تحصیل پرستاری در بلژیک - میزان حقوق و درآمد، شرایط و موراحل و هزینه های لازم 2024

9 نظر

تحصیل پرستاری در بلژیک، برای دوره لیسانس یک دوره 4 ساله است که به دلیل نیاز این کشور به کادر درمان، پس از فارغ التحصیلی احتمال استخدام فرد به عنوان نیروی پرستار بسیار بالا و تقریبا قطعی می باشد. برای تحصیل و کار به عنوان پرستار در بلژیک، بسته به منطقه ای که فرد قرار است در آن تحصیل و کار کند، تسلط به زبان آلمانی، فرانسوی و در برخی مناطق هلندی ضروری است.  بلژیک در میان بسیاری از کشورهای اروپایی از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است. بسیاری از دانشگاه های بلژیک از نظر رتبه بندی بین المللی، دارای سطح بالایی هستند. بلژیک در زمینه تحصیلات دارای سیستم آموزشی بالایی است. در سیستم آموزشی بلژیک تحصیل پرستاری در بلژیک مطابق با تمام استانداردهای اروپا مطابقت می کند و سالانه تعداد زیادی دانشجو از سرتاسر جهان برای تحصیل پرستاری در بلژیک به  بلژیک مهاجرت می کنند. در این مقاله به تحصیل رشته پرستاری بلژیک، شرایط سنی تحصیل در بلژیک و زبان مورد نیاز برای تحصیل در بلژیک می پردازیم به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرتی خود با مشاورین تلفنی مؤسسه ملک پور تماس بگیرید و از مشاوره کاملاً رایگان برخوردار شوید. آیا می دانستید که  با مطالعه مقالات و مشاهده ویدئو ها در بخش رسانه در وب سایت مؤسسه ملک پور اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به صورت رایگان بدست می آورید.

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط عالی بلژیک برای تحصیل


 

در این مقاله عناوین زیر بحث و بررسی می گردند:

تماس با ما

تحصیل پرستاری در بلژیک

شرایط عمومی تحصیل پرستاری در بلژیک

آموزش عالی در بلژیک به دو جامعه اصلی فنلاندی  و فرانسوی تقسیم شده است. در واقع تحصیل پرستاری در بلژیک در این دو جامعه متفاوت است. پرستاران در بروکسل با توجه به زبانی که آموزش دیده اند از الگوی خاصی برای آموزش بهره مند می شوند. در بلژیک پرستاران با توجه به مدرک تحصیلی به 2 دسته پرستار لیسانس و پرستار گواهی تقسیم می شوند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در کشور زیبای بلژیک


 

  • پرستار گواهی:

به افرادی گفته می شود که 3 سال از تحصیلات متوسطه خود را پرستاری خوانده اند. این نوع پرستار به عنوان پرستار متخصص شناخته نمی شود.

  • پرستار لیسانس:

افرادی که در دانشگاه در مقطع لیسانس رشته پرستاری را گذرانده اند. و فعالیت های تخصصی تری در زمینه پرستاری ارائه می دهند.

کشور بلژیک در رشته پرستاری میان دانشجویان بین المللی شناخته شده است. دولت بلژیک به صورت هوشمندانه اقداماتی جهت ایجاد کار و محیطی عالی برای متخصصان بهداشتی انجام می دهد. در ادامه بیشتر به تحصیل پرستاری در بلژیک می پردازیم.

 

آزمون ورودی پرستاری دربلژیک

برای تحصیل رشته پرستاری در بلژیک می‌توانید با گذراندن دوره دبیرستان و داشتن مدارک تحصیلی دوره دبیرستان خود در این رشته شرکت کنید. برای تحصیل در این رشته، بالا بودن نمرات در دروس شیمی، زیست، ریاضی و فیزیک مهم می‌باشد. برای شرکت در دوره پرستاری نیاز به شرکت در آزمون ورودی نمی‌باشد. اگر زبان بلژیکی یا فرانسوی و یا آلمانی شما قوی نمی باشد، یکی دیگر از دوره‌هایی که پیش از تحصیل باید پشت سر بگذارید، دوره پری مدیکال پرستاری بلژیک می‌باشد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل تقریبا مجانی در رشته های عالی


دوره پری مدیکال پرستاری بلژیک

دوره های پری مدیکال پرستاری بلژیک یک دوره یک ساله می‌باشد که نیاز است دروس پایه خود را با معدل بالا پشت سر گذاشته باشید. دوره پری مدیکال یک دوره یک ساله است که برای تقویت زبان افرادی که تسلط کامل به زبان بومی بلژیک و یا فرانسوی و آلمانی ندارند قرار داده شده است.

