تحصیل دندانپزشکی در بلژیک- شرایط و مراحل تحصیل، حقوق و درآمد 2024

11 نظر

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک، یکی از رشته های پر تقاضا می باشد که بازار کار مناسبی هم دراین کشور دارد.دوره تحصیل دندانپزشکی در بلژیک شامل 2 دوره می باشد دوره لیسانس (5 ساله) و دوره تخصص (3 الی 4 ساله) که هزینه تحصیل دندانپزشکی در بلژیک بین 6 تا 30 هزار یورو می باشد. مقاله تحصیل دندانپزشکی در بلژیک را برای متقاضیانی که قصد دارند در برنامه های دندانپزشکی دانشگاه های بلژیک ثبت نام نمایند، تهیه نمودیم و نکاتی را در خصوص این امر ذکر نمودیم. در حال حاضر تعدادی از دانش آموختگان غیر شهروند، قصد دارند بدون اتلاف وقت به منظور شرکت در دوره های دندانپزشکی به بلژیک سفر کنند. در هر یک از بخش های زیر مقاله پیش رو علاوه بر ذکر نکات اساسی و قابل تأمل می‌ خواهیم راجع به اخذ ویزای دانشجویی بلژیک، تحصیل دندانپزشکی در بلژیک به زبان انگلیسی و مسائل پیرامون آن نیز بحث نماییم. مطالعه دقیق مقاله تحصیل دندانپزشکی در بلژیک را برای متقاضیان این امر به شدت توصیه می کنیم. حال برای این که دقیقا بدانید، کدام یک از دانشگاه های بلژیک گرایش دندانپزشکی را ارائه می دهند و برای این که مطلع شوید شرایط شما را کدام یک از دانشگاه‌ های معتبر بلژیک می پذیرند، توصیه می‌کنیم با کارشناسان موسسه مشاوره ای MIE که جزئیات رزومه شما را رایگان مورد آنالیز قرار می‌ دهند و سازگار با شرایطتان یکی از دانشگاه‌ های کشور بلژیک را معرفی می‌ کنند، ارتباط بگیرید.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط عالی بلژیک برای تحصیل


مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

در بلژیک، تحصیل در رشته دندانپزشکی به صورت دولتی و خصوصی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی مختلف ارائه می‌شود. شرایط تحصیل دندانپزشکی در بلژیک ممکن است برای دانشجویان داخلی و خارجی متفاوت باشد، داشتن مدرک دیپلم شناخته شده توسط دولت بلژیک یا داشتن معادل آن برای دانشجویان خارجی الزامی است.  معمولاً دانشجویان خارجی باید توانایی مکالمه و نوشتار در زبان محلی (فرانسوی یا هلندی) را داشته باشند. همچنین ممکن است نیاز به ارائه مدرک زبان مانند DELF یا DALF برای فرانسه یا NT2 برای هلندی باشد. بعضی از دانشگاه‌ ها ممکن است ارزیابی زبان خود را انجام دهند. در برخی دانشگاه‌ها ممکن است از دانشجویان داخلی و خارجی بخواهند که در آزمون ورودی شرکت کنند. این آزمون‌ ها ممکن است شامل آزمون های استعداد تحصیلی، آزمون‌های زبان و یا مصاحبه شخصی باشد.

در بلژیک، مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته دندانپزشکی معمولاً حدود 5 تا 6 سال است. این مدت زمان ممکن است بسته به سازماندهی برنامه تحصیلی دانشگاهی و ساختار سال تحصیلی در هر دانشگاه ممکن است کمی متغیر باشد. به طور کلی، دوره‌های دندانپزشکی در بلژیک شامل ترکیبی از دروس عمومی و تخصصی می‌شوند که دانشجوان را برای تمام جوانب علمی و کاربردی حرفه دندانپزشکی آماده می‌ کند. پس از گذاراندن این دوره تئوری 1 سال هم باید در مراگز درمانی دوره کارآموزی را سپری کنند.

