تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری

3 نظر

تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری، تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در آمریکا و یا سایر کشورها نظیر کانادا، انگلستان و سایر کشورهای اروپایی از جمله مواردی است که در این مقاله به صورت کامل می خواهیم به آنها بپردازیم. همواره سوالات زیادی ذهن شما را به خود درگیر کرده است. سوالاتی نظیر، آیا بعد از تحصیل امکان دریافت اجازه کار وجود دارد؟ چه میزان فرصت داریم تا ویزای خود را تغییر دهیم؟ آیا ویزاهای کاری منجر به اخذ اقامت می شود؟ در اینجا سعی داریم تا شرایط کاری بعد از تحصیل در برخی از کشورها را برای شما بررسی کنیم. موسسه ملک پور(MIE  اتریش) با داشتن دو دهه سابقه فوق العاده در تمامی امور مهاجرت از جمله تحصیلی و کاری، شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری می رساند. آیا می دانید مشاوره اولیه موسسه ملک پور رایگان است؟ فرصت را از دست ندهید و از طریق مراجعه به وب سایت های موسسه درخواست خود را ثبت کنید و یا از طریق تماس تلفنی مشاوره رایگان خود را دریافت کنید.

 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

  • آیا تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری امکان پذیر است؟
  • تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در کشور آمریکا
  • تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در کشور کانادا
  • تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در کشور انگلستان
  • تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در اروپا
  • خدمات موسسه ملک پور در رابطه با تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری
  • پرسش و پاسخ در مورد تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری
  • سخن نهایی در رابطه با تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری

شرایط تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در 30 ثانیه

ویدئو کامل را در ادامه خواهید دید!

 

تماس با ما

 

اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

آیا تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری امکان پذیر است؟

همانطور که می دانید مهاجرت از طریق تحصیلی یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرتی می باشد. سالانه افراد زیادی تمایل دارند تا در کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، انگلستان و یا کشورهای اتحادیه اروپا تحصیل کنند. همچنین هدف اصلی اکثر دانشجویان بین المللی تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در کشور مقصد می باشد. از این رو کشورهایی که تمایل به پذیرش دانشجویان بین المللی دارند برنامه های متنوعی را برای تغییر اقامت دانشجویان فراهم کرده اند. خبر خوب این است که در اکثر کشورها در صورتی که متقاضیان در آن کشور تحصیل و کار کرده باشند مطابق با قوانین آن کشور می توانند پس از گذشت چند سال اقامت دائم و در نهایت پاسپورت آن کشور را دریافت کنند. نکته مهم این است که انتخاب رشته دانشگاهی بسیار حائز اهمیت است. پیشنهاد می شود رشته هایی را انتخاب کنید که در کشور مقصد بازار کار خوبی داشته باشند و بتوانید هر چه سریع تر وارد بازار کار آن کشور شوید. در ادامه به بررسی شرایط برخی از این کشورها می پردازیم.

 

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری

تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در کشور آمریکا

یکی از عمده ترین دغدغه های دانشجویان بین المللی در کشور آمریکا تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری و در نهایت اخذ اقامت دائم آمریکا می باشد. دانشجویان بین المللی با ویزای تحصیلی F1 در آمریکا مشغول به تحصیل هستند. آنها 3 ماه قبل از فارغ التحصیلی خود این امکان را دارند تا برای اقامت کاری آمریکا درخواست دهند. لازم به ذکر است که بدانید این پروسه کاملاً قانونی می باشد. این مقاله توسط تیم موسسه ملک پور تهیه شده است و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع حرام می باشد.  علاوه بر این دانشجویان آمریکا در هنگام تحصیل خود می توانند تا 20 ساعت در هفته البته بستگی به مقطع تحصیلی دارد، کار کنند. در آمریکا مجوزی وجود دارد به نام Pre-completion OPT(optional practical training). این مجوز مربوط به اجازه کار دانشجویان در حین تحصیل در آمریکا می باشد.

