کارآفرینی در فرانسه

1 نظر

کارآفرینی در فرانسه

فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که سالانه مقصد مهاجرین زیادی برای اخذ اقامت از طریق روش های مختلف می باشد. سالانه سرمایه گذاران متعددی تمایل دارند تا با کارآفرینی در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله فرانسه اقامت بدست آورند اما سوال اینجاست که آیا اصلاً امکان دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه وجود دارد؟ برای پاسخگویی به این سوال نیاز است تا موارد و موضوعات متعددی مورد تحیلی و بررسی علمی قرار بگیرد و به صورت دقیق تری بتوانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم. با توجه به این موضوع، موسسه ملک پور مقاله ای را جهت بررسی دقیق حول کارآفرینی در فرانسه گردآوری نموده است تا شما را با جزئیات بیشتری در این باب آَشنا نماید. بعد از مطالعه این مقاله ممکن است سوالاتی در خصوص کارآفرینی در فرانسه یا موارد مشابه برای شما ایجاد شود یا بخواهید که شرایط خود را برای مهاجرت بررسی کنید که در این صورت می توانید از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین مهاجرتی مجرب استفاده نمایید.

  • مدارک و شرایط مورد نیاز برای کارآفرینی در فرانسه
  • بررسی استانداردها و شاخصه های تاثیر گذار بر سرمایه گذاری در فرانسه
  • انواع کارآفرینی در فرانسه
  • چگونگی راه اندازی کسب و کار در فرانسه
  • اخذ اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت
  • سوالات متداول راجع به کارآفرینی در فرانسه
  • سخن پایانی در خصوص کارآفرینی در فرانسه

خرید ملک در مالزیمدارک و شرایط مورد نیاز برای کارآفرینی در فرانسه

یکی از روش های مهاجرتی که اغلب سرمایه گذاران به دنبال آن هستند روش کارآفرینی می باشد. همانطور که از اسم این روش پیداست فرد سرمایه گذار باید با ایجاد یک کسب و کار موجب ایجاد اشتغال در کشور شود و افراد زیادی را مشغول به کار کند. روش کارآفرینی در فرانسه نیز وجود دارد اما به راحتی منجر به دریافت اقامت برای متقاضی نمی شود. در واقع متقاضی کارآفرینی باید یک بیزنس پلن عالی ارائه کند که برای کشور فرانسه مفید بوده و منافع آن را تامین کند. این منافع می تواند مالی، فرهنگی و... باشد. افرادی که اقامت اروپا را دارند راحت تر می توانند برای راه اندازی بیزنس اقدام نمایند و نگران شرایط اقامتی خود نخواهند بود. افرادی که می خواهند برای کارآفرینی در فرانسه اقدام داشته باشند باید مدارکی را فراهم نمایند که از جمله مهم ترین این موارد می توانیم به بیزنس پلن، مدارک هویتی، ارائه تمکن مالی مناسب، رزومه کاری و سوابق کاری و تحصیلی در زمینه فعالیت مورد نظر می باشد که البته بسته به کسب و کاری که در کشور فرانسه ایجاد می کنند این موارد نسبی بوده و بیزنس پلن نقش اصلی را ایفا می کند.

بررسی استانداردها و شاخصه های تاثیر گذار بر سرمایه گذاری در فرانسه

تمامی سرمایه گذاران برای هرگونه اقدام سرمایه گذاری در خارج از کشور خود ابتدا باید عوامل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... را در کشور مقصدشان مورد نقد و بررسی دقیق قرار دهند تا پایه های سرمایه گذاری خود را مستحکم بنا کنند. فردی که قصد کارآفرینی در فرانسه را دارد نیز باید استانداردها و شاخصه های مختلفی را بررسی کند. در بین شاخص های مختلف برخی موارد از ابتدایی ترین و مهم ترین موارد هستند که به بررسی آنها خواهیم پرداخت. از جمله مهم ترین این شاخص ها می توانیم به شاخص کنترل فساد اداری، شاخص کیفی نظارتی، تولید ناخالص داخلی (GDP)، تورم، مالیات و... اشاره کنیم که به بررسی اولیه و ارائه نمودار از هر کدام خواهیم پرداخت.