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در کشور زیبای بلژیک


مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

لازم است قبل از این که به مطالعه رشته دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های بلژیک بپردازید، مدارک تعیین شده ای را ارائه دهید. مدارک شما بایستی به گونه ای جمع‌ آوری شوند که مورد تایید و یا به‌ عبارتی مورد قبول دانشگاه های دندانپزشکی کشور بلژیک باشند. گواهی پذیرش تحصیلی زمانی در دسترستان قرار می‌ گیرد که دیپلم ۱۲ ساله داشته باشید‌. علاوه بر دیپلم ۱۲ ساله شما می بایستی به یکی از زبان های مورد قبول دانشگاه دندانپزشکی بلژیک تا حد بسیار زیادی تسلط داشته باشید. شرایط یاد شده، شرایط ابتدایی پذیرش در بلژیک می‌ باشند. به جهت آگاه شدن از دیگر مدارک مورد تایید دانشگاه‌ های معتبر دندانپزشکی بلژیک به زیر این متن توجه نمایید. 

  • پر کردن فرم درخواست ویزا با اطلاعات کامل و صحیح
  • تهیه و ارائه رزومه
  • ارائه ریز نمرات
  • ارائه دیپلم در گرایش هایی چون ریاضی و تجربی
  • ارائه مدرک زبان (آلمانی، هلندی، فرانسوی )

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل تقریبا مجانی در رشته های عالی


نحوه اپلای دندانپزشکی بلژیک

تمامی دانش آموختگان خارجی در صورت تمایل می توانند، رزومه تحصیلی مقطع قبلی خود را در اختیار یکی از دانشگاه های دندانپزشکی بلژیک قرار دهند. در واقع دانش آموختگانی که ۱۲ سال مشغول به مطالعه در مقاطع مدارس بوده اند و در پایان دوره دیپلم ۱۲ ساله را از مسئولین مربوطه دریافت کرده‌ اند، می‌توانند بدون فوت وقت در آزمونی که دانشگاه‌ های بلژیک برای دانشجویان علاقه مند به رشته دندانپزشکی طراحی نموده اند، شرکت کنند. به عبارتی بدون شرکت در آزمون ورودی نمی توانید یکی از برنامه‌ های دندانپزشکی بلژیک را مطالعه کنید و بر سر کلاس ها حضور داشته باشید. پس از این که به اکثر سوالات آزمون پاسخی صحیح دادید و به عبارتی نمره قبولی را کسب نمودید، می توانید با ارائه مدارک، در یکی از دانشگاه های دندانپزشکی بلژیک ثبت نام نمایید. متقاضیان عزیز و مخاطبان محترم مقاله تحصیل دندانپزشکی در بلژیک را  موسسه مشاوره ای و مهاجرتی MIE به منظور مطلع کردن شما عزیزان از نحوه اپلای و شرایط اخذ ویزای دانشجویی بلژیک، با تلاش‌های بسیار فراوان به تحریر در آورده است. بنابراین استفاده غیرمجاز از مطالب ارزشمند این مقاله حرام است.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط جدید تحصیل در اروپا


هزینه تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

تحصیل در رشته دندانپزشکی در بلژیک برای آن دسته از دانش آموختگانی مناسب می باشد که با یک برنامه ریزی مشخص شده و بسیار دقیق پروسه مهاجرتی خود را پشت سر می گذرانند و قبل از تنظیم برنامه هزینه های دانشگاه های دولتی و خصوصی بلژیک را محاسبه می کنند. دانشگاه‌ ها در سراسر جهان به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌ شوند که دانشگاه‌ های دولتی سیستم آموزشی ارزان را به زبان رسمی کشور ارائه می دهند. محصلانی که تحصیل ارزان در رشته دندانپزشکی در بلژیک را برای ادامه تحصیل برمی‌ گزیند می بایست، مدرک زبان آلمانی، فرانسوی و یا هلندی ارائه دهند. در واقع، دانشجویان ثبت نام شده در این نوع دانشگاه ها موظفند، برای تکمیل پروسه پذیرش تحصیلی خود سالانه مبلغ ۱۰۰۰ الی ۴۰۰۰ یورو را به دانشگاه مربوطه بپردازند. البته مبلغ ذکر شده، برای دانشجویان داخلی تعیین شده است‌ دانشجویان ایرانی و غیر بومی معمولاً باید چهار برابر مبلغ ذکر شده را پرداخت کنند. در حالت کلی می توان گفت امکان تجربه تحصیل ارزان در بلژیک وجود دارد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های دندانپزشکی بلژیک

