ویزای توریستی سوئیس

بدون نظر

ویزای توریستی سوئیس

ویزای توریستی سوئیس به ویزایی که برای سفر و گردش به این کشور صادر می شود می گویند. اخذ ویزای توریستی سوئیس و سفر به این کشور فوق العاده و زیبا از مباحثی است که بسیار مورد توجه متقاضیان سفر به اروپا قرار می گیرد. سوئیس یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین کشورهای اروپایی است که جاذبه های توریستی این کشور علاقمندان سفر به این کشور را برای اخذ ویزای توریستی سوئیس ترغیب می کند. شهرهای مهم و فوق العاده سوئیس مانند برن، زوریخ و ژنو از جمله شهرهای توریستی و مسافرتی این کشور محسوب می شوند که بسیار مورد توجه توریستان قرار می گیرند. ویزای سوئیس vfs، نحوه اخذ ویزای توریستی سوئیس و شرایط گرفتن این ویزا در این مقاله به طور کامل بررسی شده است و سعی شده شما با مراحل و چگونگی اخذ ویزای توریستی سوئیس مانند نحوه تکمیل فرم درخواست ویزای مولتی سوئیس آشنا شوید و اطلاعات مفیدی کسب نمایید. بنابراین چنانچه شما عزیزان قصد سفر به سوئیس و اخذ ویزای توریستی سوئیس را دارید، در وهله نخست مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین شما می توانید از طریق تماس با موسسه ملک پورمشاوره رایگان تلفنی در این زمینه دریافت نمایید.

در این مقاله موضوعات زیر بررسی شده است؛

  • درباره کشور سوئیس
  • مدارک مورد نیاز ویزای توریستی سوئیس
  • مدت زمان صدور ویزای توریستی سوئیس
  • تمدید ویزای توریستی سوئیس
  • گرفتن وقت سفارت سوئیس
  • مراحل اخذ ویزای توریستی سوئیس
  • ویزای توریستی سوئیس با وثیقه یا بدون وثیقه
  • خدمات مؤسسه MIE در زمینه اخذ ویزای توریستی سوئیس
  • ریجکتی ویزای توریستی سوئیس
  • ویزای توریستی سوئیس، تضمینی و با گارانتی
  • سخن پایانی درباره ویزای توریستی سوئیس

تحصیل در مدارس کانادادرباره کشور سوئیس

سوئیس کشوری زیبا و ثروتمند واقع در اروپاست. سوئیس با کشورهای اتریش، فرانسه، ایتالیا، لیختن اشتاین و آلمان همسایه است. پایتخت این کشور فوق العاده، شهر زیبای برن است و دو شهر معروف آن ژنو و زوریخ است. واحد پول سوئیس فرانک است و زبان های آلمانی، فرانسوی، رومانی و رومانی در این کشور رایج است. دین رسمی مردم سوئیس مسیحیت می باشد. مساحت کشور سوئیس 41،290 کیلومتر مربع و جمعیت این کشور حدود 7.5 میلیون نفر است. سوئیس دارای 26 ایالت است و ایالت های آن کانتون نامیده می شوند.

  • توضیحات موسسه ملک پور در زمینه اخذ ویزا

فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد اخذ ویزا

فایل صوتی موسسه ملک پور درمورد اخذ ویزا

 

سازمان تجارت جهانی و سازمان صلیب سرخ از جمله سازمان هایی است که در سوئیس قرار دارد. تاریخ سیاسی این کشور نشان می دهد که سوئیس همواره کشوری بی طرف بوده و هیچ گاه وارد جنگ با هیچ کشوری نشده است. سوئیس کشوری ثروتمند است که نظام بانکداری آن حرف اول را در دنیا می زند و جالب است بدانید این کشور ثروتمند از اتحادیه اروپا خارج شده اما با کشورهای عضو اتحادیه اروپا روابط سیاسی و اقتصادی خوبی دارد. در پایان باید اشاره کنیم صنعت توریسم جایگاه ویژه ای در اقتصاد این کشور دارد و همه ساله متقاضیانی زیادی قصد دریافت ویزای توریستی سوئیس را دارند.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی سوئیس

مدارکی که برای اخذ ویزای توریستی سوئیس باید به سفارت این کشور ارائه شود در جدول زیر قابل مشاهده است:

 

