نمایند.

ویدیو موسسه MIE در مورد اقامت هنرمندان در اتریش


 

افرادی که قصد اخذ اقامت اتریش را از این طریق دارند، باید اثبات کنند که می توانند در صورت مهاجرت به کشورهای دیگر، در آن جا از طریق فعالیت های هنری و حرفه ای خود زندگی و امرار معاش کنند و کسب و کار خود را راه اندازی نمایند. بنابراین اثبات توانایی استقلال مالی و کاری و عدم نیاز به کمک های دولت، در روش اخذ ویزای هنرمندان اتریش بسیار مهم می باشد. لازم به ذکر است که افراد می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه اتریش بگیرند.

اقامت ورزشی در اتریش

اتریش در زمینه های مختلفی، افراد را به رشد و موفقیت می رساند یکی از آن حوزه‌ها ورزش است. ورزشکاران حرفه ای در یک رشته خاص، از سراسر دنیا می‌توانند کشور اتریش را به عنوان مقصد خود برای رسیدن به اهدافشان انتخاب نمایند. برای اخذ اقامت ورزشی اتریش، دارا بودن شرایطی واجب است که شامل: افتخارآفرینی و فعالیت در عرصه های جهان در قالب بازیکن، مربی و داور می باشد. بازیکنان مربیان و داورانی که در عرصه بین‌المللی نیز افتخاری کسب نکرده اند اما توانایی کسب درآمد از تخصص خود دارند نیز می‌توانند با اثبات این موضوع، به اقامت ورزشی کشور اتریش دست یابند. در این امر نیازمند اثبات از طریق مدارک و اسناد وجود دارد.

بهترین راه های اقامت اتریش

یکی از بهترین راه های اقامت اتریش، روش تحصیل در رشته بیزینس بوده و پس از آن به راحتی می توانید موفق به کسب اقامت در این کشور شوید. شرایط اقامت در اتریش در این دوره های تحصیلی شامل مدارک زبان بالا نبوده، اجازه کار اکتیو به متقاضیان داده می شود و از همه مهم تر افراد می توانند به صورت همزمان به همراه خانواده وارد این کشور شوند. یکی دیگر از مزایایی که این روش در اختیار افراد قرار می دهد، این است که به راحتی می توانند در رشته بیزینس مشغول به تحصیل شوند و در همان حالت مشغول به کار شوند و در کنار آن با شرایط و محیط کاری این کشور بیشتر آشنا شوند. در این روش متقاضیان می توانند تنها با 12500 یورو در کم تر از 6 ماه موفق به این امر شوند. 

لازم به ذکر است که این طرح شامل دوره های نسبتا آسانی بوده به راحتی می توانید آن را پشت سر بگذارید؛ چرا که این دوره ها تلفیقی از بیزینس و زبان است. فراموش نکنید که این مدرک لیسانس بسیار معتبر بوده و پس از اخذ آن به راحتی می توانید در شرکتی مشغول به کار شده و اقامت خود را دریافت کنید. در این روش بعد 6 سال در صورتی که شرایط را داشته باشید می توانید از دولت اتریش در خواست پاسپورت نمایید.

هزینه اقامت اتریش

اطلاعات مربوط به هزینه اقامت اتریش در جدول زیر بیان شده است:

مبلغ (یورو)

هزینه های درخواست

120 دریافت اجازه اقامت

75

مجوز اقامت برای کودکان زیر شش سال

20

تسویه حساب

مخارج زندگی برای اقامت در اتریش

جالب است بدانید با وجود اینکه کشور اتریش جزو ثروتمندترین کشورهای جهان می باشد، اما هزینه زندگی در اتریش نسبت به سایر کشورهای اروپایی چندان بالا نمی باشد. هزینه های ماهیانه زندگی در اتریش به طور کلی در حدود 800 تا 1200 یورو در ماه می باشد. در این بخش، به هزینه برخی از خدمات و کالای مورد نیاز جهت زندگی در اتریش پرداخته می شود:

خدمات و کالاها

هزینه ها (یورو)

1 وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت

11.00 یورو

1 لیتر شیر

1.09 یورو

500 گرم نان سفید محلی

1.80 یورو

1 کیلوگرم برنج سفید

1.76 یورو

12 عدد تخم مرغ

2.71 یورو

1 کیلوگرم پنیر محلی

10.90 یورو

1 کیلوگرم سینه مرغ

10.43 یورو

1 کیلوگرم گوشت گاو

16.87 یورو

1 کیلوگرم سیب

2.19 یورو

1 کیلوگرم سیب زمینی

1.31 یورو

بطری 1.5 لیتری آب

0.61 یورو

1 لیتر بنزین

1.23 یورو

برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی، زباله و آب آپارتمان 85 مترمربعی

178.84 یورو

60 مگابایت اینترنت نامحدود

30.29 یورو

 

یکی از بخش هایی که عمده ترین هزینه های زندگی در اتریش را برای متقاضیان اقامت در بر خواهد داشت، هزینه مسکن و محل سکونت می باشد. قیمت خرید و اجاره ملک در نقاط مختلف شهرهای اتریش متفاوت می باشد. در جدول ذیل، هزینه خرید و اجاره انواع واحدهای مسکونی در کشور اتریش بررسی شده است:

خرید و اجاره مسکن در اتریش

هزینه

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

713.89 یورو

اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر

560.85 یورو

اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

1317.21 یورو

اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر

1011.54 یورو

خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

4862.57 یورو

خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر

3440.40 یورو

شرایط اخذ اقامت دائم اتریش

از میان انواع روش های مهاجرتی، برخی به طور مستقیم منجر به اخذ اقامت دائم اتریش و تابعیت شده و برخی نیز در صورت تغییر ویزای اتریش از نوعی به نوعی دیگر، منتهی به اخذ اقامت موقت و سپس دائم این کشور می شوند. برای مثال افرادی که با ویزای تحصیلی وارد کشور اتریش می شوند، در صورت دریافت پیشنهاد شغلی و اشتغال می توانند ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و پس از گذشت چند سال، از طریق آن اقامت دائم اتریش را کسب نمایند. نکته قابل توجه، لزوم زندگی در اتریش و پرداخت بیمه و مالیات به دولت آن به منظور تمدید اقامت موقت خود در کشور اتریش می باشد. متقاضیان اقامت اتریش به طور دائم لازم است که 5 سال بیمه و مالیات پرداخت نمایند تا بتوانند اقامت دائم دریافت کنند. سپس با گذشت 5 سال از اقامت دائم خود و در صورت دارا بودن شرایطی می توانید برای دریافت پاسپورت اتریش، درخواست نمایید. از شرایط کلی لازم جهت اخذ تابعیت اتریش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرایط اخذ اقامت دائم اتریش

  • تسلط بر زبان آلمانی
  • شناخت تاریخ اتریش و ادغام با فرهنگ این کشور
  • عدم سوء سابقه
  • انصراف از تابعیت قبلی خود

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شرایط اقامت در اتریش در صورت داشتن پاسپورت اتریش، امکان کار، تحصیل و زندگی در سایر کشورهای اروپایی نیز فراهم می شود.

مزایای و معایب اقامت اتریش

مزایای اقامت اتریش به شرح زیر است:

مزایای اقامت در اتریش

  • تحصیل تقریباً رایگان 
  • نرخ بیکاری پایین
  • امکان اخذ اقامت با 100 هزار یورو
  • جمعیت کم و رفاه بالا
  • نظام مردم سالاری
  • لقب گرفتن شهر وین به دفعات به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی
  • بهترین نظام درمانی جهان
  • تحصیل رایگان فرزندان دارنده کارت اقامت

معایب اقامت اتریش

  • هزینه زندگی نسبتا بالا
  • نرخ بالای مالیات 
  • آب هوای اتریش 
  • یادگیری زبان آلمانی
  • ارتباط با مردم اتریش نسبتا سخت است
 

مقایسه اقامت اتریش و کانادا

برای مقایسه روش های اخذ اقامت اتریش و کانادا می توانیم سه مورد تحصیل سرمایه گذاری و کار را مورد بررسی قرار دهیم:

  • سرمایه گذاری: به دلیل محدودیت های مالی انتقال پول و تحریم ایران؛ انتقال پول به اتریش دشوار است، اما روش کار شرکت، استارتاپ یا همان نوآفرینی روش های مناسبی برای سرمایه گذاری در کانادا می باشد که نیاز به مدرک زبان نیز نمی باشد.
  • کار در اتریش یا کانادا: برای انتخاب بین کانادا و اتریش برای کار، بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید
  1. برای کار در کانادا می توانید به عنوان نیروی کار ماهر اقدام کنید، که نیاز که کسب 70% امتیازات می باشد و اگر از بستگان نزدیک شما در این کشور حضور داشته باشند نیز برای شما امتیاز مثبت خواهد داشت.
  2. برای کار در اتریش تسلط به زبان آلمانی و داشتن تمکن مالی 5 الی 6 هزار یورو برای زندگی در اتریش لازم است، که شما می توانید در کشور اتریش حضور پیدا کرده و به دنبال کار مناسب بگردید.
  • روش تحصیلی: برای مقایسه تحصیل در کانادا و اتریش می توان این موارد را بیان داشت که تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش رایگان است و اجازه همراه همسر و فرزندان زیر18 سال وجود دارد و بعد از تحصیل 1 سال به شما فرصت داده می شود تا در این کشور بوده و به دنبال کار بگردید. گفتنی است گپ تحصیلی نیز برای اتریش مهم است. اما در کانادا گپ تحصیلی مهم نیست همسر و فرزندان تا 22 سال اجازه همراهی دارند و زمان اقامت پس از تحصیل 3 سال است، هزینه تحصیل در کانادا از اتریش بیشتر می باشد.

⬅️ چنانچه علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در باب اقامت اتریش هستید، اینجا کلیک کنید ➡️


 

پادکست پرسش و پاسخ با موسسه MIE

پرسش: سلام درود بر شما. من 39 ساله، متاهل، با فرزند 12 سال، کارشناسی حسابداری و حقوق، 15 سال سابقه کاری در حسابداری، بدون مدرک زبان. جهت زندگی و اقامت در اتریش چه مسیرهایی امکانش را دارم؟ هزینه ها چه میزانی است؟ آوسبیلدونگ اتریش یا آلمان، کدام شرایط بهتری دارد؟ سپاسگزارم

 


سوالات متداول 

✔️ از چه روش هایی می توان اقامت دائم اتریش را دریافت کرد؟

از روش هایی مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، پناهندگی و گروه های خاص مانند هنرمندان می توان اقامت و پس از 5 سال با داشتن شرایطی اقامت دائم گرفت.

✔️ بهترین روش های دریافت اقامت اتریش کدامند؟

بهترین روش های دریافت اقامت، روش های تحصیل، کار، خودحمایتی می باشند.

✔️ چگونه اقامت اتریش را بگیریم؟

در ابتدا باید ویزای متناسب با شرایط را شناسایی و اخذ کنید و با ورود به این کشور مجوز اقامت بگیرید.

✔️ آیا هزینه های زندگی و اقامت در اتریش زیاد است؟

هزینه زندگی در اتریش در مقایسه با بسیاری از کشورها نظیر سوئیس، پایین است. این در حالیست که کیفیت زندگی و خدمات و سطح درآمد در این کشور، بالا می باشد.

