کار پس از تحصیل در مالزی

1 نظر

کار پس از تحصیل در مالزی، اقامت کار بعد از تحصیل در مالزی، اقامت مالزی از طریق تحصیل، مزایای کار پس از تحصیل در مالزی و وضعیت کسب و کار در مالزی در این مقاله مورد بررسی علمی و تخصصی قرار خواهند گرفت. آیا کشور مالزی نیز مانند کشور های آلمان و اتریش، ویزای جستجوی کار ارائه می دهد؟ شرایط و قوانین کار پس از تحصیل در مالزی کدام است؟ آیا می توان از طریق کار تابعیت مالزی را دریافت کرد؟ رشته های مورد نیاز مالزی برای کار کدام اند؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات و سوالات مشابه هستید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا تمامی نکات مربوط به کار پس از تحصیل در مالزی را به صورت جامع و کامل و بر اساس به روزترین قوانین اداره مهاجرت مورد بررسی قرار دهیم. شما می توانید از طریق مراجعه به وبسایت موسسه ملک پور از مقالات و فایل های صوتی و تصویری ما در زمینه مهاجرت به مالزی و کار پس از تحصیل در مالزی و بسیاری دیگر از کشورها به صورت رایگان استفاده نمایید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کار پس از تحصیل در مالزی با مشاورین با تجربه و حرفه ای ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. ما در این مقاله به موضوعات زیر خواهیم پرداخت:

  • قوانین کار پس از تحصیل در مالزی
  • شرایط کلی کار در مالزی
  • مشاغل مورد نیاز مالزی ۲۰۲۰
  • نحوه کاریابی پس از تحصیل و معرفی مؤسسات کاریابی در مالزی
  • وضعیت اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار پس از تحصیل در مالزی
  • سوالات متداول راجع به کار پس از تحصیل در مالزی
  • کار پس از تحصیل در مالزی و سخن پایانی

کار ضمن تحصیل در سوئیسقوانین کار پس از تحصیل در مالزی

بسیاری از افراد با هدف کار و زندگی پس از تحصیل در یک کشور خارجی تصمیم به مهاجرت تحصیلی می گیرند. به عبارت دیگر مهاجرت تحصیلی را مقدمه ای برای حضور در یک کشور و آشنایی با شرایط زندگی و فرهنگی آن کشور و اخت با محیط می دانند. مهاجرت تحصیلی به مالزی دارای متقاضیان بسیاری می باشد. کار پس از تحصیل در مالزی به راحتی امکان پذیر نمی باشد. زیرا که این کشور اولویت های استخدام را برای نیروی کار بومی و شهروندان خود در نظر گرفته است. بنابرین برای دانشجویان بین المللی که به قصد تحصیل در مالزی به این کشور مهاجرت کرده اند امکان کار پس از تحصیل در مالزی وجود دارد اما به راحتی به دست نمی آید. یک دانشجوی بین المللی پس از اتمام تحصیل در مالزی می تواند برای مدت ۱ سال در مالزی اقامت داشته باشد و به جست و جوی کار بپردازد.

به منظور کار پس از تحصیل در مالزی لازم است که شما یک درخواست کاری از جانب یک کارفرما در کشور مالزی داشته باشید. پس از آن اداراه کار کشور مالزی این درخواست را مورد بررسی قرار می دهد. در صورتی که با این درخواست موافقت شود شما می توانید بسته به نوع شغل و قرارداد کاری که منعقد کرده اید به مدت ۱ تا ۵ سال اقامت مالزی را به دست آورید. پروسه بررسی درخواست کار در مالزی بسیار سختگیرانه می باشد. زیرا همان طور که اشاره شد این کشور اولویت های استخدام را برای نیروی کار داخلی در نظر می گیرد و تنها در صورتی که استخدام شما بر روی بازار کار مالزی تاثیر منفی نداشته باشد با آن موافقت می کند. لازم به ذکر است در صورتی که یک فرد خارجی بدون دریافت مجوز کار و یا اقامت قانونی مشغول به کار در مالزی شود متحمل جریمه های سنگینی می شود. کار پس از تحصیل در مالزی بدون اخذ مجوز کار مالزی علاوه بر جریمه نقدی سنگین برای فرد و کارفرما می تواند جریمه زندان نیز به همراه داشته باشد.

