شرایط خود حمایتی اتریش

44 نظر

خود حمایتی اتریش یکی از دو روش سرمایه گذاری در اتریش است که منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور می شود. شرایطی چون عدم نیاز به مدرک تحصیلی خاص یا مدرک زبان و مزایای عمده ای نظیر اخذ اقامت اتریش و یا سفر آزاد در حوزه شنگن، خودحمایتی را به یکی از راحت ترین و مطلوب ترین روش های مهاجرت به اتریش تبدیل کرده است. اثبات دارایی کافی و درآمد passive منتج به اخذ ویزای خود حمایتی اتریش می گردد. افرادی که موفق به اخذ ویزای خودحمایتی اتریش می شوند، اجازه کار در این کشور را ندارند، اما قادر به سرمایه گذاری بوده و می توانند مالک یا کارفرما باشند. شرایط خود حمایتی اتریش به شرح زیر است:

  • ثبات مالی: به طور معمول، کسانی که متقاضی خود حمایتی در اتریش هستند باید ثابت کنند که دارای درآمد ثابت و کافی برای حمایت از خود بدون نیاز به شغل محلی هستند.
  • مسکن: متقاضیان باید مکانی در اتریش چه به عنوان مالک ملک و چه به عنوان اجاره کننده داشته باشند. یک قرارداد اجاره قانونی یا شواهدی مبنی بر مالکیت ملک باید ارائه دهد.
  • مهارت زبان آلمانی: برای گرفتن مجوز اقامت خود حمایتی به مهارت زبان آلمانی نیاز است.
  • بیمه پزشکی: معمولا برای متقاضیان داشتن بیمه درمانی شرط لازم است.
  • الزامات مالی: مجموع هزینه های مربوط به اخذ مجوز اقامت خود حمایتی می تواند بر اساس تعداد اعضای خانواده و عوامل دیگر در نوسان باشد.

شما عزیزان می توانید با برقراری تماس تلفنی با موسسه ملک پور، از مشاوره تلفنی رایگان بهره برده و راهنمایی مشاوران تخصصی ما در این موسسه را دریافت نمایید.

ویدیو موسسه MIE در مورد خودحمایتی اتریش


 

تماس با ما

خودحمایتی اتریش

خود حمایتی اتریش چیست؟

خودحمایتی یکی از انواع روش های اخذ اقامت اتریش می باشد که زیر مجموعه روش سرمایه گذاری می باشد اما انتقال سرمایه در این روش صورت نمی پذیرد و شرایط ویژه ای است که بدون انتقال سرمایه منجر به اخذ اقامت و تابعیت اتریش می گردد. دولت اتریش به پاس امنیت و شرایط مطلوب زندگی در این کشور و به جهت شکرگزاری، در سال های اخیر شرایط اقامت افرادی را که از تمکن مالی اتریش مناسبی برخوردارند، فراهم نموده است. روش خود حمایتی اتریش منجر به افزایش تعداد بازدیدکنندگان از این کشور می شود، و از آنجایی که همواره با ایجاد کسب و کاری جدید در اتریش توسط این افراد همراه بوده، موجب ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی این کشور می شود. 

معرفی اقامت خود حمایتی اتریش

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط اقامت خود حمایتی اتریش چیست؟


قوانین اخذ اقامت خود حمایتی اتریش

قوانین برای دریافت مجوز اقامت خود حمایتی در اتریش در سال 2023، به طور کلی مانند قبل باقی مانده است. متقاضیان باید ثابت کنند که از نظر مالی مستقل هستند، مسکن در اتریش دارند یا اجاره کرده‌ اند، تسلط اولیه به زبان آلمانی دارند، بیمه درمانی با پوشش کامل دارند و هزینه‌های دولتی مرتبط با درخواست اجازه اقامت را پرداخت می‌کنند. بسته به نوع مجوز اقامت خود حمایتی، قوانین برای درخواست اقامت متفاوت است. توصیه می شود برای کسب دقیق ترین و به روزترین اطلاعات در مورد فرآیند درخواست و الزامات، به وب سایت رسمی سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود مراجعه کنید.

افراد واجد شرایط برای اقامت خود حمایتی اتریش

خود حمایتی اتریش، محدودیت سنی و موقعیت اجتماعی ندارد و شامل افرادی می شود که دارای شرایط قید شده در ذیل باشند:

  • مبلغ 22 هزار یورو موجودی حساب بانکی فرد متقاضی در کشور مبدأ
  • مبلغ 22 هزار یورو موجودی حساب بانکی کشور مبدأ به ازای هر یک از همراهان
  • مبلغ 2000 تا 3000 یورو درآمد ماهیانه فرد متقاضی
  • اجاره یا خرید منزل در اتریش
  • مدارک معتبر هویتی

افراد واجد شرایط این روش سرمایه گذاری در اتریش، موفق به اخذ ویزای یک ساله اقامت در اتریش خواهند شد. پس از آن، مجدداً ویزای آنان به مدت یک سال تمدید می شود و در پایان سال دوم، تمدید ویزا به مدت 3 سال انجام خواهد گرفت. پس از شش سال فرد متقاضی می تواند درخواست اقامت دائم نماید در صورتیکه شرایط لازم را رعایت کرده باشد.