سخن پایانی

شرایط اقامت اتریش، روش های اخذ تابعیت و راه های اقامت در اتریش در این مقاله به صورت کامل مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. از آن جایی که کشور اتریش در قلب اروپا واقع شده است و از جهات مختلف، دارای جایگاه برتر در میان کشورهای جهان می باشد، بسیار مورد توجه افراد مختلف از سراسر جهان قرار گرفته است. در کلیه روش های مهاجرتی به اتریش به جز روش تولد، اقامت اتریش در ابتدا به صورت موقت بوده و پس از گذشت چند سال و طی شرایطی، به اقامت دائم تبدیل می شود. علاقمندان به کسب اطلاع در خصوص اقامت اتریش و یا اقدام به اخذ آن می توانند با موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایند تا مورد مشاوره رایگان تلفنی قرار گیرند. در غیر این صورت می توانید اطلاعات خود را در فرم تماس که بر روی وبسایت موسسه موجود می باشد، وارد نمایید و سپس از سوی مشاورین متخصص این مجموعه، تماس تلفنی و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 39 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
هادی صفاریان
سلام مقاله شما رو کامل خوندم و خیلی اطلاعات جالبی کسب کردم. به توصیه یکی از دوستانم میخواستم برای پناهندگی اقدام کنم اما با خوندن مقاله شما متوجه شدم که شرایط اقامت اتریش رو هم می تونم داشته باشم. من IT خوندم و 5 سال برای یکی از بانک های خصوصی در همین زمینه دارم کار میکنم، با توجه به جدولی که توی مقاله قرار دادین حس میکنم می تونم امتیاز کافی رو بدست بیارم اما فقط میخواستم بدونم چقدر شانس دارم برای پیدا کردن کار و اینکه شما هم میتونید برای کاریابی بهمون کمک کنید؟ وای اگه بتونم اقامت اتریش رو بگیریم عالیه. ممنون میشم راهنماییم کنید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم از الطافتان برای اینکه بهتر راهنمایی تان کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. اما بصورت کلی باتوجه به رشته و سابقه کار بالای 3 سال شانس کاریابی بسیار بالایی دارید. درخصوص کاریابی، ما کاریابی نداریم اما مشاوره های لازم را جهت کاریابی و معرفی برخی از سایت های کاریابی معتبر را داریم. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان توسط کارشناسان ما بررسی شود. موفق باشید.
امیر حسین پور
سلام من چطور میتونم برای خود حمایتی اقدام کنم ؟ شرایط قرارداد ها و هزینه های کلی چطور هست؟ اگر با اقامت خود حمایتی وارد بشم ، همسرم میتونه اونجا کار بکنه؟ فرزندانم میتونن تحصیل رایگان داشته باشن؟ ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب، در اقامت خودحمایتی شما باید صرفاً اثبات نمایید که شخص متمولی در ایران هستید. چگونگی اثبات این مورد در مقاله مربوطه به طور کامل توضیح داده شده است همچنین می توانید اطلاعات کاملی در تماس با مشاورین ما بدست آورید. در این روش کل خانواده امکان کار به عنوان کارمند ندارید اما سرمایه گذاری و کار به عنوان کارفرما برای تمامی اعضای خانواده امکان پذیر است. تحصیل فرزندان در این روش به زبان آلمانی رایگان است. * مانا باشید *
هدی محمدی
سلام خسته نباشید.میخواستم بپرسم آیا راهی هست که بدون ترک تابعیت بشه پاسپورت اتریشی رو به دست آورد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز درخصوص دو تابعیتی باید به اصول و قوانینی که هرکشور وضع کرده توجه کرد چرا که خیلی از کشور دوتابعیتی را قبول ندارند. اما کشور اتریش دو تابعتی را قبول دارد و شما نیاز نیست حتما تابعیت قبلی خود را سلب نمایید. موفق باشید
عماد جاودانی
سلام و درود ممنون از مقاله خوبتون خیلی کامل بود من خواستم شرایطمو توضیح بدم ببینم شما کدوم یک از روش هارو پیشنهاد میکنید. من 32 سالم هست و لیسانس مکانیک و فوق لیسانس مکاترونیک دانشگاه دولتی درس خوندم. انگلیسی رو مسلط هستم ولی آلمانی هیچی نمیدونم. متاهل هستم و همسرم هم لیسانس حسابداری با 5 سال سابقه کار مرتبط.بچه هم نداریم و سرمایه حدود 3 میلیارد با دارایی های غیر نقد هست. شما کدوم روش رو پیشنهاد میکنید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم از الطافتان شرایط عمومی شما خیلی خوب است و از روش های کار، تحصیل و بلوکارت می توانید اقدام نمایید. باید بطور کامل این موارد بررسی بشه تا خود شما بهترین راه را انتخاب نمایید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت کامل بررسی شود. موفق باشید.
متین اسماعیلی
باسلام،میخواستم بگم من به اتفاق چندنفرازدوستان درایران به کارموسیقی مشغولیم! ولی سوال من اینه که مابرای گرفتن اقامت اتریش ازچه روشی باید اقدام کنیم؟ برای اینکه همین کارموسیقی راادامه بدهیم باتشکر...
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. اما اگر شرایط لازم برای اخذ ویزای هنرمندان اتریش را داشته باشید می توانید یکی از راه های مهاجرت شما به کشور اتریش باشد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
امید
با سلام ارادت آیا شخصی که در رشته های غیر مهندسی تحصیل کرده است میتواند جهت اقامت اتریش از طریق کار و جستجوی کار اقدام کند؟ با تشکرررر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اقدام کردن را می تواند منتها باید شانس دریافت کار در این فرصت 6 ماهه را هم سنجید، آیا می توانید کار پیدا کنید؟ کشور اتریش دوره های زبان ارزان یا دانشگاه های رایگان هم دارد پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
anahita31
