مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی

1 نظر

 

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارایه می گردد.

 

پناهندگی در دانمارک

مهاجرت به دانمارک از طرق مختلفی امکانپذیر می باشد که پناهندگی در دانمارک یکی از روش‌های مهاجرت به دانمارک می باشد، که امروزه متقاضیان کثیری تمایل به پناهندگی در دانمارک را در ذهن دارند ،کشور دانمارک کنوانسیون مربوط به پناهندگی و پناهجویان را پذیرفته است و افراد می‌توانند برای پناهندگی در دانمارک اقدام نمایند اما پناهندگی در دانمارک شرایط و قواعدی دارد که ما سعی داریم در این مقاله به بررسی قواعد و پروسه و فرآیند پناهندگی در دانمارک بپردازیم و تمام مراحل پناهندگی در دانمارک را برای شما متقاضیان پناهندگی در دانمارک تشریح نماینم ،مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی در دانمارک چندان راه مورد اطمینان و عاقلانه ای  از نظر مشاوران مهاجرتی نمی باشد چرا که اشخاص می‌توانند از طرق دیگر مهاجرت همانند مهاجرت کاری به دانمارک، مهاجرت تحصیلی به دانمارک و سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در دانمارک برای ورود به این کشور ااستفاده نمایند که برای کشب اطلاعات جامع در باب مهاجرت به دانمارک میتوانند بهوکیل مهاجرت به دانمارک که به قوانین دانمارک مسلط می باشند رجوع نمایند. موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ندارد و این مقاله صرفاً جهت افزایش آگاهی شما در خصوص خطرات و نکات مهم پناهندگی نگارش شده است.

آیا امکان مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی در دانمارک امکان پذیر میباشد ؟ دولت دانمارک چه شرایط و امکاناتی را برای پناهندگان در کشور خود مهیا مینماید ؟ خطرات و ریسک‌هایپناهندگی در دانمارک چیست ؟ پروسه و فرآیند پناهندگی در دانمارک به چه نحو می باشد؟ آیا پناهندگی در دانمارک راه منطقی و معقولی برای مهاجرت به دانمارک تلقی می گردد؟ اولین قدم برای درخواست پناهندگی در دانمارک چیست؟ و سوالات دیگر شما متقاضیان پناهندگی در دانمارک که سعی داریم در این مقاله با توجه به قوانین پناهندگی در دانمارک آنها را تشریح نمایید تا شما متقاضیان بتوانید با دید بازتری این پروسه را طی نمایید.

بررسی اجمالی مراحل پناهندگی در دانمارک

هر شهروند خارجی حاضر در دانمارک حق درخواست پناهندگی در دانمارک را دارد صرف نظر از اینکه بدون مجوز در دانمارک اقامت دارند، مردم خارج در دانمارک نمیتوانند برای پناهندگی در سفارت دانمارک یا کنسولگری دانمارک در کشور محل زندگی خود با ارسال درخواست کتبی برای پناهندگی به اداره پلیس یا ادراه مهاجرت یا امثالهم اقدام نماید بلکه فقط می بایست در خاک کشور دانمارک حضور داشته باشد.

مراحل مختلف در روند پناهندگی در دانمارک به شرح زیر می‌باشد

درخواست پناهندگی

فرد میتواند با یکی از دو روش زیر درخواست پناهندگی نماید

  1. به اداره پلیس در دانمارک مراجعه نماید ۲٫ یا به مرکز پذیرش و اسکان پناهجو Sandholm ( بزرگترین اردوگاه در دانمارک در شمال کپنهانگ) مراجعه نماید .

در این مرحله توسط پلیس یا افسر مربوطه با متقاضی مصاحبه انجام می گردد که در این مصاحبه در مورد مسیر سفر متقاضی به دانمارک و علت درخواست پناهندگی سوال می شود ،سپس از متقاضی اثرانگشت و عکس (اگر سن متقاضی بالای ۱۴ سال باشد) گرفته می شود و بعد به یکی از اردوگاه های پناهندگی فرستاده می شوند .

پر کردن فرم مخصوص پناهندگی در مرکز Sandholm

در این مرحله متقاضی پناهندگی می بایست  فرمی که در آن سوالات هاصی وجود دارد را تکمیل نماید ، این مرحله تنها جایی است که شما میتوانید اگر ترجمه ای را اشتباه انجام داده اید و یا مشکلی وجود دارد آن را رفع نمایئد بنابراین اگر شما خود قادر به پر کردن این فرم می باشید می بایست بسیار دقت کنید زیرا این فرم خیلی مهم و حیاتی در روند پروسه شما می باشد البته برای پر کردن میتوانید از مشاور نیز استفاده نمائید که استفاده از مشاور خیلی می تواند به شما کمک نماید.

