پناهندگی در بلژیک

4 نظر

کلیه مهاجرینی که به بلژیک می آیند مجاز به درخواست حمایت بین المللی و حمایت مقامات بلژیکی هستند. متقاضیان حمایت های بین المللی باید مراحلی را برا قبول درخواست خود طی نمایند تا بتوانند به اقامت بلژیک دست یابند. دولت بلژیک، شرایط افراد را با شرایط تعریف شده در کنوانسیون 1951 ژنو در مورد وضعیت پناهندگان تطبیق می دهد و در مورد درخواست ها، تصمیم گیری می کند. زندگی در بلژیک برای ایرانیان، می تواند شرایط را برای مهاجران فراهم نماید، اما رعایت نکات مهاجرت و انتخاب روش مهاجرت صحیح، لازمه بهره مندی از این شرایط است. افرادی که از طریق پناهندگی در بلژیک اقدام می کنند، ضمن قرار گرفتن در کمپ های پناهندگی بلژیک، باید منتظر تعیین تکلیف پرونده درخواست خود باشند و گاهاً ممکن است این بررسی تا مدت های متمادی به طول بیانجامد.

 

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارایه می گردد.

 

کنوانسیون ژنو پناهنده را به عنوان کسی می شناسد که به دلیل ترس از تعقیب به دلایل نژادی، مذهبی، ملیتی، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا داشتن عقاید سیاسی خاص، در خارج از کشور و وطن خود است و قادر نیست به دلیل ترس به کشور خود بازگردد. بلژیک نیز در زمره امضا کنندگان این کنوانسیون است و خود را ملزم به رعایت مفاد آن می داند. در بلژیک، متقاضیان حمایت بین المللی که در کمپ های پناهندگی بلژیک به سر می برند، حق دریافت کمک مالی ندارند. بلژیک قوانین سخت گیرانه ای برای پناهندگی دارد و اجرای قانون دوبلین در بلژیک گویای این مطلب هست.

 

در ادامه در خصوص پناهندگی در بلژیک به صورت خاص موضوعات زیر را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • کشور بلژیک برای زندگی
  • کنوانسیون ژنو و تعریف پناهندگی
  • خطرات پناهندگی در بلژیک
  • راه های جایگزین پناهندگی در بلژیک
  • مراحل پناهندگی در بلژیک
  • کیس های پناهندگی در بلژیک
  • سوالات متداول راجع به پناهندگی در بلژیک
  • سخن پایانی درباره پناهندگی در بلژیک

راه های جایگزین پناهندگی در 30 ثانیه

ویدئو کامل را در ادامه خواهید دید!

 

پناهندگی دربلژیک

کشور بلژیک برای زندگی

بلژیک کشوری در غرب اروپا، دارای موقعیت مناسبی در اروپا است. بازار بلژیک به صورت خاص، فرصت هایی را برای هنرهای نمایشی، صنعت خلاقیت، هنرهای تجسمی و ادبیات فراهم می کند. بهداشت، رفاه و امنیت اجتماعی در بلژیک یک استاندارد عالی جهانی را دارد. مراقبت های پزشکی با کیفیت بالا به طور گسترده ای در دسترس است که توسط بیمارستان های بزرگ حمایت می شوند. کشور بلژیک همچنین ارزان تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است و یکی از کشورهایی است که به عنوان کانون گردشگری پزشکی شناخته می شود. زندگی در بلژیک برای ایرانیان می تواند گزینه بسیار خوبی از این نظر باشد.

یکی از بزرگترین مشکلات در مورد بلژیک آب و هوا است. بلژیک دارای آب و هوای خنک تحت تأثیر دریای شمال و اقیانوس اطلس است. دمای متوسط ​​در زمستان 3.5 درجه سانتیگراد و در تابستان 18.5 درجه سانتیگراد است، با بالاترین درجه در حدود 23 درجه که نوید آب و هوایی سرد را می دهد. بلژیک اگرچه کشوری صنعتی است، اما در زمینه محیط زیست، عملکرد خوبی دارد. این کشور در شاخص عملکرد محیط زیست سال 2020 در رتبه 15 جهانی است و شهرهای اصلی آن در شاخص کیفیت هوا رتبه خوبی دارند. با این حال، به دلیل سطح شهرنشینی بالا، نمره نسبتاً کمی در تنوع زیستی دارد.

