شرایط پناهندگی انگلیس

28 نظر

شرایط پناهندگی انگلیس به این صورت است که فرد به دلایل سیاسی، باور، دین، نژاد، جنسیت، گرایش، قوم، اقلیت نتواند در هیچ بخشی از کشور خود با خیال راحت زندگی کند و مورد آزار، اذیت و شکنجه قرار بگیرید. همچنین باید در غربالگری قبول شده و در مصاحبه‌ای که برای پناهندگی از شما می‌کنند ادله کافی برای درخواست داشته باشد. به این منظور:

  • معمولاً تنها و بدون حضور خانواده مصاحبه می‌کنند.
  • در این مصاحبه باید توضیح داد که چگونه در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اید، ممکن است بخواهند که در مورد موضوعات دشواری سخن گفته و توضیح دهید که چه اتفاقی برای شما و خانواده‌تان افتاده است.
  • باید تمامی موارد را به متصدی پرونده خود به صورت کامل گزارش دهید و اگر مدارکی بر آزار و اذیت داشته باشید با خود همراه داشته باشید همچنین داشتن شناسنامه پاسپورت مدارک پزشکی ضروری می‌باشد.

 پناهندگی انگلیس فرایند دشواری است، این کشور به دلایل بشر دوستانه شرایط نسبتاً مساعدی را برای پناهجویان ایجاد نموده است و به همین دلیل شرایط پذیرش پناهجویان برای پناهندگی انگلستان بسیار دقیق بررسی می گردد. این امر، انگلستان را تبدیل به کشوری سخت برای مهاجرت نموده است. جهت بررسی شرایط خود و اقدام از روش های دیگر مهاجرتی می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارایه می گردد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد پناهندگی در انگلستان

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

پناهندگی در انگلستان

قوانین پناهندگی انگلستان

طبق قوانین کنوانسیون پناهندگی، درصورتی که متقاضی قبل از رسیدن به انگلستان در کشور دیگر اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی داده باشد، طبق قانون دوبلین، درخواست پناهندگی وی رد می شود. قانون دوبلین یکی از قانون های کنوانسیون ژنو می باشد که در آن حد و مرز پناهنده مشخص شده است. طبق قانون دوبلین پناهجو حق دارد در کشوری که ورود می‌کند درخواست پناهندگی دهد و در صورتی که از کشوری که درخواست داده خارج شود و در کشور دیگری از جمله انگلستان، درخواست پناهندگی انگلستان دهد، درخواست وی رد می شود و پناهجو به کشور مبدأ فرستاده خواهد شد.

  • با توجه به ماده قانون کنوانسیون در صورتی که فرد به دروغ درخواست پناهندگی داده باشد، امکان محاکمه و مجازات متقاضی می باشد و می تواند منجر به اخراج پناهجو شود.
  • پس از پذیرش درخواست پناهندگی انگلستان، این کشور موظف است که شرایط امنی را برای پناهجو فراهم آورد.
  • در صورتی که کیس پناهندگی انگلستان برای متقاضی قبول شود و با درخواست او موافقت به عمل آید، امکان بهره مندی از مزایای این کشور برای پناهجویان فراهم می شود.

ویدیو موسسه MIE در مورد پناهندگی در انگلستان

 

تعداد پذیرش و رد درخواست های پناهندگی انگلستان طبق قوانین کنوانسیون

نمودار تعداد پذیرش و رد درخواست های پناهندگی انگلستان

خطرات پناهندگی در انگلیس

اغلب افراد با تصور به امکان اخذ آسان ویزای توریستی برای پناهندگی انگلستان برنامه ریزی می نمایند. ویزای توریستی انگلستان از جمله سخت ترین ویزاها می باشد و تنها به افرادی تعلق می گیرد که شرایط این ویزا را داشته باشند. بنابراین متقاضیان برای ارائه کیس پناهندگی انگلستان عموماً موفق به دریافت ویزای توریستی نمی گردند. همین امر باعث شده تا متقاضیان از طریق راه های غیر قانونی و با کمک قاچاقچیان دست به مهاجرت به انگلیس بزنند. بنابراین

  • متقاضیان برای رساندن خود به این کشور و اعلام درخواست پناهندگی انگلستان اغلب از مسیرهای پرخطر در بدترین شرایط عبور داده می شوند. 
  • افراد در مسیر مهاجرت قاچاقی به انگلستان جان خود و خانواده خود را به خطر می اندارند بلکه سرمایه خود را به دلایل مختلفی از جمله سوءاستفاده افراد سودجو مممکن است از دست دهند.
  • عدم پذیرش درخواست پناهندگی انگلستان از سمت کشور مقصد می باشد و در این صورت، متقاضیان از مهاجرت به کشورهای دیگر نیز منع می گردند.
  • شرایط بد کمپ ها قبل از پذیرش درخواست های پناهندگی (شرایط نامساعد بهداشت و درمان و عدم رسیدگی، ابتلا به بیماری های صعب العلاج )
  • متقاضیان برای درخواست پناهندگی انگلستان باید کشور خود را ترک کنند و خود را به انگلستان برسانند و در خاک این کشور درخواست دهند. درخواست پناهندگی انگلیس که در خارج از خاک کشور باشد به هیچ عنوان مورد قبول نمی باشد و الزام به حضور در خاک انگلیس الزامی است. 

