کارآفرینی در سوئیس

2 نظر

کارآفرینی در سوئیس، چگونگی راه اندازی کسب و کار در سوئیس و شاخص های موثر بر سرمایه گذاری در سوئیس در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. یکی از راه های دریافت اقامت کشور سوئیس، کارآفرینی و سرمایه گذاری در این کشور و به عبارتی اخذ ویزای کارآفرینی سوئیس است. سوئیس به عنوان یکی از اقتصادهای بزرگ جهان شناخته می شود که دارای پیشرفت بسیاری در زمینه های مختلف تولیدی و صنعتی است. مدیریت اقتصاد در این کشور به بهترین شکل ممکن انجام می شود و همین امر باعث ایجاد شرایط و بستر مناسبی جهت کارآفرینی در سوئیس شده است. کشور سوئیس علاوه بر داشتن نوآوری و خلاقیت های تجاری، به شدت کارآفرینان را مورد حمایت قرار می دهد و همین امر باعث تبدیل این کشور به کشوری مناسب جهت شروع تجارت شده است. همچنین کشور سوئیس دارای دسترسی راحتی به بازار اروپا است و ایجاد ارتباط با کشورهای قدرتمند تجاری را ممکن می سازد. یکی از بهترین راه های کارآفرینی در کشور سوئیس و مهاجرت به سوئیس از طریق کارآفرینی، راه اندازی شرکت در این کشور است که دارای انواع مختلفی بوده و هر یک از شرکت ها دارای شرایط مختص به خود می باشند. جهت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کارآفرینی در سوئیس از مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین بسیار آگاه و مجرب موسسه ملک پور (MIE) بهره مند شوید. در ادامه همراه با شما سروران عزیز به بررسی عناوین زیر خواهیم پرداخت.

  • مدارک و شرایط مورد نیاز کارآفرینی در سوئیس
  • انواع کارآفرینی در سوئیس
  • استانداردهای موثر بر کارآفرینی و سرمایه گذاری در در سوئیس
  • شاخص های موثر بر کارآفرینی و سرمایه گذاری در سوئیس
  • چگونگی راه اندازی کسب و کار در سوئیس
  • اخذ اقامت سوئیس از طریق ثبت شرکت
  • سوالات متداول

تماس با ما

کارآفرینی در سوئیس

مدارک و شرایط مورد نیاز کارآفرینی در سوئیس

یکی از روش ها جهت دریافت اقامت کشور سوئیس، کارآفرینی در سوئیس است. از شرایط سرمایه گذاری با استفاده از روش کارآفرینی، ارائه یک طرح تجاری یا یک بیزنس پلن قدرتمند است که هم سود ده باشد و هم دارای توجیه اقتصادی در کشور سوئیس باشد. حداقل سرمایه مورد نیاز جهت کارآفرینی در کشور سوئیس 500 هزار فرانک سوئیس است. در صورت تایید طرح توسط دولت سوئیس، متقاضی در ابتدا باید شرکتی در این کشور ثبت نماید و پس از راه اندازی کسب و کار خود باید حداقل 10 نفر کارمند که دارای تابعیت کشور سوئیس هستند استخدام نماید. متقاضیان کارآفرینی در سوئیس همچنین باید جهت اجاره ملک تجاری و محل شرکت از شهرداری شهر مربوطه راهنمایی های لازم را دریافت نمایند و آگاهی پیدا نمایند که آیا ملک مورد نظر آن ها برای کار و کسب و کار مورد نظر ان ها مناسب می باشدیا خیر. جهت ثبت شرکت در کشور سوئیس به منظور راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی در سوئیس، مدارکی از قبیل پاسپورت دارای اعتبار، تمکن مالی اثبات شده از طریق پرینت بانکی، اجاره نامه محل زندگی و محل کار و رزومه کاری و سابقه مدیریتی در کشور مبداء مود نیاز است.در صورتی که شخص کارآفرین بتواند با موفقیت کسب و کار خود را از طریق ویزای کارآفرینی سوئیس راه اندازی نموده و بتواند به اهداف تعیین شده توسط دولت دست پیدا نماید پس از 5 سال می تواند جهت دریافت اقامت دائم کشور سوئیس و پس از ده سال جهت دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام نماید. شما عزیزان و همراهان همیشگی می توانید با مشاهده محصول فوق العاده گام به گام تا اخذ اقامت بهترین روش های ممکن جهت دریافت ویزای کارآفرینی سوئیس و همچنین مهاجرت به سایر کشورهای جهان را آموزش ببینید.

