کار پس از تحصیل در فرانسه

11 نظر

کار پس از تحصیل در انگلستانکار پس از تحصیل در فرانسه، اشتغال و اقامت بعد از تحصیل در فرانسه و نحوه کاریابی و مشاغل مورد نیاز فرانسه در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. کشور فرانسه واقع در غرب اروپا به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی شناخته می شود. زبان رسمی مردمان این کشور فرانسوی است و پایتخت آن شهر پاریس است. این کشور یکی از اعضای سازمان ملل متحد و همچنین یکی از پنج عضو شورای امنیت سازمان ملل است. هر سال افراد بسیار زیادی از سرتاسر جهان به دنبال مهاجرت به این کشور از روش های مختلف مهاجرتی می باشند که یکی از این روش ها تحصیل  در کشور فرانسه و کار پس از تحصیل در فرانسه است. اخذ اقامت کاری کشور فرانسه نیازمند دریافت جاپ آفر و یا پیشنهاد شغلی از جانب کارفرما است. اما یافتن کار در کشور فرانسه با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور دارای شرایطی خاص است. لذا که متقاضیان کار پس از تحصیل در فرانسه باید توجه داشته باشند که جهت موفقیت در یافتن کار در این کشور باید دارای یک رزومه قوی بوده و همچنین توانایی تکلم به زبان فرانسه را داشته باشند. در صورتی که پس از بررسی این مقاله نیازمند توضیحات بیشتری در رابطه با تحصیل در فرانسه و کار پس از تحصیل در فرانسه بودید می توانید از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ملک پور بهره مند شوید.عناوین این مقاله:

  • قوانین کار پس از تحصیل در فرانسه
  • نرخ بیکاری و بازار کار فرانسه
  • مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021
  • نحوه کاریابی پس از تحصیل در فرانسه و موسسات کاریابی
  • وضعیت اقامت و تابعیت از طریق کار پس از تحصیل در فرانسه
  • سوالات متداول در خصوص کار پس از تحصیل در فرانسه
  • سخن پایانی درباره کار پس از تحصیل در فرانسه

کار تحصیل انگلستان

 

/ویزای-تحصیلی-فرانسه

این مقاله را از دست ندهید: ویزای تحصیلی فرانسه

در این مقاله ما تمام راه های مهاجرت به این کشور شگفت انگیز را به شما خواهیم آموخت.

قوانین کار  پس از تحصیل در فرانسه

کار پس از تحصیل در فرانسه و اقامت بعد از تحصیل در فرانسه نیازمند دریافت ویزای کاری و همچنین مجوز کار در این کشور است. تمامی افرادی که از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا نمی باشند، برای کار در کشور فرانسه نیاز به دریافت مجوز کاری دارند. افرادی که در کشور فرانسه مشغول به تحصیل می باشند پس از اتمام تحصیلات خود می توانند در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورت یافتن شغل مناسب با رشته خود، ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تغییر دهند. متقاضیان کار پس از تحصیل در فرانسه باید با مراجعه به سایت های کاریابی بتوانند از جانب کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت نمایند و سپس از این طریق از دولت فرانسه درخواست ویزای کار دهند. مواردی که توسط دولت فرانسه جهت صدور ویزای کاری مورد بررسی قرار می گیرند عبارتند از: مدارک تحصیلی و مهارت و تخصص متقاضی، تقاضای نیروی کاری متخصص، میزان حقوق دریافتی، قرارداد و پیشنهاد شغلی، مزایای شغلی و قوانین استخدامی. متقاضیان کار پس از تحصیل در فرانسه باید توجه داشته باشند که با توجه به قوانین موجود در کشورهای اروپایی اولویت استخدامی در ابتدا با شهروندان اروپایی و سپس دیگر ملل می باشد.

