مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی

24 نظر

مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی و شرایط اخذ اقامت و گرین کارت آمریکا از این طریق از موضوعاتی هستند که بسیار مورد توجه علاقمندان مهاجرت به آمریکا قرار می گیرد. به همین دلیل ما در این مقاله به این مسئله پرداختیم و درباره مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی به طور مفصل توضیح دادیم و سعی داریم به مهم ترین سوالات شما در این مقاله پاسخ بدهیم. آمریکا کشوری مهاجر پذیر و جذاب برای مهاجران است و مهاجرانی که در این کشور زندگی می کنند به دنبال راه هایی هستند که بتوانند برای خویشان نیز اقامت بگیرند  و برای این منظور راه های زیادی وجود دارد. شما نیز اگر در پی مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی هستید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله به کمک مشاوران در امر مهاجرت و جستجو در سایت های مرجع به تحریر در آمده است شما می توانید با موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان از مشاوران ما دریافت نمایید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی

بررسی شرایط عمومی مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی

کشور آمریکا یکی از کشورهای مهاجر پذیر بوده و بسیار مورد توجه مهاجران است. فرصت ها و موقعیت هایی که این کشور در اختیار مهاجران قرار می دهد، آمریکا را به کشور فرصت ها تبدیل کرده است. برای مهاجرت به این کشور روش های مختلفی اعم از سرمایه گذاری، کاری، تحصیلی، تولد، ازدواج، پناهندگی و روش افراد خاص وجود دارد. افراد که از طریق یکی از روش های مهاجرت به آمریکا می روند می توانند تحت شرایطی خانواده را نیز به خود ملحق کنند . شرایط الحاق مادر، پدر، همسر، فرزند و برادر و خواهر متفاوت است و برای هر مورد باید مدارک متفاوتی ارائه داد و در هر مورد برای اخذ گرین کارت نیز باید اقدامات متفاوتی داشت. در ادامه ما همه شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی را بیان نموده و مراحل اخذ گرین کارت را توضیح می دهیم.

ویدیو موسسه MIE در مورد مهاجرت آسان به آمریکا


انواع ویزاهای خانوادگی آمریکا

انواع ویزاهای خانوادگی آمریکا را در این قسمت مقاله بررسی می کنیم. از انجا که آمریکا کشوری است که به استحکام نظام خانواده اهمیت می دهد و در این زمینه قوانین محکمی دارد، لذا برای افرادی که این کشور را برای مهاجرت انتخاب کرده اند این شرایط را فراهم نموده است که بتوانند افراد درجه یک خانواده مانند همسر، فرزندان، والدین و خواهر و برادر را به خود ملحق نمایند. متقاضیان برای داشتن اقامت دائم در کشور آمریکا باید ویزای IV را دریافت نمایند و به طور کلی برای الحاق خانواده 2 نوع ویزا وجود دارد.

  • ویزای اقوام درجه یک (IMMEDIATE RELATIVE)

این ویزا مختص اقوام درجه یک و خانواده شخصی است که اقامت آمریکا را دریافت داشته باشد. به این صورت که نفر اصلی یعنی شخصی که شهروند آمریکاست می تواند والدین، همسر و فرزندان زیر 21 سال را به خود ملحق کند. این نوع ویزا بر اساس یک رابطه نزدیک با یک شهروند ایالات متحده است که به عنوان مهاجرت از طریق اقوام درجه یک می باشد انواع آن عبارتند از:

  • IR-1: همسر یک شهروند ایالات متحده
  •  IR-2: فرزند مجرد زیر 21 سال یک شهروند ایالات متحده 
  • IR-3: یتیمی که توسط یک شهروند ایالات متحده در خارج از کشور به فرزندی پذیرفته شده باشد
  •  IR-4: فرزند یتیم در ایالات متحده توسط یک شهروند آمریکایی به فرزندی پذیرفته می شود
  •  IR-5: والدین یک شهروند ایالات متحده که حداقل 21 سال سن دارند
  • ویزای اقوام درجه دو (FAMILY PREFERENCE)

این ویزا شامل ویزهای نوع F1- F2- F3- F4  می شود و مختص اقوام درجه دو می باشد. لازم به ذکر است که این ویزا محدودیت هایی دارد.

