تحصیل رایگان در انگلستان

26 نظر

انگلستان کشوری در قاره اروپاست که از نظر تحصیلی و سطح آموزشی در دنیا با کشور آمریکا رقابت می کند. این دو کشور دارای دانشگاه ها، مدارس و آموزشگاه هایی با بالاترین سطح آموزشی و کیفیتی می باشند و تحصیل در این کشورها نه تنها موجب رشد و پیشرفت متقاضی می شود؛ بلکه آتیه شغلی آنان را نیز تضمین می نماید. تحصیل رایگان در انگلستان، تنها برای شهروندان و افراد تبعه این کشور امکان پذیر است. دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در انگلستان بایستی هزینه لازم را بسته به رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی خود پرداخت نمایند. اما امکان اخذ بورسیه تحصیلی، شرایط تحصیل رایگان در انگلستان را برای داوطلبان بین المللی فراهم ساخته است. انواع بورسیه های تحصیلی در مقاطع مختلف، بخشی یا کل هزینه های تحصیل و حتی زندگی داوطلبان را پوشش می دهند. جهت اطلاع بیشتر از انواع بورسیه تحصیلی انگلستان، شرایط تحصیل رایگان انگلیس، لیست دانشگاه های انگلستان و... پیشنهاد می شود که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. همچنین در صورت تماس با موسسه ملک پور و یا تکمیل فرم تماس، مشاوره تلفنی رایگان در این زمینه دریافت می نمایید. مقاله تحصیل رایگان در انگلستان بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه ملک پور و پرسش از وکلای محلی همکار انگلستان و همچنین بررسی سایت های دولتی ارائه می شود.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما
تحصیل رایگان در انگلستان

شرایط عمومی انگلستان برای تحصیل رایگان

در ابتدای مقاله اجازه دهید که شرایط عمومی تحصیل رایگان در انگلستان را بررسی نماییم. تحصیل در کشورهایی نظیر آلمان، اتریش، فرانسه و نروژ رایگان بوده و تفاوتی در شرایط تحصیلی اشخاص خارجی و اتباع این کشور وجود ندارد. در کشور انگلستان، تنها تحصیلات برای شهروندان انگلیسی رایگان است و افراد غیرتبعه انگلستان بایستی هزینه های تحصیل خود را بپردازند.

فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه تحصیل در انگلستان

 

فایل صوتی موسسه ملک پور در زمینه تحصیل در انگلستان

 

یکی از منابع درآمدی کشور انگلستان از هزینه تحصیلات دانشجویان بین المللی می باشد و این موضوع کار را برای تحصیل رایگان سخت خواهد کرد. تحصیل رایگان در انگلستان هر چند که مثبت و عالی می باشد؛ اما کار دشواریست و از آن جایی که تحصیل در این کشور به صورت رایگان تنها برای اتباع انگلیسی فراهم است، خارجیان باید هزینه تحصیل به انگلستان را بپردازند. هزینه تحصیل در انگلستان در رشته های مختلف و مقاطع گوناگون با یکدیگر متفاوت است. لازم به ذکر است که استفاده از بورسیه های تحصیلی رایگان برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد. تعداد زیاد و متنوعی از بورسیه تحصیلی انگلستان برای دانشجویان بین المللی اختصاص داده شده است و با دریافت آن ها می توان هزینه های تحصیل در انگلستان را کاهش داد.

شرایط تحصیل رایگان در انگلستان

تحصیل در انگلستان از مقطع دبستان شروع می شود. امکان تحصیل در انگلستان از سن 2 سالگی فراهم است. بر اساس نظام آموزشی انگلستان، تحصیل در این کشور تا 18 سالگی اجباری می باشد. محدودیت سنی تحصیل در انگلستان به شرح زیر است:

تحصیل در مهدکودک های انگلستان از سن 2 تا 5 سالگی آغاز می شود. دانش آموزان در سن 6 سالگی، وارد مقطع ابتدایی شده و تا سن 11 سالگی، کلاس ششم را در این مقطع به پایان می رسانند. در نهایت نیز با امتحان SAT و یا 11+ مدرک اتمام تحصیلات ابتدایی به دانش آموزان اعطا می شود. پس از آن دانشجویان از سن 11 سالگی، تحصیل در دوره GCSE را شروع می کنند که این دوره تا سن 16 سالگی و سال یازدهم تحصیلی ادامه داشته و با اتمام این دوره، مدرک GCSE دریافت می نمایند. پس از آن دوره ها متفاوت شده و برخی می توانند در دوره های A level و برخی دیگر در دوره IB شرکت کرده و مدرک دیپلم خود را دریافت کنند. دوره A level مناسب برای دانش آموزان با نمرات عالی بوده و آنان را برای ورود به رشته های پزشکی در دانشگاه آماده می کند. برخی دانش آموزان با شرکت در دوره هایی، به فراگیری رشته های فنی حرفه ای مختلف نظیر خیاطی، آشپزی و... روی می آورند.