 

کنوانسیون ژنو و تعریف پناهندگی

پناهندگی در بلژیک از مواردی است که ممکن است مورد توجه برخی از افراد قرار گیرد. هر چند که تاکید می گردد موسسه ملک پور خدماتی در خصوص پناهندگی ندارد، تنها به منظور اخذ اطلاعات در خصوص پناهندگی در بلژیک، مواردی را عنوان خواهیم کرد و زندگی در بلژیک برای ایرانیان را براساس این معاهده، شرح می دهیم.

کنوانسیون یا معاهده ژنو در واقع معاهده ای است که برای حمایت از افرادی است که به دلایلی ناگزیر هستند از کشور خود خارج شده و در کشوری دیگر به ادامه زندگی خود بپردازند. این دلایل ممکن است مواردی از جمله جنگ، عقاید سیاسی و اعتقادی متفاوت، تفاوت نژادی و مواردی از این قبیل باشد. این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه و تنظیم شده است و هرگونه کپی برداری و نشر مطالب بدون اجازه صاحب اثر، غیرقانونی و شرعاً حرام است. در تمامی این موارد افراد باید بتوانند ثابت کنند که ادامه زندگی برای آن ها در کشورشان سخت یا غیر ممکن است و یا خطر جانی آن ها و وابستگان آن ها را تهدید می کند. این معاهده در حقیقت به حمایت دوجنابه اتباع کشورهای مختلف می پردازد و امضا کنندگان این معاده خود را در برابر اتباع سایر کشورها، مسئول می دانند. در سال 1949 با پیش گامی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، این معاهده به تصویب رسید. کشور ما ایران نیز ضمن امضای این معاهده در سال 1949، آن را در سال 1957 به تصویب مجلس رساند.

علاوه بر موارد گفته شده لازم است اشاره نماییم که قانون دوبلین در بلژیک، مورد اجرا قرار می گیرد و بیان می دارد که پناه جویان باید در اولین کشور دارای امنیت که وارد می شوند، اعلام پناهندگی نمایند و حق انتخاب کشور دیگر را ندارند. البته این قانون شامل افراد زیر سن قانونی نمی شود. قانون دوبلین در بلژیک می تواند مورد توجه متقاضیان پناهندگی در بلژیک قرار گیرد.

خطرات پناهندگی در بلژیک

از آن جایی که برخی افراد، پناهندگی در بلژیک و سایر کشورها را بدون بررسی کردن کامل گزینه های مختلف مهاجرت، به عنوان گزینه اول مهاجرت بر می گزینند، لازم است نکاتی در این خصوص عنوان گردد. مسلماً افراد نسبت به توانایی ها و شرایط خود برای مهاجرت، کاملاً واقف نیستند. چه بسا شرایط افراد برای برخی از روش های مهاجرتی، مناسب و قابل اتکا باشد. به عنوان مثال روش اقامت تحصیلی در برخی کشورها، ضمن کم هزینه بودن، از اعتبار خوبی نیز برخوردار است و بنابراین افراد با آگاهی از این شرایط می توانند مهاجرتی قانونی و امن برای خود و خانواده متصور باشند. علاوه بر موارد عنوان شده، پناهندگی، ضعف ها و خطراتی را نیز به همراه دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می گردد. شاید اولین ضعف این روش، راهنمایی ضعیف و تعامل نامناسب با پناهجویان است. این موضوع در ابتدای اقدام توسط متقاضیان، زیاد به چشم می خورد و در ادامه نیز وجود خواهد داشت. از طرف دیگر به دلیل تعامل با افراد نا آگاه و غیر مسئول، اطلاعات صحیحی از شرایط کشور مورد نظر در مورد موضوعات خاص به پناهندگان داده نمی شود.