کارآفرینی در فرانسه

  • شاخص کنترل فساد اداری

این شاخص که در یک بازه بین منفی و مثبت 2.5 تعریف شده است، نشان دهنده سلامت دستگاه قضائی و اجرای قوانین است و بیانگر این نکته است که در صورت بروز هرگونه موضوعی آیا مراجع قانونی جانب داری در موضوعات خواهند داشت یا خیر که کشور فرانسه با نرخ 1.3+ از امتیاز خوبی برخوردار است و این شاخص در 10 سال گذشته همواره مثبت بوده است.

 

کارآفرینی در فرانسه

  • شاخص کیفیت نظارتی

شاخص کیفیت نظارتی نشان از اعمال سیاست توسط دولت برای جذب سرمایه گذار است و هرچه میزان این نرخ بیشتر باشد نشان از حمایت دولت از سرمایه گذاران خصوصی است. کشور فرانسه در این زمینه نیز از شاخص مثبتی برخوردار است و نشان دهنده این است که دولت سعی بر جذب سرمایه گذار دارد و از آن حمایت می کند.

 

کارآفرینی در فرانسه

  • سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP)

یکی از فاکتورهای مهم اقتصادی کشورها تولید ناخالص داخلی آن کشور است و وقتی به صورت سرانه در نظر گرفته می شود بیانگر این است که به ازای هر نفر از یک کشور میزان تولید ناخالص داخلی در یک سال چقدر است. همانطور که در جدول مشخص شده است، سرانه تولید ناخالص داخلی فرانسه در سالیان گذشته همواره روند رو به رشدی داشته است که نشان از اقتصاد رو به رشد و پویای آن می باشد.

 

کارآفرینی در فرانسه

  • نرخ تورم

نرخ تورم از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار برای زندگی و سرمایه گذاری در یک کشور است. کشور فرانسه با داشتن نرخ تورم کمتر از 2 درصد در سال های گذشته نرخ بسیار خوبی را ثبت کرده و نشان از روند قیمتی ثابت و مشخصی در سالیان گذشته می باشد. این موضوع در قدرت خرید مصرف کننده و بسیاری دیگر از موارد تاثیرگذار در کارآفرینی تاثیر گذار است.

 

کارآفرینی در فرانسه

  • مالیات

سرمایه گذار خارجی باید از مالیاتی که بر درآمد خود به دولت پرداخت نماید آگاهی داشته باشد تا بتواند محاسبات درستی از درآمد و هزینه های خود داشته باشد. کشور فرانسه در سالیان گذشته حدود 32 درصد مالیات بر درآمد از افراد دریافت می نماید که نسبت به برخی کشورهای اروپایی مبلغ کمتری محسوب شده و نسبت به برخی دیگر بیشتر می باشد.

 

ویزای استارتاپ فرانسه

این مقاله را از دست ندهید: ویزای استارت آپ فرانسه

در این مقاله ما جوانب ویزای استارت آپ فرانسه را به شما خواهیم آموخت.

انواع کارآفرینی در فرانسه

افرادی که به دنبال ویزای کارآفرینی فرانسه هستند باید با انواع کارآفرینی در فرانسه آشنا شوند و بدانند که آیا اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه امکان پذیر است یا نه؟ در بیان این موضوع باید به این نکته اشاره کنیم که کارآفرینان می توانند از روش هایی مانند استارت آپ یا ثبت شرکت در کشورهای مختلف اقدام به کارآفرینی نمایند. اما نکته اینجاست که آیا این اقدامات منجر به دریافت اقامت فرد می شود؟ در واقع این کار با صرف سرمایه گذاری در فرانسه امکان پذیر نیست. کارآفرینانی که قصد استارت آپ دارند باید بتوانند ایده ای نوین را در قالب بیزنس پلن ارائه نمایند و نشان دهند تا ایده ای که ارائه می کنند نتایج مثبتی برای کشور مقصد خواهد داشت. این مطلب به همت تیم تحقیقاتی موسسه ملک پور تهیه شده است و کپی برداری بدون ذکر نام منبع از آن شرعاً حرام بوده و پیگیرد قانونی دارد. روش دیگری که پیش روی کارآفرینان وجود دارد این است تا شرکتی را در فرانسه ثبت کنند و بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی نموده و نیروی کار جذب کنند. ما در ادامه مباحث با جزئیات بیشتری به ثبت شرکت در فرانسه خواهیم پرداخت.

