کار پس از تحصیل در انگلستان

2 نظر

کار پس از تحصیل در انگلستان

کار پس از تحصیل در انگلستان، روش های مختلف کاریابی در انگلستان و مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل انگلیس در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. شرایط و قوانین کار پس از تحصیل در انگلستان چیست؟ وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در انگلستان چگونه می باشد؟ مشاغل مورد نیاز انگلستان در سال 2020 چیست؟ میانگین حقوق در انگلستان در مشاغل مختلف چقدر می باشد؟ پر درآمد ترین مشاغل در انگلستان چیست؟ آیا می توان با کار پس از تحصیل در انگلستان اقامت دائم و پاسپورت انگلستان را اخذ نمود؟ انگلستان یکی از پیشرفته ترین کشور های جهان است که بدلیل برخورداری از شرایط مطلوب اقتصادی، امکانات رفاهی، سیستم آموزشی عالی و... هر ساله مهاجران زیادی دارد، که از طریق روش های گوناگون همچون روش کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و... به این کشور مهاجرت می کنند. دانشگاه های انگلستان همچون دانشگاه آکسفورد، کمبریج، برایتون و... در رده بندی جهانی در بالاترین سطح علمی می باشند، بسیاری از دانشجویان بین المللی رویای تحصیل در این دانشگاه ها را دارند. از این جهت مهاجرت تحصیلی به انگلستان و کار پس از تحصیل در انگلستان از روش های پرطرفدار مهاجرت به انگلستان می باشد. سروران گرامی کوشیده ایم در این مقاله علمی که در رابطه با کار پس از تحصیل در انگلستان توسط کارشناسان موسسه ملک پور (MIE) به نگارش درآمده است، به تمامی سوالات شما عزیزان پاسخ دهیم. دوستان گرانقدر پس از مطالعه این مقاله علمی در صورت داشتن سوال یا ابهامی، می توانید با کارشناسان مجرب موسسه ملک پور تماس برقرار کنید و از طریق مشاوره تلفنی و رایگان اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت تحصیلی به انگلستان و کار پس از تحصیل در انگلستان دریافت نمایید.

  • قوانین کار پس از تحصیل در انگلستان
  • بررسی نرخ بیکاری در انگلستان
  • مشاغل مورد نیاز انگلستان 2021
  • نحوه کاریابی پس از تحصیل در انگلستان
  • معرفی مؤسسات کاریابی در انگلستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار پس از تحصیل در انگلستان
  • کار پس از تحصیل در انگلستان و سخن پایانی

کار تحصیل انگلستانقوانین کار پس از تحصیل در انگلستان

همانطور که بیان نمودیم، شرایط مطلوب انگلستان از نظر اقتصادی، کیفیت زندگی، امکانات رفاهی و سیستم آموزشی سبب شده مهاجرین بسیاری انگلستان را برای مقصد مهاجرت خود انتخاب نمایند. بدلیل سطح علمی بالا و کیفیت آموزشی مطلوب مدارس و دانشگاه های انگلستان، هر ساله طیف وسیعی از دانش آموزان و دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به قصد ادامه تحصیل به انگلستان سفر می کنند. انگلستان در سال های اخیر پس آمریکا در جایگاه دوم محبوب ترین کشور برای دانشجویان بین المللی جای گرفته است. از موضوعات مهم در رابطه با مهاجرت تحصیلی به انگلستان، قوانین و شرایط کار پس از تحصیل در انگلستان می باشد، از آن جهت که بسیاری از دانشجویان تمایل دارند پس از تحصیل در یک کشور خارجی، در آنجا به کار و ادامه زندگی خود بپردازند. دانشجویان محصل در انگلستان در دوره هایی که منجر به دریافت مدرک یا degree می شود، همانند دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، می توانند حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته در ماه های تحصیلی و 40 ساعت در هفته در ماه های تعطیلی دانشگاه ها مشغول کار باشند. دانشجویانی که در دوره های pass way یا تقویتی همانند foundation و pre-master در حال تحصیل هستند اجازه کار ندارند. حداقل دستمزد به ازای هر ساعت در انگلستان به طور میانگین 8 پوند می باشد، در واقع دانشجویان می توانند با کار دانشجویی ماهانه 650 پوند حقوق بدست آورند.