  • ویزای F1: این ویزا برای کسانی صادر می شود که پدر و مادرشان شهروند آمریکا هستند و سن شخص متقاضی باید زیر 21 سال باشد. این ویزا محدودیت صدور دارد و سالانه برای 23،400 نفر صادر می شود.
  • ویزای F2: این ویزا برای همسر و فرزندان زیر 21 سال و همچنین فرزندان بالای 21 سال که مجرد باشند تعلق می گیرد. البته باید شخص گرین کارت آمریکا را داشته باشد تا از این طریق بتواند خانواده را به خود ملحق کند. این ویزا نیز محدودیت صدور دارد و در سال به 114,200 نفر تعلق می گیرد.
  • ویزای F3: این ویزا برای اشخاصی است که تابعیت آمریکا را دارند و می خواهند همسر و فرزندان را به خود ملحق نمایند. این ویزا به 23،400 نفر تعلق می گیرد.
  • ویزای F4: ویزای F4 برای کسانی است که شهروند آمریکا هستند و تابعیت این کشور را اخذ کرده اند و می خواهند خواهر یا برادرشان را به خود ملحق نمایند. این ویزا در سال برای 65،000 نفر صادر می شود.

این نکته در مورد دعوت نامه خویشاوندی آمریکا درخور توجه است که کسی که دعوت نامه خویشاوندی آمریکا را دارد راحت تر می تواند ویزای این کشور را دریافت نماید.

  • ویزای نامزدی (FIANCE VISA)

این ویزا به افرادی تعلق می گیرد که تابعیت امریکا را اخذ کرده اند و تصمیم دارند نامزد خود را به این کشور وارد کنند. یک ویزا نیز به نام K2 وجود دارد که شخص می تواند فرزند همسرش را نیز از این طریق وارد آمریکا نماید.

مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی

مراحل مهاجرت از طریق اقوام درجه یک و دو به آمریکا

مراحل مهاجرت از طریق اقوام درجه یک و دو و آمریکا به صورت زیر می باشد:

  • مرحله اول: ارسال درخواست
  • مرحله دوم: پردازش درخواستNVC
  • مرحله سوم: پرداخت هزینه ها
  • مرحله چهارم: سوگندنامه پشتیبانی
  • مرحله پنجم: اسناد مالی
  • مرحله ششم: برنامه آنلاین
  • مرحله هفتم: اسناد مدنی
  • مرحله هشتم: اسکن اسناد
  • مرحله نهم: ارسال مدارک
  • مرحله دهم: آمادهی قبل ار مصاحبه
  • مرحله یازدهم: مصاحبه با فرد متقاضی
  • مرحله دوازدهم: مراحل بعد از مصاحبه

