کارآفرینی در ایتالیا

1 نظر

کارآفرینی در ایتالیا

کشور ایتالیا در حال حاضر یکی از مهمترین کشورهای اتحادیه اروپا است. موقعیت جغرافیایی مناسب این امکان دسترسی آسان سرمایه گذاران به بازارهای جنوب، مرکز و شمال اروپا و همچنین بنادر مدیترانه را دارد و همین موضوع باعث شده است تا علی رغم وجود وضعیت اقتصادی ناپایدار، این کشور محبوبیت زیادی در میان سرمایه گذاران خارجی داشته باشد.ایتالیا زادگاه برخی از مجلل ترین مارک های جهان است، گرچه برخی از زمینه های تجاری به وضوح بیش از سایرین مورد علاقه هستند، این کشور سیاست باز برای انواع سرمایه گذاری های خارجی از جمله کارآفرینی در ایتالیا دارد. برخی از مهمترین بخشهای سرمایه گذاری خارجی شامل گردشگری، صنایع غذایی، کشاورزی، تولید یا بخش املاک و مستغلات است.دولت ایتالیا همچنین مشوق های خاصی را برای شرکت های خارجی در نظر می گیرد که مبلغ مشخصی را در این کشور سرمایه گذاری می کنند و یا تجارت خود را در مکانهای مشخصی انتخاب می کنند. در ادامه توضیحات کامل را در خصوص مهاجرت به ایتالیا از طریق کارآفرینی و ویزای کارآفرینی ایتالیا برای شما عزیزان قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی با شماره تماس های موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید.

  • مدارک و شرایط مورد نیاز برای کارآفرینی در ایتالیا
  • بررسی استانداردهای و شاخصه های تاثیرگذار بر سرمایه گذاری در ایتالیا
  • انواع کارآفرینی در ایتالیا
  • چگونگی راه اندازی کسب و کار در ایتالیا
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت
  • سوالات متداول راجع به کارآفرینی در ایتالیا
  • سخن پایانی در خصوص کارآفرینی در ایتالیا

اقامت ترکیه از طریق خرید ملکمدارک و شرایط مورد نیاز برای کارآفرینی در ایتالیا

به طور کلی با توجه به شرایط نسبتاً ضعیف اقتصادی کشور ایتالیا در منطقه، عده بسیار محدودی از شهروندان این کشور توانایی و شرایط کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار را دارند. همچنین این کشور گزینه ی ایده آلی برای کارآفرینی متقاضیان بین المللی نیز به حساب نمی آید اما می توان گفت به دلیل قرارگیری این کشور در اروپا و اتحادیه شنگن، همچنان عده ای از سرمایه گذاران خارجی به کارآفرینی و انجام بیزنس و یا ثبت شعبه در این کشور تمایل نشان می دهند. متقاضیان می توانند اطلاعات و خدمات مورد نیاز خود در ارتباط با کارآفرینی در ایتالیا را از اتاق کارآفرینی این کشور دریافت نمایند. یکی از راه های کارآفرینی در ایتالیا، کارآفرینی از طریق دفاتر تجاری این کشور می باشد که در این روش پروسه تکمیل فرم به دو صورت دستی و یا اینترنتی صورت می پذیرد. حداقل سرمایه لازم برای کارآفرینی در ایتالیا در حدود ۱۰ إلی ۱۲۰ هزار یورو تخمین زده می شود. هرچند روش هایی از ثبت شرکت با مبالغی زیر ۱۰ هزار یورو نیز امکان پذیر هستند.این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه ملک پور به رشته تحریر در آمده و هرگونه کپی برداری از آن شرعاً حرام بوده و پیگرد قانونی دارد.

فرم در خواست، برنامه کارآفرینی، اساس نامه کار آفرینی، تعیین نفرات و مدارک هویتی و شناسایی آنها، میزان مالیات و میزان سرمایه فرد کار آفرین، میزان سهام کار آفرین، بیمه کارمندان از جمله مدارک مورد نیاز برای کارآفرینی در ایتالیا هستند. اگر پروسه به صورت اینترنتی انجام گردد لازم است فرم اینترنتی مربوطه را نیز به صورت تکمیل شده ارائه نماید.

بررسی استانداردها و شاخصه های تاثیرگذار بر سرمایه گذاری در ایتالیا

متقاضیان و علاقه مندان به کارآفرینی در ایتالیا می بایست قبل از هر گونه اقدام و تصمیم گیری در خصوص استانداردها و شاخصه های تأثیرگذار بر سرمایه گذاری در ایتالیا، تحقیقات کافی داشته باشند. بر این اساس در این بخش انواع استانداردها و شاخص های مؤثر را مورد بررسی قرار داده ایم.