روش های مختلفی برای دریافت اقامت کاری انگلستان وجود دارد، یکی از آنها اقامت کاری پس از تحصیل در انگلستان می باشد. در سال 2012 دولت انگلستان اجازه کار پس از تحصیل در انگلستان را لغو نمود و در سال 2019 مجددا به سیاست های قبلی خود، یعنی اجازه کار پس از تحصیل در انگلستان برای دانشجویان بین المللی، بازگشت. دانشجویان بین المللی می توانند از طرق مختلف که در ادامه شرح می دهیم، اجازه اقامت کاری انگلستان را دریافت نمایند.

  1. اخذ ویزای Tier 2 - اقامت کار پس از تحصیل در انگلستان

دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به مدت 2 سال و دانشجویان فارغ التحصیل از دکترا به مدت 3 سال مجوز اقامت کاری پس از تحصیل در انگلستان را دریافت می کنند. این اجازه اقامت قابل تمدید نمی باشد، درصورتی که دانشجویان در مدت مشخص شده نتوانند کار مورد نظر خود را بیابند باید از کشور خارج شوند. دانشجویانی که دوره های foundation و pre-master را گذرانده اند نمی توانند این مجوز را دریافت کنند.

  1. اخذ ویزای Tier 1 - اقامت از طریق کارآفرینی و استارت اپ در انگلستان

در روش کار آفرینی، استارتاپ و روش های مشابه دانشجو بایستی اثبات کند که یک ایده نو و طرح تجاری جدید دارد، و حداقل مبلغ 50 هزار پوند دارایی برای سرمایه گذاری در طرح خود دارد. این اقامت 3 ساله می باشد و قابلیت تمدید نیز دارد.

  1. اخذ ویزای Tier 2 - اقامت از طریق دریافت پیشنهاد کاری یا Job offer از کارفرما در انگلستان

دانشجویانی که موفق به دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرما در انگلستان می شوند می توانند برای این نوع اقامت درخواست دهند. این اقامت 2 ساله است و قابل تمدید می باشد.

  1. اخذ ویزای Tier 5- اقامت از طریق انجام طرح های تحقیقاتی در انگلستان

دانشجویانی که قصد شرکت در طرح های تحقیقاتی را دارند می توانند با دریافت این اقامت کوتاه مدت در انگلستان حضور داشته و پروژه های خود را به اتمام رسانند.

مدارک مورد نیاز جهت تبدیل اقامت تحصیلی انگلستان به اقامت کاری انگلستان

دانشجویانی که قصد تبدیل اقامت تحصیلی خود به اقامت کاری یا اقامت کار پس از تحصیل انگلستان را دارند می بایست مدارکی را تهیه و به اداره مهاجرت انگلستان ارسال کنند. روند بررسی مدارک و اخذ این مجوز های کاری ممکن است تا 3 ماه زمان ببرد، بنابراین دانشجویان قبل از اتمام تحصیل خود بایستی مدارک خود را تهیه نمایند و درخواست خود را مطرح کنند. مدارک مورد نیاز جهت تبدیل اقامت تحصیلی انگلستان به اقامت کاری، در روش های مختلف گوناگون است، در جدول زیر برخی از مدارک کلی آورده شده است.