لازم به ذکر است که پناهندگان تا سیر مسیر قانونی پرونده خود، ناگزیر به زندگی در کمپ های پناهندگی در بلژیک تدارک دیده شده در کشور مورد نظر هستند. شرایط زندگی در این کمپ ها بعضاً بسیار سخت و طاقت فرسا است. چه بسا تا مدت های نامعلوم مجبور به زندگی در این شرایط باشند و بلاتکلیفی در این شرایط می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. همچنین پس از پذیرش پناهندگی در بلژیک و سایر کشورها، باید در نظر داشته باشیم که امکان برگشت به کشور مبداٌ تقریبا غیرممکن است. همچنین افرادی که پناهندگی در بلژیک را انتخاب می کنند، از شغل و جایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار نخواهند بود. از دیگر معایب انتخاب روش پناهندگی در بلژیک، نحوه ورود به این کشور است. بعضاً افراد از مرزهای زمینی و به صورت غیرقانونی برای خروج از کشور استفاده می کنند که این موضوع براساس تجربه، خطرات و ریسک بالایی برای افراد و خانواده آن ها به همراه دارد. مطالعه مقاله زیر می تواند اطلاع دقیقی در این خصوص به شما بدهد:

تحصیل در خارج از کشور

مزایا و معایب پناهندگی

حقوق ماهانه پناهندگان در بلژیک، از دیگر نکات قابل توجه هست. ذکر این نکته ضروری است که حقوق ماهانه پناهندگان در بلژیک، از سایر افراد به مراتب کمتر است و این موضوع، از جمله مسائل قابل توجه برای متقاضیان پناهندگی در بلژیک است. از دیگر معایب پناهندگی، می توان به بد رفتاری مقامات مختلف اعم از پرسنل فرودگاه ها و ادارات دولتی با پناهندگان اشاره کرد که همواره مورد انتقاد بوده و هست. همچنین سوء استفاده و فساد برخی از دست اندرکاران نسبت به پناهندگان، در موارد مختلف گزارش شده است که باید مورد توجه افراد قرار گیرد. دوره های طولانی مدت بلاتکلیفی که باعث ایجاد بیماری های روحی روانی مختلف و ایجاد تنش و استرس در افراد می شود، شاید یکی از مهم ترین خطرات پناهندگی باشد که متاسفانه بسیاری از افراد نسبت به آن بی توجه هستند. خطراتی که سلامتی افراد را تهدید می کند و امکان ابتلا به بیماری های واگیردار نیز از جمله خطرات مهم اقدام از روش پناهندگی در بلژیک است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

در بلژیک، پناهندگان معمولاً نمی توانند از کمک هزینه مالی برخودار گردند اما پس از دریافت پناهندگی می توانند به مدت دوماه از کوپن غذایی در حد 280 یورو استفاده نمایند. این موضوع در خصوص حقوق ماهانه پناهندگان در بلژیک مورد توجه است. در قانون اساسی بلژیک و مطابق با ماده 23،همه افراد حق بهره مندی از زندگی شایسته در این کشور را دارند. بنابراین استفاده از خدمات اجتماعی مانند آموزش و محافظت و ... می تواند دور از دسترس نباشد.

راه های جایگزین پناهندگی در بلژیک

همانگونه که قبلاض نیز اشاره شد، راه های مختلفی برای جایگزین کردن این روش وجود دارد. بنابراین پناهندگی در بلژیک را می توان با روش هایی که در ادامه ذکر خواهد شد، جایگزین نمود.

