راه های جایگزین پناهندگی

بدون نظر

روش های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که می توان آن ها را در هفت دسته کلی قرار داد؛ اما به طور قطع، پناهندگی بهترین راه برای مهاجرت نیست و راه های جایگزین پناهندگی را برای متقاضیان مهاجرت توصیه می نماییم. پناهندگی یک روش غیرقانونی برای مهاجرت است و خطرات بسیاری در این مسیر، متقاضیان را تهدید می کند. از این روی، موسسه ملک پور نه تنها در این زمینه خدماتی نداشته بلکه شما را نیز از این مسیر مهاجرتی منع می دارد. در این مقاله می توانید با راه های جایگزین پناهندگی آشنا شده و اطلاعات خود را در خصوص شرایط زندگی پس از مهاجرت افزایش دهید. اطلاعات بیشتر با دریافت مشاوره تلفنی رایگان از مشاورین این مجموعه و برقراری تماس تلفنی با موسسه ملک پور امکان پذیر است.

  • پادکست موسسه ملک پور در مورد پناهندگی - قسمت اول

فایل صوتی موسسه ملک پور درمورد پناهندگی - قسمت اول

 

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارایه می گردد.

 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

  • آیا پناهندگی، راه مناسبی برای مهاجرت هست؟
  • روش تحصیلی، جایگزین پناهندگی
  • روش کاری، جایگزین پناهندگی
  • روش سرمایه گذاری، جایگزین پناهندگی
  • سایر راه های جایگزین پناهندگی
  • سخن آخر

راه های جایگزین پناهندگی در 30 ثانیه

ویدئو کامل را در ادامه خواهید دید!

تحصیل در فرانسه

راه های جایگزین پناهندگی

آیا پناهندگی، راه مناسبی برای مهاجرت هست؟

در پاسخ به سوال فوق، بایستی به هدف از مهاجرت و فلسفه مهاجرت اندیشید. بدون شک افراد برای دستیابی به زندگی بهتر، شرایط زندگی خود در کشور مبدأ را ترک کرده و اقدام به مهاجرت می نمایند. حال به شرایط زندگی پس از مهاجرت افرادی بیاندیشید که از طریق پناهندگی اقدام کرده اند. اکثریت این افراد، از شرایط زندگی خود راضی نبوده و در واقع به هدف خود از مهاجرت دست نیافته اند. اما دلیل انتخاب این راه چه بوده است؟ دلیل واقعی آن را می توان در عدم دانش و آگاهی دانست. درواقع اطلاعات دریافتی متقاضیان در خصوص مهاجرت و بهترین مسیر برای مهاجرت، غلط و نادرست بوده است و یا شرایط پس از پناهندگی مانند دردسرهای این مسیر به طور کامل و دقیق برای آنان تشریح نشده است. متأسفانه بارها با خبرهایی نظیر غرق شدن تمامی اعضای یک خانواده در مسیر پناهندگی یا مواردی نظیر این مواجه شده ایم که بخشی از خطرات و معایب پناهندگی را نمایان می سازد. صحت و اعتبار منبعی که از آن اطلاعات مهاجرتی خود را دریافت می نمایید بسیار تأثیرگذار است. برخی افراد و مؤسسات با سوء نیت و تنها با هدف تأمین منافع مالی و شخصی خود، شما را به مسیر نادرست پناهندگی پیش برده و با بزرگ کردن برخی نتایج پناهندگی مانند دریافت حقوق ماهیانه هزار یورو، شما را به حرکت در این مسیر توصیه می نمایند. در حالی که از دیگر شرایط آن مانند نیاز به رفت و آمد در دادگاه ها و حتی امکان عدم دریافتی به مدت چند ماه یا حتی یک یا دو سال، ترک خاک در صورت عدم تأیید پرونده توسط اداره مهاجرت، عدم امکان ورود به وطن و... اطلاعاتی به شما ارائه نمی نمایند. مهاجرت از طریق پناهندگی، بر مبنای تفکر باخت باخت است. در حالی که در صورت اقدام از طرق قانونی، مهاجرتی برد برد برای شما رقم می خورد؛ چرا که هم شما و هم کشور مقصد، از آثار مثبت مهاجرت شما بهره مند می گردند. در حالی که پناهندگی، نه تنها وضعیت زندگی شما را بهبود نمی بخشد، بلکه برای کشور مقصد نیز دارای آثار منفی است.