دوره تحصیلی مقطع لیسانس در کشور انگلستان، 3 ساله و در مقطع فوق لیسانس، 1 ساله می باشد. دوره تحصیل دکتری در انگلستان نیز به مدت 3 تا 5 سال می باشد و دانشجویان دارای مدرک فوق لیسانس می توانند برای این دوره اقدام نمایند.

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد تحصیل در کشور انگلستان

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تحصیل در کشور انگلستان

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد تحصیل در کشور انگلستان

تحصیل رایگان در انگلستان در مقطع کارشناسی

تحصیل رایگان در انگلستان در مقطع کارشناسی به آن شکل که در ذهن افرد وجود دارد، نبوده و همه دانشگاه ها و مراکز آموزشی در قبال ارائه آموزش به متقاضیان، شهریه دریافت می نمایند. با این حال راه هایی وجود دارد تا علاقه مندان به تحصیل در انگلستان، آموزش رایگان را تجربه نمایند.  لازم به ذکر است که شرایط تحصیل رایگان شامل همه افراد نمی شود و تنها اشخاصی موفق به تحصیل رایگان در انگلیس می شوند که واجد شرایط استفاده از این مزایا منحصربه فردب اشند. بورسیه تحصیلی وسیله ای برای بهره مندی افراد از تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی انگلستان است. مهم ترین بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی کشور انگلستان، بورسیه chevening می باشد که براساس آن، افراد می توانند از پرداخت شهریه دانشگاه معاف شوند. البته دارا بودن رزومه تحصیلی قوی و 2 سال سابقه کاری، برای برخورداری از این بورسیه، ضروری می باشد.

تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در انگلستان

افرادی که وارد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های انگلستان می شوند و یا این هدف را در سرمی پرورانند، باید آگاه باشند که شهریه در این مقطع همانند مقطع کارشناسی بوده و تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در انگلستان وجود ندارد. رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های انگلستان، تعیین کننده میزان دقیق شهریه هایی است که دانشجویان ملزم به پرداخت آن می باشند. حال بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انگلستان با استعداد برجسته می باشند که توانایی پرداخت شهریه و هزینه تحصیل در انگلستان را ندارند که راه حل برای این دسته از افراد، استفاده از بورسیه تحصیلی موجود در این مقطع می باشد. بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد انگلستان موجب می شود تا افراد تحصیل رایگان را تجربه نمایند و بدون پرداخت هیچ هزینه ای، مقطع کارشناسی ارشد خود را در انگلیس با موفقیت پشت سر بگذرانند.

تحصل رایگان در انگلستان در مقطع دکتری

سه سال زمان نیاز است تا مقطع دکترای دانشگاه های انگلستان به پایان برسد و این 3 سال با هزینه هایی تحت عنوان شهریه و ... همراه است. از آنجایی که دانشگاه های انگلستان در همه مقاطع از دانشجویان شهریه اخذ می نمایند، نمی توان تحصیل در انگلستان را رایگان دانست اما تحت شرایطی، افراد قادر به آموزش بدون پرداخت هزینه می شوند. بورسیه کشورهای مشترک المنافع در انگلستان یکی از راه هایی است که تحصیل رایگان در انگلستان در مقطع دکتری را برای افراد به ارمغان می آورد. البته که این اتفاق مثبت نصیب شخصی می شود که دارای شرایط تعیین شده از سوی دانشگاه های این کشور می باشد. کسب نمرات ایده آل و معدل بالا و قرار گرفتن درلیست دانشجویان ممتاز، موجب می شود تا نظرات مسئولان برای اعطای بورسیه تحصیلی به متقاضی تحصیل در مقطع دکتری جلب شود و افراد براساس این قابلیت، بدون پرداخت هزینه ای، اقدام به تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های انگلستان کنند.

بورسیه تحصیلی انگلستان

یکی از محبوب ترین روش های تحصیل در انگلستان، اخذ بورسیه تحصیلی است. اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان در تمامی مقاطع امکان پذیر است. شرایط بورسیه تحصیلی انگلستان در 3 گروه ذیل دسته بندی می شود:

  • بورسیه تحصیلی بخشی از هزینه ها را پوشش داده و حالت کمک هزینه دارد.
  • بورسیه تحصیلی، هزینه تحصیل را شامل می شود و دانشجو به صورت رایگان تحصیل می کند.
  • بورسیه تحصیلی تمام هزینه ها را اعم از مسکن و خورد و خوراک و پوشاک شامل می شود.

