زندگی در قطر

1 نظر

زندگی در قطر

کشور کوچک قطر شبه جزیره ای است که در شرق عربستان واقع شده است. شهر دوحه به عنوان پایتخت قطر شناخته می شود. کشور قطر با ابعاد کوچکش از نظر تولید رتبه سوم و از نظر ناخالصی داخلی رتبه ششم را در جهان دارد. همچنین قطر از نظر انتشار گازهای گلخانه ای بزرگترین کشور در جهان به شمار می رود. زبان رسمی مردمان قطر، عربی بوده و واحد پول رایج آن، ریال قطر است. قصد داریم در این مقاله به صورت کاملاً تخصصی و علمی مطالبی همچون هزينه زندگي درقطر، مزایای زندگی درقطر، شرایط زندگی در قطر را بررسی کنیم لطفاً تا انتهای مقاله همراه ما باشید. سوال اغلب متقاضیان مهاجرت به قطر این است که زندگی درقطرچگونه است. قطر کشوری ثروتمند با امکانات زندگی بالا می باشد که از نظر هزینه های زندگی در میان خارجی ها کشوری گران محسوب می شود. در ادامه بیشتر به موضوعات زندگی در قطر می پردازیم. همراه گرامی با جستجوی کلمه مورد نظر در رابطه با مهاجرت به همراه کلید واژه ملک پور می توانید به مقاله مربوطه در وب سایت موسسه ملک پور متصل شوید. در صورتی که در رابطه با شرایط مهاجرتی خود سوالاتی دارید می توانید با مشاورین موسسه ملک پور تماس بگیرید و مشاوره کاملاً رایگانه دریافت کنید.

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرارداده ایم به شرح زیر می باشند:

  • شرایط کلی زندگی در قطر
  • هزینه زندگی و اقامت در قطر 2021
  • شهرهای مهم برای زندگی در قطر
  • سطح رضایت مردم از زندگی در قطر
  • مزایا و معایب زندگی در قطر
  • شرایط اخذ اقامت کاری در قطر
  • پاسخ به سوالات متداول درباره زندگی در قطر
  • سخن پایانی درباره زندگی در قطر

شرایط کلی زندگی در قطر

قطر کشوری کوچک است که در خلیج فارس قرار دارد و با عربستان هم مرز است. مردم این کشور به زبان عربی صحبت می کنند. به دلیل بالا بودن تولید ناخالصی در قطر سطح زندگي درقطر از سایر کشورهای خاورمیانه بالاتر است. قطر دارای ذخایر قابل توجهی از نفت و گاز است و به عنوان کشوری ثروتمند شناخته می شود. سیستم مراقبت های بهداشتی در قطر برای افراد شهروند قطر بسیار عالی است و در جهان رتبه 13 را دارد. در قطر تعداد مردان 4 برابر تعداد زنان است. در قطر زنان تمایل بیشتری برای ادامه دادن تحصیلات تکمیلی دارند. تعداد قابل توجهی مهاجر در قطر وجود دارد که زندگی در قطر را انتخاب نموده و شرایط زندگی در قطر را تجربه می کنند. قطر کشوری گران از نظر هزینه های زندگی محسوب می شود اما با این حال در مورد هزینه های زندگی باید در نظر داشت که آیا فرد در قطر کار می کند و کسب درآمد دارد یا خیر. زندگی درقطر هزینه بالایی دارد؛ در قطر افرادی که برای اقامت خود خانه ای را اجاره می کنند از ابتدا می بایست هزینه اجاره یک سال خود را پرداخت کنند که این باعث می شود مهاجرین که تمایل دارند تجربه زندگی درقطر را از طریق مهاجرت داشته باشند از همان ابتدا با یک هزینه ای بالا جهت اجاره ملک روبرو شوند. در ادامه مقاله به این سوال که زندگی درقطرچگونه است پاسخ داده می شود.