  • پادکست موسسه ملک پور در مورد پناهندگی - قسمت دوم

فایل صوتی موسسه ملک پور درمورد پناهندگی - قسمت دوم

 

حقیقت امر این است که پناهندگی روشی پرخطر و پردردسر برای مهاجرت است و افراد و مؤسسات فعال در این زمینه، عملی غیرقانونی و خلاف را مرتکب شده و در صورت ارائه گزارش، با آن ها برخورد قانونی و سخت خواهد شد. برای جلوگیری از انتخاب غلط مسیر مهاجرت، بایستی اطلاعات کامل را از منابع صحیح و معتبر که در این زمینه دارای فعالیت تخصصی و تجربه موفقیت آمیز هستند دریافت کرد. روش های قانونی مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که انتخاب بهترین آن ها بسته به شرایط افراد از جمله میزان سرمایه آن ها متفاوت است؛ روش های تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، مهاجرت برای افراد خاص مانند ورزشکاران و هنرمندان. در ادامه مقاله توضیحات بیشتری در خصوص هر یک از این روش ها و همچنین شرایط مهاجرت برای افرادی که سرمایه کافی نداشته و یا به دنبال مهاجرت با هزینه کم هستند ارائه شده است. ضمن این که توصیه می شود به سایت موفقیت موسسه ملک پور مراجعه نموده و با مسیری که توسط افراد موفق در زمینه مهاجرت از جمله استاد ملک پور طی شده است آشنا گردید. شما می توانید با الهام گرفتن از این افراد موفق و قدم گذاشتن در مسیری که نتیجه آن اکنون بر همگان عیان است، مهاجرت خود را تضمین کرده و حتی در صورت نداشتن سرمایه چندانی، توصیه های لازم برای کسب سرمایه و برنامه یزی برای آینده مالی و زندگی و مهاجرت خود را دریافت نمایید.

  • توضیحات موسسه ملک پور در زمینه راه های جایگزین پناهندگی

فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه راه های جایگزین پناهندگی

فایل صوتی موسسه ملک پور در زمینه راه های جایگزین پناهندگی

روش تحصیلی، جایگزین پناهندگی

از راه های جایگزین پناهندگی می توان به روش تحصیلی اشاره کرد. تحصیل در کشورهای مختلف دارای نیازمندی های متفاوتی می باشد. برای مثال ارائه مدرک زبان، شهریه تحصیل، شرایط کار ضمن تحصیل، ویزای همراه و... به عواملی مانند کشور، دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. در اکثر کشورها متقاضیان می توانند همسر و  فرزندان کمتر از 18 سال خود را نیز به عنوان همراه در کنار خود داشته باشند. ضمن این که معمولاً به دانشجویان فرصتی پس از تحصیل داده می شود تا در آن کشور حضور داشته و به جستجوی کار بگردند. در اکثریت کشورها، دریافت اقامت و تابعیت از طریق تحصیل به صورت مستقیم امکان پذیر نیست و افراد بایستی با تغییر ویزای تحصیلی خود به دیگر ویزاها، شرایط اقامت دائم خود را آماده سازند. یافتن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به کاری، از معمول ترین روش ها برای دریافت اقامت دائم کشور مقصد است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی که سرمایه زیادی نداشته و به دنبال تحصیل ارزان یا رایگان هستند، می توانند از امکان تحصیل رایگان در کشورهایی مانند آلمان، اتریش، فرانسه، اسپانیا و نروژ بهره مند گردند. همچنین در بسیاری از کشورها نظیر ایتالیا، بورسیه های متعددی به افراد واجد شرایط اعطا می گردد.