نمودار درخواست پناهندگی انگلستان (نارنجی: کل درخواست ها – آبی: درخواست های پذیرفته شده)

پناهندگی انگلستان

ویدیو موسسه MIE در مورد مشکلات پناهندگی


مراحل پناهندگی در انگلیس

متقاضیان پس از رسیدن به بریتانیا (انگلستان) برای درخواست پناهندگی انگلستان می بایست مراحل مشخص شده ای را پشت سر بگذارند. از مهم ترین مراحل پناهندگی انگلستان اعلام درخواست به موقع می باشد. متقاضیان موظف هستند:

  • به محض ورود به این کشور سریعاً درخواست پناهندگی انگلستان دهند (می توانند به همراه همسر و فرزندان خود درخواست)
  • برای اعلام پناهندگی در انگلستان متقاضی می بایست خود را به نزدیک ترین ایستگاه پلیس برای ثبت درخواست خود برساند.
  • متقاضی امکان داشتن مترجم و حتی وکیل نیز داده می شود.
  • اثبات در خطر بودن جان متقاضی در مصاحبه اولیه با پلیس باید به طور کامل بررسی شود.
  • با توجه به این شرایط در صورت پذیرش کیس، همراهان نیز اقامت دریافت خواهند کرد.

پس از ورود به کشور و اعلام درخواست پناهندگی انگلستان، پناهجویان تا بررسی کیس باید در کمپ ها سکونت داشته باشند.  مراحل درخواست پناهندگی در کشور انگلستان به شرح زیر می باشد:

  • اعلام پناهندگی به اولین ایستگاه پلیس در انگلستان
  • پرداختن فرم های مربوطه و ارائه سوابق شخصی و تمامی اطلاعات شناسایی
  • مراجعه به نزدیک ترین دفتر مرزی به نام Croydon asylum screening unit برای ثبت درخواست و مصاحبه اولیه
  • پس از درخواست UKBA درخواست های پناهندگی انگلستان را به طور دقیق بررسی خواهد کرد. این مرکز با توجه به شرایط متقاضیان در مصاحبه اول، به متقاضی اجازه اخذ مترجم و وکیل را می دهد.
  • مصاحبه دوم و بررسی کیس
  • تصمیم گیری بر روی کیس ها، توقیف و در نهایت اعلام گزارش نهایی

حقوق پناهندگی در انگلستان

پناهندگان در انگلستان می توانند هم از حقوق و مزایای نقدی و هم غیر نقدی بهره مند شوند. انواع حقوق پناهندگی در انگلستان در ادامه شرح داده شده:

  • مسکن: در صورت نیاز جایی برای زندگی به پناهندگان داده می شود. این بخش از مزایا می تواند شامل یک آپارتمان، خانه، خوابگاه یا تختخواب و صبحانه باشد. پناهندگان نمی توانند محل زندگی خود را انتخاب نمایند. بعید است پناهندگان بتوانند در لندن یا جنوب شرقی انگلستان زندگی نمایند.
  • مراقبت های بهداشتی: پناهندگان خدمات بهداشتی رایگان خدمات بهداشت ملی (NHS) را دریافت می کنند، مانند مراجعه به پزشک یا درمان در بیمارستان های این کشور. پناهندگان همچنین خدماتی مانند نسخه های رایگان دارو مراقبت رایگان از دندان ها و تست بینایی رایگان و حتی کمک به پرداخت هزینه عینک نیز دریافت می کنند.
  • تحصیلات: مادامی که پناهنده دارای فرزند خردسال 5 تا 17 سال داشته باشد و باید به مدرسه بروند. همه مدارس دولتی رایگان هستند و فرزندان این افراد حتی می توانند از وعده های غذایی مدرسه نیز رایگان استفاده کنند.
  • پشتیبانی نقدی: مبالغ مشخصی با توجه به شرایط و موقعیت پناهنده به آنها پرداخت می شود. کمک هزینه پناهندگان هر هفته روی یک کارت نقدی (کارت ASPEN) بارگذاری می شود. پناهندگان می توانند از کارتخوان برای دریافت پول نقد استفاده نمایند.

سایر حقوق پناهندگی انگلیس شامل: 

  • امکان استفاده رایگان از وسایل نقلیه عمومی
  • امکان بهره مندی از تحصیل رایگان
  • امکان استفاده از خدمات درمانی رایگان و استفاده از بیمه درمانی پناهجویان
  • فراهم نمودن امکانات مسکن و سکونت پناهجو از جانب کشور
  • ارائه حقوق مکفی برای امرار معاش پناهجو
  • اجازه کار و تحصیل در شرایط خاص به پناهجو

حقوق پناهندگی در انگلیس چقدر است؟

همانگونه که گفته شد علاوه بر پشتیبانی و حمایت غیر نقدی پشتیبانی و حقوق نقدی نیز برای پناهندگان انگلستان در نظر گرفته می شود. برای هر نفر در پناهنده هر هفته 45 پوند مقرر شده. مادامی که پناهنده از مسکن تعبیه شده برای پناهندگان بهره مند نشود به‌جای آن برای هر نفر در خانواده‌ پناهندگان 9.10 پوند دریافت خواهند کرد. در پاسخ به این سوال که حقوق پناهندگی در انگلیس چقدر است؟ می توان با در نظر گرفتن شرایط افراد مثلا اگر پناهجو باردار باشد یا مادر یک کودک زیر 3 سال باشد، برای خرید غذای سالم پول بیشتری دریافت خواهید کرد. مقدار دریافتی به وضعیت پناهجو بستگی زیادی دارد. جدول زیر را مشاهده کرد:

وضعیت پناهنده

پرداخت اضافه

مادران باردار

3 پوند

نوزادان زیر 1 سال

5 پوند

کودکان 1 تا 3 ساله

3 پوند

زایمان: نوزاد متولد شده 8 هفته یا کمتر سن داشته باشد

300 پوند

زایمان: نوزاد متولد شده 8 هفته یا کمتر سن داشته باشد (درخواست پناهندگی رد شده باشد)

250 پوند

بهترین کیس پناهندگی در انگلستان

سخت گیری های اخیر این کشور بر کیس های پناهندگی انگلستان، نشان دهنده عدم پذیرش کیس های متفاوت می باشد. یکی از بیشترین درخواست های اخیر پناهندگی در کشور انگلستان را مهاجران ایرانی تشکیل می دهند که با توجه به بحران اقتصادی به ناچار مجبور به پناهندگی در کشورهای مختلف از جمله انگلستان شده اند. اغلب متقاضیان به دلایل متفاوتی اقدام به پناهندگی می نمایند. عموماًدرخواست های پناهندگی در کشور انگلستان به دلایل مختلفی از جمله مذهب، جنسیت، شرایط سیاسی و اقصادی، جنگ و نژاد می باشد. نکته بسیار مهم در کیس های پناهندگی انگلستان، عدم داشتن سابقه کیفری می باشد. فرد باید عاری از هرگونه سوابق جرم و جنایت و نقض حقوق بشر باشد. در این قسمت به بررسی انواع کیس های پناهندگی می پردازیم.

  • پناهندگی انگلستان بر اثر جنگ: یکی از مهم ترین دلایل فرار افراد از کشورشان و اقدام به پناهنده شدن، جنگ می باشد که افراد عموماًبه دلیل در خطر بودن جانشان و از دست دادن مال و زندگیشان مجبور به پناهندگی انگلستان می شوند.
  • پناهندگی انگلستان به دلایل اجتماعی: در صورتی که افراد در کشورشان شرایط زندگی مناسب نداشته باشند، به دنبال داشتن زندگی بهتر به کشورهای دیگر پناه می برند تا بتوانند آینده خود و خانواده شان را دوباره بسازند.
  • پناهندگی انگلستان بر اساس مذهب: یکی از دلایلی که می تواند افراد را به پناهندگی وادار نماید، مذهب می باشد. در صورتی که دین فرد در کشورش مورد قبول نباشد و به همین دلیل در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد، افراد می توانند اقدام به پناهندگی انگلستان نمایند. در صورتی کیس مذهبی مورد قبول واقع می گردد که فرد ثابت کند که جانش به دلیل تغییر دین یا داشتن مذهب خاصی در کشورش در خطر بوده است.
  • پناهندگی انگلستان به دلایل سیاسی: افراد به دلایل مختلفی از جمله فعالیت در گروه های سیاسی در کشور خود تهدید به مرگ و آزار و اذیت می شوند که در این صورت می توانند ثابت نمایند که جانشان در خطر است و برای پناهندگی انگلستان درخواست نمایند.

درخواست های پناهندگی با توجه به ملیت در ۲ ماه اول ۲۰۱۷ و ۳ ماه ۲۰۱۸:

میانگین درخواست ها

2018

2017

ملیت

۳۳٪+

۸۵۷

۶۴۳

ایران

۲۴٪+

۶۷۷

۵۴۶

عراق

۴۶٪+

۵۰۲

۳۴۴

آلبانی

۳٪-

۴۷۴

۴۸۹

سودان

۲۱٪-

۴۷۱

۵۹۶

پاکستان

۴٪-

۳۵۳

۳۶۷

افغانستان

۱۲٪+

۳۱۷

۲۸۲

هندوستان

۳۰٪-

۳۰۳

۴۳۱

بنگلادش

۳۱٪+

۳۰۳

۲۳۲

ویتنام

 

تصمیم گیری ها در باب پناهندگی توسط ملیت، ده کشور برتر برای تعداد تصمیمات:

درخواست های رد شده

پناهندگانی که به اختیار انگلیس را ترک کرده اند

پناهندگانی که تحت حمایت بشردوستانه قرار گرفتند

پناهندگانی که وضعیتشان مشخص شده

درخواست های در حال بررسی

ملیت

۲۸۶

۰

۵

۲۶۷

۵۸۰

ایران

۴۰۳

۴

۱۴

۷۸

۵۳۳

عراق

۳۰۲

۱

۱

۷۷

۳۸۶

پاکستان

۱۲۷

0

۰

۱۸۸

۳۱۵

اریتره

۱۵۵

۰

۱

۱۵۱

۳۰۹

سودان

۱۵۹

۲

8

۱۱۷

۳۰۸

افغانستان

۲۳۸

۱

0

۱۵

۲۶۰

بنگلادش

۱۹۴

۱

0

۱

۲۰۳

آلبانی

۱۳۹

۲

0

۱۵

۱۶۲

نیجریه

۷۴

۰

0

۸۲

۱۵۸

ویتنام

مدارک موردنیاز برای درخواست پناهندگی در انگلستان

مدارک موردنیاز برای درخواست پناهندگی در انگلستان خود و افراد تحت تکفل (شریک و فرزندان زیر 18 سال) عبارتند از:

  • گذرنامه و مدارک سفر
  • مدارک شناسایی، به عنوان مثال کارت شناسایی، گواهی تولد و ازدواج یا سوابق مدرسه
  • هر مدرک دیگری که افراد فکر می کنند ممکن است در این پروسه کمک کننده باشد.

