مهاجرت به بلاروس از طریق کار

5 نظر

مهاجرت به بلاروس از طریق کار

مهاجرت به بلاروس از طریق کار، مدارک مورد نیاز جهت ویزا کاری بلاروس، نرخ بیکاری در این کشور، نحوه کاریابی، میزان حقوق در این کشور، مشاغل مورد نیاز در بلاروس، اقامت کار در بلاروس برای ایرانیان و دیگر موارد مربوط به مهاجرت به بلاروس از طریق کار را در این مقاله مورد تجزیه و تحلیل علمی قرار خواهیم داد. آیا خارجی ها اجازه کار در بلاروس را خواهند داشت؟ مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به بلاروس از طریق کار چیست؟ شرایط اخذ ویزای کاری بلاروس چیست؟ چه مشاغلی در بلاروس مورد نیاز است؟ موسسه مهاجرتی ملک پوربا سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده است که به تمامی سوالات ذکر شده در این قسمت و دیگر ابهاماتی که در امر مهاجرت برای شما عزیزان ایجاد شده است به صورت رایگان پاسخ دهد. شما عزیزان می توانید با تماس با موسسه از مشاوره تلفنی رایگان مجموعه بهره مند شوید و به راحتی مسیر و روش مناسب جهت مهاجرت خود و خانواده تان را پیدا کنید. در ادامه مقاله با جزئیات به بررسی موضوع مهاجرت به بلاروس از طریق کار می پردازیم.

  • شرایط مهاجرت به بلاروس از طریق کار
  • مهاجرت به بلاروس با ویزای کاری
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار بلاروس
  • بررسی نرخ بیکاری بلاروس
  • مشاغل مورد نیاز بلاروس
  • میزان حقوق در بلاروس
  • کاریابی در بلاروس چگونه است؟
  • معرفی مؤسسات کاریابی در بلاروس
  • بررسی ویزای همراه در مهاجرت به بلاروس از طریق کار
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در بلاروس از طریق مهاجرت کاری
  • مهاجرت به بلاروس از طریق کار و سخن پایانی

هزینه زندگی در آلمانشرایط مهاجرت به بلاروس از طریق کار

کشور بلاروس از نظر جغرافیایی در شرق قاره اروپا قرار گرفته و با کشور های روسیه، لهستان، لتونی، اوکراین و لیتوانی همسایه است. شهر مینسک پایتخت و بزرگترین شهر در بلاروس می باشد. زبان رسمی در این کشور بلاروسی و روسی می باشد اما تعداد کمی از مردم به زبان های لهستانی و اوکراینی صحبت می کنند. طبق آخرین سرشماری انجام شده است جمعیت کشور بلاروس به صورت تقریبی 9،408،400 نفر است. واحد پول بلاروس روبل (BYN) است. کشور بلاروس با کشورهایی مانند چین، روسیه و آلمان در برخی از تجارت ها شر یک است. اگر شما متقاضی مهاجرت به بلاروس از طریق کار می باشید باید بدانید که میزان حقوق و شرایط کاری شما نسبت مستقیمی با نوع شغل انتخابی شما دارد. همچنین میزان حقوق پرداختی در شهرهای مختلف متفاوت است. به صورت تقریبی می توان گفت افراد بیشترین میزان حقوق را در شهر مینسک و کمترین حقوق را در شهر موگیلف دریافت می کنند. هدف از نگارش این مقاله بررسی کامل و دقیق مهاجرت کاری به بلاروس است که در ادامه تمامی موارد را به صورت کامل برای شما همراهان گرامی شرح داده ایم.