در این عکس اطلاعاتی کلی از کشور قطر مشاهده می کنید

هزینه زندگی و اقامت در قطر 2021

در خاورمیانه، قطر یکی از مناطق گران قیمت می باشد و زندگی درقطر هزینه بالایی دارد. افرادی که در قطر کار می کنند در تامین مخارج زندگی خود مشکلی ندارند. می توان هزینه زندگی در دوحه، پایتخت قطر را با دیگر شهرهای بزرگ در جهان مقایسه کرد. هزینه های زندگی با توجه به شهری و کشوری که به آن مهاجرت می کنید و همچنین سبک زندگی افراد متفاوت است شرایط زندگی در قطر نیز از این قانون مستثنی نیست. حقوق و دستمزد در قطر بالا بوده و به طور متوسط با درآمد در اروپا برابری می کند. در ادامه در جداولی بخشی از هزینه های زندگی درقطر را آورده ایم.

رستوران

موارد

مبلغ به یورو

وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت

6.98

وعده غذایی(2 نفره)

46.54

نوشابه(1 بطری)

0.67

آب(بطری 0.33 لیتری)

0.31

کاپوچینو

3.92

 

 هزینه خریدهای فروشگاهی

موارد

مبلغ به یورو

شیر(1لیتر)

1.63

قرص نان سفید تازه(500 گرم)

1.17

برنج(1کیلوگرم)

1.60

تخم مرغ(12عدد)

2.64

پنیر محلی(1کیلوگرم)

8.19

 

هزینه حمل و نقل

موارد

مبلغ به یورو

شروع تاکسی(تعرفه عادی)

2.33

تاکسی 1 کیلومتر(تعرفه عادی)

0.47

بنزین(1لیتر)

0.40

 

 هزینه اجاره مسکن

موارد

مبلغ به یورو

آپارتمان(1 خوابه) در مرکز شهر

1272.70

آپارتمان(1 خوابه) بیرون شهر

826.07

آپارتمان(3 خوابه) در مرکز شهر

2493.48

آپارتمان(3 خوابه) بیرون شهر

1633.52

 

 هزینه خرید مسکن

موارد

مبلغ به یورو

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

3841.58

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر

2686.65

تحصیل در خارج از کشور

?خرید ملک در قطر?

شهرهای مهم برای زندگی در قطر

جهت مهاجرت به قطر، داشتن اطلاعات از شرایط و تجربه زندگی درقطر، مشکلات زندگی درقطر در شهرهای مختلفش بسیار مهم است. در ادامه اطلاعاتی درباره زندگی درقطر دوحه ارائه می شود:

  • دوحه:

دوحه به عنوان پایتخت قطر شناخته می شود. در این شهر معماری جالب با آسمان خراش های بسیار به چشم می خورد، در این شهر بهترین موزه ها و رستوران ها وجود دارد. آمار جرم و جنایت و خشونت در این شهر بسیار کم است.

  • الریان:

الریان با فاصله 10 کیلومتری از دوحه، در گذشته محل زندگی کشاورزان عشایر بوده است و امروزه محلی با آرامش بسیار در قطر شناخته می شود. دانشگاه های درجه 1 و بین المللی در الریان وجود دارد.

  • ام سعید:

این منطقه دارای پالایشگاه ها و شهرک های صنعتی می باشد و به عنوان قلب صنعت قطر شناخته می شود. ام سعید سواحل زیبایی نیز برای تفریح دارد.

  • الوآب:

یکی از منطقه های مناسب جهت زندگی خانواده ها در قطر محسوب می شود. الوآب دارای مدارس و مهدکودک های مناسب جهت تحصیل کودکان، رستوران ها و پارک های تفریحی، امکانات خوب برای زندگی و فروشگاه های متعدد است. خانواده های مهاجر در این منطقه می توانند در خانه های ویلایی زندگی کنند.

  • مدینتت خلیفه:

به دلیل بالا بودن تعداد مدارس، این منطقه از بهترین مکان ها برای زندگی خانواده هایی است که فرزندانی دارند که در مقطع مدارس تحصیل می کنند.

  • خلیج غربی:

این منطقه برای خانواده هایی که قصد زندگی در خانه های شیک را دارند مناسب است. در خلیج عربی نیز مراکز آموزشی خوبی موجود است.

  • ابوحامور:

ابوحامور از بهترین شهرهای قطر می باشد. امکانات تحصیلی خوب، تفریحات و رستوران های متعدد دارد و در این منطقه می توان با قیمت مناسب یک خانه ویلایی خریداری کرد.

  • السد:

از قدیمی ترین و محبوب ترین مناطق در قطر محسوب می شود.