تحصیل در کانادا

مزایا و معایب پناهندگی

روش کاری، جایگزین پناهندگی

یکی از بهترین راه های جایگزین پناهندگی، کار است. شما می توانید در کشور خود به تحصیلات عالیه پرداخته و سپس برای مهاجرت کاری اقدام نمایید. از الزامات مهاجرت کاری، داشتن مهارت و تخصص به مدت حداقل سه تا پنج سال و همچنین داشتن پیشنهاد کاری است. کشورهایی مانند آلمان، اتریش و آفریقای جنوبی نیز ویزای جستجوی کار را به متقاضیانی اعطا می نمایند که دارای شرایط اولیه می باشند. ویزای جستجوی کار، فرصت حضور در کشور مقصد و جستجوی کار به صورت حضوری می باشد. مهاجرت کاری در کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند بر اساس برنامه اسکیل ورکر و تحت سیستم اکسپرس اینتری انجام می شود که یک سیستم امتیازبندی می باشد. افرادی که بتوانند بالاترین امتیازات را بر اساس فاکتورهای سن، تحصیلات، سابقه کاری، سطح زبان و سایر عوامل جانبی به دست آورند می توانند از اقامت دائم کشور مقصد در ابتدای ورود خود بهره مند گردند.

موفقیت در مهاجرت کاری، به عواملی مانند شرایط بازار کار در کشور مورد نظر و همچنین توانایی ما در کاریابی بستگی دارد. برای این منظور توصیه می شود که مهارت های کاریابی و نکات مهم موفقیت در این زمینه را آموخته و با انواع روش های کاریابی آشنا گردید. برای این منظور، تهیه و مشاهده محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور را توصیه می نماییم.

کار در جمهوری چک

روش سرمایه گذاری، جایگزین پناهندگی

روش سرمایه گذاری که یکی از راه های جایگزین پناهندگی محسوب می شود، خود به دو دسته تقسیم می شود. برخی روش ها نیاز به انتقال سرمایه و صرف آن در خارج از کشور می باشد. از جمله این روش ها می توان به خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و استارت آپ اشاره کرد. شرایط و هزینه مورد نیاز برای اخذ اقامت از هر یک از این طرق و همچنین آثار اقامتی و مدت زمان لازم برای دستیابی به آن در هر یک از موارد فوق و کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. دسته دوم به روش های سرمایه داری اطلاق می شود که نیازی به سرمایه گذاری در خارج از کشور ندارد و تنها با نشان دادن میزان تمکن مالی خود در ایران می توان برای کسب اقامت و سپس تابعیت اقدام کرد. این روش که به نام خودحمایتی یا تمکن مالی شناخته می شود، در کشورهایی مانند سوئیس، اتریش، فرانسه، یونان، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و همچنین مکزیک امکان پذیر است. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، نه تنها یکی از بهترین راه های جایگزین پناهندگی است و به منفعت متقاضی می باشد، بلکه برای کشور مقصد نیز دارای آثار مثبتی است.

  • اقامت از طریق خرید ملک:

یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های اخذ اقامت است که با صرف هزینه مشخصی همراه است و در کشورهایی مانند یونان، پرتغال و اسپانیا امکان پذیر است.

  • اقامت از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی:

با ثبت شرکت و ارائه طرح تجاری که دارای منفعت اقتصادی برای کشور مقصد بوده و موجبات اشتغال زایی در آن کشور را فراهم نماید، می توان ویزای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی را دریافت کرد. داشتن طرح تجاری که مورد تأیید دولت آن کشور قرار گیرد، همچنین داشتن سرمایه لازم جهت ثبت شرکت، راه اندازی و و تزریق به شرکت برای ادامه فعالیت، از نیازمندی های این روش اقامتی می باشد.