افراد ملزم به ارائه اسنادی برای اثبات آدرس خود در انگلستان هستند بسته به اینکه پناهنده در محل اقامت خود زندگی می کند یا با شخص دیگری اقامت دارد، به اسناد مختلفی نیاز خواهد داشت:

  • زندگی در محل اقامت خود:
    • صورت حساب بانک
    • کتاب کمک هزینه مسکن
    • اطلاعیه مالیاتی شورا
    • قرارداد اجاره
    • صورت حساب خانگی
  • زندگی در کنار شخص دیگر:
    • اظهار نامه ای (کمتر از 3 ماه) از طرف شخصی که فرد پناهنده با او اقامت دارد برای تأیید اینکه فرد اجازه اقامت دارد
    • اسنادی که نشان دهنده نام و آدرس کامل شخصی است که فرد متقاضی در آنجا اقامت دارد، مانند اخطاریه مالیاتی شورای شهر، قرارداد اجاره یا قبض خانه

مدت زمان پناهندگی در انگلیس

درخواست پناهندگی معمولاً ظرف 6 ماه بررسی می شود. اگر شرایط پیچیده باشد ممکن است بیشتر طول بیانجامد، برای مثال:

  • مدارک پشتیبان متقاضی می بایست تائید شود
  • فرد می بایست در مصاحبه های بیشتری شرکت کند
  • شرایط شخصی فرد باید بررسی شود، برای مثال به دلیل اینکه محکومیت کیفری دارد یا در حال حاضر تحت پیگرد قانونی هست یا خیر.

پناهندگان به دو گروه تقسیم می شوند که بر اساس آن مدت زمان پناهندگی در انگلیس تعیین خواهد شد:

  • گروه یک: فرد مستقیما از کشور دیگر به دلیل احساس خطر و عدم آزادی به انگلستان وارد شده و بدون تاخیر درخواست پناهندگی خود را مطرح کرده است. مقامات انگلستان مدارک برای ورود یا اقامت خود در انگلستان پذیرفته اند. به فرد اجازه اقامت برای حداقل 5 سال در بریتانیا داده می شود.
  • گروه دو: اگر فرد شرایط فوق الذکر را نداشته باشد در گروه 2 قرار می گیرد. اجازه اقامت حداقل 30 ماه در بریتانیا داده می شود. این به عنوان "اجازه اقامت موقت پناهنده" شناخته می شود. مدت زمان دقیق بستگی به نحوه ارزیابی درخواست فرد دارد. پس از 10 سال، متقاضی پناهندگی می تواند برای اقامت در بریتانیا تحت قوانین اقامت طولانی مدت درخواست خود را مطرح نماید.

مهاجرت قاچاقی به انگلستان

مهاجرت قاچاقی به انگلستان مجریان قانون را از انجام بررسی‌های سوابق جنایی یا امنیتی باز افراد می‌دارد، به این معنی که پلیس انگلستان نمی‌داند افراد دارد شده چه کسانی هستند یا چه خطری برای انگلیس خواهند داشت. گروه‌های جرائم سازمان‌یافته درگیر در جرایم مهاجرتی به شدت از بزرگسالان و کودکان آسیب‌پذیرسواستفاده می‌کنند و برای خدمات غیرقانونی خود مبالغ هنگفتی را نیز طلب می کنند این درآمد اغلب برای تأمین بودجه سایر اشکال جرم و جنایت بکارگرفته می شود. برخی برای حفظ و کنترل مهاجران از خشونت استفاده می کنند. اسناد هویتی جعلی عامل اصلی جرایم مهاجرتی سازمان یافته محسوب می شود. مهاجرت قاچاقی به انگلستان برای افراد ثروتمندتر اغلب با استفاده از اسناد جعلی که خریداری کرده اند رخ می دهد. اسناد جعلی و برای موارد زیر استفاده می شود:

  • مهاجرت غیرقانونی هوایی
  • درخواست های تقلبی ویزا
  • درخواست مرخصی برای ورود و برای مرخصی برای ماندن
  • درخواست هایی برای اسناد مسافرتی قانونی که در غیر این صورت متقاضی واجد شرایط دریافت آنها نخواهد بود

وضعیت کمپ های پناهندگی انگلیس

در انگلیس، اردوگاه‌های پناهندگان در سراسر کشور، از مرکز لندن تا کوچک‌ترین روستاها، گسترده شده است. پناهندگان در کلبه های تعطیلات و سنگرهای سیمانی، در پایگاه های نظامی، زندان ها و خانه های باشکوه ساکن می شوند. برخی از اردوگاه‌ها به شدت تحت کنترل هستند و، با سیم خاردار و نگهبانان مسلح حفاظت می شوند. وضعیت کمپ های پناهندگی انگلیس اینگونه است که شرایط خشونت بارحاکم است و افراد با کمبود امکانات مواجه هستند:

  • خشونت: با نظارت اندک نیروهای امنیتی یا مسلحانه بر وضعیت، بسیاری از کمپ های پناهندگان نیز می توانند بستر مناسبی برای خشونت باشند. این مسئله می تواند به دلایل مختلف مانند رقابت برای غذا، آب، سرپناه و موارد دیگر خود را نشان دهد.
  • کمبود امکانات: عدم دسترسی به امکانات رفاهی و خدمات بهداشتی دربرخی کمپ های پناهندگان به یک مشکل مهم بدل شده است.

