کار پس از تحصیل در استرالیا

1 نظر

کار پس از تحصیل در استرالیا، تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در استرالیا، وضعیت کار در استرالیا و اقامت کار پس از تحصیل استرالیا از جمله مباحثی هستند که در این مقاله آن ها را مورد بررسی علمی و تخصصی قرار خواهیم داد. چگونه ویزای کار استرالیا بگیریم؟ شرایط و قوانین کار پس از تحصیل در استرالیا کدام  است؟ شرایط دریافت اقامت کاری استرالیا کدام است؟ برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا و تحصیل در کشور استرالیا و اقامت پس از تحصیل در استرالیا باید چه کار کرد؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات و سوالات مشابه هستید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا تمامی نکات مربوط به کار پس از تحصیل در استرالیا را به صورت جامع و کامل و بر اساس به روزترین قوانین مهاجرتی دنیا مورد بررسی قرار دهیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کار پس از تحصیل در استرالیا با مشاورین با تجربه و حرفه ای ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. همچنین با مراجعه به وبسایت موسسه مشاوره ای MIE از مقالات و فایل های صوتی و تصویری ما به صورت رایگان استفاده نمایید و در زمینه مهاجرت به استرالیا و کار پس از تحصیل در استرالیا و بسیاری دیگر از کشورها اطلاعات بسیاری کسب نمایید. ما در این مقاله به موضوعات زیر خواهیم پرداخت:

  • قوانین کار پس از تحصیل در استرالیا
  • بررسی بازار کار استرالیا
  • معرفی مشاغل مورد نیاز استرالیا ۲۰۲۰
  • نحوه کاریابی پس از تحصیل در استرالیا و معرفی موسسات کاریابی
  • وضعیت اقامت و تابعیت استرالیا از طریق کار پس از تحصیل
  • سوالات متداول راجع به کار پس از تحصیل در استرالیا
  • کار پس از تحصیل در استرالیا و سخن پایانی

کار پس از تحصیل در استرالیاقوانین کار پس از تحصیل در استرالیا

کار پس از تحصیل در استرالیا و دریافت اقامت کاری استرالیا و در نهایت دریافت اقامت دائم استرالیا هدف بسیاری از افرادی است که برای تحصیل در استرالیا به این کشور مهاجرت می کنند. برای کسب اقامت استرالیا پس از پایان دوره تحصیل در استرالیا فرد می تواند برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا اقدام نماید. ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا ویزای ۴۸۵ نامیده می شود. فرد پس از اتمام تحصیل در استرالیا در صورتی که دارای شرایط لازم باشد می تواند این ویزا را دریافت نماید. یادآور می شود تنها افرادی که مشغول به تحصیل در استرالیا و دانشگاه های استرالیا بوده اند و دوره تحصیل در استرالیا را با موفقیت به اتمام رسانده اند می توانند برای دریافت این ویزا درخواست نمایند. برای دریافت ویزای ۴۸۵ استرالیا فرد باید حداقل یک دوره تحصیلی ۲ ساله را به تحصیل در استرالیا پرداخته باشد. همچنین فرد باید تحصیل در استرالیا را حداکثر طی ۶ ماه قبل از زمانی که برای دریافت ویزای ۴۸۵ استرالیا درخواست می دهد به اتمام رسانده باشد.

مدت اعتبار ویزا ۴۸۵ استرالیا حداقل ۱۸ ماه و حداکثر ۴ سال می باشد. این مدت زمان بستگی به مقطع تحصیل در استرالیا دارد. برای مثال اگرد فرد متقاضی در مقاطع پایین تر از مقطع کارشناسی در استرالیا فارغ التحصیل شده باشد مدت اعتبار ویزای ۴۸۵ استرالیا ۱۸ ماه است. برای مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر تحصیل در استرالیا فرد می تواند ویزای ۴۸۵ استرالیا را به مدت ۲، ۳ و یا ۴ سال دریافت نماید. برای درخواست ویزای ۴۸۵ استرالیا فرد باید در استرالیا حضور داشته باشد. همچنین در طی مدت زمان بررسی ویزای ۴۸۵ استرالیا و دریافت پاسخ نیز باید در استرالیا باشد. معمولاً پروسه بررسی و اعلام نتیجه ویزای ۴۸۵ استرالیا در حدود ۴ ماه به طول می انجامد. شما می توانید برای درخواست ویزای ۴۸۵ استرالیا هم به صورت آنلاین و هم صورت حضوری اقدام نمایید.