  • اقامت از طریق استارت آپ:

بارزترین تفاوت روش استارت آپ و کارآفرینی و ثبت شرکت، الزام به ارائه بیزنس پلن نو و خلاقانه است. با همکاری مؤسسات و شرکت های نخبه که در زمینه تهیه بیزنس پلن های خلاقانه فعالیت دارند، این امکان فراهم شده است تا متقاضیان بتوانند برای اخذ اقامت سریع اروپا از طریق استارت آپ و یا اقامت دائم کانادا با استارت آپ اقدام نمایند.

  • اقامت از طریق خودحمایتی یا تمکن مالی:

در این روش متقاضی بایستی مبلغ مشخصی را به ازای افراد شامل پرونده مهاجرتی خود، در حساب بانکی خود در ایران نشان داده و با اثبات درآمد ماهیانه و توانایی خود در تأمین هزینه ها، اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی، و یا اقامت یونان، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، اتریش و فرانسه و یا اقامت خودحمایتی مکزیک را دریافت نماید.

سایر راه های جایگزین پناهندگی

از راه های جایگزین پناهندگی، ازدواج است. افرادی که به ازدواج با افراد دارای اقامت و تابعیت کشور دیگر درآیند، در صورت توانایی مالی آن فرد در تأمین هزینه ها می توانند برای اخذ اقامت و سپس تابعیت کشور همسر خود اقدام نمایند. همچنین ویزای نامزدی نیز برای برخی کشورها ارائه می گردد که در صورت دریافت آن می توان برای ازدواج در کشور مقصد و سپس اخذ اقامت اقدام کرد.

اکثر کشورها اقامت و تابعیت خود را به فرزندانی اعطا می نمایند که پدر یا مادر آن ها دارای تابعیت همان کشور باشد. برخی کشورها نیز با تبعیت از اصل خاک، اقامت و تابعیت خود را به فرزندان متولد شده در خاک این کشورها اعطا می نمایند؛ مانند کشور برزیل و کانادا. بنابراین اعطای تابعیت این کشورها از طریق تولد، فارغ از تابعیت والدین آن ها می باشد.

کشورهایی نیز با اعطای ویزا به افراد خاص مانند هنرمندان، ورزشکاران و محققان برجسته علمی، زمینه مهاجرت و اقامت آن ها را فراهم می نمایند. کشورهای اتریش، کانادا، فرانسه و آمریکا در زمره این کشورها قرار دارند. بدین ترتیب افراد خاص که دارای توانمندی های ویژه هستند می توانند این روش را به عنوان راه های جایگزین پناهندگی انتخاب کرده و از این طریق مهاجرت نمایند.


_____________سخن آخر_____________

متأسفانه عدم تحقیق و عدم مراجعه به منابع اطلاعاتی معتبر و صحیح، باعث شده است تا عده ای با سوء استفاده از شرایط، متقاضیان مهاجرت را به مسیر غیرقانونی مهاجرت سوق دهند. در حالی که با اطلاع از خطرات و گرفتاری های مسیر پناهندگی و همچنین با داشتن دانش کافی در خصوص روش های قانونی مهاجرت، می توانید بهترین تصمیم را جهت بهبود شرایط زندگی خود اتخاذ نمایید. هدف از مهاجرت، بهبود شرایط زندگی است و در اغلب موارد، مهاجرت شما را به خواسته مورد نظر نمی رساند. راه های جایگزین پناهندگی متعدد می باشند و اطلاع از جزئیات این روش ها، با برقراری تماس تلفنی با موسسه ملک پور و دریافت مشاوره تلفنی رایگان امکان پذیر است. همچنین در صورت طرح سوالات خود برای انتخاب بهترین راه برای مهاجرت، در بخش "ثبت پرسش" پاسخ آن ها را توسط کارشناسان دریافت می نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 3 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
مشاوره رایگان