پناهندگی در هلند - شرایط زندگی + حقوق ماهیانه

22 نظر

روند پناهندگی هلند بطور خلاصه به این صورت است که، پناهجویان باید درخواست خود را به سازمان مهاجرت هلند (IND) ارائه دهند. به همراه درخواست پناهندگی، باید مدارک مورد نیاز خود را شامل مدارک شناسایی، اثبات وضعیت پناهندگی و سوابق پزشکی نیز تقدیم کنند.بعد از مصاحبه با کارشناسان پناهندگی می توانند درخواست پناهندگی خود را پیگیری کنند.

در مورد روند پناهندگی هلند، چند مرحله وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنم:

  1. ورود به هلند: شما می توانید از طریق ورود به هلند به عنوان پناهجو، به صورت مستقیم به دفتر پذیرش پناهندگان مربوطه در هلند مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید.
  2. پروسه دوبلین: در صورتی که شما قبلاً به یک کشور عضو اتحادیه اروپا و یا کشوری که با هلند توافق دوبلین دارد وارد شده باشید و سپس درخواست پناهندگی در هلند ثبت کنید، پروسه دوبلین شروع می شود. در این صورت، هلند قبل از بررسی درخواست شما، باید با دولت کشوری که شما در آنجا پناهنده شده اید، تماس بگیرد و از آن کشور درخواست کند تا شما را پذیرش کند یا خیر. اگر آن کشور مخالفت کند، شما به آن کشور منتقل می شوید و در غیر این صورت، پناهندگی شما در هلند بررسی خواهد شد.
  3. بررسی پناهندگی: در صورتی که پروسه دوبلین برای شما اعمال نشده باشد پروسه بررسی پناهندگی شما در هلند ادامه پیدا می کند. در این مرحله، پرونده شما توسط اداره پناهندگان هلند بررسی می شود و شما باید از حقایق و شواهدی که برای پناهندگیتان مطرح کرده اید، پشتیبانی کنید. در این مرحله، ممکن است برای شما مصاحبه و یا آزمایشات پزشکی و امنیتی لازم باشد.
  4. تجدید نظر: در صورتی که درخواست پناهندگی شما در هلند رد شود، شما می توانید درخواست تجدید نظر کنید. در این صورت، شما باید دلایل جدیدی برای پناهندگی خود دهید و یا به دلایلی که در بررسی قبلی مطرح نشده بود، اشاره کنید. پس از درخواست تجدید نظر، پرونده شما مجدداً بررسی و ارزیابی خواهد شد.
  5. بررسی تقاضای اقامت دائم: در صورتی که درخواست پناهندگی شما پذیرفته شود، شما می توانید پس از ۵ سال اقامت در هلند، درخواست اقامت دائم کنید. در این مرحله، شما باید شرایط و معیارهای مربوط به اقامت دائم را برآورده کنید و مدارک لازم را تهیه کنید.

در صورت هر گونه سوال پیرامون مسائل مهاجرت، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید.

مراحل پناهندگی در هلند

 

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارایه می گردد.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ماپناهندگی هلند

شرایط پناهندگی هلند

پناهندگی هلند با توجه به اینکه این کشور از نظر اقتصادی پیشرفته بوده و نرخ بیکاری پایینی دارد، مورد توجه پناهجویان بسیاری می باشد. در هلند، پناهندگان می توانند درخواست پناهندگی خود را در دو نوع مرحله ای یا یک مرحله ای تقدیم کنند. در مرحله اول، پناهنده باید در یکی از پناهندگی های اولیه (AZC) ثبت نام کند. پس از ثبت نام، پناهنده می تواند درخواست خود را در مرحله دوم، که به عنوان مرحله تصمیم گیری شناخته می شود، ارائه دهد.

در مرحله دوم، پناهنده می تواند با یک داور پناهندگی ملاقات کند و مشکلات خود را به او بیان کند. سپس داور پناهندگی به دقت اسناد و مدارک ارائه شده توسط پناهنده را بررسی می کند و تصمیمی درباره درخواست پناهندگی او می گیرد.

در صورت تأیید درخواست پناهندگی، پناهنده می تواند در هلند بماند و از حقوق پناهندگان، از جمله دسترسی به خدمات پزشکی و آموزش و مشاوره، بهره‌مند شود. همچنین، پناهنده می تواند به دنبال یافتن کار و محل زندگی مناسب با کمک سازمان‌های حمایتی باشد.

اما در صورت رد درخواست پناهندگی، پناهنده می تواند از طریق مراجعه به دادگاه و درخواست بررسی مجدد درخواست خود، از تصمیم اولیه داور پناهندگی اعتراض کند. در صورتی که این روند نیز به نتیجه‌ای منجر نشود، پناهنده باید از هلند خارج شود.

شرایط پناهندگی در هلند شامل موارد زیر است:

  • داشتن نگرانی جدی و قابل قبول در کشور مبدأ
  • شخص نتواند از تضعیف یا تهدید برای زندگی، آزادی یا ایمنی خود در کشور مبدأ خود جلوگیری کند
  • تحمل تبعیض و شکنجه به دلیل نژاد، مذهب، ملیت، عقیده سیاسی و یا گروه اجتماعی خاص
  • به دلیل شرایط اقتصادی، اجتماعی و یا سیاسی در کشور مبدأ نتواند به طور مناسب زندگی کند
  • توانایی اثبات این موارد و اینکه پناهندگی تنها راه مقابله با این خطرها است.

با برآورده شدن این شرایط، می‌توانید درخواست پناهندگی خود را در هلند ثبت کنید.

نمودار زیر درخواست های پناهندگی هلند در چند سال اخیر را نشان می دهد. خط سبز نشان دهنده تعداد درخواست های پناهندگی هلند پذیرفته شده و خط قرمز نشان دهنده تعداد پناهندگان رد شده می باشد.