حال به شرح هر یک از این مراحل خواهیم پرداخت

  • مرحله اول: ارسال یک درخواست شهروند ایالت متحده یا مقیم دائم آمریکا وی باید فرم دعوت نامه l-130 را برای خویشاوندان خود ارسال کنند که این ارسال می تواند به صورت الکترونیکی و کاغذی باشد. مرحله بعدی تصویر دارخواست می باشد درخواست شما برای مهاجرت باید توسط USCIS مورد تایید قرار گیرد. 
  • مرحله دوم: پس از اینکه دادخواست و شما توسط سازمان USCIS (خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا) تایید شد پرونده شما برای پیش پردازش به مرکز ملی ویزای وزارت امور خارجه منتقل می شود. اولین مرحله پردازش دریافت یک نامه خوشامدگویی از طریق ایمیل برای شما می باشد سپس بعد از اینکه هزینه ها و فرم ها و اسناد پشتیبانی را به انگلیسی ارسال کردید پرونده شما مورد بررسی قرار می گیرد.
  • مرحله سوم: این مرحله پرداخت هزینه ها میباشد. اولین کاری که پس از دریافت نامه خوشامدگویی NVC انجام میدهید، پرداخت هزینه های پردازش می باشد که دو بخش دارد.
  •    هزینه پردازش درخواست ویزای مهاجرت
  •    ارائه حساب پشتیبانی: شما به یک شماره مسیریابی بانکی و یک شماره حساب چک و پس انداز از یک بانک مستقر در ایالت متحد نیاز دارید
  • مرحله چهارم: سوگندنامه پشتیبانی را کامل می کنید که در واقع اسپانسر شخص باید سندی که مربوط به پشتیبانی مالی از فرد برای زندگی در ایالات متحده آمریکا می باشد را امضا کند.
  • مرحله پنجم: جمع آوری مدارک و اسناد پشتیبانی مالی؛ در این مرحله شما باید اسناد و مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی شما می باشد را جمع آوری کنید و به سازمان ارائه دهید.
  • مرحله ششم: تکمیل درخواست ویزای آنلاین در این مرحله پس از پرداخت هزینه های خود و به روز رسانی خود در سایت شما واجد شرایط مهاجرت خواهید بود.
  • مرحله هفتم: اسناد معدنی DS ۲۶۰ که توسط شما جمع آوری شده باید توسط یک مرجع رسمی مورد تایید قرار گیرد و توسط دفتر اسناد رسمی ثبت شده باشد. نکته مهم در این بخش این است که تمام مدارک باید توسط دارالترجمه های رسمی امضا شود.
  • مرحله هشتم: باید تمام اسناد جمع آوری شده را توسط اسکنر گوشی و یا کامپیوتر اسکن کنید و از طریق اینترنت آنها را به مراکز ملی ویزا ارسال کنید. حجم فایل های اسکن شده نباید بیش از ۲ مگابایت باشد و به صورت فایل زیپ شده یا pdf بدون رمز می شود ارسال کرد.
  • مرحله نهم: تمام مدارک اسکن شده را باید بارگذاری و ارسال کنید هیچ مدرکی از طریق پست به صورت فیزیکی به انگلیسی ارسال نکنید. همچنین زمان مراجعه برای مصاحبه باید مدارک را همراه خود داشته باشید.
  • مرحله دهم: برای مراجعه مصاحبه NVC معمولا ایمیلی برای شما ارسال می شود که تاریخ و زمان مصاحبه برای شما در آن نوشته می‌شود. باید در تاریخ اعلام شده مراجعه فرمایید و تمامی مدارک از جمله مدارک پزشکی خود، معاینه پزشکی، بیمه واکسیناسیون و غیره را همراه خود داشته باشی همچنین عکس و کپی مدارک را همراه داشته باشید، در صورت نداشتن مدارک ویزای شما با تاخیر صادر خواهد شد.
  • مرحله یازدهم: قبل از مراجعه برای مصاحبه ویزا مطمئن شوید که تمام مدارک خود را همراه دارید، برای مصاحبه یک افسر با شما مصاحبه می‌کند و تعیین می‌کند که شما واجد دریافت ویزای مهاجرت هستید یا خیر. بخشی از فرآیند این مصاحبه اسکن اثر انگشت بدون جوهر میباشد.
  • مرحله دوازدهم: نکته مهم بعد از محاسبه این است که تا زمانی که ویزای مهاجرت خود را دریافت نکرده اید، هرگز اقدام به فروش خانه ملک یا ماشین نکنید و از شغل خود استعفا ندهید و بلیط پروازی که غیر قابل تغییر باشد را تهیه نفرمایید.

مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی

دعوت نامه آمریکا از نوع خویشاوندی و شرایط آن

گاهی برخی از افراد می خواهند که برای مدت طولانی در کشور آمریکا اقامت داشته باشند و یا به دیدار خویشاوندان خود به آمریکا بروند برای این موارد می توانند از طریق دعوت نامه خویشاوندی اقدام کنند که برای این دعوت نامه مراحل دعوت نامه آمریکا از نوع خویشاوندی و شرایط آن را بدانند. یکی از اصلی ترین شروط این است که از اعضا خانواده آنها ساکن و مقیم آمریکا باشد و برای او دعوتنامه ارسال کند تا بتواند به آمریکا مهاجرت کند. در سالهای اخیر کشور آمریکا برای درخواست نامه خویشاوندی تا حدود سختگیرانه ویزا صادر می کند. در واقع باید شرایط شما قابل قبول باشد و تمامی مدارکتان حاضر باشد تا بتوانید برای این ویزا اقدام کنید و شما با داشتن یک نامه ساده نمیتوانید ویزای آمریکا را دریافت کنید زیرا باید ادله شما محکم و قانع کننده باشد.