شرایط کلی کار در مالزی

کشور مالزی از جمله کشورهای آسیایی است که در چند سال اخیر از رشد قابل توجهی در حوزه اقتصادی برخوردار بوده است. توجه ویژه مالزی به علم و فناوری موجب شده است که اقتصاد این کشور در سال های گذشته رشد بسیار خوبی کرده باشد. تا جایی که تولید سرانه ناخالص داخلی مالزی با برخی از کشورهای اروپایی همچون پرتغال برابری می کند. به منظور کار پس از تحصیل در مالزی شما باید از یک رزومه قوی برخوردار باشید. رشته تحصیلی، سابقه کاری و سطح دانش زبان از جمله موادی هستند که می توانند امتیاز رزومه شما را بالا ببرند. زبان رسمی در کشور مالزی زبان مالایی می باشد. اگرچه که زبان انگلیسی در این کشور رواج دارد اما میزان تسلط شما به زبان مالایی می تواند به عنوان نقطه قوتی در نظر گرفته شده و شانس شما را برای یافتن کار پس از تحصیل در مالزی افزایش دهد. کما این که بسیاری از کارفرمایان نیز راغب به استخدام یک نیروی کار دو یا چند زبانه می باشند.

با توجه به سختگیری های دولت مالزی به منظور استخدام نیروی کار خارجی شما برای کار پس از تحصیل در مالزی و دریافت اقامت کاری مالزی نیازمند ارائه یک درخواست کاری از جانب یک کارفرما در کشور مالزی می باشید که باید مورد بررسی اداره کار مالزی قرار بگیرد. علاوه بر این محدودیت های دیگری نیز همچون شرایط سنی، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی و حداقل حقوق ماهیانه نیز به منظور استخدام و کار پس از تحصیل در مالزی برای یک فرد خارجی در نظر گرفته خواهد شد. برای مثال به منظور استخدام در بعضی از مشاغل شما نیازمند ارائه مدرک حداقل لیسانس و یا فوق لیسانس می باشید و همچنین حداقل حقوق دریافتی شما به منظور کار پس از تحصیل در مالزی باید برابر با ۵۰۰۰ رینگت مالزی باشد.

میانگین جهانی نرخ بیکاری در جهان در سال ۲۰۲۰ بر اساس آمار ارائه شده ۱۸۲ کشور برابر با ۷,۰۶ درصد بوده است. نرخ بیکاری در مالزی در سال ۲۰۲۰ برابر با ۳,۳۸ درصد و پایین تر از میانگین نرخ جهانی می باشد. نمودار زیر نرخ بیکاری در کشور مالزی را نمایش می دهد.

کار پس از تحصیل در مالزی

مشاغل مورد نیاز مالزی ۲۰۲۰

امروزه اقتصاد نقش مهمی در پیشرفت هر کشور دارد. بسیاری از کشورها از جمله مالزی به دنبال افزایش قدرت اقتصادی خود می باشند. یکی از سیاست های هر کشور برای پیشرفت اقتصادی کمک گرفتن از نیروی متخصص و ماهر در صنایع مختلف اقتصادی می باشد. بنابرین رقابت بالایی در بازار کار وجود دارد و هرساله تعداد زیادی فارغ التحصیل از دانشگاه های مختلف در سراسر جهان به دنبال این هستند که وارد بازار کار شوند. لذا دانستن این که چه مشاغلی دارای تقاضای بیشتری در بازار کار می باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آگاهی از این موضوع می تواند در روند برنامه ریزی و انتخاب شما برای رشته تحصیلی و همچنین شغلی که می خواهید در آینده به آن بپردازید از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به مالزی را دارید و هدف بعدی شما این است که به کار پس از تحصیل در مالزی بپردازید لازم است که بازار کار این کشور و لیست مشاغل مورد درخواست مالزی را بررسی نمایید. لیست مشاغل مورد نیاز کشور مالزی در سال ۲۰۲۰ که توسط آژانس TalentCorp مالزی و موسسه اطلاعات و تجزیه و تحلیل بازار کار مالزی (ILMIA) ارائه شده است عبارت اند از:

  • Engineering
  • Computer Science
  • Business
  • Actuarial Science
  • Occupational Safety and Health
  • Graphic & Multimedia Design
  • Medicine
  • Logistics & Supply Chain

پیشنهاد می شود قبل از اتخاذ تصمیم نهایی برای مهاجرت تحصیلی به مالزی شرایط خود را توسط یک مشاور و کارشناس با تجربه در زمینه مهاجرت کاری و تحصیلی مورد بررسی قرار بدهید. زیرا اگر علاوه بر تحصیل در مالزی به دنبال کار پس از تحصیل در مالزی نیز می باشید، باید فرصت های شغلی در مالزی را برای رشته تحصیلی مورد نظر خود در این کشور بررسی نمایید. محدوده حقوق ماهیانه در مالزی بین ۶,۵۹۰ رینگیت (کم ترین میزان حقوق) تا ۲۹,۴۰۰ رینگیت (بالاترین میزان حقوق) در ماه می باشد. این متوسط حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد. حقوق و دستمزد بین مشاغل مختلف به شدت متفاوت است. در جدول زیر برخی از مشاغل و میزان حقوق سالیانه برای هر یک از آن ها در کشور مالزی ارائه شده است.

 

حقوق ماهیانه (رینگیت مالزی)

شغل

4,550

حسابدار

9,800

مدیر حسابداری

12,700

مدیریت مالی

4,070

طراح گرافیک

3,810

عکاس

7,590

مهندس پرواز

4,600

مهماندار

10,900

خلبان

8,240

معمار

2,550

مکانیک

11,500

مدیر شعبه بانک

5,290

معلم

5,820

مترجم

8,080

مدیر پروژه

2,660

پرستار کودک

2,530

مربی مهد کودک

5,950

مهندس عمران

11,200

مهندس ناظر

6,630

مهندس برق

3,940

سرآشپز

12,000

مدیر هتل

15,400

دندانپزشک

12,900

دکتر تغذیه

5,150

متخصص آزمایشگاه

5,200

پرستار

9,800

مدیر منابع انسانی

5,180

متخصص کامپیوتر

7,650

خبرنگار

8,840

داروساز

2,550

صندوقدار

4,630

معلم دبستان

نحوه کاریابی پس از تحصیل و معرفی مؤسسات کاریابی در مالزی

اگر به دنبال کار پس از تحصیل در مالزی هستید، مؤسسات کاریابی در مالزی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. این مؤسسات با توجه به رزومه ای که دارید فرصت های شغلی مناسب را به شما پیشنهاد می دهند. این مؤسسات در صورت نیاز می توانند در زمینه نوشتن و آماده کردن رزومه نیز شما را راهنمایی کنند. رزومه شما شامل مدارک تحصیلی، سوابق کاری، سطح زبان، سن و بسیاری از موارد دیگر می باشد. فراموش نکنید که اگرچه زبان انگلیسی در کشور مالزی رواج دارد اما آشنایی و تسلط به زبان مالایی که زبان رسمی مالزی می باشد نیز می تواند تاثیر زیادی در رزومه شما داشته باشد. علاوه بر مؤسسات کاریابی شما می توانید از طریق ثبت نام در سایت های کاریابی مالزی نیز شانس خود را برای ورود به بازار کار مالزی امتحان کنید. در جدول زیر برخی از سایت های معروف کاریابی در کشور مالزی ارائه شده است.