دریافت بورسیه تحصیلی برای انگلستان نیازمند داشتن برخی استانداردهای اولیه است. به عنوان مثال متقاضی باید از نمرات عالی در مقاطع قبلی برخوردار باشد. همچنین باید انگیزه نامه بسیار قوی ارائه دهد که به چه علت تحصیل در کشور انگلستان را در آن رشته خاص و دانشگاه مورد نظر انتخاب کرده است و چه آینده ای در انتظار وی می باشد. علاوه بر این، ارائه مدرک زبان بالاتر از سطح مورد نیاز دانشگاه یا مدرسه، بسیار حائز اهمیت است و سطح علمی مناسب فرد را نشان می دهد. برای مقاطعی مثل فوق لیسانس و دکترا ارائه کارهای تحقیقاتی، مقاله، پژوهش بسیار مهم است و در برخی رشته های خاص، شرکت در آزمون هایی نظیر GMAT-GRE مورد نیاز می باشد. اکثر بورسیه تحصیلی برای انگلستان که کل هزینه های فرد را شامل می شود، در مقطع دکترا ارائه می شود و کمتر بورسیه تحصیلی ای با چنین ویژگی هایی، در مقاطع تحصیلی قبلی ارائه می گردد. بورسیه هایی که در دبیرستان ها و دانشگاه قبل از مقطع دکترا ارائه می شوند، معمولاً بخشی از هزینه های دانشجو را پوشش می دهند. به منظور اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان در مقطع لیسانس و یا دبیرستان، دانش آموز باید اثبات کند که فردی نابغه ای هست و برای مثال از رتبه های تک رقمی مقطع تحصیلی خود بوده و کارهای داوطلبانه و خاصی در طول دوره تحصیلی خود انجام داده است. توجه کنید که هوش و نمره بالا، برای دریافت بورسیه های کامل که هزینه زندگی و تحصیل را شامل می شود، کافی نیست و جهت دریافت بورسیه کامل در این مقاطع، مدارک بسیار بیشتری مورد نیاز می باشد.

بیشتر بدانید: بورسیه چونینگ

شرایط اخذ وام دانشجویی برای تحصیل رایگان در انگلستان

همه ما به خوبی می دانیم که اگر شهروند کشور انگلستان نباشیم، میبایست برای تحصیل در این کشور هزینه هایی را پرداخت نماییم. با این وجود راهکارهایی وجود دارد که افراد مانند شهروندان انگلیسی، هزینه ای را برای تحصیل در این کشور نپردازند. از بورسیه های تحصیلی که بگذریم به انواع وام های دانشجویی می رسیم و به دلیل اهمیت موضوع، این بخش از مقاله را به یکی از بزرگترین سوالات متقاضیان تحصیل در انگلستان یعنی شرایط اخذ وام دانشجویی برای تحصیل رایگان در انگلستان، اختصاص داده ایم. شرایط بهره مندی از وام های دانشجویی به این شکل است که افراد پس از 9 ماه از تحصیل خود، قادر به ارائه درخواست برای دریافت وام کمک هزینه تحصیلی می باشند. بازپرداخت وام، پس از اتمام تحصیلات و مشغول به کار شدن می باشد. دانشگاه، رشته تحصیلی و شرایط مالی دانشجو، تعیین کننده میزان وام های دانشجویی است.

شرایط پذیرش دانشگاه های انگلستان

دانشگاه های کشور انگلستان شرایط پذیرش مختلفی در رشته های مختلف دارند. در این بخش ما به شرایط و مدارک مورد نیاز دانشگاه های انگلستان جهت پذیرش تحصیلی به جز رشته پزشکی پرداخته و شرایط پذیرش را در مقاطع مختلف با یکدیگر به صورت مجزا بررسی خواهیم کرد.

شرایط پذیرش در مقطع دبیرستان

برای پذیرش در مقطع دبیرستان که بهترین مقطع جهت شروع تحصیلات در کشور انگلستان محسوب می شود، دانش آموز نیاز به ارائه مدرک زبان و یا آزمون خاصی ندارد و با توجه به نمرات و سطح آموزشی خود، تحصیلات خود را در دبیرستان و با توجه به رشته ای که در آینده متقاضی تحصیل آن می باشد شروع خواهد کرد. به منظور اخذ پذیرش، ارائه ریزنمرات، پاسپورت و کارنامه سال اخر دانش آموز کافیست.

پذیرش در مقطع لیسانس

در برخی دانشگاه ها و رشته ها در انگلستان، با دیپلم 12 ساله ایران امکان پذیرش مستقیم نیست و متقاضی باید یک سال دوره های فاندیشن را در کشور انگلستان تحصیل کند. این 1 سال ممکن است در داخل خود دانشگاه و بخشی از دوران تحصیلی وی باشد. برخی رشته ها نیز نیاز به گذراندن دوره فاندیشن ندارد و مستقیم امکان ورود برای تحصیل فراهم است و این مورد به دانشگاه و رشته بستگی دارد. برای ورود به مقطع لیسانس، مدرک آیلتس 6 به همراه ریزنمرات و دیپلم و پیش دانشگاهی مورد نیاز است.