اخذ تابعیت انگلستان از طریق پناهندگی

اخذ تابعیت انگلستان از طریق پناهندگی یا مرخصی نامحدود برای اقامت (ILR) در صورتی امکان پذیر است که فرد شرایط زیر را داشته باشد:

  • وضعیت حفاظتی (اجازه اقامت به عنوان پناهنده یا فرد دارای حمایت بشردوستانه)
  • مرخصی اختیاری

مرخصی نامحدود نحوه اقامت فرد پناهنده در انگلستان است که به آن "تسویه" نیز می گویند. این به فرد این حق را می دهد که تا زمانی که دوست دارد در این کشور زندگی کند، کار کند و حتی تحصیل کند و در صورت واجد شرایط بودن، برای دریافت مزایا درخواست خود را رائه نماید. حتی این امکان نیز فراهم است که فرد می تواند از آن برای درخواست شهروندی بریتانیا نیزاستفاده کند. برای اخذ تابعیت انگلستان از طریق پناهندگی فرد متقاضی و خانواده و همراهان وی می بایست به طورجداگانه شایستگی خود را برای این مهم به اثبات برسانند. اگر درخواست فرد متقاضی موفقیت آمیز باشد، اعضای خانواده فرد اصلی معمولاً اجازه اقامت برای مدت زمانی مشابه او را در انگلستان کسب خواهد کرد.اجازه اقامت فرزندان و افراد تحت تکفل اگر آنها قبل از ورود به انگلیس به عنوان تحت تکفل فرد اصلی بوده اند و اگر واجد شرایط باشند، می توانند برای اقامت دراین کشور با فرد اصلی درخواست دهند. این شامل کودکان متولد شده در انگلستان می شود.

روش های جایگزین پناهندگی انگلستان

دریافتیم که پناهندگی راه درستی برای مهاجرت نمی باشد و اغلب افراد در این راه با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شوند. برای مهاجرت به انگلستان راه های بسیار معقول تری برای افراد وجود دارد که می تواند موجب اقامت انگلستان شود. متقاضیان در صورتی که به دروغ کیس پناهندگی ارائه دهند، در صورت ردشدن کیس و ثابت شدن دروغ گفته شده، از انگلستان اخراج می شوند و گاهاً این کشور افراد را محکوم می نماید. راه های قانونی بسیاری برای اخذ اقامت کشور انگلستان وجود دارد و می تواند منجر به اقامت متقاضیان مهاجرت به این کشور شود. در صورتی که پناهندگی انگلستان راهی غیر قانونی و بسیار سخت می باشد. در این قسمت به بررسی تمامی راه های مهاجرت قانونی به کشور انگلستان می پردازیم:

پناهندگی انگلستان و روش جایگزین از طریق کار

یکی از روش هایی که می تواند منجر به اخذ اقامت انگلیس شود، اخذ ویزای کاری از این کشور می باشد. کار کردن در تمامی کشورها از جمله انگلستان منجر به اخذ اقامت می شود. برای اقدام از طریق مهاجرت کاری به انگلستان، متقاضی می بایست دعوت نامه کاری از کارفرما (جاب آفر) داشته باشد. تنها راه اخذ ویزای کار در انگلستان، یافتن کارفرما و دریافت جاب آفر است. البته اقدام به این روش، به دلیل مشکلات و پروسه جاب آفر کمی دشوار و زمان بر می باشد.

پناهندگی انگلستان و روش جایگزین از طریق تحصیل

در حال حاضر تحصیل در انگلستان یکی از بهترین و مناسب ترین راه های مهاجرت به این کشور در مقابل پناهندگی انگلستان می باشد. کشور انگلیس یکی از برترین کشورهای جهان در سیستم آموزشی می باشد و مدارک بسیار معتبری به متقاضیان پس از تحصیل اعطا می کند. بنابراین این کشور سالانه افراد بسیاری را از سراسر جهان برای ادامه تحصیل به خود جذب می کند. در نهایت پس از تحصیل در این کشور افراد می توانند وارد بازار کار شوند و ویزای کار دریافت نمایند. در نهایت می توانند اقامت دائم این کشور را بدست آورند.

پناهندگی انگلستان و روش جایگزین از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری انگلستان برای افرادی که سرمایه مکفی را دارند مناسب است، زیرا این کشور سرمایه بسیار زیادی را برای این برنامه معین نموده است. سرمایه گذاری در انگلستان در نهایت منجر به اخذ اقامت این کشور می گردد. سرمایه گذاری در این کشور از ۳ طریق امکان پذیر می باشد سرمایه گذاری ۵۰ هزار پوندی که مختص افرادی است که در این کشور تحصیل کرده اند. سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار پوندی که برای افراد عام می باشد و نکته مهم در باب این مورد، اجازه اقدام از طریق این سرمایه گذاری توسط ۲ خانواده است. سرمایه گذاری ۱ میلیون پوندی این کشور نیز از جمله پلن های سرمایه گذاری انگلستان می باشد که در نهایت منجر به اخذ اقامت می گردد. در حال حاضر تنها سرمایه گذاری 2 میلیون پوندی انگلستان امکان پذیر است و دو روش دیگر توسط اداره مهاجرت انگلستان معلق شده اند.