  • نرخ ریسک مصادره اموال

نرخ مصادره اموال به نوعی نشان دهنده میزان امنیت کشور مورد نظر برای سرمایه گذاران خارجی است. نرخ مصادره اموال در یک کشور همچنین نمایانگر نوع رفتار دولت سرمایه گذاران خارجی در مشکلات است. نرخ مصادره اموال محدوده عددی یک تا هفت را در بر می گیرد و هر چه این عدد به یک نزدیکتر باشد، امنیت سرمایه گذاران خارجی در آن کشور بیشتر خواهد بود. نمودار نرخ مصادره اموال در ایتالیا در سال های اخیر را در زیر مشاهده می نمایید:

سرمایه گذاری در ایتالیا

  • نرخ کنترل فساد

میزان کنترل فساد در یک کشور نیز از دیگر استانداردهای مؤثر بر سرمایه گذاری در یک کشور است. این عدد در بازه ی مثبت و منفی ۲.۵ تعریف می شود و هر چه این عدد بیشتر باشد نشان دهنده سلامت بیشتر نظام قضایی آن کشور در مقابله با فساد است. نمودار میزان کنترل فساد در ایتالیا را در زیر مشاهده می فرمایید:

کارآفرینی در ایتالیا

علاوه بر استانداردهای بررسی شده، تحلیل شاخص هایی همچون نرخ بیکاری، میزان تولید ناخالص داخلی، میزان مالیات، میزان مالیات بر شرکت ها نیز قبل از هر گونه اقدام به انتخاب مقصدی مناسب جهت سرمایه گذاری مورد نیاز است. در ادامه به بررسی شاخص های ذکر شده می پردازیم:

  • نرخ مالیات

به منظور بررسی این شاخص، اطلاعات مربوطه را طی ده سال اخیر در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید،

کارآفرینی در ایتالیا

  • نرخ بیکاری

نرخ بیکاری نیز از دیگر شاخصه های تأثیرگذار بر انتخاب مقصد مناسب برای سرمایه گذاری است. هرچه این عدد کوچکتر باشد وضعیت اقتصادی و بازار کار کشور مورد نظر مناسب تر می باشد. نمودار نرخ بیکاری کشور ایتالیا در سال های اخیر را در ادامه مشاهده می فرمایید:

کارآفرینی در ایتالیا

  • تولید ناخالص داخلی

یکی از مهمترین شاخصه های تأثیرگذار در انتخاب مقصد مناسب برای مهاجرت، GDP یا تولید تاخاص داخلی است که به نوعی نشان دهنده وضعیت اقتصادی کشور مورد نظر است. در نمودار زیر میزان تولید ناخالص داخلی ایتالیا را در سال های اخیر مشاهده می فرمایید:

کارآفرینی در ایتالیا

  • نرخ تورم

نرخ تورم در یک کشور نشان دهنده چگونگی میزان افزایش هزینه ها در یک کشور در هر سال است. هرچه این نرخ پایین تر باشد میزان ثبات اقتصادی در آن کشور بیشتر بوده و وضعیت رفاهی و اجتماعی مناسب تری دارد. در نمودار زیر نرخ تورم در مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را در سال های اخیر مشاهده می فرمایید:

کارآفرینی در ایتالیا

انواع کارآفرینی در ایتالیا

کارافرینی در ایتالیا به طور کلی به ۳ نوع زیر تقسیم می گردد :

  • کارآفرینی با مسئولیت محدود (SRL)
  • کارآفرینی شعب
  • کارآفرینی سهامی عام (SPA)

کارآفرینی سهامی عام (SPA)

این نوع از کار آفرینی در ایتالیا، عمدتاً مخصوص شرکت های بزرگ است. حداقل سرمایه لازم برای کار آفرینی سهامی عام در ایتالیا ۱۲۰ هزار یورو می باشد. در این نوع کارآفرینی می بایست حداقل یک نفر مدیر معرفی شود. نکته قابل توجه این است که در این نوع کار آفرینی محدودیتی برای برای تعداد افراد استخدامی و سهامداران وجود ندارد. از مزایای کارآفرینی سهامی عام در ایتالیا امکان دریافت وام است.حداقل میزان سرمایه لازم برای این نوع از کارآفرینی در ایتالیا، ۵۰ هزار یورو می باشد. در این روش نیازی به دارا بودن دفتر یا شرکت به صورت واقعی وجود ندارد و داشتن یک دفتر به صورت مجازی نیز کفایت می کند.