مهاجرت به بلاروس با ویزای کاری

کشور بلاروس با داشتن طیف گسترده ای از صنایع و اقتصاد رو به رشد، می توان گفت مقصدی مناسب برای تجارت در بازارهای جهانی است. متقاضیانی که مسیر مهاجرت به بلاروس از طریق کار را پیش گرفته اند باید در ابتدا ویزای کار بلاروس را دریافت کنند و سپس در این راه قدم بگذراند. کارمندان بین المللی نیز قبل از شروع کار در بلاروس به مجوز کار احتیاج دارند. این مجوز به طور رسمی به عنوان "مجوز کار ویژه در جمهوری بلاروس" شناخته می شود. در این قسمت از مقاله به بررسی انواع ویزای کاری در بلاروس می پردازیم و امیدواریم که با تشریح این مطالب مسیر را برای شما عزیزان هموار کنیم. سه نوع ویزا در بلاروس وجود دارد:

  • ویزای نوع B برای ترانزیت

این نوع ویزا می تواند یک ورودی، دو ورودی و چند ورودی باشد. اعتبار ویزای نوع B یا ترانزیت دو روز می باشد.

  • ویزای نوع C برای بازدید های کوتاه مدت تا 90 روز

این نوع ویزا برای کسانی ارائه می گردد که به طور مثال کارمند هستند و یا صاحب یک شغل هستند و برای گسترش شغل خود، شرکت در کنفرانس ها، جلسات تجاری، شرکت در نمایشگاه ها و آموزش های مربوط به کار و حرفه اشان قصد مهاجرت به بلاروس را داشته اند. درواقع برای بازدید های کوتاه مدت و زیر 90 روز ارائه می شود. این نوع ویزا نیز مانند ویزا نوع B می تواند یک ورودی، دو ورودی و یا چند ورودی باشد.

  • ویزای نوع D

ویزای نوع D برای کارمندان یا افرادی هست که قصد دارند بیشتر از 90 روز در کشور بلاروس اقامت داشته باشند. این نوع ویزا نیز می تواند چند ورودی باشد اما اعتبار آن زیر 5 سال است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار بلاروس

در مطالب قبل آورده شد که برای مهاجرت به بلاروس از طریق کار نیاز به ویزای کاری می باشد. همچنین لاز به ذکر است که شما به عنوان متقاضی کار در بلاروس باید از سمت یک کارفرما از کشور بلاروس پیشنهاد کاری داشته باشید. به صورت کلی جهت دریافت ویزای کاری بلاروس به یک سری سند و مدارک نیاز است. بدیهی است که هرچه مدارک و رزومه شخص متقاضی قوی و کامل تر باشد درصد ویزا شدن وی بالاتر است. در این قسمت از مقاله مدارک کلی مورد نیاز این امر را برای شما عزیزان شرح داده ایم:

  • نامه پیشنهاد کاری از سمت کارفرما
  • شناسنامه و دیگر مدارک هویتی شخص (نسبت به وضعیت تاهل مدارک بیشتر و کمتری مورد نیاز است)
  • ارائه بیمه نامه
  • عکس متقاضی (عکس پاسپورتی)
  • نشان دادن تمکن مالی
  • نشان دادن سابقه کاری مرتبط
  • فرم پر شده درخواست ویزا (ترجمه شده به زبان روسی یا بلاروسی)

مدارکی که در قسمت بالا نام برده شد مدارک کلی مورد نیاز جهت ویزا کار می باشد. این مدارک نسبت به نوع ویزا و هدف شما از سفر به بلاروس تغییر می کند.

بررسی نرخ بیکاری در بلاروس

یکی از مهم ترین مسائلی که برای مهاجرت به بلاروس از طریق کار باید در نظر گرفت، نرخ بیکاری این کشور است. همچنین باید شریط شغلی کشور مورد نظر را بررسی کرد. همان طور که در مطالب قبل گفته شد در بلاروس ویزای جستجو کار وجود ندارد و فقط ویزای پیشنهاد کاری یا (Job offer) قابل ارائه است. به صورت کلی کارفرمایان در بلاروس برای استخدام نیرو اولیت را برای شهروندان بلاروس قرار می دهند. یکی دیگر از مسائلی که جهت کار در کشور های خارجی و همچنین بلاروس اهمیت بسیاری دارد، دانستن زبان آن کشور است. اگر زبان بلاروسی را بدانید و به آن تسلط کافی داشته باشید راه های استخدام به کار در این کشور برایتان آسان تر خواهد شد. در قسمت زیر یک نموادر تهیه نموده ایم که نرخ بیکاری در کشور بلاروس را طی یک سال گذشته نمایش داده است:

سرمایه گذاری در بلاروس

اگر شما متقاضی کار در خارج از کشور هستید و در انتخاب کشور مناسب کار مردد شده اید، می توانید به سایت اصلی موسسه مراجعه کنید و از قسمت محصولات سایت محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور را خریداری نمایید. این محصول به شما عزیزان کمک خواهد کرد که در این مسیر مهم، بهترین راه را انتخاب کنید.