  • تحصیل در بلژیک

بلژیک با بهره گیری از سیستمی آموزشی مناسب و دانشگاه های مطرح، می تواند گزینه ای مناسب برای مهاجرت تحصیلی باشد. امکان تحصیل به زبان انگلیسی و شهریه های مناسب تحصیلی در برخی از دانشگاه ها، می تواند از جمله عوامل انتخاب این روش برای مهاجرت به جای پناهندگی در بلژیک باشد. این کشور امکان تحصیل برای دانشجویان انگلیسی زبان، فرانسوی زبان و آلمانی زبان را در برخی رشته ها فراهم می کند و دانشگاه های بلژیک در زمره 200 دانشگاه برتر در رتبه بندی QS قرار دارد. هزینه ای تحصیل بسیار مناسب در این کشور می تواند از جمله علل انتخاب این کشور برای تحصیل است. پیشنهاد می گردد به منظور کسب اطلاعات بیشتر، مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

  • کار در بلژیک

ویزای کاری و مهاجرت از این طریق، یکی از مناسب ترین روش های جایگزین برای پناهندگی در بلژیک است. شما براساس توانایی های خود می توانید نسبت به یافتن شغل مناسب در بلژیک اقدام نمایید. بلژیک با بهره گیری از اقتصادی پویا، در جذب نیروی کار ماهر می تواند مقصد مناسبی باشد. شما می توانید از طریق مکاتبه با کاریابی های معتبر و کارفرمایان، نسبت به این فرآیند اقدام نمایید. در برخی از تخصص ها نظیر تکنولوژی اطلاعات، کمبود نیروی کار در اکثر کشور ها به چشم می خورد که این موضوع می تواند مورد توجه متقاضیان پناهندگی در بلژیک قرار گیرد. مجوزهای مختلفی در بلژیک برای اجازه کار وجود دارد. افرادی که برای پناهندگی در بلژیک باید بدانند که موارد زیر عمده صادرات بلژیک را تشکیل می دهند و می تواند برای کاریابی در بلژیک مورد توجه قرار گیرد.

  • صنایع خودرو
  • صنایع فلزات آهن و فولاد
  • صنایع پارچه و منسوجات
  • صنایع نفت

نرخ بیکاری در بلژیک، مطابق نمودار زیر است که نشان از شرایط خوب کاری در این کشور است.

 

  • توضیحات موسسه ملک پور در زمینه راه های جایگزین پناهندگی

فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه راه های جایگزین پناهندگی

فایل صوتی موسسه ملک پور در زمینه راه های جایگزین پناهندگی

 

روش های دیگری اعم از سرمایه گذاری، اخذ اقامت از طریق ازدواج و تولد نیز قابل انجام است که هر کدام از این روش ها، با در نظر گرفتن موازین قانونی، می تواند از مجراهای صحیح و قابل اتکا، منجر به اخذ اقامت قانونی برای افراد شده و جایگزین مناسبی برای پناهندگی در بلژیک باشد. تهیه محصول زیر می تواند در خصوص کاریابی، کمک شایانی به شما بکند:

کار در جمهوری چک

مراحل پناهندگی در بلژیک

به صورت خاص، افرادی که برای پناهندگی در بلژیک اقدام می کنند، براساس روش اقدام و موضوع پناهندگی، لازم است مراحل مختلفی را سپری کنند. کشور بلژیک قوانین مختص خود را برای پناهندگی در بلژیک دارد و افرادی که برای پناهندگی در بلژیک اقدام می کنند، لازم است این موارد را آگاهی داشته باشند. کشور بلژیک با امضای معاهده ژنو، مطابق با قوانین بین المللی و فرآیند های داخلی، نسبت به تعیین تکلیف وضعیت پناهنده ها، اقدام می کنند.

روند انجام کار به این صورت است که ابتدا شخص باید درخواست پناهندگی در بلژیک را مطرح نماید. این درخواست می تواند از طریق مراحل زیر انجام گردد.

  • تکمیل و تنظیم فرم درخواست
  • تحویل اسناد هویتی شخص متقاضی و وابستگان
  • گذراندن مصاحبه های مختلف و معاینات پزشکی متعدد مورد نیاز
  • ارائه گزارش های لازم براساس نوع پرونده هر شخص و ارائه دفاعیات در مجامع مختلف
  • پیگیری نتیجه نهایی

