پاسپورت جزایر کارائیب - شرایط اخذ، روش های اخذ و هزینه های لازم 2024

17 نظر

پاسپورت کارائیب برای ایرانیان جزو گزینه های برتر در اخذ تابعیت دوم در کمترین زمان می باشد. برخی کشورهای جزائر کارائیب برنامه های سرمایه گذاری با قابلیت خرید پاسپورت کارائیب را با سرمایه حدودی حداقل 120 هزار دلاری ارائه می دهند. افراد عموما ملک خریداری نموده یا مبلغی را دونیت می کنند. دومینیکا و سنت لوسیا از میان کشورهای حوزه کارائیب قابلیت اخذ گذرنامه برای ایرانیان را ارائه می دهند که به دلیل اعتبار پاسپورت کارائیب تقاضای بالایی دارد. شرایط کلی اخذ اقامت و شهروندی کارائیب به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • داشتن حداقل 18 سال سن.
  • حداقل سرمایه گذاری 100000 تا 500000 دلار.
  • نداشتن سابقه کیفری.
  • زمان پردازش سریع 3 تا 5 ماهه.
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • بدون نیاز به زندگی در کشور.
  • سفر بدون ویزا به کشورهای شینگن و مقاصد اصلی.
  • گزینه ای برای دریافت اجازه اقامت 6 ماهه انگلستان.
  • معافیت از سود سرمایه، ثروت، هدیه، ارث، درآمد خارجی و مالیات بر درآمد سرمایه.
  • امکان بازگشت پول و بازگرداندن سود و سرمایه وارداتی.

مشاورین متخصص ما در موسسه ملک پور آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی به صورت رایگان می باشند. 

ویدیو موسسه MIE در مورد رازهای خرید پاسپورت کارائیب


مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

 

پاسپورت جزایر کارائیب

ارزش پاسپورت کارائیب

گدرنامه جزایر کارائیب، بر خلاف وسعت و جمعیت کوچک کشورهای این مجموعه جزایر، دارای ارزش و اعتبار قابل توجهی می باشند. با توجه به ارزش پاسپورت جزایر کارائیب می توان به حدود 144 کشور بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کرد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد دریافت پاسپورت دومینیکا


 

ارزش پاسپورت کارائیب، امکان سفر به کشورهای اروپایی بدون ویزا و حتی اخذ ویزای بلندمدت آمریکا (به طور مثال ویزای 5 تا 10 ساله) را فراهم می نماید. لازم به ذکر است که نکته یاد شده در خصوص اخذ ویزای آمریکا به صورت طولانی مدت با گرفتن پاسپورت سنت کیتس امکان پذیر است که در حال حاضر برای ایرانیان قابل اقدام نمی باشد. جدول زیر رتبه پاسپورت کشور های حوزه کارائییب را بیان می کند:

کشور حوزه کارائیب

قدرت پاسپورت

رنک پاسپورت

باربادوس

153

16

باهاماس

149

18

سنت وینسنت و گرنادین‌ها

145

21

سنت کیتس و نویس

144

22

آنتیگوا و باربودا

142

24

ترینیداد و توباگو

141

25

سنت لوسیا

137

28

اعتبار پاسپورت چزائر کارائیب

ویدیو موسسه MIE در مورد مقایسه پاسپورت کارائیب


روش های اخذ پاسپورت جزایر کارائیب

از جمله کشورهای جزایر کارائیب، گرانادا، سنت کیتس، دمینیکا و سنت لوسیا می باشند که پاسپورت دوم به متقاضیان امر سرمایه گذاری در ملک و یا افرادی که مبلغ مشخصی را به دولت هدیه می کنند اعطا می نمایند. تا کنون بارها به این نکته اشاره شد که اخذ پاسپورت جزایر کارائیب برای ایرانیان، تنها معدود به تعدادی از کشورهای این مجموعه جزایر می باشد که کشور دومینیکا از جمله آن هاست. البته دریافت پاسپورت دومینیکا نیز به راحتی امکان پذیر نیست؛ اما موسسه ملک پور به پشتوانه سابقه درخشان خود و ارتباطات مؤثر با افراد بین المللی فعال در این زمینه، امکان اخذ پاسپورت کشورهای ممکن از جزایر کارائیب را برای ایرانیان فراهم نموده است. دریافت پاسپورت کارائیب برای ایرانیان به دو روش:

  • خرید ملک با هزینه 200 هزار دلار برای یک نفر (که مبلغ آن به ازای هر نفر همراه بیشتر می شود و به طور مثال برای یک زوج به 270 هزار دلار می رسد) و یا
  • اهدای مبلغی به دولت آن کشور به مقدار حدود 100 تا 120 هزار دلار برای یک نفر (که این مبلغ برای خانواده چهار نفره به حدود 200 هزار دلار می رسد) انجام می شود.

علاوه بر هزینه های فوق بایستی دیگر هزینه های جانبی مانند هزینه های درخواست و پردازش و... را نیز در نظر گرفت. این کشورها با اعطای تابعیت خود، امکان اخذ پاسپورت دوم را برای متقاضیان فراهم می نمایند که با استفاده از آن ها می توان از مزایایی مانند تحصیل رایگان در این کشورها و یا سفر به کشورهای اروپایی بدون نیاز به اخذ ویزا بهره مند شد.

ویدیو موسسه MIE در مورد پاسپورت جزایز کارائیب


شرایط اخذ پاسپورت برای سایر کشورهای جزایر کارائیب

گرچه در حال حاضر، تنها امکان اخذ پاسپورت دومینیکا از مجموعه کشورهای جزایر کارائیب فراهم است؛ اما اطلاع از شرایط اخذ پاسپورت سایر کشورهای جزایر کارائیب نیز خالی از فایده نیست. بنابراین در این بخش به طور مختصر، به ارائه اطلاعاتی در این زمینه می پردازیم.

  • کشور گرانادا: اخذ پاسپورت از طریق اهدای 150 هزار دلار برای یک نفر و یا خرید ملک به ارزش 220 هزار دلار برای یک نفر.
  • کشور سنت کیتس: اخذ پاسپورت از طریق اهدای 150 هزار دلار برای یک نفر و یا سرمایه گذاری در خرید ملک به ارزش 200 هزار دلار یا 400 هزار دلار (با مزایای متفاوت).
  • کشور سنت لوسیا: اخذ پاسپورت از طریق اهدای 100 هزار دلار برای یک نفر و یا خرید ملک به ارزش حداقل 300 هزار دلار و یا سرمایه گذاری در یک پروژه تصویب شده شرکتی به ارزش 3 میلیون و 500 هزار دلار یا سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی با ارزش حداقل 500 هزار دلار.
  • کشور آنتیگوا و باربادوا: اخذ پاسپورت از طریق کمک مالی به صندوق توسعه ملی به ارزش حداقل 100 هزار دلار یا سرمایه گذاری در املاک به ارزش حداقل 400 هزار دلار و یا سرمایه گذاری 1 میلیون و 500 هزار دلاری در تجارت های تأیید شده یا کمک به صندوق آموزش UWI به ارزش حداقل 150 هزار دلار.

جدول دسته بندی شده فوق را در ذیل بخوانید:

اسم کشور

اهدا یا دونیت (1 نفر)

خرید ملک (1 نفر)

سایر

مدت زمان اخذ ویزا

تعداد کشور های بدون ویزا

دومینیکا

120,000

200,000

-

 3 تا 5 ماه

145

سنت لوسیا

100,000

300,000

  • 500,000 سرمایه گذاری در ارواق قرضه یا
  •  3,500,000 سرمایه گذرای در پروژه تصویب شده شرکتی
 3 تا 5 ماه 147