پناهندگی هلند

 

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد پناهندگی هلند


فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد پناهندگی هلند

ثبت نام و پذیرش پناهندگی هلند

هرکسی که در هلند درخواست پناهندگی می کند، حق پذیرش دارد. COA امکاناتی مانند مسکن امن، منابع لازم و راهنمایی برای آمادگی برای آینده در هلند یا کشور مبدا را به پناهندگان درخواست کننده ارائه می کند. در ابتدا و در مرحله ثبت نام درخواست های پناهندگی باید در اداره مهاجرت و تابعیت (IND) به ثبت برسند. پلیس اتباع در هلند (AVIM) شناسایی و ثبت نام قانونی هرفرد پناهجو را عهده دار می شود. سپس، یک بررسی پزشکی توسط مرکز بهداشت برای پناهجویان (GZA) شکل می گیرد. به پناهجویانی که احیاناً در معرض خطر به سل هستند، توسط اداره بهداشت شهرداری هلند آزمایش سل داده خواهد شد. پناهجویان در یک مرکز پذیرش مرکزی اقامت داده خواهند شد . غذا، اسکان و دسترسی به هر گونه مراقبت های پزشکی لازم برای آنها فراهم می شود. COA بررسی می کند که آیا پناهجویان به توجه ویژه یا مشاوره نیاز دارند یا خیر و تشخیص می دهند که برای مثال، مسائلی در مورد قاچاق انسان وجود یا خیر پس از آن مصاحبه ثبت نام صورت می گیرد. در روزهای پس از ثبت نام، IND مصاحبه ثبت نام را انجام خواهد داد. یک مترجم بی طرف در مصاحبه حضور خواهد داشت. در طول این مرحله، پناهجویان همچنان در یک مرکز پذیرش تعبیه شده حضور خواهند داشت اسکان و مشاوره توسط COA مانند مرحله قبل در روند پناهندگی است. ثبت نام و پذیرش پناهندگی هلند اینگونه است که درمکان تعبیه شده از پناهجویان برای غذا کمک هزینه دریافت می شود و از طریق GZA به هر گونه مراقبت های پزشکی لازم دسترسی خواهند داشت. COA همچنین به آنها اطلاعات عملی در مورد زندگی در هلند و در یک مرکز پذیرش (AZC) ارائه خواهد کرد؛ پناهجویانی که چشم انداز خوبی برای دریافت مجوز دارند، اکنون پیش ادغام مدنی خود را آغاز خواهند کرد. در نهایت سه احتمال وجود دارد:

  • اجازه اقامت موقت صادر می شود
  • درخواست پناهندگی را رد می کند
  • برای تصمیم گیری به زمان بیشتری نیاز خواهد بود و به طبع متقاضی وارد روند تمدید پناهندگی می شود.

ارزیابی درخواست پناهندگی هلند

هدف از ارزیابی درخواست پناهندگی هلند به دست آوردن حقایق مربوط به سابقه شکنجه، بدرفتاری یا آزار و شکنجه پناهجو عنوان شده ؛ انجام یک معاینه متمرکز برای مستند سازی شواهد فیزیکی و روانی تروما؛ و سطح سازگاری بین گذشته فرد متقاضی پناهندگی و یافته های ارزیابی را تعیین خواهد کرد. این ارزیابی در واحد تحقیق و تحلیل اداره مهاجرت و تابعیت انجام شده است.

  • ادغام مصاحبه ثبت نام و مصاحبه اولیه
  • رسمی شدن مصاحبه ثبت نام و استعلام دلایل اصلی درخواست پناهندگی در طول مصاحبه ثبت نام
  • امکان تمدید پروسه عمومی پناهندگی (AA) سه روز قبل از آن و رویه عمومی پناهندگی پلاس (AA+).

سرویس (IND) و توسط مدیر کل وقت مهاجرت اداره می شود. هدف از این سه ارزیابی افزایش کارایی و پذیرش پناهندگی خواهد بود. تصور می شود که ادغام مصاحبه ثبت نام و مصاحبه اولیه به افزایش کارایی کمک شایانی می کند. زیرا آزادی بیانی که قبلاً برای مصاحبه بکار برده شده بود حقایق را به خوبی مشخص می کند. دلایل اصلی و واقعی درخواست پناهندگی به برنامه ریزی کارآمدتر پروسه پناهندگی کمک می کند. روند و آماده سازی برای مصاحبه دقیق توسط کارمند IND بر اساس اطلاعات پرونده های پناهندگی که انتظار می رود پیچیده باشند و نیاز به زمان بیشتری داشته باشند، می توانند در این تحقیق و ارزیابی نتیجه بخش خواهد بود.

تجدید نظر درباره درخواست پناهندگی

مادامی که درخواست پناهندگی یا مهاجرت فرد متقاضی پناهندگی توسط وزارت کشور رد شود، ممکن است این حق را به فرد داده شود تا نسبت به آن تصمیم در دادگاه تجدید نظر بعمل آید. چنانچه فرد موفق به ارائه درخواست تجدید نظر خود را در دادگاه ردیف اول نشود ممکن است بتواند دوباره در دادگاه عالی درخواست تجدیدنظر کند. این دادگاه یک سطح بالاتر از دادگاه ردیف اول است. نام کامل دادگاه عالی اتاق مهاجرت و پناهندگی است. به منظور درخواست تجدیدنظر در دادگاه عالی، متقاضی ابتدا باید برای مجوز درخواست خود را مطرح کند. درخواست مذکور برای مجوز می بایست دلیل اینکه چرا فکر می کنید قاضی دادگاه ردیف اول در نحوه اعمال قانون در تصمیم گیری درباره پرونده پناهندگی فرد اشتباه کرده است را بیان نماید..

