کارآفرینی در سوئد

1 نظر

کارآفرینی در سوئد

کارآفرینی در سوئد، مراحل راه اندازی یک کسب و کار در سوئد و اخذ اقامت از طریق ایجاد یک کارآفرینی در سوئد از مواردی هستند که در این نوشتار مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. آیا کارآفرینی در سوئد برای اتباع خارجی امکان پذیر است؟ از چه طریق می توان به اقامت کارآفرینی سوئد دست یافت؟ مراحل راه اندازی کسب و کار در کشور سوئد به چه صورت است؟ سوئد یکی از کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی بوده که از شاخص توسعه انسانی بسیار بالایی برخوردار است و همین امر توجه سرمایه گذاران خارجی بسیاری را به این کشور جلب کرده است. در این نوشتار قصد داریم استاندارد های کارآفرینی در سوئد را بررسی نماییم، اگر شما به سرمایه گذاری و کارآفرینی در سوئد علاقه مند هستید با ما همراه باشید. علاوه بر آن برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره دقیق تر، می توانید با مشاوران با تجربه موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و در این زمینه اطلاعات لازم را بصورت رایگان کسب نمایید.

  • مدارک و شرایط مورد نیاز برای کارآفرینی در سوئد
  • بررسی استانداردهای و شاخصه های تاثیر گذار بر سرمایه گذاری در سوئد
  • انواع کارآفرینی در سوئد
  • چگونگی راه اندازی کسب و کار در سوئد
  • اخذ اقامت سوئد از طریق ثبت شرکت
  • سوالات متداول راجع به کارآفرینی در سوئد
  • سخن پایانی در خصوص کارآفرینی در سوئد

اقامت ترکیه از طریق خرید ملکمدارک و شرایط مورد نیاز برای کارآفرینی در سوئد

در مقوله مهاجرت به کشور سوئد روش های مختلفی وجود دارد، یکی از این روش ها کارآفرینی در سوئد می باشد و اشخاصی که قصد دارند سرمایه گذاری در این کشور را انجام دهند می بایست قبل از هرگونه اقدام بصورت کامل شرایط و مدارک مورد نیاز برای کارآفرینی در سوئد را بررسی نمایند. در اولین قدم می بایست متقاضی نوع تجارت خود را مشخص نماید و طرح تجاری آن را بصورت کامل ارائه دهد. زمانیکه طرح تجاری یا بیزنس پلن مورد تأیید اداره مهاجرت قرار گیرد شخص متقاضی می تواند برای ثبت شرکت اقدام نماید. سروران گرامی دقت نمایید که تمامی روش های سرمایه گذاری در سوئد منجر به اخذ اقامت این کشور نخواهد شد و عموماً اقامت موقت به شخص سرمایه گذار داده می شود، به عبارتی می توان گفت کشور سوئد در زمینه سرمایه گذاری خارجی قوانین پیچیده ای نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد. برای کسب اطلاعات دقیق در زمینه سرمایه گذاری خارجی می توانید محصول بینظیر گام به گام تا اخذ اقامت را تهیه نمایید و با شرایط و قوانین کشور های مختلف آشنا شوید.

گام به گام تا اخذ اقامت

 

مدارک لازم برای کارآفرینی در سوئد با توجه به نوع سرمایه گذاری متفاوت خواهد بود اما بصورت کلی ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

 

مدارک مورد نیاز برای کارآفرینی در سوئد

پاسپورت معتبر و مدارک هویتی

مدارکی مبنی بر اثبات صلاحیت در زمینه کارآفرینی مورد نظر

مدارک تحصیلی و سوابق شغلی

بیزنس پلن جامع و مورد تأیید

تعیین محل دقیق برای ثبت شرکت

ارائه تمکن مالی در حساب بانکی جهت تأمین هزینه های لازم

تأییدیه کشور سوئد برای شروع پروسه کارآفرینی

بررسی استانداردهای و شاخصه های تاثیر گذار بر سرمایه گذاری در سوئد

اشخاصی که به اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در سوئد علاقمند هستند می بایست با تمامی شاخص های تأثیر گذار بر سرمایه گذاری در سوئد آشنا باشند و با دانش و آگاهی از قوانین میزان ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهند. شاخص های مهم و قابل بررسی برای کارآفرینی در سوئد عبارتند از نرخ بیکاری، نرخ مصادره اموال، میزان رشد و شکوفایی اقتصادی، کنترل فساد مالی و میزان مالیات بر درآمد:

  • نرخ مصادره اموال: هرچه میزان نرخ مصادره اموال در کشوری پایین تر باشد، سرمایه گذار با خطر کمتری در خصوص امنیت سرمایه مواجه خواهد بود. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، نرخ مصادره اموال در کشور سوئد عدد یک را نشان می دهد.

مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک

  • نرخ بیکاری: نرخ بیکاری هر کشور میزان درصد افراد بیکار جامعه را مشخص می کند و زمانیکه در کشوری نرخ بیکاری پایین باشد، بدین معناست که بازار کار و اقتصاد رو به رشدی خواهد داشت. نموداری که در این قسمت مشاهده می کنید نرخ بیکاری کشور سوئد را بیان می کند:

کار در سوئد

  • کنترل فساد مالی: اگر نرخ کنترل فساد در کشوری بالا باشد، نشان از سیستم قضایی و اداری سالم آن کشور است و می تواند تأثیر مثبتی در مقوله سرمایه گذاری داشته باشد. در نمودار زیر نرخ کنترل فساد کشور سوئد را مشاهده می کنید:

مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک

  • میزان رشد و شکوفایی اقتصادی: نمودار رشد اقتصادی کشور سوئد نشان می دهد که در سال های اخیر سیر نزولی داشته و می توان گفت دچار بحران بوده، در مقوله سرمایه گذاری توجه به میزان رشد و شکوفایی در اقتصاد کشور مقصد امر مهمی می باشد چراکه می تواند روند رسیدن افراد به سود مورد نظر را تسریع بخشد.

کارآفرینی در سوئد

  • میزان مالیات بر درآمد: یکی از مواردی که سرمایه گذاران می بایست در مقوله کارآفرینی در سوئد مدنظر داشته باشند این است که از میزان سود حاصل از درآمد مالیات بپردازند. میزان مالیات بر درآمد در کشور سوئد در سال های اخیر کاهش یافته و در حال حاضر بصورت تقریبی 21 درصد است.

کارآفرینی در سوئد

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در سوئد

انواع کارآفرینی در سوئد

یکی از رایج ترین روش ها برای کارآفرینی در سوئد ثبت شرکت در زمینه های مختلف می باشد. همانطور که گفته شد ارائه بیزنس پلن قوی بخش بسیار مهمی از روند ثبت شرکت را تشکیل می دهد. علاوه بر آن ارائه سوابق شغلی مرتبط با زمینه تجاری مورد نظر تأثیر زیادی در روند اخذ تأییدیه از دولت سوئد خواهد داشت. ثبت شرکت در سوئد انواع مختلفی دارد از جمله: شرکت مالکیت انحصاری، مسئولیت محدود و مشارکتی. حداقل سرمایه مورد نیاز جهت ثبت شرکت در کشور سوئد 200 هزار کرون اعلام شده است و این سرمایه با توجه به بیزنس پلن و نیاز های اولیه مربوط به تجارت افزایش می یابد. توجه به این نکته الزامی است که بسیاری از روش های سرمایه گذاری و کارآفرینی در سوئد منجر به اخذ اقامت نخواهد شد. برای مثال از طریق سرمایه گذاری در کسب و کارهای زنجیره ای و اخذ نمایندگی نمی توان به اقامت کارآفرینی سوئد دست یافت، بلکه متقاضی می بایست ابتدا از روش دیگری اقامت این کشور را اخذ نماید سپس برای راه اندازی کسب و کار در این زمینه اقدام نماید.

چگونگی راه اندازی کسب و کار در سوئد

همانطور که اشاره کردیم برای راه اندازی کسب و کار در سوئد اولین گام آماده کردن بیزنس پلن تجارت مورد نظر می باشد. در این طرح تجاری می بایست شخص سرمایه گذار زمینه کاری و هدف دقیق از تجارت را بیان نموده و آثار این تجارت را بر بازار کار و اقتصاد سوئد مشخص نماید، بدلیل اینکه برای دولت این کشور بسیار حائز اهمیت است طرح تجاری سرمایه گذاران خارجی دارای اثر مثبت در سوئد باشد. یکی از مواردی که به تأیید بیزنس پلن در کشور سوئد کمک می کند این است که سرمایه گذار بتواند ایجاد شغل نماید و شهروندان سوئدی را برای پیشبرد بیزنس خود استخدام کند. در مرحله بعد متقاضی می بایست شرکت مورد نظر را ثبت نموده و محل دقیق آن را تعیین کند. خوانندگان گرامی توجه داشته باشید که اگر شما اقدام به ثبت شرکت در سوئد نمایید موظف هستید تمامی حقوق و مزایای کارمندان سوئدی خود را بطور کامل پرداخت نمایید و علاوه بر آن مالیات حاصل از سود شرکت را نیز پرداخت نمایید.