فرم تکمیل شده درخواست ویزا

مدارک هویتی مانند شناسنامه و پاسپورت معتبر

ارائه نامه تمکن مالی

ارائه سند ملک ترجمه شده

ارائه مدارک تجاری و مالیاتی شخص متقاضی

ارائه ترجمه بیمه شخص متقاضی

ارائه ترجمه مجوز کاری شخص

ارائه نامه کارفرما در صورت نیاز

ارائه بیمه نامه مسافرتی

داشتن برنامه کامل برای سفر به سوئیس

ارائه کپی رزرو بلیط

تأییدیه محل اقامت شخص متقاضی در سوئیس

در صورتیکه شخص بازنشسته است ارائه نامه های بازنشستگی

 

این مدارک باید توسط شخص به صورت ترجمه شده به سفارت سوئیس تحویل داده شود و شخص باید نشان بدهد تمکن مالی لازم و کافی برای سفر به سوئیس دارد. برای نشان دادن تمکن مالی شخص باید به ازای هر روزی که در سوئیس اقامت دارد مبلغ 100 فرانک در حساب خودش داشته باشد.

مدت زمان صدور ویزای توریستی سوئیس

نوع ویزای توریستی سوئیس کوتاه مدت است و کسی که این ویزا را دارد می تواند به منظور گردشگری یا دیدار اقوام و یا شرکت در سمینار یا کنفرانس های مختلف به سوئیس سفر کند. ویزاهای توریستی کوتاه مدت ویزای تایپ Cمحسوب می شوند. طول مدت پروسه و رسیدگی به پرونده حدود 15 الی 30 روز می باشد. مدت زمان اعتبار ویزای توریستی سوئیس90 روز در یک بازه زمانی 180 روزه است. شخص دارنده ویزای توریستی سوئیس می تواند بدون محدودیت به کل شنگن سفر داشته باشد البته ورود و خروج شخص باید از کشور سوئیس باشد. امروزه شرکت هایی در سراسر دنیا با اسم VFS Global فعالیت دارند که بدون تصمیم گیری در پذیرش یا رد ویزا، فعالیت هایی مانند تنظیم یا ثبت مدارک متقاضیان ویزا را انجام می دهند. در ایران نیز شرکت vfs سوئیس فعالیت دارد و فرآیندهای بررسی درخواست ویزا را انجام می دهد. با توجه به بالا بودن حجم درخواست ها بهتر از متقاضیان قبل از ارائه مدارک به سفارت مدارک را زیر نظر vfs سوئیس تنظیم نمایند.

تمدید ویزای توریستی سوئیس

ویزای توریستی سوئیس از نوع ویزاهای قابل تمدید است و برای تمدید این ویزا باید تقریباً دو هفته قبل از پایان مدت ویزا اقدام کرد. شخص متقاضی باید یک سری مدارک را برای تمدید ویزای توریستی سوئیس به سفارت این کشور ارائه نماید.

تحصیل دکترا در اتریش

  • پاسپورت معتبر که مستندات ورود شخص به شنگن در آن وجود داشته باشد.
  • ارائه فرم درخواست تمدید ویزای توریستی سوئیس.
  • ارائه نامه سفارت که به شخص متقاضی ابلاغ شده مدت ویزا رو به اتمام است.
  • ارائه شناسه سفر شخص متقاضی
  • ارائه بیمه درمانی
  • اثبات تمکن مالی شخص متقاضی

پس از ارائه این مدارک ممکن لازم باشد که شخص متقاضی مصاحبه ای نیز در سفارت انجام دهد و باید در روز سفارت کلیه مدارک را همراه خود داشته باشد.

گرفتن وقت سفارت سوئیس

برای اخذ ویزای توریستی سوئیس باید از سفارت این کشور وقت رزرو کنید، این درخواست باید 3 ماه زودتر به سفارت این کشور ارائه شود و برای این منظور می توانید از سایت سفارت سوئیس وقت را رزرو نمایید. گرفتن وقت سفارت برای تمامی افرادی که قصد گرفتن ویزای توریستی سوئیس را دارند اجباری است. در فرم درخواست ویزای سوئیس اطلاعاتی نظیر:

 

نام و نام خانوادگی

 

شماره پاسپورت

 

تاریخ اعتبار پاسپورت

 

ملیت

 

