ویزای تحصیلی سوئد

17 نظر

ویزای تحصیلی سوئد

در این مقاله سعی داریم تا اطلاعات به روزی را در خصوص ویزای تحصیلی سوئد در اختیار متقاضیان تحصیل در سوئد قرار دهیم و شما را با شرایط تحصیل در سوئد آشنا نماییم. آیا اخذ ویزای تحصیلی سوئد برای اتباع ایرانی امکان پذیر می باشد؟ هزینه تحصیل در سوئد چقدر است؟ آیا اخذ ویزای تحصیلی سوئد بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ شرایط تحصیل در سوئد چگونه است؟ در ادامه به این قبیل سوالات و سایر سوالات شما عزیزان پاسخ خواهیم داد. امروزه جمع کثیری از دانشجویان به منظور افزایش سطح تحصیلات خود در صدد اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد می باشند. این کشور با ارائه برنامه های متنوع در مقاطع دانشگاهی به یکی از کشورهای محبوب جهت تحصیل تبدیل گشته است. در ادامه به بررسی جزئیات ویزای تحصیلی سوئد و مواردی مانند مراحل اخذ ویزای تحصیلی سوئد بدون مدرک زبان خواهیم پرداخت. پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری در خصوص این ویزا کسب نمایید. حال اگر پس از مطالعه این مقاله نیاز به کسب اطلاعات کامل تری داشتید، می توانید با کارشناسان موسسه ملک پور تماس حاصل نمایید و از مشاوره اولیه رایگان بهره مند شوید. از جمله مواردی که در مقاله ویزای تحصیلی سوئد مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد

تماس با ماشرایط اخذ ویزا تحصیلی در سوئد 

شرایط اخذ ویزا تحصیلی در سوئد نیازمند شناخت بیشتری از این کشور می باشد. کشور‌ سوئد یکی از بزرگترین کشورهای قاره اروپا می باشد که در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار گرفته است و با کشورهایی نظیر: فنلاند، دانمارک و نروژ هم مرز می باشد. استکهلم پایتخت این کشور می باشد. مردم این کشور به زبان سوئدی با یکدیگر مکالمه می کنند. از لحاظ جمعیتی این کشور بیش از ۱۰.۰۶۵۳۸۹ نفر را در خود جای داده است.

 

  • ویدئوی موسسه ملک پور در مورد تحصیل در اسکاندیناوی

فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد تحصیل در اسکاندیناوی

فایل صوتی موسسه ملک پور درمورد تحصیل در اسکاندیناوی

 

امروزه دانشجویان زیادی مایل هستند تا برای تحصیلات بیشتر، به کشور سوئد مهاجرت کنند. به دلیل مهاجر پذیر بودن این کشور در حال حاضر دانشجویان بین المللی از سراسر جهان در دانشگاه‌ های معتبر سوئد تحصیل می‌کنند. برنامه‌ های ارائه شده در دانشگاه های خصوصی سوئد به زبان انگلیسی می باشد بنابراین دانشجویان می توانند تحصیل به زبان انگلیسی را در سوئد تجربه کنند. برای آگاهی بیشتر از شرایط اخذ ویزا تحصیلی در سوئد ، اخذ اقامت و تابعیت سوئد از طریق تحصیل، تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