  • اشتباه قانونی:

هنگامی که پناهجو برای اجازه درخواست تجدید نظر درخواست خود را مطرح می کند ؛ توسط دادگاه رده اول درخواست تجدیدنظر خود، باید نشان دهد که قاضی دادگاه ردیف اول در دادگاه خود خطای قانونی مرتکب شده است. اگر قاضی دادگاه ردیف اول در مورد معنای قوانین مهاجرت اشتباه کرده باشد و یا از تصمیم الزام آور دادگاه بالاتر پیروی نکرده شواهد مهمی را نادیده گرفته است تصمیمی گرفته است که هیچ مدرکی برای آن وجود ندارد یا شواهد کافی وجود ندارد و عملا جایی که در نحوه تصمیم گیری ناعادلانه بوده بیان این مطالب توسط توسط پناهجو می تواند شانس کسب مجوز و پذیرش پناهندگی او را افزایش دهد. این اعتراض و درخواست تجدید نظر هزینه ای نیز نخواهد داشت و محدویت های زمانی برای ارسال تجدید نظر درباره درخواست پناهندگی در کشور مبدا از اهمیت بالایی برخوردارند. مادامی که پناهجو در این سطح از دادگاه موفق به اخذ مجوز نشود در مرحله بعد تجدید نظر از دادگاه عالی درخواست اجازه تجدید نظر را ارائه نماید.

حقوق ماهیانه پناهندگی در هلند

حقوق ماهیانه پناهندگی در هلند برای هر فرد ممکن است متغیر باشد و بسته به شرایط فرد و خانواده‌اش، محل اقامت و سایر عوامل مختلف متفاوت باشد. این مبلغ معمولاً به عنوان "خرداق" (Leefgeld) شناخته می‌شود و برای هر فرد به صورت مجزا تعیین می‌شود. در حالت کلی، خرداق مختلفی برای افراد بزرگسال و کودکان در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال، مبلغ خرداق معمولی برای یک فرد بزرگسال در هلند تقریباً حدود ۳۷۰ یورو در ماه بوده است و برای کودکان، این مبلغ کمتر است.مهم است بدانید که این مبالغ به صورت دوره‌ای یا ماهانه پرداخت می‌شود و ممکن است با توجه به تغییرات قوانین و شرایط محلی، مبالغ متغیر باشند.

پروسه دوبلین در پناهندگی هلند

اگر کشور دیگری از اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس باید در مورد درخواست پناهندگی فرد متقاضی تصمیم بگیرد، در این شرایط از پروسه دوبلین پیروی خواهید کرد:

  • فرد برای اولین بار در کشور دیگری درخواست پناهندگی خود را مطرح نموده است
  • فرد ابتدا به طور غیرقانونی و از طریق کشور دیگری به اروپا وارد شده
  • کشور دیگر به شما ویزای شینگن داده است.

 بر اساس قانون پناهندگی، یک پروسه دوبلین در پناهندگی هلند به طور رسمی با ارائه درخواست برای گرفتن مسئولیت یا بازپس گیری آغاز می شود و تا زمان انتقال به ایالت صلاحیتدار دوبلین یا تصمیم SEM برای بررسی ماهیت درخواست در یک رویه ملی ادامه می یابد. در طول پروسه ، متقاضی در مرکز پذیرش آژانس مرکزی پذیرش پناهجویان به هلندی: Centraal Orgaan) opvang asielzoekers یا COA) ساکن می شود. متقاضی یا پناهجو یک مصاحبه با IND در مورد هویت، ملیت و مسیر سفر خود خواهد داشت. فرد نمی تواند توضیح دهد که چرا درخواست پناهندگی می کند، اما می تواند بیان کند چرا فکر می کند هلند باید به درخواست پناهندگی او رسیدگی کند. و می تواند نظر خود را در مورد اینکه کشور دیگری ممکن است در مورد درخواست پناهندگی او تصمیم بگیرد، بگویید. پس از مراحل دوبلین، فرد به کشوری که درخواست پناهندگی او را رسیدگی می کند، سفر خواهد کرد. در ضمن فرد هنوز حق پذیرش دارد.

اقامت و امکانات پناهندگی در هلند

از 2 ژانویه 2023، 51701 نفر در هلند حق دسترسی به شرایط پذیرش را داشتند. بیش از نیمی از آنها در یکی از 77 مرکز پذیرش "معمول" توسط COA اقامت دارند. بقیه در یکی از 90 مکان اضطراری تحت مدیریت COA یا سایر مکان‌ها مانند مراکز مدیریت (بحران) تحت مدیریت شهرداری میزبانی می‌شوند. در سال 2022، همانند سال 2021، یک سوم افراد مستحق دریافت پذیرش توسط COA، ذینفع حمایت بین المللی بودند. توجه به این نکته مهم است که نه تنها پناهجویان تازه وارد در مکان های اضطراری (بحران) اقامت دارند. پناهجویانی که در حال حاضر در هلند به سر می برند و در انتظار پروسه ثبت نام و پذیرش خود هستند نیز می توانند در مکان های اضطراری استقرار یابند. COA دو بار در سال ظرفیت مورد نیاز خود را در دوره آینده پیش بینی می کند. در 9 نوامبر 2022، COA انتظار دارد که برای آغاز سال 2023، 61189 نفر را که در پذیرش ثبت نام کرده اند، در خود جای دهد.