مهاجرت به بلاروس از طریق کار

مشاغل مورد نیاز بلاروس

متقاضیانی که قصد مهاجرت به بلاروس از طریق کار را دارند باید مشاغل موجود در این کشور را بررسی کنند و لیست مشاغل مورد نیاز در بلاروس را به دست آورند. در کشور های مختلف مشاغل متفاوتی مورد نیاز است. هر شغل ظرفیت مشخصی دارد. در برخی از کشور ها مانند بلاروس ویزای جستجوی کار در دسترس نیست اما می توان از سمت کارفرمایان پیشنهاد کاری دریافت کرد. پس برای راحت و آسان تر شدن این روند برای شما همراهان گرامی در این بخش جدولی را تهیه نموده ایم که توانید تشخیص دهید با چه رزومه ای و چه نوع تخصصی می توانید برای کار در بلاروس اقدام کنید.

 

مشاغل مورد نیاز

تعداد نیروی مورد نیاز

پرستاران

800 نفر

مهندسین با رشته های مختلف

500 نفر

پزشک و متخصص

450 نفر

فروشنده

300 نفر

نقاش

300 نفر

آشپز ماهر

200 نفر

متخصص نیروی انسانی

130 نفر

برنامه نویس

130 نفر

شغل مدیریتی

134 نفر

 

این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه و تدوین شده است و هرگونه استفاده و کپی برداری از آن بدون ذکر نام منبع، در مقالات دیگر از نظر شرعی خلاف و غیر قانونی می باشد و این مسئله پیگرد قانونی خواهد داشت.

میزان حقوق در بلاروس

ویزای کار بلاروس و مشغول شدن به کار در این کشور به مسائلی مانند مقدار حقوق پرداختی به افراد بستگی دارد. چنانچه قصد مهاجرت به بلاروس از طریق کار را دارید، باید متوسط حقوق مشاغل را در این کشور مورد بررسی قرار داد. در واقع میزان درآمد و حقوق افراد نسبت به سمتی که دارند و یا شغلی که به آن مشغول هستند بستگی دارد. اما در حالت کلی می توان میزان حقوق دریافتی در این کشور را به صورت تقریبی بررسی کرد. سابقه کاری شخص متقاضی در میزان حقوق دریافتی تاثیر گذار است. به صورت کلی کسانی که سابقه کاری آن ها بین 4 تا 8 سال است حقوق بیشتری نسبت به مابقی افراد دریافت خواهند کرد. به صورت کلی شخصی که در بلاروس کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 1148 دلار درآمد دارد. محدوده حقوق از 290 دلار (کمترین میانگین) تا 5136 دلار (بالاترین میانگین) می باشد.

کاریابی در بلاروس چگونه است؟

برای مهاجرت به بلاروس از طریق کار لازم است که از سمت کارفرما پیشنهاد کاری دریافت کنید. در دنیای مدرن، روش ها و پیشنهادات زیادی برای یافتن کار وجود دارد. همچنین در بلاروس نیز راه و روش های مختلفی برای جست و جو کار یا کاریابی موجود است. یکی از مناسب ترین و راحت ترین این روش ها از طریق مؤسسات کاریابی می باشد. این مؤسسات به متقاضی کمک می کنند که از طریق سایت های مربوط به کشور مورد نظر با کارفرمایان آن کشور ارتباط برقرار کنند. در این حالت شما باید رزومه خود را تکمیل و برای کارفرما مورد نظر ارسال کنید و درصورت تایید وی برای شما نامه پذیرش ارسال خواهد کرد. همچنین متقاضی می تواند به وسیله ویزا توریستی به کشور بلاروس مهاجرت کند و به صورت حضوری با کارفرما مورد نظرش مصاحبه کاری انجام دهد. اما این مسیر مناسبی نیست به دلیل اینکه ویزای توریستی قابلیت تبدیل به ویزای کاری را ندارد. فقط شخص می تواند صرفا جهت آشنایی با کشور بلاروس و مشاهده مشاغل به صورت حضوری این راه را انتخاب کند که باید هزینه زیادی را در این مسیر مصرف کند.

