تحصیل پرستاری در عمان

بدون نظر

تحصیل پرستاری در عمان

سروران گرامی در این نوشتار قصد داریم شرایط تحصیل پرستاری در عمان را بررسی نماییم. دانشجویان و متقاضیان ایرانی بسیاری با توجه به نزدیک بودن کشور عمان به ایران و همچنین با توجه به نیاز سطح بالای این کشور به پرستار و یا پزشک، علاقه مند به تحصیل پرستاری در عمان و یا رشته های پزشکی در این کشور می باشند. هزینه های تحصیل در عمان بالاخص در رشته های مختلف پزشکی نظیر پرستاری در سطح بالایی قرار دارند، لذا متقاضیان قبل از اقدام به هر کاری بهتر است به بررسی تحصیل پرستاری در کشورهایی دیگر نظیر مجارستان، کشور آلمان، فرانسه، آمریکا و یا سایر کشورهای اروپایی بپردازند. کشور عمان جهت جذب دانشجو در رشته های پزشکی دارای آزمون ورودی است و دانشجویان باید آمادگی لازم جهت کسب موفقیت در این آزمون را داشته باشند. جهت دریافت مشاوره رایگان تلفنی در رابطه با تحصیل پرستاری در عمان و اعزام دانشجوی پرستاری به کشورهای مختلف با موسسه ملک پور ارتباط برقرار نمایید. در ادامه مقاله عناوین زیر بررسی خواهند گردید:

  • شرایط عمومی تحصیل پرستاری در عمان
  • مراحل تحصیل پرستاری در عمان
  • هزینه تحصیل پرستاری و هزینه زندگی در عمان
  • بورسیه تحصیل پرستاری در عمان
  • برترین دانشگاه های عمان برای تحصیل در رشته پرستاری
  • شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی عمان
  • شرایط کار و مهاجرت پرستاران به عمان
  • سخن پایانی

تحصیل در فرانسهشرایط عمومی تحصیل پرستاری در عمان

کشور عمان در قسمت شرقی شبه جزیره عربستان از شمال و شرق به دریای عمان و خلیج فارس و از جنوب به کشور یمن و از غرب به امارات متحده عربی راه دارد. جهت تحصیل پرستاری در عمان چندین دانشگاه و موسسه مختلف وجود دارند. طول دوره های پرستاری در دانشگاه های عمان 3 الی 5 سال می باشد و تنها دو دانشگاه در این کشور برگزار کننده مقطع کارشناسی ارشد پرستاری هستند. در کشور عمان دوره دیگری تحت عنوان دوره دیپلم پرستاری نیز وجود دارد که سه سال بطول می انجامد و متقاضیان جهت ورود به حرفه پرستاری واحدهای درسی کمتری را می‌گذرانند. با توجه به این که در حال حاضر عمان یکی از کشورهایی می باشد که با کمبود نیروی پرستار مواجه می باشد، لذا فارغ التحصیلان این رشته با شانس سطح بالای یافتن کار در عمان روبرو هستند و میزان تقاضا جهت اخذ پذیرش تحصیل پرستاری در عمان نیز در سطح بالایی قرار دارد. فارغ التحصیلان رشته پرستاری در عمان با شانس سطح بالای کاریابی در این کشور مواجه می باشند. پرستاران ایرانی علاقه مند به کار در عمان باید در آزمون پرومتریک عمان که به زبان انگلیسی است شرکت نمایند و در صورت موفقیت در یکی از بیمارستان های این کشور استخدام گردند. حقوق پرستاری در عمان حدود 600 ریال در ماه معادل 1600 دلار آمریکا است.

_____________ویدئوهای پیشنهادی_____________

تحصیل پرستاری در عمان
تحصیل پرستاری در عمان
تحصیل پرستاری در غمان

مراحل تحصیل پرستاری در عمان

با داشتن مدرک کارشناسی پرستاری امکان کار با بهترین شرایط در اکثر کشورهای دنیا برای پرستاران امکانپذیر می باشد. دروس رشته پرستاری در دانشگاه های خصوصی کشور عمان به زبان انگلیسی ارائه می گردند و بهتر است دانشجویان دارای مهارت زبانی کافی جهت تحصیل پرستاری در عمان باشند. مدرک زبان مورد نیاز جهت اخذ پذیرش رشته پرستاری در عمان آیلتس با حداقل نمره 6 است. افرادی که قصد دارند در رشته پرستاری تحصیل داشته باشند می بایست حتما دیپلم تجربی ارائه نمایند. برخی از دانشگاه جهت پذیرش دانشجو در رشته های مختلف پزشکی دارای آزمون ورودی می باشند لذا دانشجویان باید جهت تحصیل پرستاری در عمان در این آزمون ها شرکت و در صورت موفقیت به تحصیل این رشته در کشور عمان بپردازند. دروس رشته پرستاری به صورت تئوری و عملی یا کارآموزی در کلینیک ها و بیمارستان های عمان ارائه می گردند.