نرخ بیکاری و بازار کار فرانسه

فرانسه به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ در جهان تلقی می گردد و هر سال تلاش می نماید تا بتواند شرایط مناسبی را برای متقاضیان کار در این کشور فراهم نماید. شهر پاریس در میان دیگر شهرهای این کشور داری وضعیت کاری بهتری است. حداقل میزان ساعات کاری در کشور فرانسه 35 ساعت می باشد و متقاضیان کار پس از تحصیل در فرانسه و دیگر متقاضیان کار در این کشور می توانند جهت افزایش حقوق خود اضافه کاری نمایند. میزان درآمد در کشور فرانسه به صورت متوسط در سال 2020 تقریباً برابر با 3514 یورو در ماه بوده است و در برخی از شهرها نیز برابر با 2700 یورو در ماه است. یکی دیگر از مواردی که متقاضیان کار پس از تحصیل در فرانسه و اقامت بعد از تحصیل در فرانسه باید به آن توجه نمایند نرخ بیکاری در این کشور است. بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده نرخ بیکاری در کشور فرانسه حدود 9 درصد بوده  است که نسبت به دهه های پیشین کاهش پیدا نموده است و موقعیت های کاری برای نیروهای ماهر و متخصص افزایش پیدا کرده است. در قسمت زیر نمودار نرخ بیکاری و جدول میزان درآمد در کشور فرانسه برای برخی از مشاغل قابل مشاهده می باشند.

کار تحصیل انگلستان

 

شغل

میانگین درآمد(یورو)

حسابدار

3296

معمار

4447

مهندس زیست پزشکی

4216

صندوقدار

2620

سرآشپز

3999

مدیر اجرایی

11139

مدیر مالی

9989

مهندس عمران

4420

تکنسین کامپیوتر

3626

دندانپزشک

11873

برنامه نویس/ توسعه گر

4229

مهندس برق

4827

معلم مدرسه ابتدایی

3477

مدیر کل

8561

مدیر هتل

7330

روزنامه نگار

4637

پرستار

3684

داروساز

5657

عکاس

3269

خلبان

5613

پذیرشگر

3363

مدیر فروش

7811

منشی

2540

معلم

3203

گوینده

2947

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

کار در فرانسه

مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021

در کشور فرانسه دو دسته از مشاغل تحت عناوین shortage occupation و surplus occupations وجود دارند. مورد اول شامل مشاغلی می گردند که دارای کمبود نیروی کاری می باشند و مورد دوم مشاغلی هستند که نیروی متخصص و ماهر برای آن مشاغل وجود دارد اما پیشنهاد شغلی کافی برای آنان وجود ندارد. این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه و به نگارش در آمده است و هرگونه کپی برداری از آن شرعاً و قانوناً حرام است و دارای پیگرد قانونی می باشد. تعدادی از مشاغل مورد نیاز در کشور فرانسه عبارتند از: متخصصین ICT، متخصص امور بهداشت و سلامت، رشته های مهندسی، مشاورین حقوقی، متخصصین در زمینه های اقتصادی، مشاغل حقوقی و غیره. اما مشاغلی که با کمبود پیشنهاد  کاری رو به رو می باشند عبارتند از: فروشندگی، صنایع چوب و موارد وابسته به آن، امور جنگلداری، ماهیگیری، امور مربوط به صنایع غذایی و غیره. از جمله دیگر مشاغل مورد نیاز کشور فرانسه در سال 2021 می توان به مهندسی تحقیق و توسعه، بانکداری، مدیریت کشاورزی و تکنسین فناوری اطلاعات اشاره نمود.  پیشنهاد می گردد تا محصول ویدیویی گام به گام تا کار در خارج از کشور را مشاهده نمایید تا با نحوه کاریابی و مشاغل مورد نیاز در کشورهای مختلف آشنا شوید.

