ویزای تحصیلی ایرلند

1 نظر

ویزای تحصیلی ایرلند

ویزای تحصیلی ایرلند، شرایط اخذ اقامت از طریق تحصیل، مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به کشور ایرلند را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.کشور ایرلند در سال 2005 توسط اکونومیست به عنوان بهترین مکان برای زندگی در جهان نامگذاری شد ودر سازمان ملل رتبه دوم ثروتمندترین کشور در سرانه جهان قرار گرفت و همچنین به دلیل نظام آموزشی قوی و حضور داشتن در اتحاد بریتانیای کبیر و همسایگی با انگلستان به کشوری مطلوب برای متقاضیان تحصیل و زندگی تبدیل گردیده است و دانشجویان بین المللی از سراسر جهان خواهان اخذ ویزای تحصیلی ایرلند می باشند. چنانچه شما عزیزان تمایل به دریافت اطلاعات جامع تری در ارتباط با ویزای تحصیلی ایرلند و دیگر روش های مهاجرتی هستید می توانید با برقراری تماس با موسسه ملک پور به صورت رایگان شرایط مهاجرتی خود را با مشاورین خُبره ما در میان بگذارید تا آن ها با بررسی شرایط بهترین روش مهاجرت را به شما عزیزان پیشنهاد دهند. 

ویدئو موسسه MIE در مورد تحصیل در کشور ایرلند


فایل صوتی موسسه MIE در مورد تحصیل در کشور ایرلند

در این مقاله، موضوعات زیر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است:

  • تحصیل در مدارس ایرلند
  • ویزای تحصیلی  ایرلند در مقطع کارشناسی
  • ویزای تحصیلی ایرلند در مقطع کارشناسی ارشد
  • ویزای تحصیلی ایرلند در مقطع دکتری
  • بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ایرلند
  • معرفی دانشگاه های برتر ایرلند
  • هزینه های زندگی و تحصیل در ایرلند
  • شرایط ویزای تحصیلی ایرلند و بررسی ویزای همراه
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند
  • شرایط اخذ اقامت و تابعیت از طریق تحصیل در ایرلند
  • سوالات متداول راجع به ویزای تحصیلی ایرلند
  • ویزای تحصیلی ایرلند و سخن پایانی

تحصیل در ایرلند

تحصیل در مدارس ایرلند

کشور ایرلند به عنوان یک کشور اتحادیه اروپا، برای تمام متقاضیان سرتاسر اروپا و کشورهای عضو EEA، تحصیل بدون دریافت ویزا برای دانشجویان فراهم کرده است. برای متقاضیان غیر اتحادیه اروپا که تمایل به اخذ ویزای تحصیلی ایرلند را دارند باید تقریبا یکسال قبل از شروع ترم اقدامات لازم را برای دریافت ویزا انجام دهند. سیستم آموزشی ایرلند شامل مدارس ابتدایی، مدارس متوسطه،کالج های سطح سوم و دانشگاه ها و موسسات حرفه ای است. سال تحصیلی در ایرلند معمولا در دو ترم شروع می شود ترم اکتبر و ترم ژانویه می باشد و تاریخ شروع ترم در مدارس متفاوت می باشد و آموزش برای افراد6 تا 16 سال اجبار می باشد. تحصیلات در مدارس دولتی رایگان می باشد و در مدارس خصوصی هزینه آن طبق مدیریت هزینه ها تعیین می شود. دوره های تحصیلی در مقاطع دبستان در ایرلند 8 ساله می باشد که سنین 5 تا 11 سال تحصیل می کنند و در دوره های تحصیل دبیرستان که در دو دوره بنام های JUNIORCYCLE و SENIORCYCLE برگزار می شودکه دوره 6 ساله می باشد که سنین 12تا 16 سال در این مقطع تحصیل می کنند.

تحصیل در تمام این مقاطع به زبان انگلیسی می باشد.بیش از 300 مدرسه در کشور ایرلند فعالیت می کنند. مدارس از ساعت 9 صبح تا 3 بعدازظهر کلاس برگزار می کنند.

