ویزای کار آفریقای جنوبی

1 نظر

ویزای کار آفریقای جنوبی

ویزای کار آفریقای جنوبی، نحوه دریافت و اقدام برای ویزای کاری در کشور آفریقای جنوبی و مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی در این مقاله به صورت اختصاصی و علمی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. چگونه برای ویزای کار آفریقای جنوبی باید اقدام کرد؟ امتیازات ویزای کار آفریقای جنوبی چیست؟ آیا افراد از کشور ایران می توانند این نوع ویزا را دریافت کنند؟ موسسه ملک پور در این راستا، بر آن است که اطلاعات جامع و مانعی را به شما عزیزان ارائه دهد. در این موضوع می توانید با تماس با کارشناسان موسسه، از مشاوره های تلفنی رایگان نیز استفاده کنید. اما آفریقای جنوبی، جنوبی ترین کشور قاره آفریقا که اغلب مردمان این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و می توانید به راحتی مشغول به کار در مشاغل انگلیسی زبان شوید. این کشور از نظر مهاجر پذیری بسیار سابقه گسترده ای دارد. چرا که در طول سالیان دراز، مقصدی برای مهاجرین بوده است. اما در این مقاله باید به بررسی ویزای کار آفریقای جنوبی بپردازیم. در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت.

  • ویزای کار افریقای جنوبی
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار آفریقای جنوبی
  • نرخ بیکاری و بازار کار آفریقای جنوبی
  • لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی 2020
  • میزان درآمد مشاغل در آفریقای جنوبی
  • نحوه کاریابی در آفریقای جنوبی
  • معرفی مؤسسات کاریابی در آفریقای جنوبی
  • شرایط اخذ ویزای همراه آفریقای جنوبی
  • اخذ اقامت دائم و پاسپورت آفریقای جنوبی با کار
  • سخن پایانی درباره ویزای کار آفریقای جنوبی

ویزای کار آفریقای جنوبی

ویزای کار آفریقای جنوبی و شرایط عمومی آن

به طور کلی ویزای کاری آفریقای جنوبی 3 نوع می باشد. ویزای کاری عمومی، ویزای کاری برای مشاغل خاص (جست و جوی کار) و ویزای انتقالی شرکت های بین المللی از انواع ویزای های کاری کشور آفریقای جنوبی می باشد. در حالت اول شما باید یک پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری با یک کارفرما در داخل کشور آفریقای جنوبی داشته باشید. در حالت دوم اگر رشته و سابقه کاری شما جزو آن دسته از مشاغل مورد نیاز باشد،‌ می توانید درخواست ویزای جست و جوی کار آفریقا را داشته باشید. در این حالت شما یک سال فرصت دارید تا شغل مورد نظر خود را بیابید. به محض اینکه قرارداد کاری خود را منعقد کردید،‌ میتوانید درخواست ویزای کاری بلند مدت را داشته باشید. در حالت سوم شما می توانید زمانی که بین شعبات یک شرکت بین المللی قصد کار دارید، و اگر یکی از آن شعبات در کشور آفریقای جنوبی باشد، با استفاده از این نوع ویزا وارد خاک آفریقای جنوبی شوید و از اقامت قانونی استفاده کنید. مهلت استفاده از این نوع اقامت 4 سال است و قابل تمدید نیست. ویزای جست و جوی کار آفریقای جنوبی درست شبیه به ویزای جست و جوی کار اتریش می باشد. برای اینکه این نوع ویزا را با کشور اتریش مقایسه کنید،‌ می توانید به لینک زیر مراجعه کرده و شباهت ها و تفاوت های این دو کشور را بیابید.

پناهندگی اتریش

کار در اتریش

مدارک مورد نیاز ویزای کار آفریقای جنوبی

 می توان گفت که از موارد اصلی و تاثیر گذار برای درخواست ویزای کاری آفریقای جنوبی، مدارک و اسناد می باشد. اسناد و مدارکی که دال بر شرح شرایط متقاضی باشد. این مدارک می تواند شامل سابقه کاری، سطح تحصیلات، مدارک هویتی و اسناد دیگر باشد. موسسه ملک پور در این راستا مدارک و شواهدی که برای دریافت ویزای کار آفریقای جنوبی نیاز است، تشریح کرده است.