  • مرکز پذیرش مرکزی (COL): اگر پناهجوی از کشورهای غیر شنگن با هواپیما یا قایق به هلند رسیده باشد، درخواست پناهندگی باید در AC Schiphol ، که در Justitieel Centrum Schiphol (JCS) قرار دارد ، ارائه شود مرکز درخواست Schiphol یک مرکز بسته است، به این معنی که پناهجویان اجازه خروج از مرکز را ندارند. پناهجویان پس از درخواست به POL منتقل نمی شوند، همانطور که در مورد پناهجویانی که از طریق زمینی وارد هلند شده اند و یا درخواست پناهندگی خود را در COL تسلیم کرده اند. پناهجویان آسیب پذیر مانند کودکان در JCS نمی مانند. پناهجویانی که از طریق زمینی وارد هلند می شوند باید در مرکز پذیرش مرکزی ( Centraal Opvanglocatie , COL) درخواست دهند و حداکثر سه روز در آنجا اقامت کنند. COL برای اقامت طولانی تعبیه نشده است. این دسته از پناهجویان در ساختمان پذیرش مجزای حصارکشی شده معاف هستند، اما در یک مرکز پذیرش معمولی از یک رژیم سختگیرانه رو به رو خواهند شد. هم پناهجویانی که در مراکز پذیرش «سخت» جداگانه اقامت دارند و هم افراد آسیب‌پذیر باید حضور خود را روزانه اعلام کنند آنها کمک مالی دریافت نمی‌کنند و وعده‌های غذایی مایکروویو منجمد به آنها داده می‌شود. پس از حکم شورای دولتی در برای سال 2023، COA ممکن است یک مرکز پذیرش «سخت‌آمیز» دیگر در زندان سابق آلمر باز کند .
  • مکان های اضطراری (نودوپوانگ): مکان های اضطراری مکان های موقتی هستند که توسط COA مدیریت می شوند. مکان‌ها با سالن‌های ورزشی و رویدادها، قایق‌ها، کشتی‌های کروز، آلاچیق‌ها، هتل‌ها، مدارس سابق ساختمان‌های اداری تعبیه شده. بسیاری از این مکان ها بیش از 500 نفر را در خود جای داده اند. دو کشتی تفریحی در آمستردام و ولسن هر دو دارای 1000 نفر هستند.
  • مکان های اضطراری بحران (Crisisnoodopvang , CNO): اولین مکان‌های اضطراری بحران در ماه مه ۲۰۲۲ افتتاح شد. مکان‌های اضطراری بحران توسط شهرداری‌ها یا مناطق امنیتی (Veiligheidsregio's) مدیریت می‌شوند، این مکان‌ها حتی موقتی‌تر از مکان‌های اضطراری هستند و گاهی اوقات ممکن است فقط افراد را تا ۲ تا ۳ روز در خود جای دهند. این بدان معناست که پناهجویان برای اقامت باید از مکانی به مکان دیگردر حرکت باشند. COAراهنمای مدیریت CNO ها را برای شهرداری ها شفاف سازی کرده است. این راهنما توضیح می دهد که افراد بسیار آسیب‌پذیر مانند زنان باردار، نوزادان و افراد مسن نباید در CNO مستقر شوند.
  • مراکز پذیرش فرآیند (POL): پس از این اقامت در COL، پناهجو معمولاً به مرکز پذیرش فرآیند (Proces Opvanglocatie، POL) انتقال داده می شود. پناهجویان می توانند در طول پروسه پناهندگی خود در همه مکان ها بمانند، حتی ممکن است در مرکز پذیرش با آنها مصاحبه شود. در POL، پناهجو مراحل بعدی دوره استراحت و آماده سازی را سپری می کند و منتظر درخواست رسمی پناهندگی در مرکز درخواست می ماند. به محض اینکه پناهجو رسماً درخواست پناهندگی داد، گواهی اقامت قانونی دریافت می کند. به دلیل کمبود ظرفیت در POL، به اصطلاح پیش POL افتتاح شده است. افرادی که در pre-POL اقامت می کنند از امکانات محدودترو مشابه با پناهجویان در POL بهره مند می شوند. خواهند بود، بنابراین آنها دسترسی متفاوتی به مراقبت های پزشکی و دروس زبان خواهند داشت، و نه کمک هزینه هفتگی شورای هلند برای پناهندگان گزارش داد که زمان انتظار بیش از حد در دوره استراحت و آمادگی (تا دو سال) عواقب جدی در مورد شرایط پذیرش مادی و سلامت روانی پناهجویان به همراه خواهد داشت.
  • مراکز پناهجویان (AZC): اگر IND تصمیم بگیرد درخواست پناهندگی را در روند عادی پناهندگی (در عرض هشت روز) بررسی کند، یک پناهجو در POL باقی می ماند. اگر حمایت اعطا شود، پناهجو قبل از دریافت مسکن در هلند به مرکز پناهجویان ( Asielzoekerscentrum، AZC) منتقل می شود. اگر IND معمولاً پس از چهار روز تصمیم بگیرد که درخواست را در روند طولانی پناهندگی رسیدگی کند، پناهجو نیز از POL به یک AZC منتقل خواهد شد.
  • مکان اجرا و نظارت (HTL): محل اجرا و نظارت ( Handhaving en Toezichtlocatie، HTL ) به عنوان یک مرکز پذیرش ویژه برای پناهجویانی که باعث ایجاد تنش یا هر نوع مزاحمتی در AZC شده اند، به عنوان مثال قلدری با سایر ساکنان، تخریب مواد، نشان دادن رفتار تهاجمی یا تجاوز، عنوان شده است. قوانین خانه COA افراد زیر 16 سال یا بیشتر نیز می توانند به این مکان ها منتقل شوند. [19] این تسهیلات باید از مکان‌های محدود آزادی VBL یا GL متمایز شود ، جایی که افراد مشمول رسیدگی به بازگشت به کشور می ‌توانند در آن اسکان داده شوند. متقاضیانی که در HTL قرار می گیرند ممنوعیت منطقه ای سختگیرانه و یک برنامه روزانه اجباری دریافت خواهند کرد.
  • ترتیب قرار دادن و اسکان اداری:

استقرار اداری این امکان را برای پناهجویان فراهم می کند تا با بستگان (درجه اول) خود در حین دریافت کمک هزینه و بیمه درمانی زندگی کنند. پناهجویانی که در یک مرکز پذیرش اقامت دارند در حالی که منتظر اسکان هستند، می توانند تا سه ماه با استفاده از "ترتیب اقامت" در یک خانواده میزبان اقامت کنند. سازمان Takecarebnb خانواده های میزبان و BIP را به هم متصل و هدایت می کند.