پذیرش در مقطع فوق لیسانس

جهت پذیرش در مقطع فوق لیسانس، شخص نیاز به گذراندن دوره فاندیشن ندارد و مستقیم می تواند درخواست پذیرش در دانشگاه را بدهد. برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس، ارائه انگیزه نامه، آیلتس 6.5 و مدرک دیپلم و لیسانس شخص مورد نیاز است. طول دوره فوق لیسانس در کشور انگلستان، 1 ساله بوده و بسیار فشرده می باشد. توصیه می شود در برخی رشته ها که تفاوت های زیادی بین تحصیلات شخص در ایران و انگلستان وجود دارد، متقاضی ابتدا برای تکمیل زبان و ارتقای سطح زبان خود در دوره های پری مستر (Pre- Master) یا پیش فوق لیسانس شرکت نمایند. این دوره یک ساله برای آماده سازی و تحصیل بهتر دانشجو در مقطع فوق لیسانس مناسب می باشد.

پذیرش در مقطع دکترا

جهت پذیرش در مقطع دکترا، عموماً شخص نیاز به یافتن استاد راهنما و سوپروایزر دارد. پیدا کردن استاد راهنما در کشور انگلستان از طریق آنلاین صورت می گیرد و برای این کار نیاز به رزومه قوی و سابقه کار مناسب در رشته ای می باشد که دانشجو در آن قصد همکاری با استاد خود را دارد. یافتن استاد راهنما نیازمند وقت زیاد و حوصله بسیار زیاد است و در اکثر مواقع خود دانشجو باید این مراحل را سپری کند. برای تحصیل در برخی رشته ها به علت سنگین بودن دروس و تفاوت دوره های فوق لیسانس و تحصیل دکتری در انگلستان، پیشنهاد تحصیل مجدد در فوق لیسانس توسط دانشگاه به دانشجو داده می شود. برخی دوره ها نیز به عنوان پیش دکترا در انگلستان ارائه می شود که با تقویت رزومه شخص، انجام کارهای تحقیقاتی و ارتقای سطح زبان وی، دانشجو را برای ورود به رشته دکترا با بورسیه کامل آماده می کنند.

تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان

تحصیل در انگلستان در رشته های مختلف امکان پذیر است و رشته پزشکی در این کشور، دارای متقاضیان بسیاری است. انگلستان به علت کیفیت بالای دانشگاه ها در رشته پزشکی بسیار محبوب است و افرادی که در انگلستان تحصیل می کنند می توانند تا سالی 300 هزار پوند درآمد داشته و حتی در آمریکا مشغول به کار شوند. برای ورود به رشته پزشکی، دانش آموز باید نمرات A داشته باشد و در دوره های A- level در کشور انگلستان که 2- 1.5 ساله می باشد شرکت نماید. A LEVEL دوره ای شبیه پیش دانشگاهی برای ورود به رشته پزشکی می باشد که دشوار بوده و دارای آزمون نهایی است. دانش آموزان با شرکت در این دوره و دریافت نمره A در امتحان پایانی می توانند شانس خود را جهت ورود به دانشکده های پزشکی انگلستان امتحان کنند. حال اگر شخص این دوره ها را سپری کرده اما نمره کافی جهت ورود به رشته پزشکی را کسب ننماید، می تواند در رشته هایی نظیر علوم پزشکی، ژنتیک، زیست شناسی و... تحصیل کرده و یا حتی در کشورهایی که سخت گیری کمتری در خصوص نمرات ورود به پزشکی دارد، مشغول به تحصیل پزشکی شود. برای تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان، شخص باید دوره A-level خود را با موفقیت طی نماید. در صورت کسب نمرات مناسب و قبولی در دانشگاه، از سال دوم یا نهایت سال سوم دانشگاه، معمولاً هزینه های تحصیل وی کمتر خواهد شد و تا حدودی شرایط تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان برای وی مهیا می شود. برای تحصیل پزشکی در انگلستان در بسیاری از مواقع، بیمارستان هایی که در طرف قرارداد با دانشگاه هستند با توافق دانشجو، هزینه های وی را بر عهده می گیرند.

قوانین مختلف در خصوص تحصیل در انگلستان

در خصوص تحصیل رایگان در انگلستان لازم است که برخی موارد نظیر حق کار دانشجویی، شرایط ویزای همراه، شرایط سنی تحصیل در انگلیس و شروع سال تحصیلی در انگلستان بررسی شوند. در کشور انگلستان دانش آموزان تا سن 18 سالگی اجازه کار دانشجویی ندارند؛ اما در مقطع دانشگاهی اجازه کار بین 20 ساعت در هفته و در تعطیلات بدون محدودیت را دارند. در گذشته امکان دریافت ویزای گاردین برای والدین جهت اقامت با دانش آموزان محصل در انگلستان وجود داشت؛ اما اکنون این قانون تغییر کرده و در حالت فعلی والدین تنها تا 6 ماه می توانند به همراه دانش آموز خود در این کشور حضور داشته باشند.