  • مروارید:

منطقه ای گران با تعداد بالایی فروشگاه های لوکس و رستوران های خوب است اما از نظر مدارس و آموزشی ضعیف است.

تحصیل در خارج از کشور

?مهاجرت به قطر?

سطح رضایت مردم از زندگی در قطر

همانند بسیاری از کشورها که زندگی در آن ها بالا پایین هایی دارد شرایط زندگی در قطر نیز می تواند دارای فراز و فرود هایی باشد. مهاجرین باید بدانند برای زندگی خود بعد از مهاجرت چه انتظاراتی را دارند و می خواهند زندگی جدید خود را بعد از مهاجرت چگونه سپری کنند. این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه و گردآوری شده است، هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام و غیرقانونی می باشد. در میان مهاجرین عده ای زندگی درقطر را عالی می دانند و کسانی هم نظری کاملاً مخالف دارند و با توجه به مشکلات زندگی درقطر، زندگی درقطر را جالب نمی دانند. این نظریات بسته به انتخاب مکانی که برای اقامت خود بر می گزینند می تواند متفاوت باشد. مردم در قطر از شرایط خوبی از نظر بهداشت و امنیت اجتماعی برخوردار هستند و مهاجرین نباید در مورد این موضوعات نگران باشند. با توجه به این که زندگی درقطر هزینه بالایی دارد این امکان وجود دارد که در ابتدای مهاجرت، مقایسه قیمت ها برای مهاجرین سخت باشد.

مزایا و معایب زندگی در قطر

کیفیت زندگی درقطر دوحه در سطح بالایی می باشد. وجود سطح بالای آموزشی و مراقبت های بهداشتی مناسب باعث می شود که قطر به عنوان کشوری مناسب و محبوب در میان مهاجران از سرتاسر دنیا به شمار آید. کشور قطر جز کشورهایی است که در حال رشد و شکوفایی است و امروزه در بسیاری از جهات کشوری رونق یافته محسوب می شود. در هر حال افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند می بایست در زمینه معایب و مزایای کشور مورد نظر تحقیق کنند و اطلاعات داشته باشند در ادامه بیشتر درباره مزایای زندگی درقطر و مشکلات زندگی درقطر صحبت می کنیم. در نگاه اول برای مهاجرین هزينه زندگي درقطر بالا است.

  • محل زندگی:

از مزایای زندگی درقطر دوحه می توان به پیدا کردن مکانی مناسب جهت زندگی اشاره کرد. و در مورد محل اقامت می توان به معایبی اشاره کرد که افراد برای زندگی  به جز خانه های ویلایی و آپارتمان های بلند انتخاب دیگری برای انتخاب محل اقامت خود ندارند.

  • زندگی اجتماعی:

مزایا: به دلیل کوچک بودن کشور قطر مهاجران می توانند راحت تر ارتباط برقرار کنند.

  • آب وهوا:

مزایا: قطر دارای زمستان های معتدل طولانی در ماه های نوامبر تا آوریل با هوایی خنک است. معایب: تابستان های قطر در ماه های ژوئن تا آگوست با گرمای شدید همراه است.

  • ایمنی:

مزایا: قطر به عنوان کشوری با میزان جرم و جنایت پایین شهرت دارد. معایب: قطر کشوری امن است اما از نظر رانندگی و جاده ها و عدم رعایت قوانین رانندگی ضعف دارد.

  • کار در قطر:

مزایا: در قطر برای مهاجرانی که در زمینه کاری خود مهارت دارند شغل های پر درآمد وجود دارد. معایب: بیماری کوید 19 تاثیرات بزرگی بر روی شرکت های قطر وارد کرد و بسیاری از شرکت ها مجبور به اخراج نیروهای خود شدند.

شرایط اخذ اقامت کاری در قطر

مهاجرین جهت کار در قطر ابتدا می بایست مجوز کار دریافت کنند تا بتوانند به مدت بیشتری در قطر اقامت کنند و از مزایای زندگی درقطر بهره مند شوند. متقاضیانی که قصد دارند از طریق کار کردن در قطر اقامت کنند و تجربه زندگی درقطر را داشته باشند می بایست کارفرمای خود را پیدا کرده، جاب آفر را از طرف کارفرما دریافت کنند و سپس جهت اخذ ویزای کار اقدام کنند. بعد از اخذ اقامت، متقاضی می تواند درخواست ویزای الحاق خانوادگی بدهد. همراهان در قطر اجازه کار ندارند. و شخص می بایست از پس تامین هزينه زندگي درقطر برآید. مراحل اقامت کاری در ادامه توضیح داده می شود:

مرحله اول:

قبل از درخواست ویزای کاری می بایست کار خود را پیدا کنند.