کارآفرینی با مسئولیت محدود (SRL)

کار آفرینی با مسئولیت محدود (SRL) محبوب ترین نوع کارآفرینی در ایتالیا به حساب می آید.سرمایه مورد نیاز برای انجام این نوع کارآفرینی زیر ۱۰ هزار یورو بوده و همین امر یکی از دلایل محبوبیت آن در بین متقاضیان است. کار آفرینی با مسئولیت محدود یک نوع کارآفرینی کوچک است که حسابرسی آن نیز به صورت سالانه انجام می پذیرد. از مزایای این روش عدم وجود محدودیت در تعداد سهامداران است.لازم به ذکر است که در این نوع کارآفرینی وجود حداقل یک مدیر مورد نیاز می باشد و بهتر است حداکثر ۲ سهامدار در این کارآفرینی حضور داشته باشند.

کارآفرینی شعب

در این روش از کار آفرینی در ایتالیا فقط یک نفر مدیر شناخته می گردد.نکته قابل ذکر این است که در صورتی که شعبه اصلی شرکت در کشوری غیر از ایتالیا قرار گرفته باشد و شعبه ثانویه در ایتالیا باشد،شرکت اصلی می بایست تمامی بدهی های مالیاتی را بر عهده گیرد. در این نوع کار آفرینی نیز وجود حداقل یک مدیر مورد نیاز است. در این روش می بایست حساب شرکت فعال باشد اما نیازی به ارائه گزارش مالی شرکت وجود ندارد.شرکت اصلی می بایست به منظور ثبت یک شعبه در ایتالیا، یک نماینده قانونی در این کشور منصوب نماید.

چگونگی راه اندازی کسب و کار در ایتالیا

اولین گام برای تشکیل شرکت در ایتالیا تهیه و تهیه اسناد لازم شرکت است، مانند:

 اساسنامه، نمونه امضا که از مدیران شرکت دریافت می شود، مبایعه نامه ها و... سرمایه گذاران خارجی که مایل به راه اندازی مشاغل در ایتالیا هستند باید بدانند که می توانند با تأسیس یک شرکت به عنوان یک مالک انفرادی یا با به دست آوردن موجودی، به عنوان اشخاص حقیقی در شرکت عضو شوند.

در زیر 8 مرحله ای وجود دارد که برای راه اندازی شرکت در ایتالیا باید دنبال شود.

  • در ابتدا می بایست یک حساب تجاری در یک بانک ایتالیایی باز گردد. حداقل 25٪ از سرمایه شرکت می بایست در این حساب واریز شود (با ضمانت نامه بانکی قابل جایگزینی است).
  • آیین نامه شرکت باید در محضر سردفتر ارائه شود. هزینه: 260 یورو.
  • خرید دفتر حسابداری شرکتی. 15 یورو هزینه تمبر برای یک نسخه 100 صفحه ای، هزینه: 30 یورو برای یک نسخه 500 صفحه ای.
  • در مرحله بعد می بایست مالیات اعطای دولت را پرداخت گردد. هزینه: 520 یورو.
  • ثبت نام در اتاق بازرگانی.هزینه: 530 یورو.
  • ثبت نام در در دفتر INPS (اداره تأمین اجتماعی ایتالیا) در صورت استخدام کارمندان.
  • ثبت نام در اداره مالیات ایتالیا و دریافت کد مالی و شماره مالیات بر ارزش افزوده.

در لینک های زیر اطلاعات کامل در خصوص ثبت شرکت در اتریش را مشاهده می فرمایید:

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

ثبت شرکت در اتریش

اخذ اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت

یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا به عنوان یک تاجر خارجی، درخواست مجوز خوداشتغالی است. شرایط خاصی وجود دارد که هنگام مهاجرت به ایتالیا به عنوان یک کارآفرین خارجی باید رعایت شود و این بدان معنی است که متقاضی می بایست ابتدا مجوز کاری را دریافت نماید که به وی امکان می دهد خدمات خود را به عنوان فریلنسر یا در یک شرکت ارائه دهد. برای فعالیت به عنوان فریلنسر، متقاضی ابتدا باید مدارکی را مبنی بر درخواست وی از مشتریان ایتالیایی برای خدماتی که انجام می دهد، ارائه دهد.