تمکن مالی در خود حمایتی اتریش

ویدیو موسسه MIE در مورد اقامت خود حمایتی


اقامت خود حمایتی اتریش و نحوه تبدیل به تابعیت

خود حمایتی اتریش دارای ویزای موقت یک ساله می باشد و بعد از تمدید مجدد یکساله، در سال دوم به مدت سه سال تمدید می گردد. در نهایت پس از 6 سال، با احراز بعضی شرایط درخواست اقامت دائم و سپس، درخواست پاسپورت اتریش تحت شرایطی پذیرفته می شود. در اقامت از طریق خودحمایتی، شخص برای تمدید کارت اقامت در سال بعد باید حداقل شش ماه از دوازده ماه را در اتریش اقامت داشته باشد. این اقامت شش ماهه می تواند یکپارچه یا به صورت پراکنده در کل سال باشد. قوانین اخذ اقامت دائم متفاوت از اقامت عادی می باشد.

ویدیو موسسه MIE در مورد رمز و راز اقامت خود حمایتی اتریش


نحوه درخواست برای اخذ اقامت خود حمایتی اتریش

کشور اتریش محدودیت ثبت نام برای روش خودحمایتی دارد در این روش سالانه حدود 450 نفر پذیرش دارد که فقط در موقع خاصی از سال می بایست برای آن اقدام کرد. ارائه به موقع درخواست و مدارک مورد نیاز، از نکات مهم در خصوص دریافت اقامت خودحمایتی است. با بهره گیری از راهنمایی های مشاوران مجرب و متخصص در این زمینه می توانید درصد موفقیت خود در دریافت ویزای خود حمایتی اتریش را افزایش دهید.

مدارک مورد نیاز برای اقامت خود حمایتی اتریش

تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای خود حمایتی اتریش یکی از مهم ترین و تخصصی ترین مراحل در فرآیند مهاجرت می باشد. چرا که در صورت وجود نقص در ارائه مدارک، احتمال رد درخواست شما افزایش می یابد. موسسه ملک پور با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت، آماده همراهی و یاری شما عزیزان در این مقطع حساس از مهاجرت می باشد. مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت اتریش از طریق تمکن مالی عبارتند از:

  • اسناد معتبر جهت اثبات تمکن مالی فرد متقاضی و همراهان
    • مبلغ 20 هزار یورو در حساب بانکی فرد متقاضی
    • مبلغ 2000 تا 3000 یورو درآمد ماهیانه فرد متقاضی
    • مبلغ 20 هزار یورو در حساب بانکی هر یک از همراهان فرد متقاضی
  • عکس به روز فرد متقاضی و همراهان
  • اسناد هویتی معتبر فرد متقاضی و همراهان
  • اصل و کپی پاسپورت فرد متقاضی و همراهان
  • ارائه سند ازدواج
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه درمانی معتبر در اتریش
  • اسناد مربوط به اقامت و محل سکونت فرد متقاضی و همراهان در اتریش

هزینه ویزای خود حمایتی اتریش

در اینجا جدولی از هزینه های ویزای خودحمایتی آمده است:

نوع ویزا

هزینه

ویزای نوع D اتریش تحصیل در خارج از کشور، استخدام، کارآموزی و ..

167.00 یورو

ویزای نوع D اتریش برای کودکان (0 تا 6 سال)

84.00 یورو

اجازه اقامت

134.00 یورو

کارت قرمز-سفید-قرمز (ویزای کار)

تا 150.00 یورو

ویزای اتریش

35.00 یورو برای شهروندان کشورهای خاص

ویزای اتریش (ویزای شینگن)

80 یورو برای بزرگسالان، 40 یورو برای کودکان بین 6 تا 12 سال، برای کودکان زیر 6 سال رایگان

 

برای اطلاع از دقیق ترین و به روزترین اطلاعات در مورد فرآیند درخواست و هزینه ها، توصیه می شود به وب سایت رسمی سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود مراجعه کنید.

لیست مزایای اقامت خود حمایتی اتریش

خودحمایتی یکی از بهترین و راحت ترین روش های مهاجرت به اتریش است که دارای مزایای متعددی می باشد. در ادامه به تعدادی از این مزایا اشاره می شود:

  • اقامت در یکی از برترین کشورهای جهان به لحاظ کیفیت زندگی، امنیت، رفاه اقتصادی و...
  • موقعیت جغرافیایی عالی و آب و هوای مطلوب
  • اخذ اقامت کشور اتریش
  • امکان برخورداری از معتبرترین پاسپورت جهان
  • امکان دریافت ویزای اقامت همراه
  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی خاص
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • امکان سرمایه گذاری در بخش های مختلف
  • عدم نیاز به انتقال سرمایه به اتریش
  • وضعیت مطلوب شاخص های اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری در این کشور (از جمله مالیات مناسب، تورم کم، ثبات اقتصادی، نرخ کم مصادره اموال و...)
  • سفر به کل اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شنگن
  • دریافت اقامت و تابعیت کشور اتریش با احراز شرایط مربوطه
  • تحصیل رایگان همراهان در مدارس دولتی
  • عدم نیاز به حضور دائم در اتریش برای تمدید اقامت عادی (6 ماه باید حضور داشت)
  • امکان زندگی در هر یک از کشورهای عضو شنگن

راهکار افزایش شانس اخذ ویزای خود حمایتی اتریش

برای دریافت خود حمایتی اتریش از دو طریق می توان اقدام کرد:

  • درآمد کافی: به سفارت این کشور نشان دهید که اوضاع مالی خوبی دارید، و نیاز به کار کردن در این کشور ندارید. به عنوان مثال شما برای اجاره دادید و ماهی دو الی سه هزار یورو از این منبع درآمد دارید.
  • حساب مالی خوب: به ازای هر فرد از خانواده خود ۲۰ هزار یورو در حساب خود پس انداز دارید.