سلام و عرض ادب وقت بخیر من 200 هزار یورو سرمایه دارم چطور میتونم اقامت اتریش رو بدست بیارم از طریق سرمایه گذاری؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز روش های مختلفی مانند ثبت شرکت، تحصیل، کار و خودحمایتی برای دریافت اقامت در اتریش وجود دارد. البته برای اظهار نظر برای مسیر پیش روی شما باید شرایط شما از جمله سن، تحصیلات، سطح زبان و ... مورد بررسی دقیق قرار بگیرد تا پس از آن بتوان بهترین مسیر را به شما پیشنهاد داد. برای این منظور توصیه میکنیم که از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان موسسه استفاده کنید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.
مریم
سلام و وقت بخیر. بسیار ممنون بابت ارائه اطلاعات جامع و مفید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام. در خدمتتون هستیم🙏
مهدی رضایی
با سلام و عرض ادب میخواستم بپرسم اقامت اتریش برای معلم ها هم ممکنه ؟ چجوری اقامت اتریش رو بگیریم بهتره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام دوست عزیز برای اینکه شما بتوانید از طریق کار معلمی به اتریش مهاجرت کنید لازم است که زبان آلمانی را به صورت کامل بیاموزید و بتوانید صحبت نمایید. در این صورت می توانید برای استخدام در مدارس اتریش اقدام نمایید.
ارشیا
سلام می خواستم بدونم که با تحصیل می تونم در کشور اتریش اقامت دائم این کشور را دریافت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
بله این امکان وجود دارد، بهتون پیشنهاد می کنیم که بیه صورت کامل مقاله فوق رو مطالعه بفرمایید
hassan
سلام. لطفا بفرمایید که برای تحصیل در کشور اتریش می تونم اقامتش رو دریافت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. لطفا مقاله فوق رو مطالعه بفرمایید
عسکری
سلام. میشه بفرمایید بهترین و راحت ترین راه مهاجرت و اقامت اتریش چه روشیه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
بهتون پیشنهاد میکنم که این مقاله رو حتما مطالعه کنید.
حسینی
سلام برای اخذ اقامت اتریش از چه روش هایی راحت تر می تونیم مهاجرت کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
روش های مهاجرتی اتریش می تونه نسبت به شرایط شما متفاوت باشه! به همین دلیل بهتره که نسبت به شرایط خودتون راحت ترین روش رو در نظر بگیرید
حسین
سلام میشه بفرمایید چطوری میتونیم راحت تر اقامت اتریش رو به دست بیارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
به صورت کلی به این ورد در مقاله فوق اشاره شده است
صدرا
به صورت کلی برای اخذ اقامت و تابعیت اتریش باید چه شرایطی داشته باشیم?
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
تسلط بر زبان آلمانی، شناخت تاریخ اتریش و ادغام با فرهنگ این کشور، عدم سوء سابقه، انصراف از تابعیت قبلی خود از جمله مواردی هستند که باعث میشود شما بتوانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید
م
به صورت کلی هزینه های زندگی در کشور اتریش در ماهه چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
به طور کلی هزینه زندگی در اتریش در حدود 800 تا 1200 یورو در ماه است
مجد
آیا با ویزای جستجوی کار می تونم خانواده رو هم به عنوان همراه کنارم ببرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
دریافت ویزای جستجوی کار، شامل ویزای همراه و الحاق خانواده نمی باشد
رضایی
سلام و عرض ادب . مهاجرت از طریق کار به کشور اتریش امکان پذیره؟ نظرتون چیه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
یکی از روش های اخذ اقامت، مهاجرت کاری به کشور اتریش است. کشور اتریش دارای شرایط اقتصادی مناسبی است و در برخی از رشته ها و زمینه های شغلی، دچار کمبود نیروی کار می باشد. به همین دلیل اقدام به جذب نیروی متخصص و ماهر از خارج از اتریش می کند.
حسن
سلام وقتتون بخیر . می خواستم بدونم که آیا می تونیم از طریق پناهدگی به کشور اتریش مهاجرت کنیم از طریق شما؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. متاسفانه موسسه MIE در باب پناهندگی خدماتی ارائه نمی کند و به دلیل خطرات زیاد آن را به کسی پیسنهاد نمی دهد
مسلم
سلام من می خواتسم بدونم ویزای جستجوی کار شامل ویزای الحاق میشود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
دریافت ویزای جستجوی کار، شامل ویزای همراه و الحاق خانواده نمی باشد.
مرجان
سلام و عرض ادب. وقت شما بخیر. میش ه بفرمایید امتیاز ما برای اخذ جاب آفر در کشور اتریش باید چقدر باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
حداقل امتیاز مورد نیاز در این روش، 55 امتیاز از 90 امتیاز کل می باشد.
شرافتی
آیا می شود به صورت مستقیم از طریق تحصیل در کشور اتریش اقامت گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام. اقامت اتریش از طریق تحصیل، از دیگر روش های قانونی مهاجرت به این کشور می باشد که به طور مستقیم منجر به اخذ اقامت اتریش نمی شود.
مهدی
سلام. میشه بفرمایید که اگر از سمت کار فرما قصد استخدام داشته باشیم با چه نتایجی روبرو می شویم و چند امتیاز نیاز است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب حداقل امتیاز مورد نیاز در این روش، 55 امتیاز از 90 امتیاز کل می باشد.
مرتضی
سلام و عرض ادب. میشه بفرمایید که کشور اتریش از نظر بازار کار در چه موقعیتی قرار دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
کشور اتریش دارای شرایط اقتصادی مناسبی است و در برخی از رشته ها و زمینه های شغلی، دچار کمبود نیروی کار می باشد. به همین دلیل اقدام به جذب نیروی متخصص و ماهر از خارج از اتریش می کند.
قاضوی