ویزای تحصیلی سوئد برای مدارس

تمامی شهروندان کشور سوئد بایستی از سن ۶ سالگی جهت تحصیل در مقطع دبستان به مدرسه بروند. تحصیل آنان در مدارس دولتی به زبان سوئدی رایگان می باشد. تحصیل در مقطع مدارس سوئد به سه دسته تقسیم می شود: مقطع دبستان، مقطع متوسطه و مقطع دبیرستان. تحصیل در مقطع دبستان و متوسطه در این کشور اجباری می باشد. به طور کلی تحصیل در این دو مقطع ۹ سال به طول می انجامد و پس از آن در صورت تمایل می توانید جهت ادامه تحصیل در دبیرستان‌ های سوئد ثبت نام کنید. بازه زمانی تحصیل در مقطع دبیرستان 3 ساله است. لازم به ذکر است که دانش‌ آموزان اتحادیه اروپا نیز می توانند از سیستم آموزش رایگان این کشور بهره‌مند شوند. شرایط تحصیلی در این کشور برای دانش آموزانی که خارج از اتحادیه اروپا می باشند، متفاوت است. والدین به ۲ طریق می توانند فرزندان خود را در مدارس سوئد ثبت نام کنند، آنان می‌توانند فرزندان خود را در مدارس شبانه ثبت نام نمایند. بعلاوه اگر یکی از شهروندان این کشور خود را به عنوان قیم فرزند شما معرفی کند، می توانید فرزندتان را در مدارس روزانه ثبت نام نمایید. در هر دو حالت شما می بایست هزینه های یک سال تحصیلی را تقبل کنید.

 

ویزای تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی

امروزه جمع کثیری از دانشجویان بین المللی به خصوص دانشجویان ایرانی به منظور تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی، شرایط خود را بررسی می نمایند. دوره های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌ های این کشور در مقطع کارشناسی به دو زبان سوئدی و انگلیسی می باشد. جهت ثبت نام در دوره های انگلیسی زبان بایستی سطح زبان انگلیسی خود را با ارائه آیلتس ۶ اثبات نمایید. طول دوره کارشناسی در کشور سوئد بسته به رشته و دانشگاهی که انتخاب می نمایید، ۳ ساله یا ۴ ساله می باشد. یکی از مدارک مهم جهت تحصیل در این مقطع ارائه دیپلم ۱۲ ساله است. تمام دانشجویان می توانند در صورت تمایل ۱۰ الی ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار دانشجویی شوند. بسته به گرایش و دانشگاهی که برای گذراندن دوره‌ های تحصیلی خود انتخاب می نمایید، شهریه تحصیل متفاوت است. ولی به طور متوسط شهریه یک دانشجوی تمام وقت در مقطع لیسانس در کشور سوئد سالانه تقریباً بین ۸۰ هزار تا ۱۳۰ هزار کرون (۸۳۰۰ تا ۱۳ هزار یورو) می باشد.

 

ویزای تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

برنامه های تحصیلی در دوره ی کارشناسی ارشد، مانند مقطع کارشناسی بوده و به دو زبان انگلیسی و سوئدی ارائه می‌ شود. معمولا دانشجویان ایرانی در دوره های انگلیسی زبان ثبت نام می نمایند. زیرا یادگیری زبان انگلیسی بسیار راحت تر از زبان سوئدی می باشد. اکثر دانشگاه های معتبر موجود در این کشور رشته های تحصیلی متنوعی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهند که تعداد آنان به سرعت در حال افزایش می باشد. دانشجویان به اختیار می توانند یکی از رشته‌ های تحصیلی را انتخاب نموده و مشغول به تحصیل در این مقطع شوند. دانشجویان متقاضی در صورتی اجازه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، که ارائه دهنده مدرک زبان با آیلتس 6.5 باشند. جهت دریافت پذیرش در این مقطع دانشجویان موظف به ارائه مدرک تحصیلی مقطع قبلی خود می باشند. شما ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارید. به خاطر داشته باشید که بازه زمانی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ما بین یک و نیم الی دو سال می باشد. شهریه تحصیل در چنین مقطعی حدود ۱۳۰۰۰ یورو(130000 کران) می باشد.

 

ویزای تحصیلی سوئد در مقطع دکترا

محصلان در مقطع دکترا جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئد نیازمند سوپروایزر یا استاد راهنما می باشند. استاد راهنما بایستی شما را تایید کند در غیر این صورت نمی توانید در دانشگاه های سوئد ثبت نام نمایید. تحصیل در مقطع دکترا بیشتر متمرکز بر مطالعات آموزشی و تحقیقاتی می‌باشد. دانشجویان متقاضی معمولاً پس از ۴ سال تحصیل مدرک خود را از دانشگاه مربوطه دریافت می کنند. آنان در حین تحصیل نمی‌ توانند مشغول به کار دانشجویی شوند و از این طریق کسب درآمد کنند. از دو طریق می توان جهت دریافت پذیرش در مقطع دکترا اقدام به عمل آورد.