 اگر هر کدام از این دو شرایط رو باشید، می توانید برای دریافت ویزای خود حمایتی اتریش اقدام کنید. و از طریق دریافت این ویزا برای خود همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقامت دریافت کنید. نکته مهم در خصوص خود حمایتی این است که کشورهایی مثل اتریش، تعداد محدودی از افراد را از این روش می پذیرد. تقریباً سالانه حدود 400 الی500 پذیرش دارند. پس لازم است بدانیم راهکار افزایش شانس اخذ ویزای خود حمایتی اتریش چیست؟ اولین نکته مهم در این خصوص این است که شما باید تا2 ژانویه به سفارت این کشور بروید و از آنجایی که سفارت اتریش در ایران شلوغ است، شانس شما برای رسیدن در موعد مقرر پایین می باشد در نتیجه اگر شما اقامت کشور دیگری مانند کشورهای عربی قطر، امارات، کویت و یا حتی ترکیه را داشته باشید شانس بالاتری برای دریافت این اقامت در اتریش خواهید داشت.

شرایط اخذ ویزای همراه اتریش

در روش مهاجرتی خودحمایتی، فرد متقاضی می تواند جهت اقامت همراهان شامل همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال خود اقدام نماید. همراهان اجازه تحصیل رایگان در کشور اتریش را خواهند داشت. در این روش اقامتی، شرط سنی و موقعیت اجتماعی برای فرد متقاضی و همسر وی وجود ندارد. در برخی موارد، فرزندان بالای 18 سال نیز در صورت اثبات وابستگی مالی خود، می توانند ویزای همراه خود حمایتی اتریش را دریافت فرمایند. گرچه این افراد اجازه کار در کشور اتریش را ندارند، اما در صورت دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر اتریشی، می توانند نوع ویزای خود را تغییر دهند.

روش های دیگر سرمایه گذاری در اتریش

هزینه های زندگی در اتریش

خود حمایتی اتریش دارای شروطی می باشد که توانایی پرداخت هزینه های زندگی، یکی از مهم ترین آن ها می باشد. به تناسب سبک زندگی و محل سکونت، هزینه های زندگی در اتریش متفاوت می باشد. با این وجود می توان نمایی از متوسط هزینه های زندگی در پایتخت این کشور –وین- ارائه نمود. توجه شما را به ملاحظه جدول ذیل و برخی از هزینه ها در سپتامبر 2019، جلب می نماییم.

خدمات و کالا

هزینه ها

غذا در رستوران ارزان قیمت

10.00 €

آب (0.33 لیتر بطری)

2.10 €

شیر (1 لیتر)

1.08 €

نان سفید تازه (500 گرم)

1.78 €

تخم مرغ (12 عدد)

2.76 €

پنیر محلی

10.68 €

سینه مرغ (1 کیلوگرم)

10.52 €

گوشت گاو (1 کیلوگرم)

16.86 €

موز (1 کیلوگرم)

1.71 €

پرتقال (1 کیلوگرم)

2.43 €

گوجه فرنگی

2.18 €

سیب زمینی

1.33 €

پیاز

1.37 €

بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)

2.40 €

تردد ماهانه (قیمت معمول)

47.00 €

اینترنت (60 مگابایت یا بیشتر، نامحدود)

30.16 €

 

هزینه های مربوط به سکونت در منزل استیجاری یا خریداری شده نیز از جمله مخارج قابل توجه در اتریش می باشد که در جدول زیر مشاهده می فرمایید.

آیتم

قیمت

اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

851.71 €

اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز

634.30 €

اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر

1332.12 €

اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در خارج از شهر

1029.08 €

قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

4774.68 €

قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در خارج از شهر

3417.42 €

خدمات موسسه ملک پور در زمینه اقامت خود حمایتی اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت به اتریش می باشد و بر این اساس، همواره افراد زیادی درخواست دریافت ویزای خود حمایتی اتریش را دارند. حضور مشاوران خبره و متخصص در امور مهاجرت در کنار متقاضیان، در تمام مراحل به ویژه در تهیه و تنظیم مدارک، ریسک عدم پذیرش درخواست و رد ویزای شما را کاهش داده و علاوه بر آن موجب تسهیل و سرعت بخشی به طی شدن فرآیند مهاجرت می شود. موسسه ملک پور با سابقه سال ها فعالیت صادقانه در امور مهاجرت و استقرار دفتر مرکزی در وین، بهترین متخصصین را با افتخار در اختیار شما سروران گرامی قرار می دهد تا پروسه مهاجرت شما به اتریش از طریق خودحمایتی، به تجربه ای شیرین و ماندگار تبدیل شود.