شرایط اخذ ویزای همراه برای تحصیل افراد متأهل در کشور انگلستان فراهم شده است. دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیل خود با همسر خود در این کشور حضور داشته باشند. همچنین در خصوص شرایط تحصیل رایگان در انگلستان باید به شرایط کلی دریافت ویزا نیز توجه کرد. اخذ ویزای انگلستان به علت شرایط جدید کمی دشوار شده است و برای سنین بالاتر از 18 سال بایستی مدارک و شرایط به صورت کامل ارائه شود. برای دریافت ویزا شخص نباید گپ تحصیلی بسیار بالا و بدون توجیه داشته باشد و لازم است که انگیزه کافی، مدرک زبان و شرایط مالی مناسبی را ارائه دهد. علاوه بر این بایستی گواهی پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر و با کیفیت انگلستان ارائه شود؛ چرا که پذیرش در مدارس و دانشگاه های سطح پایین، ریسک ویزای تحصیلی انگلستان را افزایش خواهد داد.

معرفی دانشگاه های انگلستان

یکی دیگر از سوالاتی که باید به آن پاسخ داد شرایط پذیرش تحصیلی در دانشگاه های انگلستان و دانشگاه های برتر این کشور است. کشور انگلستان با لیستی از دانشگاه های با کیفیت و برتر در دنیا، سالیانه دانشجویان برتر بسیار زیادی را جذب می کند. دانشجویان برتر کشورهایی نظیر آلمان، سوئیس و فرانسه جهت تحصیلات خود در بهترین دانشگاه های دنیا، کشور انگلستان و دانشگاه های درجه یک این کشور را انتخاب می نمایند. تحصیل در کالج های انگلستان و دانشگاه های برتر نظیر آکسفورد، کمبریج، دانشگاه کالج لندن و... موجب تضمین آتیه شغلی دانشجو و شانس وی برای رسیدن به بالاترین سطحی می باشد که انتظار دارد. به همین جهت در ادامه این بخش، لیست دانشگاه های انگلستان که در سطح کشور و جهان شناخته شده هستند، ارائه شده است.

نام فارسی

نام لاتین

رنکینگ جهانی

دانشگاه آکسفورد

University of Oxford

7

دانشگاه کمبریج

University of Cambridge

11

دانشگاه یو سی ال

UCL University College London

21

دانشگاه ادینبرگ

University of Edinburgh

43

کالج سلطنتی لندن

Imperial College London

56

دانشگاه منچستر

University of Manchester

63

کینگز کالج لندن

King's College London

74

دانشگاه لیدز

University of Leeds

104

دانشگاه وارویک

University of Warwick

112

دانشگاه ناتینگهام

University of Nottingham

113

 

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

یکی از مهمترین مراحل جهت تحصیل رایگان در انگلستان، اخذ ویزای تحصیلی انگلستان است. همانطور که اشاره شد در شرایط کنونی، اخذ ویزا برای ایرانیان کمی با سخت گیری همراه است؛ چرا که بسیاری از متقاضیان ویزای تحصیلی به بهانه تحصیل وارد کشور انگلستان شده و درخواست پناهندگی داده اند. از همین روی، کمی بررسی پرونده ها با سخت گیری افسر سفارت همراه است. در چنین شرایطی توصیه می شود که با رزومه و شرایط مناسب سنی و تحصیلی، درخواست ویزای انگلستان داده شود و در تهیه، چینش و ارائه مدارک، نهایت دقت انجام شود. موسسه ملک پور با بیش از صدها ویزای انگلستان و بیشترین تجربه در خصوص اخذ ویزای انگلستان آماده کمک به شما عزیزان در این مرحله دشوار می باشد. ویزای تحصیلی انگلستان به دو صورت است که آن ها را به صورت مجزا بررسی می نماییم:

ویزای تیر 4 (tier 4) یا ویزا دانش آموزی

این ویزا برای تحصیل در مقاطع دبیرستان و دبستان صادر شده و برای سنین 4 تا 17 سال است. شرایط مورد نیاز این ویزا:

  • ثبت نام دوره آموزشی
  • رضایت والدین و یا قیم
  • تمکن مالی کافی

ویزای تیر 4 (tier 4) یا ویزای دانشجویی عادی

این ویزا برای سنین بالای 17 سال و جهت شرکت در دوره های تحصیلی و دانشگاهی مناسب می باشد. دریافت این ویزا نیاز به داشتن مدرک زبان و برخی دیگر از شرایط کلی است. ریسک این ویزا در مقایسه با ویزای دانش آموزی انگلیس، بالاتر بوده و سخت گیری بیشتری در صدور آن به کار گرفته می شود. برخی از شرایط اخذ ویزای دانشجویی:

  • اخذ پذیرش از یک موسسه یا دانشگاه
  • داشتن مدرک زبان
  • تمکن مالی کافی

البته اخذ مدرک زبان کار بسیار سختی نیست و با وقت گذاشتن روی زبان و آموزش اصولی آن می توان حداقل سطح مورد نظر را طی مدتی منطقی فرا گرفت. پکیج زبان موسسه ملک پور با الگوگیری از بهترین کالج های زبان در انگلستان با شیوه SCI می تواند به صورت فوق فشرده، سطح زبان شما عزیزان را جهت مهاجرت تحصیلی افزایش دهد.