شرایط اخذ گرین کارت آمریکا از طریق خانواده و مدت زمان آن

در مبحث اخذ گرین کارت آمریکا از طریق خویشاوندی یکی از مهم ترین ظرایط پروسه نحوه تکمیل فرم I-130 می باشد. این فرم توسط شخصی که تابعیت آمریکا را دارد به عنوان اسپانسر مالی بایستی تکمیل شود و تقاضای الحاق خانواده را داشته باشد. پس از تکمیل فرم اداره مهاجرت آمریکا افراد را در صف پذیرش قرار می دهد و بر اساس ظرفیتی که دارد می تواند متقاضیان را پذیرش کند. البته والدین و همسر و فرزندان در لیست انتظار قرار نمی گیرند و می توانند همزمان با تکمیل فرم و ارائه درخواست وارد آمریکا شوند و پروسه اخذ گرین کارت را از داخل آمریکا پیگیری کنند. این نکته درخور توجه است افرادی که قصد الحاق خانواده را به خود دارند باید شرایط مالی خوبی داشته باشند و فرم I-864 را به طور دقیق و صادقانه تکمیل نمایند.

شرایط اخذ پاسپورت آمریکا از طریق خویشاوندی

به طور معمول شخصی که اقامت آمریکا را دارد می تواند برای اخذ پاسپورت آمریکا اقدام نماید. اگر شخصی به مدت 5 سال در آمریکا اقامت دائم داشته باشد، باید 6 ماه قبل از اینکه کارت اقامتش منقضی شود اقدام به اخذ پاسپورت نماید. یکی از شرایط اخذ تابعیت آمریکا شرط سنی است. به این صورت که متقاضی باید حداقل 18 سال داشته باشد و مدرک زبان B1 هم داشته باشد. مورد دیگر گواهی عدم سوء است و متقاضی باید مراحل زیر را بگذراند:

  • شخص باید بتواند ثابت کند که قبلاً شهروند آمریکا بوده یا خیر.
  • متقاضی باید ثابت کند شرایط لازم برای اخذ تابعیت آمریکا را دارد.
  • فرم های مربوطه (N-400) فرم را با دقت و صداقت تکمیل نماید و مدارک را ارائه کند.
  • متقاضی پس از تکمیل فرم آنها را به اداره سفارت ارسال می نماید.
  • شخص باید برای انگشت نگاری اقدام نماید.
  • متقاضی باید برای مصاحبه به سفارت تعیین شده برود.
  • اعلام نظر نهایی اداره مهاجرت در مورد فرم درخواست
  • در صورتیکه تأیید شخص باید در مکان و زمان مشخص برای سوگند شهروندی حاضر شود.
  • شخص حتماً باید با شرایط و حقوق شهروندی آشنا باشد.

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت از طریق اقوام درجه یک هستید، اینجا کلیک کنید➡️


سوالات متداول

✅ آیا مهاجرت از طریق اقوام درجه یک به آمریکا امکان پذیر است؟ 

بله نیاز است که از طرف اقوام درجه یک دعوت نامه ارسال گردد و مراحل دریافت ویزا و مصاحبه به خوبی پیش رود.

✅ شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی چگونه است؟

به طور خلاصه 12 مرحله دارد که شامل دریافت دعوت نامه، ارسال درخواست، ارسال مدارک و نامه تمکن مالی تعیین وقت مصاحبه و مصاحبه می باشد. 

✅ شرایط اصلی دعوت نامه آمریکا از نوع خویشاوندی چیست؟

اینکه یکی از نزدیکان شما مقیم آمریکا باشد و برای شما دعوت نامه ارسال نماید.

✅ آیا مهاجرت خانوادگی به آمریکا از قسمت های مهم موضوع مهاجرتی برای آمریکا می باشد؟

 از آنجایی که کشور آمریکا به موضوع خانواده بسیار اهمیت می دهد می توان گفت که مهاجرت خانوادگی یکی از بخش های اصلی و مهم جهت اعطا ویزا به متقاضیان مهاجرت به آمریکا می باشد.


