تحصیل پرستاری در اوکراین

بدون نظر

تحصیل پرستاری در اوکراین

دانشگاه های اوکراین در رشته ها و مقاطع گوناگون پذیرای دانشجویان بین المللی هستند. بسیاری از مؤسسات آموزشی اوکراین دارای تأییدیه از سمت دولت این کشور هستند که به آنها امکان می دهد آموزش های خود را به دانشجویان بین المللی ارائه دهند. تعداد دانشگاه ها در اوکراین حدود ۵۰ دانشگاه است که در سراسر کشور پخش می شوند.اگر مایل به تحصیل پرستاری در اوکراین هستید برای افزایش دانش خود در ارتباط با شرایط و هزینه پذیرش پرستاری در اوکراین تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی به صورت رایگان در رابطه با تحصیل پرستاری در اوکراین و به طور کلی تحصیل در رشته های گوناگون در سراسر جهان با شماره تلفن های موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید.

  • شرایط عمومی تحصیل پرستاری در اوکراین
  • مراحل تحصیل پرستاری در اوکراین
  • هزینه تحصیل پرستاری و هزینه زندگی در اوکراین
  • بورسیه تحصیل پرستاری در اوکراین
  • برترین دانشگاه های اوکراین برای تحصیل در رشته پرستاری
  • شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین
  • شرایط کار و مهاجرت پرستاران به اوکراین
  • سخن پایانی درباره تحصیل پرستاری در اوکراین

تحصیل در فرانسهشرایط عمومی تحصیل پرستاری در اوکراین

به طور کلی کشور اوکراین اهمیت بسیار زیادی برای موضوع تحصیل پرستاری در دانشگاه ها قائل است و این موضوع دلیل اصلی آموزش با کیفیت در این رشته در دانشگاه های ملی رشته پزشکی در اوکراین است. همه دانشگاه های ملی پزشکی در اوکراین که برنامه پرستاری را تدریس می کنند توسط WHO (سازمان بهداشت جهانی) شناخته شده اند و این موضوع باعث معتبر بودن مدرک پرستاری اوکراین در سراسر جهان است. دوره های تئوری و آموزش های عملی در دانشکده های تحصیل پرستاری در اوکراین توسط استادان برجسته آموزش داده می شود و موارد عملی در بیمارستان های مدرن برگزار می گردند. سالانه بسیاری از دانشجویان خارجی از هر گوشه جهان در دانشکده های تحصیل پرستاری در اوکراین پذیرفته می شوند. برای پذیرش در هر دانشگاه پزشکی ملی در اوکراین، دانشجویان بین المللی باید مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشند. بیشتر دانشجویان در حال تحصیل پرستاری در اوکراین از منطقه آفریقا به این کشور وارد شده اند. اما همه ساله عده ی بسیاری از دانشجویان رشته پرستاری از دیگر کشور ها نیز به اوکراین مهاجرت می نمایند.در ارتباط با زبان تحصیل پرستاری در اوکراین می توان گفت دوره های پرستاری در اوکراین با هر دو زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود و دانشجویان امکان تحصیل در رشته پرستاری به هر دو زبان را دارند.

_____________ویدئوهای پیشنهادی_____________

تحصیل پرستاری در عمان
تحصیل پرستاری در عمان
تحصیل پرستاری در غمان

مراحل تحصیل پرستاری در اوکراین

دوره پرستاری در اوکراین به دو قسمت تقسیم شده است.

۱-ADN (دیپلم پیشرفته پرستاری)

این مرحله به مدت ۲ سال به طول می انجامد. دانشجویان در پایان این دوره به عنوان دارنده مدرک پرستاری از یک دانشگاه پزشکی شناخته شده WHO به حساب می آیند. با دارا بودن این مدرک دانشجویان می توانند در هر نقطه از جهان مشغول به کار شوند.

۲-BSN (لیسانس علوم پرستاری)

این مرحله یک دوره کامل ۴ ساله پرستاری می باشد و فارغ التحصیلان این دوره رسماً به عنوان یک پرستار شناخته می شوند.

۳-MSN (کارشناسی ارشد علوم پرستاری)

پس از اخذ مدرک لیسانس در رشته پرستاری در اوکراین، فارغ التحصیلان مجاز به اخذ پذیرش در دوره های MSN در هر دانشگاه پزشکی ملی در اوکراین می باشند و پس از اتمام این دوره موفق به دریافت مدرک فوق لیسانس در رشته پرستاری می گردند.

هزینه تحصیل پرستاری و هزینه زندگی در اوکراین

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در اکثر دانشگاههای اوکراین بسته به زبان تحصیل و دانشگاه در حدود ۲۰۰۰ دلار تا ۳۵۰۰ دلار به صورت سالیانه می باشد. به طور کلی اوکراین یکی از کم هزینه ترین کشور ها برای تحصیل در رشته پرستاری محسوب می شود.

هزینه های زندگی در اوکراین برای دانشجویان در حدود ۳۰۰ دلار در ماه می باشد که این هزینه ها را به صورت جزئی تر در جدول زیر مشاهده می نمایید:

 

هزینه (دلار)

اقلام

5.40

یک وعده غذا در رستوران

0.92

یک لیتر شیر

0.37

یک بطری آب

1.04

یک کیلوگرم برنج

1.17

۱۲ عدد تخم مرغ

0.83

یک کیلوگرم سیب

1.03

یک کیلوگرم موز

1.25

یک کیلوگرم پرتقال

5.22

اینترنت

298.95

اجاره ملک در مرکز شهر

201.90

اجاره ملک خارج از مرکز شهر

10.81

رفت و آمد ماهانه

بورسیه تحصیل پرستاری در اوکراین

کمک های مالی متنوعی از طرف دولت اوکراین کمک به بهترین دانش آموزان برای تحصیل در رشته های پزشکی و پرستاری اعطا می گردد. بورسیه های تحصیلی اعطا شده از طرف دولت به دانش آموزان در حدود ۲۰٪ از هزینه های تحصیل را پوشش می دهد.میزان بورسیه های تحصیلی بر اساس شایستگی به دانش آموزان تعلق داده می شود. بورسیه های تحصیلی کشور اوکراین، در زمینه های گوناگون هنری،علمی، ورزشی و... به دانشجویان ارائه می شوند.