طبق قوانین اداره مهاجرت آمریکا دانشجویان 90 روز بعد از فارغ التحصیلی خود فرصت دارند تا به بازار کار وارد شوند. در این حالت آنها مجوزی به نام Post-completion OPT  را دریافت می کنند. پس از پیدا کردن کار مجوز آنها به H1B یعنی اقامت کاری آمریکا تغییر خواهد کرد. با این مجوز می توانند به صورت پارت تایم و یا فول تایم و ترجیحاً مرتبط با رشته تحصیلی خود کار کنند.

تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در کشور کانادا

کشور کانادا یکی دیگر از محبوبترین کشورها برای دانشجویان بین المللی می باشد. کشور کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورها محسوب می شود. در خیلی از ایالت های کانادا مانند ونکوور، ویکتوریا و انتاریو اگر متقاضیان در رشته و دانشگاه خاصی تحصیل کنند نیاز به دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی برای دریافت اجازه کار نخواهند داشت. همچنین افراد می توانند بعد از تحصیل خود از طریق برنامه فدرال اسکیل ورکر اقدام کنند و مطابق با امتیازات خود بتوانند اقامت کاری کانادا را کسب کنند. نکته مهم این است که اگر متقاضیان در این سیستم شانسی برای خود نمی بییند می توانند با راهنمایی مشاور ماهر رشته و دانشگاهی را انتخاب کنند که این رشته مورد تایید و نیاز بازار کار کشور کانادا باشد. در زمان فارغ التحصیلی تحت شرایط خاصی به طور مثال در 2 سال گذشته به مدت 1 سال در خاک کشور کانادا بوده باشند. دانشجویان به دلیل اینکه در کانادا در حال تحصیل هستند قطعاً این شرط را دارا خواهند بود. همچنین با داشتن سطح زبان خوب در حد CLB7 افراد می توانند بعد از تحصیل بدون دریافت جاب آفر، اجازه کارPGWP(post graduate work permit) دریافت کنند و بعد از 1 سال وارد پروسه دریافت اقامت کاری کانادا شوند.

نکته مهم این است که تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در کانادا بستگی به مدت زمان تحصیل دانشجویان دارد. طبق قوانین کانادا اگر افراد بین 8 ماه تا 2 سال در کشور کانادا تحصیل کنند، می توانند به مدت زمان تحصیل خود، اجازه کار دریافت کنند. اگر مدت تحصیل متقاضیان بیشتر از 2 سال باشد، این امکان را دارند تا 3 سال در کانادا کار کنند. همچنین پس از فارغ التحصیلی حدود 6 ماه به دانشجو فرصت می دهند تا اقامت خود را تبدیل کند. توصیه ما به دانشجویان بین المللی این است که بلافاصله پس از اتمام تحصیل خود برای دریافت این اقامت اقدام کنند. در نهایت هم در صورتی که متقاضیان بتوانند به مدت 3 سال در کانادا کار کنند و مالیات بدهند می توانند برای دریافت پاسپورت کانادا اقدام کنند. موسسه ملک پور پکیج فوق العاده ای را در مورد آموزش اقامت کاری کانادا برای راحتی شما عزیزان تهیه کرده است. شما می توانید از طریق لینک زیر این پکیج ارزشمند را تهیه کنید.

انتخاب دفتر مهاجرتی

آموزش جامع برنامه اقامت کاری فدرال کانادا

تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در کشور انگلستان

انگلستان یکی دیگر از کشورهای انگلیسی زبان در دنیا است. خیلی از دانشگاه های معتبر دنیا در این کشور قرار دارند نظیر آکسفورد، کمبریج، University of London و غیره. همچنین امکانات فوق العاده ای برای دانشجویان بین المللی فراهم شده است. ویزای تحصیلی کشور انگلستان به نام Tier 4  می باشد. دانشجویان بین المللی براساس مقطع تحصیلی خود می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. بیشترین نگرانی دانشجویان بین المللی در مورد تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در انگلستان می باشد. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی خود می بایست درخواست خود را برای Home Office ارسال کنند تا در صورت تایید متقاضیان مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به مدت 2 سال بعد از فارغ التحصیلی خود در این کشور بمانند و به دنبال کار بگردند. همچنین در مقطع دکترا، افراد 3 سال اجازه دارند تا کار پیدا کنند. در صورت پیدا کردن شغل مناسب و تاییدیه کارفرما می توانند اقامت خود را به اقامت کاری انگلستان تبدیل کنند. شایان ذکر است، طبق قوانین کشور انگلستان در صورتی که فرد بتواند 5 سال در کشور انگلیس کار کند می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. علاوه بر این در صورتی که به مدت 10 سال از اقامت دائم او گذشته باشد می تواند پاسپورت انگلستان را دریافت نماید.

تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در اروپا

در حال حاضر اکثر کشورهای اتحادیه اروپا تمایل به جذب مهاجر دارند. کشورهایی نظیر اتریش، آلمان، هلند و غیره. سالانه دانشجویان بین المللی از سر تا سر دنیا تمایل به تحصیل در این کشورها را دارند. از این رو شرایط خوبی برای مهاجرت از طریق تحصیلی در اتحادیه اروپا فراهم شده است. اما نکته مهم این است که آیا تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در اروپا امکانپذیر است؟ برای پاسخ دادن به این سوال بهتر است قوانین چند تا از بهترین کشورها اروپایی را با هم بررسی کنیم.

·         اتریش

کشور اتریش سالانه پذیرای دانشجویان بسیاری می باشد. بسیاری از دانشگاه ها این شرایط را دارند تا شما را برای کاریابی و ورود به بازار کار راهنمایی کنند. طبق قوانین این کشور، دانشجویان در زمان تحصیل خود می توانند بین 10 تا 30 ساعت در هفته کار کنند. البته این ساعت ها بستگی به مقطع تحصیلی افراد در اتریش دارد. بعد از اتمام تحصیل خود به مدت 6 ماه زمان دارند تا کار مناسب پیدا کنند. در صورتی که بتوانند پیشنهاد شغلی در کشور اتریش پیدا کنند می توانند درخواست خود را برای اداره کار اتریش ارسال کنند و در صورت تایید، اقامت کاری دریافت کنند. این اقامت کاری در ابتدا 1 ساله صادر می شود. در صورتی که شخص پس از یک سال مالیات خود را پرداخت کند می تواند اقامت خود را به مدت 2 سال دیگر تمدید کند. و بعد از 5 سال می توانند اقامت دائم اتریش را اخذ نماید. در آخر بعد از گذشت 5 سال از اقامت دائم خود می تواند برای اخذ پاسپورت اقدام کند.

·         هلند

هلند یکی از مقاصد دانشجویان بین المللی در سال می باشد. دانشجویان در هنگام تحصیل در هلند اجازه کار دانشجویی دارند و همچنین بعد از فارغ التحصیلی، دولت هلند مدت 1 سال به افراد اجازه می دهد تا در هلند به دنبال کار بگردند. این دوره Orientation year  نام دارد. در صورتی که متقاضی کار پیدا کند و قرار داد کاری داشته باشد می تواند اقامت کاری دریافت نماید. و در نهایت پس از 5 سال کار کردن در این کشور و پرداخت مالیات می توانند اقامت دائم و در آخر تابعیت هلند را دریافت کند.

·         آلمان

کشور آلمان یکی دیگر از کشورهای محبوب برای مهاجرین می باشد. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در این کشور می توانند به دنبال کار بگردند و در صورت دریافت تاییدیه کارفرما می توانند اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کنند. البته کشور آلمان تمایل زیادی به جذب نیروی کار در زمینه هایی مانند مهندسی، پزشکی و یا سایر رشته های پرکاربرد دیگر دارد. به همین دلیل رشته تحصیلی در پیدا کردن کار در آلمان بسیار اهمیت دارد. کار کردن در کشور آلمان به مدت 4 الی 5 سال منجر به اخذ اقامت دائم و در آخر اگر متقاضی در آلمان زندگی و کار کند می تواند برای اخذ پاسپورت با ارزش آلمان اقدام کند.