ویدیو موسسه MIE در مورد مصاحبه خود حمایتی اتریش


 

خودحمایتی فرانسه، یکی از روش های اخذ اقامت این کشور می باشد که بر پایه تمکن مالی استوار است. در روش خودحمایتی فرانسه نیز شرط سنی و تحصیلی وجود ندارد و افرادی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند، با ارائه مدارک لازم مبتنی بر تمکن مالی اتریش و وجود سرمایه لازم در حساب بانکی خود، می توانند اقامت خود و اعضای خانواده را برای کشور فرانسه دریافت نمایند. با وجود شباهت های کلی طرح خودحمایتی اتریش و فرانسه، این روش اقامتی در دو کشور یاد شده دارای تفاوت هایی نیز می باشند. از جمله این تفاوت ها و تمایزات می توان به میزان مبلغ مورد نیاز جهت اثبات تمکن مالی اتریش، درآمد ماهیانه، شرط حضور در کشور مقصد و... اشاره کرد.

بررسی امنیت سرمایه گذاری در اتریش

چنانچه گفته شد افراد متقاضی خودحمایتی اتریش در ابتدای امر اجازه کار در اتریش نخواهند داشت اما قادر به سرمایه گذاری در این کشور خواهند بود. بدین صورت علاوه بر کسب اقامت، شما می توانید با ایجاد کسب و کار، علاوه بر پوشش هزینه های زندگی در اتریش، سود دریافت نمایید. بدین منظور، بررسی و ارزیابی مهمترین شاخصه های امنیت سرمایه گذاری در این کشور، اهمیت می یابد. در این بخش از مقاله، شاخصه ریسک مصادره اموال، کنترل فساد و کیفیت نظارتی مورد بررسی می گیرند.

نمودار امنیت سرمایه گذاری

ریسک مصادره اموال در اتریش

مصادره اموال، خطریست که بنا به عدالت سیستم قضایی کشور در خصوص سرمایه گذاری خارجی، همواره مورد توجه سرمایه گذاران می باشد. هرچه نرخ ریسک مصادره اموال در کشوری به عدد 1 نزدیک و از عدد 7 دور باشد، امنیت سرمایه گذاری خارجی در آن کشور بیشتر است. نرخ ریسک مصادره اموال در کشور اتریش، 1 می باشد.

نمودار ریسک مصادره اموال

کنترل فساد در اتریش

فساد اداری و اقتصادی، خطر دیگریست که سرمایه گذار خارجی باید بدان توجه نماید. هرچه کنترل فساد در کشوری بیشتر باشد، امنیت سرمایه گذاری در آن بیشتر می باشد. چنانچه ملاحظه می نمایید اتریش با میزان 1.53 در این شاخص، شرایط مطلوبی دارد. 

کیفیت نظارتی در اتریش

این شاخصه به عملکرد دولت در اجرای سیاست ها، حمایت و توسعه اقتصاد کشور در بخش خصوصی اشاره دارد. هرچه نرخ این شاخص به عدد 2.5+ نزدیک تر باشد، کیفیت نظارتی و امنیت سرمایه گذاری در آن بیشتر می باشد.

تمکن مالی اتریش

بررسی شاخص های اقتصادی مرتبط با سرمایه گذاری در اتریش

جهت بررسی سودآوری ایجاد یک کسب و کار در کشوری خارجی، بررسی آمارهای اقتصادی آن کشور در سال های اخیر همواره می تواند کمک کننده باشد و به شخص سرمایه گذار دید مناسبی نسبت به شرایط سرمایه گذاری در آن کشور اعطا کند. شاخص هایی که در این بخش بررسی می شوند عبارتند از رشد اقتصادی، نرخ تورم و مالیات که در ادامه با توضیح بیشتری به آن ها می پردازیم:

رشد اقتصادی در اتریش

برای بررسی شاخصه رشد اقتصادی، میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) را ملاک و معیار قرار می دهیم. کشور اتریش یکی از کشورهای دارای رونق اقتصادی در میان سایر کشورهای اروپایی می باشد. نرخ بالای تولید ناخالص داخلی در کشور اتریش، موجب سوددهی و افزایش سرمایه اولیه سرمایه گذاران خارجی می شود. در ادامه نمودار تولید ناخالص داخلی کشور اتریش در طی سالیان اخیر آورده شده است:

نمودار نرخ تولید ناخالص داخلی

نرخ تورم در اتریش

یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی یک کشور، نرخ تورم می باشد که نشان دهنده میزان تغییر قیمت در یک بازه یکساله است. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، نرخ تورم در کشور اتریش کم بوده و طی یک سال اخیر، سیر نزولی داشته است.

نرخ تورم در اتریش2023

 

 مالیات در اتریش

از دیگر شاخص های مورد بررسی جهت سرمایه گذاری خارجی در یک کشور، نرخ مالیات می باشد. این شاخص در اتریش طبق آخرین آمارها 26.45 درصد است.

نمودار میزان مالیات در اتریش


 

پادکست پرسش و پاسخ موسسه MIE

پرسش:سلام خسته نباشید. اقای دکتر برای خود حمایتی اتریش در سال دوم برای تمدید مجدد باید باز 22 هزار یورو توی حسابمون باشه یا فقط سال اول اینطوره؟

 


 

پادکست پرسش و پاسخ موسسه MIE

پرسش: مدارک لازم ویزای خود حمایتی اتریش چیست؟

 


سوالات متداول

✔️ شرایط کار برای دارنده اقامت خودحمایتی اتریش چگونه است؟

دارنده این نوع اقامت اجازه کار ندارد ولی می تواند کسب و کار مربوط به خود را راه اندازی و مدیریت نماید.