تحصیل رایگان در انگلستان

دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)

در خصوص شرایط اخذ اقامت دانشجویان پس از تحصیل در انگلستان می توان گفت که این کشور، نرخ بیکاری بسیار پایینی داشته و از صنعت پیشرفته ای برخوردار است. فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور در اولویت ورود به بازار کار انگلستان می باشند. شخصی که به تحصیل در دانشگاه های برتر انگلستان می پردازد، شانس اخذ کار و اقامت در انگلستان و حتی در سایر کشورهای جهان را دارد. بر اساس قوانین کشور انگلستان، دانشجویانی که به مدت 10 سال مداوم در این کشور به تحصیل بپردازند می توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست دهند. به همین جهت، تحصیل از مقطع دبیرستان در انگلستان، یکی از بهترین انتخاب های والدین و بهترین سرمایه گذاری برای آینده فرزندان می باشد.

بیشتر بدانید: ریجکت ویزای انگلیس

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به سایر کشورهای جهان می توانید از پکیج راهنمای گام به گام اخذ اقامت که تدریس مدیر موسسه ملک پور است استفاده نموده و در حد یک مشاور متخصص مهاجرت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

بنر گام به گام اخذ اقامت


سوالات متداول

شرایط سنی تحصیل در انگلستان چیست؟

معمولاً برای اخذ پذیرش در انگلستان، شرایط سنی در نظر گرفته نشده است؛ اما در مرحله اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، شخص متقاضی نباید گپ تحصیلی بالا و بدون توجیه داشته باشد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان چیست؟

دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان در مقاطع مختلف، نیازمند ارائه نمرات بالا، کارهای تحقیقاتی، انگیزه نامه و توصیه نامه های قوی می باشد. گرچه اخذ بورسیه در انگلستان بسیار رقابتی است؛ اما غیرممکن نیست.

آیا امکان تحصیل در انگلستان به صورت رایگان وجود دارد؟

به طور کلی تحصیل در انگلستان رایگان نیست و به خصوص برای تحصیل در رشته پزشکی، نیاز به پرداخت هزینه می باشد؛ اما چنانچه متقاضی نمرات بالایی داشته، دوره های A Level را با نمره عالی پشت سر گذاشته و جزو دانشجویان برتر باشد، امکان دریافت بورسیه حتی برای پوشش کل هزینه های تحصیل و زندگی وی در کشور انگلستان وجود دارد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس چیست؟

برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان با نام tier 4 متقاضی باید مدارک لازم را به صورت کامل و دقیق ارائه دهد. برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان، ارائه مدرک زبان الزامی است. همچنین شرایط سنی و نداشتن گپ تحصیلی برای سفارت بسیار حائز اهمیت می باشد. 

سخن پایانی

تحصیل رایگان در انگلستان و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و بورسیه تحصیلی انگلیس و همچنین شرایط تحصیل رایگان در انگلیس در این مقاله به صورت کامل بررسی و تحلیل گشت. جهت تحصیل رایگان در انگلستان توجه به عدم امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی، باید از بورسیه های این کشور استفاده کرد تا هزینه های تحصیل کاهش یابد. افرادی که از رزومه علمی مناسب و نمرات عالی برخوردارند می توانند به صورت مستقیم برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمایند. اما چنانچه نمرات مناسبی نداشته و خواستار اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان می باشید، بهترین راهکار، گذراندن دوره های پیش نیاز (برای مثال دوره فاندیشن)، تهیه رزومه کافی در کشور انگلستان و سپس تلاش برای تحصیل رایگان در انگلستان یا اخذ بورسیه می باشد. در مجموع توصیه می شود افرادی که واقعاً شرایط تحصیلی عالی و نمرات فوق العاده خوبی دارند، برای تحصیل رایگان و با اخذ بورسیه در انگلستان تلاش کنند؛ زیرا رقابت جهت دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های این کشور شدید است و تنها افراد دارای رزومه های عالی، شانس بالایی برای دریافت بورسیه تحصیلی دارند. در کنار تحصیل رایگان در انگلستان، کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، اتریش و نروژ نیز شرایط مساعدی را برای تحصیل رایگان داوطلبان فراهم نموده اند که پذیرش در این دانشگاه ها، به مراتب از اخذ بورسیه تحصیلی راحت تر است. موسسه ملک پور آماده ارائه خدمات ارزنده به شما متقاضیان عزیز تحصیل رایگان در انگلستان و دیگر کشورهای مطرح می باشد. شما می توانید از طریق تماس تلفنی با موسسه و یا پر کردن فرم تماس، اطلاعات کامل در این زمینه را در یک مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید. همچنین با طرح سوالات خود در بخش "ثبت پرسش"، در کوتاه ترین زمان ممکن به آن پاسخ داده می شود.

