سرمایه گذاری در ارمنستان

بدون نظر

تحصیل پزشکی چین

سرمایه گذاری در ارمنستان یکی از روش های مهاجرت به این کشور تلقی می شود که اطلاع از شرایط و چگونگی آن ذهن متقاضیان زیادی را به خود مشغول کرده است. اشخاصی که قصد مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دارند، کنجکاوند بدانند آیا از طریق سرمایه گذاری در ارمنستان می توانند به اقامت و پاسپورت این کشور دست یابند یا خیر. در مورد سرمایه گذاری در ارمنستان بسیار مهم است که بدانید بهترین و مطمئن ترین سرمایه گذاری در این کشور کدام روش است. ما در این مقاله سعی کردیم تمامی روش ها و شرایط سرمایه گذاری در ارمنستان را بیان کنیم. بنابراین اگر شما قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را حتماً مطالعه بفرمایید و سپس اگر خواهان دریافت اطلاعات بیشتر بودید با موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

در این مقاله موضوعات زیر بررسی و تحلیل شده است:

  • زندگی در ارمنستان و شرایط سرمایه گذاری در ارمنستان
  • اخذ اقامت و تابعیت ارمنستان از طریق سرمایه گذاری
  • استانداردهای سرمایه گذاری در ارمنستان
  • شاخص های اقتصادی تأثیرگذار بر سرمایه گذاری در ارمنستان
  • سرمایه گذاری در ارمنستان از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری در ارمنستان از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری در ارمنستان از طریق استارت آپ و کارآفرینی
  • سرمایه گذاری در ارمنستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی
  • مزایای سرمایه گذاری در ارمنستان
  • سوالات متداول راج به سرمایه گذاری در ارمنستان
  • سخن پایانی درباره سرمایه گذاری در ارمنستاناقامت ترکیه از طریق خرید ملک

زندگی در ارمنستان و شرایط سرمایه گذاری در ارمنستان

ارمنستان به دلیل نزدیکی به فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی و داشتن مرز مشترک با ایران برای مهاجرت کشور مناسبی به نظر می رسد و ایرانیان زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور و سرمایه گذاری در ارمنستان هستند. نزدیکی واحد پول دو کشور نیز یکی دیگر از دلایل جذابیت این کشور برای مهاجرت محسوب می شود. در ارمنستان هزینه های زندگی نیت به کشورهای دیگر نسبتاً پایین تر استو همین امر موجب شده مهاجرت به این کشور طرفدارانی داشته باشد. ارمنستان کشوری کوهستانی است که حدود 40 کیلومتراز جنوب با ایران مرز مشترک دارد. ارمنستان با کشورهای گرجستان، آذربایجان، ترکیه و ایران همسایه است. زبان رسمی این کشور ارمنی و پایتخت آن شهر ایروان می باشد. مساحت این کشور 29,743 کیلومترمربع است و جمعیتی بالغ بر 3,071,000 نفر دارد. ارمنستان کشوری کوچک با جمعیت کمتر نسبت به کشورهای همسایه خود می باشد. به دلیل نزدیکی به آداب و رسوم ایرانی کشور ارمنستان مقصد مهاجران زیادی قرار می گیرد. اما در امر مهاجرت نباید فقط یک جنبه را در نظر داشت. بایستی تمامی ابعاد را در نظر گرفت و همه شرایط را بررسی کرد. زیرا ممکن است شخص متقاضی دارای شرایطی باشد که بتواند کشور مناسب تر و بهتری را برای مهاجرت خود برگزیند و با توجه به عدم شناخت روش های مهاجرت برای کشورهای پایین تر اقدام نماید. برای مهاجرت به کشور ارمنستان مانند سایر کشورها روش های مختلفی مانند روش تحصیلی، کاری، ازدواج، تولد، پناهندگی، سرمایه گذاری وجود دارد. در این مقاله ما به بررسی مهاجرت به ارمنستان از طریق سرمایه گذاری در این کشور می پردازیم.