بررسی بازار کار استرالیا

امکان کار پس از تحصیل در استرالیا تا حد زیادی به اوضاع اقتصادی استرالیا و شرایط بازار کار در استرالیا وابسته است. برای بررسی بازار کار در استرالیا می توانیم برخی از شاخص های مهم اقتصادی در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. این شاخص های اقتصادی وضعیت بازار کار استرالیا و جذب نیروی کار در استرالیا را نمایش می دهند. از جمله شاخص های مهم اقتصادی می توان به نرخ بیکاری استرالیا اشاره کرد. میانگین جهانی نرخ بیکاری در جهان در سال ۲۰۲۰ بر اساس آمار ارائه شده ۱۸۲ کشور برابر با ۷,۰۶ درصد بوده است. نمودار زیر نرخ بیکاری در کشور استرالیا را در سال های گذشته نمایش می دهد.

کار پس از تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا دارای یک اقتصاد قوی می باشد و این امر موجب شده است که از نظر بازار کار و جذب نیروی کار از شرایط مطلوبی برخوردار باشد. بنابرین بسیاری از افراد به قصد کار پس از تحصیل در استرالیا ، برای تحصیل در استرالیا به این کشور مهاجرت می کنند. اگرچه در سال های اخیر دولت استرالیا سیاست های سخت گیرانه ای را در زمینه مهاجر پذیری در پیش گرفته است اما با این وجود این کشور همواره از نیروی کار متخصص و ماهر استقبال می کند. علاوه بر این میزان متوسط حقوق در استرالیا برای افراد تحصیل کرده قابل توجه می باشد. لذا بسیاری از افراد پس از مهاجرت تحصیلی به استرالیا و اتمام دوره تحصیل در استرالیا تمایل دارند که به کار پس از تحصیل در استرالیا بپردازند. برای این منظور پیشنهاد می شود که حتماً بازار کار در استرالیا را برای رشته تحصیلی خود مد نظر قرار بدهید. این مقاله توسط موسسه مشاوره ای MIE تهیه و گردآوری شده، هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام و غیرقانونی می باشد.

کار پس از تحصیل در استرالیا

کار در استرالیا

معرفی مشاغل مورد نیاز استرالیا ۲۰۲۰

در صورتی که قصد دارید به کار پس از تحصیل در استرالیا بپردازید و در نهایت اقامت استرالیا را کسب نمایید لازم است که از یک رزومه قوی برخوردار باشید. برای اخذ اقامت کاری در استرالیا باید بتوانید در سیستم اسکیل ورکر استرالیا امتیاز کافی را کسب نمایید. از آن جایی که میزان تحصیلات و میزان سابقه کار برای کسب امتیاز در این سیستم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد لازم است که شرایط بازار کار برای رشته تحصیلی مورد نظر خود در استرالیا را مورد بررسی قرار بدهید. زیرا در صورتی که بتوانید در طی مدت زمان پس از تحصیل که به شما اجازه داده می شود در استرالیا اقامت داشته باشید، مشغول به کار در استرالیا شوید می توانید با به دست آوردن سابقه کار در استرالیا امتیاز خود را تا حد قابل توجهی افزایش بدهید. کشور استرالیا هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را ارائه می دهد. شما برای آگاهی از این لیست می توانید به سایت رسمی اداره مهاجرت در این کشور مراجعه کنید.