پناهندگی انگلستان و روش جایگزین از طریق ازدواج

افراد در صورتی که با فردی که تبعه انگلستان می باشد، ازدواج نمایند تابعیت انگلستان را بدست می آورند. برای مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج شرایط زیر الزامی است:

  • طرفین باید باهم ملاقات کرده باشند.
  • متقاضی باید از تمکن مالی لازم برای تأمین مخارج خود برخوردار باشد.
  • محل سکونت آنها برای زندگی باید مشخص شود.

پناهندگی انگلستان و روش جایگزین از طریق تولد

کشور انگلستان در باب تولد تنها از قانون خون پیروی می کند و با تولد فرزند در خاک این کشور تابعیت و اقامتی اعطا نمی کند. با توجه به اصل خون، اگر یکی از والدین کودک متولد شده تبعه انگلستان باشند، کودک پاسپورت انگلیسی دریافت می کند.

وکیل پناهندگی در انگلستان

درخواست پناهندگی انگلیس می تواند یک فرآیند دلهره آور و استرس زا باشد بدون شک نیاز به وکیل پناهندگی در انگلستان احساس می شود. مادامی که متقاضی پول کافی برای پرداخت هزینه وکیل نداشته باشد، ممکن است مشمول دریافت کمک حقوقی باشد. جایی که دولت انگلیس به وکیل پناهنده برای مشاوره و نمایندگی او پول می دهد. وکلای کمک حقوقی معمولاً بسیار باتجربه هستند، اما ممکن است در چند دفتر مشغول به کار باشند زیرا تقاضای زیادی برای خدمات آنها وجود دارد. از آنجایی که همه وکلا کمک حقوقی ارائه نمی دهند، مهم است که متقاضیان پناهندگی اگر که قبلاً درخواست پناهندگی داده اند، سعی کنند هر چه زودتر فردی را پیدا کنند. قبل از اینکه وکیل مهاجرت به انگلیس بتواند به فرد کمک کند، آنها مدرکی می خواهند که نشان دهد فرد قادر به پرداخت هزینه مشاوره حقوقی و/یا وکالت نیست.

سوالات متداول در زمینه پناهندگی انگلستان

✔️ آیا با پناهندگی در انگلستان می توان به تابعیت این کشور دست پیدا کرد؟
تنها بخش کمی از متقاضیان پناهندگی که مشکل جدی و واقعی برای فرار و ترک کشور خود دارند (جنگ زدگی، خطر مرگ، ...) می توانند در کشور انگلستان و سایر کشورها پناهنده شوند و باقی این افراد به اصطلاح دیپورت خواهند شد.

✔️ آیا پناهندگی در انگلستان روش خوبی برای اخذ اقامت انگلستان است؟
خیر. بدلیل عدم امکان بازگشت به کشور مبدا، خطرات مسیر، دشواری زندگی در کمپ، تضمینی نبودن قبولی درخواست پناهندگی و وجود روش های جایگزین، روش پناهندگی در انگلستان به هیچ وجه توصیه نمی شود.

✔️ آیا کشور انگلستان کنوانسیون ژنو را پذیرفته است؟
بله. کشور انگلستان جزو کشورهای تابع این کنوانسیون محسوب می گردد.

✔️ خدمات موسسه ملک پور در باب پناهندگی چیست؟
موسسه ملک پور پناهندگی را روش نادرستی دانسته و هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی در انگلستان ندارد.

✔️ روش های قانونی و جایگزین پناهندگی در انگلستان کدامند؟
تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری و کار.

 

 پناهندگی انگلستان و سخن پایانی

پناهندگی انگلستان یکی از راه های غیر قانونی برای مهاجرت به این کشور می باشد. با توجه به خطرات و ریسک هایی که در این روش برای متقاضیان وجود دارد، نه تنها پناهندگی انگلستان پیشنهاد نمی شود، بلکه بهتر است متقاضیان برای حفظ جان و حتی مال خود از اقدام به این راه برای مهاجرت به انگلستان صرف نظر نمایند و از راه های قانونی، به این کشور مهاجرت نمایند. با صرف نظر از پناهندگی انگلستان، متقاضیان می توانند از راه های قانونی مانند تحصیل، کار (در صورت داشتن جاب آفر) و یا سرمایه گذاری وارد این کشور شوند. انگلستان در حال حاضر از جمله کشورهای مهاجرپذیر می باشد. بنابراین متقاضیان می توانند اقامت این کشور را از روش های معقولی مانند تحصیل و کار بدست آورند. موسسه ملک پور خدماتی در خصوص پناهندگی انگلستان ندارد، شما عزیزان جهت بررسی شرایط خود و اقدام از روش های قانونی، می توانید با مشاورین موسسه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. هم چنین می توانید در قسمت "ثبت پرسش" نظرات و پرسش های خود را مطرح نموده و پاسخ خود را در مدت زمان کوتاهی دریافت نمایید.