هزینه تحصیل پرستاری و هزینه زندگی در عمان

همانگونه که که بیان نمودیم شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های عمان تنها برای افراد بومی این کشور امکان پذیر می باشد و افراد علاقه مند به تحصیل در عمان و تحصیل پرستاری در عمان باید با پرداخت شهریه در دانشگاه های خصوصی این کشور مشغول به تحصیل گردند. هزینه و شهریه تحصیل در عمان با توجه به دوره تحصیلی، دانشگاه و همچنین نوع رشته تحصیلی متغیر می باشد. هزینه تحصمیل در رشته های پزشکی و تحصیل پرستاری در عمان حدود 23 الی 33 هزار دلار است. لازم به ذکر است که هزنه تحصیل پرستاری در عمان در سال های بالاتر افزایش پیدا می نماید و تا حدودی متغیر است. یکی دیگر از موضوعات مورد توجه در رابطه با تحصیل در عمان، هزینه زندگی در این کشور است. در جدول زیر می توانیم هزینه برخی از موارد ضروی در کشور عمان را بر اساس دلار امریکا مشاهده نماییم:

 

قیمت(دلار)

اقلام ضروری

قیمت(دلار)

اقلام ضروری

0.49

آب معدنی یک و نیم لیتری

2.29

تخم مرغ 12 عدد

23.3

یک وعده غذایی در رستوران برای دو نفر

4.86

مرغ یک کیلو

0.54

نوشابه

4.65

یک پاکت سیگار

3.9

کاپوچینو

1.4

کاهو

1.16

بلیط حمل و نقل یک طرفه

1.73

برنج (1 کیلوگرم)

0.47

تاکسی هر کیلومتر

1.5

یک لیتر شیر

0.52

یک لیتر گازوئیل

2

سیب(1 کیلوگرم)

51

باشگاه

1.5

 موز (1 کیلوگرم)

8.1

سینما

1.4

پرتقال(1 کیلوگرم)

36.2

تی شرت تابستانی

1.1

سیب زمینی(1 کیلوگرم)

64.2

کفش ورزشی

0.9

پیاز(1 کیلوگرم)

بورسیه تحصیل پرستاری در عمان

متقاضیان تحصیل پرستاری در عمان و در کل متقاضیان تحصیل در کشور عمان، می توانند از بورسیه های تحصیلی مختلف ارائه شده در این کشور استفاده نمایند. البته اکثر بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در عمان مربوط به دوره دکترا می باشند. افرادی که تمایل دارند تا بخشی از هزینه تحصیل و زندگی در عمان را پوشش دهند باید در آزمون ورودی دانشگاه های اعطا کننده بورسیه شرکت نمایند و موفق به کسب نمره مورد نیاز شوند. داشتن مدرک زبان با نمره سطح بالا دارای تاثیر بسیاری بر روند اخذ بورسیه تحصیلی در عمان می باشد. آن دسته از افرادی که دارای رزومه تحصیلی و علمی قوی می باشند می توانند از طریق دریافت وام مقداری از شهریه دانشگاه خود را پوشش دهند، ارائه مدرک زبان با نمره سطح بالا نیز در روند دریافت این نوع بورسیه بسیار موثر است. برخی از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی اعطایی در کشور عمان در جدول زیر قابل مشاهده می باشند:

 

نوع بورسیه

مبلغ کمک هزینه

توضیحات

کمک هزینه تحصیلی دیوید ل. بورن

26000

کمک هزینه جهت تحصیل در عمان عمدتاً برای دانش آموزان محروم

جایزه بین المللی تمایز 2019-2020

12000

جایزه تحصیلی اعطایی به دانش جویان بین المللی

بورسیه تحصیلی کتو 2020

3500

بورسیه اعطایی به دانشجویان بین المللی دارای

 رزومه تحقیقاتی قوی

برترین دانشگاه های عمان برای تحصیل در رشته پرستاری

دانشگاه های موجود در کشور عمان چندان دانشگاه های مطرحی نمی باشند و تنها برخی از آن ها در گروه بهترین دانشگاه های این کشور قرا می گیرند که در این بخش از مقاله مورد بررسی قرار می گیرند.