خطرات پناهندگی هلند

پناهندگی هلند یکی از راه های پرخطر برای مهاجرت می باشد. خطرات پناهندگی هلند، قبل از ورود فرد به کشور مقصد، آشکار شده و افراد را درمانده می نمایند. کسانی که قصد پناهندگی هلند دارند بایستی جان خود را به قاچاقچیان سپرده و در طول مسیر خطر غرق شدن، دستگیری توسط پلیس، زندان و... را به جان بخرند. فرد پناهنده ممکن است سال ها در کمپ های دورافتاده و بی کیفیت از نظر بهداشتی زندگی نماید و منتظر رأی دادگاه بماند. پناهندگان جهت اخذ راًی مثبت از دادگاه، گاهاً به دروغ متوسل می شوند و ارزش و شخصیت انسانی خود را زیر سوال می برند. با توجه به اینکه درخواست پناهندگی فرد ممکن است رد شود، احتمال از دست دادن زمان و هزینه بالاست.

در زیر به برخی از خطراتی که برای پناهندگانی که به هلند می‌روند وجود دارد، اشاره خواهم کرد:

  • خطر از دست دادن آرمان‌ها: برخی پناهجویان ممکن است به دلیل شرایط سخت و نامطمئنی پناهندگی در هلند، از دست دادن آرمان‌های خود ناشی از این تجربه را تجربه کنند.
  • شرایط زندگی نامناسب: پناهجویان ممکن است در شرایطی زندگی کنند که ناگهانی و نامطمئن باشد. این شرایط ممکن است شامل مسائل مربوط به محدودیت‌های مالی، مسائل مربوط به شغل و کار، محدودیت‌های مربوط به امکانات بهداشتی و درمانی و مسائل مربوط به محدودیت‌های مربوط به زبان باشد.
  • خطر تبعیض: پناهجویان ممکن است با تبعیض و نگرانی از سوی جامعه محلی مواجه شوند، که ممکن است ناشی از جنسیت، نژاد، مذهب، خلقیت و غیره باشد.
  • خطر ابعاد بین‌المللی: پناهجویان ممکن است با مشکلات بین‌المللی روبه رو شوند، از جمله مشکلات مربوط به صدور مدارک، قوانین و مقررات جدید و غیره.
  • خطرات مربوط به اقامت غیرقانونی: افرادی که به صورت غیرقانونی وارد هلند شده اند، ممکن است با خطراتی مانند دستگیری، تبعیض و اخراج مواجه شوند.
  • خطرات مربوط به سلامتی: پناهجویان ممکن است با مشکلات سلامتی مواجه شوند که ممکن است به دلیل شرایط زندگی نامناسب و نامطمئن، محدودیت‌های مربوط به امکانات بهداشتی و درمانی و غیره باشد.
  • خطرات مربوط به مهاجرت از کشور خود: پناهجویان ممکن است با خطراتی مانند ترک خانواده، دوستان و محیط زندگی خود در کشور خود مواجه شوند.

کیس های پناهندگی هلند

براساس قوانین پناهندگی، پناهنده در كشور خود از لحاظ جانی به خاطر داشتن دين، عقايد خاص و عضويت در گروه سياسی یا اجتماعی در خطر است. شخص متقاضی پناهندگی هلند بایستی با استناد به مدارک قانونی و معتبر، موفق به اثبات ادعای خود شود. در زیر به توضیح برخی از کیس های پناهندگی هلند خواهیم پرداخت:

  • پناهندگی هلند بر اساس مذهب: در این نوع پناهندگی، شخص به دلیل دارا بودن مذهب خاص که در کشورش قابل قبول نیست، درخواست پناهندگی هلند می دهد. مانند بهاییان در ایران
  • پناهندگی هلند براساس نژاد: در این نوع پناهندگی، شخص بخاطر داشتن نژاد خاص مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و به کشور هلند پناه می آورد.
  • پناهندگی هلند براساس عقاید سیاسی: در این نوع کیس، شخص عقاید سیاسی خاصی دارد و به خاطر فعالیت های سیاسی در خطر است و می تواند درخواست پناهندگی هلند دهد.
  • پناهندگی هلند براساس عضویت در گروه اجتماعی: در این نوع، متقاضی در گروه اجتماعی خاصی فعالیت نموده و خطر جانی برای او در کشورش وجود دارد.
  • پناهندگی هلند بر اساس موارد اجتماعی: در این نوع از پناهندگی، متقاضی اسنادی محکم دال بر شرایط سخت زندگی در کشور مبدأ دارد و به منظور داشتن زندگی بهتر در کشور هلند،، پناهنده می شود.
  • پناهندگی هلند به دلیل جنگ: در این نوع کیس، افراد در کشور خود دچار جنگ هستند (مانند سوری ها) و به کشور هلند درخواست پناهندگی می دهند.

شرایط کمپ پناهندگان در هلند

وضعیت کمپ‌های پناهندگان در هلند ممکن است بسته به مکان و شرایط مختلفی که ارائه می‌شود، متفاوت باشد. در اینجا برخی از ویژگی‌های شرایط بهداشتی و امکانات معمولاً در کمپ‌های پناهندگان در هلند ذکر می‌شود:

  • اقامت و امکانات مسکونی: اکثر کمپ‌های پناهندگان دارای امکانات مسکونی به صورت مشترک و در برخی موارد بسیار نادر به صورت مستقل و مبتنی بر اتاق‌های خواب، آشپزخانه مشترک، حمام و توالت مشترک و امکانات لازم دیگر هستند.
  • امکانات بهداشتی: کمپ‌های پناهندگان به امکانات بهداشتی مانند حمام، توالت، و دستشویی مجهز هستند.
  • امکانات غذایی: برخی از کمپ‌های پناهندگان دارای امکانات آشپزخانه مشترک هستند که به پناهندگان اجازه می‌دهد غذاهای خود را آماده کنند.
  • مراکز پزشکی و بهداشتی: برخی از کمپ‌های پناهندگان دارای مراکز بهداشتی و درمانی مجهز هستند که به پناهندگان امکان مشاوره پزشکی، درمان اولیه و واکسیناسیون را فراهم می‌کنند.