ویزای هنرمندان استرالیا

سرمایه گذاری در فرانسه

چگونگی راه اندازی کسب و کار در فرانسه

راه اندازی کسب و کار در فرانسه مراحل مختلفی دارد و پایه و اساس آن شناخت بازار و مقایسه آن با سایر بازارهاست. ما برخی فاکتورهای تاثیرگذار برای سرمایه گذاری در فرانسه را در عناوین قبل بررسی نمودیم که سرمایه گذار باید عوامل مختلف متناسب با نوع کار خود را نیز در کنار آنها بررسی کند. پس از بررسی عوامل گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... در مورد نوع کسب و کار، شخص باید بیزنس پلن (BP) طراحی نماید و نقشه کار خود را با جزئیات کامل اعم از سرمایه اولیه، تعداد نیروی مورد نیاز، محاسبه سود و... باید در آن لحاظ شده باشد. این طرح باید به تایید سازمان های مربوطه در فرانسه برسد و علمی شدن آن بررسی شود. پس از آن باید برای دریافت ویزا و نوع اقامت مربوط به آن اقدام شود و حساب بانکی ایجاد شود و سرمایه مربوط به کسب و کار به کشور فرانسه منتقل گردد. پس از آن اجرای بیزنس پلن آغاز شده و کسب و کار عملیاتی می شود و در مرحله رشد و توسعه قرار می گیرد.

اگر تمایل دارید تا ثروت را به سوی خود جذب کنید و با قوانین آن آشنا شوید، به شما توصیه می شود تا با تهیه محصول هنر جذب ثروت راه و روش آن را آموخته و زندگی خود را متحول نمایید. این محصول حاصل تجربیات و تحقیقات استاد ملکپور بوده و تدریس روش ها توسط شخص ایشان انجام می پذیرد.

هنر جذب ثروت

اخذ اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی دیگر از روش هایی که کارآفرینان برای ایجاد کسب و کار در یک کشور به سراغ آن می روند. برای ثبت شرکت باید با انواع شرکت ها در فرانسه آشنا شده و شرکت مناسبی با توجه به نوع بیزنس انتخاب نمود. البته مبحث ثبت شرکت مبحثی مفصل است و فقط در اینجا به این اشاره می کنیم که افراد می توانند شرکت خود را به صورت مسئولیت محدود (SARL)، سهامی ساده (SAS)، مشارکت تجاری (SNC) و... ثبت نمایند که سرمایه و هزینه لازم برای هر کدام از این نوع شرکت ها با هم متغیر می باشد اما می توان گفت که به طور کلی حدود هزینه ثبت شرکت در فرانسه 15.000 یورو می باشد. اما نکته مهم در پاسخ به این سوال است که آیا تنها با ثبت شرکت می توان ویزای کارآفرینی فرانسه و یا اقامت از طریق ثبت شرکت در این کشور را دریافت کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این امر امکان پذیر است اما شخص باید شرایط خاصی داشته باشد. از جمله اینکه شخص باید یک بیزنس پلن قوی ارائه کند که مورد نیاز کشور فرانسه بوده و این بیزنس مورد تایید سازمان های مربوطه در فرانسه قرار بگیرد. علاوه بر این بیزنس راه اندازی شده باید نیروی کار در این کشور را مشغول به کار نماید و برای فرانسه منفعت داشته باشد. پس در نتیجه می توان گفت که می توان با ثبت شرکت در فرانسه اقامت دریافت کرد اما شخص باید نکات بسیار زیادی را مورد نظر قرار دهد. افراد با ثبت شرکت در فرانسه ابتدا ویزای یک ساله دریافت می کنند و در صورت موفق بودن بیزنس هر ساله تمدید می شود و بعد از 5 سال موفق به دریافت اقامت دائم این کشور خواهند شد.