 

ردیف

مدارک مورد نیاز

1

گذرنامه شخص متقاضی

2

نامه تمکن مالی برای تامین هزینه های یک سال

3

مجوز اقامت تحصیلی متقاضی

4

گواهی محل سکونت

5

بیمه سلامت

6

درصورت اخذ پیشنهاد کاری؛ ارائه نامه پیشنهاد کاری و قرار داد کاری (در قرارداد جزئیات کار شخص مانند تاریخ شروع و پایان، سمت و وظایف شخص، محل کار، حقوق دریافتی و... بایستی قید شود.)، مدارک شناسایی کارفرما مانند شماره تماس، ایمیل و آدرس و... و گواهی پرداخت مالیات و مالیات بر ارزش افزوده شرکت

7

در صورت درخواست اقامت کارآفرینی، استارتاپ و موارد مشابه؛ ارائه طرح تجاری خود و نامه تمکن مالی حداقل به مبلغ 50 هزار پوند و سایر مدارک مورد نیاز

8

در صورت درخواست اقامت موقت کاری جهت پروژه های تحقیقاتی، مدارک مرتبط با شرکت طرح تحقیقاتی

 

بررسی نرخ بیکاری در انگلستان

از نکات حائز اهمیت در مقوله مهاجرت تحصیلی و دریافت اقامت کاری پس از تحصیل می توان به موضوع نرخ بیکاری و حداقل حقوق در کشور مقصد اشاره کرد. به افراد متقاضی تحصیل در انگلستان و کار پس از تحصیل در انگلستان نیز، توصیه می نماییم وضعیت نرخ بیکاری و حداقل حقوق در انگلستان را بررسی نمایند. انگلستان کشوری صنعتی و پیشرفته است و نرخ بیکاری آن در سالیان اخیر در سطح پایینی قرار داشته است. نرخ بیکاری در انگلستان در سال 2020 به عدد 4.8 رسیده است. شما عزیزان می توانید تغییرات نرخ بیکاری در انگلستان را در نمودار زیر مشاهده فرمایید.

کار تحصیل انگلستان

از موضوعات مهم دیگر در رابطه با کار پس از تحصیل در انگلستان می توان به حداقل حقوق در انگلستان اشاره نمود. در سال 2020 حداقل حقوق در انگلستان 1،444 پوند بوده است که نسبت به حداقل حقوق در بسیاری از کشور های اروپایی نرخ بالایی محسوب می شود. مسئله خروج انگلستان از اتحادیه اروپا یا Brexit سبب شده این کشور بیش از پیش به نیروی کار نیاز داشته باشد. افرادی که در دانشگاه های انگلستان تحصیل می کنند، بدلیل بودن در کشور انگلستان، بهبود مهارت زبان انگلیسی که از نکات حائز اهمیت برای کاریابی است و آشنایی با محیط این کشور، برای یافتن کار مورد نظر خود فرصت ایده آل تری نسبت به افراد خارج از انگلستان دارند. افرادی که قصد کار پس از تحصیل در انگلستان را دارند می توانند با شرکت در دوره های کار – تحصیل انگلستان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، علاوه بر تحصیل در این مقاطع، در دوره های کارورزی که دانشگاه برای دانشجویان ایجاد می کند، حقوق مناسبی دریافت نمایند و بخش زیادی از هزینه های تحصیل خود را جبران کنند، علاوه بر این موارد دانشجو با شرکت ها و کارفرما های مختلف آشنا می گردد و در صورت رضایت کارفرما از شخص ممکن است پس از اتمام تحصیل وی را استخدام نماید. به دلایلی که ذکر نمودیم دوره های کار – تحصیل انگلستان برای افراد متقاضی کار پس از تحصیل در انگلستان فرصت بسیار مناسبی تلقی می شود. سروران گرامی می توانید شرایط تحصیل در انگلستان و شرایط دوره های کار تحصیل انگلستان را مشاهده فرمایید.

 

مشاغل مورد نیاز انگلستان 2021

بررسی مشاغل مورد نیاز انگلستان یکی از دیگر مباحث مهم برای افراد متقاضی مهاجرت تحصیلی و کار پس از تحصیل در انگلستان می باشد. در جدول زیر لیست برخی از مشاغلی که انگلستان در سال 2020 در آنها کمبود نیروی کار ماهر دارد و برای تکمیل این بخش ها نیاز به نیروی کار حرفه ای دارد، به همراه کد رشته و عناوین شغلی مورد نیاز آمده است.