 

https://www.fastjobs.my

https://www.ricebowl.my

https://www.careerjet.com.my

https://www.monster.com.my

https://www.jobstreet.com.my

 

همان طور که اشاره شد اولویت کشور مالزی برای استخدام نیروی کار، نیروی کار داخلی این کشور می باشد. پیشنهاد می شود با توجه به شرایط خوب بازار کار در بسیاری از کشورهای پیشرفته و مدرن مانند کشورهای اروپایی در مورد مهاجرت تحصیلی و تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در این کشورها نیز اطلاعاتی به دست آورید. زیرا امکان ورود به بازار کار در بسیاری از این کشورها در مقایسه با امکان کار پس از تحصیل در مالزی از شرایط بهتر و مناسب تری برخوردار می باشد. شما می توانید با تهیه محصول فوق العاده گام به گام تا کار در خارج از کشور اطلاعات جامع و کاملی را در مورد روش های مهاجرت کاری و اخذ اقامت کاری در بسیاری از کشورهای بدست آورید. همچنین موسسه دارای مجوز کاریابی در خارج از کشور می باشد و پروسه یافتن کار در بسیاری از کشورهای خارجی را تحت پوشش قرار می دهد. شما می توانید از طریق تماس با مشاوران و کارشناسان ما در این موسسه شرایط خود را برای یافتن کار پس از تحصیل در مالزی و بسیاری از دیگر کشورها مورد بررسی قرار بدهید.

کار پس از تحصیل در مالزی

وضعیت اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار پس از تحصیل در مالزی

چنان چه فرد پس از پایان دوره تحصیل در مالزی موفق شود به کار پس از تحصیل در مالزی بپردازد می تواند اقامت مالزی را بدست آورد. همان طور که گفته شد برای دریافت اقامت کاری در مالزی شما نیازمند این هستید که از جانب یک کارفرمای مالزیایی دعوت به کار شده باشید. طول اقامت کاری مالزی معمولاً بین ۱ تا ۵ سال می باشد که بسته به نوع قرارداد کاری می تواند متفاوت باشد. اقامت کاری مالزی قابل تمدید می باشد. دولت مالزی برای اعطای اقامت دائم و پاسپورت این کشور نیز بسیار سخت گیرانه عمل می کند. به گونه ای که ممکن است شما بعد از ۱۰ سال کار در این کشور نه تنها اقامت دائم مالزی را دریافت نکنید، بلکه ممکن است اقامت کاری شما نیز مجدداً تمدید نشود. با توجه به قوانین سخت گیرانه کشور مالزی در زمینه کار پس از تحصیل در مالزی، اخذ اقامت دائم مالزی و دریافت پاسپورت مالزی بسیاری از افراد مهاجرت تحصیلی به مالزی را به عنوان سکوی پرشی برای مهاجرت به سایر کشورهای پیشرفته در نظر می گیرند.

مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های مالزی در بسیاری از کشورها مورد قبول می باشد و هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی نیز مناسب است. این موارد باعث می شود که بسیاری از افراد برای تحصیل در مالزی به این کشور مهاجرت کنند. اما باید در نظر گرفت که امکان تحصیل در بسیاری از کشورهای دیگر، از جمله کشورهای اروپایی نیز با هزینه های مناسب فراهم است. علاوه بر این پس از اتمام تحصیل، شرایط ورود به بازار کار و اخذ اقامت دائم از طریق کار، در این کشورها در مقایسه با امکان کار پس از تحصیل در مالزی و دریافت اقامت دائم مالزی بسیار راحت تر می باشد. به عنوان مثال پس از پایان دوره تحصیل در انگلستان به شما ۲ سال فرصت می دهند که در این کشور به جست و جوی کار بپردازید. همچنین بر اساس آمار ارائه شده ۹۰ درصد فارغ التحصیلان این کشور موفق می شوند که وارد بازار کار شوند.

