هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان

1 نظر

هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان

در این مقاله قصد داریم به بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان بپردازیم و به سوالاتی که در این زمینه از کارشناسان ما پرسیده شده است پاسخ دهیم. سالانه افراد بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل در لهستان به این کشور مهاجرت می کنند تا در دانشگاه های معتبر و رنک بالای این کشور تحصیل نمایند. همچنین هر ساله شاهد والدین زیادی نیز هستیم که فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس لهستان به این کشور می فرستند. از دلایل پر طرفدار بودن تحصیل در این کشور می توان به دانشگاه های با کیفیت این کشور اشاره کرد که به دانشجویان این امکان را می دهند که با توجه به میزان آشنایی زبان خود، به زبان لهستانی و یا زبان انگلیسی اقدام به تحصیل نمایند. همچنین رایگان بودن تحصیل در کشور لهستان برای افرادی که قصد تحصیل به زبان لهستانی را دارند، سبب شده تا افرادی که نگران وضعیت هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان بوده اند، از این طریق به تحصیل رایگان در لهستان برسند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط دیگر و همچنین مزایای تحصیل در لهستان بپردازیم. شما می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه ملک پور (MIE) تماس حاصل فرمایید و یا با تکمیل فرم تماس و دریافت مشاوره تلفنی رایگان، پاسخ سوالات خود را در زمینه هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان بیابید.

  • شرایط عمومی تحصیل در لهستان
  • تحصیل در مدارس در لهستان
  • تحصیل در مقطع کارشناسی در لهستان
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان
  • تحصیل در مقطع دکتری در لهستان
  • تحصیل به همراه بورسیه تحصیلی در لهستان
  • تحصیل در لهستان و هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان
  • تحصیل در لهستان و معرفی دانشگاه های برتر لهستان
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان
  • سوالات متداول راجع به هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان
  • سخن پایانی در باب هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان

هزینه های تحصیل و زندگی در لهستانشرایط عمومی تحصیل در لهستان

تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان به دو زبان انگلیسی و زبان لهستانی که زبان رسمی این کشور می باشد انجام می شود. متقاضیان تحصیل در این کشور می توانند با تحصیل به زبان لهستانی از تحصیل به صورت کاملاً رایگان بهره ببرند اما دانشجویانی که قصد دارند به زبان انگلیسی تحصیل نمایند باید برای تحصیل خود شهریه بپردازند. همچنین دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی را دارند اما دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره خواسته شده نیستند می توانند پس از آن که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود شدند، به کشور لهستان مهاجرت نمایند و در آن جا اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کنند. همچنین این امکان برای دانشجویان برتر وجود دارد که با اخذ بورسیه های تحصیلی که توسط دانشگاه ها و مؤسسات مرتبط با آن اعطا می شود، اقدام به کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان شوند. نکته دیگر در رابطه با تحصیل در دانشگاه های لهستان آن است که دانشجویان می توانند از طریق انجام کارهای دانشجویی برای خود درآمد داشته باشند. دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اجازه انجام 20 ساعت کار در هفته را دارند و دانشجویان مقطع دکترا می توانند به مدت 30 ساعت در هفته به انجام کار های دانشجویی مشغول شوند.

هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان

تحصیل در لهستان

تحصیل در مدارس در لهستان

تحصیل در مدارس کشور لهستان بین 12 تا 15 سال طول می کشد و به سه دوره تقسیم می شود که 6 سال اول آن در مقطع ابتدایی می باشد. پس از گذراندن این مقطع دانش آموزان برای تحصیل در مقطع دبیرستان باید در آزمونی شرکت نمایند که در صورت قبولی در آن به مقطع بعدی می روند. تحصیل در این مدارس 3 سال زمان نیاز دارد و پس از گذراندن آن، دانشجو برای تحصیل در مقطع بعدی که 4 سال طول می کشد باید دوباره در آزمون ورودی شرکت نماید. پس از پایان این دوره 4 ساله، دانش آموز به مدرک دیپلم خود می رسد و می تواند از طریق آن برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور و تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام نماید. هزینه مورد نیاز برای تحصیل در مدارس کشور لهستان سالانه بین 4.300 تا 11.800 یورو می باشد. در ادامه جدولی را مشاهده می نمایید که در آن نام چند مدرسه معروف در این کشور و زبان مورد تحصیل آن ها را، به همراه میزان شهریه و سیستم آموزشی آن ها برای شما قرار داده ایم.