سلام برای دریافت جاب آفر در پروسه اقامت اتریش چند امتیاز باید به دست بیاریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب حداقل امتیاز مورد نیاز در این روش، 55 امتیاز از 90 امتیاز کل می باشد.
محمد
سلام مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی چه مدرکی است ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
عرض ادب شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش باید حداقل مدرک آیلتس 6 داشته باشید و یا B1 آلمانی.
مانا
سلام چطور میشه جاب افر از اتریش گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و احترام برای دریافت جاب افر مشاغلی که به مدت 3 ماه در اتریش توسط کارفرمای اتریشی آگهی شدند و سپس به مدت 3 ماه دیگر در اتحادیه اروپا تکرار شدند، در صورتی که نیروی کار داخلی استخدام نشود جاب افر داده میشود. افرادی که این دعوتنامه را از طرف شرکت ها و کارفرمایان اتریشی دریافت می کنند باید امتیاز 55 از 90 را دریافت کنند تا بتوانند ویزای کاری اتریش را اخذ کنند.
سامان
سلام. من المانی B2 دارم. امتیازش برای جاب افر چقدر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
درود. برای جاب افر مدرک زبان آلمانی در سطح B2 دارای 15 امتیاز است.
علی
سلام امتیاز لازم برای جاب افر چقدر باید باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
درود بر شما 55 تا 90 امتیاز لازم هست داشته باشید.
سارا حمیدی
سلام. روزبخیر. ممکنه بفرمایید طول دوره کارشناسی ارشد و دکتری در اتریش چه مدتیه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله. مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در حدود 2 سال و مقطع دکتری در حدود 4 سال است.
علی صفایی
سلام. روز بخیر. میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل در اتریش میتونم خانوادم رو هم با خودم ببرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام. روز شما هم بخیر در صورتیکه شما موفق به دریافت ویزای تحصیلی کشور اتریش شدید قادر خواهید بود همسر و فرزند زیر 18 سال خود را به عنوان همراه با خود به این کشور ببرید.
مریم
سلام. من قصد مهاجرت به کشور اتریش با فرزندم که محصله دارم. آیا برای تحصیل فرزندم باید هزینه پرداخت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام. وقت شما بخیر تحصیل دانش آموزان بین المللی در اتریش معمولاً در مدارس خصوصی اتفاق میفتد و هزینه ای حدود 20 تا 30 هزار یورو دارد. در صورت داشتن اقامت دائم این کشور تحصیل فرزندتان در مدارس دولتی رایگان خواهد بود.
شیرین
سلام. مدت زمان ویزای جستجور کار در اتریش چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام. وقت بخیر مدت زمان ویزای جستجوی کار در اتریش 6 ماه است. شما در این مدت می توانید در کشور اتریش به دنبال کار بگردید و در صورت یافتن کار درخواست کارت اقامت اتریش کنید.
مرتضی
سلام. آیا کشور اتریش انتخاب خوبی برای مهاجرت به حساب می آید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام. وقت بخیر بله کشور اتریش به دلایل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی انتخاب خوبی برای متقاضیان مهاجرت از طرق مختلف است.
آلاله
سلام. من قصد مهاجرت به کشور اتریش رو به روش کاری دارم. میخواستم مطمئن بشم روش خوبی رو انتخاب کردم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مهاجرت کاری در اتریش به علت وضعیت اقتصادی خوب، نرخ پایین بیکاری و همچنین کمبود نیروی کار در برخی از رشته ها در این کشور، اتریش را گزینه خوبی برای مهاجرت از طریق کار کرده است.
کارن
سلام. برای دریافت اقامت کاری اتریش نیاز به سرمایه زیادی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام. وقت شما بخیر خیر . روش مهاجرت و دریافت اقامت از طریق کار از روش های محبوب و پرطرفدار در کشور اتریش است. یکی از این دلایل هزینه کم و عدم نیاز به سرمایه گذاری در این روش است.
حسینی
سلام. وقت بخیر. ممکنه بدونم دریافت ویزای کار اتریش چه مزایای داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام. وقت شما هم بخیر پس از دریافت ویزای کاری اتریش در صورت شرایطی بعد از چند سال می توانید اقامت اتریش را دریافت کنید. همچنین با داشتن ویزای کاری اتریش کارت قرمز سفید قرمز اتریش و همچنین کارت آبی اروپا را می توان دریافت کنند.
مطیع الله مومینی
سلام من ورزش کار هستم اسناد معتبر دارم میتونم دراتریش دخاست پناهندگی کنم ممنوع
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز موسسه MIE هیچگونه خدمات و مشاوره ای در مورد پناهندگی ندارد. ما در مورد راه های قانونی می توانیم در خدمتتان باشیم.
علی باقری
سلام تشکر بابت اطلاعات خوبتون، من از اتریش پیشنهاد افر کاری دارم، از المان هم همینطور، ولی در مقایسه این دو کشور میخام بدونم کدومشون زودتر و راحتر به اقامت دائم میرسم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز وقتی شما جاب افر داشته باشید و کار کنید در هر دو کشور با 5 سال کار کردن می توانید به اقامت دائم برسید. موفق باشید.
یزدانی
سلام خسته نباشید. برای مقطع دکترا داشتن آیلتس 6.5 کافیه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب برای تحصیل در مقطع دکترای اتریش باید مدارک، C1 یا C2 آلمانی و 7 آیلتس را دارا باشید.
مراضی
اقامت دائم رو چند وقته میشه گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
بستگی دارد از کدام طریق برای دریافت اقامت اقدام فرمایید به عنوان مثال اگر از طریق اقامت کاری اقدام نمایید نیاز است 5 سال کار کنید و مالیات پرداخت کنید تا بتوانید به اقامت دائم دست یابید برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله را دقیق بررسی فرمایید.