مراحل تحصیل پرستاری در بلژیک

بالا بودن استانداردهای زندگی در بلژیک و همچنین بالا بودن تقاضا برای نیروی پرستار و درنهایت بالا بودن نیاز به نیروی کار پرستار، باعث شده است که تحصیل پرستاری در بلژیک در میان متقاضیان تحصیل پرستاری محبوبیت بالایی داشته باشد. افرادی که قصد دارند در رشته پرستاری تحصیل کنند، بسته به مدرکی که در زمینه پرستاری دریافت کرده اند می توانند در بلژیک به تحصیل بپردازند. متقاضیانی که مدرک دیپلم پرستاری دارند می توانند در یک برنامه آموزشی کوتاه مدت تحصیل کنند و مدرک لیسانس حرفه ای اخذ کنند. افرادی که لیسانس پرستاری را اخذ کرده اند می توانند در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا به تحصیلات خود ادامه دهند. متقاضیان می توانند با توجه به منطقه ای که مشغول به تحصیل می شوند، دوره آموزشی خود را به یکی از زبان های هلندی، فرانسوی یا آلمانی بگذرانند. به طور مثال دانشجویان برای تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی می توانند در دانشگاه علوم کاربردی درخواست پذیرش دهند. این دانشگاه دوره هایی را به زبان انگلیسی یا هلندی ارائه می کند، دانشجویان بین المللی در رشته پرستاری باید به زبان هلندی حداقل در سطح B2 تسلط داشته باشند. البته تحصیل در بلژیک بدون مدرک زبان آیلتس در دانشگاه گنت امکان پذیر است.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط جدید تحصیل در اروپا


مدارک لازم برای تحصیل پرستاری در بلژیک

برای تحصیل در رشته پرستاری در بلژیک، معمولاً نیاز به مدارک و شرایط خاصی دارید. این شرایط ممکن است بسته به موسسه آموزشی و برنامه تحصیلی مورد نظر متفاوت باشند. اما به طور کلی، مدارک و مستنداتی که معمولاً برای تحصیل پرستاری در بلژیک لازم است عبارتند از:

  • مدرک تحصیلی: شما نیاز به مدرک دبیرستانی یا معادل آن دارید. علاوه بر این، ممکن است برای تحصیل نیاز باشد در کنکور ایران پذیرش گرفته باشید و 1 الی 2 ترم را پشت هم گذرانده باشید یا مدرک لیسانس یا مدرک معادل،آن نیاز داشته باشد.
  • مدارک زبان: برای تحصیل در بلژیک، شما نیاز است به زبان بلژیکی در حد b2 مسلط باشید و یا آیلتس در حد 6 ارائه دهید و یا در غیر این صورت باید در دوره های پری مدیکال شرکت کنید.
  • مدارک پزشکی: برای ورود به برنامه‌های تحصیلی پرستاری، ممکن است نیاز به ارائه مدارک پزشکی خاصی داشته باشید، مانند گواهینامه سلامت یا گواهینامه‌های دیگری که نشان دهنده سلامت جسمانی و روانی شما است.
  • سوابق تحصیلی و حرفه‌ای: ممکن است از شما بخواهند که سوابق تحصیلی و حرفه‌ای خود را نیز ارائه دهید، به خصوص اگر قبلاً در زمینه پرستاری یا مراقبت‌های بهداشتی فعالیت داشته‌اید.
  • توصیه نامه: برخی از موسسات آموزشی ممکن است از شما خواسته باشند تا نامه توصیه از یک یا چند شخص حاکم در زمینه تحصیلی یا حرفه‌ای خود داشته باشید.

هزینه تحصیل پرستاری و هزینه زندگی در بلژیک

هزینه های تحصیل در بلژیک برای دانشجویان اروپایی و دانشجویان بین المللی بسیار مناسب می باشد. البته هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی بسته به شرایط افراد، سبک زندگی، رشته تحصیلی، دانشگاه و در بعضی موارد کشور مبدا متغیر است. متقاضیان تحصیل رایگان در بلژیک می بایست آگاه باشند که در بلژیک دانشگاه های کاملاً رایگان وجود ندارد البته می توانند در دانشگاه هایی با شهریه های نسبتاً کم و کنترل شده تحصیل کنند. شهریه دانشگاه های ارزان در مقطع لیسانس از 300 دلار تا 1000 دلار در سال و در مقطع تحصیلات تکمیلی از 2 هزار دلار تا 10 هزار دلار در سال متغیر است. هزینه تحصیل پرستاری در بلژیک با توجه به منطقه در ادامه آورده شده است:

  • منطقه فلاندر:

هزینه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان اروپایی در منطقه هلندی زبان حدوداً 940 یورو و برای اتباع خارجی از 900 تا 6 هزار یورو  می باشد.