برای استفاده از کمک هزینه تحصیل در بلژیک در رشته دندانپزشکی در بلژیک می بایستی از شرایط ویژه‌ و بخصوصی برخوردار باشید. دانشگاه های دندانپزشکی، کمک هزینه های تحصیل را به منظور پوشش بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل فراگیران غیر بومی و خارجی طراحی نموده اند. البته اگر در برنامه های دندانپزشکی دانشگاه های دولتی ثبت نام کرده باشید، نیازی به دریافت بورسیه تحصیلی نخواهید داشت. زیرا دانشگاه های دولتی برنامه های ارزان و مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند. در واقع اگر قادر به ارائه مدرک زبان معتبر از یک آموزشگاه معتبر باشید و بتوانید یک رزومه تحصیلی بسیار پیشرفته و قوی ارائه دهید، برای بورسیه های تحصیلی رشته دندانپزشکی بلژیک در نظر گرفته می شوید. در ادامه لیستی از چند بورسیه معتبر بین المللی ارائه داده‌ ایم.

  • بورسیه‌ های آرس
  • بورس تحصیلی مستر فلندرس( مختص دانشجویان بین المللی)
  • برنامه های اراسموس موندوس

 قابل ذکر است دانشجویان بورسیه مستر فلندرس در صورت ارائه مدارک کافی سالانه مبلغ ۷۵۰۰ یورو دریافت می کنند.

معرفی دانشگاه های دندانپزشکی بلژیک

دانشگاه هایی که در نقاط مختلف کشور بلژیک تاسیس شده‌ اند، معمولاً دوره های آموزشی با سطح کیفی خیلی خوب را در دسترس دانش‌ آموختگان خارجی قرار می‌ دهند و مدارک معتبر را در پایان دوره تحصیل به دانشجویان غیر بومی و شهروند اعطا می کنند. برای شناخت بیشتر دانشگاه های دندانپزشکی کشور بلژیک، به مطالعه این بخش از مقاله متمرکز شوید. عموماً تعداد محصلانی که دانشگاه های بلژیک را برای تحصیلات دندانپزشکی خود انتخاب می نمایند، بالا می باشند. البته دانش‌ آموختگان ایرانی به نسبت دیگر دانشجویان میل کمتری به تحصیل در دانشگاه‌ های متعدد بلژیک دارند. زیرا افسران ویزای بلژیکی از محصلان ایرانی می خواهند که دست‌ کم به دو زبان رایج شهرهای مختلف بلژیک تسلط و شناخت کافی داشته باشند. از آن جا که ارائه دو مدرک زبان برای دانشجویان ایرانی طاقت‌ فرسا می باشد، محصلان ایرانی ترجیح می‌ دهند در دیگر کشورها تحصیل نمایند. البته در این بین برخی از دانشگاه‌ ها رزومه دانشجویانی که یک مدرک زبان ارائه می‌ دهند را نیز تایید می‌ کنند. به طور معمول تمامی دانشگاه های دندانپزشکی کشور بلژیک در لیست دانشگاه های وزارت بهداشت ایران قرار دارند. بنابراین اگر دانشجویی هستید که نگران آینده شغلی خود می باشید می توانید با خیال راحت و پس از دریافت مدرک دندانپزشکی خود به ایران بازگردید و در مطب شخصی خود به ارائه خدمات دندانپزشکی به ایرانیان هم وطن بپردازید.برخی از دانشگاه های دندانپزشکی بلژیک،عبارتند از.

  • دانشگاه لوون
  • دانشگاه گنت
  • کالج دانشگاه ARTEVELDE
  • دانشگاه لیژ

بازار کار دندانپزشکی در بلژیک

بازار کار دندانپزشکی در بلژیک به طور کلی فعال و پویا است و فرصت‌های شغلی متنوعی برای پزشکان دندانپزشکی در این کشور وجود دارد. در زیر تعدادی از ویژگی‌های بازار کار دندانپزشکی در بلژیک را بررسی می‌کنیم:

  • تقاضا برای خدمات دندانپزشکی: با توجه به جمعیت پایدار و پیشرفته بلژیک، تقاضا برای خدمات دندانپزشکی مستمر است.
  • محل کارهای متنوع: فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی در بلژیک می‌توانند در مراکز پزشکی دولتی، بیمارستان‌ها، مطب‌های خصوصی، کلینیک‌های دندانپزشکی، مراکز تخصصی و حتی در آموزش دانشگاهی کار کنند.
  • پرداخت معقول: دندانپزشکان در بلژیک عموماً حقوق و دستمزدهای معقولی دارند، به ویژه اگر در مطب‌های خصوصی خودشان کار کنند.
  • مناسب برای کارآموزی و کارهای موقت: بسیاری از دانشجویان دندانپزشکی در بلژیک فرصت‌های کارآموزی و کارهای موقت در طول تحصیل یا بعد از آن پیدا می‌کنند، که به آن‌ها این امکان را می‌دهد که تجربه‌های عملی بیشتری کسب کنند و شبکه حرفه‌ای خود را گسترش دهند