مانا
ممنون از پاسخگییتون. ایا از طریق ویزای کاری هم میشه اقامت دائم کشور اتریش رو گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز ویزای کاری یکی از روش های مستقیم برای گرفتن اقامت دائم این کشور هست.
حمید
با چند سال اقامت می شود اقامت دائم و طولانی مدت اتریش را دریافت کرد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
به طور کلی می توان گفت متقاضیان لازم است که 5 سال بیمه و مالیات پرداخت نمایند تا بتوانند اقامت دائم دریافت کنند. سپس با گذشت 5 سال از اقامت دائم خود می توانید برای دریافت پاسپورت اتریش اقدام کنند.
میردامادی
با داشتن رتبه و مقام ورزشی میتونیم به اقامت این کشور برسیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام در صورت داشتن مقام جهانی بله امکان پذیر است.
دست یافته
سلام من ۵ سال سابقه کار حرفه ایی در زمینه طراحی سایت دارم آیا به وسیله این سابقه امکان گرفتن ویزای کاری از اتریش را دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه درست تر راهنمایی تان نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم و ویزای کار اتریش هم امتیازی است اگر امتیازات شما برسد بلی می توانید اقدام نمایید.
پوریا
آیا امکانش هست که با ۲۲ سال سن بخوام برای تحصیل رشته پزشکی در اتریش اقدام کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز خیلی ریسک دارید چون رشته پزشکی امتحان ورودی داره و کسانی که چند سال آخر تحصیلشون در اتریش بودند شانس خوبی دارند. با این سن برای فرانسه، اسپانیا، رومانی، قبرس جنوبی ایرلند و... اقدام بکنید بهتر است.
حسن سبزعلی
با خرید ملک چطوری میتونیم به اقامت در این کشور دست یابیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام اگر شما قادر باشید به خرید چند ملک گران قیمت که به واسه آن بیزینس راه اندازی کنید در این کشور می توانید به اقامت این کشور دست یابید.
ناهید فتحی
سلام برای اقامت ورزشی آیا حتما باید سوابق بین المللی ورزشی داشته باشیم یا اگر فقط بتونیم ثابت کنیم که ورزشکاری و و رشته تخصصی مون ورزش بوده کفایت میکنه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
برای اخذ اقامت ورزشی ، دارا بودن شرایط زیر واجب است: افتخارآفرینی و فعالیت در عرصه های جهان در قالب بازیکن، مربی و داور .
سارا
سلام وقتتون بخیر. من فارغ التحصیل دانشگاه آزاد در مقطع فوق لیسانس هستم. چون دانشگاه ازاد بودم می تونم برای اقامت اتریش از طریق تحصیل اقدام کنم؟ و اینکه برای دریافت مدرک زبان از همین ایران باید اقدام کنم یا در خود اتریش بعد از بورسیه؟ لطفا در رابطه با کار هم بفرمایید که حتما پس از فارغ التحصیلی در اتریش می تونم کار کنم یا حین تحصیل هم می شه؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی شما می توانید اقدام کنید برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش درمورد دانشگاه های دولتی اگر بخواهید دانشگاه ملی اقدام نمایید کار آسانی در پیش ندارید. درخصوص مدرک زبان هم بلی اگر از ایران یک حداقل مدرکی داشته باشید بسته به دانشگاهتان خیلی بهتر است. در اتریش حین دانشجویی هم اجازه کار دارید.
داوود احمدی
سلام من ارشد معماری دارم و 33 سالمه و 4 سال سابقه کار در رشته خودم در پروژه های ساختمانی دارم میخواستم بدونیم آیا امکانش هست از روش کاری وارد این کشور بشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام با توجه به توضیحات ارسالی شرایط خوبی برای مهاجرت کاری خواهید داشت لطفا برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشوران موسسه تماس حاصل فرمایید.
مهرداد امیری
سلام.وقت بخیر پسر من دارای شهروندی اتریش هست.آیا امکانی برای اخد اقامت برای ما(والدین) یا دست کم یکی از ما وجود دارد؟ در صورتیکه پاسخ مثبت هست راه پیگیری چگونه میباشد؟ با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب گرامی این موضوع را بهتر است که فرزندتان از سفارت ایران در کشور اتریش پیگیری نمایند 
محمد اصیل زاده
سلام روزتون بخیر قصد دارم از طریق سرمایه گذاری برای اتریش اقدام کنم میخواستم بدونم بعد از مهاجرت هزینه های خدمات درمان برای فرد اصلی و اعضای خانواده است چطوری هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام هزینه های خدمات و درمان حتی دندانپزشکی برای افرادی که مقیم هستند و دادای اقامت دائم می باشند رایگان می باشد
دنیا سادات پور
سلام روزتون بخیر میخواستم بدونم هرینه های اقامت اتریش چقدر هست؟ نسبت به کشور های اروپایی هزینه زندگی در این کشور کمه یا زیاده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود هزینه های زندگی در اتریش بین 800 تا 1200 یورو می باشد.
amir ali
با سلام و درود من یک دور 3 سال پیش با ویزای جستجوی کار به اتریش رفتم ولی متاسفانه توی اون 6 ماه نتونستم شغل مناسبی پیدا کنم و ریجکت شدم حالا به نظر شما دوباره برای ویزای جستجوی کار اقدام کنم عاقلانه است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیز برای بررسی شرایط شما نیاز به اطلاعات دقیقی از شما داریم. به طور کلی شما می توانید از روش های دیگر و برای سایر کشور ها نیز برای دریافت ویزا اقدام کنید. پیشنهاد می کنم با دفاتر موسسه در ارتباط باشید تا مشاوره مناسب دریافت کنید.
Shiron