  • منطقه والونی:

دانشجویان اروپایی در منطقه فرانسوی زبان بلژیک می بایست سالانه حداکثر 835 یورو پرداخت کنند و هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر بومی به صورت سالانه 4175 یورو می باشد.  هزینه های تحصیل در رشته پرستاری سالانه بین چند صد تا چند هزار یورو خواهد بود و در دانشگاه های دولتی به کمتر از 1000 یورو در سال می رسد.

هزینه های زندگی دانشجویان به صورت ماهانه بین 700 تا 900 یورو می باشد. هزینه های زندگی به صورت جداولی شرح داده شده است:

  • رستوران

موارد

مبلغ به یورو

وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت

15.00

وعده غذایی(2 نفره)

65.00

نوشابه(1 بطری)

2.40

آب(بطری 0.33 لیتری)

2.15

کاپوچینو

2.90

 

  • هزینه خریدهای فروشگاهی

موارد

مبلغ به یورو

شیر(1لیتر)

0.89

قرص نان سفید تازه(500 گرم)

1.66

برنج(1کیلوگرم)

1.87

تخم مرغ(12عدد)

2.60

پنیر محلی(1کیلوگرم)

12.41

 

  • هزینه حمل و نقل

موارد

مبلغ به یورو

بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی

2.45

شروع تاکسی(تعرفه عادی)

4.70

تاکسی 1 کیلومتر(تعرفه عادی)

2.00

بنزین(1لیتر)

1.41

 

  • هزینه اجاره مسکن

موارد

مبلغ به یورو

آپارتمان(1 خوابه) در مرکز شهر

720.98

آپارتمان(1 خوابه) بیرون شهر

610.52

آپارتمان(3 خوابه) در مرکز شهر

1.136.59

آپارتمان(3 خوابه) بیرون شهر

933.91

 

  • هزینه خرید مسکن

موارد

مبلغ به یورو

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

3205.59

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر

2547.16

بورسیه تحصیل پرستاری در بلژیک

بلژیک کشوری کوچک است اما از نظر آموزشی سطح آموزشی بالایی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می کند. بسیاری از دانشگاه های بلژیک دارای رتبه برتر هستند. تحصیل پرستاری در بلژیک نسبت به سایر کشورهای اروپایی کم هزینه تر و مقرون به صرفه است. از میان دانشگاه های بلژبک بسیاری از آن ها برای دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی مناسبی را درنظر گرفته اند. این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه و گردآوری شده است، هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام و غیرقانونی می باشد. دانشجویان برتر با نمرات خوب، رزومه تحصیلی قوی و سطح زبان بالا با اخذ بورسیه تحصیلی می توانند به صورت رایگان در بلژیک تحصیل کنند. بورسیه تحصیلی که به دانشجویان ارائه می شود از طرف مؤسساتی مانند شورای تحقیقات اروپا، بنیاد ماری کوری و ... تأمین می شوند. همچنین دانشجویان می توانند در دانشگاه هایی که شهریه کمتری دارند درس بخوانند. شهریه دانشگاه نامور سالانه حدوداً 1000 دلار است.

برترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل در رشته پرستاری

متقاضیان تحصیل پرستاری در بلژیک می بایست اطلاعات کافی در زمینه دانشگاه ها و شرایط سنی تحصیل در بلژیک داشته باشند در بلژیک شرایط سنی خاصی وجود ندارد البته به صورت کلی هر چقدر سن افراد بالاتر باشد شانس افراد در اخذ ویزا کمتر خواهد شد. در این بخش از مقاله به بهترین دانشکده های پرستاری در بلژیک می پردازیم.

  • دانشگاه گنت:

بهترین دانشکده پرستاری در این دانشگاه است. دانشگاه گنت در سطح بین المللی شناخته شده است و یک دانشگاه پیشرو در تحقیقات به شمار می رود. متقاضیان تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی می توانند در این دانشگاه بدون ارائه مدرک زبان تحصیل کنند. مدارک تحصیلی ارائه شده: کارشناسی ارشد – تحصیل به زبان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی.