کار در جمهوری چک

نحوه کاریابی پس از تحصیل در فرانسه و موسسات کاریابی

متقاضیان علاقه مند به اقامت پس از تحصیل در فرانسه از طریق کار در این کشور باید توانایی تکلم به زبان فرانسوی را داشته باشند، در صورت عدم تسلط به زبان فرانسه شانس یافتن کار پس از تحصیل در فرانسه کاهش پیدا می نماید. لذا در صورت نیاز باید به تقویت زبان فرانسه بپردازند تا پروسه کاریابی در این کشور را با موفقیت پشت سر بگذارند. سپس متقاضیان باید از طریق موسسات کاریابی معتبر موجود در سرتاسر کشور فرانسه به جستجوی کار مورد نظر خود بپردازند. افرادی که از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا نیستند در مشاغلی امکان استخدامی دارند که تست بازار کار در رابطه با اولویت استخدامی اتباع اروپا را گذرانده باشند. هنگامی که فردی برای پر کردن شغل مورد نظر در میان اتباع کشور فرانسه و یا اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود ندارد، کارفرما می تواند از میان متقاضیان بین المللی فردی را استخدام نماید. برخی از موسسات کاریابی بسیار معروف و معتبر در کشور فرانسه عبارتند از:

  • EURES: سرویس استخدام در اروپا
  • The Local France: برای مشاغل به زبان انگلیسی
  • Indeed France
  • Monster
  • XpatJobs

 

وضعیت اقامت و تابعیت از طریق کار پس از تحصیل در فرانسه

یکی از موضوعاتی که علاقه مندان به کار پس از تحصیل در فرانسه به ان توجه دارند، وضعیت اقامت بعد از تحصیل در فرانسه و چگونگی دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور است. متقاضیان تحصیل در کشور فرانسه، با یافتن کار در این کشور در واقع مسیر خود را برای دریافت اقامت دائم این کشور هموار می نمایند. بر اساس قوانین کار اتحادیه اروپا، و یا توجه به این که کشور فرانسه یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، متقاضیانی که 5 سال در فرانسه مشغول به کار بوده و بیمه و مالیات پرداخت می نمایند، می توانند درخواست اقامت دائم فرانسه را داشته باشند. پس از دریافت اقامت دائم در صورت تسلط به زبان فرانسوی، عدم سابقه کفری و سازگاری با فرهنگ و رسوم کشور فرانسه، می توان جهت دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام نمود. با دریافت اقامت کشور فرانسه، متقاضیان از تمامی حقوق شهروندی مردم فرانسه برخوردار خواهند گردید اما امکان دخالت در امور سیاسی را نخواهند داشت. با دریافت اقامت حاصل از کار پس از تحصیل در فرانسه خانواده و فرزندان متقاضی می توانند از امکانات تحصیل رایگان در فرانسه بهره مند گردند.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

پاسپورت انگلستان


سوالات متداول در زمینه کار پس از تحصیل در فرانسه

✅آیا جهت یافتن کار در فرانسه نیاز به تسلط به زبان فرانسوی وجود دارد؟

بله جهت یافتن کار در فرانسه نیاز به تسلط به زبان فرانسوی وجود دارد و افرادی که با زبان فرانسوی آشنایی ندارند با شانس کمی در یافتن کار در این کشور مواجه هستند.

✅پس از چند سال کار در فرانسه امکان دریافت اقامت دائم این کشور وجود دارد؟

پس از 5 سال کار و پرداخت مالیات در فرانسه امکان دریافت اقام دائم این کشور وجود دارد.

✅حداقل میزان ساعات کاری در کشور فرانسه چند ساعت است؟

حداقل میزان ساعات کاری در کشور فرانسه 35 ساعت در هفته است.

✅یا اولویت استخدام در کشور فرانسه با اتباع اتحادیه اروپا است؟

 بله اولویت استخدام در کشور فرانسه با اتباع اتحادیه اروپا است.