سلام ما چطوری میتونیم یه اتریش مهاجرت کنیم ۲ تا دختر کوچیک دارم همسرمم پزشک هستن از طریق کاری میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شرایط خانواده شما باید دقیق بررسی شود زیرا برای انتخاب مسیر صحیح اطلاع از شرایط سن، تحصیلات، سطح زبان، سرمایه و ... شما اهمیت دارد. پیشنهاد میکنیم از مشاوره با کارشناسان ارشد موسسه استفاده نمایید.
مهدی غلامی
سلام. و عرض ادب شرایط دریافت اقامت بعد از تحصیل در اتریش چگونه است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شما به مدت 1 سال پس از تحصیل خود فرصت دارید در این کشور بمانید و در صورت یافتن شغل مناسب اقامت کاری دریافت نمایید.
ماریا
سلام، آیا از طریق خرید ملک میشه اقامت اتریش رو گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر دوست عزیز، امکان دریافت اقامت از این طریق وجود ندارد.
مائده دهقانی
سلام وقت بخیر من دانشجو لیسانس هستم رشته مدیریت هتلداری ترم آخرم زبان انگلیسی رو کامل مسلطم اما مدرک نگرفتم و دارم زبان آلمانی هم میخونم از کی میتونم برای اقامت اتریش تو مقطع فوق لیسانس اقدام کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلا‌‌م دوست عزیز با توجه به اینکه ترم اخر هستید می توانید پروسه مهاجرتتان را تا چند ماه آینده استارت بزنید.
سید محمد صفری
سلام ممنونم از اطلاعات خوب مقاله. من در ایران هتل دارم و میخوام کسب و کارم رو منتقل کنم به اتریش. به نظر شما مستقیم از طریق سرمایه گذاری در هتل این کار رو انجام بدم یا قبل از اون از طریق خودحمایتی برم اتریش و بعد از چند مدت بیزنس رو اونجا شروع کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بهتر است در ابتدا از روش خودحمایتی اقامت این کشور را اخذ نمایید و سپس در انجا سرمایه گذاری کنید.
Farzan
سلام و عرض ادب خیلی ممنونم بابت اطلاعات خوبی که گذاشتید سوالم اینه که به محض دریافت اقامت اتریش میشه سریع برای پاسپورت درخواست داد؟ یا باید تایمی بگذره ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. متشکریم از محبت شما. خیر شما به محض دریافت اقامت نمی توانید درخواست پاسپورت دهید و برای این کار حداقل 5 سال باید در این کشور اقامت داشته باشید.
Farzan
سلام و عرض ادب سپاس بخاطر اطلاعات خوب و علمی تون،، برای دریافت اقامت اتریش مثل پاسپورت باید ثابت کنیم که زبان آلمانی هم بلدیم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز برای اخذ پاسپورت بایستی در ازمون های زبان و شهروندی شرکت نمایید.
موسایی
سلام وقتتون بخیر من ۳۴ ساله هستم و رشته انسانی خوندم ولی سابقه کاری ندارم اما زبان آلماتی ب دو بلدم آیا میتونم برای جاب سیکر اقدام کنم ؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط شما بایستی با جزئیات بیشتری بررسی گردد پیشنهاد می‌شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید
الهام
امکان تغییر ویرای تحصیلی به کاری یا انواع دیگر در اتریش هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز امکان تغییر نوع ویزا برای شما وجود خواهد داشت.
Gohar
سلام وقت بخیر بعد از چند وقت اقامت در اتریش میشه پاس این کشور رو گرفت
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز معمولاً ۳ تا ۵ سال بعد از دریافت اقامت دائم می‌توانید درخواست شهروندی دهید.
روژین
سلام وقت بخیر با ۳۰ سال سن لیسانس مهندسی شیمی و زبان در حد ایلتس ۶ می تونم کار پیدا کنم تو اتریش؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بنظر می رسد شرایط خوبی داشته باشید.پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید.
zahra
باعرض سلام وخسته نباشیدبنده 35 سالمه متاهل هستم دوتافرزنددارم یکیش دوسالشه واون یکی هم یک سالش نشده مدرکمم لیسلنس هستش،اگرمیشه منوراهنمایی کنیدکه چجوری مهاجرت کنم به اتریش خیلی ممنون .
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای اخذ اقامت کشور اتریش روش‌های مختلف مانند تحصیلی کاری و یا سرمایه‌گذاری وجود دارد که نیازمند بررسی بیشتر رزومه شما می‌باشد. پیشنهاد می‌شود برای دریافت مشاوره رایگان با موسسه تماس حاصل نمایید.
لاله زمانی
درود و خسته نباشید ایا طول سالهای تحصیل در کشور اتریش جز سالهای اقامت حساب میشه و منجر به اقامت دايم میشه یا خیر؟ ممنون از پاسخ گویی شما
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله، این سال ها در اقامت شما محاسبه خواهند شد.
Mina
سلام وقت بخیر آیا اتریش دوره زبان هم برگزار میکنه واسه کسی که می‌خواد تحصیلی بره و مدرک زبان نداره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. دوره زبان برای افرادی که مدرک زبان انگلیسی سطح پایین تر از سطح حداقلی برای ورود به دانشگاه را داشته باشند برگزار می شود.
فاطمه
سلام خدا قوت بنده 37سال سن دارم شرایط خودحمایتی اتریش رو دارم ایا میتونم اقدام کنم واینکه بعداز چندسال میتونم پاس این کشور رو داشته باشم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در صورتی که شرایط مالی و درآمدی مناسب داشته باشید محدودیت سنی برای اقدام ندارد. شما پس از 5 سال اقامت دائم دریافت می نمایید و سال ششم امکان درخواست پاسپورت دارید.
سعیده گویا
سلام روز بخیر من هنرمندم مدرک فنی و حرفه ای کیف چرم و دوست هم دارم برند خودمم ثبت کردم میتونم از از روش کار هنری مهاجرت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در صورتی که یک کارفرما داشته باشید و سوابق خاصی نیز در رشته خود ارائه نمایید شانس خواهید داشت.
سیما