امتیاز 4.58 از 5 ( 23 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
سمانه
سلام من 18 سالمه و درخواست تحصیل رایگان در انگلستان دارم میخواستم بدونم چه شرایطی باید داشته باشیم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب باید رزومه و شرایط شما بررسی شود. برای کسب اطلاعات کامل و دقیقتر با توجه به رزومه شما با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان استفاده نمایید.
قدرت الله محمدی
میخواهم در آکسپورد انگلستان تحصیل خود را ادامه بدهم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر بتوانید ابتدا وارد یکی از مدارس و مالج های معتبر انگلستان بشوید شرایط خوبی را برای شما فراهم می کنند تا به دانشگاه های معتبر وارد شوید.
ماندانا صادق پور
با سلام ممنون از مطالب خوبتون میشه لطفا در خصوص تحصیل رایگان در انگلستان بدون مدرک زبان توضیح بدین؟ آیا امکان اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع فوق لیسانس بدون مدرک زبان وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام خیر تحصیل در انگلستان مستلزم ارائه ایلتس هست. البته باید دیگر شرایط فرد بررسی بشه. با کارشناسان تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید
آیلی زارعی
سلام من 17سالمه و در حال تحصیل در پایه دهم رشته تجربی هستم . نمره آزمون نهایی پایه نهمم بیست بود و سال دیگه مدرک زبانم رو میگیرم. من میتونم برای بورسیه تحصیلی رایگان اقدام کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دویت عزیز تحصیل در مقطع لیسانس در کشورهای انگلیسی زبان رایگان نمی باشد. شما بایستی وب سایت دانشگاه مورد نظرتان را برای ارائه یا عدم ارائه بورسیه بررسی نمایید.
Razieh
سلام خسته نباشین با مدرک ارشد روانشناسی بالینی با معدل هیجده و سی دهم و حالا با گرفتن مدرک زبان و داشتن یک مقاله در داخل کشور آیا میتوان از بورسیه تحصیلی رایگان در انگلستان استفاده کردو در این صورت درصد پذیرش چقدر است
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باید با دانشگاه هایی که بورسیه دارند مشورت نمایید بورسیه تماما بستگی به رزومه علمی شما دارد و تماماً رقابتی است. باید درخواست بدهید تا ببینید به چه صورت هست.
mina
تا چه سنی میتونم واسه فاندیشن اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. به طور معمول تا سنین زیر 20 سال شانس دریافت پذیرش و ویزای خوبی برای انجام کار خواهید داشت.
مهرداد
سلام و عرض ادب تحصیلات فرزندان کسانی که از طریق کاری به انگلستان مهاجرت میکنن رایگان هست؟ مرسی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله تحصیل فرزندان در مدارس دولتی به صورت رایگان خواهد بود.
mina
سلام با رزومه قوی میتونم برای بورسیه دکترا اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله در مقطع دکترا بورسیه های زیادی برای دانشجویان توانمند وجود دارد.
سارا سلیمی
سلام و وقت بخیر. من 28 سالمه و لیسانس آیتی دارم و 2 سال سابقه کار. همسرم هم 35 سالشونه و ارشد مکانیک. اگر بخوم برای مستر اقدام کنم امکان اینکه همسرم هم باهام بتونه بیاد وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست گرامی. متاسفانه با توجه به تغییرات جدید اداره مهاجرت انگلستان امکان اقدام برای همراهان در مقطع مستر وجود ندارد اما می تواند برای کشورهای فنلاند، کانادا، اتریش و ... اقدام داشته باشید.
شهسان
با سلام. ممنون بابت اطلاعات مفیدتون. من برای ارشد مجدد در انگلستان میتونم بورسیه فول فاند بگیرم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بستگی به رزومه شما و شرایط دانشگاه مقصد دارد.
فاطمه رجایی
با سلام. من ۲۹ سالمه. ارشد مهندسی مواد دارم. برای ارشد در انگلستان میتونم اقدام کنم؟ در مورد اخذ بورسیه چطور؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، شرایط سنی شما برای تحصیل کارشناسی ارشد مناسب است ولی نمی توان قول دریافت بورسیه ارائه نمود و بستگی به رزومه شما دارد.
سیما
با سلام و وقت بخیر. آیا تحصیل فول فاند در انگلستان قابل دریافت هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در صورتی که شرایط و رزومه خوبی داشته باشید شانس خواهید داشت.
محمد سمیعی
سلام، آیا فرزندان افرادی که اقامت دائم از طریق روش هایی مثل سرمایه گذاری دارن شامل تحصیل رایگان نمی شوند؟ سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. چرا دوست عزیز، فرزندان می توانند همراه با والدین اقامت دریافت کرده و تحصیل آنها نیز رایگان خواهد بود.