✔️ شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت برای دارنده اقامت خود حمایتی اتریش چگونه است؟

فرد در روش خودحمایتی می تواند پس از گذشت شش سال با احراز بعضی شرایط اقامت دائم گرفته و سپس برای پاسپورت خود با داشتن شرایط تابعیت اقدام نماید.

✔️ شرایط اخذ ویزای همراه در روش خودحمایتی اتریش به چه صورت است؟

دارنده این نوع اقامت می تواند خانواه خود را با خود به اتریش ببرد و فرزندان او نیز امکان تحصیل رایگان در این کشور را دارند.

✔️ سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت خود حمایتی اتریش چقدر است؟

نشان دادن تمکن مالی اتریش به ارزش 20 هزار یورو به ازای هر نفر متقاضی و همچنین داشتن حداقل درآمد 2000 الی 3000 یورو در کشور مبدأ الزامی است.


اطلاعات ارائه شده در این صفحه با تحقیق در سایت های معتبر توسط افراد غیر حقوقی جمع آوری شده است بنابراین امکان دارد کامل نباشد. توصیه میکنیم این اطلاعات را راستی آزمایی کنید و مطالب را با وکیل محلی در میان بگذارید.


سخن پایانی

خودحمایتی اتریش، شرایط و مدارک لازم جهت اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی و شرایط خودحمایتی اتریش و هزینه ویزای خودحمایتی اتریش در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت. کشور اتریش با شرایط مطلوب جغرافیایی و اقلیمی، ثبات اقتصادی، سطح بالای امنیت و کیفیت زندگی و جایگاه مناسب سیاسی، مقصد مناسبی برای خواستاران مهاجرت می باشد. یکی از مناسب ترین روش های مهاجرت به اتریش به ویژه برای افراد دارای تمکن مالی بالا و بازنشستگان، ویزای خودحمایتی اتریش می باشد چرا که بدون انتقال سرمایه خود به کشور مقصد، اقامت در آن کشور را صرفاً با اثبات تمکن مالی در کشور مبدأ به دست می آورند. شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد، با مشاورین ما در موسسه ملک پور اتریش تماس حاصل نموده و از خدمات مشاوره تلفنی رایگان این موسسه بهره مند گردید. شما عزیزان همچنین می توانید درخواست خود مبنی بر تماس با ما و دریافت مشاوره تلفنی رایگان را از طریق تکمیل فرم تماس، اعلام فرمایید. با ثبت سوالات و نظرات خود در بخش "ثبت پرسش"، پاسخ خود را در این زمینه در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت خواهید نمود.