انواع کارآفرینی در سوئیس

یکی از رایج ترین و معمول ترین راه های مهاجرت به سوئیس از طریق کارآفرینی و دریافت اقامت این کشور، روش ثبت شرکت است. ثبت شرکت در کشور سوئیس دارای حالات مختلفی است اما متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که تمامی این راه ها منجر به دریافت اقامت دائم سوئیس نمی شود. راه های مختلف ثبت شرکت در کشور سوئیس در این بخش از مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

شرکت های سهامی: برای تشکیل شرکت های سهامی عام یا خاص حداقل به دو عضو نیاز می باشد تا بتوان این نوع شرکت را به ثبت رسانید. حداقل سرمایه مورد نیاز در راه اندازی چنین شرکت هایی 100 هزار فرانک سوئیس است. این نوع شرکت ها پس از ثبت شدن در واقع یک شخصیت حقوقی تلقی می گردند و تمام امور انجام شده با مسئولیت خود شرکت است و حتی در صورت ورشکستگی، اعضای این نوع شرکت ها ورشکسته محسوب نمی گردند.

شرکت های دارای مالکیت انحصاری: شرکت های دارای مالکیت انحصاری برخلاف شرکت های سهامی، شرکت و مالک جدا از یکدیگر نیستند و در هنگام محاسبه مالیات درآمد شرکت و درآمد مالک هر دو با هم جمع می گردد و همین امر ممکن است باعث افزایش مالیات شود. چنین شرکت هایی جهت راه اندازی در کشور سوئیس باید دارای گردش مالی به ارزش 100 هزار فرانک سوئیس باشند.

شرکت های مشارکتی: شرکت های مشارکتی که دارای بیشترین طرفدار در میان دیگر شرکت ها می باشند، همانند شرکت های دارای فعالیت تضامنی در کشور ایران می باشند. در این نوع شرکت درآمد و سود و زیان شرکت در میان تمامی شرکا تقسیم می گردد. این نوع شرکت ها هیچ نیازی به سرمایه ندارند و تنها امضای یک توافقنامه میان شرکای کاری برای ثبت شرکت کفایت می کند.

شرکت های مسئولیت محدود: این نوع شرکت ها که در میان خود مردم کشور سوئیس طرفداران زیادی داردف می توانند تنها دارای یک عضو باشند. نکته مهمی که در خصوص این نوع شرکت ها وجود دارد این است که پس از ثبت شرکت و شروع به کار، مالیات بر درآمد باید پرداخت گردد. برای کارآفرینی در سوئیس با تاسیس این نوع شرکت، ابتدا باید اساسنامه تهیه شده سپس شرکت به ثبت برسد وهیئت مدیره و سرمایه گذار آن نیز مشخص شده باشد. سرمایه مورد نیاز جهت تاسیس شرکت های مسئولیت محدود 20 هزار فرانک سوئیس است. مطالعه مقاله زیر در خصوص ثبت شرکت در سوئیس پیشنهاد می گردد:

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به سوئیس از طریق ثبت شرکت

استانداردهای موثر بر کارآفرینی و سرمایه گذاری در در سوئیس

متقاضیان کارآفرینی در سوییس باید در ابتدا و قبل از شروع پروسه با استاندارد های سرمایه گذاری و کارآفرینی در سوئیس آشنا شوند. بررسی این استانداردها می تواند به شدت تصمیم گیری متقاضیان در زمینه کارآفرینی در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. نگارش و تنظیم این مقاله توسط موسسه ملک پور انجام پذیرفته است و هر گونه کپی برداری از هر یک از بخش ها شرعا" و قانونا" حرام است. استانداردهایی نظیر نرخ مصادره اموال و میزان کنترل فساد از مهمترین استانداردهای موثر بر سرمایه گذاری و کارآفرینی در سوئیس می باشند که در این بخش از مقاله مورد بررسی قرار می گیرند.

