مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

2 نظر

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، ازدواج با تبعه کانادا و همچنین عواقب ازدواج صوری در کانادا را با هم در این مقاله بررسی خواهیم نمود. مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج مسئله ای است که حتماً ذهن خیلی از افراد را درگیر خود کرده است و ممکن است این سوال برای شما عزیزان پیش آمده باشد که آیا می توان با ازدواج با یک فردی که تابعیت کانادا را دارد پاسپورت کانادایی گرفت یا خیر. در مقاله ای که پیش روی شما است سعی شده است تا به این سوال پاسخ داده شود تا ابهامات شما در خصوص مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج مرتفع گردد. شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه، کافیست پس از مطالعه این مقاله با موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و سوالات خود را با کارشناسان موسسه در میان بگذارید ومشاوره اولیه رایگان داشته باشید.

ویدیو موسسه MIE در مورد روش های مهاجرت به کانادا


مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

  • شرایط عمومی مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج و لزوم داشتن اسپانسر
  • مدارک مورد نیاز برای ازدواج با تبعه کانادایی
  • تاثیرات ازدواج در خاک کانادا یا در کشورهای دیگر
  • درخواست ویزای همراه برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
  • عواقب ازدواج صوری در کانادا
  • ضرورت داشتن وکیل حقوقی برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
  • سوالات متداول

تماس با مامهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

شرایط عمومی مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

علی رغم وسعت کشور کانادا، این کشور جمعیت نسبتا کمتری دارد. این کشور 5.525 مایل مرز با ایالات متحده آمریکا دارد و این طویل ترین مرزی است که با نیروهای نظامی محافظت نمی شود. نکته دیگر در مورد این کشور این است که این کشور به لحاظ قوانین بسیار مشابه به بریتانیا می باشد البته این مسئله بیشتر در مورد نواحی انگلیسی زبان کانادا صدق می کند. در کل کشور کانادا کشوری مهاجرپذیر می باشد و راه های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. یکی از این راه ها، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج می باشد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد ازدواج با فرد خارجی


اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج و لزوم داشتن اسپانسر

ازدواج با یک فرد کانادایی برای شما اخذ تابعیت را به همراه نخواهد داشت. اگر شما می خواهید تابعیت کشور را اخذ نمایید مانند هر فرد متقاضی دیگر می بایست مراحلی را طی نمایید. و لازم به ذکر است که فرآیند مشخص، متفاوت و منحصر به فردی برای همسران افراد کانادایی وجود ندارد. شما به عنوان شخصی که با یک تبعه کانادا ازدواج کرده اید می بایست ویژگی های خاصی داشته باشید. در واقع شما باید حداقل یک سال و نود و پنج روز را در کانادا حضور داشته باشید و این مدت می بایست طی پنج سال پیش از زمانی باشد که شما درخواست اخذ تابعیت کانادا از طریق ازدواج را داده اید.

این مسئله شامل زمانی می شود که شما تحت یکی از عناوین ذیل در کشور کانادا برای مدت مشخص شده در بالا حضور داشته باشید:

  • به عنوان یک فردی که اقامت دائم کانادا را دارید
  • به عنوان فردی که اقامت کوتاه مدت هر چند قانونی کانادا را دارید
  • به عنوان یک فرد تحت حفاظت محسوب می شوید

همچنین، همسر کانادایی شما می تواند اسپانسرتان گردد تا اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید.در ابتدا اسپانسر شما می بایست درخواست دهد و بیان دارد که می خواهد اسپانسر شما باشد. و اسپانسر شما در واقع می تواند همسر شما یا پارتنر قانونی شما باشد. دقیقا بعد از این که اقامت شما در کانادا دائمی شود و مدت مشخصی از این موضوع بگذرد و طبق قوانین کانادا معذوریتی نداشته باشید، اجازه خواهید داشت برای اخذ پاسپورت کانادا تقاضا نمایید. در شرایط زیر امکان اخذ اسپانسر برای متقاضی وجود خواهد داشت:

  • شما در کانادا زندگی نمی کنید
  • اقامت دائم کانادا را ندارید

شما قادر خواهید بود برای اخذ تابعیت کانادا درخواست نمایید در صورتی که اقامت کانادا را داشته باشید و یا حضور فیزیکی کافی در کشور کانادا را داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای ازدواج با تبعه کانادایی

برای اینکه بتوانید از طریق الحاق خانواده، همسر خود را به کانادا بیاورید، باید نخست شرایط و مدارکی داشته باشید. شرایط مورد نیاز برای درخواست ازدواج با تبعه کانادایی از قرار زیر است:

  • حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید
  • وضعیت شهروندی (تابعیت) کانادا یا اقامت دائم این کشور را داشته باشید
  • نشان بدهید که هیچ گونه کمک اجتماعی از دولت کانادا (به غیر از شرایط معلولیت) نمی گیرید
  • نشان بدهید می توانید نیازهای اولیه را برای کسی که می خواهید به عنوان همسر به کانادا بیاورید، تامین کنید. در موارد عادی، برای الحاق همسر نیازی به نشان دادن حدی حداقلی از درآمد وجود ندارد

تاثیرات ازدواج در خاک کانادا یا در کشورهای دیگر

نکته جالب توجه در خصوص کشور کانادا این است که در ۹۹ درصد مواقع کانادا ازدواج هایی را هم که خارج از خاک این کشور و البته قانونی صورت گرفته اند را نیز به رسمیت می شناسند. هر چند لازم است بدانید اگر می خواهید ازدواجتان با یک فرد کانادایی مورد تایید کشوری که در آن ازدواج کرده اید و خود کشور کانادا نیز قرار بگیرد لازم است مدارک ذیل را فراهم نمایید:

  • پاسپورت کانادایی فرد
  • گواهی از سازمان های قانونی کانادایی مبنی بر این که به لحاظ قوانین کانادا مانعی سر راه ازدواج شما قرار ندارد

درخواست ویزای همراه برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

اعضای خانواده شما در صورتی که در کشور کانادا زندگی می کنید، تحصیل می نمایید یا کار می کنید و اگر 18 سال یا کمتر دارید و یکی از شرایط ذیل را دارا می باشید، می توانند به عنوان همراه، مهاجرت همراه به کانادا داشته باشند.

  • پاسپورت کانادایی دارید
  • اقامت دائم کانادا را دارید

عواقب ازدواج صوری در کانادا

ازدواج صوری یکی از اشتباه ترین مسیر هایی می باشد که فرد برای مهاجرت می تواند انتخاب کند و در صورت  لو رفتن ازدواج صوری در کانادا، ویزای شما باطل خواهد شد. نکته مهم این است که شما برای حفظ موقعیت و اقامت خود نیازی نیست تن به هر رابطه ای بدهید و در مقابل سو رفتار همسر یا پارتنر خود سکوت کنید. فردی که شما را آزار می دهد ممکن است به شما گفته باشد اگر گزارشی از این اذیت و آزار دهید دیپورت خواهید شد و یا حضانت فرزندانتان را در صورتی که خانه را ترک کنید از دست خواهید داد. در صورتی که فردی به عنوان مثال پاتنرتان شما را تهدید می کند می توانید با 911 یا پلیس محلی خود تماس حاصل فرمایید و یا با شماره 18882422100 تماس بگیرید، و با مرکز IRCC Client support صحبت کنید تا در خصوص وضعیت اقامتتان مطلع شوید. همچنین می توانید با 211 تماس بگیرید تا از کمک های بهداشتی و اجتماعی بهره مند گردید.

تعریف سو استفاده و غفلت

سو استفاده و آزار : رفتاری که شما را بترساند، کنترل گرانه و محدود کننده روابط اجتماعی شما باشد. این می تواند شامل رفتار یا بصورت کلامی باشد. و هم زمانی را در بر می گیرد که به صورت مکرر تکرار گردد هم شامل زمانی می شود که اتفاقی و فقط یک مرتبه انجام گیرد.

غفلت : ناتوانی از مراقبت به صورتی که ممکن باشد خطری جدی برای فردی ایجاد شود. این می تواند شامل فراهم نکردن غذا، البسه، بهداشت و درمان یا اقامتگاه و یا هر نوع رفتار خطرآفرین دیگر باشد.

انواع مختلفی از سواستفاده وجود دارد. به عنوان یک قربانی شما ممکن است بیش از یک نوع آن را تجربه کنید. فرد سواستفاده کننده نیز ممکن است همسر، همسر یا پارتنر سابق، هر یک از اعضای خانواده یا دوستان شما باشند. یا حتی این امکان وجود دارد که فرد آزارگر یکی از اقوام همسر شما باشد و مرد یا زن باشد. سازمان های مختلفی وجود دارند که در کانادا مستقر هستند و به شما در این حیطه کمک رسانی می کنند. و به شما کمک می کنند تا در کانادا احساس تنهایی نکنید. فرد آزارگر ممکن است در خصوص اقامت شما در کانادا پس از شکایت به شما دروغ گفته باشد، با مشورت با سازمانهای قانونی اطلاعات دقیق و صحیح در این خصوص دریافت خواهید کرد. همچنین در صورتی که به خوبی نمی توانید به زبان انگلیسی یا فرانسوی صحبت کنید این سازمان ها به کمک شما می آیند. این سازمان ها در خصوص حقوق قانونی شما تحت قانون کانادا کامل راهنمایی تان می کنند.