اخذ اقامت سوئد از طریق ثبت شرکت

از روش های اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در سوئد می توان به ثبت شرکت اشاره نمود. روند اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در زمینه های مختلف با هم تفاوت دارد بنابرین اگر شخص سرمایه گذار بدنبال کسب اقامت و تابعیت سوئد می باشد، لازم است که حتماً قوانین این کشور را در خصوص اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری مربوطه مطالعه نماید. همانطور که ذکر شد تنها برخی از کارآفرینی ها در سوئد منجر به اقامت خواهد شد، یکی از این روش ها ثبت شرکت می باشد. لذا لازم به ذکر است متقاضیانی که برای ثبت شرکت در کشور سوئد اقدام می کنند در ابتدا یک اقامت موقت به آنها اعطا می شود و پس از گذشت مدت زمان مشخصی می بایست گزارشی از عملکرد و روند سرمایه گذاری به دولت سوئد ارائه دهند. در صورتیکه تمامی قوانین تعیین شده توسط دولت سوئد رعایت شده باشد شخص سرمایه گذار می تواند برای تمدید اقامت درخواست دهد. اگر شخصی بمدت 4 سال شرکت فعال داشته باشد، می تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام نماید. برای افرادی که قصد دارند به همراه خانواده مهاجرت داشته باشند نیز این امکان فراهم است که با داشتن اقامت موقت سوئد، برای ویزای الحاق به خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) درخواست دهند.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت سوئد


سوالات متداول راجع به کارآفرینی در سوئد

✅ آیا کارآفرینی در سوئد برای اتباع خارجی امکان پذیر است؟

بله، در صورتیکه شخص سرمایه گذار بیزنس پلن مناسب ارائه دهد و دولت سوئد تأیید نماید که این تجارت اثر مثبتی در اقتصاد کشورش دارد، سرمایه گذاری و کارآفرینی در سوئد امکان پذیر خواهد بود.

✅ آیا شخصی که اقامت کارآفرینی سوئد را دارد می تواند برای خانواده خود بعنوان همراه درخواست ویزا نماید؟

بله، سرمایه گذار می تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه نماید.

✅ آیا اخذ اقامت سوئد از طریق کارآفرینی در زمینه های مختلف امکان پذیر است؟

خیر، تنها برخی از روش های کارآفرینی مانند ثبت شرکت منجر به اخذ اقامت موقت خواهد شد.

✅ با چه مبلغی می توان در کشور سوئد شرکت تأسیس کرد؟

میزان سرمایه با توجه به گستردگی بیزنس پلن مشخص خواهد شد. بطور میانگین حداقل مبلغ برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در سوئد 200 هزار کرون است لذا این مبلغ تنها برای شروع یک بیزنس ساده خواهد بود.


_____________سخن پایانی در خصوص کارآفرینی در سوئد____________

کارآفرینی در سوئد، معیارهای سرمایه گذاری سوئد و مراحل راه اندازی کسب و کار در این کشور از مواردی هستند که در این نوشتار مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفته است. کشور سوئد یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی بوده که دارای استاندارد های مناسب در زمینه سرمایه گذاری است لذا توجه به این امر ضروری است که تنها برخی از روش های کارآفرینی در سوئد آثار اقامتی خواهد داشت، اشخاصی که بدنبال اخذ اقامت و تابعیت کشور مقصد هستند توجه داشته باشند که کشور کانادا دارای برنامه های کارآفرینی متنوعی بوده که منجر به اخذ اقامت دائم در زمان کوتاه می شود. امیدواریم با مطالعه این مقاله، اطلاعات شما در زمینه کارآفرینی در سوئد بیش تر شده باشد. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی، می توانید با کارشناسان با تجربه موسسه ملک پور تماس برقرار نمایید و بصورت رایگان در این زمینه مشاوره دریافت نمایید. علاوه بر آن با ثبت پرسش در قسمت دیدگاه نیز می توانید پاسخ سوالات مورد نظر خود را بگیرید.

امتیاز 4 از 5 ( 9 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مینا محمودی
سلام من ۳۴ ساله هستم از ۲۸ سالگی صاحب بیزنس هستم و ۱۰ میلیارد سرمایه دارم آیا کارآفرینی در سوئد روش ایده آلی برای من هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت شما می تونید برای کارآفرینی در سوئد اقدام بفرمایید در صورتی که مجموع شرایط رو داشته باشید و طرح تجاری مناسبی ارائه بفرمایید توصیه می کنم برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان و بررسی شرایطتون با موسسه تماس تلفنی داشته باشید و از راهنمایی کارشناسان مجرب مجموعه بهره ببرید.
مشاوره رایگان