سنت کیتس

150,000

200,000-400,000 با مزایای مختلف

-

 3 تا 6 ماه

157

گرانادا

150,000

220,000

-

 4 تا 6 ماه

146

آنتیگوا و باربادوا

100,000

400,000

  •  1,500,000 تجارت های تایید شده یا
  • 150,000 کمک به صندوق آموزش UWI
 3 تا 6 ماه 151

 

ویدیو موسسه MIE در مورد مقایسه پاسپورت کارائیب و ترکیه


فواید اخذ پاسپورت کارائیب به عنوان پاسپورت دوم

داشتن پاسپورت دوم در حالت کلی مزایای زیادی دارد که در این جا به فواید اخذ پاسپورت جزایر کارائیب به عنوان پاسپورت دوم اشاره می کنیم این پاسپورت بسیاری از مشکلات را برای ما ایرانیها حل خواهد کرد. از جمله این که دیگر نیاز نیست در صف های طولانیه ویزا باشید و یا اینکه با داشتن پاسپورت دوم امکان تحصیل و فرزندانتان رایگان میشود رفتن به بقیه کشورها برای شما بسیار ساده تر خواهد شد و اینکه مشکلاتی که برای انتقال وجه سرمایه گذاری از ایران به کشورهای دیگر وجود دارد نیز برطرف خواهد شد. برخی از کشورها مثل کشورهای حوزه جزایر کارائیب به ایرانی هایی که شرایط شان را دارند پاسپورت میدهند و پاسپورت این کشورها به قدری با ارزش است که به راحتی با آن می توانید به کشورهای اروپایی سفر کنید حتی برای رفتن به کشور انگلستان از اتحادیه اروپا خارج شده نیز نیاز به دریافت ویزا ندارید و این یعنی یک موقعیت استثنایی. لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد حتی هزینه دریافت پاسپورت با ارزش جزایر کارائیب که با داشتن آنها به بسیاری از کشورها می توان سفر کرد کمتر از پاسپورت ترکیه نیز می باشد.

ویدیو موسسه MIE در مورد گرفتن پاسپورت دوم چه فایده ای دارد


مزایای اخذ پاسپورت جزایر کارائیب

یکی از بزرگترین مزایای اخذ پاسپورت کارائیب، امکان حفظ تابعیت اولیه می باشد؛ بدین معنی که تابعیت دوگانه توسط کشورهای جزایر کارائیب پذیرفته شده است. از دیگر مزایای برجسته دریافت این پاسپورت، امکان سفر به کشورهای اروپایی بدون نیاز به اخذ ویزا می باشد. دیگر ویژگی مثبت اخذ پاسپورت، امکان دریافت پاسپورت برای پدر و مادر خود و همسر و فرزندان بالای 18 سال است. ضمن این که افراد در صورت گرفتن تابعیت این کشورها می توانند به طور رایگان به تحصیل پرداخته و حق کار و راه اندازی کسب و کار در این کشورها را نیز خواهند داشت.

مزایای پاسپورت کارائیب

مقایسه شرایط اخذ پاسپورت اروپا و کارائیب

اخذ پاسپورت کارائیب نسبت به اخذ پاسپورت های اروپایی شرایط آسان تری دارد که در اینجا به مقایسه آن می پردازیم:

  • برای اخذ پاسپورت و ارائه مدارک نیاز به حضور فیزیکی متقاضی نیست.
  • از همان ابتدا امکان اخذ پاسپورت وجود دارد و نیاز نیست که اقامت موقت و دائم اخذ کنید.
  • نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا زبان بومی نمی باشد.
  • نیاز به شرکت در آزمون شهروندی و قبولی در امتحان شهروندی نیست.
  • هزینه اخذ پاسپورت نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی پایین تر می باشد.
  • پروسه اخذ پاسپورت بسیار کوتاه است و نهایتا 6 ماهه به نتیجه خواهد رسید.