  • دانشگاه آنتورپ:

دوره پرستاری در دانشگاه آنتورپ کوتاه تر از دوره پرستاری در دانشگاه گنت می باشد. بنابراین کسانی که تمایل دارند دوره تحصیل کوتاه مدتی داشته باشند می توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند. مدرک تحصیلی ارائه شده: کارشناسی ارشد پرستاری - تحصیل به زبان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی.

  • KU Leuven:

یکی از بهترین دانشگاه های بلژیک در بسیاری از رشته های دانشگاهی و همچنین رشته پرستاری است. مدارک تحصیلی ارائه شده: کارشناسی ارشد پرستاری - تحصیل به زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی.

  • دانشگاه علمی کاربردی کارل دو گروت:

دانشجویان پرستاری این دانشگاه برای مراقبت از سالخوردگان، جوانان، اطفال و افراد آسیب پذیر اجتماعی آموزش می بینند. مدارک تحصیلی ارائه شده: لیسلنس پرستاری - تحصیل به زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی.

  • UCLouvain علوم پرستار:

یکی از اهداف این دانشکده در علوم پرستاری و رشته های مرتبط، گسترش تحقیقات است. مدارک تحصیلی ارائه شده: کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری - تحصیل به زبان فرانسوی و انگلیسی.

زبان تحصیل پرستاری در بلژیک

در بلژیک، زبان تحصیل در رشته پرستاری معمولاً فرانسوی یا هلندی و یا آلمانی است، بسته به منطقه‌ای که دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر واقع شده باشد. به عنوان مثال، در منطقه فلاندرز (Flanders) که بخشی از بلژیک است، زبان هلندی رسمی است و در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی این منطقه، درس‌ها به زبان هلندی برگزار می‌شود. در حالی که در مناطقی مانند بروکسل (Brussels) یا والونی (Wallonia)، زبان فرانسوی بیشتر استفاده می‌شود. بنا بر این با توجه به منطقه ای که برای تحصیل شما می باشد زبان رسمی متغییر می باشد. اما میزان تسلط لازم برای تحصیل در حد b2 است.

بازار کار رشته پرستاری در بلژیک


بازار کار برای فارغ التحصیلان رشته پرستاری در بلژیک به طور کلی متناسب با نیازهای سلامت و پرستاری کشور است. در بلژیک، سیستم بهداشت عمومی بسیار توسعه یافته و پرستاران نقش مهمی در این سیستم دارند. به همین دلیل، بازار کار برای پرستاران به نسبت خوب است و فرصت‌های شغلی مناسبی وجود دارد. با توجه به اینکه بلژیک دارای جمعیت پیر شونده و نیاز به خدمات بهداشتی و پرستاری رو به افزایش است، احتمالاً تقاضای بیشتری برای پرستاران وجود دارد. همچنین، با توجه به وجود سیستم بهداشت دولتی و خصوصی در بلژیک، فرصت‌های شغلی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، مراکز مراقبت از سالمندان، مراکز مراقبت از کودکان، خانه‌های سالمندان و سایر موسسات بهداشتی و درمانی فراهم است.

حقوق پرستاری در بلژیک بر اساس سابقه کار

در بلژیک، حقوق پرستاران بسته به سابقه کار، موقعیت شغلی، و مکان کار می‌تواند متفاوت باشد. برای توضیح بهتر، یک جدول نمایشی از حقوق پرستاران بر اساس سابقه کار در بلژیک را می‌توان به شکل زیر نشان داد:

سابقه کار (سال) حقوق پرستاری (سالانه) (یورو)
0-2 25,000 - 30,000
3-5 30,000 - 35,000
6-10 35,000 - 40,000
11-15 40,000 - 45,000
16-20 45,000 - 50,000
بیش از 20 50,000به بالا

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی بلژیک

به دلیل وجود قوانین موجود در منطقه شینگن دانشجویان متقاضی برای تحصیل در بلژیک ابتدا نیازمند اخذ ویزای تحصیلی یا اجازه ورود به کشور بلژیک هستند. متقاضیان می بایست شرایط لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی یا ویزای D داشته باشند که به قرارا زیر است:

  • تکمیل و امضاء فرم درخواست ویزا
  • داشتن پاسپورت با حداقل 12 ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس در ابعاد عکس پاسپورت
  • ارائه تمکن مالی مناسب
  • گواهی پزشکی
  • نداشتن سوء سابقه
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه
  • اصل و کپی مدارک تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان

زمان رسیدگی به ویزای شینگن بلژیک به صورت عادی ممکن است 15 روز طول بکشد. البته بنا به دلایلی ممکن است این زمان تغییر کند. در صورت بالا بودن تعداد درخواست ها یا حساسیت در پرونده ای ممکن است رسیدگی در 30 روز انجام شود و در صورتی که سفارت بلژیک مجبور به مشورت با دیگر سفارت های عضو شینگن باشد ممکن است تا 60 روز زمان ببرد. تحصیل در بلژیک بدون مدرک زبان در دانشگاه گنت امکان پذیر است و جهت تحصیل در باقی دانشگاه های بلژیک در مقطع لیسانس می بایست مدرک آیلتس با نمره 6 و یا تافل با نمره 785-944 را ارائه دهند.

شرایط کار و مهاجرت پرستاران به بلژیک

پرستاران مسئول مراقبت های فردی از بیماران هستند و می بایست نیازهای بیمار و خانواده بیمار را در نظر بگیرند. پرستاران در کشور بلژیک استانداردهای بالایی از مراقبت ها را ارائه می دهند. پرستاران به عنوان عضوی از یک تیم مسئول در برابر حمایت از دیگران فعالیت می کنند. به طور کلی شغل پرستاری مجموعه فعالیت های مستمر در جهت بهبود وضعیت بیمار است. افرادی که از طریق تحصیل پرستاری مهاجرت به بلژیک می کنند، تا یکسال اجازه اقامت برای جستجو کار را خواهند داشت و با داشتن شرایط زیر می توانند کار کنند:

  • در رشته پرستاری تحصیل کرده باشند
  • متعهد در مراقبت با کیفیت بالا از بیمار باشند
  • مسئولیت پذیر باشند
  • با بیماران به صورت محترمانه و دلسوزانه ارتباط برقرار کنند
  • مسلط به یک زبان رایج بلژیک باشند

پرستاران در بلژیک به صورت تمام وقت 38 ساعت در هفته با حقوق 2440.77 یورو در ماه مشغول به کار می شوند. مزایایی برای پرستاران در بلژیک در نظر گرفته می شود که عبارتند از: امکان استفاده از آموزش های تکمیلی، بیمه درمانی خوب بعد از 1 سال کار، داشتن معلم خصوصی.

همراه گرامی محصولی بسیار عالی در موسسه ملک پور به نام راهنمای گام به گام اخذ اقامت وجود دارد، در این پکیج اطلاعات لازم درخصوص مهاجرت توضیح داده شده است این مجموعه بسیار ارزشمند می تواند اطلاعات مفیدی به شما در زمینه مهاجرت بدهد.


سوالات متداول

✔️ برای تحصیل در رشته پرستاری در بلژیک، چه مدرک زبانی باید ارائه نماییم؟

برای تحصیل پرستاری در بلژیک نیاز به ارائه مدرک زبان بومی بلژیکی؛ هلندی، آلمانی و یا فرانسوی بسته به محل تحصیل شما ضروری می باشد که میزان تسلط باید حداقل در حد b2 باشد.

✔️ هزینه لازم برای تحصیل پرستاری در بلژیک چقدر است؟

تحصیل رشته پرستاری بسته به مقطع انتخابی بین 1000 الی 10000 یورو در سال می باشد.

✔️دوره های پری مدیکال پرستاری بلژیک چیست؟

این دوره ها دوره های یکساله برای تقویت زبان افراد می باشد.

✔️ حقوق پرستاران چقدر در سال می باشد؟

میزان درآمد پرستاران بسته به سابقه کاری آنها متفاوت می باشد، که این میزان بین 25 الی 50 هزار یورو در سال متغییر می باشد.