سخن پایانی

در این مقاله مهاجرت به امریکا از طریق خویشاوندی بررسی شده است. کشور امریکا به دلیل مهاجر پذیر بودن و استقبال از مهاجران و همچنین فرصت های بی نظیری که در اختیار مهاجران قرار می دهد، مقصدی جذاب برای علاقمندان به مهاجرت است. امروزه یکی از راه های مهاجرت به آمریکا مهاجرت از طریق خویشان درجه یک است. به این صورت که اگر شخصی گرین کارت آمریکا را داشته باشد می تواند برای الحاق والدین و همسر و فرزندان زیر 21 سال و خواهر و برادر خود اقدام نماید. برای این منظور ویزاهایی وجود دارد که به طور مفصل توضیح داده شد. اگر شما قصد مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی را دارید و نیاز به مشاوره دقیق و به روز دارید با موسسه ملک پور تماس  گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین می توانید سوالات خود را در انتهای این مقاله درج نمایید تا کارشناسان ما به آنها پاسخ دهند.

امتیاز 3.68 از 5 ( 15 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
سحر ترامشلو
سلام وقت بخیر خواهر من سیتیزن امریکا هستن سال ۲۰۰۸ برای مادرم اقدام کردن و مادرم مراجعه نکردن به سفارت آیا مجددا باید اقدام کنند و یا می تونن باهمون شماره پرونده پیگیری مجدد کنند ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام پرونده باید بررسی شود خواهر شما میتوانند از سفارت پیگیری کنند
آرمین جراحی
سلام خاله من سال ۲۰۰۵ برای مادرم اقدام کردن که تازگی ایمیلی از سفارت دریافت شده که پرونده قبول شده. سال ۲۰۰۵ من زیر ۲۱ سال بودم اما الان ۲۸ سالمه. آیا ویزا به من هم تعلق میگیره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام خیر دوست عزیز این ویزا شامل شما نمی شود.
امیر عباس فریدی
با سلام احتراماً با توجه به این‌که برادرم شهروند آمریکا می‌باشد ، می‌خواهم پسرم که حدود ده سال سن دارد و برای تابستان هزار و چهارصد و یک حدود سه ماه به آمریکا بفرستم آیا این امر امکان دارد یا خیر ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز می توانید برای ایشان درخواست ویزای توریستی دهید.
سيده مريم شفيعي
باسلام خواهرم امريكاهستند سال 2009 جهت مهاجرت براي من و همسرم و پسرم اقدام كردند گفتند بايد روال عادي ان طي شود الان پسرم سن بالاي ٢١ سال دارد و همچنان منتظريم كه تا چه سالي و كي ميتوانيم مهاجرت كنيم .خواهرم سيتيزن امريكاست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام این پروسه بسیار طولانی می باشد و زمان خاصی از طرف سفارت مشخص نشده است.
علیرضا کول آبادی
سلام خواهر من سال ۲۰۰۸ برای من درخواست ویزا کرده اون موقع تازه ازدواج کرده بودم ولی الان دو دختر ۱۷ و ۷ سال دارم آیا به زن و بچه های من هم ویزا تعلق میگیره زمانیکه موقعش بشه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بعد از اخذ ویزا می توانید برای همسر و فرزندتان درخواست دهید.
فریدون مهتابی
باسلام نوه بنده مادرش مقیم امریکاست وانجا ازدواج کرده سه سال است مدارک لازم را ارسال وضمنا مدارک مورد نیاز اسپاسری راازطریق مادر وپدر خوانده اش توسط وکیل مربوطه به سازمان مهاجرتی ارسال شده وبرابر اعلام ان سازمان مدارک ارسالی تکمیل شده ولی تا کنون جوابی برای مصاحبه نیامده لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز ویزای خویشاوندی پروسه بسیار طولانی دارد.
طاها احدی
سلام : برادر من همراه با همسر و فرزندانش در آمریکا هستن و گرین کارت هم دارند ، من و برادرم از ۲۱ سال بالا هستیم ، میشه از طریق ویزا خویشاوندی بریم آمریکا اگه نه چرا؟ و اگه آره چه شرایطی داره . ممنون از شما