معرفی مؤسسات کاریابی در بلاروس

همان طور که در مطالب قبل توضیح داده شد، جهت اخذ ویزای کار کشور بلاروس باید مجوز کار در این کشور را به دست آورید. در قسمت قبل به این نتیجه رسیدیم که بهترین گزینه برای افرادی که قصد مهاجرت به بلاروس از طریق کار را دارند، مؤسسات کاریابی می باشد. همچنین سایت هایی به نام سایت کاریابی موجود است که در این سایت ها اطلاعاتی جامع از شغل های مختلف و متفاوت به صورت طبقه بندی شده آورده شده است که متقاضیان را در یافتن شغل مورد نظر راهنمایی می کند. شما می توانید رزومه خود را از طریق سایت های کاریابی برای کارفرما ارسال نمایید تا مورد بررسی قرار گیرد. یکی از مسائل مهمی که در متن مقاله به آن اشاره و تاکید بسیار شده است، دانستن زبان روسی یا بلاروسی است. در صورتی که شخص متقاضی به یکی از این دو زبان تسلط داشته باشد در جهت یافتن شغل موفق تر خواهد بود. در این قسمت نام چند سایت کاریابی در بلاروس را در جدول زیر برای شما همراهان گرامی تهیه نموده ایم:

 

آدرس سایت مؤسسات کاریابی بلاروس

 

http://www.expressglobalemployment.com/solutions

 
 

https://www.jobzella.com/search/belarus/jobs

 
 

http://belarusinfocus.info

 
 

http://www.by.undp.org/content/belarus/en/home/ourwork/overview.html

 
 

بررسی ویزای همراه در مهاجرت به بلاروس از طریق کار

افرادی که برای مهاجرت به بلاروس از طریق کار اقدام می نمایند، متاهل یا مجرد هستند. برخی از این افراد برنامه دارند که همسر خود یا فرزند وابسته خود را به همراه خود به این کشور ببرند. بعد از این که شخص اصلی مجوز کار خود را از کارفرما دریافت نمود می تواند جهت مهاجرت همراهان خود اقدام نماید. یکی از مهم ترین شرط ها برای ورود همراهان به بلاروس، تمکن مالی خواهد بود. به این معنی که شخص متقاضی باید نشان دهد که می تواند هزینه های زندگی همراه یا خانواده خود را در این مدت پرداخت نماید. (همراه به معنی همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد). همراه شخص در این کشور نیز اجازه کار خواهد داشت. اما باید درخواست مجوز کار را به اداره امور مهاجرت بلاروس ارائه دهد و پس از تایید آن، می تواند در شغل مورد نظر و مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شود. اسناد و مدارکی که برای دریافت ویزا همراه مورد نیاز می باشد به شرح زیر است:

  • گذرنامه
  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی)
  • عکس 3*4
  • مجوز کاری شخص متقاضی
  • قرارداد بین کارفرما و شخص متقاضی (کپی)

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در بلاروس از طریق مهاجرت کاری

وضعیت تابعیت و اقامت شخص متقاضی در کشور بلاروس به مدت زمانی که در این کشور زندگی کرده است بستگی دارد. در ابتدا افرادی که از راه مهاجرت به بلاروس از طریق کار به دنبال دریافت تابعیت و یا اقامت دائم این کشور می باشند، باید به مدت پنج سال در بلاروس زندگی کنند و در این پنج سال هیچ سابقه کیفری را از خود به جای نگذارند. همچنین در این مدت باید هزینه بیمه و مالیات مربوط به خود را به صورت کامل و به طور دائم پرداخت نمایند. پس از گذشت این مدت و رعایت تمامی نکات گفته شده شخص می تواند درخواست اقامت دائم را به اداره امور مهاجرت بلاروس ارائه دهد. همچنین جهت اخذ تابعیت بلاروس پس از 7 سال شخص متقاضی می تواند در این راستا اقدام نماید. یکی دیگر از مهم ترین مواردی که جهت اخذ اقامت و تابعیت بلاروس بسیار مهم و تاثیر گذار است، یادگیری زبان روسی و یا بلاروسی می باشد. در واقع شخص متقاضی باید به صورت کامل به یکی از این زبان ها و یا هر دو زبان تسلط داشته باشد.