اولین مصاحبه با خدمات مهاجرت (اطلاعات و انگیزه مصاحبه)

این مصاحبه در مدت کوتاهی پس از ثبت نام متقاضی و پر کردن فرم توسط وی انجام می شود اما از ژانویه ۲۰۱۶ مدت زمان طولانی برای این مصاحبه بوجود آمده است و در برخی موارد بین ۸ تا ۱۰ ماه نیز زمان برده است ، براساس بازجویی های اولیه که توسط اداره مهاجرت انجام میشود تصمیماتی در خصوص پرونده شما گرفته می شود و پرونده شما مورد بررسی قرارمیگیرد ،فرم شما رد میشود بنابردلایل مختلفی اگر شما در حال حاضر اثر انگشت یا مدارک لازم برای درخواست پناهندگی را ارائه ندادید احتمال رد شدن پرونده شما وجود دارد.

مصاحبه دوم با خدمات اداره مهاجرت

این مصاحبه امکان دارد یک روز کامل زمان ببرد براساس فرم شما میبایست مصاحبه صورت بگیرد و اطلاعات کشوری که شما از آن کشور فرار کرده اید بررسی میشود و اینکه ارزیابی میشود که با پناهندگی شما موافقت گردد یا خیر؟

اعتراض ( هیئت تجدیدنظر درخواست پناهندگی)

اگر درخواست پناهندگی شما رد شود به صورت اتوماتیک می توانید برای بار دوم به هیئت تجدیدنظر مراجعه نماید و متوانید به فرایند درخواست پناهندگی خود یکبار دیگر اعتراض کنید، در این مرحله شما میتوانید یک وکیل را به صورت رایگان داشته باشید، این وکیل تمام مواردی که شما به عنوان ادله و شواهد مدنظر دارید را به اداره مهاجرت به نیابت از شما اعلام میکند در واقه این مرحله یک دادرسی می باشد و هیئت تجدیدنظر پناهندگان میتواند دلایل و شواهد و مدارک شما را بپذیرد و یا شما را رد نهایی کند.

رد نهایی توسط هیئت تجدیدنظر پناهندگان

اگر شما توسط هیئت تجدیدنظر پناهندگان رد شوید تنها در حالتی شما مجددا میتوانید برای پناهندگی درخواست نمائید که شرایط شما تغییر کرده باشد و شرایط و مدارک جدیدی را ارائه دهید وگرنه میتوانید به داداگاه حقوق بشر اروپا و یا سازمان ملل حقوق بشر شکایت نمائید و در غیر اینصورت میبایست آن کشور را در اسرع وقت ترک نمائید.

شرایط و امکاناتی که دولت برای پناهجویان در دانمارک در نظر گرفته است عبارتند از :

  1. منابع و پشتیبانی
  2. کمک هزینه نقدی
  3. مراقبت های بهداشتی و درمانی

۴. آموزش و پرورش و سایر فعالیت‌های آموزشی

  1. دورنمای شغلی برای پناهندگان
  2. تعهد از پناهجویان به همکاری در مورد محل اقامت و غیره می توان اشاره نمود .

با توجه به آنچه در باب پناهندگی در دانمارک در مقاله فوق بیان شد در میابیم که پناهندگی در دانمارک چندان راه معقول و ایده آلی برای مهاجرت به یک کشور نمی باشد و متقاضیان مهاجرت به دانمارک می‌توانند از سایر طرق قانونی دیگر که کم هزینه تر و کم ریسک تر از پناهندگی در دانمارک می‌باشد استفاده کنند گزینه‌هایی چون تحصیل در دانمارک و همینطور ویزای کار دانمارک و یا سرمایه گذاری و ثبت شرکت در دانمارک که به شما عزیزان توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدام برای مهاجرت به دانمارک با مشاور متخصص مهاجرت به دانمارک که به قوانین دانمارک مسلط و مشرف است مشاوره و مشورت نمایید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای مهاجرت به دانمارک اتخاذ نمایید.

 

امتیاز 5 از 5 ( 4 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
مریم احمدی
عرض ادب آیا شرایط پناهندگی برای ایرانیان در دانمارک وجود داره در حال حاضر ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز موسسه MIE در خصوص پناهندگی هیچگونه خدمات و مشاوره ای ندارد. موفق باشد.
مشاوره رایگان