 

طبقه بندی شغلی و کد رشته (SOC)

عناوین شغلی در لیست مشاغل کمبود انگلستان

طبقه بندی شغلی و کد رشته (SOC)

عناوین شغلی در لیست مشاغل کمبود انگلستان

محقق زیست شناسی و بیوشیمی

2112

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همه مشاغل موجود در این کد رشته

 

 

 

 

 

 

 

 

محقق فیزیک

2113

 

فقط مشاغل زیر در این کد رشته مورد نیاز است:

1.مشاغل مرتبط با صنعت مهندسی زمین و ساخت و ساز

• مهندسی زمین شناس

• آبهای زیرزمینی

• ژئوفیزیک

 

2.مشاغل مرتبط با صنعت نفت و گاز:

 

• ژئوفیزیک

• زمین شناس

• ژئوشیمیدانی

• زمین شناس ارشد منابع و زمین شناس در بخش معدن

پزشک

2211

پرستار

2231

روانشناس

2212

دامپزشک

2216

کارشناس رادیوگرافی

2217

مهندس عمران

2121

مهندس مکانیک

2122

مهندس برق

2123

محقق علوم اجتماعی و انسانی

2114

 

فقط شغل باستان شناسان

متخصص طراحی و توسعه وب

2137

معمار

2431

متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات

2139

 

فقط شغل متخصص امنیت سایبری

طراح گرافیک

3421

نقشه بردار

2433

 

مربی رقص

3414

فقط شغل مربی رقص باله کلاسیک ماهر با مدارک بین المللی

سایر مهندسین

2129

مهندس طراحی و توسعه

2126

 

کارشناس آموزش متوسطه

2314

 

فقط معلمان آموزش متوسطه در رشته های ریاضی، فیزیک، علوم، علوم کامپیوتر

مهندس تولید و فرآیند

2127

تحلیل گر و طراح سیستم تجارت IT

2135

 

 جوشکار

5215

 

فقط شغل جوشکار لوله با حداقل سه سال سابقه کار مرتبط

گفتاردرمانگر

2223

کاردرمانگر

2222

 

 

 

سرآشپز

5434

 

 

فقط شغل آشپز ماهر:

• آشپز اجرایی

• سر آشپز

• آشپز متخصص

تهیه کننده و کارگردان هنری

3416

برنامه نویس و متخصص توسعه نرم افزار

2136

 

شما عزیزان می توانید پردرآمد ترین مشاغل انگلستان در سال 2021 را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

 

مشاغل پردرآمد انگلستان 2021

میانگین حقوق سالیانه به پوند

مشاغل پردرآمد انگلستان 2020

میانگین حقوق سالیانه به پوند

مدیر ارشد مالی

112،000

نفرولوژیست

91،000

مسئول فروش

109،000

جراح پلاستیک

90،000

معاون مهندسی

108،000

مدیر ارشد

90،000

ارتودنتیست

99،000

متخصص اطفال

89،000

متخصص پوست

93،000

متخصص بیهوشی

89،000

مدیر تولید

92،000

مدیر عامل

88،000

متخصص مغز و اعصاب

92،000

مدیر واحد

86،000

متخصص روماتولوژی

91،000

معاون اقتصادی

86،000

چشم پزشک

91،000

مدیر مالیات

85،000

مدیر کترینگ

91،000

مدیر ساخت

85،000

 

پزشکان و کادر درمان بیشترین مشاغل پر درآمد انگلستان را تشکیل می دهند. عزیزانی که تمایل دارند از شرایط کار در انگلستان آگاه شوند می توانند به لینک زیر مراجعه نمایند.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