ویزای تحصیلی  ایرلند در مقطع کارشناسی

پذیرش در مقطع کارشناسی در ایرلند با ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی امکان پذیر است و متقاضیانی که دیپلم 11 ساله دریافت نموده اند و دوره پیش دانشگاهی را نگذراندند پیش دانشگاهی دریافت نکردن می توانند پیش دانشگاهی را در این کشور بگذرانند، از الزامات اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند در مقطع کارشناسی ارائه نمره آیلس 6 می باشد. در ایرلند برای ورود به دانشگاه نیاز به آزمون ورودی می باشد که افراد پس سپری کردن آزمون واخذ نمره متناسب وارد این مقطع خواهند شد و افرادی که معدل بالایی دارند می توانند بدون نیاز به آزمون وارد دانشگاه شوند. دوره تحصیلی در مقطع لیسانس 3 الی 4 سال می باشد. متقاضیان تحصیل در مقطع پزشکی در کشور ایرلند باید امتیاز لازم را برای ورود به این مقطع کسب کنند که این امتیاز شامل آزمون HPAT  می باشد.

نمره کسب شده در این آزمون به اضافه نمرات آخرین مدرک تحصیلی جمع زده می شود و امتیاز کسب شده فرد باید به 480 رسیده باشد تا بتواند وارد مقطع پزشکی شود. مدرک تافل و ایلس در پذیرش مقاطع دانشگاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ویزای تحصیلی ایرلند

تحصیل در ایرلند

ویزای تحصیلی ایرلند در مقطع کارشناسی ارشد

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایرلند بدین گونه است که متقاضی باید حداقل مدرک زبان ایلس با نمره 5.5 یا مدرک معادل تافل آنرا ارائه کند و در صورتی که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی ایرلند نمره زبان پایین تری داشته باشد و نتواند مدرک آیلتس با نمره 6.5 ارائه دهد این امکان وجود دارد که برای رسیدن به سطح مورد نظر در دوره های تعیین شده زبان در این کشور شرکت نمایند و مدرک زبان مورد نیاز را به دست آورند. شخصی که برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام می کند باید مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده باشد تا بتواند برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند. دانشجویان کارشناسی ارشد برای ثبت پذیرش در دانشگاه باید ار طریق PAC  اقدام کنند و به صورت میانگین معدل 14 برای پذیرش قابل قبول است و دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد از عملکرد مناسبی برخوردار باشند می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند. شما می توانید با خریداری محصول بی نظیر راهنمای انتخاب مسیر مهاجرت از سایت های موسسه و مشاهده آن تمامی اطلاعات مهاجرتی را به دست آورید و در راه مهاجرت مشاور خودتان باشید.

ویزای تحصیلی ایرلند

راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت

ویزای تحصیلی ایرلند در مقطع دکتری

مقاطع دکترا در ایرلند مشابه با کشور انگلستان پروسه تحصیل در مقطع دکتری عموماً یک دوره تحقیقاتی می باشد. دوره دکتری به صورت تمام وقت در ایرلند معمولا 3 الی 4 است و سال تحصیلی از اوایل سپتامبر شروع می شود و در ماه اوت به پایان می رسد تمام دانشجویان دوره دکتری در ایرلند باید از طریق MPHIL  ثبت نام کنند و اخذ کردن پذیرش در مقطع دکتری نیازمند یک استاد راهنما یا سوپروایزر می باشد، گرفتن مدرک دکتری بر اساس یک پایان نامه کتبی و معاینه شفاهی می باشد که افراد متخصص در حوزه ی پایان نامه ی شما را داوری می کنند. هزینه های تحصیل دکتری نسبت به دانشگاه محل تحصیل، نحوه تحصیل و غیره بستگی دارد. متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی ایرلند باید به این نکته آگاه باشند که از شرایط اصلی ورود به مقطع دکتری پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد می باشد و مدارک مورد نیاز  برای پذیرش در دوره دکتری داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره  5و5.5 یا تافل 88 است.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ایرلند