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام مخاطب گرامی در صورت داشتن دعوتنامه می توانید برای اخذ ویزای توریستی اقدام نمایید
مرتضی بنکدار
سلام وقت بخیر . برادر بنده سیتیزن امریکا هستن و برای من اقدام کردند . چند سال طول میکشه وقت مصاحبه بگیرم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز این یوال حواب مشخص و دقیقی ندارد بستگی به اداره مهاجرت، شرایط سیاسی، تهیه مدارک توسط شما و... دارد
محمدرضا کهوند
سلام و وقت بخیر خسته نباشید، خواهر من 5 سال پیش لاتاری برنده شد و با شوهر و دوتا بچه کوچیکش رفتن آمریکا، الان یک‌ماهه که سیتیزن شدن و پاسپورت آمریکا رو گرفتن، الان اگر بخوان برای من دعوت نامه بفرستن بهترین و راحت‌ترین دعوت نامه کدومه، و اینکه چه مدارکی سفارت از من میخواد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب گرامی مدارک مورد نیاز را می بایست در سایت سفارت مشاهده نمایید
رفیعی
با سلام ، من میخواهم مراحل دریافت ویزایF4 از طریق خواهر و برادر رو شروع کنم آیا ابتدا باید برای خودم انجام بدهم، یا بطور همزمان برای همسر و فرزندم هم باید اقدام کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز خواهر و برادر ابتدا برای شما درخواست می دهند ولی چون متاهل هستید در اطلاعات شما باید شرایط خانواده تان هم ذکر شود. بهتر است خواهر و برادر محترمتان که در محیط هستند با یک وکیل محلی مشورت بکنند.
نرمین رحمانی
سلام برادرم گرین کارت آمریکا دارن من چجوری میتونم برای اقامت آمریکا اقدام کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز از طریق برادر محترمتان بخواهید اقدام بکنید بفرمایید ایشون با یک وکیل مهاجرت محلی مشورت بکنند. ببینند برای شما می توانند از طریق اسپانسرشیپی اقدام بکنند یا خیر. متشکرم.
خاوری
سلام خدمت شما آیا برادر خواهر مجرد بالای ۲۱ سال باشد میشه دعوتش کرد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
برای سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر منظور شما ارسال دوتنامه باشه بلی امکان پذیر هست محدودیت سنی ندارد.
کاشانی
با سلام و عرض ادب خواهر بنده سیتیزن امریکا هستند و برای بنده عرم I130 را هم نکمیل و ارسال کردند. البته خودم هم هیات علمی دانشگاه هستم. سوال ۱. مرحله بعدی که باید خواهرم انجام بدهند و یا خود بنده باید انجام بدهم چیست؟ سوال۲. چقدر زمان لازم هست که بنده بتونم از این طریق مهاجرت کنم؟ با سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بهتر است این موارد را خواهر از اداره اقامت محل سکونت شان پیگیری بکنند که دقیق تر باشد. درمورد پروسه اش هم بالای 7 8 سال و گاهاً 13 سال طول می کشد.
فریده
سلام دخترم 16سال داره و قصد مهاجرت به آمریکا رو داره و البته عمه اش ساکن آمریکاست آیا می‌تونه الان اقدام کنه ؟ممنون میشم راهنمایی کنید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب و مخاطب گرامی فرزند شما می تواند برای اخذ پذیرش از مدارس امریکا اقدام نماید 
Shadi
سلام وقت بخیر آیا از طریق فامیل درجه دو ( عمه ) هم میشه اقدام کرد ؟ حدودا چقدر طول میکشه ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب گرامی شما از طریق اقوام درجه دو نمی توانید اقدام به اخذ اقامت نمایید. اما اگر شما زیر ۱۸سال باشید ایشان می توانند به عنوان قیم برای شما درخواست اقامت دهند .
آ.م
سلاام/خواهر همسر من اقامت امریکا دارد و برای همسرم (برادرش) اقدام کرده .اگرهمسرم قبول شود وضعیت من ودو پسرم که یکیشون بالای 18 سال سن داردچگونه است ؟ به همسرم ویزا می دهند یا اقامت؟ به من و پسرهایم چی؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیز شما می توانید از طریق ایشان ویزای توریستی دریافت نمایید ولی هیچگونه اثر اقامتی برای شما نخواهد داشت .