امتیاز 5 از 5 ( 24 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
حسین صفار زاده
خیلی ممنون از مقاله عالیتان. آیا امسال می توان برای خود حمایتی اتریش اقدام کرد؟ شرایط مالی این روش را بنده می توانم تهیه نمایم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب، ممنون از حسن نظر شما دوست عزیز. فرصت اقدام جهت خودحمایتی اتریش در ایران پایان یافته است. در صورتی که شما مقیم خارج از کشور باشید همچنان فرصت اقدام جهت خودحمایتی اتریش را خواهید داشت. * مانا باشید *
مهران عدالت پیشه
سلام ببخشید این کار رو موسسه ملک پور برامون انجام میده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب، موسسه ملک پور در این زمینه فعال بوده و با ارتباط با وکلای اتریشی خدمات ارزنده ای در زمینه خودحمایتی اتریش ارائه می نماید. جهت بررسی ویزاهای خودحمایتی اخذ شده توسط موسسه ملک پور، به بخش گالری ویزا و نظرات موکلین مراجعه فرمایید. * مانا باشید *
اقای براتی
سلام ممنون از مقاله مفیدی که گذاشتین من 48 سالمه و لیسانس و متاهل هستم و 2 فرزند دارم و خانمم هم لیسانس داره. یه شرکت داریم که کارای بازرگانی انجام میدیم بین خود حمایتی و ثبت شرکت نمیدونم کدوم مسیر برای من مناسب هست. اصلا اتریش برای من مناسب هست یا کلا کشور دیگه ای میتونم موفق باشم تو کسب و کارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب، انتخاب کشور مورنظر کاملاً به سلیقه شخص مربوط می شود. با توجه به آمارها وین پایتخت اتریش به صورت 10 امین سال متوالی برترین شهر دنیا شناخته شده است. هر یک از دو روش خودحمایتی و ثبت شرکت، مزایا و معایبی دارد که توصیه می کنیم با توجه به ویدئوهای جناب استاد ملک پور در این زمینه و دریافت مشاوره تخصصی به بهترین تصمیم ممکن دست یابید. در روش خودحمایتی شما نیازی به انتقال سرمایه خود نخواهید داشت و صرفاً مبلغ موردنیاز در حساب خودتان در ایران نشان داده می شود. شما فقط امکان ایجاد کسب و کار دارید و فرصت کار در اتریش به عنوان کارمند را نخواهید داشت، روش قرمز سفید قرمز روشی عالی است که در صورت اخذ امتیازات مورد نیاز آن، توصیه ما به شما اقدام از طریق ثبت شرکت می باشد. * مانا باشید *
سعید علیپور
سلام وقت بخیر مقاله خوبی بود فقط چند نکته رو من ابهام دارم در خصوص خود حمایتی آیا امکانش هست شخصی که با خود حمایتی اقامت داره وام دولتی بگیره یا مثلا فرزندشو مدرسه دولتی ثبت نام کنه و فرزندش از امکانات اجتماعی استفاده کنه ؟ اگر بخواد کارآفرینی کنه و خودش مغازه ای داشته باشه میتونه به عنوان مدیریت اون کسب و کار فعالیت داشته باشه یا نظارت داشته باشه یا باز هم شغل محسوب میشه و اجازه نداره ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز، شرایط شما به طور کامل مشابه شخصی است که اقامت اتریش را دارد و از امکانات رفاهی و خدمات آموزشی امکان بهره برداری دارد. اما به دلیل اعلام حمایت مالی خود، امکان اقدامی خلاف این موضوع را ندارد و نمی تواند به عنوان کارمند در اتریش شاغل شود. چنانچه شخصی اقدام به راه اندازی یک بیزنس نماید، منافاتی با موضوع خوحمایتی نداشته و کاملاً به صورت قانونی انواع سرمایه گذاری ها قابل انجام می باشد. * مانا باشید *
رضا حمیدی
سلام عرض می کنم خدمت شما. روزتون بخیر برای شرط تمکن مالی خود حمایتی اتریش که فرمودین باید گواهی از طرف بانک ارائه بدیم، تا چه مدت لازم هست که این پول در حساب بانکی ما دست نخورده باقی بمونه؟ و آیا حسابی که درآمد ماهیانه ما به اون واریز میشه باید جدا از حسابی باشه که مبلغ تمکن مالی در آن هست؟ با تشکر فراوان رضا حمیدی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب، مدت زمان سپرده جهت ارائه پرینت بانکی حدوداً 3 تا 4 ماه می باشد و نکات مربوطه و قوانین حقوقی پیرامون درآمد ماهیانه و اثبات آن در روند پرونده توسط CM اطلاع رسانی شده و تیم حقوقی قدم به قدم شما را همراهی خواهند نمود. * مانا باشید *
رضا شایسته
سلام و عرض ادب، ممنون برای مقاله خودحمایتی اتریش، یک سوال داشتم که آیا برای دانش آموزان که با این روش وارد می شوند در ادامه می توان اقامت را تبدیل به اقامت با اجازه کار نمود؟ ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای افرادی که با کارت خود حمایتی اقامت اتریش را دریافت می کنند تا زمانیکه این کارت را دارند روی این اقامت نمی توانند کار کنند اما این اجازه را دارند اگر کاری پیدا کردند بتوانند آن را تبدیل کنند. این امکان میسر است. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
رضا بیات
سلام و عرض ادب و احترام، مرسی از مقاله خوبتون، یک سوال داشتم از خدمتتون، آیا با داشتن خود حمایتی فرانسه می توان ثبت شرکت نمود و بیزینس انجام داد؟ آیا می توان خرید ملک انجام داد و املاک را اجاره داد؟ بسیار سپاسگزارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز روی اقامت خودحمایتی معمولاً اجازه کسب و کار نیست و لی شما می توانید منافع را برداشت نمایید درخصوص خرید ملک بلی شما در کشور فرانسه اجازه خرید ملک را دارید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
مرجان کریمی
سلام، وقت بخیر. من 55 ساله هستم و شوهرم 60 سالشونه. 2 تا فرزند 20 و 15 ساله داریم. در کل 3 میلیارد سرمایه داریم. آیا می تونم برای خود حمایتی اتریش برای سال آینده اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز از نظر زمانی بلی این امکان را دارید و خیلی خوب است که پروسه های خود حمایتی را زودتر شروع بکنید. درمورد فرزند بزرگتان هم چون بالای 18 سال هستند و می توانند کار کنند اگر در کنار شما از طریق تحصیل اقدام نمایند بهتر است. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
هاجریان
