مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

1 نظر

امروزه کشور مجارستان به دلیل مزیت هایی که داراست مورد توجه بسیاری از افراد برای مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت قرار می گیرد. راه های بسیاری برای اخذ اقامت کشور مجارستان وجود دارد که یکی از این روش ها را می توان اخذ اقامت و مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج در نظر گرفت. از میان روش های پر مخاطب اخذ اقامت در این کشور نظیر تحصیل، کار، ثبت شرکت، سرمایه گذاری و .... اخذ اقامت از طریق ازدواج یکی از آسان ترین و مناسب ترین روش ها می باشد که با رعایت قوانین و شرایط ازدواج به راحتی به اقامت و تابعیت کشور مجارستان ختم می شود.

 

کشور مجارستان:

مجارستان از کشورهای اروپای غربی محسوب می شود که در سال ۲۰۰۴ به کشورهای عضو پیمان شنگن پیوست و عضو کشورهای اتحادیه اروپا قرار گرفت. از کشورهای همسایه با کشور مجارستان می توان به رومانی، اتریش، اسلواکی، اوکراین و اسلوونی اشاره کرد. پایتخت کشور مجارستان شهر بوداپست می باشد که شهرهای دبرتسن، میشکولتس، سگد، پچ، گیور و ... نیز از مهمترین شهرهای این کشور محسوب می شوند. وجود کشور مجارستان عضو کشورهای حوزه شنگن بر محبوبیت این کشور افزوده و متقاضیان را به اخذ اقامت کشور مجارستان و مهاجرت به این کشور مشتاق ساخته است.

قوانین کشور مجارستان از قوانین موجود در اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه شنگن تبعیت می نماید. امکان ازدواج میان شهروندان مجاری و شهروندان سایر کشورها وجود دارد که باید با رعایت شرایط قانونی به دولت مجارستان اعلام گشته و به ثبت رسد. پیش از ازدواج رزومه متقاضی این امر از نظر هویتی، شهروندی، وضعیت تاهل، نشانی محل سکونت، شماره شناسایی، گواهی تولد، سن مورد نظر برای ازدواج (حداقل ۱۸ سال) و .... مورد بررسی قرار می گیرد.

 

شرایط لازم برای مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج:

در سال های اخیر به دلیل سوء استفاده متقاضیان از امر ازدواج و بهانه کردن این امر برای ورود به کشورهای اروپایی روند اخذ اقامت از طریق ازدواج سخت تر شده است و قوانین آن با دشواری هایی مواجه شده است. برای اخذ اقامت در کشور مجارستان از طریق ازدواج رعایت شرایطی الزامی است. یکی از شرایط لازم برای این امر داشتن محل اقامت یا سکونت به اندازه مناسب برای زندگی دو نفر می باشد که باید مورد اثبات قرار گیرد. از دیگر شرایط لازم برای این امر ارائه گواهی تمکن مالی و اثبات صلاحیت مالی برای اداره زندگی مشترک می باشد که متقاضی به اداره مهاجرت اثبات می نماید که از پس تامین هزینه های زندگی خود و شریک خود برمی آید.

