کار در ایرلند

2 نظر

کار در ایرلند

اخذ اقامت کاری یکی از انواع روش های مهاجرتی بوده که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. لذا همه ساله افراد بسیاری برای اخذ اقامت اروپا از طریق کار اقدام می نمایند. نکته قابل توجه برای متقاضیان کار در ایرلند برای ایرانیان، در نظر گرفتن شرایط اخذ ویزای کار ایرلند است؛ همچنین عواملی مانند نرخ بیکاری، نرخ مالیات، وضعیت اقتصادی و... . امکانات رفاهی در انتخاب کشور مقصد بسیار تعیین کننده هستند. زبان انگلیسی در کشور ایرلند رایج بوده و وضعیت اقتصادی این کشور در سال های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده است. بر این اساس در سال های اخیر افراد بسیاری متقاضی کار در ایرلند و اخذ اقامت این کشور هستند. کار در ایرلند و اخذ اقامت این کشور از طرق گوناگونی قابل بررسی است. در ادامه مطالبی را در خصوص انواع ویزای کار و لیست مشاغل مورد نیاز ایرلند گرداوری نموده ایم تا پاسخگوی سؤالات شما عزیزان در این خصوص باشیم. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی با شماره تلفن های موسسه ملک پور (MIE) تماس حاصل فرمایید و یا فرم تماس را کامل نمایید. عناوینی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط عمومی کار در ایرلند 
  • مشاغل مورد نیاز در ایرلند
  • نرخ بیکاری ایرلند
  • میزان درآمد در ایرلند
  • نرخ مالیات در ایرلند
  • انواع ویزای کاری جهت کار در ایرلند
  • کاریابی در ایرلند
  • چگونگی دریافت اقامت و تابعیت کشور ایرلند
  • سوالات متداول راجع به کار در ایرلند
  • سخن پایانی در باب کار در ایرلند

کار در ایرلندشرایط عمومی کار در ایرلند

کشور ایرلند از جمله کشورهای اروپایی پرطرفدار بوده و در نزدیکی انگلستان قرار دارد. زبان رسمی این کشور ایرلندی- انگلیسی است و همین امر موجب جذابیت بسیار آن در بین متقاضیان مهاجرت شده است. کشور ایرلند با وجود دارا بودن جمعیت بسیار کم، در سال های اخیر روند اقتصادی رو به رشدی را طی نموده است و اکنون به لحاظ اقتصادی با برترین کشورهای جهان درحال رقابت می باشد. نرخ بیکاری در کشور ایرلند در سال های اخیر به زیر ۶ درصد رسیده است. این عدد نشان دهنده وضعیت کاری مناسب در این کشور است. همچنین امکانات رفاهی بسیار بالا و سیستم آموزشی بسیار قوی در این کشور موجب جذابیت بسیار آن در بین متقاضیان مهاجرت شده است و افراد متقاضی با داشتن قرارداد کاری می توانند برای ویزای همراه (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) درخواست دهند.لازم به ذکر است که بهترین سن اقدام برای اخذ ویزای کار در اروپا سنین ۳۰ تا ۴۰ سال می باشد. به طور کلی کار در ایرلند همه ساله مورد توجه افراد بسیاری قرار می گیرد و بسیاری از متقاضیان در صدد اقدام برای دریافت اقامت ایرلند با ویزای کار هستند. در ادامه توضیحات جامعی را در خصوص کار در ایرلند برای ایرانیان، ویزای کار ایرلند، میزان نرخ بیکاری و مالیات در ایرلند و چگونگی اخذ اقامت این کشور در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

مشاغل مورد نیاز در ایرلند

متقاضیان کار در ایرلند قبل از اقدام برای کاریابی در این کشور می بایست زمینه و تخصص خود را با مشاغل مورد نیاز این کشور که هر ساله توسط دولت ارائه می شوند، تطبیق دهند. بدیهیست که کاریابی در زمینه های مورد نیاز در کشور مقصد، پروسه ای موفقیت آمیز تر خواهد بود و توجه به لیست مشاغل مورد نیاز ایرلند در سال 2020 ،شانس کاریابی را برای متقاضیان افزایش می دهد. به طور کلی مؤسسات کاریابی و کارفرمایان نیز روی مشاغل مورد نیاز تمرکز بیشتری دارند. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز ایرلند در سال ۲۰۲۰ را به صورت گزیده ای مشاهده می فرمایید:

 

مشاغل مورد نیاز ایرلند در سال ۲۰۲۰

مهندسی IT، برنامه نویسی، مهندسی نرم افزار، مهندسی داده، پشتیبانی داده

مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی انرژی

امور مالی، حسابداری، تحلیلگر تجاری، مشاوران مالی

مدیر تدارکات و زنجیره تأمین، مدیر حمل و نقل، تحلیلگر تأمین

پزشکی، پرستاری، دارو سازی، رادیولوژی، بینایی سنجی

نرخ بیکاری در ایرلند

یکی از مهم ترین مواردی که توسط متقاضیان کار در ایرلند بایستی مورد توجه و بررسی قرار گیرد، نرخ بیکاری در این کشور است. با بررسی نرخ بیکاری ایرلند و شرایط بازار کار این کشور می توانیم برآورد بهتری از میزان موفقیت خود درخصوص کاریابی در ایرلند داشته باشیم. نرخ بیکاری پایین در یک کشور، نشان از وجود موقعیت های شغلی مناسب در این کشور است که توانسته است طیف بیشتری از افراد واجد شرایط را به خود جذب کند؛ اما در کشورهایی که نرخ بیکاری بالایی دارند، تعداد رقبا زیاد بوده و فرصت های شغلی ما به ازای متقاضیان، کم می باشد. با این مقدمه، به بررسی نرخ بیکاری در ایرلند می پردازیم.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می نمایید، میانگین نرخ بیکاری ایرلند در سال 2019 برابر با 4.93 بوده است. این نرخ پایین را چنین می توان تعبیر کرد که از هر 100 نفر نیروی بالقوه کار، 95 نفر به نیروی بالفعل تبدیل شده اند. بنابراین شرایط کاری در این کشور مناسب است و افرادی که از تخصص و دانش کافی برخوردار باشند می توانند شغل مناسب را در بازار کار ایرلند یافته و مشغول به کار شوند.

کار در ایرلند

میزان درآمد در ایرلند

میزان حقوق و درآمد در یک کشور، یکی از اساسی ترین معیارهای انتخاب آن کشور توسط متقاضیان کاریابی به حساب می آید.میزان درآمد در ایرلند نیز مانند دیگر کشور ها برای مشاغل گوناگون متفاوت است اما به طور کلی متوسط درآمد در این کشور به صورت سالانه ۳۸.۵۰۰ یورو تخمین زده شده است. به این معنا که تقریباً نیمی از جمعیت مشغول به کار در ایرلند درآمدی کمتر از ۳۸.۵۰۰ یورو در سال و نیم دیگر درآمدی بالای ۳۸.۵۰۰ یورو در سال دریافت می نمایند. به طور کلی میانگین درآمد سالیانه افراد مشغول به کار در ایرلند رقم متناسبی را شامل می شود.

متقاضیان عزیزی که در خصوص کار در ایرلند برای ایرانیان سؤال هایی در ذهن دارند می توانند اطلاعات لازم در خصوص کار در دیگر کشورهای اروپایی از جمله آلمان را در مقاله زیر به دست آورند:

کار در ایرلند

کار در آلمان

همچنین میزان درآمد سالیانه برخی مشاغل در ایرلند را در جدول زیر مشاهده می فرمایید:

 

شغل

درآمد به یورو

حسابدار

28.800

مدیر مالی

77.500

مدیر دفتر

33.200

عکاس

21.600

معلم

31.800

مهندس عمران

37.900

مهندس برق

38.500

دندانپزشک

99.400

پرستار

31.500

داروساز

52.100

نرخ مالیات در ایرلند

به طور کلی به ازای هر فرد شاغل مبلغی به عنوان مالیات به دولت پرداخت می شود. میزان مالیات در ایرلند به میزان درآمد افراد بستگی دارد. هرچه درآمد یک فرد بیشتر باشد مالیات بیشتری نیز به آن تعلق می گیرد.مبلغ مالیات برای هر فرد توسط کارفرما از حقوق وی کم شده و به دولت پرداخت می شود. میزان مالیات هم می تواند به عنوان یکی از معیارهای مهم در انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت به حساب آید.