سلام. خیلی ممنون از مقاله خوبتون در مورد خود حمایتی اتریش تمامی موارد را توضیح دادین. من اگر بخوام شرایطم بررسی بشه که بدونم میتونم از طریق خود حمایتی اقدام کنم چیکار باید بکنم؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدین و راهنماییم کنید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ارادت همراه گرامی محبت بفرمایید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان با کارشناسان مجرب مجموعه با شماره تماس های موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما به صورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
اشکان
توی این مقاله در مورد خود حمایتی اتریش بحص شده، آیا این شامل ایرانی ها هم میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله امکان اقدام برای ایرانیان هم وجود دارد با مشاوران موسسه ملک پور تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند
فریبا اقبالی
سلام روزتون بخیر منو همسرم قصد داریم از روش خودحمایتی بریم اتریش میخواستم بدونم بعد از انتخاب این روش میتونیم توی اتریش مشغول به کار هم باشیم بیزینس که توی ایران داشتیم. رو ادامه بدیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود بعد از اینکه با روش خودحمایتی وارد این کشور شوید نمی توانید تا 5 سال برای یک کارفرما کار کنید‌ اما می توانید با ثبت بیزینس خود و اجاره دادن منزل و... فعالیت داشته باشید.
محمد رضا صدیق
سلام من برام اقامت دائم مهمه از طریق روش خود حمایتی اقامت دائم بهم میدن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز. 5 سال بعد از اخذ ویزا از روش خودحمایتی، قادر به اخذ اقامت دائم این کشور خواهید بود و یک سال بعد از آن نیز امکان درخواست برای گرفتن پاسپورت برایتان وجود دارد.
آرمان
سلام برای دریافت ویزای خود حمایتی میتونیم برای خانواده هم این ویزا رو درخواست بدیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام روزتون بخیر در صورت پرداخت هزینه ها می توانید برای همسر و فرزندان زیر18 سال خود نیز ویزا دریافت نمایید
یحیی
خود حمایتی اتریش نسبت به بقیه روش ها چه مزیتی دارد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
امکان دریافت ویزای اقامت همراه، عدم نیاز به مدرک زبان، عدم نیاز به مدرک تحصیلی خاص، امکان سرمایه گذاری در بخش های مختلف، عدم نیاز به انتقال سرمایه به اتریش، عدم نیاز به حضور دائم در اتریش
فواد
سلام با اقامت خودحمایی میشه پاسپورت اتریش رو گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله از این طریق بعد از 5 سال قادر به اخذ اقامت دائم وپس از گذشت یک سال از اخذ اقامت دائم، پاسپورت این کشور به افراد اعطا می شود.
مهتاب
با داشتن ویزای خود حمایتی آیا می شود در این کشور مشغول با اشتغال شد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام با دارا بودن ویزای خود حمایتی نمی توان کار کرد اما می توان برای راه اندازه کسب و کار سرمایه گذاری کرد.
احمد پور صالح
با دریافت ویزای خود حمایتی آیا اجازه کار در اتریش خواهیم داشت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز خیر با اقامت خودحمایتی شما اجازه کار ندارید. ولی می توانید سرمایه گذاری کنید.
شیدا دستیافته
ممنونم از اطلاع مفیدتون آیا بهتر است از داخل ایران یا خارج ایران برای این مسیر اقدام کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز از خارج از ایران معمولاً شانس خوبی برای پذیرش دارید.
بابک
آیا اقدام برای خودحمایتی از ایران برای اتریش شانص پذیرش رو پایین میاره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز چون از ایران درخواست خیلی بالاست بلی ریسک بالاست.
میناوند
سلام آیا با دریافت ویزای خود حمایتی اصلا اجازه کار و فعالیت اقتصادی در این کشور نداریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام با دریافت این نوع اقامت امکان کار به مدت5 سال در اتریش نیست اما امکان سرمایه گذاری و کسب درآمد از این طریق وجود دارد.
میلاد محیطی
سلام روز بخیر من 1 ساله که موفق به دریافت ویزای خود حمایتی شدم و در حال حاضر ساکن وین هستیم یه پیشنهاد کاری خیلی خوب دارم میخواستم بدونم میتونم نوع اقامتم رو تغییر بدم و توی این کشور مشغول به کار بشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام بله در صورت یافتن شغل مناسب می توانید اقامت خود را به اقامت کاری تغییر داده و در این کش.ر مشغول به کار شوید.
مرجان بکتار
سلام بنده اقامت خودخمایتی اسپانیا و کارت اقامت موقت اسپانیا را دارم برای تبدیل به خودحمایتی اتریش چه مدارکی باید ارائه بدهم ؟ضمنا مدرک زبان آلمانی چه مقطعی را می خواهد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را درست تر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. پیشنهاد می کنم با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود.
احمد هاشمی
سلام من سه واحد آپارتمان در مرکز دارم که در آمدم از اجاره آپارتمان هاست میخواستم بدونم برای خودحمایتی سرمایه من کفایت میکنه که بتونم به همراه خانوادم اقدام کنم برای ویزای اتریش؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
برای اقامت اتریش نیاز است 20 هزار یورو تمکن مالی داشته باشید و به ازای هر فرد2 الی3 هزار دلار درآمد بهتر است برای راهنمایی دقیق تر حتما با موسسه تماس حاصل فرمایید.
علی داورزنی
سلام و عرض ادب میخواستم از روش خود حمایتی برای دریافت ویزا اقدام کنم ولی شنیدم روش خودحمایتی ریسک بالا داره چون تعداد محدودی رو پذیرش میکنن راهکارتون برای اینکه با حداقل ریسک بتونم اقدام کنم چیه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام برای دریافت این ویزا اقدام کردن در بازه زمانی که اعلام میکنند بسیار مهم است. از انجایی که سفارت این کشور در ایران شلوغ است، شما می توانید برای کم کردن ریسک از سفارت خانه های اتریش در کشور های همسایه مانند دبی اقدام کنید.