کیس های پناهندگی در بلژیک

دلایل مختلفی برای پناهندگی در بلژیک و سایر کشورها می تواند وجود داشته باشد. همانگونه که قبلاً هم گفته شد، افراد باید بتوانند ثابت کنند که امکان ادامه زندگی در کشور خود را به دلایلی که در ادامه عنوان خواهد شد، ندارند. یا اینکه بیم جان خود را در صورت ادامه زندگی در کشورشان داشته باشند. دلایلی که می توان نسبت به استاد به آن ها برای پناهندگی در بلژیک اقدام کرد می تواند مواردی از قبیل موضوعات زیر باشد:

  • جنگ:

یکی از شایع ترین موضوعات پناهندگی است که وقتی بین دو یا چند کشور، جنگ یا منازعه ای شکل می گیرد، به دلیل عدم امکان زندگی در آن کشور ها و بیم از دست دادن جان، می توان نسبت به ارائه کیس پناهندگی ناشی از جنگ اقدام کرد. پناهندگی در بلژیک می تواند یکی از گزینه های در دسترس برای افرادی باشد که به دلیل وقوع جنگ می خواهند تا زمان اتمام جنگ، در کشوری دیگر اقامت داشته باشند.

  • مشکلات سیاسی:

ممکن است برخی از افراد به دلیل عضویت در گروه های سیاسی خاص و یا فعالیت های سیاسی و مخالفت مقامات یا گروه های خاص در کشورشان، امکان ادامه زندگی در وطن خود را نداشته باشند. این افراد پس از مراجعت به بلژیک می توانند برای پناهندگی در بلژیک درخواست دهند و مطابق با روال گفته شده اقدامت لازم را انجام دهند.

  • عقاید مذهبی:

برای برخی از افراد، پایبندی به اعتقاد مذهبی خاص، ممکن است مورد پذیرش قوانین داخلی کشور نبوده یا مورد تبعیض قرار گیرند. در کشورهای کمتر توسعه یافته و کشورهایی که دین و مذهب، نقش اساسی در مناسبات و قوانین را بازی می کند، این مورد زیاد دیده می شود. افراد ممکن است به دلیل پایبندی به عقاید مذهبی خاص، مورد آزار و اذیت یا تبعیض در برخورداری از خدمات و حقوق اجتماعی قرار گیرند و یا حتی جان آن ها در خطر باشد.

  • تفاوت های نژادی:

معمولاً در کشورهای مختلف، تنوع نژادی گوناگون وجود دارد. افرادی که از گونه های نژادی خاصی هستند، بعضاً در معرض آسیب ها و تبعیض های خاص در اجتماع هستند و حتی ممکن است از برخی خدمات عمومی منع گردند. این گونه موارد اگرچه نادر است، اما در مواردی مشاهده است. کشور بلژیک مطابق با مفاد تعهد نامه های بین المللی خود را ملزم می داند برای افرادی که درخواست پناهندگی در بلژیک در این موضوعات را دارد، نسبت به رسیدگی به پرونده های پناهندگی اقدام نماید.

پیشنهاد می گردد جهت اطلاع از روش های قانونی مهاجرت جهت اتخاذ تصمیمات صحیح در این زمینه محصول راهنمای گام به گام اخذ اقامت ارائه شده توسط استاد ملک پور را مشاهده نمایید و با آگاهی کامل جهت مهاجرت خود تصمیم گیری نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات متداول راجع به پناهندگی در بلژیک

 

آیا بلژیک در زمره کشورهای عضو پیمان ژنو است؟

بلی این کشور از پناهندگان مطابق با ضوابط این پیمان حمایت می کند.

بهترین روش برای جایگزینی اقامت از طریق پناهندگی چیست؟

با توجه به شرایطی که شخص دارد، گزینه های مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری می تواند جایگزین پناهندگی در بلژیک گردد

رایج ترین دلایل پناهندگی در بلژیک چیست؟

معمولاً وقوع جنگ در کشورها، باعث درخواست پناهندگی در کشورها می شود.

عمده معایب و خطرات پناهندگی چیست؟

عدم رسیدگی و رعایت حقوق انسانی، سوء استفاده و خطر ابتلا به بیماری های گوناگون و بلاتکلیفی و عدم وجود آینده ای روشن می تواند از عمده معایب پناهندگی در بلژیک باشد.