سوالات متداول راجع به کارآفرینی در فرانسه

✅ آیا امکان دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه برای متقاضیان ایرانی وجود دارد؟

بله، ایرانیان نیز می توانند برای کارآفرینی در فرانسه اقدام داشته باشند اما دریافت اقامت در این کشور از طریق کارآفرینی مسیری دشوار بوده و همراه با ریسک می باشد.

✅ آیا می توان از روش های دیگری اقامت فرانسه را دریافت کرد و سپس برای کارآفرینی در فرانسه اقدام کرد؟

اغلب روش های اقامتی امکان تبدیل دارند. به عنوان مثال اگر فردی برای تحصیل وارد کشوری شده باشد می تواند اقامت خود را به کاری یا کارآفرینی تبدیل نماید.

✅ آیا داشتن سرمایه بالا می تواند نقش تاثیر گذاری در قبول شدن اقامت کارآفرینی متقاضی داشته باشد؟

برای ویزای کارآفرینی فرانسه در وهله اول باید بیزنس پلن متقاضی پذیرفته شود و سپس سایر موارد مورد بررسی قرار می گیرد که میزان سرمایه نیز تاثیرگذار است.

✅ مهم ترین موضوع تاثیرگذار برای کارآفرینی در فرانسه چه چیز است؟

همانطور که اشاره شد بیزنس پلن یکی از اصلی ترین موارد برای کارآفرینی در فرانسه است.


_____________سخن پایانی در خصوص کارآفرینی در فرانسه_____________

موارد متعددی در خصوص کارآفرینی در فرانسه را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم، از جمله مواردی که به بررسی آنها پرداختیم می توانیم به شرایط کلی کارآفرینی در فرانسه، شاخص ها و استاندارهای سرمایه گذاری در این کشور، نحوه راه اندازی بیزنس در فرانسه و سایر نکات در مورد کارآفرینی اشاره نماییم. به طور کلی می توانیم بگوییم که امکان دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در فرانسه وجود دارد اما نحوه اقدام برای کارآفرینی نقش بسیار مهمی دارد. کارآفرینی در کشورهای مختلفی منجر به اقامت می شود از جمله کانادا که شرایط متنوعی برای دریافت اقامت برای متقاضیان قرار داده است. این مقاله توسط موسسه ملک پور برای راهنمایی در زمینه کارآفرینی در فرانسه به نگارش در آمده است و امید است تا اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار گرفته باشد. پس از مطالعه این مطلب می توانید سوالات خود را از طریق مشاوره رایگان تلفنی از مشاورین موسسه پرسیده و پاسخ خود را دریافت کنید و یا حتی می توانید سوال خود را در ذیل همین متن یادداشت نموده و پاسخ خود را دریافت نمایید.

امتیاز 3.89 از 5 ( 8 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
ساناز
سلام .خسته نباشید. ممنون از مطالب خوبتون.من قصد ثبت شرکت و کارآفرینی در فرانسه را دارم . می خواستم بدونم حداقل سرمایه برای کارآفرینی چقدر است و آیا مدرک تحصیلی و سابقه کاری نیز مورد نیاز است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ارادت مهاجرت از‌ طریق کارآفرینی به کشور فرانسه به راحتی منجر به دریافت اقامت برای شما نخواهد شد. در این روش کارآفرینی می بایست یک بیزنس پلن مناسب ارائه نماید که برای این کشور سود ده‌ بوده و‌توجیه اقتصادی داشته باشد. افرادی که اقامت اروپا را دارند راحت تر می توانند برای راه اندازی بیزنس اقدام نمایند و نگران شرایط اقامتی خود نخواهند بود. افرادی که می خواهند برای کارآفرینی در فرانسه اقدام داشته باشند باید مدارکی را فراهم نمایند که از جمله مهم ترین این موارد می توانیم به بیزنس پلن، ارائه تمکن مالی مناسب، رزومه کاری و سوابق کاری و تحصیلی در زمینه فعالیت مورد نظر می باشد. بسته به طرح تجاری شما این شرایط تعریف خواهند شد.برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان و بررسی شرایط خود به صورت تخصصی توسط کارشناسان مجرب مجموعه توصیه میکنم با موسسه ارتباط تلفنی برقرار نمایید.
مشاوره رایگان