خدمات موسسه ملک پور در رابطه با تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری

همان طور که پیش تر خدمتتان گفتیم انتخاب دانشگاه و رشته بسیار اهمیت دارد. برای تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری، متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بهتر است در ابتدا بازار کار آن کشور را بررسی کنند سپس بر اساس نتایج به دست آمده بهترین تصمیم را بگیرند. موسسه ملک پور نزدیک به دو دهه است که در امر مهاجرت به خصوص در مورد ویزاهای تحصیلی و کاری سوابق درخشانی داشته است. شما عزیزان می توانید از تجربیات مشاورین موسسه ما استفاده کنید تا بهترین راه برای دریافت ویزای تحصیلی و در نهایت تبدیل آن به ویزای کاری و دریافت اقامت کشور مورد نظر اقدام کنید. همچنین موسسه ملک پور برای راحتی کار شما عزیزان پکیج مفیدی را در مورد گام به گام تا اخذ کار در خارج از کشور برای شما عزیزان تهیه کرده است. مواردی که در این پکیج فوق العاده به شما آموزش داده می شود نظیر،چگونه رزومه مناسبی برای خود تهیه کنید؟ در چه جاهایی باید دنبال کار بگردید؟ چه اپلیکیشن هایی برای کاریابی مفید هستند و غیره.

شما می توانید با مراجعه به لینک ذیل، اطلاعات خود را در خصوص سابقه موسسه ملک پور و میزان موفقیت این موسسه را در پرونده های مهاجرتی اخذ شده بررسی نمایید.

خرید ملک پرتغال

گالری ویزاها

 


پرسش و پاسخ در مورد تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری

✅آیا تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا امکان پذیر است؟

بله. دولت کانادا به دانشجویان فارغ التحصیل به مدت تحصیل آنها اجازه می دهد تا در کشور کانادا بمانند و به دنبال کار بگردند.

✅بعد از فارغ التحصیلی امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در آمریکا وجود دارد؟

دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در کشور آمریکا 90 روز فرصت دارند تا کار پیدا کنند و پس از پیدا کردن کار می توانند اقامت خود را به کاری تغییر دهند.

✅آیا تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در آلمان امکان پذیر است؟

مادامی که شما در آلمان فارغ التحصیل شده اید در صورتی که پیشنهاد شغلی دریافت کنید می توانید اقامت کاری آلمان را اخذ نمائید.

✅آیا کار کردن در کانادا منجر به اخذ پاسپورت می شود؟

بله. در صورتی که 3 سال در کانادا کار کنید و مالیات پرداخت کنید می توانید پاسپورت کانادا را اخذ نمائید.


______________ سخن نهایی در رابطه با تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری ______________

تبدیل اقات تحصیلی به اقامت کاری، شرایط دریافت اقامت کاری در کشورهایی مانند کانادا، آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلستان در این مقاله بررسی شد. همان طور که می دانید اکثر متقاضیان تحصیلی تمایل دارند تا پس از تحصیل در کشور مورد نظر اقامت خود را به کاری تبدیل کنند و وارد بازار کار آن کشور شوند. اولین و مهم ترین نکته در مورد ویزای تحصیلی، انتخاب دانشگاه و رشته مناسب با بازار کار آن کشور می باشد. پس بهتر است قبل از هر اقدامی از افرادی که تجربه زیادی در این خصوص دارند مشاوره دریافت نمایید. موسسه ملک پور یار و یاور شما عزیزان برای رسیدن به اهدافتان می باشد. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان موسسه ملک پور می توانید در خواست خود را در داخل وبسایت های موسسه ثبت کنید و یا با تلفن های موسسه تماس گرفته و مشاوره رایگان خود را برای انتخاب بهترین مسیر مهاجرتی خود دریافت کنید.

امتیاز 5 از 5 ( 1 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
پریسا انصاریان
دانشجوی دکترا در حین تحصیل می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد؟ کشور آلمان
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام در صورت اخذ جاب افر می توانید ویزای خود را تبدیل نمایید.
آناهیتا
با سلام و سپاس از مطالب خوب و دقیق تون. من یه سوالی در مورد تغییر نوع ویزای آلمان داشتم. اگه با ویزای ازدواج وارد المان بشم در همون سال اول با گرفتن قرارداد کاری یکساله می تونم نوع ویزام رو به کاری تغییر بدم؟ ممنوونم از پاسخ تون.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان تغییر ویزا وجود دارد.
keyvan olfaty
سلام ایا اگردرحین تحصیل کارپیداکنی میشه اقامت تحصیلی را به کاری تبدیل کرد و تحصیل را رها کرد؟مثلا درکشورهای نروژو هلند و اطریش و المان ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی اگر اداره اقامت تایید بکند و ویزای شما از تحصیل به کار تغییر نماید امکان پذیر می باشد.
مشاوره رایگان