حقوق و درآمد دندانپزشکان در بلژیک

درآمد و حقوق دندانپزشکان در بلژیک متغیر و بسته به عوامل مختلفی از جمله موقعیت کاری، تخصص، سابقه کار و مکان ممکن است متفاوت باشد. جدول زیر میزان درآمد دندانپزشکان با توجه به شرایط کاری آنها را بیان می کند:

نوع شغل

حدود درآمد سالیانه

دندانپزشک در مطب خصوصی

60,000 - 150,000 یورو

دندانپزشک در بیمارستان یا مراکز دولتی

50,000 - 100,000 یورو

دندانپزشک با تخصص ویژه

80,000 - 200,000 یورو

 

مزایای تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد، این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

  • کیفیت آموزش: دانشگاه‌های بلژیک به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آموزش پزشکی و دندانپزشکی شناخته می‌شوند. آموزش در این دانشگاه‌ها معمولاً با استانداردهای بین‌المللی بوده و از نظر علمی و عملی بسیار توانمندانه است.
  • پیشرفت تخصصی: بلژیک یک محیط پویا برای تحقیقات و توسعه در حوزه دندانپزشکی است. دانشجویان دندانپزشکی در این کشور از امکانات پژوهشی پیشرفته و فرصت‌های مطالعاتی برای پیشرفت در تخصص خود بهره مند می‌شوند.
  • تجربه بین‌المللی: تحصیل در یک کشور خارجی مانند بلژیک، فرصتی عالی برای تجربه بین‌المللی و گسترش دانش و فرهنگ است.
  • فرصت‌های شغلی: فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی از دانشگاه‌های بلژیک می‌توانند به عنوان پزشکان دندانپزشکی در بلژیک یا سایر کشورها مشغول به کار شوند. این کشور یک بازار کار پویا و گسترده در زمینه بهداشت دهان و دندان است.
  • محیط زندگی: بلژیک یک کشور زیبا و فرهنگی با تاریخ غنی است. دانشجویان از فرصت زندگی در یک محیط امن و فرهنگی، همچنین از دسترسی به فرهنگ و هنر غنی این کشور بهره‌مند می‌شوند.

هزینه زندگی در بلژیک

زندگی دانشجویی در نقاط مختلف بلژیک نیز هزینه بر می باشد. در واقع شما محصلان بسته به سبک و نوعی که برای زندگی دانشجویی خود برمی گزینید، می بایستی هزینه هایی را ماهانه در کنار اجاره مسکن متقبل شوید. البته منطقه ای  که برای زندگی دانشجویی خود انتخاب می کنید نیز بر کاهش و یا افزایش هزینه‌ های زندگی موثر می‌ باشد. به عنوان یک مثال کوتاه اما قابل تامل، هزینه‌ های زندگی یک دانشجویی که به تنهایی در بلژیک سکونت دارد، ماهانه تقریبا ۹۳۲ یورو و هزینه های زندگی یک دانشجو به همراه سه نفر از اعضای خانواده، ماهانه تقریباً ۳۳۰۰ یورو می باشد. با توجه به اعداد یاد شده در این بخش می‌ توان گفت که هزینه‌ های ماهانه زندگی در شهرهای متعدد بلژیک به نسبت شهرهای متنوع ایران ۸۵ درصد بیشتر می باشد. حال برای این که دقیقا بدانید قیمت اقلام ضروری در این کشور به چه صورت است، جدول زیر را مشاهده نمایید.

