ویزای تحصیلی چین

1 نظر

چین، یکی از پهناورترین کشورهای جهان و پرجمعیت ترین کشور جهان، یکی از مقاصد مهم تحصیلی برای دانشجویان مختلف سرتاسر جهان می باشد. کشور چین با تغییرات گسترده که در سال های گذشته در سیاست های اقتصادی خود ایجاد کرده به یکی از قطب های مهم اقتصاد جهان تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال مهاجرت به چین به طرق مختلف هستند. تحصیل در چین و کسب ویزای تحصیلی چین یکی از راه های ورود به این کشور می باشد. با ویزای تحصیلی چین افراد فرصت تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور چین را به دست می آورند. همچنین افرادی که با ویزای تحصیلی چین وارد این کشور شده اند می توانند از فرصت های شغلی بسیار زیادی که در این کشور وجود دارند بهره بگیرند. در ادامه موارد متفاوتی از جمله هزینه تحصیل در چین، تحصیل در چین بدون مدرک زبان، مزایای تحصیل در چین و مدارک لازم برای ویزای تحصیلی چین بررسی می گردند. شما عزیزان همچنین می توانید با استفاده از با مشاورین موسسه ملک پور ارتباط برقرار کرده و به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

  • درباره کشور چین و شرایط ویزای تحصیلی چین
  • ویزای تحصیلی چین در مقطع مدارس
  • ویزای تحصیلی چین در مقطع کارشناسی
  • ویزای تحصیلی چین در مقطع کارشناسی ارشد
  • ویزای تحصیلی چین در مقطع دکتری
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در چین
  • هزینه های تحصیل و زندگی در چین
  • شرایط اخذ ویزای همراه چین
  • معرفی دانشگاه های برتر چین
  • کار پس از تحصیل و اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل در چین
  • مزایای تحصیل در چین
  • سؤالات متداول

 

تماس با ما

ویزای تحصیلی چین

درباره کشور چین و شرایط ویزای تحصیلی چین

همان گونه که در بخش قبل به آن اشاره گردید، کشور چین دارای یکی از بزرگ ترین اقتصادهای جهان می باشد. بسیاری از شرکت های بزرگ در زمینه های مختلف صنعتی، بازرگانی، تکنولوژی و فناوری و بسیاری زمینه های دیگر در این کشور فعالیت های خود را توسعه داده اند. به همین علت بسیاری افراد به فکر کسب اقامت این کشور از طرق مختلف می باشند. دریافت ویزای تحصیلی چین یکی از روش های مناسب کسب اقامت چین می باشد. تحصیل در چین در مقاطع مختلف امکان پذیر می باشد. تحصیل در چین پزشکی و غیر پزشکی، بدون مدرک زبان نیز قابل انجام می باشد. در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و همچنین مقطع دکتری تخصصی نیز تحصیل در چین بدون مدرک زبان قابل انجام است. تحصیل در چین به زبان انگلیسی می باشد. بنابراین افراد باید به زبان انگلیسی مسلط باشند. پیشنهاد می شود که جهت تقویت زبان انگلیسی خود از پکیج آموزش زبان انگلیسی فوق فشرده با متد SIC دیدن فرمایید. به طور معمول از نظر سنی نیز در بسیاری از رشته های تحصیلی محدودیت سنی اعمال نمی شود و امکان ادامه تحصیل برای سنین متفاوت قابل انجام می باشد.

 
انتخاب دفتر مهاجرتی

ویزای تحصیلی چین در مقطع مدارس

تحصیل در چین در مقطع مدارس در دو بخش مقدماتی و آموزش عالی تقسیم می گردد. دانش آموزان کشور چین از سن شش سالگی به صورت اجباری موظف هستند تا به مدت 9 سال در مدارس این کشور تحصیلات مقدماتی و متوسطه خود را پشت سر بگذارند. مدارس دولتی در چین که آموزش خود را به زبان چینی اتجام می دهند برای دانش آموزان چینی طراحی و تهیه شده اند. دانش آموزان بین المللی می بایست در مدارس بین المللی که انگلیسی زبان هستند شرکت نمایند. طبیعی است که این مدارس هزینه های متفاوتی خواهند داشت. البته یکی از راه های دریافت ویزای تحصیلی چین تحصیل در این مدارس می باشد. در ادامه به تعدادی از این مدارس و هزینه های آن ها اشاره ای خواهیم کرد.