در جدول زیر نام برخی از بورسیه های تحصیلی اوکراین را مشاهده می نمایید:

 

نام بورسیه

میزان بورسیه

UMEC

پوشش بخشی از هزینه های تحصیل

Boren Scholarships

پوشش بخشی از هزینه های تحصیل

IREX

پوشش ۲ تا ۹ ماه از هزینه های تحصیل

 

شما عزیزان می توانید در جهت ارتقاء سطح زبان انگلیسی خود از محصول بی نظیر آموزش زبان انگلیسی با تدریس استاد ملک پور بهره مند شوید.

انتخاب دفتر مهاجرتی

دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)

برترین دانشگاه های اوکراین برای تحصیل در رشته پرستاری

همه ساله تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی در سراسر جهان بر اساس داده ها و شاخص های گوناگون در رتبه بندی مشخص قرار می گیرند.کشور اوکراین دارای دانشگاه های گوناگونی در رشته های مختلف می باشد. این مقاله توسط کارشناسان و متخصصین مجرب موسسه ملک پور به رشته تحریر در آمده است و هرگونه کپی برداری از آن شرعاً حرام بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.در جدول زیر نام ۵ دانشگاه برتر اوکراین را همراه با رتبه بندی جهانی مشاهده می نمایید:

 

رتبه جهانی

رتبه کشوری

نام دانشگاه

1164

1

National Taras Shevchenko University

1601

2

Kyiv Polythechnic Institue

1806

3

Sumy State University

2026

4

National Aviation University

2389

5

Kharkiv National University

تحصیل در کانادا

تحصیل پزشکی در اروپای شرقی

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین

تمامی دانش آموزان خارجی با گواهی دبیرستان می‌توانند با ارائه مدارک لازم برای پذیرش در برنامه پرستاری در اوکراین اقدام کنند. دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های ملی پزشکی در اوکراین هستند،می‌توانند با اسکن مدارک و گواهینامه های آموزشی خود به همراه کپی گذرنامه برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.ارزیابی این فرایند طی ۱ تا ۲ روز انجام می شود و سپس دانشجویان واجد شرایط می توانند هزینه های پذیرش خود را پرداخت نمایند. پس از پرداخت هزینه پذیرش، مدارک متقاضیان برای صدور دعوت نامه رسمی تحصیل به وزارت آموزش و پرورش اوکراین ارسال می گردد.مدت زمان پردازش دعوت نامه حداکثر ۲ هفته به طول می انجامد. دعوتنامه اصلی به آدرس متقاضی برای شروع مراحل دریافت ویزا ارسال می شود. دریافت ویزای دانشجویی اوکراین برای دانشجویان خارجی در بسیاری از کشورها بدون حضور در سفارت اوکراین امکان پذیر است و فرایند دریافت ویزای تحصیلی اوکراین برای دانشجویان کشورهایی که هنوز مراکز ویزا برای اوکراین راه اندازی نشده است، مستقیماً از سفارت اوکراین قابل انجام است.

شرایط کار و مهاجرت پرستاران به اوکراین

بسیاری از. فارغ التحصیلان رشته پرستاری در ایران و یا خارج از کشور مایل هستند برای کار و زندگی به دیگر کشورها مهاجرت کنند. شورای پرستاران و ماماهای اوکراین (USMA) یک سیستم ثبت شده در سطح بین المللی در اوکراین است.

تمام پرستاران، ماماها و پرستاران متخصص با دارا بودن شرایط زیر می توانند در USMA ثبت نام نمایند:

  • در اوکراین تحصیل و کار کرده باشند.
  • در اوکراین تحصیل کرده و در خارج از کشور کار کرده باشند.
  • در خارج از کشور اوکراین تحصیل و در اوکراین کار کرده باشند.

پس از ثبت نام اعضای هیئت مدیره افراد واجد شرایط را برای مصابه دعوت می نمایند. مراحل ثبت نام به طور کلی از 2 تا 4 هفته طول می کشد.

تحصیل در کانادا

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران


_____________سخن پایانی درباره تحصیل پرستاری در اوکراین_____________

همانطور که گفته شد کشور اوکراین با دارا بودن مؤسسات آموزشی بسیار همه ساله پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی است. با توجه به هزینه های نسبتاً کم تحصیل و زندگی در اوکراین، ممکن است متقاضیان این کشور را به عنوان مقصدی برای تحصیل و زندگی در خارج از کشور انتخاب نمایند. اما بهتر است بدانید کیفیت سیستم آموزشی، اعتبار مدرک تحصیلی و نیز سطح رفاه در بسیاری از کشورهای تاپ اروپایی همچون آلمان،اتریش،دانمارک،سوئد و... و نیز کشورهایی همچون کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند با کشورهایی همچون اوکراین قابل قیاس نیست و بدیهی است که تحصیل در چنین کشورهای تاپی در مقایسه با اوکراین از مزایای بسیاری برخوردار خواهد بود. بر این اساس توصیه می شود به منظور تصمیم گیری بهتر و دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با شرایط و هزینه پذیرش پرستاری در اوکراین و سایر کشورها با تلفن های موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید.همچنین می توانید سؤالات خود را در پایان همین قسمت مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند.


ثبت پرسش
مشاوره رایگان