ضرورت داشتن وکیل حقوقی برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

به این منظور که مانع از این شوید که تقاضانامه شما رد شود یا بررسی اش با تاخیر مواجه شود می بایست با یک وکیل حاذق مشاوره نموده و بخواهید در کلیه امور مربوط به ثبت ازدواج، تهیه مدارک، امور مربوط به درخواست اقامت کانادا و.. نظارت داشته و به عنوان وکیل شما بسیاری از امور مهاجرتی را به انجام برساند.


سوالات متداول در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

شرایط کلی مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چیست؟
متقاضی باید حداقل 18 سال داشته و مجرد باشد. در صورت طلاق و یا فوت همسر قبلی نیز بایستی مدارک دال بر آن به طور کامل ارائه گردد. همچنین شهادت و گواهی دو شاهد بالغ نیز الزامی است.

آیا در قوانین کشور کانادا، چندهمسری پذیرفته شده است؟
در قوانین کشور هلند، چندهمسری پذیرفته نیست و غیرقانونی می باشد. بنابراین متقاضی مهاجرت به کانادا، از طریق ازدواج چه در کشور هلند و چه در خارج از آن نباید در تعهد ازدواج با دیگری باشد.

✅ آیا امکان دریافت ویزای همراه در کشور کانادا وجود دارد؟
بله؛ با توجه به اهمیت جایگاه خانواده در کشور هلند، امکان درخواست ویزای همراه برای همسر و فرزندان افراد مقیم این کشور وجود دارد. بر این اساس حتی افراد دارای ویزای کار یا تحصیل در کشور کانادا نیز می توانند برای دریافت ویزای همراه درخواست دهند.

✅ آیا مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج صوری امکان پذیر است؟
خیر؛ مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج صوری، امری غیرقانونی است که در صورت رخداد آن، هر دو طرف رابطه جریمه می شوند. این در حالی است که بسیاری از افراد سود جو با ایجاد مؤسسات همسر یابی، افراد را به روش غیرقانونی و نادرست ازدواج صوری ترغیب می نمایند که عواقب بدی در پی دارد.


_________سخن پایانی درباره مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج __________

در این مقاله مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و ازدواج با تبعه کانادا بررسی شد. همانطور که اشاره شد، ازدواج یکی از مسیرهای مناسب  جهت مهاجرت می باشد. در این روش، نه تنها فرد هزینه خاصی بابت مهاجرت خود پرداخت نمی کند و خطرات و ریسک های خاصی را متوجه حال خود نمی سازد، بلکه از ابتدا حقوق و مزایای شهروندی و حق کار و تحصیل رایگان نیز برخوردار خواهد بود. لازم به ذکر است که مهاجرت از طریق ازدواج به صورت صوری مسیر مناسبی نیست و خطرات و دردسرهای بسیاری (از جمله زندان، جریمه نقدی و عدم اجازه ورود مجدد به مدت چندین سال) دارد و حتماً توصیه می شود زمانی که این روش برای مهاجرت انتخاب شود که فرد قصد واقعی برای ازدواج و برقراری رابطه دارد. جهت دریافت مشاوره تلفنی رایگان و ارزیابی شرایط خود می توانید با شماره تلفن های موسسه ملک پور تماس گرفته و یا فرم تماس را کامل نمایید. همینطور با طرح سوالات خود در بخش انتهایی مقاله در "ثبت پرسش" پاسخ آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت خواهید کرد.

امتیاز 4.67 از 5 ( 5 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
لطیفه اعتمادی
سلام ، من می‌خوام به کانادا و یا یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کنم . زنی هستم ۵۳ ساله و خسته . می‌خواهم جایی باشم که حداقل حقوق زن رعایت بشه. ۵۳ ساله هستم ، لیسانس روانشناسی بالینی دارم ، و مطلقه هستم . لطفاً راهنمایی انجام شدنی بفرمایید ، لطفاً . متشکرم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب با توجه به اینکه میزان دارایی خود را نفرمودید و با توجه به سنتون مستقیم از طریق کار نمی توانید اقدام فرمایید ممکن است از طریق خودحمایتی یا خرید ملک بتوانید اقامت بگیرید لطفا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان استفاده نمایید .
راضیه علوی
من از طریق ازدواج میخوام برم کانادا ۴۴ سالمه ویک کارگاه قالیبافی دارم که ادامه کارم را در انجا هم انجام دهم ۲۰ سال سابقه کاری دارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب در صورتی که بتوانید در این کشور اقامت دریافت کنید، می توانید هر کاری از جمله قالیبافی را در این کشور نیز انجام دهید و مشکلی برای اقامت شما ایجاد نمیکند.
مشاوره رایگان