در حالت کلی این نکته را باید مد نظر داشته باشید از آنجایی که کسانی که مسیر پناهندگی را برای مهاجرت خود انتخاب می کنند معمولا مسیر های طولانی و پر خطر را طی میکنند تا به سختی خود را به مقصد برسانند، در طول مسیر دچار بیماری های بهداشتی و پوستی فراوان می گردند. از آنجایی که رعایت بهداشت در کمپ ها به صورت ایدهال امکان پذیر نیست، این بیماری ها بین افراد کمپ شیوه پیدا می کند و از این رو پناهندگان دچار بیماری های مختلف واگیر دار می شوند که حتی در برخی موارد منجر به مرگ فرد می گردد. از این رو پیشنهاد می گردد با توجه به شرایط فردی ود روش های جایگرین پناهندگی که در زیر عنوان های بعدی به آنها اشاره می گردد را انتخاب نمایید.

پناهندگی هلند با ویزای توریستی

اگر شخصی دارای ویزا یا اجازه اقامت برای یک کشور اتحادیه اروپا یا شینگن باشد، فقط می تواند در آن کشور خاص اروپایی درخواست پناهندگی خود را مطرح نماید . بر اساس قوانین اروپا، هدف از آنچه به عنوان "رویه دوبلین" شناخته می شود این است که هر درخواست پناهندگی فقط بر اساس قوانین یک کشور بررسی شود. بنابراین پناهندگی هلند با ویزای توریستی با وجود دشواری و سختگیری های اخیر امکان پذیر خواهد بود.

روش های جایگزین پناهندگی هلند

همان طور که گفته شد، پناهندگی هلند نادرست ترین راه مهاجرت به این کشور می باشد. مهاجرت به هلند از طرق آسان تر و محترمانه تر از پناهندگی هلند مانند تحصيل، كار، سرمایه گذاری و ... به كمک وكلای حرفه ای مهاجرت، امكان پذير می باشد. در صورت نیاز به اخذ اطلاعات در باب انواع راه های مهاجرت به کشور هلند می توانید با موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

روش جایگزین مهاجرت به هلند از طریق کار

 با توجه به نرخ بیکاری پایین (3.9%) در کشور هلند، یکی از پرطرفدارترین روش های جایگزین پناهندگی هلند، اخذ ویزای کاری می باشد. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا برای ورود به کشور هلند و اشتغال به کار نیازمند ویزا هستند. نکته قابل توجه برای اخذ کارت اقامت هلند از طریق کار این است که متقاضی از یک کارفرما که توسط IND مورد تأیید می باشد، پیشنهاد شغلی دریافت نماید. همچنین دارا بودن حقوق بالای 3299 یورو برای افراد زیر 30 سال و 4500 یورو برای افراد بالای 30 سال از دیگر شرایط کار در هلند می باشد.

روش جایگزین مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

هزینه تحصیل در هلند در مقایسه با انگلیس، آمریکا و استرالیا پایین تر می باشد، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت به اروپاست. شرایط سنی و گپ تحصیلی اهمیت بالایی نداشته و فرد می تواند با داشتن مدرک آیلتس برای اخذ پذیرش دانشگاه های هلند اقدام نماید. هزینه تحصیل در هلند بسته به رشته و دانشگاه متغیر و عموماً بین 10000 تا 150000 یورو در سال می باشد. هزینه زندگی برای یک دانشجو نیز به طور تقریبی ماهیانه 1000 یورو است. دانشجو ضمن تحصیل، اجازه کار پاره وقت داشته و پس از تحصیل نیز به مدت یک سال فرصت داده خواهد شد تا به جستجوی کار بپردازد. در صورتی که کار مورد نظر خود را بیابد، می تواند به اقامت کشور هلند دست پیدا کند.

روش جایگزین مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری

اقامت و مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری از 2 روش امکان پذیر می باشد:

  • نوآوری و استارت آپ: یکی از شرایط اخذ این اقامت این است که شخص کارآفرین یک شخص با تجربه را به عنوان راهنمای خود معرفی نماید. شخص به مدت یک سال فرصت دارد در هلند کسب و کار خود را آغاز نماید. در صورتی که سرمایه گذار، طرح خود را ثبت نموده و اشخاصی را نیز به استخدام درآورد، می تواند اقامت خود را تمدید نماید.
  • سرمایه گذاری ویزای طلایی هلند: این نوع اقامت که بین چینی ها، روس ها و اعراب بسیار محبوب می باشد، به ویزای طلایی هلند معروف است. برای دریافت اقامت از این طریق، شخص باید مبلغ حداقل 1.250.000 یورو در یک شرکت هلندی سرمایه گذاری نماید.

روش جایگزین مهاجرت به هلند از طریق تولد

اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد براساس سیستم خاک و خون می باشد. در سیستم خاک فرزندی که در خاک کشور به دنیا بیاید، تابعیت آن را اخذ می نماید. سیستم خون به این صورت است که اعطای تابعیت به فرزند بر اساس ملیت والدین می باشد و محل تولد فرزند، اساس دریافت تابعیت نیست. کشور هلند تابع قانون خون است و کودکی که از پدر یا مادر هلندی متولد شود، تابعیت هلند را اخذ می نماید.

روش جایگزین مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

 طبق قوانین، شخصی که همسر وی شهروند هلند باشد، می تواند درخواست اقامت کشور هلند را داشته باشد. شرایط دریافت اقامت کشور هلند از طریق ازدواج:

  • ازدواج به ثبت رسیده باشد و یا رابطه رسمی بلند مدت داشته باشند.
  • هر دو حداقل 21 سال داشته باشند.
  • شخص و همسرش قصد زندگی با یکدیگر را داشته باشند. (ازدواج صوری نباشد.)
  • همسر شخص، تابعیت هلند داشته باشد یا اقامت کشور هلند را اخذ نموده باشد.
  • همسر شخص درآمد و پشتوانه مالی داشته باشد و ثابت نماید می تواند اسپانسر همسر خود باشد.