 


_____________سخن پایانی درباره پناهندگی در بلژیک__________

پناهندگی در بلژیک، خطرات و معایب و روند درخواست پناهندگی در بلژیک در این مقاله علمی مورد بررسی قرار گرفت. معمولاً افراد یکی از اولین گزینه هایی که برای مهاجرت مدنظر قرار می دهند، مهاجرت از طریق پناهندگی است. شاید هزینه ای کم و عدم نیاز به توان و مهارت زبان و تحصیلات آکادمیک و کم بودن اطلاعات در این خصوص، دلیل انتخاب این روش توسط افراد مختلف است. اما مسلماً این افراد از عواقب این روش غیرقانونی به طور کامل اطلاع ندارد. بنابراین پیشنهاد می گردد روش هایی از جمله مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری را در کشور مقصد بررسی نمایید. این موضوع با در نظر گرفتن اینکه برخی کشورها هزینه های تحصیل کم و حتی رایگان دارند، می تواند قابل توجه باشد. ضمن تاکید مجدد بر این نکته مه موسسه ملک پور خدماتی در خصوص پناهندگی ارائه نداده و نخواهد داد، به اطلاع می رسانیم شما می توانید به منظور اگاهی بیشتر در خصوص پناهندگی در بلژیک و معایب آن و امکان جایگزین کردن روش مهاجرتی خود، به صورت رایگان با کارشناسان موسسه تماس برقرار نمایید. همچنین نظرات خود در خصوص پناهندگی در بلژیک را قسمت بیان دیدگاه ها مطرح نمایید.

امتیاز 3.43 از 5 ( 25 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
امید
سلام آقای ملک پور بنده امید هستم و ۲۷ سالمه قصد مهاجرت به کشور بلژیک را دارم متاهل هستم میخوام از حضرتعالی اگر امکانش هست راهنمایی بگیرم مهاجرت بنده قطعی هست بنده حدود۶ سال سابقه در شرکت برق را دارم مهندس فناوری شبکه های توزیع برق من و از نظر مالی هیچ مشکلی ندارم تنها مشکل من و همسرم زبان هست که همسرم تا حدودی با زبان فرانسوی آشناست به نظر شما بنده از چه طریقی اقدام کنم که نیازی به مدرک زبان نباشه با خرید ملک شدنیه ؟ با راه اندازی کسبو کار شدنیه ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای دریافت مشاوره با شماره 02149۱۹6000 تماس حاصل نمایید.
SayedrahmanRahmani
به خاطری جنگ میخام پناهند شوم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز موسسه MIE هیچگونه خدمات و مشاوره ای در مورد پناهندگی ندارد و فقط طرق قانونی را می توانیم در خدمتتان باشیم.
حجت بیاتی زاده
سلام وقت به خیر مهاجرت کاری به بلژیک رو چگونه میتونین بهم کمک کنین من باید چی کار کنم هر کاری باشه انجام میدم فقط ئوست دارم برم بلژیک
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای اطلاع از چگونگی مهاجرت کاری به بلژیک می توانید پکیج گام به گام تا کار در خارج از کشور را در قسمت محصولات سایت مشاهده نمایید.
حجت بیاتی زاده
سلام وقت به خیر مهاجرت کاری به بلژیک رو چگونه میتونین بهم کمک کنین من باید چی کار کنم هر کاری باشه انجام میدم فقط ئوست دارم برم بلژیک
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای اطلاع از چگونگی مهاجرت کاری به بلژیک می توانید پکیج گام به گام تا کار در خارج از کشور را در قسمت محصولات سایت مشاهده نمایید.
زهرا احمدی
سلام آقای ملک پور من در کشور آلمان درخواست پناهندگی دادم و رد شدم میتونم بلژیک بیام و درخواست پناهندگی بودم احتمال قبول شدن من هست؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. موسسه MIE هیچگونه خدمات و مشاوره ای در خصوص روش پناهندگی ارائه نمی نماید ولی میتوانید برای بررسی شرایط و روش های قانونی با موسسه تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.
مشاوره رایگان