اگر می خواهید در زمینه خاصی نظیر: ریاضی، مهندسی و علوم فناوری تحصیل نمایید، می بایست زمینه های تحقیقاتی اعلام شده را مورد بحث و بررسی قرار دهید و بر اساس عنوان پروژه یک بیانیه شخصی و CV تحصیلی ارائه دهید.

دانشجویان متقاضی رشته‌های علوم اجتماعی، هنر و علوم انسانی عموماً ایده های خود را ارائه می دهند. سوپروایزر شما را در این زمینه راهنمایی می‌کند و به شما کمک می کند تا پروپوزال خود را ارائه دهید.

 

تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

برای دانشجویان خارجی جهت تحصیل در سوئد این امکان وجود دارد که به زبان انگلیسی در کشور سوئد به تحصیل بپردازند. برای شرکت در دوره‌ های کوتاه‌ مدت زبان ارائه آیلتس ۵.۵ توسط متقاضیان دانشجو الزامی است. در این زمینه می بایست خاطر نشان کنیم، اخذ ویزای تحصیلی با دوره زبان در صورتی امکان پذیر است که مدرک زبان ارائه شده توسط دانشجو به دانشگاه کمتر از سطح مورد قبول دانشگاه مورد نظر باشد. به عنوان مثال، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ملزم به ارائه آیلتس ۶ می باشید ولی اگر مدرک شما کمتر از ۶ باشد، می توانید در دوره‌ های کوتاه‌ مدت زبان مشروط به دوره اصلی شرکت نمایید و سطح دانش زبانی خود را با شرکت در این دوره‌ها ارتقا دهید. طول دوره‌ های کوتاه‌ مدت زبان انگلیسی به سطح زبان دانشجوی متقاضی بستگی دارد. ولی به طور کلی این دوره‌ ها بین ۳ ماه تا ۶ ماه به طول می انجامند. هزینه دوره زبان انگلیسی در سوئد با توجه به مدت زمان انتخابی شما از ۶ هزار یورو تا ۸ هزار یورو متغیر است. 

اگر مشتاق یادگیری زبان انگلیسی در مدت زمان کوتاهی می باشید، می توانید محصول زبان انگلیسی موسسه ملک پور را تهیه نمایید. شما با تهیه این محصول هزینه کمتری می پردازید.

انتخاب دفتر مهاجرتی
 

بورس تحصیلی سوئد

کشور سوئد برای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی بورسیه تحصیلی در نظر می گیرد. ولی هیچ یک از آنان متعلق به دانشجویان ایرانی نمی باشد. کمک هزینه های تحصیل و جوایز مخصوص کشور هایی می باشد که در ذیل این مطلب به تشریح آن ها پرداخته ایم.

  • Guest scholarship program: دانشجویانی که مشغول به تحصیل در رشته هایی نظیر: ادبیات و زبان سوئدی هستند تعلق می گیرد. البته آن ها باید نیاز مالی خود را اثبات نمایند به عنوان مثال: دانشجویان بومی در مناطق فلسطین، لبنان و... قادر به ارسال درخواست خود برای شامل شدن از بورسیه تحصیلی به دانشگاه مورد نظر می باشند.
  • Visby: دانشجویانی که شهروند کشورهایی نظیر: حوزه دریای بالتیک و اروپای شرقی هستند برای این نوع بورسیه تحصیلی در نظر گرفته می‌شوند. برخی از این کشورها عبارتند از: لهستان، اوکراین، روسیه و غیره. اخذ بورسیه تحصیلی در تمامی مقاطع دانشگاهی (3 مقطع)امکان پذیر می باشد.
  • Swedish-Turkish program: این نوع بورسیه تحصیلی به شهروندان کشور ترکیه که مشغول به تحصیل در رشته حقوق و برخی از رشته‌ های علوم اجتماعی هستند، اعطا می‌ شود.
 