پیشنهاد می شود شرایط خود را قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا توسط یک مشاور و کارشناس خبره در زمینه مهاجرت مورد بررسی قرار دهید. یک مشاور با تجربه شانس شما را برای کار پس از تحصیل در استرالیا با توجه به رشته تحصیلی مد نظر قرار می دهد و در صورتی که احتمال بدهد شما برای کار پس از تحصیل در استرالیا از شانس بالایی برخوردار نیستید برای مهاجرت تحصیلی به سایر کشورها شما را راهنمایی خواهد کرد. در جدول زیر برخی از مشاغل و میزان حقوق سالیانه برای هر یک از آن ها در کشور استرالیا ارائه شده است.

 

حقوق سالیانه (دلار استرالیا)

شغل

66,100

حسابدار

135,000

مدیر حسابداری

193,000

مدیریت مالی

56,100

طراح گرافیک

50,800

عکاس

99,300

مهندس پرواز

66,200

مهماندار

160,000

خلبان

109,000

معمار

33,900

مکانیک

170,000

مدیر شعبه بانک

74,800

معلم

81,000

مترجم

116,000

مدیر پروژه

39,000

پرستار کودک

36,000

مربی مهد کودک

88,800

مهندس عمران

155,000

مهندس ناظر

92,800

مهندس برق

59,400

سرآشپز

171,000

مدیر هتل

214,000

دندانپزشک

180,000

دکتر تغذیه

72,800

متخصص آزمایشگاه

72,600

پرستار

142,000

مدیر منابع انسانی

70,400

متخصص کامپیوتر

109,000

خبرنگار

114,000

داروساز

36,700

صندوقدار

64,700

معلم دبستان

نحوه کاریابی پس از تحصیل در استرالیا و معرفی موسسات کاریابی

در صورت یافتن شغل مناسب در زمینه رشته تحصیلی خود می توانید به کار پس از تحصیل در استرالیا بپردازید. همان طور که گفته شد دانشجویان بین المللی در استرالیا می توانند پس از اتمام تحصیل در استرالیا در صورت دریافت ویزای ۴۸۵ استرالیا به اقامت خود در این کشور ادامه بدهند. در طی این مدت فرد می تواند سطح زبان انگلیسی خود را در صورت نیاز افزایش دهد. همچنین در صورت یافتن شغل مناسب و افزایش سابقه کار در استرالیا امتیاز و شانس خود را برای دریافت اقامت دائم استرالیا بالا ببرد. جهت کار پس از تحصیل در استرالیا و یافتن شغل مناسب شما می توانید از موسسات و سایت های کاریابی در استرالیا کمک بگیرید. یکی دیگر از راه های جست و جو برای یافتن شغل مناسب مراجعه به بخش آگهی های کاری در روزنامه های این کشور می باشد. نکته مهم برای کار پس از تحصیل در استرالیا این است که شما قبل از استخدام و شروع کار در استرالیا لازم است که مجوز کار در استرالیا و اقامت در استرالیا را اخذ کرده باشید. یادآور می گردد هرچه رزومه شما قوی تر بوده و از سطح زبان بالاتری برخوردار باشید از شانش بیشتری برای یافتن شغل مناسب در استرالیا برخوردار خواهید بود.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کار پس از تحصیل در استرالیا و سایر کشورها و آشنایی با نحوه و شرایط اخذ ویزای کار و همچنین کاریابی در استرالیا و سایر کشورها، به شما پیشنهاد می کنیم محصول فوق العاده گام به گام تا کار در خارج از کشور را تهیه نمایید. این محصول اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در مورد روش های مهاجرت کاری به بسیاری از کشورها در اختیار شما قرار می دهد.

کار پس از تحصیل در استرالیا

همچنین موسسه مشاوره ای MIE دارای مجوز کاریابی در خارج از کشور می باشد و پروسه یافتن کار در بسیاری از کشورهای خارجی را تحت پوشش قرار می دهد. این موسسه با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر مهاجرت در حال حاضر یکی از معتبرترین و موفق ترین موسسات در زمینه مهاجرت، نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه می باشد. شما می توانید از طریق تماس با مشاوران و کارشناسان ما در موسسه مشاوره ای MIE شرایط خود را برای یافتن کار پس از تحصیل در استرالیا و بسیاری از کشورهای دیگر مورد بررسی قرار بدهید. در جدول زیر برخی از سایت های معروف کاریابی در کشور استرالیا ارائه شده است.