_____________سخن پایانی درباره کار پس از تحصیل در فرانسه____________

کار پس از تحصیل در فرانسه، نرخ بیکاری در فرانسه و اشتغال و اقامت بعد از تحصیل در فرانسهدر این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. دانشجویانی که در کشور فرانسه به تحصیل می پردازند پس از فراغت از تحصیل می توانند با پرداختن به جستجوی کار در این کشور و کمک از موسسات کاریابی معتبر با دریافت پیشنهاد کاری از جانب کرفرما موفق به تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری کشور فرانسه شوند. اما باید در نظر داشت که اولویت استخدامی در فرانسه با شهروندان اعضای اتحادیه اروپا و سپس متقاضیان بین المللی است. در صورت یافتن شغل و 5 سال کار پس از تحصیل در فرانسه می توان جهت دریافت اقامت دائم و سپس جهت دریافت تابعیت و پاسپورت فرانسه اقدام نمود. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کار پس از تحصیل در فرانسه و نحوه کاریابی در این کشور از مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین مجرب موسسه ملک پور بهره مند گردید و یا سوالات خود را در بخش پایانی این متن مطرح نمایید تا در اسر وقت پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

امتیاز 5 از 5 ( 8 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
سمر شيبانى
چند سال بعد از كار كردن در فرانسه شهروند اين كشور مى شويم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز پس از ۵ سال اقامت دائم و پس از ۸ تا ۱۰ سال می توانید پاسمپورت فرانسه را اخذ نمایید.
سامان
سلام آیا میشه با کارهای جنرال ولی تمام وقت برای ویزای کار درخواست داد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، این امکان برای کاریابی توسط موسسه MIE ایجاد شده و می توانیم برای متقاضیان کاریابی انجام دهیم.
ریما حسینی
سلام وقتتون بخیر در مورد کار در فرانسه شما می‌توانید برای ما اقدام کنید و مدرک مورد نیاز زبان فرانسوی باید تا چه سطحی باشه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز شرایط کاری و تحصیلی شما بایستی با جزییات بیشتری بررسی گردد. پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس بگیرید
نوشین موذنی
سلام وقت بخیر من ۱۹ سالمه و دیپلم تجربی دارم میخوام برای پزشکی فرانسه اقدام کنم بعد از تحصیل اجازه کار در فرانسه رو دارم ؟ و چه مدت بهم اجازه میدن بمونم کار کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بله پس از اتمام تحصیل حدود ۶ ماه تا ۱ سال می توانید در کشور فرانسه در جستجوی کار باشید.
AMIR
درود بر شما آیا در رشته پزشکی هم زمان اقامت دائم 5 سال کار پس از تحصیل می باشد ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. بله امکان این کار برای شما وجود دارد که پس از 5 سال برای اقامت دائم اقدام داشته باشید.
اسماعیلی
سلا خسته نباشید برای کار در فرانسه بنده 28 ساله هستم 7 سال سابقه کار در حیطه تراشکاری دارم آیا امکان کاریابی برای من هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. در صورتی که کارفرمایی برای شما جاب آفر ارسال نماید بله می توانید اقدام داشته باشید. لیست مشاغل مورد نیاز در کشورهای مختلف را می توانید در کانال تلگرام mielaw مشاهده نمایید.
محمد
آیا میشه از ایران توی فرانسه کار پیدا کرد و به اونجا مهاجرت کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بسته به سوابق کاری خود می توانید از ایران برای جاب آفر اقدام داشته باشید و در صورتی که کارفرمایی شما را بپذیرد به صورتی کاری تشریف ببرید.
مهدی
با سلام آیا کار تخصصی در حین تحصیل هم جزئی از پروسه اقامت در فرانسه محسوب می شود ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام خیر دوست عزیز‌.کار پس از تحصیل جزء سوابق اقامتی می باشد‌
Mina
سلام وقت بخیر حدود متوسط حقوق مهندسی در فرانسه چقدر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. به طور متوسط حدود حقوق دریافتی بین 2500 الی 3000 یورو در ماه می باشد.
پوریا
سلام وقت بخیر ایا با دریافت ویزا کاری فرانسه امکان بردن همراه وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز
Mina
سلام خسته نباشید آیا بعد از تحصیل کار پیدا کنیم می‌توانم اقامت دائم فرانسه را دریافت کنیم موسسه شما در زمینه کاریابی خدماتی میده ایا
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله پس از چند سال کار کردن می توانید درخواست اقامت دائم دهید.
مشاوره رایگان