با توجه به این که مدت زمان تحصیل شما در یک کشور فرصت بسیار مناسبی است تا شما با فرهنگ آن کشور آشنایی پیدا کرده، سطح زبان خود را ارتقا دهید و حتی در صورت امکان بتوانید سابقه کاری به دست آورید پیشنهاد می کنیم که از همان ابتدای امر، برای مهاجرت تحصیلی خود تمامی جوانب را در نظر بگیرید. یکی از این موارد امکان ورود به بازار کار آن کشور می باشد. زیرا درصورت دریافت اقامت کاری در بسیاری از کشورها، پس از چند سال کار و پرداخت بیمه و مالیات می توانید اقامت دائم آن کشور را به دست آورید و سپس برای دریافت تابعیت و پاسپورت نیز درخواست نمایید. شما می توانید برای آگاهی از شرایط مهاجرت کاری و دریافت اقامت در بسیاری از کشورها با مراجعه به وبسایت موسسه MIE و مطالعه مقالات مربوط اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه کسب نمایید.


سوالات متداول راجع به کار پس از تحصیل در مالزی

دریافت اقامت و تابعیت مالزی با چند سال کار پس از تحصیل امکان پذیر است؟

به دلیل سخت گیری های دولت مالزی در اعطای اقامت و تابعیت، حتی ممکن است با 10 سال کار در این کشور نیز نتوان اقامت و تابعیت مالزی را دریافت کرد.

حداقل و حداکثر حقوق در مالزی چقدر است؟

حداقل حقوق ماهیانه در مالزی بین ۶,۵۹۰ رینگیت و حداکثر ۲۹,۴۰۰ رینگیت در ماه است.

عوامل مؤثر در یافتن کار پس از تحصیل در مالزی چیست؟

رشته تحصیلی، سابقه کاری و سطح دانش زبان از جمله عوامل مؤثر در یافتن کار پس از تحصیل در مالزی هستند.

دانشجو تا چه مدت بعد از تحصیل در مالزی، فرصت برای کاریابی دارد؟

تا یک سال پس از تحصیل در مالزی می توان برای جستجوی کار در این کشور اقدام کرد.


_____________کار پس از تحصیل در مالزی و سخن پایانی____________

کار پس از تحصیل در مالزی، اقامت کار بعد از تحصیل در مالزی، نحوه کاریابی در مالزی و مشاغل مورد نیاز مالزی در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. پیشنهاد می کنیم علاوه بر بررسی شرایط کار پس از تحصیل در مالزی از شرایط کار پس از تحصیل در سایر کشورها نیز آگاه شوید. با توجه به وجود فرصت های شغلی مناسب در سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان، اتریش و انگلستان پیشنهاد می شود شرایط اخذ ویزای کار و کار پس از تحصیل در این کشورها را نیز مورد بررسی قرار دهید. در بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی به علت نیاز به نیروی کار متخصص و ماهر شرایط ورود به بازار کار پس از اتمام تحصیل بسیار ساده تر از پروسه کار پس از تحصیل در مالزی می باشد. شما می توانید از طریق تماس تلفنی رایگان با مشاورین ما در موسسه MIE اطلاعات جامع و کاملی را در زمینه کار پس از تحصیل در مالزی کسب نمایید. مشاوران حاذق ما در این موسسه در زمینه مهاجرت کاری به مالزی و کار پس از تحصیل در مالزی و سایر کشورهای دنیا شما را راهنمایی خواهند کرد. در صورت راضی بودن از محتوای این مقاله لطفاً ۵ ستاره برای آن لحاظ بفرمایید. شما می توانید از طریق ثبت نظرات و سوالات خود در پایان این مقاله پاسخ آن را در اسرع وقت دریافت نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 4 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
سودابه
سلام و ارادت...من اگر در مالزی تحصیل کنم تا چند وقت میتونم بعد از فارغ التحصیلی در این کشور کاریابی کنم؟شانس کاریابی در این کشور بیشتر است یا کشورهای اروپایی ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام با ید پیشنهاد کاری از یک کارفرما دریافت کنید اما شانس در اروپا بیشتر است
مشاوره رایگان