ذکر این نکته ضوری است که برای اعطای پذیرش به دانشجویان در این دانشگاه نمرات امتحان نهایی دبیرستان مورد توجه قرار میگیرد. برخی از بهترین دانشگاه موجود در عمان نیز علاوه بر دو دانشگاه ذکر شده همراه با رنکینگ جهانی آن ها در جدول زیر قابل مشاهده می باشند:

 

نام دانشگاه

رنکینگ جهانی

دانشگاه سلطان قابوس

1346

دانشگاه صحار

4452

دانشگاه نزوی

4305

دانشگاه ظفار

5921

کالج عالی فن آوری hcs

10961

کالج فن آوری شناص

6479

کالج پزشکی عمان

11475

کالج ماجان

11763

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی عمان

برای دریافت ویزای تحصیلی کشور عمان، متقاضیان باید حتماً دارای یک اسپانسر در کشور عمان باشند که تمامی مسئولیتهای مربوط به دانشجو را در طول دوره تحصیل در کشور عمان عهده دار گردد. مدارک لازم و ضروری جهت اخذ ویزای دانشجویی عمان عبارتند از:

  • اثبات توانایی مالی از طریق پرینت بانکی جهت پوشش دهی هزینه های تحصیل و زندگی در عمان
  • دیپلم معتبر دوازده سال
  • پاسپورت دارای اعتبار حداقل شش ماه و کپی پاسپورت
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • ارائه نتیجه آزمون در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های دارای آزمون
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • دو قطعه عکس

یکی از مواردی که در رابطه با ویزای دانشجویی برای تحصیل پرستاری در عمان باید به آن توجه شود، زمان صدور ویزای تحصیلی عمان و تاریخ و زمان حضور دانشجویان در این کشور است. ویزای تحصیلی عمان دارای اعتبار یک الی دو سال می باشد و در صورت طولانی تر بودن دوره تحصیل دانشجویان باید ویزای خود را تمدید نمایند.

شرایط کار و مهاجرت پرستاران به عمان

همانگونه که بیان نمودیم کشور عمان یکی از کشورهایی می باشد که با کمبود پزشک و پرستار مواجه می باشد و لذا هر سال پذیرای فارغ التحصیلان دانشجویان تحصیل پرستاری در عمان و همچنین پرستاران مهاجر به این کشور می باشد. پرستاران ایرانی که تمایل به زندگی و کار در کشور عمان را دارند باید در آزمون پرومتریک عمان که به زبان انگلیسی می باشد شرکت نمایند و در صورت موفقیت در یکی از بیمارستان های عمان استخدام گردند. متقاضیان 3 بار در سال فرصت دارند در آزمون پرومتریک شرکت کنند. حقوق پرستاری در عمان حدود 600 ریال عمان معادل 1600 دلار آمریکا است.

نرخ بیکاری نیز که از عوامل موثر بر کاریابی در کشور عمان است در این کشور نزولی و در سطح پایینی قرار دارد که در نمودار زیر قابل مشاهده می باشد، به همین دلیل شانس کاریابی دانشجویان تحصیل پرستاری در عمان پس از فارغ التحصیلی در سطح بالایی می باشد.

ویزای عمان


_____________سخن پایانی_____________

در این نوشتار شرایط تحصیل در رشته پرستاری در کشور عمان را بررسی نمودیم، همانطور که ذکر شد کشور عملن دانشگاه های بین المللی شناخته شده ای ندارد لذا در زمینه پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه های معتبری داشته که معرفی شد. دانشجوان تحصیل پرستاری در عمان و تحصیل در سایر رشته ها می توانند از بورسیه های تحصیلی مختلف ارائه شده در این کشور استفاده نمایند. امکان کاریابی در کشور عمان برای پرستاران فارغ التحصیل از دانشگاه های این کشور در سطح بالایی قرار دارد، زیرا کشور عمان با کمبود پرستار روبرو بوده و نرخ بیکاری در این کشور نیز در سطح پایینی قرار دارد. در صورت تمایل به دریافت مشاوره در زمینه تحصیل پرستاری در عمان و اعزام دانشجو به این کشور با موسسه ملک پور ارتباط برقرار نمایید و یا سوالات احتمالی خود را در باکس زیر این مقاله مطرح نمایید تا هرچه سریعتر پاسخ دقیق آن ها را از ما دریافت نمایید.


ثبت پرسش
مشاوره رایگان