  • پاسپورت و تاریخچه سفرتحصیل دکترا در اتریش
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • اثبات مجوز کاری (براساس کمبود مشاغل مطرح می شود)
  • مستندات هویتی و وضعیت مدنی(اقامت و مجوز های کاری)
  • ارائه گزارش های سلامت (بیمه سلامت و وضعیت جسمانی)
  • ارائه عدم سو سابقه کیفری
  • تکمیل فرم ها و مدارک

این مستندات، از ملزومات دریافت ویزای کار آفریقای جنوبی می باشد که توسط سفارت یا کنسولگری آفریقای جنوبی تکمیل و تایید می شود. همچنین اثبات پرداخت های مالی می تواند بسیار موثر باشد. حساب های بین المللی و تمکن مالی نیز از موارد لزوم دریافت ویزای کار آفریقای جنوبی می باشد. در ادامه به نرخ بیکاری کشور آفریقای جنوبی خواهیم پرداخت.

نرخ بیکاری و بازار کار آفریقای جنوبی

یکی از اصلی ترین نکاتی که برای دریافت ویزای کار آفریقای جنوبی باید در نظر گرفت، میزان نرخ بیکاری این کشور است. چرا که اگر این میزان در حد بالایی از بیکاری باشد، می توان گفت که کشور مناسبی برای دریافت ویزای کاری نمی باشد. اما این نرخ باید بر اساس میزان جمعیت کشور محاسبه و اندازه گیری شود.ر نمودار زیر، میزان نرخ بیکاری کشور آفریقای جنوبی را ضمیمه و تشریح کرده است. همانطور که ملاحظه نمودید، میزان نرخ بیکاری این کشور در سال های اخیر رو به صعود است. اما به عنوان یک کشور آفریقایی می توان گفت مدرن ترین و صنعتی ترین کشور قاره می باشد. این امر توانسته است که‌ آفریقای جنوبی را به یک کشور قدرتمند تبدیل کند و مهاجران را از اکثر نقاط دنیا به این کشور بکشاند. اما این نرخ بالا نشات گرفته از کمبود نیروی متخصص می باشد. به همین علت است که این کشور به دنبال جذب نیروی ماهر و متخصص خارجی می باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی 2020

برای دریافت ویزای کار آفریقای جنوبی، باید مشاغل مورد نیاز آن کشور را نیز در نظر گرفت. لیست مشاغل مورد نیاز هر کشوری، می تواند برای مهاجرت به شما کمک کند. چرا که اگر در آن لیست، شغلی که شما در آن حرفه بخصوصی دارید، وجود داشته باشد، شانس شما برای جست و جوی کار و یافتن شغل مناسب خود بالاتر خواهد رفت. موسسه ملک پور در ادامه به بررسی این مشاغل پرداخته است.

  • مهندسی کشاورزی
  • معمار
  • مدیر پروژه ساخت
  • برنامه ریز شهری و منطقه ای
  • مهندس انرژی
  • مهندس فناوری اطلاعات
  • مهندس مکانیک
  • مهندسی استخراج
  • متخصص امور سلامت
  • مدیریت تجاری و کسب و کار

این ها از مشاغل مورد نیاز کشور آفریقای جنوبی می باشد که اگر به عنوان یک شخص خارجی می خواهید به این کشور از طریق جست و جوی کار مهاجرت کنید، بهتر است در این مشاغل درخواست خود را مطرح کنید. در ادامه به میزان حقوق های دریافتی در مشاغل مختلف در کشور آفریقای جنوبی خواهیم پرداخت.

میزان درآمد مشاغل در آفریقای جنوبی

موسسه ملک پور برای یافتن شرایط شغلی و شرایط دریافت حقوق از طریق ویزای کار آفریقای جنوبی، جدول زیر را برای شما عزیزان تهیه و ضمیمه کرده است تا بتوانید بهترین انتخاب و بهترین شغل را برای مهاجرت کاری به کشور آفریقای جنوبی انجام دهید.

 

عنوان شغلی

حداقل حقوق

میانگین

حداکثر حقوق

مدیر مالی

2000

2750

3500

حسابدار مالی

650

700

750

حسابرس مالی

700

800

900

مدیر مالیات

1800

2300

2800

مدیر فناوری اطلاعات

1400

1650

2200

معمار ارشد

1200

1400

2000

مدیر تولید

1400

1600

2300

مهندسی تعمیرات و نگه داری

550

750

900

مهندس منابع طبیعی

2500

2900

3200

مدیریت خدمات مشتری

750

925

1100

 

همانطور که ملاحظه کردید، میزان دریافتی های افراد این کشور می تواند بسیار متنوع باشد. اما در ادامه به بررسی نحوه کاریابی در آفریقای جنوبی خواهیم پرداخت.