_____________مهاجرت به بلاروس از طریق کار و سخن پایانی____________

مهاجرت به بلاروس از طریق کار، نحوه کاریابی در بلاروس، شرایط اقامت کار در بلاروس برای ایرانیان، بررسی نرخ بیکاری در بلاروس، مشاغل مورد نیاز در بلاروس و دیگر موارد مربوط به مهاجرت به بلاروس از طریق کار را در این مقاله به صورت دقیق و علمی مورد بررسی قرار دادیم. کشور بلاروس دارای مدارس و دانشگاه های مختلفی می باشد که در آن ها به زبان های بلاروسی، روسی و انگلیسی تدریس می شود. دانستن زبان بلاروسی در این کشور برای تحصیل و همچنین مشغول شدن به کار بسیار مورد اهمیت می باشد. انتظار می رود که با مطالعه این مقاله تمامی ابهامات شما عزیزان را در زمینه مهاجرت به بلاروس از طریق کار را برطرف کرده باشیم. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه یا دیگر مسائل مهاجرتی دارید می توانید با موسسه ملک پور تماس رایگان برقرار کنید و از اطلاعات مشاورین با تجربه این موسسه بهره مند شوید. همچنین در صورت تمایل می توانید در قسمت پرسش و پاسخ مقاله سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید تا مشاورین ما در اولین فرصت به آن ها پاسخ دهند. در صورت رضایت از متن و نگارش این مقاله لطفا پنج ستاره به آن دهید.

امتیاز 4.11 از 5 ( 8 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
میلاد جعفری
سلام ممنون از شما بابت راهنمایی مهاجرت به بلاروس از طریق کار. من مقاله های مربوط به کار در کشورهای مختلف خوندم. به نظرم بلاروس بدون زبان روسی کار پیدا کردن خیلی سخته و شرایط کار در کشورهای آلمان و اتریش به نظرم فراهم تره برای بنده که مهندسی برق خوندم و سابقه کار دارم. درسته؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیامند به اطلاعات بیشتری هستیم اما بصورت کلی بلی و اتفاقاً رشته شما جز رشته هایی ایت که در آلمان و اتریش کمبود نیروی کار دارند و از شانس و موقعیت کاری بهتری برخوردار می باشید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
جمیلی
با سلام آیا ویزای خاصی جهت کار در بلاروس وجود دارد و یا حتما باید جاب ابر بدست اوریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب باید جاب آفر داشته باشید .برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان استفاده نمایید.
محمدگنج خانی
سلام من ۳۴سالمه و۲۵سال حرفه‌ی آشپزی در کنار پدرم را داشته ام ودر کار فست فود وآشپزی ماهر در هر نوع غذارادارم لطفا راهنمایی برای کار میخواهم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام مخاطب گرامی رزومه شما بایستی با جزییات بیشتری بررسی گردد. برای دریافت مشاوره رایگان با موسسه تماس حاصل نمایید.
النا
سلام من الان ۱۲ سالمه و میخوام از طریق درس به کره برم چطوری میتونم این کار رو انجام بدم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز شما می بایست از طریق وب سایت مدارس در این کشور اقدام به اخذ پذیرش نمایید  .
ابوذر قائدی
سلام و عرض ادب، ممنون از راهنمایی شما، در رابطه با کار با گواهینامه پایه یک، چه مواردی لازمه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باید از شرکت های مرتبط به رشته تان حتماً یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشید تا بتوانید برای ویزای کاری درخواست بدهید.
مشاوره رایگان