  • نرخ مصادره اموال(Expropriation Rate)

نرخ مصادره اموال یا به عبارتی سلب مالکیت اموال اتباع خارجی یکی از مهم ترین استانداردها در بررسی شرایط کشور سوئیس به منظور کارآفرینی و سرمایه گذاری می باشد. نرخ مصادره اموال در هر کشوری نشان دهنده واکنش و رفتار دولت آن کشور با اتباع خارجی در هنگام پیش آمدن مشکل است. این نرخ دارای محدوده یک تا هفت است و هر چه این عدد کوچکتر باشد به معنای امنیت بیشتر سرمایه گذاری متقاضیان است. نمودار زیر نشان دهنده میزان مصادره اموال در سوئیس در طی سال های اخیر است:

خودحمایتی سوئیس

  • نرخ کنترل فساد(Control of Corruption)

 استاندارد بعدی میزان کنترل فساد در کشور سوئیس و برخورد قضایی این کشور با فسادهای اداری است. نرخ کنترل فساد در سوئیس با توجه به داده های بانک جهانی در نمودار زیر نشان داده شده است، که هرچه این عدد به سوی عدد 2.5 پیش رفته و مثبت باشد نشان دهنده شرایط مناسب آن کشور در کنترل فساد است.

کارآفرینی در سوئیس

شاخص های موثر بر کارآفرینی و سرمایه گذاری در سوئیس

به منظور کارآفرینی در سوئیس علاوه بر استاندارد های سرمایه گذاری ذکر شده، بررسی و تحلیل شاخص های اقتصادی کشور سوئیس نظیر نرخ بیکاری، نرخ مالیات بر درآمد اشخاص و مالیات بر درآمد شرکت ها، نرخ تولید ناخالص داخلی و همچنین نرخ تورم دارای اهمیت بسیاری است. لازم به ذکر است که هدف از انجام این کار تضمین امنیت و تضمین سود دهی و کسب و کار متقاضیان کارآفرینی در سوییس است. در این بخش از مقاله به بررسی شاخص های اقتصادی موثر بر کارآفرینی و سرمایه گذاری در سوئیس می پردازیم.

  • نرخ مالیات سوئیس (Tax Rate)

نرخ مالیات شامل مالیات بر درآمد اشخاص، مالیات بر درآمد شرکت ها، مالیات بر فروش و غیره می گردد. نرخ مالیات بر درآمد اشخاص نشان داده شده در نمودار زیر در کشور سوئیس طی چندین سال اخیر مقدار ثابت 40% نشان داده شده است:

کارآفرینی در سوئیس

نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها نیز در کشور سوئیس در سال 2019 برابر با 18 % گزارش شده است.

  • نرخ بیکاری(Unemployment Rate)

نرخ بیکاری یکی از شاخصه های بسیار مهم و بسیار تاثیرگذار بر سرمایه گذاری و انتخاب یک کشور جهت کارآفرینی می باشد. پایین بودن نرخ بیکاری در یک کشور نشان دهنده پایداری بیشتر ساختار نظام کاری آن کشور می باشد. نرخ بیکاری در کشور سوئیس در سطح بسیار پایینی قرار دارد که در نمودار زیر قابل مشاهده است:

کارآفرینی در سوئیس

  • تولید ناخالص داخلی(GPD)

میزان تولید ناخالص داخلی در هر کشوری نشان دهنده میزان پیشرفت اقتصادی در آن کشور است. نمودار زیر نشان دهنده نرخ تولید ناخالص داخلی در کشور سوئیس است:

کارآفرینی در سوئیس

  • نرخ تورم (Inflation Rate)

نرخ تورم نشان دهنده میزان افزایش هزینه ها در یک سال نسبت به سال قبل با توجه به میزان درآمد شهروندان است. هرچه نرخ تورم در سطح پایین تری قرار داشته باشد به معنای افزایش سطح پایین هزینه ها نسبت به سال های پیش و ثبات اقتصادی است. نرخ تورم در کشور سوئیس در نمودار زیر قابل مشاهده است:

کارآفرینی در سوئیس

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سرمایه گذاری در سوئیس می توانید مقاله زیر را مطالعه بفرمایید:

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در سوئیس

چگونگی راه اندازی کسب و کار در سوئیس

اولین مرحله کارآفرینی در سوئیس از طریق ثبت شرکت، ارائه یک بیزنس پلن و طرح تجاری است که توسط آن شما باید دولت سوئیس را قانع نمایید که با طرح شما موافقت نماید. این شرح تجاری باید نشان دهنده اهداف شما و سرمایه مورد نیاز برای انجام این کار باشدو همچنین باید اثبات نماید که این طرح یک طرح خلاقانه وجدید است و دارای تاثیرات مثبت زیادی بر اقتصاد کشور سوئیس است. دولت کشور سوئیس به بررسی بیزنس پلن و طرح تجاری متقاضی پرداخته و تمامی جوانب آن را بررسی می نماید و سپس آن را تایید و یا رد می نماید. در صورت تایید شدن، متقاضی کارآفرینی در سوئیس باید اقدام به ثبت شرکت نماید که خود دارای مراحلی است. برای ثبت شرکت در کشور سوئیس، متقاضی در ابتدا باید نام شرکت را مشخص نموده و مکانی تجاری برای دفتر شرکت در نظر گیرد. سپس با توجه به نوع شرکت، مقدار هزینه و سرمایه مورد نیاز را مشخص نماید و نوع فعالیت شرکت نیز باید مشخص گردد. سپس اعضای هیئت مدیره نیز باید مشخص گردد و همه این موارد باید درون اساسنامه شرکت ذکر گردیده و اساسنامه شرکت تنظیم گردد. سپس شرکت مربوطه باید در اداره ثبت شرکت های کشور سوئیس ثبت گردد و آگهی تاسیس ان در روزنامه به چاپ برسد. لازم به ذکر است که مبلغ سرمایه گذاری در طی این پروسه در حساب مشخص شده از جانب دولت سوئیس بلوکه می شود و پس از انجام کارهای نهایی شرکت به حساب شرکت باز گردانده می شود. در مقاله زیر یکی از روش های جالب راه اندازی بیزینس در سوئیس را می توانید مطالعه بفرمایید:

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

کار شرکت سوئیس

اخذ اقامت سوئیس از طریق ثبت شرکت

اکثر افراد و مقاضیانی که به راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی در کشور سوئیس اقدام می نمایند دارای هدف دریافت اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت این کشور می باشند. در صورتی که فرد کارآفرین در کشور سوئیس شرکتی ثبت نموده باشد و از طریق شرکت مربوطه مشغول کسب و کار باشد می تواند با توجه به شرایطی به اقامت دائم و تابعیت سوئیس دست پیدا نماید. متقاضیان ثبت شرکت و کارآفرینی در سوئیس باید توجه داشته باشند که جهت دریافت اقامت دائم باید 5 سال از زمان راه اندازی کسب و کار آن ها گذشته باشد و کارآفرینی آن ها به اهداف تعیین شده توسط دولت سوئیس دست پیدا نموه باشد. در صورت تحقق این شرایط فرد پس از 5 سال موفق به دریافت اقامت دائم سوئیس می شود و پس از ده سال کار و زندگی در این کشور می تواند جهت دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام نماید.


سوالات متداول

✅ سرمایه مورد نیاز جهت تاسیس شرکت های دارای مسئولیت محدود در کشور سوئیس چقدر است؟

هزینه مورد نیاز جهت تاسیس شرکت های دارای مسئولیت محدود در کشور سوئیس 20 هزار فرانک سوئیس است.

✅ افرادی که به کارآفرینی در سوئیس می پردازند پس از چند سال به اقامت و سپس تابعیت این کشور دست پیدا می نمایند؟

افرادی که به کارآفرینی در سوئیس می پردازند پس از 5 سال موفق به دریافت اقامت دائم و پس از ده سال موفق به دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور می شوند.

✅ نرخ مالیات بر درآمد اشخاص در کشور سوئیس چقدر است؟

نرخ مالیات بر درآمد اشخاص در کشور سوئیس 40 درصد است.