اقلام مصرفی

قیمت(یورو)

برنج 1 کیلو گرم

1.86

شیر 1 لیتر

0.96

پنیر 1 کیلو گرم

12.56

گوشت قرمز 1 کیلو گرم

14.39

تخم مرغ 12 عدد

2.49

سیب 1 کیلو گرم

2.27

فیله مرغ 1 کیلو گرم

8.80

1.5 لیتر آب معدنی

0.91

خیار 1 کیلو گرم

2.05

کار و اقامت پس از تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

معمولا محصلان خارجی برنامه های تحصیلی خود را طولانی مدت تنظیم می کنند تا بتوانند از روش کاری برای مهاجرت به بلژیک استفاده کنند. به این صورت که اکثر آنان شرایط خود را از هر نظری می سنجند و به منظور وارد شدن به بازار کار بلژیک برنامه‌ ریزی می‌ کنند بخصوص که بعد از پایان تحصیل امکان حضور یک ساله برای انها جهت یافتن کار وجود دارد. در واقع دائمی کردن اقامت پس از تحصیل دندانپزشکی در بلژیک یکی از هدف های اساسی دانش آموختگان غیر بومی می‌ باشد. خوشبختانه، امکان دائمی کردن اقامت در کشور بلژیک پس از دریافت مدرک تحصیلی دندانپزشکی وجود دارد. ولی مطمئنا می دانید که برای دائمی شدن اقامت می بایست یک سری مراحل نسبتا پیچیده ای را طی کنید و چند سال در محیط کاری بلژیک حضور داشته باشید. در این صورت کارت اقامت دائم بلژیک را دریافت خواهید کرد. این کارت شما را تا حد زیادی به تابعیت بلژیک نزدیک می کند. برای دسترسی به تابعیت بلژیک در مدت زمان کوتاه ، می بایستی در آزمونی که به نام آزمون تابعیت معروف است، شرکت نمایید. قبولی شما در این آزمون به معنای نزدیک شدن شما به تابعیت بلژیک می باشد. با توجه به نکات ذکر شده در این بخش از نوشتار می توان گفت، اخذ اقامت و تابعیت بلژیک در رشته دندانپزشکی برای ایرانیان مقیم وجود دارد.

پیشنهاد میکنیم برای صحت اطلاعات ارائه شده در این مقاله، از این لینک مرجع دیدن نمایید. 

 


سوالات متداول 

✔️ آیا تحصیل دندانپزشکی در بلژیک به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

خیر، در حال حاضر دانشگاه های دندانپزشکی بلژیک دوره هایی را به سه زبان هلندی، فرانسوی و آلمانی ارائه می دهند.

✔️ آیا امکان تجربه تحصیل ارزان در رشته دندانپزشکی در بلژیک وجود دارد؟

بله، اکثر دانشگاه های دندانپزشکی این کشور از سیستم آموزشی نسبتاً ارزانی برخوردار هستند.

✔️ تحصیل در رشته دندانپزشکی در بلژیک برای دانش آموختگان ایرانی چه شرایطی دارد؟

فراگیران ایرانی می بایست یک الی دو مدرک زبان مورد قبول ارائه دهند.

✔️تحصیل دندانپزشکی در بلژیک چقدر طول میکشد؟

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در بلژیک در دوره کارشناسی(دندانپزشکی عمومی) 5 ساله است با یک سال دوره کارآموزی و سپس میتوانید برای تخصص در دوشاخه متخصص ارتودنسی که دوره 4 ساله است و پریودنتولوژی که دوره تخصص آن 3 ساله است.

✔️ آیا امکان اخذ اقامت و تابعیت بلژیک در رشته دندانپزشکی وجود دارد؟

 بله، البته تحصیل به تنهایی منجر به تبدیل شدن شخص به مقیم بلژیک نمی‌ شود ولی اگر پس از اتمام آن مشغول به کاری ثابت در بلژیک شوید، پس از چند سال می‌ توانید اقداماتی را در رابطه با تغییر اقامت خود انجام دهید.

 