امتیاز 2.68 از 5 ( 144 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
افسانه سيمى
سلام و وقت بخير ،،،،من ٤٧ ساله فوق ليسانس تغذيه هستم اما الان مدت ١٥ سال هست ماما رسمى دولتى و داراى يك فرزنددختر هستم ،،،،شما چه پيشنهادى براى آينده بهتر دخترم ميدهيد؟؟ باسپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز بهتر بود شرایط تمکن مالی و وضعیت تاهل و... را میفرمودین شرایط شما نسبتا مناسب هست پیشنهاد میکنم با مشاوران موسسه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند با تشکر
متین رحیمی
سلام من الان ۱ماه میشه که اومدم انگلیس و الان منصرف شدم و میخوام برگردم ایران و من برگردم ایران چه اتفاقی برام میوفته؟؟؟ اونجا منو زندانی میکنن؟؟؟ فقط با پاسپورت از ایران رفتم ترکیه و از ترکیه تا اینجا قاچاقی اومدم لطف میکنین جواب بدین مرسی؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام دوست عزیز موسسه ملک پور در زمینه پناهندگی ارائه خدمات و مشاوره ندارد
محمد باقر عاشوری
من محمد باقر عاشوری ۱۹ ساله از افغانستان
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام موسسه ملکپور در زمینه پناهندگی ارائه خدمات و مشاوره ندارد
یوسف رییسی
سلام.... من متولد 62 هستم قصد پناهندگی دارم از چه طریق و چگونه شروع کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز موسسه MIE هیچگونه خدمات ومشاوره ای در زمینه پناهندگی ندارد و مقالات سایت صرفاً جنبه علمی و آگاهی خطرات این راه می باشد.
سید یحیی حسینی
جهت پناهندگی در انگلستان
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز موسسه MIE هیچگونه خدمات و مشاوره ای درمورد پناهندگی ندارد.
جلیل
سلام وقت بخیر من 25 سالمه وقصد تحصیل دارم در انگلیس دارم مدرکم دیپلم فنی هست ممنون میشم جواب بدین
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز کشور انگلستان روی سن و گپ تحصیلی حساس است باتوجه به شرایطی که دارید پیشنهاد می کنم به فکر کشورهایی که سن و گپ تحصیلی خیلی برای شان مهم نیست باشید.
امیر
اگه من بخوام از طریق قانونی برم و تقاضای پناهندگی کنم و به دلیل شرایط اقتصادی . اجتماعی و مذهبی وسیاسی این کار رو انجام بدم امکان پذیرش پناهندگی در انگلیس هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز موسسه MIE هیچگونه خدمات و مشاوره ای در مورد پناهندگی ندارد.
علیرضا همتی
چطور میشه پناهندگی بازنشستگی گرفت در ضمن وقتی من در ایران مورد ظلم قرار گرفتم چرا نروم من قصد دارم به هر قیمتی بروم اگر واقعا راست میگویید من را قانونی برای مهاجرت کمک کنید دو شرکت در تهران پول برادر من را بردن بابت مهاجرت قانونی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز موسسه MIE در مورد پناهندگی هیچگونه خدمات و مشاوره ای ندارد.
نازنین صادقی
سلام وقت بخیر من دختر مجرد ۲۸ ساله هستم ک ساکن مشهد و ایران ب دنیا اومدم و ملیتم افغانستانی هزاره هستم ب دلیل کیس آزار اذیت روح روانی و در خطر تهدید شدم برای پناهندگی ب سازمان ملل مراجعه کردم بعد مصاحبه پروندم ب انگلیس فرستاده شد ب تهران دعوت شدم بابت آزمایش و واکسن و برگشتم مشهد درحال حاضر میخام بدونم ایا پذیرش شدم یا ن هنوز چون تهران ک بودم گفتن پذیرش شدی ک اینجا لازم ب ازمایش بوده میشه راهنماییم کنید ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام مخاطب گرامی  بهتر است این مورد را از سفارت پیگیری نمایید .
رضا سلامى
سلام وقتتون بخير ، خواستم بدونم جهت سرمايه گذارى كمترين مبلغى كه ميشه قانونى اقامت گرفت چه مبلغى هست ؟ خانواده چهارنفره هستيم ، خودم ٣٨ سال دارم و دوتا بچه ٧ و ١١ ساله دارم ،
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز حداقل مبلغ سرمایه گذاری در انگلستان حدود ۵۵ هزار پوند می باشد
احسان
سلام من مدرک زبان و پشتوانه مالی ندارم، فکر میکنم تنها راه من پناهندگی باشه آیا روش دیگه ای هم وجود داره که بتونم بدون تمکن مالی برای انگلستان اقدام کنم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب، در صورت تقویت توانایی های فنی و سطح زبان خود می توانید از طریق روش های کاری نیز اقدام داشته باشید.
احمد
سلام ایا امکان کار مهاجرت قانونی به اروپا با حدود یک میلیارد وجود دارد؟ پناهندگی خیلی خطرناکه و نمیتونم برگردم ایران دیگه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. بله در حال حاضر برای کار در اروپا، کانادا و آمریکا وجود دارد.
کوثر سواری
سلام ایا پناهندگی در انگلیس اجازه کار دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در شرایط خاص اجازه کار وجود دارد.
خیریه موسوی
سلام در رابطه با پناهندگی کمکم میکنید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. دوست گرامی، موسسه MIE هیچگونه مشاوره و اقدامی در خصوص روش پناهندگی ندارد.
علی جلالی
سلام بجز روش پماهندگی با سرمایه حدود 4 میلیارد برای یک خانواده 3 نفره چه راه هایی برای مهاجرت به انگلستان وجود داره؟ پرستار هستم با 13 سال سابقه کار