خدماتی که تحت اجازه اقامت خود اشتغالی ارائه می شوند باید در زمینه های خاصی باشند. فعالیتهایی که می توان بدست آورد دو نوع است: فعالیتهایی که نیاز به مجوز و ثبت نام در انجمن های خاص مانند مشاغل پزشکی یا حسابداری دارند و فعالیتهایی که نیازی به مجوز ندارند، مانند خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف. لازم به ذکر است که در صورت فعالیت های بدون مجوز، متقاضی باید با یک شرکت ایتالیایی قرارداد کار و حداقل حقوق 8500 یورو در سال داشته باشد.

ویزای خود اشتغالی را می توان با به عهده گرفتن مسئولیت مدیر در یک شرکت ایتالیایی نیز دریافت کرد. در این حالت، شرکتی که کارآفرین را استخدام می کند باید معیارهای خاصی را داشته باشد، از جمله:

  • باید حداقل 3 سال سابقه در تجارت باشد.
  • می بایست مدارکی را ارائه نمود که نشانگر انتصاب کارآفرین خارجی در شرکت است.
  • نکته قابل توجه این است که در مقایسه با ویزای کار عادی، ویزای خود اشتغالی باید توسط متقاضی ثبت شود.

همچنین لازم به ذکر است که تعداد ویزاهای خود اشتغالی براساس سهمیه مشخصی است که سالانه توسط دولت اعلام می شود. پس از ۳ سال از گذشت ثبت شرکت و راه اندازی بیزنس در آلمان، اقامت موقت به اقامت دائم تبدیل می گردد.

 شما همراهان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ اقامت اروپا محصول گام به گام تا اخذ اقامت با تدریس استاد ملک پور را دریافت نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات متداول راجع به کارآفرینی در ایتالیا

✅ سرمایه لازم برای ثبت شرکت سهامی عام در ایتالیا چقدر است؟

حداقل سرمایه لازم برای کار آفرینی سهامی عام در ایتالیا ۱۲۰ هزار یورو می باشد.

✅ اخذ اقامت ایتالیا از طریق کدام نوع ویزا به عنوان یک کارآفرین امکان پذیر است؟

یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا به عنوان یک کارآفرین خارجی، درخواست مجوز خوداشتغالی است.

✅ حداقل مبلغی که برای راه اندازی شرکت نیاز است چقدر است؟

این موضوع به نوع شرکتی که تاسیس می شود بستگی دارد و مبلغی از حدود ۱۰ هزار یورو تا ۱۲۰ هزار یورو را شامل می شود.


_____________سخن پایانی در خصوص کارآفرینی در ایتالیا____________

همانگونه که در این مقاله بررسی شد، کشور ایتالیا به دلیل دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت در میان متقاضیان است.به طور کلی انواع گوناگونی از شرکت ها تحت عناوین مختلف در ایتالیا وجود دارد که بسته به نوع فعالیت و میزان سرمایه قابل ثبت است.لازم به ذکر است یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا از طریق کارآفرینی، درخواست مجوز خوداشتغالی است که متقاضیان می توانند برای اخذ اقامت ایتالیا تحت این عنوان اقدام نمایند. همچنین موضوعاتی همچون مدارک و شرایط مورد نیاز برای کارآفرینی در ایتالیا، استاندارد های و شاخصه های تاثیر گذار بر سرمایه گذاری در ایتالیا، مهاجرت به ایتالیا از طریق کارآفرینی، ویزای کارآفرینی ایتالیا، انواع کارآفرینی در ایتالیا، چگونگی راه اندازی کسب و کار در ایتالیا و اخذ اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت به طور کامل در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفت، شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت به ایتالیا با شماره تماس های موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید سؤالات خود را در پایان این مقاله مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

امتیاز 5 از 5 ( 4 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
احمد فرهادی
سلام و وقت بخیر من در ایران کارآفرین هستم و حدود 5 سالی هست که مدیر کسب و کار خودم هستم و حدود 10 نفر هم نیروی کار دارم، راستش با توجه به اقتصاد ایتالیا و مقاله عالی شما علاقه ای به کارآفرینی در ایتالیا ندارم و میخواستم بدونم با سرمایه حدود 500 هزار یورو در چه کشوری می تونم کارآفرینی کنم که اقامت برای خودم و همسر و فرزندانم دریافت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت در صورت داشتن مجموع شرایط کانادا می تونه برای شما بهترین گزینه برای کارآفرینی باشه. گزینه هایی داریم که لازم نیست کل این مبلغ رو مستقیما سرمایه گذاری بفرمایید. مثل نیوبرانزویک و ... توصیه می کنم برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان و بررسی شرایط خود و خانواده محترمتان با موسسه تماس تلفنی داشته باشید و از راهنمایی کارشناسان مجرب مجموعه بهره ببرید.
مشاوره رایگان