 

سوالات متداول در زمینه پناهندگی هلند

✔️ شرایط مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی چیست؟

افرادی که طبق کنوانسیون پناهندگی شرایط پناهندگی را دارند می توانند در خاک کشور هلند درخواست پناهندگی دهند. جهت داشتن شرایط، شخص باید در کشور خود به علت مسائل نژادی ، مذهبی ، سیاسی ، تعلق به گروه اجتماعی خاص مورد آزار و اذیت قرار گیرد و امکان بازگشت به کشور خود را نداشته باشد.

✔️ بهترین کیس پناهندگی در هلند چیست؟

هر شخص با توجه به شرایط خود درخواست پناهندگی می دهد و کیس خود را با توجه به مدارک خود ارائه می دهد؛ ولی در سالهای اخیر بیشترین تعداد درخواست پناهندگی مربوط به کیس های مذهبی بوده است.

✔️ معایب پناهندگی در هلند چیست؟

پناهندگی مسیری پر خطر و پر از ریسک می باشد و ممکن است از طرف کشور هلند درخواست شخص رد شود که پس از آن شخص باید به کشور خود بازگردد. پناهندگان تا سالها نمی توانند به کشور خود بازگردند.

✔️ آیا پناهندگی به هلند با ویزای توریستی امکان پذیر است؟

به طور کلی بله؛ با دریافت ویزای توریستی و حضور در کشور هلند می توان درخواست پناهندگی داد که برای جلوگیری از این امر، صدور ویزای توریستی در حال حاضر با سختگیری بسیاری همراه است.

✔️ آیا با پناهندگی در هلند می توان به تابعیت این کشور دست یافت؟

تنها بخش کمی از متقاضیان پناهندگی که مشکل جدی و واقعی برای فرار و ترک کشور خود دارند (جنگ زدگی، خطر مرگ، ...) می توانند در کشور هلند و سایر کشورها پناهنده شوند و باقی این افراد به اصطلاح دیپورت خواهند شد.

 سخن پایانی 

پناهندگی هلند و اخذ اقامت کشور هلند از طریق پناهندگی روشی بسیار زمان بر، پر خطر و پر ریسک است و عموماً از راه قاچاق و ارائه پرونده های ساختگی، پناهندگی هلند انجام می شود. در سال های اخیر درصد پرونده های ردی در بحث پناهندگی هلند رو به افزایش است. کشورهای اروپایی با افزایش رد پرونده های پناهندگی و اعلام عدم پذیرش پناهنده، تمایلی به پذیرش پناهنده ندارند و حتی گاهی هزینه بازگشت پناهندگان را نیز، پرداخت می نمایند. در پناهندگی هلند، شخص وارد فرایند بسیار پیچیده، پرهزینه و پرخطری می شود. درخواست پناهندگی هلند راه بازگشت شخص به کشور خود را می بندد و در صورت رد شدن پرونده، امکان استفاده از روش های قانونی مهاجرت نیز برای شخص بسته می شود. شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره تخصصی و اطلاع از روش های مهاجرت جایگزین پناهندگی هلند، با مشاورین موسسه ملک پور تماس حاصل نمایید. همچنین در انتهای مقاله، نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ آن ها را در کوتاه ترین زمان دریافت نمایید.