بورسیه های تحصیلی بین المللی دولت ایرلند به دانشجویان غیر EEA  اعطا می شود تا برای یک دوره یکساله در کشور ایرلند تحصیل کنند، دانشجویان از طریق هیت علمی در HEA  که بورسیه تحصیلی اعطا می کند شرکت می کنند و مبلغ ده هزار یورو برای یکسال تحصیلی دریافت می کنند، پیش بینی گردیده است که 60 بورسیه تحصیلی توسط بورس های تحصیلی ایرلند برای سال تحصیلی 2022 تا 2023 در کلیه موسسات آموزش عالی ایرلند تامین شده است. دانشجویانی که تمایل به اخذ ویزای تحصیلی ایرلند دارند و همچنین متقاضی بورسیه هستند باید رزومه تحصیلی بسیار مطلوبی را ارائه دهند تا بتوانند از بورسیه تحصیلی بهره مند شوند. بورسیه تحصیلی ایرلند به افرادی تعلق می گیرد که معدل بسیار بالا، زبان مناسب، داشتن مقالات علمی و تحقیقاتی در رزومه خود داشته باشند. در کشور ایرلند نمونه های بسیاری از بورسیه تحصیلی وجود دارد که متقاضیان نسبت به مدارک تحصیلی خود برای آن اقدام می کنند.

در جدول زیر نام برخی از بورسیه ها ی ایرلند را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

 

بورسیه دانشجویان بین المللی NUI GALWAY

بورس های تحصیلات تکمیلی: بورسیه های والش

بورسیه دانشجویان بین المللی DCU

بورسیه های فولبرایت

بورسیه دانشگاه MAYNOOTH

بورسیه تحصیلی ماریا هلنا کوپشیتز

بورسیه های موسسه فناوری گالوی مایو

فرصت بورس تحصیلی دکتری حقوق در DCU

 

تحصیل در ایرلند

بورسیه تحصیلی ایرلند

معرفی دانشگاه های برتر ایرلند

یکی از مهمترین موضوعات در بخش تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی ایرلند این می باشد که با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه های این کشور و اخذ ویزای تحصیلی ایرلند طبق ضوابط و شرایط خواص صورت می گیرد، داشگاه های ایرلند از رتبه های بالا و معتبری برخوردار هستند که در زیر تعدادی از این دانشگاه های معتبر نام برده شده است:

 

ردیف

نام دانشگاه

شهر

رتبه در ایرلند

رتبه جهانی

1

کالج ترینیتی دوبلین ، دانشگاه دوبلین

دوبلین

1

282

2

کالج دانشگاه دوبلین

دوبلین

2

310

3

پنل کالج دانشگاه

چوب پنبه

3

318

4

دانشگاه ملی ایرلند ،گالوی

گالوی

4

677

5

دانشگاه لیمریک

لیمریک

5

764

6

دانشگاه شهر دوبلین

دوبلین

6

795

7

دانشگاه فنی دوبلین

دوبلین

7

929

8

دانشگاه مایونوت

مایونوت

8

1110

9

موسسه فناوری چوب پنبه

بیشاپستون

9

2579

10

موسسه فناوری واترفورد

واتفورد

10

2673

 

هزینه های زندگی و تحصیل در ایرلند

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی ایرلند قبل از هر گونه اقدام باید به بررسی هزینه های مرتبط به تحصیل و زندگی در کشور ایرلند بپردازند و باید قبل از مهاجرت به ایرلند باید اطمینان حاصل نمایند که آیا از پس هزینه های زندگی و تحصیل در ایرلند بر می آیند یا خیر. به طور میانگین هزینه های زندگی در ایرلند برای هر نفر برای یک سال بین 10 تا 15 هزار یورو می باشد که این میزان با توجه به سبک زندگی و شهر و محل زندگی می تواند متغیر باشد. ما در این قسمت به بررسی هزینه های تحصیل در کشور ایرلند پرداخته ایم:

هزینه های تحصیل در کشور ایرلند:

 

میانگین هزینه تحصیل به یورو در سال

مقاطع تحصیلی

15000تا27000

مقطع ابتدایی ومتوسطه

9000تا45000

مقطع کارشناسی

10000تا 37000

مقطع کارشناسی ارشد

9000تا 13500

مقطع دکتری

*مبالغ ذکر شده در جدول به صورت میانگین بیان شده که این مبالغ نسبت به دانشگاه و نوع رشته متغیر است.