هزینه زندگی و تحصیل در سوئد

یکی از عوامل مهم در امر مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد یا سایر کشورها توجه به هزینه و شهریه تحصیل می باشد. دانشگاه های موجود در کشور سوئد شهریه تحصیل را بر اساس امکانات و رشته های تحصیلی که ارائه می‌دهند، تعیین می ‌کنند. شهریه یک دانشجوی تمام وقت سالانه تقریباً بین 80 تا 130 هزار کرون است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شهریه تحصیل تا قبل از سال ۲۰۱۰ در سوئد رایگان بوده ولی در حال حاضر جهت تحصیل در این کشور می بایست شهریه آن را پرداخت کنید یکی دیگر از عوامل مهم در مهاجرت تحصیلی هزینه های زندگی دانشجویی باشد هزینه های زندگی در سوئد ماهانه تقریبا 1000 یورو است. جدول زیر نشان دهنده هزینه برخی از اقلام ضروری در کشور سوئد می باشد.

 

 مایحتاج

 هزینه

1 وعده غذایی در رستوران های ارزان قیمت

100.00 کرون

غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط

600.00 کرون

یک لیتر شیر

10.89 کرون

یک قرص نان سفید تازه500 gr

21.52 کرون

یک کیلو برنج سفید

23.60 کرون

12 عدد تخم مرغ

26.98 کرون

یک کیلو گوشت گوساله

139.83 کرون

یک کیلو موز

21.13 کرون

یک کیلو پیاز

10.55 کرون

 

کار ضمن تحصیل در سوئد

کشور سوئد به تمامی دانشجویان واجد شرایطی که به منظور تحصیل از دانشگاه های موجود در این کشور پذیرش دریافت نمودند، اجازه می دهد تا در حین گذراندن دوره های تحصیلی خود مشغول به کار نیمه وقت شوند. به بیان دیگر دانشجویانی که اجازه اقامت کشور سوئد را دریافت نمودند؛ می توانند در مشاغل مختلف نظیر: گارسون رستوران، فروشندگی و غیره به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. ساعتی که دانشجویان مجاز به کار در این کشور هستند برای مقاطع مختلف دانشگاهی، متفاوت می باشد. به طور کلی در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا، اشخاص اجازه کار را به ترتیب 10 تا 20 ساعت، 20 تا 30 ساعت و 40 ساعت در هفته دارند.

 

ویزای دانشجویی سوئد با همراه

یکی از دغدغه های افرای که کشور سوئد را جهت ادامه تحصیل مقصد قرار داده اند، در خصوص ویزای دانشجویی سوئد با همراه می باشد. کشور سوئد به دانشجویان متقاضی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، جهت آوردن همسر و فرزندان زیر 18 سال آن ها ویزای همراه صادر می کند. همسر شخص دانشجو می‌ تواند در صورت یافتن کارفرمایی سوئدی و عقد قرارداد کاری مشغول به کار تمام وقت در این کشور شود. برای اخذ ویزای الحاق خانواده بایستی مدارکی ارائه دهید. در زیر این متن اسناد مورد نیاز آورده شده است.

  • کپی از تمام صفحات گذرنامه شخص دانشجوتحصیل دکترا در اتریش
  • ارائه سند ازدواج و کپی از تمامی صفحات آن
  • ارائه مدارکی که نشان دهد شما و همسرتان با یکدیگر زیر یک سقف زندگی می کنید.
  • نشان دهید که توانایی حمایت مالی از خود و اعضای خانواده را دارید.
  • ارائه گواهی تولد
  • ارائه ۲ قطعه عکس
 

معرفی دانشگاه های برتر سوئد

معمولاً دانشجویانی که در صدد اخذ ویزای تحصیلی سوئد می باشند، در ابتدا دانشگاه های موجود در کشور سوئد را مورد بررسی قرار می‌دهند. آنان به رتبه دانشگاه ها و سطح کیفیت آموزش توجه می‌کنند و بر اساس شرایط و توانایی مالی خود برای اخذ پذیرش اقدام می‌ کنند. از آن جا که اکثر دانشجویان مشتاق تحصیل در بهترین دانشگاه ها می باشند، لیستی از دانشگاه‌های رتبه برتر سوئد تهیه نموده ایم.