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. روش های متعددی وجود دارد که با بررسی شرایط دقیق خانواده امکان پیشنهاد وجود دارد اما با توجه به اینکه شما پرستاری هستید، در صورتی که مدرک زبان آیلتس 7 داشته باشید می توانید برای اقامت کاری در انگلستان اقدام داشته باشید.
کیمیا زنجانی
درود بر شما 25 ساله دیپلم تجربی هستم و سرمایه زیادی هم ندارم، مجرد و در زمینه آرایشگری مدرک کاشت ناخن دارم آیا میتونم برای انگلیس اقدام کنم؟ و بجز پناهندگی چه روش هایی دیگری رو پیشنهاد میدید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط شما بایستی با جزییات بیشتری بررسی گردد‌ پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس بگیرید.
کیمیا زنجانی
درود بر شما 25 ساله دیپلم تجربی هستم و سرمایه زیادی هم ندارم، مجرد و در زمینه آرایشگری مدرک کاشت ناخن دارم آیا میتونم برای انگلیس اقدام کنم؟ و بجز پناهندگی چه روش هایی دیگری رو پیشنهاد میدید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط شما بایستی با جزییات بیشتری بررسی گردد‌ پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس بگیرید
کیمیا زنجانی
درود بر شما 25 ساله دیپلم تجربی هستم و سرمایه زیادی هم ندارم، مجرد و در زمینه آرایشگری مدرک کاشت ناخن دارم آیا میتونم برای انگلیس اقدام کنم؟ و بجز پناهندگی چه روش هایی دیگری رو پیشنهاد میدید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط شما بایستی با جزییات بیشتری بررسی گردد‌ پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس بگیرید
عسل
سلام من تحصیلات دانشگاهی دارم ولی پول و سرمایه نه میشه کمکم کنید میخواستم پناهندگی رو برای ادامه مسیر زندگیم انتخاب کنم مسر بهتر چه موردی رو پیشنهاد میکنید؟ من لیسانس میکروبیلوژی دارم یه ازمایشگاه هم و کار کردم ولی بیمه نبودم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. شرایط سن، سطح زبان و میزان سرمایه شما برای پاسخ دهی بهتر به شرایط شما مورد نیاز است. توصیه میکنیم برای دریافت مشاوره دقیق با شماره 02149196000 تماس بگیرید تا کارشناسان موسسه به صورت رایگان به شما مشاوره ارائه نمایند.
امین
سلام من سال 88 توی ستاد انتخاباتی سبز ها بودم. آیا میشه با اثبات این موضوع برای انگلستان پناهنده بشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. موسسه MIE هیچگونه مشاوره و خدماتی در خصوص روش پناهندگی نداشته و توصیه ما به استفاده از سایر روش ها مانند کار، تحصیل و یا روش های مبتنی بر سرمایه است.
سلطانی
سلام روز بخیر. من ۴۳ سالمه و فروشگاه مبل فروشی دارم. به غیر از پناهندگی انگلیس چه روشی را به من پیشنهاد میکنید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما می‌توانید از روش‌های ثبت شرکت، جاب آفر و استارتاپ اقدام به اخذ اقامت این کشور نمایید که شرایط شما بایستی بررسی گردد پیشنهاد می‌شود برای دریافت مشاوره با موسسات تماس حاصل نمایید‌.
سعید
سلام یه سوال داشتم اگه انگلیس پناهنده بشیم میتونیم به راحتی هر شغلی که بخوایم مشغول به کار بشیم بعد پناهندگی یا محدودیتی داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز معمولاً پناهنده‌ ها تا چند سال بایستی کارهای محدود و سطح پایینی انجام دهند.
میلاد
سلام وقت بخیر من ۲۹ سالمه و لیسانس دارم سطح زبانم متوسطه ایا روشی هست که بتونم با هزینه پایین وارد انگلستان بشم و اونجا کار کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما می توانید از روش تحصیلی اقدام نمایید. پیشنهاد می شود برای دریلفت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید.
Mina
سلام خسته نباشيد چند سال بعد از پناهندگي ميشه اقامت دريافت كرد و اينكه ايا خانواده هم ميتونن اقامت بگيرن؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. موسسه MIE مشاوره و خدماتی در خصوص پناهندگی ارائه نمی نماید و توصیه میشود برای بررسی شرایط مهاجرتی خود با مشاورین موسسه تماس حاصل نمایید.
Sahar
سلام وقت بخیر میخواستم ببینم جایگزین پناهندگی برای یک خانم ۵۷ ساله در انگلیس چی میتونه باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز رزومه شما قابل بررسی می باشد. می توانید از روش هایی مانند کارشرکت یا نوافرینی اقدام نمایید.
سهیل
سلام من ۳۱ سالمه لیسانس تاسیسات دارم ۱۰ سال سابقه کار دارم و با سرمایه اندک چه طور میتونم تو انگلیس اقامت داشته باشم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط شما بایستی با جزییات بیشتری بررسی گردد. پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس بگیرید.
رانیا
سلام من و همسر و فرزندم میخاییم برای پناهندگی اقدام کنیم چطور میتونم از شما مشاوره بگیرم ؟ به نظرتون تحصیلی هم خوبه ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز موسسه برای پناهندگی خدماتی ارائه نمی دهد و پیشنهاد میکنیم از روش های قانونی افدام نمایید.
علی خدادوست
سلام من 32 سالمه مهندس برق هستم و سابقه کاری مرتبط دارم میخواستم بپرسم از روشی به جز پناهندگی میشه اقدام کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما میتوانید برای روش های کاری و یا تحصیلی اقدام داشته باشید و شانس خیلی خوبی برای هر دوی این روش ها دارید.
مشاوره رایگان