اخذ اقامت و تابعیت ارمنستان از طریق سرمایه گذاری

از سال 2018 سرمایه گذاری های مستقیم در ارمنستان روبه افزایش است. طبق گزارش سازمان سرمایه گذاری جهانی در سال 2018 سرمایه گذاری در ارمنستان به 254 میلیون دلار رسیده است که نسبت به سال 2017 که این عدد 250 میلیون دلار بود، رشد پیدا کرده است. در این سال تولید ناخالص داخلی در ارمنستان 44.4 درصد برآورد شده است. کشورهایی که سرمایه گذاران اصلی در ارمنستان محسوب می شوند، کشورهای روسیه، یونان، آلمان و قبرس هستند. این سرمایه گذاری ها در زمینه های انرژی، متالوژی، خدمات هتل و حمل و نقل هوایی است. کسانی که قصد اخذ اقامت و تابعیت ارمنستان از طریق سرمایه گذاری را دارند باید روش های مختلف سرمایه گذاری در این کشور را بررسی نمایند و استاندارد های سرمایه گذاری در ارمنستان را ارزیابی کنند. سرمایه گذاری در ارمنستان اگر با اطلاعات دقیق و آگاهی انجام شود، می تواند به اقامت این کشور منتهی شود. به این ترتیب که پس از پروسه ثبت شرکت در این کشور فرد متقاضی می تواند درخواست اقامت خود را ارائه دهد. روند کار به این صورت است که درخواست اولیه را وکیل متقاضی ارائه می کند و در مراحل پایانی شخص پاسپورت و سایر مدارک لازم را به اداره مهاجرت تحویل می دهد و هزینه ها را پرداخت می نماید. پس از درخواست در یک بازه زمانی 20 روزه افسر سفارت با متقاضی مصاحبه ای ترتیب می دهد و در رابطه با هدف او از سرمایه گذاری در ارمنستان و سایر مطالب  صحبت می کند. مصاحبه بعدی در سفارت ارمنستان انجام می شود و هدف از این مصاحبه ها حفظ امنیت ارمنستان است. پروسه اخذ اقامت حداکثر 40 روز طول می کشد و درخواست ویزای همراهان نیز می تواند از همان ابتدا انجام شود اما بهتر است بعد از اخذ اقامت نفر اصلی برای همراهان وی درخواست ارائه شود.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در اروپا

استانداردهای سرمایه گذاری در ارمنستان

قبل از سرمایه گذاری در ارمنستان برای اینکه بیزنس و سرمایه گذاری شما با موفقیت انجام شود حتما با یک وکیل مهاجرتی خوب مشورت داشته باشید و شرایط را به طور دقیق بررسی نمایید. از زمانی که کشور ارمنستان به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمد، فضای مناسبی را برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است. در نظر گرفتن ریسک مصادره اموال در کشور ارمنستان برای سرمایه گذاری اهمیت ویژه ای دارد. بر اساس آخرین ارزیابی ها ریسک مصادره اموال در ارمنستان 4 است. شاخص مصادره اموال برای کشورها با اعداد بین 1 تا 7 سنجیده می شود. هر چقدر این عدد به 1 نزدیکتر باشد نشان دهنده آن است که شرایط سرمایه گذاری در آن کشور مناسب تر است. مورد دوم سیستم قضایی و کنترل فساد اقتصادی است که باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

در نمودار زیر کنترل فساد در ارمنستان را مشاهده می فرمایید که بر اساس این نمودار شاخص کنترل فساد در ارمنستان در سال 2020 به 49 امتیاز افزایش یافته است:

شاخص های اقتصادی تأثیرگذار بر سرمایه گذاری در ارمنستان

برای سرمایه گذاری در ارمنستان باید شاخص های تأثیرگذار بر سرمایه گذاری در این کشور بررسی شود. یکی از این شاخص ها میزان مالیاتی است که شرکت ها باید پرداخت نمایند. نرخ مالیات بردرآمد شرکت ها در ارمنستان 20 درصد محاسبه شده است. مالیات بردرآمد اشخاص نیز 36 درصد می باشد.

یکی دیگر از شاخص های سرمایه گذاری بررسی رشد تولید ناخالص داخلی در این کشور است. در نمودار زیر رشد تولید ناخالص داخلی در ارمنستان را مشاهده می فرمایید که نشان می دهد رشد تولید ناخالص داخلی یکی از ملاک های مهم در سرمایه گذاری این کشور محسوب می شود.