 

رتبه جهانی

نام دانشگاه

رنک کشوری

67

دانشگاه اوپسالا

1

77

دانشگاه لوند

2

122

دانشگاه استکهلم

3

143

KTH مؤسسه تکنولوژی

4

201

دانشگاه گوتنبرگ

5

214

Chalmers دانشگاه تکنولوژِی

6

285

دانشگاه لینکوپینگ

7

298

دانشگاه اومئو سوئد

8

510

Karolinska مؤسسه

9

650

دانشگاه علوم پزشکی سوئد

10

842

دانشگاه اقتصاد استکهلم

11

 

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی سوئد

اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد نیازمن پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور می باشد. جهت اخذ ویزای دانشجویی می‌بایست اسنادی را ارائه دهید که واجد شرایط بودن شما را اثبات نماید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی عبارتند از:

  • ارائه گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبارتحصیل دکترا در اتریش
  • ارائه رسید از پرداخت شهریه دانشگاه
  • ارائه نامه پذیرش
  • ارائه بیانیه هدف(در بیانیه هدف مشخص نمایید که هدف شما از تحصیل در کشور سوئد چیست)
  • ارائه گواهی مالی
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • پروسه دریافت ویزای دانشجویی سوئد ممکن است ۹۰ روز طول بکشد.
 

شرایط کار پس از تحصیل در سوئد

یکی از اهداف اصلی دانشجویان بین المللی پس از اتمام دوره های تحصیلی خود در کشور سوئد، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری می باشد. برای این منظور دانشجویان فارغ التحصیلی می بایست ویزای تحصیلی خود را با بستن قرارداد کاری با یک کارفرمای سوئدی به ویزای کاری تبدیل نمایند. در واقع آنان می‌خواهند در ابتدا اقامت کاری و سپس به اقامت دائم سوئد دست یابند. یکی از فاکتورهای مهم جهت کار در سوئد، توجه به نرخ بیکاری این کشور می باشد. نرخ بیکاری در این کشور ۶ درصد است. برای کار در سوئد باید از یک کارفرمای سوئدی پیشنهاد شغلی دریافت نمایید و پس از دریافت پیشنهاد شغلی می توانید قرارداد کاری را منعقد کنید. توصیه می گردد محصول مسیر سبز مهاجرت را از وب سایت رسمی مؤسسه مشاوره ای MIE تهیه نمایید. شما با دیدن این محصول بی نظیر قطعا مهاجرت موفقی خواهید داشت.

اقامت و تابعیت سوئد پس از تحصیل در این کشور

متقاضیان دانشجو تنها در صورتی می‌توانند به اقامت دائم و سپس به تابعیت کشور سوئد دست یابند که پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار این کشور شوند. شخصی که وارد بازار کار می شود، بایستی مالیات پرداخت کند. پرداخت مالیات، یکی از مواردی می باشد که تاثیر بسزایی در دریافت اقامت دائم دارد. تمامی دانشجویان فارغ التحصیل پس از ۴ سال کار در سوئد می توانند اقامت کاری خود را در صورت واجد شرایط بودن به اقامت دائم تبدیل نمایند و یک سال پس از دریافت اقامت دائم می‌ توانند پاسپورت کشور سوئد را در خواست نمایند. البته برای دریافت تابعیت باید تسلط کافی به زبان سوئدی داشته باشند و هیچ گونه جرم جنایت مرتکب نشده باشند. همراهان همیشگی این مقاله توسط مؤسسه مشاوره ای MIE به نگارش درآمده است. هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع غیرقانونی و حرام می‌ باشد.


 

سوالات متداول راجع به ویزای تحصیلی سوئد

✅ آیا امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری سوئد وجود دارد؟

بله، در صورتی که موفق به یافتن کار در این کشور شوید، می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایید.

✅ هزینه تحصیل در سوئد چقدر می باشد؟

هزینه تحصیل در کشور سوئد به طور تقریبی 80000 کرون تا 130000 کرون است.