نحوه کاریابی در آفریقای جنوبی

عموم افرادی که قصد مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق کار را دارند، به دنبال مؤسسات کاریابی در این کشور نیز هستند. چرا که این گونه مؤسسات یافتن شغل مورد نظر را برای افراد مختلف آسان کرده است. برای دریافت ویزای کار آفریقای جنوبی و کاریابی در آن، می توانید از مؤسساتی که راه شما را برای دریافت شغل مناسب خود، آسان کرده اند، استفاده کنید. عموم کاریابی ها به صورت اینترنتی و آنلاین می باشد. به این صورت که شما با ورود به سایت های کاریابی آنلاین، می توانید شغل هایی که مورد نیاز شرکت ها و کارفرما های کشور آفریقای جنوبی هست را ببینید و مطابق با آن پیش بروید. برخی از کاریابی ها نیز هستند که به صورت فیزیکی مشغول به فعالیت هستند. افراد متقاضی با مراجعه حضوری به آن ها می توانند فرم های کاریابی را تکمیل کرده و روند جست و جوی کار خود را با قوت در پیش گیرند.

بسیاری از افراد نیز بر این گمان هستند که موسسه ملک پور می تواند برای متقاضیان کار، درخواست کاریابی کند و یا خود مشغول به کاریابی شود. این امر صحیح نبوده و موسسه ملک پور هیچگونه خدمات کاریابی در هیچ نقطه از جهان نخواهد داشت. موسسه ملک پور مؤسسات کاریابی را به شما معرفی می کند و امور شما را به عنوان یک مشاور و راهنما در دست می گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید ویدئوی راهنمای گام به گام اخذ اقامت را تهیه کنید تا به اطلاعات کافی در خصوص مهاجرت دست یابی داشته باشید. در ادامه به مؤسسات کاریابی در آفریقای جنوبی خواهیم پرداخت.

گام به گام تا اخذ اقامت

معرفی مؤسسات کاریابی در آفریقای جنوبی

همانطور که پیشتر گفته شد، مسئله کاریابی از دغدغه های افراد متقاضی مهاجرت از طریق کار می باشد. موسسه ملک پور در زمینه دریافت ویزای کاری آفریقای جنوبی می تواند مؤسساتی را به شما معرفی کند. این مؤسسات به صورت آنلاین می تواند برای شما برای کاریابی فعالیت کند. کاریابی ها عموما اطلاعات و روزمه شما را دریافت می کنند و برای یافتن بهترین شغل مناسب برای شما تلاش می کنند. البته در این سایت ها می توانید برای مشاغلی که مورد نظر خودتان هست، تمرکز بیشتری بگذارید و برای آن ها تلاش کنید. در ادامه، موسسه ملک پور به بررسی برخی از سایت های کاریابی در داخل کشور آفریقای جنوبی پرداخته است.

  • https://www.pnet.co.za/
  • https://www.indeed.co.za/jobs-in-south-africa
  • https://www.careers24.com/
  • https://www.careerjunction.co.za/
  • https://za.recruit.net/

شما می توانید برای کاریابی در آفریقای جنوبی به این سایت ها مراجعه کنید و بتوانید مشاغل مورد نیاز و مناسب خود را بیابید و برای استخدام در آن ها اقدام کنید.

کار در جمهوری چک

شرایط اخذ ویزای همراه آفریقای جنوبی

عموما ویزای همراه به افرادی تعلق می گیرد که جزء خانواده درجه یک شخص اصلی به حساب می آیند. همسر و فرزندان زیر 18 سال از توابع و همراهان اصلی شخص به حساب می آید. اما نحوه ورود همراهان به کشور آفریقای جنوبی چگونه است؟ به طور کلی ویزای همراه در آفریقای جنوبی به اشخاصی که دارای تابعیت یا اقامت بلند مدت کشور آفریقای جنوبی هستند،‌ تعلق می گیرد. این افراد می توانند به خانواده خود ملحق شوند. این کشور ازدواج همجنس گرایان را پذیرفته است و شخص همراه می تواند شریک زندگی همجنس وی باشد. این ویزا برای ماندن و زندگی کردن در این کشور تعبیه شده است. در صورتی که شخص همراه بتواند شغلی که مد نظر خود می باشد، پیدا کند می تواند درخواست ویزای کاری را نیز ارائه دهد. همراهان شخص اصلی می توانند همزمان با شخص اصلی وارد این کشور شوند. یکی از اصلی ترین شرایط الحاق به همسر و ویزای همراه در آفریقای جنوبی، دانستن زبان انگلیسی است. شما می توانید با تمهیداتی که موسسه ملک پور برای تقویت زبان برای شما عزیزان در نظر گرفته است،‌ سطح زبان خود را افزایش دهید. با مراجعه به لینک زیر می توانید در این رابطه اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