کار در انگلستان

نحوه کاریابی پس از تحصیل در انگلستان

نحوه کاریابی در انگلستان از دیگر موضوعات مورد توجه دانشجویان متقاضی کار پس از تحصیل در انگلستان است. روش های مختلفی برای پیدا کردن شغل مناسب در انگلستان وجود دارد از جمله؛ سایت های عمومی، روزنامه های محلی انگلستان، سایت های کاریابی انگلستان، وب سایت های شرکت ها، آژانس های کاریابی در انگلستان و وب سایت European Free Trade Association (EFTA) اشاره کرد. این مقاله علمی توسط مشاورین مجرب موسسه ملک پور نگارش شده است و هرگونه کپی برداری و نشر آن بدون ذکر منبع حرام و غیر شرعی است. افراد متقاضی کار پس از تحصیل در انگلستان پس از دریافت پیشنهاد کاری می توانند برای تبدیل اقامت تحصیلی خود به اقامت کاری اقدام نمایند. ارائه مناسب رزومه کاری و اطلاع از چگونگی مصاحبه کاری از نکات کمک کننده به افراد متقاضی می باشد. یکی از گزینه های بسیار مناسب برای افراد متقاضی کار در خارج از کشور محصول بی نظیر گام به گام تا کار در خارج از کشور می باشد. عزیزانی متقاضی کار در خارج از کشور با تهیه این محصول می توانند بر موضوعاتی همچون تهیه رزومه و CV مناسب، سوالات مصاحبه کاری و چگونگی جستجوی سایت های کاریابی بین المللی و... تسلط کافی بدست آورند.

کار در جمهوری چک

معرفی مؤسسات کاریابی در انگلستان

از روش های جستجوی کار در انگلستان می توان به آژانس های کاریابی اشاره نمود. موسسات کاریابی انگلستان بیشتر در شهر لندن می باشند، اما در شهر های برایتون، منچستر و کمبریج و... نیز موسسات کاریابی فراوانی وجود دارد. این مقاله علمی توسط مشاورین مجرب موسسه ملک پور نگارش شده است و هرگونه کپی برداری و نشر آن بدون ذکر منبع حرام و غیر شرعی است. شما دوستان گرامی متقاضی کار پس از تحصیل در انگلستان می توانید برخی از آژانس های کاریابی در انگلستان را در جدول زیر مشاهده کنید.

 

ردیف

آژانس های کاریابی در انگلستان

1

Spring Personnel

2

Adecco UK

3

Cv-Shop

4

London Job Hunters

5

COREcruitment

 

اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار پس از تحصیل در انگلستان

آثار حقوقی و اقامتی مهاجرت تحصیلی به انگلستان و کار پس از تحصیل در انگلستان یکی از مباحث بسیار مهم برای افراد متقاضی می باشد. افراد متقاضی مهاجرت تحصیلی به انگلستان و کار پس از تحصیل در انگلستان پس از اتمام تحصیل 2 – 3 سال اقامت کاری پس از تحصیل در انگلستان دارند، درصورتی که این افراد بتوانند با پیدا کردن پیشنهاد کاری از کارفرمایی در انگلستان، اقامت کاری پس از تحصیل در انگلستان را به اقامت کاری 2 ساله تبدیل نمایند، البته افراد متقاضی در صورت داشتن ایده یه طرح نو می توانند اقامت های کارآفرینی و استارتاپ انگلستان را دریافت نمایند، این اقامت ها قابل تمدید می باشد. درصورتی که شخص بتواند 5 سال اقامت قانونی در انگلستان داشته باشد می تواند درخواست اخذ اقامت دائم انگلستان را دهد. شخصی که مقیم دائم انگلستان هست، می تواند درخواست تابعیت و پاسپورت انگلستان را دهد. شخص متقاضی می بایست اثبات کند در مدت حضورش در انگلستان مرتکب جرم و جنایتی نشده است و گواهی سلامت پزشکی ارائه کند، علاوه بر این موارد تسلط کافی بر زبان انگلستانی و قوانین و مقررات حاکم در انگلستان و تاریخ انگلستان داشته باشد. مهاجرت تحصیلی انگلستان و کار پس از تحصیل در انگلستان یکی از روش های پرطرفدار مهاجرت به انگلستان می باشد. شما عزیزان می توانید با مراجعه به لینک زیر از شرایط اخذ تابعیت و پاسپورت انگلستان آگاه شوند.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