جنسیت

 

تاریخ تولد

 

شماره تماس

 

تاریخ سفر

 

تاریخ ترجیحی

 

نوع ویزا

گردشگری- کسب و کار تجاری – ویزای بازدید کننده

 

در مورد تعییت وقت سفارت نکاتی وجود دارد که متقاضی باید به آن ها توجه کند. یکی از آن موارد این است که پذیرش وقت سفارت سوئیس تضمینی برای صدور ویزا نخواهد بود. مورد دیگر اینکه تأیید وقت سفارت به آدرس متقاضی ارسال می شود پس بهتر است شخص در دسترس باشد و دیگر اینکه وقت سفارت را نمی توان لغو کرد یا به تأخیر انداخت. نکته مهم دیگر این است که متقاضی باید درخواست ویزای شنگن را حتماً به سفارت ارائه نماید.

آدرس سفارت سوئیس در تهران:

تهران – خیابان الهیه – خیابان شریفی منش – کوچه یاسمن – پلاک 13

تلفن: 021-22006002 – فکس: 021- 22008333

ایمیل: WWW.eda.admin.ch/tehran

وب سایت: [email protected]              

مراحل اخذ ویزای توریستی سوئیس

پروسه اقدام برای اخذ ویزای توریستی سوئیس به شرح زیر است؛

قبل از گرفتن وقت سفارت باید موارد و شرایط مقرراتی را بررسی نمایید و اطلاعات کامل در مورد مدارک لازم برای ویزای سوئیس داشته باشید. در واقع قبل از درخواست ویزا باید نوع ویزایی که می خواهید درخواست بدهید را بشناسید. فرم درخواست ویزا را تکمیل نمایید. مدارک لازم برای ویزای سوئیس باید کاملاً درست و صادقانه باشد، در صورتیکه نقصی در مدارک وجود داشته باشد درخواست ویزا مورد قبول واقع نخواهد شد. سپس می توانید برای تنظیم قرار ملاقات و تعیین وقت مصاحبه به سفارت سوئیس در تهران بروید. هزینه های خدمات را پرداخت می نمایید و درخواست ویزای توریستی را به سفارت تحویل می دهید.

برای دریافت ویزای فوری سوئیس متقاضی باید شرایط خاصی داشته باشد. مثلاً شخص ثابت کند برای درمان قصد رفتن به کشور سوئیس را دارد و باید مدارک کامل و قانع کننده ای به آفیسر ویزا ارائه دهد. مدارک پزشکی، تأییدیه بیمارستان یا کلینیکی که شخص می خواهد مراحل درمان را در ان جا بگذراند تأثیر زیادی در اخذ ویزای فوری سوئیس دارد.

ویزای توریستی سوئیس با وثیقه یا بدون وثیقه

اخذ ویزای توریستی سوئیس هم با وثیقه امکان پذیر است و هم بدن وثیقه و متقاضیانی که برای بار اول می خواهند به سوئیس سفر کنند و قصد گرفتن ویزای توریستی سوئیس را دارند بهتر است دعوتنامه سوئیس داشته باشند. در مورد دعوتنامه اگر متقاضی کسی را در سوئیس نداشته باشد که دعوتنامه سوئیس را برایش ارسال کند می تواند با مراجعه به مؤسسات مهاجرتی و ارائه وثیقه دعوتنامه معتبر دریافت کنند. مبلغ وثیقه به صورت توافقی بین مؤسسه و شخص متقاضی تعیین می شود.پس از بازگشت از کشور سوئیس شخص می تواند به مؤسسه مربوطه مراجعه کرده و وثیقه را پس بگیرد. این مقاله توسط موسسه ملک پور(مؤسسه mie اتریش)تهیه و تنظیم شده و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر نام منبع برخلاف قانون است. 

خدمات مؤسسه MIE در زمینه اخذ ویزای توریستی سوئیس

موسسه ملک پور با توجه به سوابق درخشان و ویژه ای که در امر مهاجرت دارد، می تواند متقاضیان را در اخذ ویزای توریستی سوئیس و سایر کشورها یاری رساند. سوئیس کشوری فوق العاده زیبا و دارای طبیعتی جذاب است. آمار نشان می دهد هر ساله گردشگردان بسیاری تمایل به سفر به سوئیس و اخذ ویزای توریستی سوئیس دارند، موسسه ملک پور با داشتن کارشناسان مجرب و مشاوران توانمند می تواند در این مسیر با شما همگام باشد. اطلاعات کامل در خصوص شرایط اخذ ویزای توریستی برای کشورهای مختلف و همچنین سایر ویزاها را می توانید با مشاهده محصول گام به گام اخذ اقامت به دست آورید.