_____________سخن پایانی __________

در این مقاله مطالبی کامل در مورد تحصیل رشته پرستاری بلژیک به شما ارائه دادیم. خواندیم، افرادی که تمایل دارند در کشور  بلژیک در رشته پرستاری تحصیل کنند با توجه به منطقه ای که برای تحصیل انتخاب می کنند می بایست به یکی از زبان های رایج در بلژیک یعنی فرانسوی، هلندی یا انگلیسی تسلط کامل داشته باشند. شرایط سنی تحصیل در بلژیک در رشته پرستاری به گونه ای خاص تعریف نشده ولی عموماً افراد با سن بالاتر شانس کمتری در اخذ ویزا دارند. هزینه تحصیل در دانشگاه های بلژیک بسته به تابعیت افراد، رشته تحصیلی، دانشگاه و شهر متفاوت می باشد. میانگین هزینه ها حدوداً بین 900 تا 6 هزار یورو می باشد. تحصیل رایگان در بلژیک وجود ندارد البته در بلژیک دانشگاه هایی وجود دارد که دانشجویان می توانند با هزینه کم تر در آن به تحصیل بپردازند. در دانشگاه گنت امکان تحصیل در بلژیک بدون مدرک زبان برای دانشجویان وجود دارد. دانشجویان در مقطع لیسانس با پرداخت 300 یورو تا 1000 یورو و مقاطع بالاتر از 2 هزار تا 10 هزار یورو در سال می توانند تحصیل کنند. در مورد شرایط کار پرستاری در بلژیک به طور مفصل توضیح داده شد. حقوق پرستاران در بلژیک ماهانه 2440.77 یورو می باشد. پرستاران در بلژیک از مزایایی نیز مانند داشتن بیمه و آموزش بهره مند می شوند. همراه گرامی به شما پیشنهاد می شود مقاله تحصیل پرستاری در اروپا را نیز مطالعه نمایید. شما می توانید جهت بررسی دقیق شرایط خود با مشاورین خبره مؤسسه ملک پور تماس بگیرید و از شراط مهاجرتی خود مطلع شوید. در انتهای مقاله در بخش پرسش و پاسخ می توانید سوالات، پیشنهادات و نظرات خود را برای ما ارسال نمایید. در اولین فرصت به شما پاسخ داده می شود.

امتیاز 5 از 5 ( 2 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
لیلا
سلام من خودم لیسانس زبان انگلیسی دارم با ۴۲ سال سن و شوهرم ۴۶ ساله فوق لیسانس پرستاری مراقبت ویژه هست و ۱۷ سال تجربه کاری با دو فرزند زیر ۱۸ سال شرایط مهاجرت به بلژیک رو داریم با توجه به سنمون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با توجه به شرایط سنی شما ریسک اقدام وحود دارد. شرایط شما برای کشورهایی مانند اتریش و فنلاند مساعدتر می باشد.
Mina
سلام خسته نباشید برای تحصیل پرستاری در بلژیک با مدرک دیپلم ایران امکان پذیره؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله امکان اقدام دارید و باید مدرک زبان مناسب داشته باشید و شهریه پرداخت نمایید/
سینا
سلام‌برای اینکه بتونیم به عنوان پرستار مهاجرت کنیم باید چیکار کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما برای کار پرستاری باید مدرک خود را در کشور مقصد خود معادلسازی نمایید و برای این امر باید زبان کشور مقصدتان را بدانید و در آزمون های این کشور نمره قبولی کسب کنید.
jalal
با سلام آیا مدارک پرستاری بلژیک در اروپا مورد تایید می باشد و اینکه حدود هزینه های تحصیل در بلژیک چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله مدرک شما مورد تایید است اما برای کار حتما باید زبان کشور مقصد خود را بدانید و مسلط باشید. هزینه های تحصیل معمولا حدود 10 هزار یورو خواهد بود.
رها
سلام شخصی که کارشناسی پرستاری از دانشگاه ایران گرفته میتونه کارشناسی ارشد در کشور بلژیک ادامه تحصیل بده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. قبل از تحصیل کارشناسی ارشد باید مدرک خود را معادلسازی نمایید.
بهرادپور
سلام و درود من میخواستم حدود هزینه های تحصیل پرستاری را در کشور بلژیک بدونم. ممنون از مقاله مفیدتون.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. حدود هزینه تحصیل رشته پرستاری بسته به دانشگاهتان حدود 1000 الی 10000 یورو خواهد بود.
سهند پیرزاد
درود. آیا اگر کسی خودش مدرک پرستاری ایران رو داشته باشه، میتونه برای پرستاری مجدد اقدام کنه؟ برای ویزا توجیه پذیر هست؟ سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. امکان اقدام وجود دارد اما شرایط شما باید توسط وکیل بررسی شود.
مولود علی آبادی
سلام وقت شما بخیر تمکن رو باید به حساب داشنگاه بریزیم؟ چقدر باید در نظر بگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام خیر دوست عزیز تمکن بایستی در حساب بانکی خودتان باشد که در حدود ۱۲ هزار یورو می باشد.
صادق نژاد
سلام و وقت بخیر آیا برای رشته پرستاری در بلژیگ نیاز به معادل سازی مدرک هست یا به صورت مستقیم نیز می توان برای کار اقدام کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز مدرک شما بایستی معادلسازی گردد.
مشاوره رایگان