 

شهریه به واحد پول کشور لهستان

سیستم آموزشی

زبان تحصیلی

نام مدرسه

24000 zt

آلمانی

آلمانی

Willy-Brandt Schule Warschau

18500 zt

انگلیسی، لهستانی

انگلیسی، لهستان

Multischool International school

24000 zt

کانادایی

انگلیسی، لهستانی

The international school

46000 zt

بین المللی، انگلیسی، لهستانی

بین المللی

International European School Warsaw

 تحصیل در مقطع کارشناسی در لهستان

یکی از پر طرفدارترین مقطع های تحصیلی مقطع کارشناسی می باشد که در ادامه قصد داریم به بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان برای دانشجویان در این مقطع بپردازیم. تحصیل در این مقطع بین 3 تا 4 سال زمان نیاز دارد که در طی این مدت دانشجو باید واحد های درسی مربوط به آن را پاس نماید. دانشجویی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان رسمی این کشور یعنی زبان لهستانی را دارد باید فقط مبلغ 1.500 تا 2.000 یورو را برای انجام امور ثبت نام و دفتری به دانشگاه بپردازد و بقیه امور تحصیلی وی رایگان می باشد اما در صورتی که متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی را دارد باید هزینه دیگری را به عنوان شهریه بپردازد. تحصیل در این مقطع برای تمامی کسانی که موفق به اخذ مدرک دیپلم 12 ساله خود شده اند مجاز می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان به زبان انگلیسی را دارند اما مدرک زبان انگلیسی با نمره مورد نیاز را ندارند می توانند پس از آن که از دانشگاه مورد نظر خود در لهستان، پذیرش تحصیلی را به دست آوردند در دوره های زبانی که در این کشور برگزار می شود شرکت نمایند و مدرک آن را اخذ کنند. نکته قابل توجه در رابطه با مدرک فارغ التحصیلی کشور لهستان آن است که این مدرک در بین اکثر کشور های اروپایی قابل قبول بوده و دارای اعتبار بالایی نیز می باشد. از بین رشته های پر طرفدار برای تحصیل در لهستان در مقطع کارشناسی می توان به رشته های مهندسی و رشته های مدیریتی اشاره کرد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان

بعد از آن که دانشجو در مقطع کارشناسی تحصیل نمود و مدرک فارغ التحصیلی آن را کسب کرد می تواند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نماید. تحصیل در این مقطع بین 1 تا 3 سال زمان نیاز دارد تا فرد بتواند واحد های درسی خود را پاس نماید. برای تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی دانشجویان نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6.5 دارند. در صورتی که دانشجو دارای مدرک زبان انگلیسی با نمره 5.5 باشد می تواند پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه، به کشور لهستان مهاجرت نماید و در آن جا انگلیسی را یاد بگیرد و نمره مورد نیاز را به دست آورد. هزینه تحصیل در این مقطع برای هر سال حدوداً 3.000 یورو در سال است که نسبت به هزینه های تحصیل در کشور های اروپایی دیگر به صرفه تر می باشد. البته دانشجویان می توانند با تحصیل در کشور اتریش یا آلمان به صورت کاملاً رایگان تحصیل نمایند.

هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان

تحصیل در مقطع دکتری در لهستان

پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد متقاضی می تواند برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور لهستان درخواست نماید. مدت زمان مورد نیاز برای تحصیل در این مقطع در کشور لهستان حدوداً 3 تا 5 سال می باشد که بیشتر از مدت زمان تحصیل مقطع دکترا در دیگر کشور ها است. دانشجویانی که قصد تحصیل در این مقطع را دارند باید حتماً دارای سوپروایزر باشند که دانشجو را در طول مدت زمان تحصیل خود و در حین آماده سازی پایان نامه یاری نماید و به او مشاوره دهد. تحصیل در این مقطع مثل مقاطع دیگر به دو زبان انگلیسی و همچنین لهستانی انجام می گردد و دانشجویی که قصد تحصیل در دانشگاه های لهستان به زبان انگلیسی در مقطع دکترا را دارد باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 7 باشد. همچنین شهریه این مقطع برای تحصیل در هر سال 3.000 یورو است که نسبت به شهریه کشور های دیگر اروپا به صرفه تر می باشد اما متقاضی باید امکان تحصیل کاملاً رایگان در کشور اتریش و یا آلمان را نیز در نظر داشته باشد. با تهیه محصول راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت به تدریس استاد ملک پور می توانید اطلاعات مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف را دریافت کرده و با اطمینان و آگاهی بیشتری در این زمینه تصمیم گیری نمایید.

هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان

راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت

تحصیل به همراه بورسیه تحصیلی در لهستان

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در زمینه هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان وجود دارد، شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی در این کشور می باشد. در واقع بورسیه های تحصیلی که به دانشجویان برتر اعطا می گردد به آن ها کمک می کند تا بتوانند راحت تر از پس پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود در کشور لهستان بربیایند. اکثر این بورسیه ها که بیشتر برای دانشجویان مقطع دکترا در نظر گرفته شده اند، توسط دانشگاه ها و یا سازمان های مرتبط با آن ها برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که در بین هم رشته های خود توانسته اند تراز علمی بالایی را کسب نمایند. برخی از این بورسیه ها به شکل تخفیف بر شهریه دانشجو اعمال می شود و برخی دیگر به شکل کمک هزینه به دانشجو پرداخت می گردد. در ادامه به معرفی مدارکی که باید برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور لهستان به دانشگاه های این کشور ارائه شوند می پردازیم.

  1. پر کردن فرم مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی
  2. داشتن نمرات بالا در آزمون های GRE و SAT
  3. داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس با نمره بالا
  4. داشتن مقاله های ISI
  5. انجام پژوهش های علمی مرتبط با رشته تحصیلی دانشجو

همچنین در ادامه در جدولی برای شما چند نمونه از بورسیه های کشور لهستان را قرار داده ایم.

 

نام بورسیه

اطلاعات مربوط به بورسیه

بورسیه تحصیلی NSC

برنامه ای 24 ماهه مخصوص دانشجویان دکتری

بورسیه Jeff Schell

برای مقطع کارشناسی ارشد به مبلغ 20.000 یورو

بورسیه Gordon Singny

مخصوص کارشناسی معادل 7.500 دلار

بورسیه تحصیلی IAL

مخصوص مقطع دکتری به مبلغ 100.000 دلار

 تحصیل در لهستان و هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در زمینه تحصیل در لهستان برای دانشجویان وجود دارد وضعیت هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان می باشد. این قضیه به این علت اهمیت بسیاری دارد که دانشجو باید بتواند هزینه های مورد نیاز خود را برای داشتن یک زندگی معمولی در لهستان پرداخت نماید. میانگین هزینه های زندگی در لهستان حدود 350 تا 550 یورو می باشد. در ادامه جدولی را تهیه کرده ایم که در آن اقلام مورد نیاز برای زندگی و میانگین هزینه آن ها در کشور لهستان را مشاهده می کنید.

 

هزینه به یورو

اقلام مورد نیاز

یورو 23.51

غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط

یورو 0.56

یک لیتر شیر

یورو 0.76

یک کیلو برنج سفید

یورو 1.78

12 عدد تخم مرغ

یورو 5.42

یک کیلو پنیر محلی

یورو 7.67

یک کیلو گوشت گوساله

یورو 0.68

یک کیلو سیب

یورو 1.00

یک کیلو موز

یورو 0.45

یک کیلو سیب زمینی

یورو 0.55

یک کیلو پیاز

یورو 0.75

بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی

یورو 22.10

رفت و آمد معمول ماهانه

یورو 0.54

تاکسی تعرفه عادی برای یک کیلومتر

 تحصیل در لهستان و معرفی دانشگاه های برتر لهستان

برای تحصیل در کشور لهستان و بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان ابتدا باید از وضعیت دانشگاه های این کشور آگاه شویم و وضعیت علمی آن ها را در سطح جهانی بسنجیم به همین دلیل در ادامه برای شما جدولی را قرار داده ایم که رتبه بندی داخلی دانشگاه های کشور لهستان را به همراه رنکینگ جهانی آن ها را مشاهده می نمایید.

 

رنکینگ جهانی

نام دانشگاه

رنکینگ کشوری

400

دانشگاه ورشو

1

411

Jagiellonian دانشگاه

2

503

دانشگاه صنعتی ورشو

3

522

AGH دانشگاه علم و صنعت

4

646

دانشگاه آدم میکیویچ در پوزنان

5

666

Wroclaw دانشگاه

6

763

دانشگاه نیکولاس کوپرنیک

7

886

دانشگاه تکنولوژی پوزنان

8

904

دانشگاه فناوری سیلسیا

9

941

Katowice دانشگاه سیلسیا در

10

964

Wroclaw دانشگاه صنعتی

11

1024

دانشگاه پزشکی ورشو

12

1189

Gdansk دانشگاه

13

1277

Cracow دانشگاه صنعتی

14

1387

Gdansk دانشگاه صنعتی

15

1421

Rzeszow دانشگاه تکنولوژی

16

1425

دانشگاه علوم پزشکی ورشو

17

1504

Bialystok دانشگاه

18

1558

Zielona دانشگاه

19

1562

Warmia mazury دانشگاه

20

 مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان

همان طور که می دانید برای تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان متقاضی باید ابتدا برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور درخواست نماید و پس از اخذ آن می تواند برای تحصیل به این کشور مهاجرت نمایید. برای دریافت ویزای تحصیلی کشور لهستان متقاضی باید برخی مدارک را به سفارت این کشور ارائه نماید که در ادامه قصد داریم به معرفی این مدارک بپردازیم. البته توجه داشته باشید که این مدارک ممکن است برای هر فرد با توجه به رشته و دانشگاه وی متفاوت باشد و مدارکی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد مدارک عمومی مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان می باشد در نتیجه قبل از ارائه این مدارک، بهتر است از طریق وکیل امور مهاجرت خود از صحت آن ها آگاه شوید. این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور تهیه شده است و هر گونه کپی برداری از آن از لحاظ قانونی غیر مجاز می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی کشور لهستان عبارتند از:

  1. ارائه مدرک آیلتس برای زبان انگلیسی
  2. ارائه گذرنامه و پاسپورت
  3. ارائه نامه انگیزه نامه متقاضی
  4. ارائه رزومه کامل متقاضی به شکل CV
  5. پر کردن فرم مخصوص برای درخواست ویزای دانشجویی لهستان
  6. مدارک مقطع های تحصیلی قبلی و ریز نمرات
  7. برگه معتبر از بانک برای تعیین تمکن مالی متقاضی
  8. ارائه نامه سلامت پزشکی
  9. ارائه بیمه سلامت

سوالات متداول راجع به هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان

✅ میانگین هزینه زندگی در لهستان به یورو چقدر می باشد؟

دانشجویان برای داشتن یک زندگی دانشجویی در کشور لهستان در ماه نیاز به مبلغی حدود 350 الی 550 یورو دارند.

✅ آیا تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان امکان پذیر می باشد؟

بله؛ متقاضیانی که قصد دارند به زبان انگلیسی در کشور لهستان تحصیل کنند اما مدرک زبان انگلیسی را ندارند می توانند پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های لهستان، در دوره های یادگیری زبان که در این کشور برگزار می شود شرکت نمایند.

✅ شرایط تحصیل رایگان در لهستان چگونه است؟

متقاضیان برای برخورداری از امکان تحصیل رایگان در لهستان باید به زبان لهستانی تحصیل نمایند. در صورتی که تحصیل دانشجو به زبان انگلیسی باشد نیاز به پرداخت شهریه دارد.

✅ برای تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان به زبان انگلیسی چه مقدار هزینه مورد نیاز است؟

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های لهستان حدوداً به شهریه ای معادل 3.000 یورو در هر سال نیاز می باشد.

 

_____________سخن پایانی در باب هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان_____________

در این مقاله به بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان پرداختیم و تلاش کردیم به سوالاتی که در این زمینه توسط شما عزیزان از کارشناسان ما پرسیده شده بود به صورت تخصصی پاسخ دهیم. تحصیل در لهستان به دو زبان انگلیسی و زبان لهستانی انجام می گردد که دانشجویان می توانند با توجه به زبانی که در آن تسلط دارند برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. نکته دیگر برای افرادی که نگران هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان بودند آن است که تحصیل در لهستان به زبان لهستانی برای دانشجویان رایگان می باشد و نیاز به پرداخت شهریه نیست اما دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان به زبان انگلیسی را دارند باید حتماً برای تحصیل خود شهریه پرداخت نمایند. همچنین میانگین هزینه های مورد نیاز برای داشتن زندگی دانشجویی در کشور لهستان حدود 350 تا 550 یورو در هر ماه می باشد. در صورتی که نیاز به اخذ اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان دارید، شما می توانید با مشاوران موسسه ملک پور تماس حاص فرمایید و یا با تکمیل فرم تماس، از مشاوره رایگان به صورت تلفنی و به شکل کاملاً تخصصی بهره مند گردید و از این طریق شرایط خود را برای انجام مهاجرت تحصیلی به کشور لهستان بررسی کنید. همچنین در صورت داشتن نظر و یا سوال می توانید آن را در زیر این مقاله برای ما بنویسید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند.

امتیاز 5 از 5 ( 6 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
زهرا
سلام ببخشید من مدرک کارشناسی صنایع غذایی دانشگاه تهران رو دارم . قصد دارم برای ادامه تحصیل به لهستان مهاجرت کنم و اونجا تحصیل کنم . ببخشید برای اقامت و ویزیت خونه در اونجا میشه بیشتر منو راهنمایی کنید؟؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز معمولاً دانشگاه ها خوابگاه دارند و اگر خوابگاه نداشته باشید هم برای محل اسکان راهنمایی می کنند. البته به شرایط سنی و مدارکی که می خواهید ارائه بدهید هم مهاجرت تحصیلی شما بستگی دارد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت کامل بررسی شود. https://officialmalekpour.net/contact
مشاوره رایگان