 

در این قسمت بعضی از اقلام مصرفی برای زندگی درایرلند و هم چنین هزینه های اسکان در این کشور را در جداول زیر قرارداده ایم:

 

قیمت براساس یورو

مقادیر مصرفی

0/75 تا 1.50

شیر یک لیتر

0/90 تا 2.00

نان تازه 500گرم

1.00 تا 2.50

برنج سفید 1 کیلوگرم

2.00 تا3.78

تخم مرغ 12 عدد

 4.00تا15

پنیر محلی 1 کیلوگرم

5.00 تا10

سینه مرغ 1 کیلوگرم

5.00 تا13

گوشت گاو 1 کیلوگرم

0/99 تا3

سیب زمینی 1 کیلوگرم

0/60 تا2.00

آب بطری 1.5 لیتری

2.25 تا 3.00

بلیط یکطرفه اتوبوس

75.0 تا 15

بلیط ماهانه اتوبوس

2 تا 3.50

تاکسی تعرفه عادی

 1.30 تا 1.50

بنزین 1لیتر

750تا1800

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

600 تا1500

اجاره آپارتمان 1 خوابه درخارج از مرکز شهر

1.1000تا3.200

اجاره آپارتمان 3 خوابه مرکز شهر

900تا2.500

اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

 

شرایط ویزای تحصیلی ایرلند و بررسی ویزای همراه

یکی از مسایلی که متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی ایرلند با آن روبرو هستند امکان بردن همراه با خود در زمان تحصیل در این کشور می باشد. به طور کل ویزای همراه تنها برای همسر و فرزندان زیر 18 سال صادر می گردد. که اولین گام برای دریافت ویزای همراه این است که شخص متقاضی باید ویزای تحصیلی ایرلند خود را دریافت کرده باشد و پس از آن درخواست الحاق خانواده دهد که کشور ایرلند به صورت معمول ویزای همراه برای متقاضیان صادر نمی کند، متقاضی باید با پرداخت هزینه معین ماهیانه به دولت این اجازه را برای خود مهیا کند. این مقاله توسطه موسسه ملک پور جمع آوری و تدوین شده است و هر گونه استفاده از آن بدون ذکر نام منبع بر اساس مقررات خلاف قانون می باشد. افرادی که به عنوان همراه وارد کشور ایرلند می شوند باید تمام هزینه های زندگی خود را متقبل شوند و شایان به ذکر است که شخص همراه اجازه ی کار و تحصیل در کشور ایرلند را ندارد و فرزندان هم نمی توانند به صورت رایگان تحصیل کنند.

 

رتبه در ایرلند

رتبه جهانی

نام دانشگاه

1

224

Trinity College Dublin

2

252

University College Dublin

3

367

University College Cork

4

503

National University of Ireland NUI Galway

5

620

Dublin City University

6

624

University of Limerick

7

1892

Maynooth University

8

2040

Royal College of Surgeons of Ireland

9

2211

Waterford Institute of Technology

10

2265

Cork Institute of Technology

11

2291

Dublin Institute For Advanced Studies DIAS

12

3170

Galway Mayo Institute of Technology GMIT

13

3371

Dundalk Institute of Technology

14

3512

National College of Ireland NCI

15

4121

Institute of Technology Sligo

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

برای دریافت ویزای تحصیلی ایرلند اولین گام اخذ پذیرش از کالج یا دانشگاه مورد نظر می باشد که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایرلند باید در ابتدای امر  تمام مدارک مرتبط به صورت مجزا برای کالج یا دانشگاه ارسال شود و در صورت مثبت بودن نظر دانشگاه تایید مدارک از سمت دانشگاه صورت می پذیرد، در مرحله بعد متقاضی باید شهریه را به صورت کامل پرداخت نماید. پس از اتمام مراحل پذیرش و اخذ نامه پذیرش فرد متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند باید مدارک خود را برای سفارت کشور ایرلند ارسال نماید. پروسه بررسی و صدور و اخذ ویزا در کشور ایرلند حدود 8 هفته زمان می برد، متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند باید مدارک زیر را به سفارت این کشور تحویل نمایند:

  1. گذرنامه ما اعتبار 12 ماه
  2. تمکن مالی
  3. پرداخت هزینه ی ویزا
  4. پر کردن و امضا فرم درخواست ویزا
  5. انگیزه نامه
  6. ارائه حساب بانکی 6 ماه
  7. عکس 2 قطعه
  8. ارائه نامه پذیرش از دانشگاه معتبر در ایرلند