 

https://www.alljobs.com.au

https://www.seek.com.au

https://www.apsjobs.gov.au

https://au.indeed.com

https://jobsearch.gov.au

وضعیت اقامت و تابعیت استرالیا از طریق کار پس از تحصیل

همان طور که گفته شد در صورتی که فرد بتواند پس از اتمام تحصیل در استرالیا موفق به دریافت ویزای ۴۸۵ استرالیا شود می تواند به اقامت در استرالیا ادامه داده و به کار پس از تحصیل در استرالیا و زندگی در استرالیا بپردازد. مدت زمان اقامت در استرالیا بستگی مدت زمان اعتبار ویزا ۴۸۵ استرالیا دارد. کار پس از تحصیل در استرالیا در طی این مدت باید مرتبط با رشته تحصیلی فرد باشد. برای دریافت اقامت دائم استرالیا فرد باید در سیستم اسکیل ورکر استرالیا امتیاز کافی کسب نماید. سطح تحصیلات، سطح زبان و سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی از جمله مواردی هستند که در تعیین امتیاز در سیستم اسکیل ورکر استرالیا تاثیر قابل توجهی دارند. بنابرین فرد می تواند در طی مدت زمان اقامت در استرالیا سطح زبان خود را بالا ببرد و با کار پس از تحصیل در استرالیا در زمینه کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود سابقه کار در کشور استرالیا بدست آورد. شما می توانید برای دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق ثبت نام در سیستم اسکیل ورکر استرالیا اقدام نمایید. برای مهاجرت کاری به استرالیا و اقامت در استرالیا از طریق کار ، در این سیستم ۴ نوع ویزا وجود دارد:

 

ویزای ۱۸۹

Skilled Independent visa (subclass 189) — Points tested stream

ویزای ۱۹۰

Skilled Nominated visa (subclass 190)

ویزای ۴۸۹

Skilled Regional (provisional) visa (subclass 489) — Invited Pathway

ویزای ۴۹۱

Skilled Work Regional (provisional) visa (subclass 491)

 

در صورتی که فرد بتواند در سیستم اسکیل ورکر استرالیا امتیاز لازم را کسب نماید می تواند ویزای ۱۸۹ استرالیا را دریافت نماید. حداقل امتیاز لازم برای این که فرد واجد شرایط برای دریافت ویزای ۱۸۹ استرالیا بشود ۶۵ امتیاز است. تفاوت ویزای ۱۸۹ استرالیا با ۳ ویزای دیگر در این است که شما در این ویزا از امتیاز اسپانسر ایالتی و یا فامیلی برخوردار نمی باشید. در ادامه توضیحات مختصری در مورد این ۳ ویزا ارائه شده است:

  • ویزای ۱۹۰

در ویزای ۱۹۰ استرالیا شخص می تواند از طریق یکی از ایالت های استرالیا به عنوان ایالت اسپانسر ۵ امتیاز دریافت نماید. بنابرین در صورتی که شخص توانسته باشد ۶۰ امتیاز را از قبل کسب کرده باشد مجموع امتیاز او به ۶۵ خواهد رسید. البته لازم به ذکر است که فرد پس از دریافت اقامت استرالیا از این طریق باید به مدت حداقل ۲ سال در این ایالت کار و زندگی کند.

  • ویزای ۴۹۱

در ویزای ۴۹۱ استرالیا نیز مانند ویزای ۱۹۰ استرالیا شخص می تواند از یک ایالت به عنوان ایالت اسپانسر ۱۵ امتیاز دریافت نماید. این ایالت معمولاً از مناطق کم جمعیت استرالیا می باشد.