✅ آیا اخذ اقامت و تابعیت سوئد از طریق ویزای تحصیلی امکان پذیر می باشد؟

در صورتی که پس از اتمام دوره های تحصیلی بتوانید از یک کارفرمای سوئدی پیشنهاد شغلی دریافت کنید و مشغول به کار شوید پس از ۴ سال به اقامت دائم و پس از ۵ سال به پاسپورت این کشور دست می یابید.


 

_____________کلام آخر درباره ویزای تحصیلی سوئد__________

در این مقاله ویزای تحصیلی سوئد و برخی از موضوعات آن از جمله: مراحل اخذ ویزای تحصیلی سوئد بدون مدرک زبان و اخذ اقامت و تابعیت سوئد از طریق ویزای تحصیلی به تحریر درآمده است. ما در مقاله پیش رو سعی نمودیم شما را با قوانین و شرایط کلی تحصیل در کشور سوئد آشنا نماییم. با توجه به مطالب فوق دانستیم که، تمامی دانشجویان ایرانی و بین المللی می ‌توانند دوره‌ های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی انتخاب نمایند. همچنین آموختیم که، تحصیل بدون مدرک زبان در کشور سوئد امکان پذیر نمی باشد البته برخی از دانشگاه های سوئد دوره های زبان را ارائه می دهند. دانشجویان می توانند با ارائه حداقل آیلتس ۵.۵ در این دوره‌ ها شرکت نمایند. به متقاضیان این امر پیشنهاد می کنیم قبل از هر گونه اقدامی مقاله فوق را مطالعه نمایند.شما با مطالعه مقاله ویزای تحصیلی سوئد، نسبت به قوانین و شرایط تحصیل در کشور سوئد اطلاعات کاملی دریافت می نمایید. حال اگر پس از مطالعه مقاله ویزای تحصیلی سوئد نیاز داشتید تا اطلاعات بیشتری کسب نمایید، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان مؤسسه مشاوره ایMIE تماس حاصل نمایید و علاوه بر مشاوره رایگان از راهنمایی های آنان بهره مند شوید. در صورت رضایت از این مقاله ۵ ستاره بدهید.