نمودار زیر میزان مالیات در کشور ایرلند را در چند سال اخیر نشان می دهد:

کار در ایرلند

انواع ویزای کار ایرلند

به طور کلی متقاضیان بین المللی برای کار در ایرلند می توانند از ۲ طریق برای اخذ اقامت کاری در این کشور استفاده نمایند. این دو روش عبارتند از:

ویزای جست و جوی کار یا جاب سیکر: این نوع ویزا به متقاضیان اجازه ورود به خاک کشور ایرلند و اقدام برای کاریابی را می دهد.متقاضیان پس از یافتن شغل مورد نظر و استخدام می توانند اقامت کاری خود را دریافت نمایند.البته لازم به ذکر است که اخذ این نوع ویزا هم اکنون برای افراد ایرانی امکان پذیر نمی باشد و متقاضیان ایرانی می توانند از طریق جاب آفر یا پیشنهاد کاری برای دریافت اقامت کاری ایرلند اقدام نمایند.

ویزای جاب آفر یا پیشنهاد کار: جاب آفر یا پیشنهاد کاری می بایست توسط یک کارفرما در خاک کشور ایرلند برای متقاضی صادر شود. لازم به ذکر است که پیشنهاد کاری مورد نظر توسط کارفرما می بایست در ابتدا در کشور ایرلند آگهی شود و در صورت پیدا نشدن فرد مورد نظر، کارفرما می بایست موقعیت کاری را به مدت ۳ ماه نیز در اتحادیه اروپا آگهی نماید و پس از آن اگر باز هم نیروی کار مورد نظر یافت نشد کارفرما اجازه دارد فرد خارج از اتحادیه اروپا را برای شغل مورد نظر استخدام نماید.

کار در ایرلند

کاریابی در ایرلند

روش های گوناگونی برای کاریابی در کشور ایرلند وجود دارد. در صورتی که متقاضیان در خاک ایرلند حضور داشته باشند می توانند حضوراً با کارفرماها ارتباط برقرار نمایند و رزومه خود را با آن ها درمیان بگذارند. و یا رزومه خود را در اختیار مؤسسات کاریابی در ایرلند گذاشته و کاریابی را به آن ها بسپارند. همچنین متقاضیان می توانند از راه دور به سایت های کاریابی مراجعه نموده و با آپلود کردن رزومه خود

در این سایت ها از امکان کاریابی توسط این سایت ها برخوردار شوند.

اسامی برخی مؤسسات و سایت های کاریابی در ایرلند را در ادامه مشاهده می فرمایید:

همچنین شما عزیزان و متقاضیان کاریابی در خارج از کشور می توانید از محصول بی نظیر گام به گام تا کار در خارج از کشور به تدریس استاد ملک پور بهره مند شده و پروسه کاریابی خود را با توجه به مکان ذکر شده در این محصول ویدیویی انجام دهید.

کار در ایرلند

چگونگی دریافت اقامت و تابعیت کشور ایرلند

چگونگی اخذ اقامت دائم و نیز دریافت پاسپورت ایرلند یکی از مهم‌ترین دغدغه های افراد متقاضی مهاجرت به این کشور بوده و بعضاً می تواند هدف فرد از مهاجرت به این کشور تلقی شود. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه ملک پور به رشته تحریر درآمده است و هر گونه کپی برداری از آن شرعاً حرام بوده و پیگرد قانونی دارد. درخصوص اخذ اقامت دائم و پاسپورت ایرلند طبق قوانین مهاجرتی حاکم بر ایرلند اشخاصی که در این کشور توسط کارفرما استخدام شده و مشغول به کار می شوند و بر اساس درآمد ماهیانه خود به دولت مالیات پرداخت می‌کنند، پس از ۵ سال می توانند برای اخذ اقامت دائم و پس از آن در سال ششم با اثبات دانش زبان خود و نیز آشنایی با فرهنگ و قوانین ایرلند می توانند برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام نموده و به عنوان یک شهروند ایرلندی شناخته شوند. در خصوص اخذ اقامت و پاسپورت ایرلند همچنین می توانید به مقالات زیر مراجعه نمایید:

سوالات متداول راجع به کار در ایرلند

✅ متوسط حقوق در کشور ایرلند چقدر است؟

متوسط درآمد در این کشور به صورت سالانه ۳۸.۵۰۰ یورو تخمین زده شده است.

✅ نرخ بیکاری در کشور ایرلند چقدر است؟

نرخ بیکاری در کشور ایرلند در سال های اخیر به ۶ درصد رسیده است.

✅ آیا دریافت ویزای جاب سیکر ایرلند برای ایرانیان امکان پذیر است؟

متأسفانه اخذ این نوع ویزا هم اکنون برای افراد ایرانی امکان پذیر نمی باشد.

✅ بهترین راه برای اخذ اقامت کشور ایرلند چیست؟

بهترین راه های ‌اخذ اقامت ایرلند راه های تحصیلی و سرمایه گذاری هستند.

 

_____________سخن پایانی در باب کار در ایرلند_____________

بر اساس آنچه گفته که گفته شد، کشور ایرلند با دارا بودن اقتصاد قوی، نرخ بیکاری پایین، انگلیسی زبان بودن و نیز امکانات رفاهی مناسب به عنوان مقصدی جذاب برای متقاضیان کار در خارج از کشور به حساب می آید.همه ساله افراد بسیاری متقاضی کار در ایرلند هستند، اما آنچه از اهمیت بالای برخوردار است موضوع امکان اخذ ویزای کار این کشور برای ایرانیان است. در این خصوص بر اساس مطالب بررسی شده می توان گفت پروسه کاریابی در ایرلند برای ایرانیان دشوار بوده و بهتر است هموطنان برای مهاجرت به کشور ایرلند و اشتغال به کار در این کشور راه های مناسب تری همچون تحصیل و یا سرمایه گذاری را انتخاب نموده و سپس در زمینه ی مورد نظر خود مشغول به کار شوند. امید است توانسته باشیم سؤالات شما عزیزان را در خصوص کار در ایرلند برای ایرانیان، انواع ویزای کار و لیست مشاغل مورد نیاز ایرلند و چگونگی دریافت اقامت ایرلند با ویزای کار پاسخ گوییم. شما عزیزان می توانید سؤالات خود را در پایان همین بخش مطرح نمایید تا کارشناسان متخصص موسسه ملک پور در اسرع وقت پاسخگوی سؤالات شما همراهان گرامی باشند. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره رایگان تلفنی در رابطه با کار در ایرلند و نیز مهاجرت به سایر کشورها با تلفن های موسسه تماس حاصل نموده و یا فرم تماس را کامل کنید و با مشاورین و کارشناسان متخصص در امر مهاجرت ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 13 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
حمیدی
سلام و عرض ادب. بنده مدرک مهندسی نرم افزار دارم و 27 ساله هستم و حدود 3 سال سابقه کار دارم که البته بیمه نداره. آیا با این سابقه می توانم برای کار در ایرلند اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اخذ اقامت کاری کشور ایرلند نیازمند به داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی می باشد. اگر کارفرمایی شما را بپذیرد، بلی این امکان را دارید. باتوجه به شرایطی هم که می فرمایید برای ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش هم شانس دارید. پیشنهاد می کنم حتما یا موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
حسام قادریان
سلام و احترام - ممنون از مقاله خوبتون یک سوال داشتم از خدمتتون، آیا پس از کار در ایرلند و رد کردن بیمه مالیات می توان به پاسپورت ایرلند رسید؟ چند سال این پروسه زمان می برد؟ ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب بله کار کردن منجر به پاسپورت می شود پس از 10 سال .
مشاوره رایگان