شرایط اخذ اقامت و تابعیت از طریق تحصیل در ایرلند

تحصیل در ایرلند

متقاضیانی که با اخذ ویزای تحصیلی ایرلند وارد این کشور می شوند، میتوانند پس از پایان تحصیلات در صورتی که مشغول به کار شوند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمایند، بدین صورت که این افراد به صورت متوالی 5 سال در کشور ایرلند زندگی کرده و مالیات خود را به دولت این کشور پرداخت نمایند تا بتواند کارت اقامت ایرلند را دریافت کند. پاسپورت کشور ایرلند از معتبرترین پاسپورت های جهان و در رتبه چهار با ارزش ترین پاسپورت جهان در کنار کشور هایی نظیر انگلستان، کانادا، سوئیس، اتریش و بلژیک قرار دارد. افراد می توانند با توجه به قانون این کشور با گذشت 6 سال در صورتی که  فرد مسلط به زبان ایرلندی شود و با فرهنگ و جامعه این کشور آشنا شود و همچنین سوابق کیفری در سال های زندگی و اقامت در کشور ایرلند را نداشته باشد و از پس هزینه های زندگی خود بر آید و از تمام قوانین و مقررات این کشور پیروی کند برای دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور می تواند اقدام نماید. در نمودار روبرو نرخ بیکاری ایرلند آورده شده است.

 

ویزای تحصیلی ایرلند

سوالات متداول راجع به ویزای تحصیلی ایرلند

  • پرسش: ✅ آیا شخص متقاضی به تحصیل در ایرلند می تواند همراه خود را با خود به ایرلند ببرد؟

پاسخ: خیر. کشور ایرلند در حالت عادی خدماتی را برای ویزای همراه ارائه نمیکند.پ

  • پرسش: ✅ آیا دانشجویان در هنگام تحصیل در ایرلند اجازه کار نیز دارند؟

پاسخ: بله. همانند دیگر کشور ها دانشجویان اجازه دارند به صورت پاره وقت بین 10 تا 30 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

  • پرسش: ✅ آیا برای تحصیل در مقطع لیسانس  در کشور ایرلند بدون ازمون می توان اقدام کرد؟

پاسخ: خیر. بر اساس قوانین کشور ایرلند دانشجویان برای ورود به مقطع کارشناسی باید در ازمون ورودی دانشگاه ها شرکت نمایند.

  • پرسش: ✅ دانشجویان متقاضی به ورود در رشته های پزشکی باید در آزمون ورودی دانشگاه های ایرلند چه نمره ای را کسب نمایند؟

پاسخ: دانشجویان متقاضی به تحصیل در رشته های پزشکی برای ورود به این رشته باید در آزمون ورودی نمره 480 را کسب نمایند.

 

_____________ ویزای تحصیلی ایرلند و سخن پایانی_____________

شرایط ویزای تحصیلی ایرلند، شرایط تحصیل در مقاطع مختلف، بررسی هزینه های تحصیل و زندگی را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم و شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند بیان شد. وهمانگونه که بیان شد برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت این کشور باید به مدت 5 سال اقامت متوالی داشته باشید. کشور ایرلند به واسطه نظام آموزشی قوی و همچنین به دلیل تحصیل و زندگی به زبان انگلیسی هر ساله نظر متقاضیان بی شماری را برای مهاجرت به خود جلب می کند. همچنین پاین بودن هزینه های زندگی نسبت به سایر کشور های انگلیسی زبان مانند انگلستان و کانادا باعث گردیده تا این کشور مقصد بسیار خوبی برای متقاضیان به تحصیل باشد. موسسه ملک پور با نزدیک به 15 سال سابقه در امر مهاجرت می تواند به شما عزیزان متقاضی در زمینه اخذ ویزای تحصیلی ایرلند یاری رساند و در این راه همراه شما باشد. همچنین شما می توانید با ارتباط با موسسه به صورت رایگان شرایط مهاجرتی خود را با مشاورین با تجربه ما در میان بگذارید تا پس از بررسی شرایط شما بهترین روش مهاجرتی به شما پیشنهاد داده شود. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید در بخش پرسش و پاسخ مقاله مطره نمایید تا کارشناسان موسسه در اولین فرصت به آن ها پاسخ دهند.

امتیاز 5 از 5 ( 4 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
ناهید احمدی
با سلام و عرض ادب آیا ایرلند به دانشجوها بورسیه هم میدهد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب معمولا بورسیه در این کشور در مقطع دکتری امکانپذیر می باشد. سوال شما خیلی کلی می باشد و به مقطع مورد نظر اشاره ای نشده است. برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید سایت دانشگاههای این کشور را مطالعه کرده و requirment هر دانشگاه را چک کنید. سپاس
مشاوره رایگان