پاسپورت انگلستان


_____________کار پس از تحصیل در انگلستان و سخن پایانی____________

کار پس از تحصیل در انگلستان، روش های مختلف کاریابی در انگلستان و مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل انگلیس در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. انگلستان یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی و کاری می باشد. افراد متقاضی کار پس از تحصیل در انگلستان می توانند با کمک گرفتن از محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور به این مهم دست یابند. یکی از گزینه های بسیار مناسب تحصیل در دوره های کار – تحصیل انگلستان می باشد.بدلیل شرایط مطلوب این کشور از نظر آموزشی، اقتصادی و اجتماعی، انگلستان یکی از ایده آل ترین گزینه های مهاجرت تحصیلی و کار پس از تحصیل می باشد. در این مقاله علمی سعی بر آن داشتیم، اطلاعات جامعی در زمینه کار پس از تحصیل در انگلستان در اختیار شما دوستان گرامی قرار دهیم، درصورتی که در این باب سوال یا ابهامی داشتید، می توانید با موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان باتجربه ما مشاوره رایگان و تلفنی دریافت نمایید. در قسمت دیدگاه نیز می توانید سوالات خود را در رابطه با کار پس از تحصیل در انگلستان مطرح نمایید. در صورت تمایل می توانید با گذاشتن ستاره میزان رضایت خود را از این مقاله اعلام نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 5 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
بهرعلی حقیقت خواه
دختر من در دانشگاه منچستر درحال تحصیل می باشد ودرپایان دوره تز ارسالی را استادنپذیرفته ودرنتیجه قبول نشده است مدرک پایین تر می دهند وباید ظرف دو هفته با همسرش کشور ترک کند و من می خواهم راهکاری برای اقامت ازطریق کار و یا راهکاردیگری از شما بگیرم وطورباشد لازم نباشد کشور راترک کند وهزینه خودش وهمسرش رل درصورت ویزای براشون درست بشود مشکلی ندارم پرداخت می کنم تشکر ضمنا من کارخنه میلگرد درتهران دارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز با سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر بتوانند کار پیدا بکنند می توانند در محیط بمانند مورد بعدی اینکه میتونند پذیرش رد یک مقطع پایین تر بگیرند تا فرصت باشه همسرشان هم به دنبال کار بگردند.
س_ح
با سلام می خواستم بپرسم چطور بعد از مقطع ارشد میشود بلافاصله بدون وقفه وارد دکترا در رشته روانشناسی بالینی ور کشور انگلستان شد من قصدم جذب حوزه اکادمیک در انگلستان هست درضمن ۳۹ سالمه پذیرش ارشد گرفتم تازه ۵ سال سابقه کار در ایران دارم که یکسال ۷ ماهش مرتبط با رشته ام هست وبقیه غیر مرتبط می خوام سوال کنم برای کار مشکلی برایم پیش می اید بخاطر بیمه غیر مرتبط چون ۱۰ سال گپ تحصیلی داشته در زمان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری؟وبقیه ۵ که کارم مرتبط بوده نیز بیمه نداشتم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورتی که بتوانید ویزای مقطع ارشد را اخذ نمایید پس از اتمام تحصیل می توانید بلافاصله برای مقطع دکتری پذیرش بگیرید. داشتن گپ تحصیلی برای ویزا تاثیر گذار است نه پذیرش.
مشاوره رایگان