  • ویزای ۴۸۹

در ویزای ۴۸۹ استرالیا نیز مانند ۲ ویزای قبل شخص می تواند از یک ایالت به عنوان ایالت اسپانسر ۱۰ امتیاز دریافت نماید. البته لازم به ذکر است که فرد پس از دریافت اقامت استرالیا از این طریق باید مدت حداقل ۲ سال اول اقامت خود در استرالیا را در این ایالت زندگی کند و همچنین به مدت ۱ سال در این ایالت کار کند. پس از آن می تواند اقامت دائم استرالیا را دریافت نماید.

معمولاً ۴ سال پس از اخذ اقامت دائم در استرالیا می توان برای دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور درخواست داد. لازم به ذکر است که یادآور شود در طی مدت این ۴ سال فرد باید حداقل ۳ سال ( به ازای هر سال ۸ ماه) در کشور استرالیا حضور داشته باشد. پس از دریافت تابعیت استرالیا شما می توانید از مزایای پاسپورت استرالیا بهره مند شوید. در برخی دیگر از کشورهای مدرن و پیشرفته اخذ اقامت کاری و اقامت از روش های ساده تری نیز امکان پذیر است. شما می توانید برای آگاهی از شرایط مهاجرت کاری و دریافت اقامت در بسیاری از کشورها با مراجعه به وبسایت موسسه مشاوره ای MIE و مطالعه مقالات مربوط اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه کسب نمایید.

کار پس از تحصیل در استرالیا

اقامت استرالیا


سوالات متداول راجع به کار پس از تحصیل در استرالیا

✅ ویزای 485 استرالیا چیست و به چه افرادی تعلق می گیرد؟

ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا، ویزای 485 نام دارد و متقاضیان آن بایستی حداقل دوره تحصیلی دو ساله را در استرالیا با موفقیت گذرانده باشند. 

✅ مدت اعتبار ویزای 485 چقدر است؟

مدت اعتبار ویزا ۴۸۵ استرالیا حداقل ۱۸ ماه و حداکثر ۴ سال می باشد و بستگی به مقطع تحصیل در استرالیا دارد.

✅ شرایط مورد نیاز برای یافتن کار پس از تحصیل در استرالیا چیست؟

دانش زبان بالا، داشتن رزومه تحصیلی و سابقه کار

✅ شرایط لازم برای دریافت اقامت کاری استرالیا چیست؟

برای دریافت اقامت کاری استرالیا بایستی امتیاز لازم را در سیستم اسکیل ورکر استرالیا دریافت کرد تا بتوان ویزای 189 استرالیا را گرفت.


_____________کار پس از تحصیل در استرالیا و سخن پایانی____________

کار پس از تحصیل در استرالیا ، اقامت کار پس از تحصیل استرالیا، مشاغل مورد نیاز استرالیا و نحوه کاریابی در استرالیا در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. توصیه می شود علاوه بر بررسی شرایط کار پس از تحصیل در استرالیا از شرایط اخذ اقامت و دریافت پاسپورت در سایر کشورها نیز آگاه شوید. در بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلستان و اتریش نیز شرایط بسیار خوبی برای جذب نیروی کار خارجی فراهم است. شما می توانید از طریق تماس تلفنی رایگان با مشاورین ما در موسسه مشاوره ای MIE اطلاعات جامع و کاملی را در زمینه کار پس از تحصیل در استرالیا کسب نمایید. همچنین می توانید شرایط خود را در زمینه مهاجرت کاری به استرالیا و کار پس از تحصیل در استرالیا و سایر کشورهای دنیا توسط مشاورین مجرب ما در این مجموعه بررسی نمایید. در صورت راضی بودن از محتوای این مقاله لطفاً ۵ ستاره برای آن لحاظ بفرمایید. شما می توانید از طریق ثبت نظرات و سوالات خود در زمینه کار پس از تحصیل در استرالیا در پایان این مقاله پاسخ آن را در اسرع وقت دریافت نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 6 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
anahita31
سلام و عرض ادب وقت بخیر من 18 سالمه و میخوام در استرالیا درس بخونم چه رشته ای بازار کار بهتذی داره و چقدر بعد از تحصیل میتونم بمونم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام باید شرایط شما بررسی شود برای مشاوره رایگان با مشاورین تماس بگیرید
مشاوره رایگان