فاکتور دیگر بررسی نرخ بیکاری در این کشور است. بر اساس اخرین آمار نرخ بیکاری در کشور ارمنستان بالاست و حدود 18 درصد می باشد.

سرمایه گذاری در ارمنستان از طریق خرید ملک

سرمایه از طریق خرید ملک در ارمنستان باید مورد بررسی دقیق قرار بگیردو در سال های اخیر با توجه به رکود اقتصادی و بحران های مالی در ارمنستان و جهان باعث کاهش قیمت ملک در این کشور شد. اما در سال های 2018 الی 2019 ما شاهد افزایش قیمت ملک در ارمنستان هستیم. بر اساس قوانین این کشور اتباع خارجی مانند شهروندان این کشور امکان خرید ملک را در ارمنستان دارند. اولین گام این است که فرد متقاضی ملک مورد نظر خود را بیابد و از قیمت ملک اطلاع دقیق کسب کند. در جدول زیر قیمت ملک در ارمنستان را ملاحظه می فرمایید.

قیمت هر متر مربع در مرکز شهر

                    113.2 دلار

قیمت هر متر مربع حومه شهر

                    61.71 دلار

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز

                    341.88 دلار

اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر

                   185.90 دلار

اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر

                    642.65 دلار

اجاره آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر

                    337.78 دلار

سرمایه گذاری در ارمنستان از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در ارمنستان از طریق ثبت شرکت از طریق بیزنس پلن انجام می شود. شخص متقاضی باید نشان دهد بیزنس پلن و طرح تجاری ارائه شده نو و بکر بوده و در عین حال تأثیر مثبتی بر اقتصاد این کشور می گذارد. این ایده اگر نوآورانه نیست باید در این کشور اشباع نشده باشد. به این منظور شخص باید مکانی را برای شرکت خود مشخص نماید و سپس سرمایه حدود 30 هزار دلار را به عنوان سرمایه اولیه و پشتوانه مالی در حساب شرکت نشان دهد. پس از انجام کارهای اداری شرکت می تواند فعالیت خود را شروع کند. قبل از هرگونه اقدامی در این زمینه حتماً با یک وکیل متخصص مشورت نموده و ریسک های این روش را بررسی نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با موسسه ملک پور( موسسه mie اتریش )تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید. مدارک لازم برای ثبت شرکت در ارمنستان عبارتند از: بیزنس پلن، نام شرکت و زمینه فعالیت شرکت، اسامی مدیران و کارمندان شرکت، مدارک هویتی هیئت رئیسه و کارمندان شرکت، داشتن محل مشخص و آدرس محل کار شرکت، داشتن سرمایه اولیه شرکت در حساب شرکت، اساسنامه شرکت، کلیه مدارک و سوابق کاری اعضای شرکت و نامه عدم سوء پیشینه.

سرمایه گذاری در ارمنستان از طریق استارت آپ و کارآفرینی

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت ارمنستان سرمایه گذاری از طریق استارت آپ و کارآفرینی است.و با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور در سال های اخیر کشور ارمنستان بستر مناسبی برای کارآفرینان خارجی فراهم آورده تا با سرمایه گذاری در این کشور و تولید اشتغال و کارآفرینی به رشد اقتصادی این کشور و کاهش نرخ بیکاری کمک شود. از جمله این شرایط می توان  به این نکات اشاره کرد که این کشور شرایط سختی برای ثبت شرکت در نظر نمی گیرد و همچنین به شخصی متقاضی اجازه می دهد تا سهام شرکتش را به طور 100 درصد به نام خود کند. این مقاله توسط موسسه ملک پور( موسسه mie اتریش )تهیه شده است و هرگونه کپی برداری از آن خلاف قانون و اخلاق است.