لازم به ذکر است در خصوص اخذ شهروندی کارائیب در بین موسسات غیر معتبر عدم صداقت و وعده و وعید تو خالی وجود دارد. پس مراقب کلاهبرداری پاسپورت دومینیکا و وعده و وعید های موسسات غیر معتبر باشید. موسسه mie با سالها تجربه در زمینه مشاوره و مهاجرت، و رزومه درخشان، وعده های خود را با عملکرد نشان می دهد.


سوالات متداول

✔️ آیا اخذ پاسپورت کشور های حوزه کارائیب برای ایرانی ها امکان پذیر است؟

در حال حاضر و به دلیل سیاست ها خارجی، تمام کشور های حوزه کارائیب فعالیت های خود را برای ایرانی ها قطع نموده اند.

✔️ آیا پاسپورت جزایر کارائیب ارزشمند است؟

اخذ تابعیت و پاسپورت در مدت زمانی کوتاه هزینه های به نسبت زیادی دارد ،اما افرادی که در این کشور ها سرمایه گذاری می کنند و پاسپورت را دریافت می کنند از امکاناتی مانند تردد راحت و بی دردسر به تمام کشور های اروپایی و آمریکایی بهره مند هستند.

✔️ اخذ پاسپورت کارائیب چقدر به طول می انجامد؟

این پروسه بین 2 الی 3 ماه قابل انجام است.

سخن پایانی

کشورهای سنت لوسیا، دومینیکا، گرانادا و... که در مجموعه جزایر کارائیب واقع شده اند، اقدام به اعطای پاسپورت خود از طرق مختلف از جمله سرمایه گذاری نموده اند. با توجه به شرایط سیاسی ایران، در حال حاضر تنها تعداد معدودی از این کشورها، پاسپورت کارائیب را به ایرانیان اهدا می نمایند. بنابراین اقدام برای این امر و موفقیت در آن، نیاز به دریافت راهنمایی و کمک از مشاورین زبده ای چون کارشناسان موسسه ملک پور دارد. دو روش عمده سرمایه گذاری که منجر به اخذ پاسپورت جزایر کارائیب می شود در مقاله فوق معرفی و بررسی شد. جالب توجه است که با اخذ این پاسپورت می توان برای همسر و فرزندان بالای 18 سال و حتی پدر و مادر خود نیز پاسپورت دریافت کرد. اطلاعات بیشتر در خصوص اقامت جزایر کارائیب با سرمایه گذاری را می توانید از طریق برقراری تماس تلفنی با موسسه ملک پور و یا تکمیل فرم تماس به دست آورید. ضمن اینکه با یادداشت سوالات خود در بخش "ثبت پرسش" نیز پاسخ آن ها را دریافت خواهید کرد.