 

نام مدرسه

 

شهریه سالیانه به دلار

آکادمی هاید

 

17000 الی 29000

مدرسه سوئیس پکن

 

25000 الی 22000

مدرسه یوچونگ پکن

 

26000 الی 45000

مدرسه ساینس هوم

 

20000 الی 29000

مدرسه سانلیتون پکن

 

30000 الی 35000

ویزای تحصیلی چین در مقطع کارشناسی

ویزای تحصیلی چین در مقطع کارشناسی برای رشته های متفاوتی صادر می گردد. افراد با سن پایین تر از 35 سال می توانند برای این مقطع اقدام کنند. این مورد یکی از مزایای تحصیل در چین و ویزای تحصیلی چین می باشد. امکان تحصیل در چین پزشکی و غیر پزشکی بدون ارائه مدرک زبان ممکن می باشد. ولی لازم است که دانشجو نشان دهد که دارای سطح زبان انگلیسی خوبی می باشد. تحصیل در این مقطع در کشور چین به مدت 3 الی 4 سال به طول می انجامد. تحصیل پزشکی در چین برخلاف بسیاری کشورهای دیگر نیاز به گذراندن آزمون ورودی ندارد و افراد تا سن 35 سال می توانند برای این رشته اقدام کنند. تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در چین بسیار ارزان می باشند. هزینه تحصیل در چین در این رشته ها تقریباً معادل 5000 الی 6500 دلار در سال می باشد. افراد بدون آزمون و فقط با ارائه معدل بیشتر از 14 می توانند برای این پروسه اقدام کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله زیر در خصوص تحصیل پزشکی در چین را مطالعه فرمایید.

کار در استرالیا

تحصیل پزشکی در چین

ویزای تحصیلی چین در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین برای افرادی که دارای مدرک لیسانس با معدل بالاتر از 14 هستند امکان پذیر می باشد. این مقطع تحصیلی حدوداً 2 سال به طول می انجامد. همانند مقطع لیسانس تحصیل در این مقطع نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی نمی باشد. البته برای دریافت ویزای تحصیلی چین ارائه نمره آیلتس می تواند کمک شایانی کند. هزینه تحصیل در این مقطع نیز حدوداً 3 الی 5 هزار دلار در سال می باشد. در صورتی که متقاضی دارای سن کمتر از 30 سال و همچنین معدل بالای 16 باشد با ارائه مدرک زبان آیلتس حداقل 6 می تواند اقدام به دریافت بورسیه تحصیلی کند که در ادامه به تفصیل توضیح داده خواهد شد. افرادی که دارای تسلط به زبان چینی باشند می توانند از سیستم آموزشی رایگان چین استفاده کنند و به صورت مجانی تحصیل بکنند.

ویزای تحصیلی چین در مقطع دکتری

یکی از اصلی ترین مقاطع تحصیلی که منجر به دریافت ویزای تحصیلی چین می شود تحصیل در مقطع دکتری در این کشور می باشد. افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد با معدل تحصیلی مناسب و همچنین دارای رزومه علمی مناسب باشند می توانند  برای تحصیل در این مقطع درخواست دهند. تحصیل دکتری در چین 3 الی 5 سال به طول خواهد انجامید. با توجه به پیشرفت هایی که در سال های اخیر در زمینه های مختلف در چین به ثمر رسیده است، بودجه های تحقیقاتی فراوانی برای توسعه در بخش های علمی متفاوت از طرف دولت تعیین گردیده است. این موضوع امکان دریافت بورسیه تحصیلی در چین را بالا برده است. در این مقطع نیز نیاز به ارائه مدرک زبان نمی باشد. در کشور چین نیز مانند بسیاری کشورهای دیگر، دانشجویان با ارائه رزومه علمی و پروپزال مناسب باید با اساتید مختلف در چین ارتباط گرفته و اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی در چین نمایند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در چین

چین یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل و زندگی می باشد. با این وجود بسیاری از افراد که دارای ویزای تحصیلی چین هستند، به دنبال این هستند تا هزینه های خود را به حداقل ممکن برسانند. همان گونه که اشاره گردید با توجه به پیشرفت های فراوان کشور چین در عرصه های مختلف و احساس نیاز به توسعه بیشتر، بودجه های علمی و تحقیقاتی فراوانی از طرف دولت چین به دانشگاه ها و مراکز آموزش علمی به هدف پیشرفت علمی ارائه می گردد. در مقاطع بالاتر مانند دکتری و کارشناسی ارشد امکان دریافت بورسیه بسیار بیشتر از مقاطع پایین تر می باشد. داشتن نمرات درسی مناسب، تسلط به زبان انگلیسی، داشتن رزومه علمی مناسب و همچنین سن مناسب از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در چین می باشد. این بورسیه ها معمولاً بخش زیادی از هزینه تحصیل در چین و همچنین زندگی در این کشور را پوشش می دهد. در ادامه به بخشی از این بورسیه های تحصیلی پرداخته می شود:

 

نام بورسیه

مقطع

کمک هزینه

بورس SCHIUMBERGER 2020

دکتری

40000 تا 50000 هزار دلار

بورسیه های دانشگاه ینچینگ آکادمی دانشگاه پکن

کارشناسی ارشد

هزینه کامل تحصیل و زندگی

بورس تحصیلی MOFCOM 2020

کارشناسی ارشد - دکترا

هزینه کامل تحصیل و زندگی

بورس تحصیلی MPA

کارشناسی ارشد - دکترا

هزینه کامل تحصیل و زندگی

بورسیه دانشگاه مهندسی هاربین

کارشناسی – کارشناسی ارشد- دکتری

هزینه کامل تحصیل. کمک هزینه ماهیانه مخارج زندگی

هزینه های تحصیل و زندگی در چین

پس از بررسی مقاطع مختلف جهت دریافت ویزای تحصیلی چین به بخش مهم هزینه ها می رسیم. هزینه تحصیل در چین معمولاً به طور میانگین در مقطع کارشناسی حدود 3 الی 5 هزار دلار در سال می باشد. در رشته های داروسازی این هزینه حدود 6400 دلار و در رشته های پزشکی و دندانپزشکی حدود 5 هزار دلار در سال می باشد. در سایر رشته ها این هزینه تا 3000 دلار نیز کاهش پیدا می کند. در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز در سال از حدود 20000 الی 35000 یوان چین معادل 3 الی 5 هزار دلار می باشد. هزینه های زندگی در این کشور نیز نسبتاً پایین می باشد. هزینه زندگی دانشجویی در چین در ماه حدود 400 الی 500 دلار و در سال حدود 5000 دلار آمریکا می باشد. در جدول زیر هزینه اقلام مهم و ضروری در چین آمده است:

 

هزینه

مقدار

اقلام

1.70 یورو

1 کیلو

سیب

1.62 یورو

1 کیلو

پرتغال

1.20 یورو

1 کیلو

موز

0.70 یورو

1 کیلو

سیب زمینی گوجه

0.72 یورو

1 کیلو

کاهو

0.65 یورو

1 کیلو

پیاز

1.10 یورو

1 کیلو

گوجه

2.50 یورو

1 پاکت 20 عدد

سیگار

14 یورو

1 کیلو

پنیر

1.20 یورو

1 کیلو

برنج

1.60 یورو

1 لیتر

شیر

1.70 یورو

12 عدد

تخم مرغ

1.50 یورو

500گرم

نان

3 یورو

1کیلو

مرغ

8.60 یورو

1 کیلو

گوشت

055 یورو

1.5 لیتر

آب معدنی

51 یورو

1 ماه

هزینه های قبوض( برق، گاز،آب)آپارتمان 80 متری

شرایط اخذ ویزای همراه چین

دانشجویان بین المللی که قصد اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی چین را دارند، یکی از موارد مهمی که بررسی می کند امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده خود هستند. یکی از ویزاهای معمول در بسیاری از کشورهای جهان ویزای همراه می باشد که به دانشجویان بین المللی متاهل اجازه می دهد همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را با خود به همراه داشته باشند. در چین قانوناً امکان درخواست برای این ویزا وجود دارد. ولی به طور کلی با توجه به این که امکان کار برای همراه وجود ندارد، همسر و فرزندان شخص دانشجو می توانند با ویزای توریستی نیز به وی ملحق شوند. این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور گردآوری و نگارش شده است و هر گونه کپی برداری از آن شرعاً و قانوناً صحیح نمی باشد. 