ماهک زند
سلام،‌ مادر من سیتیزن آمریکاست و سال 2012 برای من اقدام کرده است. کی برای مصاحبه دعوت می‌شوم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز این پروسه طولانی می باشد و زمان دقیقی نمی توان در نظر گرفت.
Hosein esmaeili
سلام برادر من ۱۵ سال پیش برای من از ایالت مریلند اقدام کرده و گفت موقع ریاست جمهوری ترامپ پرونده من به سفارت آمریکا رسیده بوده که به خاطر دستور ترامپ متوقف شده بوده میخواستم ببینم الآن هنوز خبری نیست چکار میتوان کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام مخاطب گرامی این مورد را بایستی از سفارت پیگیری نمایید.
Samira Sikandary
سلام خوبین سوال اول. با ګذشت چه زمانی یک شخص میتواند که ګرین کارت را بدست بیاورد . سوال دوم. آیا پدر و مادر میتوانند که بعد از ګرفتن ګرین کارت اولاد های مجرد خود را که سن شان بالا ٢١ یعنی بزرګتر باشد بخواهد . و اګر خواسته میتواند چند سال را دربر میګرد . تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بسته به اینکه شخص از چه طریقی وارد امریکا شده باشد پروسه زمانی اخذ گرین کارت متفاوت است. اگر فرزند بالای 21 سال باشد پروسه اخذ اقامت طولانی است و بهتر است در ابتدا از طریق ویزای توریستی یا تحصیلی اقدام شود.
حسین
سلام من عموم در آمریکا هست و میخاد دعوتنامه بفرسته آیا امکان دارد و چقدر طول میکشه و همه شرایط را دارد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما می توانید شانس خود را برای ویزای توریستی امریکا امتحان نمایید.پروسه حدودا 4 تا5 ماه به طول می انجامد.
Zar mota
با سلام لطفا بفرمایید یک خانم ایرانی ۶۹ ساله که سیتیزن امریکاست از چه طریق می تواند پسر خواهر خود را که ۳۶ ساله است به امریکا ببرد. مثلا برای همدمی و پر شدن تنهایی. تشکر از همکاری شما.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز ویزای خویشاوندی شامل پسرخواهر نمی شود. ایشان باید به صورت مجزا اقدام نمایند.
صبا
با سلام برادرم سیتیزن امریکا هستند و برای من می خوان درخواست گرین کارت بدن. با توجه به اینکه این پروسه خییلی زمان بر هست، آیا تاثیری داره من ویزای توریستی و تحصیلی بگیرم و از داخل خاک آمریکا درخواست بدم. آیا این روش سریع تره؟ ممنون از راهنماییتون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. برای دریافت این نوع ویزا با توجه به زمان بر بودن بررسی پرونده و اعلام نتیجه، دریافت ویزای توریستی تاثیر چندانی نخواهد داشت.
محمد
سلام ببخشیم من ۱۷ سالمه و خواهرم ۴ ماهه که هیوستون امریکاست. خودش و شوهر و بچش گرین کارت امریکا دارن .ایا میتونن به من درخواست بدن که برم اونجا ؟ یعنی دائم اونجا بمونم .بعد این درخواست دادن و این کاراش چقدر زمان میبره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. برای دریافت ویزای توریستی می توانند برای شما دعوتنامه ارسال کنند ولی امکان دریافت اقامت دائم از این طریق برای شما وجود ندارد.
پریسا
سلام وقت بخیر خاله ی من ساکن آمریکا هستند آیا من و خانواده ام رو میتوند به اونحا ببرند؟ واگر بله تقریبا چقدر طول می کشد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. صرف حضور اقوام در آمریکا دلیل مناسبی برای مهاجرت نمی باشد و باید شرایط شما و خانواده دقیق بررسی شود. برای بررسی شرایط خود می توانید با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.
مشاوره رایگان