خرید ملک در گرجستان

2 نظر

خرید ملک در گرجستان شامل املاک مسکونی تجاری می شود و تنها در خرید زمین های کشاوری ممنوعیت دارد. با خرید ملک در گرجستان ابتدا اقامت 1 ساله و بعد از 6 سال اقامت در گرجستان می توانید برای درخواست اقامت دائم این کشور اقدام کنید. اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک و هزینه های خرید ملک و اجاره ملک در گرجستان و پاسخ به سوالات "شرایط خرید ملک در گرجستان چگونه است؟ مراحل قانونی خرید ملک در گرجستان چگونه است؟" در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. پس از مطالعه این مقاله می توانید سوالات خود را در پایان همین مقاله در قسمت "ثبت پرسش" مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ آن را به صورت رایگان بدهند.

ویدیو موسسه MIE در مورد خرید ملک در اروپا


مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

خرید ملک در گرجستان

قامت گرجستان از طریق خرید ملک

افرادی که قصد مهاجرت به گرجستان دارند می توانند از طریق خرید ملک در گرجستان، اقدام به اخذ اقامت نمایند. شما می توانید با پیروی از قوانین حاکم بر خرید ملک همانند دیگر شهروندان گرجستان اقدام به خرید ملک نمایید. مالکیت املاکی از قبیل آپارتمان، منزل ویلایی، هتل، مغازه و حتی رستوران می تواند منجر به اخذ اقامت در گرجستان شود؛ البته تا سه سال گذشته با خرید زمین های کشاورزی نیز این امکان برای سرمایه گذاران خارجی میسر بود، اما از سال ۲۰۱۷ دولت به مهاجرین و افراد خارجی اجازه خرید زمین های کشاورزی را نمی دهد. به طور کلی با خرید ملک های مجاز در گرجستان شخص می تواند ابتدا اقامت یک ساله دریافت نماید. سپس هر ساله در صورتی که تایید شود که ملک هنوز در مالکیت قانونی شخص سرمایه گذار خارجی هست می توان اقامت را تمدید نمود. بعد از6 سال از خرید ملک و تمدید اقامت به مالک اقامت دائم گرجستان اعطا می گردد. در نهایت برای اخذ تابعیت نیاز به سرمایه گذاری 300 هزار دلاری است. همچنین گرجستان تابعیت دوگانه را نمی پذیرد. در صورتی که شخصی بخواهد تابعیت گرجستان را بگیرد باید از تابعیت قبلی خود چشم پوشی کند. به طور کلی می وان گفت روش سرمایه گذاری یکی از اصلی ترین روش های مهاجرتی به این کشور است.

ویدیو موسسه MIE در مورد راه ها و رازهای مهاجرت به گرجستان


استانداردهای سرمایه گذاری و شاخص های اقتصادی در گرجستان

اگر شما تصمیم به مهاجرت از طریق خرید ملک در گرجستان را دارید، بایستی به این نکته توجه داشته باشید که داشتن امنیت سرمایه گذاری و نرخ مصادره اموال با ریسک سلب مالکیت کمتر باعث می شود سرمایه گذاری در این کشور از ضریب اطمینان بیشتری برخوردار باشد. خطر سلب مالکیت شامل کلیه اقدامات تبعیض آمیز انجام شده توسط دولت میزبان است که سرمایه گذار را از سرمایه گذاری خود بدون هیچ گونه جبران خسارت کافی محروم می کند. به منظور تجزیه و تحلیل خطر سلب مالکیت، حوادث تحریم، تغییر رژیم (قانونی) و انکار عدالت نیز به این خطر اضافه می شود. برای ارزیابی ریسک سلب مالکیت، نه تنها ریسک مربوط به سلب مالکیت را ارزیابی می کند، بلکه عملکرد نهادهای قانونی در کشور میزبان و احتمال تغییر منفی نگرش نسبت به سرمایه گذاری های خارجی را ارزیابی می کند.نرخ مصادره اموال عددی است بین 1 تا 7 که هرچه کمتر باشد به معنی نرخ ریسک کمتر می باشد.مقدار این فاکتور برای گرجستان عدد 3 می باشد که عدد نسبتاً خوب و قابل قبولی است.

خرید ملک در گرجستان

شاخص کنترل فساد، کشورها و سرزمین ها را بر اساس میزان فساد بخش عمومی آنها رتبه بندی می کند. کنترل فساد را می توان با عددی که در بازه -2.5 و +2.5 قرار داد نشان داده و مورد بررسی قرار دارد. به این معنی که در کشورهایی که این شاخص نزدیک به +2.5 هست، کنترل فساد با قوت بیشتری اعمال می شود.