گام به گام تا اخذ اقامت

ریجکتی ویزای توریستی سوئیس

دلایل ریجکتی ویزای توریستی سوئیس متعدد است. رد شدن و نپذیرفتن ویزا از سوی سفارت در واقع ریجکتی ویزاست. ریجکتی ویزا زمانی اتفاق می افتد که مدارک کامل و درست نباشد و یا افسر ویزا قانع نشده باشد که قصد متقاضی سفر توریستی به سوئیس است و شک و شبهه ای در مورد پناهندگی شخص متقاضی برای آفیسر ویزا به وجود آمده است. دلایلی که باعث ریجکتی ویزا می شوند عبارتند از:

  • اطلاعات فرم درخواست ویزای سوئیس نادرست باشد.
  • مدارکی که به سفارت ارائه شده ناقص یا نادرست باشد و پرونده حاوی مدارک جعلی باشد.
  • دلایل متقاضی برای سفر توریستی به سوئیس برای آفیسر قانع کننده نباشد.
  • تمکن مالی شخص متقاضی برای سفر توریستی و اخذ ویزای توریستی به سوئیس ناکافی باشد.
  • نقصی در مدارک وجود داشته باشد یعنی تغییراتی که در مدارک هویتی وجود داشته باشد و در مدارک قید نشده باشد.
  • عدم وجود بیمه نامه معتبر
  • داشتن سوء پیشینه شخص متقاضی
  • مدارک اقامتی و محل اقامت شخص متقاضی مشخص یا معتبر نباشد.

ویزای توریستی سوئیس، تضمینی و با گارانتی

در مورد اخذ ویزای توریستی سوئیس هیچ گونه تضمین و گارانتی ای وجود ندارد زیرا که این پروسه یک پروسه حقوقی است و همه چیز بستگی به پرونده و شرایط آن بستگی دارد. اگر مدارک کامل و درست و دقیق باشد برای دریافت ویزا نباید مشکلی وجود داشته باشد. موسسه ملک پور با توجه به تجربه و سابقه کاری معتبری که در زمینه فعالیت های مهاجرتی دارد با بررسی دقیق پرونده اگر نقصی در پرونده وجود نداشته باشد متعهد می شود که در صورتی ردی ویزا وجهی دریافت ننماید و این خود نوعی گارانتی در پذیرفتن ویزای توریستی سوئیس محسوب می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.


_____________سخن پایانی درباره ویزای توریستی سوئیس__________

ویزای توریستی سوئیس، مدت اعتبار ویزا، پروسه اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس، ویزای سوئیس vfs و فرم درخواست ویزای مولتی سوئیس در این مقاله مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. سوئیس کشوری زیبا و محبوب برای سفر محسوب می شود و متقاضیان زیادی قصد دریافت ویزای توریستی سوئیس را دارند. بنابراین در این مقاله چگونگی دریافت ویزای این کشور و شرایط دریافت ویزای توریستی به طور مفصل و کامل توضیح داده شد. ویزای توریستی سوئیس از نوع ویزاهای کوتاه مدت محسوب می شود که اعتبار 3 ماهه در یک بازه زمانی 6 ماهه دارد. برای دریافت این ویزا باید مدارک لازم را به طور کامل و درست به سفارت سوئیس در ایران تحویل داد و اگر مدارک نقصی نداشته باشد، متقاضی می تواند ویزای توریستی سوئیس را دریافت نماید. ویزای توریستی شنگن سوئیس به دارنده این امکان را می دهد که بدون محدودیت به کشورهای عضو شنگن سفر کند. اگر چنانچه شما عزیزان قصد سفر به کشور سوئیس و اخذ ویزای توریستی این کشور را دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم با موسسه ملک پور(مؤسسه mie اتریش)تماس گرفته و به روزترین و دقیق ترین اطلاعات را از کارشناسان مجرب ما به طور رایگان دریافت نمایید.


مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
مشاوره رایگان