✅ تاسیس کدام نوع شرکت در سوئیس نیازی به سرمایه ندارد؟

تاسیس شرکت های مشارکتی در سوئیس نیازی به سرمایه ندارد و تنها امضای یک توافقنامه میان شرکا کافی است.


_____________سخن پایانی____________

کارآفرینی در سوئیس، تاسیس انواع شرکت ها در سوئیس و استانداردهای موثر بر سرمایه گذاری و کارآفرینی در سوئیس در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. یکی از بهترین راه های کارآفرینی و سرمایه گذاری در سوئیس، ثبت شرکت در این کشور است که شرکت ها دارای انواع مختلفی نظیر شرکت های سهامی، مشارکتی، مسئولیت محدود و مالکیت انحصاری می باشند. سرمایه مورد نیاز جهت ثبت شرکت های مسئولیت محدود که دارای طرفداران زیادی در کشور سوئیس است، 20 هزار فرانک سوئیس و سرمایه مورد نیاز شرکت های سهامی و مالکیت انحصاری 100 هزار فرانک سوئیس است. این مبالغ در هنگام ثبت شرکت درون حساب دولت سوئیس بلوکه می شوند و پس از به اتمام رسیدن مراحل ثبت شرکت دوباره به حساب شرکت بازگردانده می شوند. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات درخصوص کارآفرینی در سوئیس و ثبت شرکت در این کشور می توانید از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ملک پور بهره مند گردید، و یا سوالات خود را در بخش پایین همین مقاله مطرح و پاسخ آن ها را از کارشناسان آگاه ما دریافت نماید.

نویسنده این مطلب

نام : ویدا داراب پور (darabpour)

کارشناسی ارشد حقوق، 2 سال سابقه کار در حوزه مهاجرتی، و دارای سابقه درخشان مشاوره  تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری و مهاجرت افراد مشهور و موفق

ایدی اینستاگرام: darabi_mie

این مقاله توسط مشاور رسمی جناب آقای حمید عزیزی تایید شده است. (مشاهده صفحه تایید کننده)
امتیاز 5 از 5 ( 4 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
علی نجف زاده
سلام خسته نباشید. ممنون از مطالب خوبتون. بنده متاهل هستم میخوام بدونم با کارآفرینی در سوییس فرزندانم میتونن توی این کشور مشغول به تحصیل بشن؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
عرض ادب و ارادت در صورت واجد شرایط بودن و تایید بیزنس پلن شما توسط دولت سوئیس، امکان الحاق همسر و فرزندان زیر 18 سال رو دارید و تحصیل فرزندان شما بلامانع خواهد بود. شما می تونید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان و بررسی شرایط خودتون با موسسه تماس تلفنی داشته باشید و از راهنمایی کارشناسان مجرب مجموعه بهره ببرید.
علی اکبر سالارجاوید
با سلام در زمینه کار آفرینی در چه زمینهای می‌شود فعالیت کرد منظورم موسسه آموزشی یا صادرات محصولی از اون کشور و من اطلاعاتی از اونجا ندارم چه سوییس یا ایتالیا
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام مخاطب گرامی برای کارافرینی در کشورهای مختلف شما می توانید با توجه به نیاز آن کشور در زمینه مرتبط با بیزینسی که در ایران دارید اقدام به سرمایه گذاری نمایید. در صورت نداشتن بیزینس پلن وکلای ان کشور برای شما بیزینس پلن تهیه می نمایند.
علی اکبر سالارجاوید
با سلام در زمینه کار آفرینی در چه زمینهای می‌شود فعالیت کرد منظورم موسسه آموزشی یا صادرات محصولی از اون کشور و من اطلاعاتی از اونجا ندارم چه سوییس یا ایتالیا
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام مخاطب گرامی برای کارافرینی در کشورهای مختلف شما می توانید با توجه به نیاز آن کشور در زمینه مرتبط با بیزینسی که در ایران دارید اقدام به سرمایه گذاری نمایید. در صورت نداشتن بیزینس پلن وکلای ان کشور برای شما بیزینس پلن تهیه می نمایند.
مشاوره رایگان