مرحله دوم:

کارفرما برای استخدام نیروی کار از کشور خارجی می بایست از دولت مجوزهای لازم را دریافت کند.

مرحله سوم:

کارفرما برای شخص متقاضی ویزای موقت را ارسال می کند.

مرحله چهارم:

متقاضی می بایست ویزای موقت خود را تغییر دهد و اقامت خود را اخذ کند.

مرحله پنجم:

متقاضیان می توانند زندگی خود در قطر را شروع کنند. حساب بانکی باز کنند و یا برای دریافت گواهینامه رانندگی اقدام کنند.

تحصیل در خارج از کشور

?کار در قطر?

با تهیه محصول زیر می توانید شخصاً نسبت به اخذ ویزای کار در کشورهای مطرح اروپایی، کانادا و استرالیا اقدام نمایید و اطلاعات کاملی در باب کاریابی در خارج از کشور، نحوه ارسال رزومه کاری و اخذ پیشنهاد کاری بدست آورید.

کار در جمهوری چک

 

⬅️ چنانچه علاقمند به اطلاعات بیشتر درباره زندگی در قطر هستید، اینجا کلیک کنید ➡️

 

پیشنهاد می گردد جهت اطلاع از روش های قانونی مهاجرت جهت اتخاذ تصمیمات صحیح در این زمینه محصول راهنمای گام به گام اخذ اقامت ارائه شده توسط مدیر موسسه ملک پور را مشاهده نمایید و با آگاهی کامل جهت مهاجرت خود تصمیم گیری نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت


پاسخ به سوالات متداول درباره زندگی در قطر

آیا هزینه های زندگی در قطر ارزان است؟

هزینه های زندگی درقطر بالاست اما اگر شخصی در قطر درآمد داشته باشد می تواند هزینه های زندگی خود را پرداخت کند.

آیا مهاجرین می توانند در قطر کار کنند؟

افرادی که قصد مهاجرت کاری به قطر را دارند می بایست از کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنند.

آیا با مهاجرت از طریق کار به قطر می توانم خانواده ام را همراه داشته باشم؟

متقاضیان می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال را با خود به قطر ببرند.

میانگین هزینه زندگی در قطر چقدر است؟

به طور متوسط در هر ماه 12000 ریال هزینه زندگی 1 نفر می باشد.


_____________سخن پایانی درباره زندگی در قطر__________

در این مقاله به صورت کامل اطلاعاتی مفید درباره اینکه زندگی درقطرچگونه است و شرایط زندگی در قطر، هزینه های زندگی، اقامت کاری در قطر، مزایا و معایب شهرهای مختلف جهت زندگی در قطر داده شد. همراه گرامی اگر قصد دارید به کشوری خارجی مهاجرت کنید از مهمترین اقداماتی که می توانید انجام دهید این است که ابتدا از طریق مقالات مختلفی که در وب سایت ملک پور وجود دارد اطلاعات کسب کنید و سپس برای بررسی اطلاعات خود با مشاورین تلفنی خبره موسسه ملک پور تماس بگیرید. در قدم بعدی راهنمایی گرفتن از مشاوران خبره در زمینه مهاجرت است که موسسه ملک پور با داشتن سابقه ای طولانی، نزدیک به 20 سال سابقه در زمینه مهاجرت می توانند راهنمای مناسبی برای شما باشند. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله کار در عمان را نیز مطالعه نمایید. در انتهای مقاله سوالات و پیشنهادات خود را ثبت کنید و برای ما ارسال کنید تا در اولین فرصت به آن ها پاسخ دهیم.

امتیاز 3.58 از 5 ( 11 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
موسوی
سلام ایا تلفن تماسی هست که زنگ بزنیم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز از طرق زیر می توانید با موسسه تماس بگیرید. https://officialmalekpour.net/contact
مشاوره رایگان