سرمایه گذاری در ارمنستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

این نکته را در نظر داشته باشید که خرید اوراق قرضه دولتی در بسیاری از کشورها منتهی به اخذ اقامت نمی شود و تنها برخی کشورها هستند که با خرید سهام می توان اقامتشان را کسب کرد. نکته بسیار مهم این است که قبل از خرید سهام حتماً باید وضعیت سهام کشور مورد نظر بررسی شود. برای مثلا برخی از کشورها با خرید پروژه های نیمه کاره ملکی یا سهام دولتی به شخص اقامت می دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با موسسه ملک پور (موسسه mie اتریش )تماس گرفته و اطلاعات کاملتری در این زمینه دریافت کنید.

مزایای سرمایه گذاری در ارمنستان

یکی از مزایای سرمایه گذاری در ارمنستان حمایتی است که دولت این کشور از سرمایه گذاران خارجی می کند. زیرا به این مسئله واقف هستند که وجود سرمایه گذار خارجی به رشد و توسعه اقتصاد کشورشان کمک کرده و منجر به کاهش نرخ بیکاری می شود. از جمله شرایط مطلوبی که دولت ارمنستان برای سرمایه گذاران خارجی فراهم آورده امکان خرید ملک برای شرکت سرمایه گذار، قوانین و شرایط شرایط یکسان سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، امکان افتتاح و داشتن حساب ارزی برای شرکت و امکان منتقل کردن ارز از کشور ارمنستان به کشورهای دیگر می باشد.

به شما عزیزان پیشنهاد می نماییم تا راهنمای گام به گام اخذ اقامت را مشاهده نمایید تا با توجه به شرایط خود بهترین راه قانونی را جهت مهاجرت خود انتخاب نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت

سوالات متداول رایج به سرمایه گذاری در ارمنستان

آیا اخذ اقامت ارمنستان از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر است؟

بله، اخذ اقامت ارمنستان از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر است و روش های مختلف سرمایه گزاری مانند خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و ... در این کشور وجود دارد.

آیا با ثبت شرکت در ارمنستان می توان اقامت ارمنستان را کسب کرد؟

بله، با ثبت شرکت در ارمنستان می توان اقامت ارمنستان را کسب کرد. درخواست اولیه توسط وکیل متقاضی ارائه شده و فرد بعد از مصاحبه های لازم می تواند اقامت ارمنستان را دریافت نماید.

هزینه زندگی در ارمنستان به چه صورت است؟

هزینه های زندگی در ارمنستان بالا نیست. اما مهم ترین مسئله در این کشور نرخ بالای بیکاری در ارمنستان می باشد.

✅مهاجرت به ارمنستان از طریق سرمایه گذاری روش مطمئنی است؟

با توجه به اینکه اقتصاد این کشور چندان قوی نیست و نرخ بیکاری در این کشور بالاست، مهاجرت به ارمنستان از طریق سرمایه گذاری روش منطقی به نظر نمی رسد.


سخن پایانی درباره سرمایه گذاری در ارمنستان

سرمایه گذاری در ارمنستان و روش های مختلف و شرایط سرمایه گذاری در این کشور در این مورد بررسی قرار گرفته است. سرمایه گذاری در ارمنستان از روش های خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی امکان پذیر است. در حال حاضر دولت  ارمنستان حمایت های قابل توجهی از سرمایه گذاران کرده است و امتیازات خاصی مانند امکان افتتاح حساب و جابه جایی ارز به کشورهای دیگر را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است. با این حال بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور و بررسی سایر شاخص های سرمایه گذاری در ارمنستان نشان می دهد که سرمایه گذاری در این کشور اگر بدون نظر وکیل مجرب انجام شود می تواند موجب از بین رفتن سرمایه شود. اگر شما قصد سرمایه گذاری در ارمنستان را دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم، قبل از هر گونه اقدامی شرایط را به طور دقیق بررسی نمایید و برای سرمایه گذاری کشورهای اروپایی مانند پرتغال و اسپانیا را انتخاب نمایید که کشورهایی امن و دارای اقتصاد قوی هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم با موسسه ملک پور( موسسه mie اتریش )تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین شما عزیزان می توانید سوالات خود را در انتهای همین مقاله ذکر کنید تا کارشناسان ما به آن ها پاسخ دهند.

 

امتیاز 3.89 از 5 ( 8 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مشاوره رایگان