Rose bozorgi
سلام وقتتون بخیر من ۱۸ سالمه دیپلم ریاضی هستم و معدلم ۱۹/۸۶ هست. زبانم هم خوبه در حد آیلتس ۶ ولی مدرک نگرفتم هنوز، چطور می تونم برای تحصیل در کمبریج اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. برای تحصیل در دانشگاه های تاپ کشور انگلستان بهتر است شما یک دوره A-level را پشت سر بگذارید تا ضمن تقویت شرایط شانس بیشتری برای پذیرش در این دانشگاه ها داشته باشید.
صادقی
با سلام ممنون میشم در خصوص برنامه کارتحصیل انگلستان برای مقطع فوق لیسانس بفرمایید چه شرایطی را داره و آیا محدودیت سنی وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. کارتحصیل دوره ای است که شما یک سال تحصیل میکنید و یک سال نیز در بین تحصیل خود مشغول به کار در یک شرکت خواهید شد. برای این موضوع حداقل آیلتس 6.5 باید داشته باشید و بهتر است گپ تحصیلی شما کم باشد.
سحر
سلام، برای تحصیل رایگان در انگلیس آیا باید حتما مقاله داشته باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب گرامی برای دریافت بورسی شما بایستی رزومه قوی داشته باشید بدون شک داشتن مقاله کمک به دریافت بورسیه می‌نماید‌
Ehsan
سلام وقت بخیر برای گرفتن بورسیه chevening, باید دو سال سابقه کارمون همراه با بیمه باشه یا نامه کاری کافیه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر دوست عزیز، نیاز به بیمه نیست و نامه کاری معتبر برای این موضوع کفایت میکند.
Narges
سلام وقت بخیر من ۱۸ ساله امه و رزومه تحصیلی خوبی برای بورسیه شدن ندارم. ولی هزینه زیادی برای دانشگاه های خصوصی انگلیس هم ندارم. راهی هست بتونم رایگان در انگلیس درس بخونم. الانم دارم کلاس ایلتس شرکت میکنم و ماک که دادم در حد ۵/۵ بودم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. به طور کلی تحصیل در انگلستان برای شما مستلزم هزینه خواهد بود ولی در صورتی که دانشجوی خوبی باشید می توانید در طول تحصیل از بورسیه و یا فاند های مختلف بهره مند شوید.
ناجی
سلام بورسیه کشور انگلستان شرایط خوبی داره چطور میتونم بفهمم که من هم واجد شرایط هستم یا خیر چون هم معدل لیسانسم بالاست و هم مقاله علمی دارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بابت دریافت بورسیه شرایط مناسبی را دارید و با ارسال مدارک میتوانید برای آن اقدام داشته باشید.
کرباسی
سلام و وقت بخیر من سوالم این بود که اگر من و همسرم برای اقامت انگلستان اقدام کنیم آیا تحصیل فرزندم قبل از اینکه بخواهیم اقامت دائم بگیریم رایگان میشود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورت اینکه شما اقامت این کشور را داشته باشید تحصیل فرزندتان تا ۱۸ سالگی رایگان می‌باشد
صادق تسبیحی
سلام و وقت بخیر برای بورسیه تحصیلی هم باید تمکن ماالی نشون بدیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بورسیه تحصیلی شامل تخفیف در شهریه می‌باشد و برای هزینه‌های زندگیتان بایستی تمکن مالی ارائه دهید.
Narges
سلام وقت بخیر آیا انگلستان مدرک تافل هم قبول دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. ما توصیه میکنیم که متفاضی حتما آیلتس UKVI نامبر دار داشته باشد.
الهام خجسته
سلام، اگر مدرک کارشناسی رشته پرستاری رو از دانشگاه آلمان بگیرم آیا میتونم برای کارشناسی ارشد وارد دانشگاه های رایگان انگلیس بشم؟ یا بورسیه دریافت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. در نظر داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های انگلستان رایگان نیست ولی در صورتی که شرایط خوبی داشته باشید میتوانید برای بورسیه اقدام نمایید.
سارا
سلام، من 37 سالمه آیا شانس تحصیل رایگان در کشور انگلیس برای فوق لیسانس رو دارم؟ رشتم کامپیوتر هست.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. تحصیل در کشور انگلستان رایگان نیست ولی در صورتی که رزومه و شرایط خوبی داشته باشید میتوانید برای بورسیه و فاند اقدام داشته باشید.
پوریا مشفقی
سلام وقت بخیر من معدل کارشناسیم ۱۴.۸۷ هست و قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس رو دارم. به نظر شما با این معدل ریسک ویزا پیدا میکنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. ریسک ویزا خیر ولی احتمالا برای پذیرش برخی از دانشگاه های تاپ به راحتی شما را نپذیرند.
مشاوره رایگان