موسسه مهاجرتی در شیرازدوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)

اخذ اقامت دائم و پاسپورت آفریقای جنوبی با کار

اگر شما برای یک کارفرما یا به طور کلی دولت جمهوری آفریقای جنوبی مشغول به کار هستید، و از دریافت کارت اقامت دائم شما 5 سال می گذرد، می توانید برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کنید. اگر شما به مدت 5 سال به طور مداوم برای کارفرمای مشخصی کار کنید، می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. حتی اگر در خصوص ویزای کاری آفریقای جنوبی از طریق جست و جوی کار، بخواهید این موقعیت را دریافت کنید، فقط کافی است که ثابت کنید پیشنهاد شغلی دائم دارید و حداقل 5 سال تجربه کاری در زمینه تخصص خود دارید. در این صورت می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. درجه اعتبار پاسپورت این کشور در رتبه 43 می باشد که از اعتبار خوبی نسبت به کشور های آفریقایی برخوردار است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه دریافت اقامت آفریقای جنوبی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

پناهندگی اتریش

اقامت آفریقای جنوبی


سوالات متداول در زمینه ویزای کار آفریقای جنوبی

کار در آفریقای جنوبی چگونه امکان پذیر است؟
1- با داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی معتبر در آفریقای جنوبی 2- با اخذ ویزای جستجوی کار ( بدون پیشنهاد شغلی ) می توانند به این کشور مهاجرت کاری داشته باشند.
✅ شرایط اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی چیست؟
برای اخذ ویزای جاب سیکر آفریقای جنوبی شغل و مهارت متقاضی می بایست در لیست کمبود مشاغل این کشور باشد. برای این منظور می بایست مدارک و سابقه کاری خود را به سفارت ارائه دهد. در صورت قبولی مدارک ، به متقاضی روادیدی با اعتبار یک سال اعطاء‌ می گردد تا در این 1 سال در خاک آفریقای جنوبی کار مورد نظر خود را بیابید که در صورت پیدا کردن کار اقامت مشروط وی تبدیل به اقامت کاری می گردد. در صورتی که شخص در این یک سال نتوانست کار مرتبط با مهارتش را پیدا کند، می تواند 1 سال دیگر اقامتش را برای پیدا کردن کار تمدید نماید.
✅ تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزای جاب سیکر آفریقای جنوبی چه میزان است؟
تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ این ویزا 3 هزار راند آفریقای جنوبی است که می بایست حداقل به مدت 3 ماه بر روی حساب متقاضی نشسته باشد.


_____________________ سخن پایانی در باب ویزای کار آفریقای جنوبی _____________________

ویزای کاری آفریقای جنوبی، شرایط و مقدمات دریافت ویزای کاری آفریقای جنوبی و مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی در این مقاله به صورت اختصاصی و علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به طور کلی کشور آفریقای جنوبی کشوری پیشرفته و مدرن نسبت به دیگر کشور های این قاره می باشد. با دریافت ویزای کاری آفریقای جنوبی می توانید به راحتی اقامت بلند مدت این کشور را دریافت کرده و از امتیازات این کشور بهره مند شوید. موسسه ملک پور در مقام مشاور و راهنمای شما می تواند شما را تا مرحله دریافت ویزای جست و جوی کار آفریقای جنوبی کمک کند و حتی بعد از این مراحل نیز شما را راهنمایی کند. در پایان این بخش می توانید از قسمت ثبت پرسش، نظرات و سوالات خود را در خصوص نحوه دریافت ویزای کاری آفریقای جنوبی مطرح کنید و همچنین می توانید با تماس با مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه ملک پور، از مشاوره های تلفنی رایگان استفاده کنید.

امتیاز 5 از 5 ( 6 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مسعود
سلام وقت بخير مممنون از مقاله خيلي خوبتون بسيار كامل و مفيد بود من تمام پاسخ سوالاتم رو دریافت کردم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب ممنون از همراهی شما دوست دوست عزیز
مشاوره رایگان