امتیاز 3.94 از 5 ( 35 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
سعید
در مورد پناهندگی زیر ۱۸ سال که بصورت قانونی وارد خاک هلند یا آلمان میشن و درخواست پناهندگی میکنن لطفا نظر بدید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز موسسه ملک پور این مقاله را به منظور آشنایی شما با خطرات و تهدیدات مسیر تهیه نموده و مشاوره و اقدامی در خصوص این روش ارائه نمی نماید.
علی اصغر خداشناس
سلام من معلول جسمی حرکتی با ویلچر هستم سن ۵۴ سال ایا در کشور هلند به بنده از لحاظ معلولیت میتوانم اقامت بگیرم یا نه لطفا جواب را برایم بفرستید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، موسسه ملک پور اقدامی برای روش پناهندگی ندارد و این مطلب صرفا به منظور آشنایی شما با این روش می باشد.
فرشید کیان پور
هزینه ی این کار چنده
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز پیشنهاد میکنم با مشاوران موسسه ملک پور تماس حاصل نمایید تا شرایط شما را بررسی کرده و کامل راهنمایی کنند با تشکر
طاهری
در مورد کیس سیاسی لطف معلومات بدهید من کیس سیاسی انداختم وکیل هم دارم ۶ ماه شد کیس نمبر امد بعد از کیس نمبر جواب رد آمد حالا باز کار را شروع کردم، به نظر تان چقدر وقت میگیره که کار دوباره شروع کند و اگر در خواست ویزه کنی امکان دارد ویزه را بدهد ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز موسسه MIE هیچگونه خدمات و مشاوره ای در مورد پناهندگی ندارد.
امیر مددی
با سلام فرزند من دچار سندرم هانتر میباشد که بیماریی است و در ایران درمان ندارد درهلند درمان وجود دارد ولی هزینه درمان بسیار بالا میباشد آیا از طریق پنذهندگی میتوانم به درمان فرزندم کمک کنم لطفا در این زمینه مرا یاری کنید با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز موسسه MIE خدماتی در مورد پناهندگی ندارد.
میترا ماندی
من از طریق دعوتنامه اومدم هلند آیا میتونم درخواست پناهندگی بدم با توجه به اینکه دعوت کننده باید هزینه مرا بدهد و اینکه چون جا و مکان دارم دولت هلند آیا هزینه و کمپ مرا تامین می‌کند یا نه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز درخواست پناهندگی برای کسی که دعوتنامه را ارسال کرده باشد عواقب بدی دارد
هانیه
سلام و خداقوت. ممنون از مقاله خوبتون. واقعا این مسیر پر از استرس و اضطرابه. چقدر عالی که موسسه شما برای مسیر های قانونی و روش های متنوع خدمات داره.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب از اظهار لطف شما سپاسگزاریم.
عالی مقام
سلام. شما خودتون پناهندگی رو پیشنهاد میدید؟ اگر نه چه روشی رو پیشنهاد میدین؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر، موسسه MIE هرگز مشاوره و پیشنهادی در خصوص روش پناهندگی نداشته و روش های قانونی را بسته به شرایطتان پیشنهاد می نماییم.
mina
سلام ممنون از مقاله خوب شما. من تصمیم گرفتم از طریق تحصیل برای هلند اقدام کنم. ایا موسسه شما میتونه به من کمک کنه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله، پس از بررسی شرایط اولیه شما، می توانیم برای انجام کار در خدمت شما دوست عزیز باشیم.
کوثر سواری
سلام ما یک خانواده 4 نفره هستیم و پسرمون مشکل جسمی داره ایا روش پناهندگی در هلند برای شرایط ما مناسب هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. موسسه MIE مشاوره و خدماتی در خصوص روش پناهندگی ارائه نمی نماید و بهتر است در خصوص روش های مناسب دیگر از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان موسسه استفاده نمایید.
کوثر سواری
سلام ممنون از سایت خوبتون پناهندگان در کشور هلند اجازه کار دارن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. خیر پناهندگان اجازه کار نخواهند داشت.
سحر
سلام، من تا دیروز فکر میکردم که مهاجرت فقط یعنی پناهندگی تا با سایت شما آشنا شدم. واقعا ممنون از شما بخاطر اطلاعات خوبی که دارید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. متشکریم از شما، امیدواریم با توجه به شرایط خود بهترین مسیر را انتخاب نمایید.
پری چهر سلطانی
سلام وقت بخیر اگه با تیم ورزشی بریم هلند و درخواست پناهندگی بدیم امکان اینکه قبول کنند چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. موسسه MIE مشاوره و خدماتی در خصوص روش پناهندگی ندارد اما اگر ورزشکار ماهری هستید میتوانید از طریق روش های کاری و یا ویزای نخبگان اقدام داشته باشید.
ایمانی
سلام خسته نباشید شنیدم هلند کسایی که مشکلات سیاسی دارن رو راحت برای پناهندگان قبول میکنه خواستم ازتون سوال کنم تا چه حد صحت داره این قضیه؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. موسسه MIE مشاوره و اقدامی در این خصوص ندارد و مطالب ارائه شده صرفا به منظور آگاهی عزیزان بابت ریسک های این روش است.
سامان علیزاده
سلام من 28 سالمه و لیسانس کامپیوتر دارم زبانم هم خوبه به جز پناهندگی چه روش هایی برای هلند وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما میتوانید برای تحصیل و یا کار در این کشور اقدام داشته باشید.
موسوی
سلام وقت بخیر اگه با ویزای توریستی بریم هلند و درخواست پناهندگی بدیم امکان اینکه قبول کنند چقدره؟ و به نظرتون روش دیگه ای تم برای هلند هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در این صورت شرایط شما برای پناهندگی بررسی می‌گردد اما پیشنهاد ما روش‌های قانونی می‌باشد که باعث رزومه شما بررسی گردد برای دریافت مشاوره می‌توانید با موسسه تماس حاصل نمایید.
کبیر
سلام آیا پروسه درخواست پناهندگی به صورت قانونی زمان بر است. یعنی ارزش داره به صورت قانونی اقدام کنیم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز موسسه خدماتی در مورد پناهندگی ارائه نمی دهد. پیشنهاد می شود از روش های قانونی اقدام نمایید.
سلام من میخوام خیلی سریع از ایران برم اینجا ناخن کارم ۲۰ سالمه دیپلم هم دارم پول اینا زیاد ندارم جز پناهندگی راه دیگه ای هست برای من؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در صورتی که از یک کافرما جاب آفر دریافت کنید میتوانید به صورت کاری اقدام داشته باشید. البته شرایط سنی شما برای تحصیل نیز مناسب است.
تاحیک
مقاله شما رو‌ که خوندم فهمیدم جای پناهنده شدن میتونم تحصیلی هم برم، خواستم بدونم میتونم همسرم رو با خودم همزمان ببرم هلند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز ویزای تحصیلی هلند همزمان نمی باشد اما می توانید برای کشورهایی مانند اتریش فنلاند و سوئد بصورت همزمان اقدام نمایید.
فرخی
سلام بنده شرایطم رو عرض میکنم ممنون میشم بررسی بفرمایید از چه روشی میشه اقدام کرد من 33 سالمه ارشد برنامه نویسی و طراحی سایت دارم زبانم در حد ایلتس 6هست و تمکن مالیم حدودا10میلیارد هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز اگر کشور هلند مد نظرتان می باشد از روش تحصیلی و نوافرینی می توانید اقدام نمایید. برای بررسی شرایط خود به طور رایگان می توانید با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید.
داراب
من ۲۹ ساله هستم و دیپلم دارم. چه راهی جز پناهندگی برای من که همیشه کارگر بودم وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شرایط شما باید توسط مشاورین موسسه بررسی شود. میتوانید با شماره 02149196000 تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
رضا
سلام باتوجه به شرایط بنده چه گزینه دیگه ایی به جز پناهندگی به بنده میخوره بنده 28 سالمه لیسانس برق دارم و تو این حیطه کار کردم شرایط مالیم حدودا 2میلیارد هست زبانمم در حد ایلتس 5هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز رزومه شما بایستی بررسی گردد. پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره رایگان با موسسه تماس حاصل نمایید.
مشاوره رایگان