خرید ملک در گرجستان

یکی از موارد مهم جهت مهاجرت به گرجستان از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک، بررسی شاخص های اقتصادی تاثیر گذار در این کشور می باشد. رشد اقتصادی در گرجستان و سایر کشورها با درصد تغییر در تولید ناخالص داخلی از یک سال به سال دیگر محاسبه می شود. اندازه گیری اینکه آیا تولید افزایش یافته یا کاهش یافته است و میزان آن چقدر است. با نگاهی به بسیاری از کشورها و طی دوره های طولانی مدت، متوسط نرخ رشد اقتصادی حدود 2-3 درصد در سال است. با گذر از رکود و گسترش اقتصاد، این سال به سال تغییر می کند. با این حال، اگر اقتصادی به طور روزمره با رشد 5 درصدی یا بیشتر در سال رشد می کند، این میزان قابل توجهی از رشد اقتصادی است. رشد اقتصادی 7-8 درصدی فوق العاده است. تغییرات نرخ تولید ناخالص داخلی در گرجستان، به خوبی نمایانگر رشد اقتصادی این کشور می باشد.

خرید ملک در گرجستان

واجدین شرایط خرید ملک گرجستان

خرید ملک در گرجستان برای سرمایه گذاران خارجی محدودیتی ندارد و دولت گرجستان از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند. طبق مقررات جدیدی که از 5 ژوئیه 2019 به اجرا درآمد، حداقل قیمت مورد نیاز املاک و مستغلات افزایش یافت و 100000 دلار شد (جایگزین 35000 دلار قبلی). با خرید ملک، اجازه اقامت موقت گرجستان برای مدت 6 ماه تا 6 سال صادر می شود. معمولاً اولین بار برای یک دوره 6 ماهه یا 1 ساله است.

بعد از اینکه متقاضی کارت اقامت گرجستان خود را دریافت کرد، همسر و فرزندان وی نیز واجد شرایط دریافت اقامت هستند. پس از 10 سال اقامت مستمر و قانونی در گرجستان، در صورت داشتن شرایط خاص از جمله دانستن زبان محلی، تاریخ و آداب و رسوم و افزایش سرمایه به 300 هزار دلار می توانید واجد شرایط درخواست تابعیت گرجستان باشید.

مراحل قانونی خرید ملک در گرجستان

گرجستان حداقل سرمایه گذاری خود را جهت دریافت اقامت طی سال گذشته از 35000 دلار به 100،000 دلار افزایش داد. مراحل قانونی خرید ملک به این صورت است که ملک خریداری شده از نظر میزان حداقل سرمایه گذاری برای درخواست اجازه اقامت، ۱۰۰ هزار دلار است. این ملک به نام شما در دادگستری تفلیس ثبت خواهد شد. یک کارشناس خبره باید ارزش واقعی ملک را تخمین بزند تا حداقل برابر یا بیشتر از این مقدار باشد. پس از انجام خرید ملک و مالک رسمی ملک شدن می توانید برای دریافت اقامت در گرجستان اقدام کنید. شما باید با در دست داشتن یک کپی از فرم کارشناسی شده ارزش دارایی خود و گذرنامه و دو قطعه عکس به اداره مهاجرت مراجعه نمایید. هزینه رسیدگی به درخواست شما بین ۹۰ تا ۱۸۰ دلار هزینه دارد. پس از اعطای اقامت، کارت اقامت الکترونیکی دریافت خواهید کرد. این کارت سند هویت شما در گرجستان است؛ کارت اقامت الکترونیکی یک کارت شناسایی هویتی است که برای افراد خارجی مقیم گرجستان صادر می شود و محل سکونت فرد را مشخص می کند. در ابتدا شما برای مدت یک سال حق اقامت موقت را خواهید داشت و در صورت ابقای ملک، این اقامت تمدید می گردد. روند تمدید اقامت بسیار ساده است و شما باید کارت الکترونیکی خود را همراه با دو قطعه عکس به اداره خدمات عمومی ارائه نمایید. برای دریافت اقامت خانواده نیز باید گواهی ازدواج را ارائه نمایید.

هزینه های خرید ملک و اجاره ملک در گرجستان

قیمت خرید آپارتمان در گرجستان را در این بخش بررسی می نماییم. قیمت آپارتمان در قسمت های مختلف در کشور گرجستان متغیر است و تفاوت دارد. در جدول زیر قیمت های خرید آپارتمان و خانه ویلایی را بر حسب دلار آمریکا در گرجستان بررسی می کنیم.