در صورت وجود شرایط لازم برای این امر، ازدواج باید بر اساس قوانین کشور مجارستان در سر کنسولگری های کشور مجارستان به ثبت برسد و هر دو طرف ازدواج باید اعلام نمایند که هیچ منع قانونی برای این ازدواج وجود ندارد، طرفین پس از ازدواج می توانند در نام خانوادگی خود تصمیم گیری نمایند. در زمان ثبت ازدواج در سر کنسولگری کشور مجارستان برای اثبات حقیقی بودن این امر سوالاتی از متقاضی ازدواج پرسیده می شود که این مصاحبه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. متقاضی باید در این مصاحبه که در سفارت این کشور انجام می گیرد به مواردی از جمله خلاصه ای از زندگی خود از ابتدای تولد تا زمان کنونی، دوران تحصیل، وضعیت شغلی، میزان درآمد، ازدواج پیشین در صورت وجود و در کل رزومه ای از زندگی خود اشاره نماید. ازدواج مجدد در کشور مجارستان امکان پذیر نمی باشد. از متقاضی سوالاتی در خصوص زمان و نحوه آشنایی با شریک زندگی خود، آشنایی به زبان مجارستانی یا انگلیسی برای ارتباط با شریک زندگی خود و نحوه سپری شدن دوران آشنایی متقاضیان پرسیده می شود. متقاضی موظف است برای اثبات علقه عاطفی و حقیقی بودن این ازدواج مدارکی از جمله فیلم، عکس خصوصی، محتوای چت و مکالمات شخصی، سفرهای دو نفره، رفت و آمد های خانوادگی و ... ارائه نماید. علاوه بر این مدارک گواهی تمکن مالی و محل سکونت، گواهی تجرد شخص پیش از ثبت ازدواج و تکمیل فرم های سفارت در این خصوص الزامی است.

 پس از اعلام قصد ازدواج فی مابین طرفین، ثبت ازدواج باید ظرف مدت ۳۰ روز پس از اعلام ازدواج انجام گیرد که در برخی از موارد (موارد موجه)، ممکن است دفتر اسناد رسمی از محدودیت زمانی معاف باشد. ثبت ازدواج باید در سالن قرارداد ازدواج در حضور دو شاهد انجام گیرد که پس از ثبت، زوج می توانند گواهی ازدواج رایگان در نسخه های فرانسوی، انگلیسی و مجاری دریافت نمایند.

 

مزیت های اخذ اقامت کشور مجارستان:

همان طور که بیان شد اخذ اقامت کشور مجارستان مزیت هایی را برای متقاضیان این کشور در بر خواهد داشت. امکان سفر به کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به اخذ ویزا، امکان تحصیل به صورت رایگان در تمامی کشورهای حوزه اتحادیه اروپا، امکان کار و کاریابی، امکان افتتاح حساب، امکان تجارت در کشورهای این حوزه، استفاده از تسهیلات بانکی، برخورداری از امکانات رایگان پزشکی و رفاهی، امکان خرید ملک، امکان ثبت شرکت، سرمایه گذاری و بسیاری از موارد دیگر را می توان از مزیت های اخذ اقامت کشور مجارستان در نظر گرفت.

اخذ اقامت دائم و پاسپورت کشور مجارستان از طریق ازدواج:

ازدواج با فردی که اقامت کشور مجارستان را داراست یا فردی که تبعه این کشور محسوب می شود سبب اخذ اقامت موقت برای مدت زمان محدود با امکان تمدید برای متقاضی می شود. با رعایت شرایط لازم و تمدید اقامت موقت متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم کشور مجارستان درخواست نماید و پس از آن با رعایت شرایط و قوانین، تابعیت این کشور (پاسپورت دوم) را دریافت کند. با شرایطی که بیان شد و مزیت هایی که کشور مجارستان برای افراد پیش روی آن ها قرار می دهد بسیاری از افراد تمایل دارند از طریق ازدواج به اقامت این کشور دست یابند. در صورت حقیقی بودن این امر و رعایت شرایط لازم مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج اقامت دائم و پاسپورت کشور مجارستان را برای متقاضیان در بر خواهد داشت. آگاهی از شرایط، قوانین و مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کشور مجارستان از طریق ازدواج پیش از اقدام برای این امر، موردی ضروری می باشد که به شدت نیاز به تحقیق دارد.

امتیاز 5 از 5 ( 1 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
امین بامدادیان
سلام، روز بخیر، ممنون از مقاله خوبتون؟ آیا می شود با ویزای توریستی وارد مجارستان شد و با همان ویزا ازدواج کرد.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب شما در کشوری می توانید ازدواج کنید که اقامت آن کشور را دارید. و یا در سفارت ایران در ترکیه ازوداج خود را رسمی کنید. سپاس
مشاوره رایگان