امتیاز 5 از 5 ( 11 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
علیرضا
درود ملک پور جان می خواستم بدونم در حال حاضر امکان خرید پاسپورت دومینیکا هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز این امکان وجود دارد.
اکبر مرادی
سلام بنده 55 سالمه و متاهل هستم 2 فرزند 18 و25 ساله دارم تمکن مالی هم حدود 65 میلیارد هست آیا امکان دریافت پاسپورت جزایر کارائییب رو دارم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، شما میتوانید برای دریافت پاسپورت کشور دومنیکا اقدام داشته باشید .
Pirayeh
سلام و وقت به خیر. الان برای تمام این جزایری که نام بردید میشه اقدام کرد؟ ممنون.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. متاسفانه خیر، در حال حاضر تنها امکان اقدام برای کشور دومینیکا وجود دارد و مابقی کشورها امکان خرید پاسپورت برای ایرانی ها را محدود کرده اند.
فاطمه
من شنیدم دیگه امکان دریافت پاسپورت جزایر کارائیب نیست درسته؟ گفتن امکانش رو برای ایرانیان مسدود کردن یا هنوز هم میشه پاسپورت گرفت با خرید ملک اینا؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در حال حاضر امکان دریافت پاسپورت دومینیکا فراهم می‌باشد.
علی
سلام، اخیرا من دیدم که موکلاتون پاسپورت دومینیکا رو گرفتن، آیا هنوز هم امکان گرفتن پاسپورت دومینیکا هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان دریافت پاسپورت وجود دارد.
بهرام
سلام میخواستم بدونم پاسپورت جزایر کارائیب رو میشه خرید؟ بعد باهاش امریکا و کل اروپا هم میشه رفت؟ میشه بهتر راهنماییم کنید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب عزیز با پاسپورت جزایر کارائیب شما می‌توانید به کل اتحادیه اروپا بدون ویزا در رفت و آمد باشید و دریافت ویزای امریکا نیز به راحتی امکان‌پذیر می‌باشد.
Mahdi Nezamdoost
سلام وقت شما بخیر درباره شرایط اقامت در کشور های کارائیب میخواستم بدونم امکانش هست با سرمایه حدود ۱۰۰ هزار دلار رستوران احداث کرد و مشغول بکار شد ؟ بدون بخشیدن به دولت
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت در این کشورها باید مبالغ بالاتری سرمایه در نظر بگیرید.
جعفری
سلام وقت بخیر چطور میشه برای این پلن اقدام کرد شرایط مشاوره و هزینه ها به چه صورته؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید.
دانیالی
سلام. خواستم بدونم توی جزایر کارائیب، نمیشه برای پاسپورت سنت کیتس اقدام کرد الان؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام خیر دوست عزیز سنت کیتس در حال حاضر بسته شده است.
مهدی
وقت بخیر با 19 سال سن میشه برای پاسپورت جزایر کارائیب اقدام کنم؟ از لحاظ مالی مشکلی ندارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله، محدودیت سنی برای این موضوع وجود ندارد.
صامت
سلام. الان امکان اقدام برای پاسپورت سنت کیتس یا سنت لوشا هم برای ما ایرانیا وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، تنها کشوری که در حال حاضر امکان اقدام برای ایرانیان وجود دارد کشور دومینیکا است.
افکاری
سلام. میشه برای پاسپورت سنت لوشا اقدام داشته باشیم و بعدش هم باهاش بدون ویزا بریم آمریکا؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله امکان اقدام وجود دارد. البته برای ورود به امریکا نیاز به ویزا خواهید داشت.
ملکی
سلام برای دریافت پاسپورت این کشور برای یه خانواده سه نفره حداقل چقدر پول لازمه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام حدود ۱۵۰ هزار دلار
آرتین رحمانی
سلام و خسته نباشید آیا با مدرک دیپلم میتوان پاسپورت دومینیکا را گرفت و اینکه کشور های سنت لوسیا و سنت کیتس و نویس برای ایرانیان بسته است آیا میتوان بعد از دریافت پاسپورت دومینیکا برای پاسپورت این کشور ها اقدام کرد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. محدودیتی برای مدرک تحصیلی وجود ندارد و امکان اقدام ربای کشورهای دیگری را نیز تحت شرایطی خواهید داشت و برای این موضوع باید نظر وکیل را جویا شویم.
احسان
سلام روز بخیر امکان خرید پاسپورت حوزه جزایر کارائیب وجود داره؟ با خزید پاسپورتش میشه به امریکا بدون‌ویزا رفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله امکان پذیر است. البته برای ورود به امریکا نیاز به ویزا خواهید داشت.
عباس منش
سلام و درود اقامت ترکیه رو دارم ایامیتونم برای پاسپورت این کشور اقدام کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله امکان پذیر است.بایستی نوع اقامت نیز بررسی گردد.
شیدا
سلام وقتتون بخیر. در صورت اخذ پاسپورت کارائیب پدر مادرم را میتونم همراهم ببرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله، شما میتوانید برای پدر و مادر خود نیز پاسپورت دریافت کنید.
مشاوره رایگان