امتیاز 4.43 از 5 ( 6 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
علی
سلام و عرض ادب. می خواستم بدونم آیا به نظر شما شرایط اخذ ویزا تحصیلی در سوئد 2022 تفاوتی هم دارد با سال قبل؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام . به احتمال زیاد خیر
آرین
سلام ایا امکان کاریابی و تبدیل به ویزا کاری کشور های همسایه امکان پذیر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط شما بایستی با جزییات بیشتری بررسی گردد. برای دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس بگیرید.
خیریه موسوی
سلام وقتتون بخیر فردی که 42 ساله هست امکانش هست بخواهد برای کارشناسی ارشد اقدام کند ؟؟ همراه همسر و فرزندان
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز شما شانس تحصیل در این مقطع را خواهید داشت و در حال حاضر شانس همراهی همسر و فرزندان زیر 18 سال شما نیز بالا خواهد بود.
سمر شیبانی
ایا گپ تحصیلی برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد فاکتور مهمی است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. به نسبت بسیاری از کشورها این کشور حساسیت کمتری در خصوص گپ تحصیلی خواهد داشت.
مهرداد
سلام و عرض ادب سوال من این هست که آیا امکان تطبیق واحد برا سوئد وجود داره؟ مرسی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. به طور معمول اگر قصد انتقال از دانشگاه خود به دانشگاه دیگری در سوئد را داشته باشید این امر به سادگی امکان پذیر نیست و باید دوره جدید را از ابتدا شروع کنید.
محمد
وقت بخیر من ۳۷ سالمه و دیپلم دارم ولی سابقه کاری در رشته کامپیوتر دارم میتونم برای مهندسی کامپیوتر اقدام کنم چه شرایطی داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان اقدام وجود دارد. برای دریافت مشاوره با موسسه تماس بگیرید.
شادی
سلام وقت بخیر من ۱۹ ساله هستم و به تازگی مدرک زبان گرفتم آیلتس ۵.۵ دارم میتونم برای ویزای تحصیلی سوئد اقدام کنم ؟ بقیه زبانم رو تو سوئد بخونم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. به صورت کلی برای تحصیل در دوره کارشناسی شما نیاز دارید تا حداقل مدرک زبان خود را به سطح آیلتس 6-6.5 برسانید و با دوره زبان شانس شما کمتر می شود.
Rose bozorgi
سلام وقت بخیر بعد از تحصیل چطور می تونیم اقامتمون رو تمدید کنیم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما تا یک سال اقامت پس از تحصیل خواهید داشت که در صورت کاریابی می توانید آن را به اقامت کاری تبدیل نموده و پس از آن اقامت دائم دریافت کنید.
Mahshid
سلام ممنون‌از مقاله کاملتون من پسرم ۹ سالشه و میخوام در مدارس سوئد ثبت نامش کنم. عمه اش مقیم سوئده ولی هنوز پاسپورت نداره، امکانش هست ایشون رو با عنوان قیم معرفی کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. برای این امر، عمه ایشان باید مدارک خود را به سازمان های مربوطه به سوئد ارائه کنند تا بعد از بررسی شرایط شما مشخص شود.
امیر عبدالهی
سلام. خانومم میخواد برای تحصیل در سوئد اقدام کنه و من مدرک فنی حرفه ای نجاری دارم. آیا با این مدرک میتونم اونجا کار پیدا کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، حرفه شما در خیلی از کشورها مورد نیاز می باشد و شما شانس خوبی برای کار در سوئد هم خواهید داشت.
شادی
سلام وقتی بخیر. برای دوره زبان چقدر باید شهریه بدم؟ و هزینه ویزا سوئد چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. هزینه دوره زبان معمولا حدود 10 هزار یورو در سال است اما شانس دریافت ویزا در حال حاضر پایین بوده و پیشنهاد میکنیم برای کشور سوئد با مدرک زبان اقدام داشته باشید.
سانی فرد
سلام و عرض ادب. امکان گرفتن فاند از دانشگاه به زبان انگلیسی در کشور سوئد وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دریافت فاند امکان پذیر است اما اقدام برای این موضوع به سوابق و شرایط شما بستگی دارد و نمی توان تضمینی در دریافت فاند و بورسیه ارائه نمود.
پریسا
سلام وقت بخیر برای ویزای تحصیلی سوئد برای یک خانواده ۳ نفره سند ملک هم میتونیم نشون بدیم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، شما باید تمکن مالی در حساب خود نشان دهید و سند ملکی مورد قبول نیست.
کیوانی
سلام. وقت شما به خیر و خسته نباشید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد آیا مدرک تافل هم پذیرفته میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بستگی به دانشگاه مورد نظرتان دارد معمولاً دانشگاه‌ها مدرک تافل و آیلتس را می‌پذیرند
کامیار
سلام. خسته نباشید آیا اجازه داریم که حین تحصیل در کشور سوئد، کار فول تایم پیدا کنیم و اقامتمون رو به اقامت کاری تبدیل کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله، در صورتی که شما بتوانید کار فول تایم پیدا کنید و مجوزهای لازم دریافت شود میتوانید اقامت کاری دریافت کنید.
مهرشاد
سلام بنده 30 سالمه و تحصیلاتم لیسانس هست رشتم گرافیک هست زبانم در حد ایلتس 6هست و تمکن مالیم حدود 300هزار یورو هست ممنون میشم بفرمایید برای ارشد چه شرایظی نیاز هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام دوست عزیز بنظر میرسد شرایط کلی روش تحصیلی را دارید. برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید.
سوسن مرادی
سلام وقت بخیر من میخواستم برای ویزای تحصیلی سوئد اقدام کنم چه مدارکی مورد نیاز هست ؟ ۲۷ سالمه و لیسانس ادبیات انگلیسی دارم اما میخواستم فوق لیسانس مدیریت بخونم امکان پذیر هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان پذیر میباشد. در صورت داشتن ایلتس ۷ می توانید اقدام‌نمایید.
مشاوره رایگان