معرفی دانشگاه های برتر چین

یکی از بخش هایی که در کنار اقتصاد بزرگ چین در سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است بخش علمی و آموزشی این کشور می باشد. چین دارای دانشگاه های بزرگ و با رتبه بندی جهانی بسیار بالا در استان های مختلف خود می باشد که این موضوع برای افراد دارای ویزای تحصیلی چین بسیار حائز اهمیت می باشد. بسیاری از دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف و از جمله پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هستند. در جدول زیر تعدادی از دانشگاه های معتبر و مطرح کشور چین را مشاهده می فرمایید:

 

رنک جهانی

رتبه در چین

نام دانشگاه

118

1

دانشگاه پکن

148

2

دانشگاه  Tsinghua 

215

3

دانشگاه ژجیانگ

241

4

دانشگاه شانگهای جیائو تانگ

344

5

دانشگاه فودان

398

6

دانشگاه ووهان

413

7

دانشگاه علم و صنعت چین

438

8

دانشگاه نانجینگ

460

9

دانشگاه تونگ جی

474

10

دانشگاه رنمین چین

کار پس از تحصیل و اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل در چین

اشخاصی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی چین می باشند، طبیعی است که به دنبال کسب اقامت در چین و اجازه زندگی و کار پس از تحصیل در چین هستند. موردی که باعث اخذ اقامت در چین می شود اشتغال، کسب درآمد و کسر مالیات از آن می باشد. بنابراین با توجه به این که صرف تحصیل منجر به تخذ اقامت بلند مدت پس از تحصیل در چین نمی گردد، بنابراین دانشجویان باید موفق به کاریابی در این کشور گردند. در کشور چین امکان تمدید اقامت دانشجویی به منظور کاریابی وجود ندارد، لذا دانشجویان باید در طول دوران تحصیل خود به زبان چینی کمی مسلط شده و شروع به کاریابی در سطح این کشور نمایند. تا به محض فراغت از تحصیل با ارائه پیشنهاد کاری و قرارداد کاری درخواست اقامت کاری خود را ثبت نمایند. شخصی که در چین مشغول به کار بوده و به دولت مالیات می پردازد پس از گذشت 5 سال به طور قانونی می تواند درخواست اقامت دائم چین را بدهد. ولی در این کشور امکان دریافت تابعیت و پاسپورت بسیار سخت می باشد و فقط برای افراد خاص امکان پذیر می باشد. در تصویر زیر نمودار نرخ بیکاری کشور چین را مشاهده می فرمایید.

 

گام به گام تا اخذ اقامت

مزایای تحصیل در چین

کشور چین همواره به دلایل زیادی مورد توجه گردشگران و مهاجران فراوانی قرار دارد. فرهنگ متفاوت مردم این کشور، تمدن کهن امپراتوری چین و آثار به جا مانده از آن، آب و هوای خاص و معتدل و بسیاری موارد دیگر از جاذبه های این کشور می باشند. از نظر تحصیل نیز دانشگاه های معتبر با رتبه بندی بالای جهانی، حمایت های همه جانبه دولت از سیستم آموزشی و همچنین دانشجویان داخلی و خارجی و هزینه های تحصیل و زندگی مناسب بسیاری افراد را ترغیب به دریافت ویزای تحصیلی چین می کند. از مزایای تحصیل در چین علاوه بر نکات بیان شده امکان دریافت کمک هزینه های تحصیلی بسیار عالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. در صورتی که دانشجو واجد شرایط باشد، که در بخش های قبل به آن اشاره گردید، می تواند از این بورسیه ها استفاده کند. این بورسیه ها تمام هزینه تحصیل و همچنین تمام هزینه های زندگی دانشجو را پوشش می دهد. در بسیاری مواقع مقداری از این کمک هزینه نیز برای دانشجو به صورت اضافه و پس انداز باقی می ماند.


_____________سخن پایانی درباره ویزای تحصیلی چین__________

ویزای تحصیلی چین و شرایط کلی دریافت ویزای تحصیلی چین در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در بخش های مختلف این مقاله به هزینه تحصیل در چین، مزایای تحصیل در چین، تحصیل در چین پزشکی و دندانپزشکی، مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی چین و همچنین امکان تحصیلی در چین بدون مدرک زبان در رشته های تحصیلی و مقاطع تحصیلی متفاوت پرداخته شد. شما عزیزان و همراهان همیشگی می توانید سوالات خود در خصوص ویزای تحصیلی چین را در بخش دیدگاه انتهای همین صفحه مطرح نمایید و پاسخ پرسش های خود را دریافت کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان و مشاورین موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره مهاجرتی دریافت کنید.

امتیاز 5 از 5 ( 2 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
عماد صالحی
با سلام برای تحصیل در مقطع دکتری در چین و امکان دریافت فول اسکالرشیپ توضیح دهید که مناسب برای چه افرادی است و چه مدارکی نیاز دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شما برای پذیرش دکتری و دریافت فول اسکالرشیپ می توانید رزومه کامل خود را برای موسسه ارسال نمایید تا مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به رشته شانس شما برای پذیرش دکتری چک شود.
مشاوره رایگان