سعید گل پرور
سلام اینکه اجازه کار تا داشتن اقامت خود حمایتی داده نمیشه به جاش مثلا میشه خونه یا مغازه بخریم اجاره بدیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام روز شما بخیر بله با اجاره دادن ملک و مغازه می توانید کسب درآمد داشته باشید. اما امکان اینکه بتوانید در مغازه مشغول فعالیت اقتصادی شوید وجود ندارد.
مهرداد
سلام و عرض ادب مرسی از اطلاعاتی که گذاشتید آیا این ویزا ظرفیت سالانه داره؟ و این یعنی باید هرچه زودتر اقدام کرد؟ مرسی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله سالیانه ۵۰۰ نفر می توانند این ویزا را دریافت نمایند. به همین خاطر اگر مصمم به دریافت این ویزا باشید باید هرچه سریعتر پروسه خود را شروع کنید.
سمر شیبانی
هزینه زندگی در اتریش برای یک نفر سالیانه چه مقدار لست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. هزینه زندگی حدود 12 الی 15 هزار یورو در سال می باشد.
محمد رضا مهدی پور
سلام و عرض ادب میخواستم سوال بپرسم که آیا با خودحمایتی اتریش من می تونم تو این کشور ملک بخرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، شما امکان خرید ملک در اتریش را خواهید داشت.
سمر شیبانی
ایا در صورت گرفتن اقامت از طریق روش خودحمایتی اجازه راه اندازی بیزینس وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، امکان راه اندازی بیزنس خواهید داشت اما اجازه کار فعال نخواهید داشت.
نسرین رضایی
سلام عرض ادب با دریافت خودحمایتی اتریش میتونم برای پدر و مادرم هم اقدام کنم ؟ اگر بتونم اثبات کنم که به من وابسته هستن چقدر شانس هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز پدر و مادرتان در پرونده جدا قرار میگیرند.
علیرضا
ایا شرط سنی داره این برنامه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر دوست عزیز، محدودیتی برای سن وجود ندارد.
آزاد
سلام اگر بخواهیم از ایران برای خودحمایتی اقدام کنیم مناسب ترین زمان کی هست؟ چون برای ایرانیا کوتا داره و اینکه اگر یک ملک سند و دیگری قولنامه باشه امکان پذیره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. به طور کلی برای خودحمایتی اتریش باید در تاریخ 2 ژانویه اقدام داشته باشید و مدارک شما باید توسط وکیل بررسی گردد.
سمر شیبانی
ایا در این روش شرط حضور اجباری است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز رعایت ۶ ماه شرط حضور الزامی می باشد‌
سارا بیستونی
سلام و عرض ادب. در بین کشورهایی که خودحمایتی دارند. کدوم کشور شرط حضور نداره؟ آیا اتریش هم شرط حضور داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. تنها کشوری که محدودیتی برای شرط حضور در نظر نگرفته است کشور فرانسه می باشد و اتریش هم حداقل 6 ماه شرط حضور برای متقاضی خواهد داشت.
سپیده کرباسچی
سلام و عرض ادب آیا این روش محدودیتی برای افراد مجرد نداره؟ من با ۲۸ سال سن میتونم برای خودحمایتی اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز این روش محدودیت سنی ندارد. در صورت داشتن شرایط لازم می توانید اقدام نمایید.
حسن کریمی
سلام من 55 ساله هستم کارخانه نساجی دارم و چندتا ملک دارم میخواستم خودحمایتی اتریش اقدام کنم امکانش هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز شرایط کلی شما برای روش‌های خود حمایتی مناسب می‌باشد. پیشنهاد می‌شود برای دریافت مشاوره رایگان با موسسه تماس حاصل نمایید.
رضوان
سلام وقت بخیر ما یک خانواده چهار نفره هستیم. پدرم تقریبا ده تا سند ملکی دارن ولی نمی تونن مداوم اتریش باشن چون کارشون ایرانه. من و مامانم و خواهرم امکانش هست بتونیم از این طریق اقامت بگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر همه اعضای خانواده باید با هم اقدام داشته باشید. ضمن اینکه در صورت دریافت اقامت باید حداقل 6 ماه از سال را در اتریش حضور داشته باشید.
Gohar
سلام خسته نباشید این روش خود حمایتی حداقل سرمایه مورد نیازش چقدره و اینکه آیا با ویزای خود حمایتی میشه اقامت دائم و پاسپورت اتریش را دریافت کرد؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز حداقل سرمایه با توجه به تعداد اعضای خانواده مشخص می‌گردد. با استفاده از این روش شما می‌توانید پس از ۵ سال اقامت دائم و پس از ۸ تا ۱۰ سال پاسپورت این کشور را اخذ نمایید.
قهرمانی
سلام و وقت بخیر سوال من در خصوص مدت زمان گرفتن ویزای خودحمایتی اتریش است که چقدر طول میکشه پروسه کار؟ با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز پروسه حدود۶ تا ۸ ماه به طول می انجامد.
هدا
سلام. خسته نباشید. پروسه اقدام برای خودحمایتی اتریش حدودا چقدر طول میکشه؟ بیشتر از یک سال؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز این پروسه بین ۶ تا ۸ ماه قابل انجام است‌
سمر
سلام و وقت بخیر خود حمایتی اتریش همراه تا چند سال است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در خودحمایتی اتریش فرزندان تا سن 18 سال در پرونده خانواده قرار می گیرند.
صادقی
سلام. من 45 سالم هست و2 فرزند دارم که یکی از ازدواج اولم هست و 14 سالش هست. خواستم بدونم در این روش میتونم هر دو تا فرزندم و همسرم رو با خودم ببرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز این امکان میسر است.
کارون
سلام وقت بخیر با حداقل چه سرمایه ای میشه برای خودحمایتی اتریش اقدام کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما باید به ازای تعداد اعضای خانواده درآمد و سرمایه نقدی نشان دهید و میزان سرمایه شما به تعداد اعضای خانواده بستگی دارد.
پناه
سلام اگه پدرم ب عنوان نفر اصلی اقدام کنه، من اجازه کار دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ابد. خیر، هیچکدام از اعضا اجازه کار نخواهید داشت.
مشاوره رایگان