سلام خسته نباشید بنده 32 سالمه و شرایط مالیم زیاد خوب نیست در حد 3 میلیارد هست سطح زبانم در حد متوسط المانی هست و اخرین مقطع تحصیلیم لیسانس هست معدلمم 17 هست میخواستم ببینم با توجه به شرایط بنده برای کدوم روش میتونم اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط روش تحصیلی را دارید. برای روش کاری بایستی رزومه شما بررسی گردد.
الهام
در همه روش‌های اقامتی در اتریش تحصیل فرزندان رایگان هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله تحصیل برای فرزندان زیر 18 سال در صورت الحاق به پدر و مادر رایگان خواهد بود.
کامرانی نژاد
سلام و عرض ادب من تصمیم دارم برای سرمایه گذاری در اتریش اقدام کنم و میخواستم بپرسم که با خرید رستوران من می تونم اقامت این کشور را بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله این امکان وجود دارد.
روجا گل افشان
سلام وقت شما بخیر من ۳۲ سالمه لیسانس حسابداری دارم با پنج سال سابقه کار انکلیسی آیلتس ۶ و آلمانی در حد آ دو بلدم می تونم جاب سیکر اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. امکان اقدام برای جاب سیکر وجود دارد اما توجه داشته باشید که شما برای کار در زمینه حسابداری باید مدرک لیسانس خود را معادلسازی نمایید.
صابر
سلام بنده 50 سالمه تحصیلاتم ارشد برق هست و سوابق شغلی بنده مرتبط با رشتم هست و تمکن مالی بنده هم حدود 10 میلیارد متاهل هستم همسرم پرستار هستن زبان المانی متوسط دارند و توی این حیطه کار کردن وسابقه 10 ساله دارن و دو فرزند 17 و 10 ساله دارم ممنون میشم باتوجه به شرایط بنده از چه روشی میتونیم اقدام کنیم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما می توانید برای روش های تحصیل، کار همسرتان و یا روش خودحمایتی (در صورت نشان دادن درآمد مناسب) اقدام داشته باشید.
فروزان قاسمی
سلام وقت بخیر من 52 سالمه اگر برای تحصیل اتریش اقدام کنم بعدا حتما باید اقامت تحصیلی رو به کار تبدیل کنم یا میشه از طریق سرمایه گذاری اقامتمو تغییر بدم؟ کار پیدا کردن برای من سخت نیست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما میتوانید برای سرمایه گذاری هم اقدام داشته باشید و محدودیتی ندارید ولی برای تغییر حتما از وکیل مهاجرتی اتریش کمک بگیرید.
مسعودی
سلام و وقت بخیر من میخواستم برای خرید ملک در اروپا اقدام کنم. میخواستم ببینم بین اتریش و اسپانیا کدوم کشور مناسب تر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در حال حاضر اتریش برنامه اقامتی از طریق خرید ملک ارائه نمی‌دهد و در صورتی که قصد خرید ملک دارید بایستی در اسپانیا خریداری نمایید
Rahil
با سلام من ۳۷ سالمه و تصمیم دارم از طریق سرمایه گذاری اقامت دائم اتریش را دریافت کنم، آیا پروسه ی طولانی مدت است؟ و ممنون میشم بفرمایید که حداقل سرمایه گذاری قابل قبول چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. شرایط شما باید دقیق تر بررسی شود تا بتوان بهترین مسیر را به شما پیشنهاد داد. به طور کلی حداقل سرمایه گذاری بسته به روش متفاوت است ولی در برخی از روش ها مانند کارشرکت اتریش صرفا کافیست مبلغی را در حساب شرکت خود قرار دهید که معمولا حدود 35 هزار یورو می باشد.
شاهدی
سلام بنده 52 سالم هست متاهل هستم و متاهل هستم یک فرزند 21 ساله دارم تمکن مالی بنده حدود 60 میلیارد هست و صاحب کارخونه تولیدی لوازم یکبارمصرف هستم ممنون میشم بفرمایید بنده از چه طریقی میتونیم اقدام کنیم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز روش های مختلفی وجود دارد. می توانید از طریق روش خودحمایتی اقدام نمایید. پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید.
عماد انوشیروانی
سلام و عرض ادب برای تحصیل تو دانشگاه های دولتی اتریش باید در ایران مشغول تحصیل باشیم علاوه بر سطح زبان آلمانی خوب ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بایستی در دانشگاه دولتی قبول شده باشید و حداقل مدرک A2آلمانی داشته باشید.
علی
سلام، آیا با درس خواندن در اتریش میتوانیم پاسپورت این کشور را دریافت کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در صورتی که پس از تحصیل وارد بازار کار شوید شانس خواهید داشت.
بهمن
با دریافت پاسپورت اتریش آیا برای رفتن به آمریکا احتیاج به ویزا داریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز نیاز به ویزا دارید. اما پروسه اخذ ویزا به راحتی امکان پذیر است.
بهزاد ربیعی
سلام وقت بخیر قوانین کشور اتریش برای افرادی که بخوان از طریق کار اقدام کنن چجوریه ؟ بعد چه مدت میشه پاسپورت گرفت ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما می‌توانید از روش جاب آفر یا جاب سیکر در صورت داشتن شرایط اقدام نمایید و پس از ورود به بازار کار و پرداخت بیمه و مالیات معمولاً پس از ۵ سال می‌توانید درخواست اقامت دائم و سپس برای پاسپورت اقدام نمایید
ریهام
سلام من برای تحصیل به زبان آلمانی رایگان اقدام کنم باز هم شرایط سنی داره یا خیر؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شرایط سنی و گپ تحصیلی برای پذیرش و ویزای شما مهم است و تفاوتی بین زبان آلمانی و انگلیسی ندارد.
جواد بابایی
سلام آیا میشه از طریق خرید ملک اقامت اتریش دریافت کرد و با چه هزینه ای امکان سرمایه گذاری و اخذ اقامت وجود دارد؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، امکان دریافت اقامت از طریق خرید ملک وجود ندارد و شرایط شما باید توسط مشاورین موسسه بررسی شود تا مسیر مناسب به شما پیشنهاد شود.
جمالی
برای روش بازنشستگی ایا زبان المانی هم نیازه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی ندارید.
مشاوره رایگان