 

اجاره ماهانه آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

330.45 دلار

اجاره ماهانه آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز

208.64 دلار

اجاره ماهانه آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر

416.50 دلار

اجاره ماهانه آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز

416.50 دلار

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

1،087.63 دلار

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز

594.96 دلار

متوسط حقوق خالص ماهانه (پس از کسر مالیات)

289.70 دلار

نرخ بهره وام به درصد، سالانه، به مدت 20 سال با نرخ ثابت

11.56 دلار

وکیل امور ملکی در خرید ملک گرجستان

جهت اخذ اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک لازم است که حتماً از قوانین گرجستان اطلاعات کامل داشته باشید. پیشنهاد می شود برای تحقیق درباره قیمت های ملک مانند آپارتمان، خانه ویلایی، مغازه، رستوران، هتل و سایر املاک و تشخیص مناطق بهتر حتماً از یک وکیل مجرب که به همه قوانین خرید ملک در گرجستان تسلط داشته باشد، کمک بگیرید. البته مشاوران مهاجرتی و متخصص در موسسه ملک پور می توانند در جهت سوددهی بیشتر و سرعت عمل بخشیدن به روند اخذ اقامت، شما را یاری دهند. شما می توانید با تماس با موسسه ملک پور از مشاوره رایگان در زمینه خرید ملک در گرجستان و سرمایه گذاری بهره مند شوید.

توصیه های حقوقی خرید ملک در گرجستان

گرجستان کشوری مدرن و سریع در حال رشد است که دارای تاریخ و سنت های غنی، طبیعت زیبا، غذاهای عالی، مالیات کم، میزان بزهکاری کم و هزینه های زندگی پایین است. گرجستان ویزا، اجازه اقامت و وضعیت اقامت مالیاتی را به سرمایه گذاران، صاحبان املاک، کارآفرینان، فریلنسرها، کارگران و اعضای خانواده آنها با راهی برای تابعیت ارائه می دهد. یک وکیل محلی آگاه می تواند به شما کمک کند تا در روند مهاجرت حرکت کنید، از مشکلات جلوگیری کنید و شانس موفقیت خود را به حداکثر برسانید. کمک حقوقی می تواند در روند خرید املاک، ثبت مشاغل، بررسی، تأیید و ترجمه اسناد، برقراری ارتباط با سازمان های دولتی و پیگیری پرونده شما، دریافت کارت اقامت، گواهی نامه اقامت مالیاتی و غیره بسیار ارزشمند باشد. برای دریافت اقامت نیاز به وکیل حقوقی دارد که از همه شرایط و قوانین کشور گرجستان آگاهی داشته باشد. خرید ملک در گرجستان سبب اخذ اقامت کوتاه مدت و پس از 10 سال دریافت اقامت دائم می شود. اما شما با خرید ملک در گرجستان نمی توانید تابعیت و شهروندی این کشور را کسب نمایید؛ به جز اینکه سرمایه خود را به 300 هزار دلار افزایش دهید. قابل ذکر است که اقامت دائم امکان لغو شدن دارد اما تابعیت نمی تواند لغو شود.


سخن پایانی

خرید ملک در گرجستان و اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. همانطور که در مقاله فوق مطالعه نمودید با خرید ملک در گرجستان می توانید اقامت دائم این کشور را پس از 6 سال دریافت کنید؛ اما دریافت تابعیت با خرید ملک در گرجستان به دست نمی آید و نیاز به افزایش سرمایه مجدد دارد. هم چنین کشور گرجستان قانون دو تابعیت را نمی پذیرد و شخص برای گرفتن تابعیت گرجستان ابتدا باید تابعیت قبلی خود را باطل نماید. بنابراین اگر شما قصد خرید ملک در گرجستان دارید باید این موارد را نیز در نظر بگیرید. اما اگر قصد دریافت تابعیت دوم دارید بهتر است در کشورهای برتر اروپایی مانند پرتغال، یونان و سایر کشورهای پیشرفته اروپایی سرمایه گذاری و اقدام به خرید ملک کنید. شما با خرید ملک در این کشورها می توانید به راحتی تابعیت آن کشور را به دست آورید و آزادانه در کل اروپا کار و یا زندگی کنید‌. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوالی در زمینه سرمایه گذاری و خرید ملک در گرجستان دارید می توانید سوالات خود را در پایان همین مقاله و یا در قسمت "ثبت پرسش" وب سایت نوشته و از مشاورین ما پاسخ رایگان دریافت نمایید.  در پایان در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان تلفنی می توانید با موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید.

امتیاز 3.64 از 5 ( 10 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
نیایش رهبان
سلام خسته نباشید گرجستان به شخص زیر 18 سال اجازه مهاجرت به کشور گرجستان رو میده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. افراد زیر 18 سال یا باید در مدارس بین المللی پذیرش دریافت کنند و تحصیلی مهاجرت کنند و یا اینکه بسته به نوع اقامت خانواده اقامت داشته باشند.
آنا
سلام میخواستم باهاتون از طریق واتس اپ باهاتون ارتباط بگیرم. امکانش هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز از طرق زیر می توانید با ما در ارتباط باشید. https://officialmalekpour.net/contact
مشاوره رایگان