_____________سخن پایانی __________

هدف اصلی ما از نگارش مقاله تحصیل دندانپزشکی در بلژیک این است که  فراگیران به طور قطع مطلع شوند که، برای ورود به برنامه دندانپزشکی در بلژیک می بایستی چه رزومه ای ارائه دهند و چه شرایطی داشته باشند تا به عنوان واجد شرایط بتوانند درانتها  مسیر مهاجرتی نامه پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه مربوطه اخذ نمایند. بورسیه های تحصیلی رشته دندانپزشکی بلژیک و اخذ اقامت و تابعیت بلژیک در رشته دندانپزشکی تنها بخشی از موضوعات حائز اهمیتی بودند که در مقاله فوق مورد آنالیز قرار گرفتند. به دلیل این که برنامه های دندانپزشکی بلژیک به زبان هلندی، فرانسوی و آلمانی به دانش آموختگان علاقه مند ارائه می شوند و به دلیل این که سفارت بلژیک در خصوص تایید فراگیران ایرانی حساسیت به خرج می‌ دهد، پیشنهاد می کنیم رشته دندانپزشکی را در کشورهایی چون انگلستان، ایرلند، مجارستان و... که دوره های دندانپزشکی را  زبان رایج و قابل فهم انگلیسی ارائه می دهند، بخوانید. توصیه می شود قبل از انتخاب کشور  برای تحصیل دندانپزشکی  یک مشاوره اولیه رایگان از کارشناسان همیشه آماده موسسه ملک پور  دریافت کنید. البته اگر مایلید مشاوره شما به صورت پرسش و پاسخ باشد، می توانید سوالات خود را در زیر این مقاله  مطرح نمایید. مشاورین ما  ما سریعاً به پرسش شما پاسخ خواهند داد. لطفاً ستاره های زیر را به منظور افزایش مقالات تحصیلی و دیگر مقالات روشن نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 3 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
سعید
سلام روز خوش میخواستم بدونم امکانش هست من برای تحصیل دندانپزشکی با کمک موسسه شما اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز برای دریافت گشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید.
پریا حیدری
سلام 23 ساله هستم لیسانس شیمی، چطور باید اقدام کنم برای قرارداد تحصیلی نحوه اقدام با موسسه شما به چه صورته؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما میتوانید با شماره 02149196000 تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید تا کارشناسان ضمن بررسی شرایط اولیه شما، برای شما مشاوره تخصصی در نظر گرفته و پس از بررسی کامل شرایطتان پروسه قرارداد را آغاز نمایید.
تایان
وقت بخیر من 30 سالمه میتونم برای دندانپزشکی بلژیک اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز. اما بایستی در ازمون ورودی شرکت نمایید.
سارا فتاحی
من ۲۵ سالمه لیسانس فیزیک دارم . الان اینکه لیسانس علوم پایه دارم و بخوام برای ارشد دندونپزشکی بخونم ممکنه یا باید از ابتدا بخونم و سنم اگه از ابتدا بخوام بخونم برای بلژیک مطرح نیست دیگه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بایستی از ابتدا مشغول به تحصیل شوید و در ازمون ورودی شرکت نمایید. بلژیک روی سن حساس نمی باشد.
الهام
من سی ساله و دیپلمه هستم.میتونم برای پزشکی یا دندانپزشکی بلژیک اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. برای تحصیل پزشکی باید در آزمون های ورود قبول شوید و در صورت درافت پذیرش شانس ویزا خواهید داشت.
پوریا
سلام بنده برای رشته دندانپزشکی اقدام کنم 20 سالمه و دیپلم تجربی دارم زبانم در حد ایلتس 6هست ممنون میشم باتوجه به شرایط بنده امکان اپلای کردن وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله، محدودیت سن و زبان ندارید ولی شرایط پذیرش باید توسط تیم اپلای بررسی شود.
نعمیه اباوی
سلام. مرسی از مطالبتون. بنظر شما ایا امکان ترنسفر به دانشگاه های این کشور در میانه تحصیل و تطابق واحد هست؟ سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در صورتی که واحدهای گذرانده شما در دانشگاه مبدا را دانشگاه مقصدتان قبول داشته باشد و هماهنگی انتقال به درستی صورت بپذیرد میتوانید اقدام داشته باشید.
Mina
سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه دیپلم تجربی میتونم با موسسه شما برای تحصیل دنداپزشکی در اتریش اقدام کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله این امکان وجود دارد.
مهسا
من برای تحصیل دندانپزشکی در بلژیک اگر قصد اقدام داشته باشم به چه مدرکی از زبان نیاز دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام حداقل مدرک ایلتس ۶ احتیاج خواهید داشت.
milad
سلام خسته نباشید برای تحصیل دندان پزشکی در بلژیک آیا نیاز به آزمون پزشکی هست یا خیر؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز بایستی در ازمون ورودی شرکت نمایید.
مینا
برای ورود به دانشگاه پزشکی بلژیک چه مدرک زبانی لازم هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما باید مدرک آیلتس 6 به بالا داشته باشید.
مشاوره رایگان